Nenä paloi!

mayanna

Kaksi kaunista päivää, ja minä olen Petteri Punakuonon sukua. Muutaman päivän päästä luon nahkani kuin käärme.

Kahdeksan tunnin työpäivät ulkosalla, auringon alla, ovat ihania (sateesta ulkohommissa ei niin välitä). Varjopuolensa on kuitenkin myös iholle asti ulottuvilla valonsäteillä. Aurinko ei vielä porota polttavasti, mutta polttaa suojaamattomat ulokkeet, kuten korvalehdet ja nenän.

En ole kovin innokas aurinkorasvojen käyttäjä, pakosta kuitenkin alkukesällä (keväällä) jotain naamaani yleensä läästin. Enimmäkseen tavallista kosteusvoidetta. Olen sitä mieltä, että kun iho tottuu pikkuhiljaa kaamoskauden jälkeen aurinkoon, se on paras vaihtoehto ja tasainen rusketus on taattu! Tai no....

Piti kysymän; minkä verran viihdyt auringossa kesäsisin - kaiken vaarallisen säteilyn uhallakin - ja minkä verran käytät suojakertoimia? Luotatko siihen, että rasvattuna säästyt melanoomalta?

No, positiivista ainakin yksi asia nenän palamisessa: En tavitse erillistä vappunenää :D

29

2737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einari Keski-Pörhölä

Joskus mukulana nahkani loin, ei ennee.

Varsinaisesti en oo ottanu arskaa pitkiin aekoihin, en vois kuvitella makaavani jonku rätin päällä itteeni rillaamassa.

Enhän minä valita mutta että kyrsiihän tuo.

• En pysty paljoakaan auringosta nauttimaan :(. Olen niin onnettoman vaaleaihoinen. Auringossa käristyn vaan punaiseksi. Saan kutisevia näppylöitä joita sitten raavin ruvelle.
      Olenkin enemmän talvi-ihminen. Nautin talvesta.
      Pimeys on kyllä masentavaa, pari kuukautta voisin nukkua talviunta jossain karhunkolossa.

Sullapa on kivat letit :).

• mayanna

kesät-talvet jatkuva kiireinen elämänmeno oikein sovi kropalle. Talvella pitäisi saada nukkua enemmän ja ottaa rauhallisemmin - niinhän ne hormonitkin sanovat. Talvessa on puolensa, pimeys on yksi niistä huonoista. Kevät on minun vuodenaikani, ehdottomasti.

Öh.. taas joudun valitettavasti sanomaan, että letit ovat feikkejä, muu kyllä aitoa. *kadehtii pitkähiuksisia*

• mayanna kirjoitti:

kesät-talvet jatkuva kiireinen elämänmeno oikein sovi kropalle. Talvella pitäisi saada nukkua enemmän ja ottaa rauhallisemmin - niinhän ne hormonitkin sanovat. Talvessa on puolensa, pimeys on yksi niistä huonoista. Kevät on minun vuodenaikani, ehdottomasti.

Öh.. taas joudun valitettavasti sanomaan, että letit ovat feikkejä, muu kyllä aitoa. *kadehtii pitkähiuksisia*

Jestas, sinäpä sen sanoit. Ilmankos kevät on niin levotonta aikaa kun hormoonit on saaneet koko talven levätä :).

Joo, huomasin että ovat hiuslisäkkeet, mutta tosi kivat.

• mayanna
        Mariet kirjoitti:

Jestas, sinäpä sen sanoit. Ilmankos kevät on niin levotonta aikaa kun hormoonit on saaneet koko talven levätä :).

Joo, huomasin että ovat hiuslisäkkeet, mutta tosi kivat.

niin, levänneet hormoonit ovat tietysti vallan virkeitä ja veikeitä ;)

Älä paljasta kenellekään, mut ne rastat roikkuu siitä huivista. Se on itseasiassa mun kaks vuotta sitten hankittu vapputukka. Mut hyvin tuntuu siis toimivan :D

• mayanna kirjoitti:

niin, levänneet hormoonit ovat tietysti vallan virkeitä ja veikeitä ;)

Älä paljasta kenellekään, mut ne rastat roikkuu siitä huivista. Se on itseasiassa mun kaks vuotta sitten hankittu vapputukka. Mut hyvin tuntuu siis toimivan :D

Tohditko paljastaa mistä olet vapputukkasi löytänyt?

• mayanna
        Mariet kirjoitti:

Tohditko paljastaa mistä olet vapputukkasi löytänyt?

mutta muistaisin, että halpakaupasta nimeltä Hyvä Tuuri.

• Puhurix

mahdollisimman paljon valoa ja lämpöä kesällä, joten kaiken uhalla olen auringon alla niin paljon kuin voin. Suojaan itseäni sisäisesti betakaroteenilla.

• mayanna

on minunkin lempipuuhaani :) Minulle kesä on sellaista latautumisaikaa, välillä tuntuukin, että olen aurinkokäyttöinen!

