Kuohuviini nautiskeluviininä - outoa?

Kuoharin ystävä

Kyselin tuossa äsken kuoharin säilytyksestä, nyt haluan kysyä toista asiaa joka mieltäni kaihertaa.

Kuinka harvinaista on se, että kuohuviiniä pidetään nautiskelu- tai vaikka biletysviininä (ei siis pelkästään hienojen juhlien maljana), niin kuin puna- ja valkoviinejä? Itse olen tuollainen.

Joskus iltaisin on ihana avata kuoharipullo ja nautiskella se itsekseen kylmänä ja raikkaana. Nannaa! Ja kai sitä voisi bileissäkin juoda.

Tuntuu vaan, ettei kukaan muu tee tuollaista! Iltanautiskeluun ja biletykseen tuntuu aina ja kaikille sopivan punaviini, joskus harvoin valkoviini, mutta ei koskaan kuohuviini. Olenko siis ihan epänormaali? :-)

Tämä tietysti liittyy siihen, että ylipäätään pidän viineistä ainoastaan kuohuviinistä...

4

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larry The Chef

"Juon samppanjaa, kun olen iloinen.
      Ja kun olen surullinen.
      Joskus juon sitä kun olen yksin.
      Kun minulla on seuraa, pidän sitä välttämättömänä.
      Leikittelen sen kanssa,ellen ole nälkäinen, ja jos olen, annan sen maistua.
      Koskaan muulloin en siihen en koske,
      -paitsi jos olen janoinen.

-Lily Bollinger

• ...

tosin itseäni tuppaa kuplat pidemmän päälle "närästämään", eli olen sitä porukkaa, joka pilaisi shampanjan vispilöimällä kuplat pois. Mutta samppis on juomien juoma.

Taannoin kauan sitten häidemme aattopäivänä avasimme Domppapullon, poistimme rautavanteen, mutta haimme lasit ennen kuin oli tarkoitus poistaa korkki. No Domppa päätti toisin, ampui itse korkkinsa keittiön kattoon, onneksi ei osunu tulevan anopin silmään. Pullo oli maannut hyvin viilennettynä 3 kk eikä sitä oltu ravisteltu, mutta minkäs teet, juomassa oli sielua...

• nautiskelen

kuohuviinillä, jos ollaan johonkin ulos lähdössä. Parempaa "biletysjuomaa" ei ole. Pidän erittäin kuivistä kuohuviineistä (kuten myös kuivista valkoviineistä). Mun lemppari on Pol Remy. Halpaa se on, mutta niiiiin hyvää!

• lallittaja

Kuohari käy silloin kun itse haluaa, ei siihen tarvitse olla mitään erityistä.
      Kuka on maistanut sahampanjaa DON PERINGON?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4970
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      96
      2953
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2846
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2402
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      29
      2050
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1969
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1570
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1501
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1379
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1315
    Aihe