Kyselin tuossa äsken kuoharin säilytyksestä, nyt haluan kysyä toista asiaa joka mieltäni kaihertaa.
Kuinka harvinaista on se, että kuohuviiniä pidetään nautiskelu- tai vaikka biletysviininä (ei siis pelkästään hienojen juhlien maljana), niin kuin puna- ja valkoviinejä? Itse olen tuollainen.
Joskus iltaisin on ihana avata kuoharipullo ja nautiskella se itsekseen kylmänä ja raikkaana. Nannaa! Ja kai sitä voisi bileissäkin juoda.
Tuntuu vaan, ettei kukaan muu tee tuollaista! Iltanautiskeluun ja biletykseen tuntuu aina ja kaikille sopivan punaviini, joskus harvoin valkoviini, mutta ei koskaan kuohuviini. Olenko siis ihan epänormaali? :-)
Tämä tietysti liittyy siihen, että ylipäätään pidän viineistä ainoastaan kuohuviinistä...
Kuohuviini nautiskeluviininä - outoa?
4
664
Vastaukset
- Larry The Chef
"Juon samppanjaa, kun olen iloinen.
Ja kun olen surullinen.
Joskus juon sitä kun olen yksin.
Kun minulla on seuraa, pidän sitä välttämättömänä.
Leikittelen sen kanssa,ellen ole nälkäinen, ja jos olen, annan sen maistua.
Koskaan muulloin en siihen en koske,
-paitsi jos olen janoinen.
-Lily Bollinger - ...
tosin itseäni tuppaa kuplat pidemmän päälle "närästämään", eli olen sitä porukkaa, joka pilaisi shampanjan vispilöimällä kuplat pois. Mutta samppis on juomien juoma.
Taannoin kauan sitten häidemme aattopäivänä avasimme Domppapullon, poistimme rautavanteen, mutta haimme lasit ennen kuin oli tarkoitus poistaa korkki. No Domppa päätti toisin, ampui itse korkkinsa keittiön kattoon, onneksi ei osunu tulevan anopin silmään. Pullo oli maannut hyvin viilennettynä 3 kk eikä sitä oltu ravisteltu, mutta minkäs teet, juomassa oli sielua... - nautiskelen
kuohuviinillä, jos ollaan johonkin ulos lähdössä. Parempaa "biletysjuomaa" ei ole. Pidän erittäin kuivistä kuohuviineistä (kuten myös kuivista valkoviineistä). Mun lemppari on Pol Remy. Halpaa se on, mutta niiiiin hyvää!
- lallittaja
Kuohari käy silloin kun itse haluaa, ei siihen tarvitse olla mitään erityistä.
Kuka on maistanut sahampanjaa DON PERINGON?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882