Joku pyysi selitystä Raamatusta, joten näin minä asian ymmärrän:
"Asia käy vielä selvemmäksi silloin kun virkaan astuu uudenlainen pappi, joka Melkisedekin tavoin
ei ole saanut virkaansa inhimillistä syntyperää koskevan lain käskyn mukaan vaan häviämättömän elämänsä voimasta."
Hebr. 7:1,2
"Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa." Hebr. 7:18,19
Myös roomalaiskirje vakuuttaa:
"Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* [Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys: "ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."] Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus." Room. 8:1-4
Hebrealaiskirjeen 7. luku kertoo uudesta pappeudesta, Jeesuksen pappeudesta. Tämä pappeus on ikuista pappeutta. Jeesuksen elämä oli tosiaan ”häviämätön”, vaikka Jumalan vastustaja paholainen yritti hänet tuhota. Jeesus ei eläessään langennut syntiin, joka olisi vienyt hänet paholaisen hallintaan ja tuhoon.
Jumala asetti kansalleen Israelille pappeuden, jonka esikuva oli taivaassa. Moosekselle näytettiin kaikki taivaallisen temppelin osat, ja hän rakensi Ilmestysmajan juuri noiden ohjeiden mukaan. Yksi Jaakobin pojista, Leevi, sai pappeuden sukuunsa. Heille annettiin myös ohjeet, miten papit pukeutuvat, toimivat, suorittavat Ilmestysmajassa palvelusta kansan hyväksi ja edustajana Jumalan ja kansan välillä.
Tämä oli vanhan liiton pappeutta. Uuden liiton ”papiksi” tulikin hän, jolla on ikuinen pappeus ”Melkisedekin järjestyksen mukaan” . Aikaisempi pappeus oli heikko, koska jokaisen papin tuli uhrata ensin uhri omasta puolestaan, koska hän oli syntinen ihminen. Uudempi Kristuksen pappeus, tuli muuttamaan tämän kaiken. Jeesus Kristus tuli uudeksi papiksemme, uhriksemme ja välittäjäksemme Jumalan ja meidän välillä. Hänen pappeutensa on ikuinen.
”Tämän tähden, te pyhät veljet(ja sisaret), te, jotka olette saaneet taivaasta kutsun, kiinnittäkää katseenne Jeesukseen, joka on tunnustuksemme apostoli ja ylipappi” Hebr. 4:1
"Mutta Jeesus pysyy ikuisesti, hänen pappeutensa on muuttumaton.
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.
Juuri tällaisen ylipapin me tarvitsimme. Hän on pyhä, viaton ja tahraton, hänet on erotettu syntisistä ja korotettu taivaita korkeammalle.
Toisin kuin muiden ylipappien, hänen ei tarvitse päivittäin uhrata ensin omien syntiensä ja sitten kansan syntien sovittamiseksi. Hän on antanut kertakaikkisen uhrin uhratessaan itsensä.
Laki tekee ylipappeja ihmisistä, jotka ovat heikkoja, mutta lakia myöhemmin vannottu vala nostaa ylipapiksi Jumalan Pojan, joka on saavuttanut ikuisen täydellisyyden."
Hebr. 7:24-28
Tästä puhutaan Hebrealaiskirjeessä, Jeesuksen pappeudesta ei laista. Vanhan liiton pappeus loppui Kristukseen, uuden liiton pappeus alkoi Kristuksessa. Koska hän antoi täydellisen uhrin puolestamme, meillä ei ole mitään pelkoa, vaan voimme turvata tähän täydelliseen uhriin. Me voimme uuden ylimmäisen pappimme kautta uskalluksella lähestyä Jumalaa missä vain, milloin vain, ja hän kuulee meitä. Koska Jeesus ei ollut syntinen, kuten vanhan liiton papit, hän voi sovittaa Jumalan kanssa koko maailman. Näin hänet voitiin korottaa taivaita korkeammalle.
”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!”
Room. 8:34
"Koska meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden, Jeesus, Jumalan Poika, pysykäämme tässä tunnustuksessa
Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin."
Hebr. 4:14,15
”Hän (Kristus), joka on kaiken luoja ja perusta, tahtoi tuoda paljon lapsia kirkkauteen, ja siksi hänen tuli tehdä heidän pelastajansa ja perille viejänsä kärsimysten kautta täydelliseksi.” Hebr. 2:10
"Veljet, meillä on siis täysi oikeus astua sisälle kaikkein pyhimpään, koska Jeesus on uhrannut verensä. (temppelin väliverho repesi ylhäältä alas asti, kun täydellinen uhri oli annettu) ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone.
Astukaamme sen tähden Jumalan eteen vilpittömin sydämin ja varmoina uskossamme, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. (Jeesus pyhittää omansa vedellä ja sanalla vielä tänäkin päivänä)
Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava. (Jeesuksen lupaukset ovat luotettavat ja todet)
Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin."
Hebr. 10:19-24
"Tällainen on ylimmäinen pappimme. Hän rukoilee Jumalan edessä meidän jokaisen puolestamme. Meillä on puolustaja Isän tykönä: ”Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus.”"
1. Joh. 2:1
Paavali opettaa omaa kansaansa, hebrealaisia, koska nämä olivat ”unohtaneet”, mitä Aaronin pappeus todella merkitsi. Nyt Paavali antaa neuvoja kuin pienille lapsille, alusta alkaen. Me voimme hänen sanojensa kautta myös oppia, koska VT:n kirjoitukset ovat meillekin opiksi. Ne tuovat esiin sitä, mitä Jumala näiden kirjoitusten kautta tahtoo opettaa meille uudessa liitossa eläville.
Melkisedekin kaltainen pappi ja Hebr. 7:18
21
532
Vastaukset
Taas latelet Raamatun lauseita pötköön, jotta ihmiset luulisivat, että ymmärrät ne samoin kuin kristityt. Mutta ethän niin tee, vaan sinun päässäsi raksuttaa Ellenin tiedostot, jotka ovat täysin epäraamatullisia.
Olet täysin omaksunut Ellen Whiten näkyopit, että ihmisten synnit ovat menneet taivaaseen Jeesuksen veren mukana, josta ne täytyy puhdistaa ja laittaa saatanan kärsittäviksi:
"Lopulta Jeesus siis kuitenkin puhdistaa myös taivallisen pyhäkön, joka on saastunut meidän syntisten ihmisten teoista, koska ne hänen verensä kautta ovat menneet sinne hänen mukanaan. Näin minä sen ymmärrän, joten en voi muuta kuin ihmetellä Jumalan suurta rakkautta, joka muisti minuakin. Hän tuntee jokaisen, joka häntä etsii, joten kyllä hän etsivän löytää. Ellei tämä ole selvä Raamatun totuus, niin miten sen sitten voisiymmärtää, mitä Hebrealaiskirjeessa ja muuallakin on Taivaallisesta Pyhäköstä kirjoitettu." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007153290#22000000007153290
Kirjoitit, että ihmisten synnit laitetaan saatanan päälle kärsittäviksi:
"Vanhasta testamentista löytyy Asaselin (=paholainen, "syntipukki") lähetettiin erämaahan kuolemaan. Se oli vertauskuva siitä, että synti asetetaan sen päälle, joka sen on tähän maailmaan aiheuttanutkin eli saatanan.
Toinen valituista eläimistä kuvasi Kristusta, joka uhrattiin kansan puolesta eli meidänkin puolestamme. Nyt olen lukenut vain Raamattua, en Elleniä, joten Raamattu yksin riittää kertomaan vanhan ja uuden liiton kuvaukset Jumalan pelastussuunnitelmasta kautta Raamatun ja synnin lopullisesta tuhosta. VT:ssa on vertauskuva, joka saa todellisuuden UT:ssa Jeesuksen Kirstuksen elämässä. Vanhassa löytyvät kaikki samat osaset kuin uudessakin, jos osaa ne löytää. UT:ssa tulijärvi kuvaa erämaata, johon paholainen joukkoineen joutuu tuhottavaksi, eikä heistä jää juurta ei oksaa.
Kun Israelin ylimmäinen pappi meni kerran vuodessa esiripun sisäpuolelle, kansa odotti, tuleeko hän takaisin, hyväksyykö Jumala uhrin. Meidän ei tarvitse miettiä, tuleeko Jeesus takaisin, kelpaako Jeesuksen uhri Jumalalle, koska "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Uhri oli täydellinen. Jeesus tulee kunnian kuninkaana "tuhannen tuhansien enkeleittensä kanssa kansaansa noutamaan", kun pyhäkköpalvelus taivaassa loppuu." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000007229364#22000000007229364- annu42
korjata kirjoituksiani, joten pysyn ajatuksissani. Kun hebrealaiskirjettä lukee, löytää sieltä kaikki elementit Jeesuksen ylimmäisestä pappeudesta, joka on ikuinen. Hän yksin on minunkin pappini, joka aina rukoilee minun puolestani Jumalan edessä. Ellenin oppeja (???kirjoituksia) siihen ei tarvita, mutta voin minä niitäkin käyttää, koska nekin ovat sopusoinnussa Raamatun kanssa. Sinun tekstisi eivät sitä vastoin aina ole, joten lukija punnitkoon, miettiköön ja ajatelkoon, miten uskoo.
Sinä voit ajatella aivan omalla tavallasi, mutta onko se kotoisin Raamatusta? Kapeakatseisuus ei ole hyväksi ymmärrykselle, joten kannattaa pyytää Pyhän Hengen apua, kun sitä noin selvästi tarvitset. Koko Raamattu, yksin Raamattu, omassa aikakaudessaan ymmärettynä, siinä on koko juju! Ellei ymmärrä Israelin Ilmestysmajan Jumalanpalveluksessa sisältyviä vertauskuvia tulevasta Vapahtajasta, ei ymmärrä myöskään muuta siihen liittyvää.
Kiitos vastauksesta, vaikka sen sävy onkin, mikä on. Lukija itse miettiköön molempien kirjoitusten tarkoitusta. Ainakin yritin mielipiteeni kertoa, joten tämä tästä riittää. Galatalaiskirje:
1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä.
Kaikesta näkee, että sinä, uskova-1, et alun pitäenkään kysy lihalta ja vereltä - vaan Ihmeelliseltä Neuvonantajalta!
Paavalikaan ei kysynyt edes viisaimmilta, apostoleilta - vaan Välimieheksi asetetulta suoraan. Ihmekös, että hänen opetuksensa on kestänyt vuosituhannet.
IHMEITÄ ILMAN MÄÄRÄÄ
Jesaja:
9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: IHMEELLINEN neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
28:29 Tämäkin on tullut Herralta Sebaotilta; hänen neuvonsa on IHMEELLINEN ja ymmärryksensä ylen suuri.
Tuomarien kirja:
13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on IHMEELLINEN."
2.Aikakirja:
2:9 Minulle on hankittava paljon puuta, sillä temppeli, jonka minä rakennan, on oleva suuri ja IHMEELLINEN.
Psalmit:
4:4 Tietäkää: ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan.
17:7 Osoita IHMEELLINEN armosi, sinä, joka pelastat vihamiesten vallasta ne, jotka turvaavat sinun oikeaan käteesi.
139:6 Senkaltainen tieto on minulle ylen IHMEELLINEN, ylen korkea käsittääkseni sen.
VÄLIMIESOIKEUTTA - armo käy oikeudesta !
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
PUOLUSTUSPUHEENVUORO
Johanneksen evankeliumi:
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti.
14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
antti
- Sinä olet autuas.
"Autuaita olette te, kun ihmiset minun nimeni tähden teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."Matt.5:11.
- eräs uskova
Ei uskova1 valehtele. Toi esille asiaan liittyen Annun aikaisempia kirjoituksia todisteeksi. Teki todella hyvin niin tehdessään.
Autuaita ovat totuuden tuojat, jotka paljastavat valheellisten käsitykset. - Vai voitko
eräs uskova kirjoitti:
Ei uskova1 valehtele. Toi esille asiaan liittyen Annun aikaisempia kirjoituksia todisteeksi. Teki todella hyvin niin tehdessään.
