Luupää vai Matukka

Käyttis

Pitäis ostaa käyttöautoksi joko Luupää tai 88-91-koppanen Matukka 626. Siis näitä 80-luvun japsiriisikuppeja. Kumpikohan olisi järkevämpi hankinta? Kumpaa suosittelette? Ilmeisesti kumpikin samaa kokoluokkaa. Tarkoitus on siis hankkia vain käyttöauto väliaikaiseen käyttöön, ehkä kuitenkin saatan tarvita autoa pitemmän aikaa, etten nyt sentään ihan raatoa hankkisi.

8

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun otat

      vähemmän ajetun/ hyväkuntoisemman. Tuossa iässä ei niin kauheasti enää merkki merkkaa.

    • vähemmän ruostetta

      Molemmathan ovat samanlaisia luotettavia japseja ja samalla tavalla ruostuvat.
      Kannattaa vaan katsoa mahdollisimman hyväkuntoinen yksilö, muulla ei niin väliä vanhassa autossa.

      Motonetin varaosahinnastoa tutkimalla voi katsella, että onko varaosien hinnoissa suuria eroja eri merkkien kesken.

    • ???

      ????

      • on luupää

        Alkujaan tuolla luupäällä lie tarkoitettu 1960-luvun Datsun Bluebirdiä...

        Bluebird äännetään suomalaisittain Luupää :)


      • Käyttis
        on luupää kirjoitti:

        Alkujaan tuolla luupäällä lie tarkoitettu 1960-luvun Datsun Bluebirdiä...

        Bluebird äännetään suomalaisittain Luupää :)

        Joo kyllähän nää on herkkiä ruostumaan / kestämään Suomen suolausta, pakkasia ja monttuja (Sitten pitäisi ilmeisesti hankkia T-72). Mutta jos käyttöjakso on ehkä kaksi-kolme vuotta, kummassa tulee hankalampia vikoja? Kysymys kuulostaa ehkä niuhottamiselta, mutta toisaalta en viittis kauheesti uhrautua vaan sitten ehkä pitkässä juoksussa jälkeen päin miettiä laittaako auto myöhemmin ns. kesäautoksi.

        Entäs talviautona, kumpi on parempi?


    • smetana-ana

      Mitä olen laheltä seurannut parilla kaverilla olleita mazdaa ja Bluebirdiä, on Bluebirdit olleet selvästi vähävikaisempia. Yksilöeroja toki on, joten osta kumpi vaan, etsi mahdollisimman hyväkorinen.

    • molemmat on melko kestäviä, mutta melkeen kyllä pistäisin tohon vielä carina II, siinä ois luotettavin tekniikka, tosin koppa lienee kehnoimmassa kunnossa, ellei löydu semmost yksilöö mikä on ollu lapissa suurinpiirtein koko ikänsä.

    • nissanisti

      hiljaisempi, mukavampi, varmempi, paremmin varusteltu, tilavampi jne mitä muuta tarvitsee tietää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      127
      1232
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1058
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      894
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      754
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe