Luupää vai Matukka

Käyttis

Pitäis ostaa käyttöautoksi joko Luupää tai 88-91-koppanen Matukka 626. Siis näitä 80-luvun japsiriisikuppeja. Kumpikohan olisi järkevämpi hankinta? Kumpaa suosittelette? Ilmeisesti kumpikin samaa kokoluokkaa. Tarkoitus on siis hankkia vain käyttöauto väliaikaiseen käyttöön, ehkä kuitenkin saatan tarvita autoa pitemmän aikaa, etten nyt sentään ihan raatoa hankkisi.

8

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun otat

      vähemmän ajetun/ hyväkuntoisemman. Tuossa iässä ei niin kauheasti enää merkki merkkaa.

    • vähemmän ruostetta

      Molemmathan ovat samanlaisia luotettavia japseja ja samalla tavalla ruostuvat.
      Kannattaa vaan katsoa mahdollisimman hyväkuntoinen yksilö, muulla ei niin väliä vanhassa autossa.

      Motonetin varaosahinnastoa tutkimalla voi katsella, että onko varaosien hinnoissa suuria eroja eri merkkien kesken.

    • ???

      ????

      • on luupää

        Alkujaan tuolla luupäällä lie tarkoitettu 1960-luvun Datsun Bluebirdiä...

        Bluebird äännetään suomalaisittain Luupää :)


      • Käyttis
        on luupää kirjoitti:

        Alkujaan tuolla luupäällä lie tarkoitettu 1960-luvun Datsun Bluebirdiä...

        Bluebird äännetään suomalaisittain Luupää :)

        Joo kyllähän nää on herkkiä ruostumaan / kestämään Suomen suolausta, pakkasia ja monttuja (Sitten pitäisi ilmeisesti hankkia T-72). Mutta jos käyttöjakso on ehkä kaksi-kolme vuotta, kummassa tulee hankalampia vikoja? Kysymys kuulostaa ehkä niuhottamiselta, mutta toisaalta en viittis kauheesti uhrautua vaan sitten ehkä pitkässä juoksussa jälkeen päin miettiä laittaako auto myöhemmin ns. kesäautoksi.

        Entäs talviautona, kumpi on parempi?


    • smetana-ana

      Mitä olen laheltä seurannut parilla kaverilla olleita mazdaa ja Bluebirdiä, on Bluebirdit olleet selvästi vähävikaisempia. Yksilöeroja toki on, joten osta kumpi vaan, etsi mahdollisimman hyväkorinen.

    • molemmat on melko kestäviä, mutta melkeen kyllä pistäisin tohon vielä carina II, siinä ois luotettavin tekniikka, tosin koppa lienee kehnoimmassa kunnossa, ellei löydu semmost yksilöö mikä on ollu lapissa suurinpiirtein koko ikänsä.

    • nissanisti

      hiljaisempi, mukavampi, varmempi, paremmin varusteltu, tilavampi jne mitä muuta tarvitsee tietää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe