Eli, olen tekemässä autokauppoja ja asetan pankkivekselin omalle nimelleni, niin mitä minun pitää tehdä jotta myyjä saa rahat omalle tililleen? Käteisellä en näin isoja kauppoja tee.
pankkivekseli
2
5523
Vastaukset
Eiköhän se siirretä samalla tavalla kuin shekki eli kirjoitat oman allekirjoituksesi lomakkeen taakse poikittain siinä vaiheessa kun luovutat sen myyjälle.
Vaatiiko myyjä sinulta maksun pankkivekselinä? Minä olen aina saanut myyjältä (liikkeeltä) pankkisiirtolomakkeen tai laskun, jonka olen sitten maksanut tilisiirtona samana päivänä. Yksi kauppa tehtiin niin, että ostaja kävi kauppakirjan allekirjoituksen jälkeen pankissa maksamassa tilisiirtona ja tuli sitten takaisin näyttämään kuitin.- siirtyy
Pankkivekseli toimii juurinkin noin;
se kirjoitetaan sinun nimillesi, eikä siitä kukaan muu saa rahaa nostettua ilman sinun siirtomerkintääsi, eli nimi poikittain shekin taakse.
Pankkivekseli on ihan yleinen rahansiirtoväline, kun ei haluta ihan käteisen kanssa pelata (tämä on vähän turvallisempi kuin setelit lompakossa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602