Autuaita ovat totuuden tuojat, jotka paljastavat valheellisten käsitykset.sanoa, ettet taas itse tuota puolustusta tuohon kirjoittanut?
Annu on asiallinen kirjoittaja, eikä hauku ketään! Ei ole oikein, että siä pilaat jokaisen asiallisen tekstin noilla "omilla", niin kummallisilla käsityksilläsi! Eikö riitä, että olet karkoittanut palstalta jo Jarlaun, Serajan, Kuhilaan, Virsun, ym. ym. Ivaamalla heitä ja puhumalla heistä pahaa, menemällä jopa intiimille alueellekkin ivaustesi kanssa!
Mikäs uskovainen se tällainen on? Sinä toimit syyttäjän hengessä. Luovu syytäjästä ja ota Jeesus vastaan elämääsi, niin halu pilkata ja kiusata ihmisiä menee sinusta pois ja olet vapaa ylistämään Jeesusta!
- niin ettei Uskova1
olisi hyökännyt silmille sylkemään ja häijyilemään. Samaa hän teki Jari Laurilalle ja kuhilaallekin joka ainoa kerta, jos he yrittivät tuoda joskus omia mielipiteitään julki. Täällä ei kukaan voi keskustella normaalisti, kun tuo uskova yksi terrorisoi koko palstaa!
Adventistillehan on normaalia esittää kristittyä ja peitellä harhaoppinsa, kunnes saaliit on saatu tukevasti ansaan. Sitten alkaa tuo ellenismien opetus.
Annu on normaali adventisti: kova esittämään kristittyä, mutta kun täällä on lainattavissa hänen ihan itse kirjoittamansa ellenismit, niin ne on hyvä tuoda esiin, ettei eksytys pääsisi etenemään pitemmälle.- ei muita
On vain yksi Mestari ja yksi Opettaja. Ja Hänen aseenkantajinaan ovat vain apostolit. "Adventtikirkko opettaa" on tämän rinnalle asettumista sen oman opin kanssa. Olemme täällä palstalla nähneet adventistien kirjoittavan kaikki viestinsä todistaakseen kirkkonsa uskosta. Heillä näkee jokaisessa viestissä tämän olevan pohjimmaisen motiivin. Muitta mikään kirkko ei ole oikeassa itseään julistamalla. Eikä tästä tee poikkeusta adventtikirkkokaan. Adventtikirkko on täysin väärällä tiellä kaikissa ponnisteluissaan kirkkonsa oppia puolustaessaan. Ainoa opittava kristityille on Jeesuksen sanoman oppiminen ja ymmärtäminen. Ei adventismin oppiminen eikä sen ymmärtäminen. Tämä ei tahdo päästä adventistin ymmärrykseen millään. Siksi annun viestikin paljastaa hänen tarkoituksensa. Se on adventismin opin puolustus Ellenin opin hyväksi. Jos me kukin pyrimme vilpittömästi tuntemaan Kristusta, niin siinä määrin kuin siinä edistymme yhdessä, me edistymme myös tuntemaan toisemme veljinä ja sisarina. Mutta se edellyttää, että uskomme on oikeaa Kristuksen suuntaan, ei adventismiin.
Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. """ Kristus antaa yhteyden syntyä, jos me Häntä etsimme koko sydämisesti. Meillä ei saa olla oma kirkkomme asia Hänen edellään. Meidän ainoa puolustettava asiamme tulee olla Kristuksen totuus eikä kirkkojen oppirakennelmat. 2.TIM.3:5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
10. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
11. vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
12. Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13. Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut. uskova_1 kirjoitti:
Adventistillehan on normaalia esittää kristittyä ja peitellä harhaoppinsa, kunnes saaliit on saatu tukevasti ansaan. Sitten alkaa tuo ellenismien opetus.
Annu on normaali adventisti: kova esittämään kristittyä, mutta kun täällä on lainattavissa hänen ihan itse kirjoittamansa ellenismit, niin ne on hyvä tuoda esiin, ettei eksytys pääsisi etenemään pitemmälle.MELKEIN TOTUUTTA TIETYSTI
Onko Jumala todella sanonut ... ei se ihan niin ole, kuin Raamattu sanoo ... se pitää selittää uuden ajan (new age) hengen mukaisesti. Jotensakin näin se menee. Se aasinsilta; välimies Kristuksesta siirrytään toiseen, Elleniin ja vain NÄÖN VUOKSI tunnustetaan Kristusta.
Mutta niin on, että jopa riivaajatkin tunnustavat Jeesuksen; ei se vielä todista sydämen kiintymyksestä Elämän Herraan.
Jaakobin kirje:
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Ei mitkään muut teot, ei lainalaiset, ei alkeisvoimaiset - vaan uskonvaraiset teot yksin Kristuksen varassa, tuon ainoan välimiehen - todistavat uskovaisuudesta. Ei sillä (ainakaan aluksi) eroa, oletko portto vai patriarkka. Ei lainnoudattaminen sinusta uskovaa tee, vaan luottamus armon Herraan. (Niinpä Paavali sanoo galatalaisia älyttömiksi, kun he USKOON TULTUAAN, ennen pitkää, riensivät takaisin Mooseksen siipien suojaan.
Mutta Jaakob jatkakoon esitystään:
Jaakobin kirje:
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
VALKEUS JA VARJOVALKEUS
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
TÄSSÄ HEIDÄN MOTIIVINSA
Gal 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
antti
- pappeutta kymmenyksineen
MALAKIAN kirjan perusteella...he eivät ole ottaneet vanhemmistojärjestelmää tai tulleet UT:n oppilaiksi?!
Jeesus kumosi VT:n kuolemansa kautta säädöksineen ja antoi meille UUDEN LIITON ja Testamentin?!
Voisiko olla niin, että Ellen kyllä ymmärsi Jeesuksen olevan enkeliruhtinas Miikaelin ja melkisedekin kaltainen olento; mutta nykykirkkokunta sooloilee Ekumeniassa, joka sekin on vastoin "Kolmannen enkelin sanomaa" ?!
Miten itse ajattelet?
Juha-veli- menetti* * *
Merkityksensä sukuperäisenä valintana, mutta monet heistä jatkoivat pappeutta uudenjärjestelmän mukaisena, uudenliiton pappina.
Uhrijärjestelmä jota he olivat aikaisemmin noudattaneet vaihtui ehtoollisessa annettavaan viiniin ja leipään, jotka täydellisemmän uhrin kautta lopettivat vanhan järjestelmän, jossa Jeesus oli vain esikuvana, näin vanha kumottiin ja uusi astui voimaan.
Vanhajärjestelmä tukeutui lakiin ja sovitukseen uhrijärjestelmän kautta, jossa Jeesuksen korvasi uhrikaritsa, joka edeltäkäsin viittasi Jeesuksen uhrikuolemaan ja lain täyttämiseen.
Sukuperäisestä luopuminen ei merkitse sukupuolisuudesta luopumiseen, naispappeineen koska heitä ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaan.
Tämä vallanalaisuuden tähden, jossa Jumala itse määrittelee tehtäväjaon.
- pappistoimi
Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella TAIVAISSA, TEHDÄKSEEN PAPPISPALVELUSTA KAIKKEINPYHIMMÄSSÄ, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA eikä ihminen.
Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja ja jotka palvelevat siinä, MIKÄ ON TAIVAALLISEN KUVA ja VARJO, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja.
Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että TEET KAIKKI SEN KAAVAN MUKAAN, JOKA SINULLE VUORELLA NÄYTETTIIN".
Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
Minä panen LAKINI HEIDÄN MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; SILLÄ HE KAIKKI, pienimmästä suurimpaan, TUNTEVAT MINUT.
Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. LUE KOKONAAN AP.T. 15. LUKU
Apostolien teot:
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
15:6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
Jo muinaiset adventistit, ne uskoon tulleet fariseukset, vaativat Mooseksen lain täyttämistä.
Mutta heidän oppinsa kitkettiin säälittä pois.- PAIKKAANSA
SANOO YLIFARISEUS.
- näkemyksesi
PAIKKAANSA kirjoitti:
SANOO YLIFARISEUS.