• Puhurix
        mayanna kirjoitti:

on minunkin lempipuuhaani :) Minulle kesä on sellaista latautumisaikaa, välillä tuntuukin, että olen aurinkokäyttöinen!

voi katos latautua.

• mayanna
        Puhurix kirjoitti:

voi katos latautua.

ja sellainen löytyykin niskahiusteni alta. *terveisiä onnek-planeetalta*

• Puhurix
        mayanna kirjoitti:

ja sellainen löytyykin niskahiusteni alta. *terveisiä onnek-planeetalta*

sama silmissä mikrosiruissa. Teveisiä K-paxilta.

• norMix evk

etteivät näpit palaneet! Itse en vaaleaihoisena juuri aurinkoa ota.

• sinäkin enemmän talvi- tai syksyihminen?

Hauskaa Vappua norMix.

• norMIx evk
        Mariet kirjoitti:

sinäkin enemmän talvi- tai syksyihminen?

Hauskaa Vappua norMix.

jokaisessa vuodenajassa on omat hyvät puolensa. Sinänsä tykkään kyllä kesästäkin, en vaan välitä lojua auringossa. Enemmin luen vaikka kirjaa varjossa.

Kiitos, Hauskat Waput Sinullekin Mariet!

• mayanna

mitähän se työnantajakin tuumaisi, kun menisi valittamaan, ettei oikein voi toimeen tarttua, kun on sormenpäät niin herkkänä :D

• -NK-

..oot sie blondi? Kas kun mielikuvassani olen aina sinut nähnyt tummana----melkein kuin mustilaisena".

Aurinko saa naamani pisamille, joten en itseäni viitsi grillata. Muuten kyllä aurigosta nautin:-)

• norMix evk

• norMix evk
        mayanna kirjoitti:

mitähän se työnantajakin tuumaisi, kun menisi valittamaan, ettei oikein voi toimeen tarttua, kun on sormenpäät niin herkkänä :D

Joskus koulussa sain vapautuksen kokeesta kun en pystynyt kirjoittamaan. Oli juuri poltettu syyliä sormista.

• norMix evk

tiedät miltä näytän? Ties vaikka Uuno Turhapuron kaksoisolento olisin?

• norMix evk

lähempänä totuutta olet kun tuo nk. kuvitteleva nainen :))

PS Mikäs mä nyt olen vaatimaan muiden tekstejä poistettavaksi.

• Minä ainakin viihdyn auringossa. Mikä se mukavampaa kun saa torkahtaa aurinkotuoliin. Vielä kun siinä vieressä on jotain viileää juotavaa.

Kerran jäi yhdellä reissulla rasvat laittamatta. Tytär oli silloin sen verran pieni, että jouduin olemaan vahtina kun hän laski liukuria pitkin altaaseen. Seisoin altaassa liukurin päässä, ja vesiraja oli puoleen selkään. Pari tuntia siinä olimme ja tottakai selkä ja hartiat paloivat. Lentokoneessa oli tukala istua, kun ei voinut nojata tuoliin. Kotona oli sitten mentävä lekuriin, ja jotain rasvaa määräsivät. Tämän kokemuksen jälkeen olen ollutkin varovainen.

• kesäkuumalla en tiedä parempaa juotavaa kuin jääkylmä kuohuviini, kun pullo on ollut noin tunnin verran pakastimessa.
        Toki helteellä on juotava paljon vettäkin.

• Mariet kirjoitti:

kesäkuumalla en tiedä parempaa juotavaa kuin jääkylmä kuohuviini, kun pullo on ollut noin tunnin verran pakastimessa.
        Toki helteellä on juotava paljon vettäkin.

Myös kylmä sidukkalasillinen on hyvää. Jäitä pitää tottakai olla runsaasti:)

• jane.london

Aina ensimmäisenä ja muutoinkin näkyvä:)
      Tämänkö siitä sitten sai kun nuorena pällisteltiin nenän muotoa peilistä joka kulmasta;D
      Kaitpa jotain kertoo sekin,että viikonlopun riennoille silloin joskus aikoinaan..suihkun raikkaana,meikattuna ja fiilikset taivasta hipoen..niin joku hiivatin kateellinen lokinkuvatus päästi taivahasta omat mielipiteensä mun,MUN nenälle:D

• mayanna

kateuden huippu! *nauraa*

• ex-koltis

En kyllä aktiivisesti harrasta, eli niin, että kävisin makoileen aurinkoon. Kesällä sitä saa ulkona puuhastellessa ihan kivasti muutenkin.

• mayanna

siinä paikallaan maatessa hiki tuleekin, kuin jotain tehdessä. En osaa maata aloillani minäkään.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      538
      4518
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3641
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2322
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2189
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1535
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      108
      1401
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1393
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1311
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1244
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1154
    Aihe