PayPal-ongelma

Pikaista apua!

Olen vatsa noin parisen viikkoa sitten avannut PayPal tilin, ja ehtinyt maksaa sen kautta ehkä joku viitisen kertaa, viimeksi torstaina. Perjantaina maksu ei kuitenkaan onnistunut, eikä tänään. Osaako joku kertoa, missä lienee vika? Asiakaspalveluun soitin (syystä tai toisesta en pysty lähettämään sivun kautta kysymyksiä), ja sieltä päästä sanottiin ettei ongelmia pitäisi olla. Luottokortista tuskin on kiinni, sillä maksoin viimeksi tänään, eli syyn on oltava PayPalissa, sanottiin sieltä päästä mitä tahansa.

Ja ostokseni minun pitäisi saada maksettua viimeistään tiistaina. Ihan jo senkin takia, että olen maksanut sen kautta jo pari ostostani samalle firmalle, minne pitäisi nyt saada maksettua, mutta en ole vielä antanut postittaa niitä, koska halusin enemmän tavaraa samaan pakettiin. Eli jos en nyt saa maksettua, saan heittää hyvästit jo maksamilleni tavaroille, johon olen kuluttanut jo ihan kivasti rahaa.

Ajattelin yrittää laittaa uuden PayPal-tilin pystyyn huomenna, mikäli ei ala toimimaan. Voisiko joku kertoa, miten saisin helposti suljettua edellisen tilin, samaa luottokorttia tuskin hyväksytään kahdesti?

Toivon pikaisia vastauksia, kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille

10

9168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Goodwin

      Kyllä mullakin E-Bay tilit on, mutta Pay Ball on sellainen juttu, että pani mietityttämään.
      Koko homma kuullostaa idioottimaiselta: Maksa muovilla ja saat palloja.
      Miksi helvetissä näinkin suuren firman keskuudessa ei voida tehdä normaaleja pankki transaktioita Ibanilla tai Bis koodeilla, jolloin homma olisi selvä - siirroista mustaa valkoisella
      ja jne.

      Toisaalta, brittien eikä jenkkien E-Bayhin en koske silkkihansikkaillakaan. Minun juttuni on Saksa - mutta siellä on vähän kumman tuntuinen systeemi koskien juuri Suomea.

      Moni ilmoittaa ettei edes toimita kamaa tänne, miksikö? Olen kuullut jotain sivupuheita että suomalainen tulli olisi muninnut monta kauppaa, vaikka kyse on EU:n sisäisestä kaupasta, eikä koske autoja, viinaa eikä röökiä.

      • "Miksi helvetissä näinkin suuren firman keskuudessa ei voida tehdä normaaleja pankki transaktioita Ibanilla tai Bis koodeilla ..."

        Monissa maissa ihmiset pitävät turvallisuusriskinä pankkitilinsä numeron ilmoittamista tuntemattomalle maksajalle. En tiedä, mitä he siinä pelkäävät.

        Toisaalta koko sähköinen tilisiirto, joka on suomalaisille ollut itsestään selvyys jo ainakin 20 vuotta, on monissa maissa melko uutta. Automaatit ovat olleet vain setelien nostamiseen, eivät laskujen maksamiseen. Itselläni oli 1990-luvun lopulla USA:ssa tili, jossa oli toteutettu sähköinen maksaminen siten, että paperishekin asemesta lähetettiin skannattu shekki tai sitä muistuttava kuva. Shekillä maksettaessa maksaja ei näe maksun saajan tilinumeroa.


      • Goodwin
        Timontti kirjoitti:

        "Miksi helvetissä näinkin suuren firman keskuudessa ei voida tehdä normaaleja pankki transaktioita Ibanilla tai Bis koodeilla ..."

        Monissa maissa ihmiset pitävät turvallisuusriskinä pankkitilinsä numeron ilmoittamista tuntemattomalle maksajalle. En tiedä, mitä he siinä pelkäävät.

        Toisaalta koko sähköinen tilisiirto, joka on suomalaisille ollut itsestään selvyys jo ainakin 20 vuotta, on monissa maissa melko uutta. Automaatit ovat olleet vain setelien nostamiseen, eivät laskujen maksamiseen. Itselläni oli 1990-luvun lopulla USA:ssa tili, jossa oli toteutettu sähköinen maksaminen siten, että paperishekin asemesta lähetettiin skannattu shekki tai sitä muistuttava kuva. Shekillä maksettaessa maksaja ei näe maksun saajan tilinumeroa.

        Voi olla, että tossa pitkän sairauden aikana tipahdin hetkeksi veks ajan hermolta, mutta esim. suurimmassa nettikaupassa (Huudossa) oman tilinsä kertominen myynnin yhteydessä on juttu, jolta ei voi välttyä. Jos kamojaan haluaa nyt sitten kaupata.

        Ulkomaankaupan jonkunlaisena tekijänä tiedän, että nämä tilitietojen vaihtaminen on itsestään selvyys - ainakin Euroopassa.
        Tietenkin L/C:t, rempat, pankkitakuut tai sekit ja silleen tulevat kysymykseen kaukomailla, ainakin jenkeissä - joiden kanssa ei oikein nykyään edes viitsi tehdä mitään kauppaa.

        Muovikorttilafkat ovat käsitykseni mukaan sekoittaneet pakan niin hyvin, että niiden valtaa ei tässä pikkumaassa oikein edes tajuta - ja silti nettimaksaminen juuri kortilla on riskialttein vaihtoehto. Esim. saksankielisessä euroopassa yleinen suhtauminen muovikortteihin on ollut - ja pysyy - hyvin nihkeää.

        Yleensäkin näiden anglosaksimaiden maksuliikenne on vieläkin niin aatamin aikaisella tasolla, että alkaa vaan ramasemaan. Kuten vastauksesi antoi ainakin peitellysti ymmärtää. Tiedän kyllä kokemuksesta oikein hyvin jenkkilän cheque-villityksen.

        Yleensä ottaen nämä Pay Ball viritykset "muovikorttijohdannaisineen" alkavat närästää jo siinä määrin, että taidan jättää nämä kotkotukset väliin.

        Onneksi tässä maassa ollaan IT-systeemeissä suhteellisen kehittyneitä, vaikkei huipulla olla.
        Talouselämästä löysin juuri puolivahingossa riemastuttavan juttusarjan uusimmasta Umbutusta, jonka avulla Linux on menossa nyt siihen suuntaan, kuin ajat sitten pitäisi olla jo tapahtua.

        Ilmeisin syy hitauteen on nopeasti kiinalaistuva Nokia puhelinhärveleineen, mutta antaa mennä vaan.
        Tämä aikakausi alkaa koristen loppua, mutta nythän Intia tarjoaa asiallisesti palkattua duunia niille huippukehittäjille, joita Ericssonilla on jo ajat ollut - mutta joita Keilaniemen nakkisormitehtailijat eivät koskaan ole osanneet arvostaa.

        No, tuli kai vähän poikettua aiheesta, mutta punaisena lankana on tahto yhdistää koko eurooppalainen pankkiliikenne koko kansalle sopivaan muottiin. Sitähän tahtuu Unionikin, ja muovikorttivälistävetäjien aika alkaa vihdoinkin
        loppua.


      • Tyytyväinen Pay Pal-käyttäjä

        Olen ostanut ebaystä useita vuosia ja nykyään käytän Pay Pal:ia aina kun se on mahdollista, sen helppouden vuoksi. En lataa Pay Paliin rahaa, vaan annan sen veloittaa luottokorttejani jotka olen laittanut Pay Pal tiliini.
        Koen tilisiirroilla maksamisen todella vaivalloiseksi, hitaaksi ja epäkäytännölliseksi kaikkine Iban ym. koodeineen.
        Ostan aina ensisijaisesti ebay.uk tai ebay.com:n kautta. :)


    • olla kysymys

      Itse kun viime vuonna avasin Pay Pal tilin, niin
      siinä oli ensin vain pieni summa käytössä ja seuraavassa visa laskussa oli sitten laskussa nimellinen summa pay palin veloittamana ja summan yhteydessä numero jolla sai varmennettua visan varsinaiseen pay-pal käyttöön.

      Pay pal sivuilla on kyllä ohjeet eo menettelystä, se on sen varmistamiseksi, että olet todellakin ao visakortin omistaja.