Kyllä minun mielestäni Raamatussa kirjoitetut tekstit sentään pitävät päikkansa. Mooseksen laki ei kuulu meille, ei edes sapatti, kymmenykset eikä ruokasäädökset, vaikka adventistit niin luulevat.
PAIKKAANSA kirjoitti:
SANOO YLIFARISEUS.
EI PIDÄ
PAIKKAANSA 30.4.2007 klo 07.04
SANOO YLIFARISEUS.
================
Kirjoitin: "Adventisti on fariseus".
Ylivariseus vastasi: ei pidä paikkaansa.
MIKÄHÄN ADVENTISMISSA SITTEN PITÄÄ PAIKKANSA?
Mikä pitää kutinsa, niin ettei alati muutu? Kun väittävät yhtä jos toista ja sitten kun siihen asiaan tarttu - kiistetään kaikki.
Eivätkö adventistit vaadikaan Mooseksen lakia?
Eikö olekaan sapattivaatimuksia tai kymmenysvaatimuksia? Tai lihasyöntikieltoa?
Eivätkö adventistit enää olekaan fariseuksia?
Onko elenismistä siis luovuttu?
Voiko olla todettavissa mitään varmaa ja kiistämätöntä tietoa adventismista täällä ruohonjuuritasolla?
Mutta alkuseurakunnan aikoihin joka tapauksessa tuppautui sisään farisealaisuus. Se kitkettiin tiukasti pois, mutta paimenkirje siihen tarvittiin. Uskovaiset fariseukset taipuivat Pietarin ja Paavalin raamatullisiin käsityksiin.
Onkos adventismikin lopultakin päässyt irti Mooseksen laista? Fariseus tarkoittaa Mooseksen lain noudattamista ja sormellaosoittamista niitä kohtaan, jotka eivät sitä noudata tai sitä rikkovat.
Saulus Tarsolaisella oli jopa päämääränä tapattaa kaikki kristityt siksi, että kristillisyys sanoutuu irti lainvaatimisesta.
Diakoni Stefanus sai sen karvaasti kokea.
Tuhannet kiitokset Vapahtajalle siitä ylifariseuksen vakuutuksesta, että adventismi on sanoutunut irti Mooseksen lain vaatimisesta eli farisealaisuudesta. Paavalille se ei taannoin ollut helppoa, se vapautuminen. Tarvittiin ihme.
Onko se nyt sitten aivan kivuttomasti onnistunut adventisteilta - ainakin itseltään ylifariseukselta. Paavali oli taannoin johtava fariseus, ylifariseus.
EI FARISEALAISUUTTA - EI MOOSEKSEN LAKIA
Apostolien teot: 1. kirkolliskokous (Apt 15.)
Ap.t.15:5
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Rakas lukija, lue kokonaan Ap.t. 15. luku !- Suuri Taistelu* * *
AnttiVKantola kirjoitti:
EI PIDÄ
PAIKKAANSA 30.4.2007 klo 07.04
SANOO YLIFARISEUS.
================
Kirjoitin: "Adventisti on fariseus".
Ylivariseus vastasi: ei pidä paikkaansa.
MIKÄHÄN ADVENTISMISSA SITTEN PITÄÄ PAIKKANSA?
Mikä pitää kutinsa, niin ettei alati muutu? Kun väittävät yhtä jos toista ja sitten kun siihen asiaan tarttu - kiistetään kaikki.
Eivätkö adventistit vaadikaan Mooseksen lakia?
Eikö olekaan sapattivaatimuksia tai kymmenysvaatimuksia? Tai lihasyöntikieltoa?
Eivätkö adventistit enää olekaan fariseuksia?
Onko elenismistä siis luovuttu?
Voiko olla todettavissa mitään varmaa ja kiistämätöntä tietoa adventismista täällä ruohonjuuritasolla?
Mutta alkuseurakunnan aikoihin joka tapauksessa tuppautui sisään farisealaisuus. Se kitkettiin tiukasti pois, mutta paimenkirje siihen tarvittiin. Uskovaiset fariseukset taipuivat Pietarin ja Paavalin raamatullisiin käsityksiin.
Onkos adventismikin lopultakin päässyt irti Mooseksen laista? Fariseus tarkoittaa Mooseksen lain noudattamista ja sormellaosoittamista niitä kohtaan, jotka eivät sitä noudata tai sitä rikkovat.
Saulus Tarsolaisella oli jopa päämääränä tapattaa kaikki kristityt siksi, että kristillisyys sanoutuu irti lainvaatimisesta.
Diakoni Stefanus sai sen karvaasti kokea.
Tuhannet kiitokset Vapahtajalle siitä ylifariseuksen vakuutuksesta, että adventismi on sanoutunut irti Mooseksen lain vaatimisesta eli farisealaisuudesta. Paavalille se ei taannoin ollut helppoa, se vapautuminen. Tarvittiin ihme.
Onko se nyt sitten aivan kivuttomasti onnistunut adventisteilta - ainakin itseltään ylifariseukselta. Paavali oli taannoin johtava fariseus, ylifariseus.
EI FARISEALAISUUTTA - EI MOOSEKSEN LAKIA
Apostolien teot: 1. kirkolliskokous (Apt 15.)
Ap.t.15:5
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
Rakas lukija, lue kokonaan Ap.t. 15. luku !Näet mitenkä ne toiset vähemmän Fariseukset, niinkuin Luther, Hus, Galvin, ja monet muut alifariseukset käsittelivät asiaa.
YLIFARISEUS uskoo JUMALAN antamaan kymmeneen käskyyn ,jotka annettiin Moosekselle Siinain vuorella ja ne ovatkin ikuiset ja muuttamattomat.
Mitäpä niitä kumoamaan ne on täytetty.
Ne on täytetty sinun puolestasi ettet joutuisi niitä itse täyttämään, sillä kumoaminen ei onnistu. - ??????????????
Suuri Taistelu* * * kirjoitti:
Näet mitenkä ne toiset vähemmän Fariseukset, niinkuin Luther, Hus, Galvin, ja monet muut alifariseukset käsittelivät asiaa.
YLIFARISEUS uskoo JUMALAN antamaan kymmeneen käskyyn ,jotka annettiin Moosekselle Siinain vuorella ja ne ovatkin ikuiset ja muuttamattomat.
Ne on täytetty sinun puolestasi ettet joutuisi niitä itse täyttämään, sillä kumoaminen ei onnistu.Suosittelet väärää profeettaa jonka sanoilla voi pyyhkiä sanonko mitä? Tuolla amerikkalaisella vainajalla ei ole mitään opetettavaa, eikä hän edes kuulu kristinuskon opettajiin. Miksi lukea roskaviihdettä????????????????? Raamattu on ainoa kirja jota luenkin kehoituksetta. >>>>>>YLIFARISEUS uskoo JUMALAN antamaan kymmeneen käskyyn ,jotka annettiin Moosekselle Siinain vuorella ja ne ovatkin ikuiset ja muuttamattomat.
- RAAMATUN* * *
?????????????? kirjoitti:
Suosittelet väärää profeettaa jonka sanoilla voi pyyhkiä sanonko mitä? Tuolla amerikkalaisella vainajalla ei ole mitään opetettavaa, eikä hän edes kuulu kristinuskon opettajiin. Miksi lukea roskaviihdettä????????????????? Raamattu on ainoa kirja jota luenkin kehoituksetta. >>>>>>YLIFARISEUS uskoo JUMALAN antamaan kymmeneen käskyyn ,jotka annettiin Moosekselle Siinain vuorella ja ne ovatkin ikuiset ja muuttamattomat.
Totuudet pois Suuri Taistelu kirjasta, joita ovat kirjoittaneet uskonpuhdistajat, niin jäljelle jää sinun laittomuuden lähteesi, jota kumpikaan Testamentti ei tunne omakseen.
Älkää luulko, että Minä Olen tullut Lakia ja Profeettoja kumoamaan, en ole tullut niitä kumoamaan vaan täyttämään.
Turhaan ei Jeesus lausu, minä en ole koskaan teitä tuntenut menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät.