      Eli riipuen siitä, missä kohtaa kuukautta olet rekisteröitynyt niin maksimissaan vajaa 2kk menee ennenkuin voit operoida täysillä.

      Minulla pay pal on ainakin tähän asti toiminut hyvin sekä Usaan, eurooppaan että venäjälle.

      • jem57

        Itse sain jotenkin sörssityksi tuon 4-numeroisen extented koodin käytön. Kortin kelpoisuus putosi pois. Ja nyt olen viimeisen kahden viikon aikana faksaillut jos jonkin näköisiä viestejä ja todisteita kelpoisuudesta. Kyllästyttävän hidas ja huono asiakaspalvelu. Ainakin kolme eri henkilöä kontaktoimassa. Kukaan ei ota asiaa loppuun asti hoitaakseen. Faksi lähettämisen jälkeen tulee vahvistus, että doumentteja käsitellään 3...5 pöivän päästä ja taas sama rumba uudestaan kun jotain vielä puuttuu. Tuorein faksinumero oli epäkelpo. Pännii!!!

        Olen kurkkuani myöten täynnä tuota PayPalin jähmeyttä.

        Onko kellään samansuuntaisia kokemuksia


      • ???
        jem57 kirjoitti:

        Itse sain jotenkin sörssityksi tuon 4-numeroisen extented koodin käytön. Kortin kelpoisuus putosi pois. Ja nyt olen viimeisen kahden viikon aikana faksaillut jos jonkin näköisiä viestejä ja todisteita kelpoisuudesta. Kyllästyttävän hidas ja huono asiakaspalvelu. Ainakin kolme eri henkilöä kontaktoimassa. Kukaan ei ota asiaa loppuun asti hoitaakseen. Faksi lähettämisen jälkeen tulee vahvistus, että doumentteja käsitellään 3...5 pöivän päästä ja taas sama rumba uudestaan kun jotain vielä puuttuu. Tuorein faksinumero oli epäkelpo. Pännii!!!

        Olen kurkkuani myöten täynnä tuota PayPalin jähmeyttä.

        Onko kellään samansuuntaisia kokemuksia

        Eli maksaako tuon paypal tilin käyttäminen mitään? Eli tuleeko sieltä mitään laskua vai ottaako se välistä kaupoista vai onko se täysin ilmainen?


      • shoppaaja
        ??? kirjoitti:

        Eli maksaako tuon paypal tilin käyttäminen mitään? Eli tuleeko sieltä mitään laskua vai ottaako se välistä kaupoista vai onko se täysin ilmainen?

        Näytti olevan tällä hetkellä merkitty tämä ketju shoppailun suosituimpien listalle, vaikka on jo vanha.

        Paypalista ei ole sitä ostoksiin käyttävälle mitään kuluja. Ainoastaan, jos ostosten valuutta on jokin muu kuin euro, yrittää Paypal tarjota omaa kurssiaan, joka yleensä on heikompi kuin luottokortin myöntäjän valuutanvaihtokurssi. Ostohetkellä voi valita kumpaa käyttää.


      • se
        shoppaaja kirjoitti:

        Näytti olevan tällä hetkellä merkitty tämä ketju shoppailun suosituimpien listalle, vaikka on jo vanha.

        Paypalista ei ole sitä ostoksiin käyttävälle mitään kuluja. Ainoastaan, jos ostosten valuutta on jokin muu kuin euro, yrittää Paypal tarjota omaa kurssiaan, joka yleensä on heikompi kuin luottokortin myöntäjän valuutanvaihtokurssi. Ostohetkellä voi valita kumpaa käyttää.

        Kiivasta kunnallista keskustelua nyt myös sivustolla www.kuntani.fi
        esim. muiden maksukokemuksista


      • pow_71

        Mikä Visa lasku????? Minä en saa sitä varmistusta juuri tämän takia tehtyä kun ei ole mitään Visa laskua!!! Minä käytän OP:n electronia eikä meillä ole kun tili ote... ei mitään erillistä Visa laskua... Onkohan tässä nyt mitään tehtävissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      428
      9347
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2446
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      44
      1855
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1659
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1428
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1349
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      366
      1240
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      141
      1179
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      19
      1139
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1042
    Aihe