Mihin olet matkalla?. Suuri Taistelu* * * kirjoitti:
Näet mitenkä ne toiset vähemmän Fariseukset, niinkuin Luther, Hus, Galvin, ja monet muut alifariseukset käsittelivät asiaa.
Ne on täytetty sinun puolestasi ettet joutuisi niitä itse täyttämään, sillä kumoaminen ei onnistu."Lue kirja "Suuri taistelu", kehottaa tuntematon järkeisopettaja; ihastuneena Elleniin.
Mutta miksi sen toiseen kertaan lukisin, sillä elämäni päivät ovat liian lyhyet jo Raamatunkin perinpohjaiseen tutkimiseen.
Mutta elämä opettaa yhdessä sen kanssa, että Raamattu avautuu päivä päivältä yhä syvemmin. Kelle tahansa, joka laittaa kaiken toivonsa Raamatun Herraan.
Vaan mitä tulee kasvottomaan edesvastuuttomuuteen - kertakäyttöinen nimimerkki - niin kannattaakin pysytellä tyystin tuntemattomana, kun noin on jälkeenjäänyt, ajasta. Saattaisi jossain vaiheessa joutua myöntämään - ainakin itselleen - että on kirjoittanut siitä, mistä ei tiedä.
Luepa toisen kirkolliskokouksen päätös, Apt. 15. luku. Uskoon tulleilla fariseuksilla (=Mooseksen lain vaatijat, joiden esimies Paavali oli ennen uskoon tuloaan), on oikeus osallistua tuon kokouksen kulkuun ja sen päätösten kuuliaiseen noudattamiseen. Sen vahvistaa Apt 15:5-6 :
Apt.15:5
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
Paavali, joka ennen seurasi Moosesta fariseusten lahkoon kuuluvana, heittää roskana pois niin Mooseksen lait kuin muutkin isien perinnäissäännöt.
Gal. 1:14
Ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
Tosin ne fariseukset, jotka eivät olleet tulleet uskoon, kadehtivat tuota vapautta Kristuksessa niin paljon, että kyttäsivät hänen vaellustaan - ilmiantaakseen hänet niinkuin taannoin kommunistit ilmiantavat toisiaan:
Gal 2:4
Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka me olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksenaan oli saattaa meidät lain orjuuteen. [Ap. t. 15:24]
Juuri tämän vuoksi pidettiin Jerusalemissa se toinen kirkolliskokous, kun nämä jopa lähettivät apostolien nimissä kirjeitä, joissa kehotettiin pitämään laki. Nimitys "valheveljet" tulee siitä, kun tekeytyivät kirjeidensä teksteissä tietyiksi tunnetuiksi apostoleiksi. Todiste heistä tässä:
Apt 15:24
Me olemme kuulleet, että muutamat, jotka ovat tulleet meidän luotamme mutta joita me emme ole lähettäneet, ovat puheillaan järkyttäneet teitä ja saattaneet teidät hämmennyksiin. [Gal. 2:4]
Väitettiinpä valheellisesti saaduksi uusi Hengen ilmoitus - aivan kuten Ellen väittää v. 1844 tapahtuneen mitä suurimman muutoksen, vaikka sitä odotettua Herran päivää ei sitten silloin ollutkaan. Alkoi muka "tutkiva tuomio" - uusi aikakausi (new age). Tässä linkkijae, mutta lue koko asiayhteys.
2. Tess. 2:2
ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. [1. Tess. 4:15-17]
Paavali meni ja heitti roskikseen Mooseksen vaatimukset. Sillä mitä ne ovat itsensä sapatin Herran sisäisen tuntemisen rinnalla. Hänhän on kaikki kaikessa ja täyttää kaikki kaikessa:
Fil. 3:8
Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
Raamattu sanoo jossain kohtaa: "Mene ja tee sinä samoin". Sanoo myös, toisessa kohdassa: : "Minkä teet, tee se pian". Siunausta vaellukselle Hengen ohjauksessa! Siihen liittyvät lupaukset. Mutta Mooses ja Ellen eivät voi lupauksiaan täyttää.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661