- Adventismi on sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, siinä kuin heluntalaisuus, baptismi, luterilaisuus eri seuroineen ja herätysliikkeineen, itsekkin olen luterilaisen herättäjäyhdistyksen jäsen.
KAIKKI jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan pelastajanaan kuuluvat KRISTUKSEN RUUMIISEEN, eri kuppikunnesta huolimatta. Ja Adventistit OVAT SEN myöskin TEHNEET!
Ei ole parempaa perustetta kuin JEESUS KRISTUS:)
Eihän helluntalaistenkaan palstalla puhuta vain HELLUNTALAISUUDESTA!
Eikä Luterilaisten palstalla pelkästään LUTERILAISUUDESTA.
Nämä KAIKKI ovat kristinuskon sisällä olevia uskontoja(tämä on tieto, ei luulo) ja täällä puhutaan KRISTINUSKOSTA!
Mitä on sitten Kristinusko?
Se on SANOMA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA, jossa AINOASSA ON PELASTUS!
TÄMÄ ON SE ILOSANOMA jota myöskin adventistit julistavat!
SE ON ADVENTTISANOMA!
Muut asiat ovat AINOASTAAN OPINKYSYMYKSIÄ, joista Paavalikin kielsi riitelemästä!
Tätä mielta olen adventisteista !
50
1037
Vastaukset
- 2 tien kulkijoista
Miksi niputat amerikkalaisen uuususkonnollisen väärän profeetan näkyihin perustuvan liikkeen yhteen kristittyjen kanssa?
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.- Sirkka Iita.
ADVENTTI KIRKKO kuuluu virallisesti kristinuskoon kuuluvien kirkkojen ja seurakuntien joukkoon! Minun ei tarvitse lähteä tälle asialle mitään tekemään, eikä työntämään Kristuksen omia pois joukostamme, vain sillä perusteella, että täällä netissä raivoaa joku "uskova", joka haluaa satuttaa adventisteja ja kiusata heitä.
Hän EI toimi hyvän tahdon lähettiläänä, vaan syyttäjä panettelijan hengessä!
Jokainen tehköön kohdallaan kuten haluaa, mutta minä aion pysyä Jeesukselle uskollisena, enkä lähde yhtäkään ihmistä tuomitsemaan joka tunustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen ja on hänelle elämänsä antanut.
Itse olen luterilaisen kodin kasvatti ja herättäjäyhdistyksen jäsen, sisareni on adventisti, veljeni on helluntalainen.
Meillä ei koskaan ole mitään riitaa uskon asioista, vaan yhdessä kiitämme riemulla Jeesustamme. Koska Jeesus ON HERRA meille kaikille!
Rakas veljeni, helluntalainen! Kiitos sinulle monista ihanista opetuksistasi, olet Jeesukselle rakas!
Rakas sisareni adventisti, olet ollut kanssani monissa kokouksissa ja tilaisuuksissa, käynyt helluntai seurakunnassa kasteella ja avioitunut luterilaisen kanssa.
Meitä kaikkia yhdistää RAKKAUS JEESUKSEEN.
Siunausta kaikille joille JEESUS ON HERRA! Ja myöskin heille jotka eivät vielä ole löytäneet häntä vapahtajakseen, että tekin löytäisitte sen todellisen vapaden Jeesuksessa, niin ei enää tarvitse etsiä vikoja toisista, vaan saa siunaten kulkea HÄNEN viitoittamaansa tietä! - Olet syyttäjä,
ja suollat vain kaiken kaunasi kanssamatkustajiisi. Etkö itse huomaa, miten naurettava olet? Jos sinä olet uskovainen, niin minkälaisia ovat sitten uskosta osattomat?
- Me emme voi
lähteä ihmisiä työntämään pois Kristuksesta pelkkien opinkysymysten takia. Jokaisesta lahkosta löytyy omat kummajaisuutensa, joita toisten on vaikea hyväksyä raamatullisiksi. Pysytään sen vuoksi ainoastaan KRISTUKSESSA! Jos joku ei tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, niin SELLAINEN OPPI EI OLE KRISTUKSESTA, vaan on antikristuksen oppi, sellaista kehoitetaan kavahtamaan. Mutta ADVENTISTIT TUNUSTAA TÄYSIN KRISTUKSEN, samoin, kuin KAIKKI kristinuskovat. TÄMÄ ja VAIN tämä on se ainoa perusta. Ei ole MITÄÄN MUUTA PERUSTAA PANTU, EIKÄ TULE!
- "adventtikirkko opetta...
SIRKKA IITA ANNA NYT VASTINE TÄHÄN JA MIKSI ET HALUA NUHDELLA OMIASI?
ADVENTISTINEN NÄKEMYS:
###mutta sen sanon, että minä en usko muiden kirkkojen edustavan Jumalaa ollenkaan. Olette pelkkiä Babylonin porttokirkkojen jäseniä. Maailmassa on vain yksi oikea kirkko ja se on Adventtikirkko. Tulkaa ulos Babylonista tai olkaa tulematta. Oma on ratkaisunne. Teidän harhaoppejanne me emme hyväksy.### - knupit kaakkon
että kaikki muut kuin adventistit rukoilevat saatanaa , luullessaan Jeesusta rukoilevansa. tämä ei ole kristinoppia, eikä myöskään usko elliin, joka kuolleilta kysyy neuoa.
- auni1
knupit kaakkon kirjoitti:
että kaikki muut kuin adventistit rukoilevat saatanaa , luullessaan Jeesusta rukoilevansa. tämä ei ole kristinoppia, eikä myöskään usko elliin, joka kuolleilta kysyy neuoa.
noista sinun syytöksistäsi eivät ole totta.
Ensimmäisen kerran tuon kuulin että adventistit syyttävät muiden uskovien rukoilevan saatanaa.
JA tuo toinen syytös ei myöskään ole totta, E.G.White ei uskonut, että kuolleet ovat tietoisessa tilassa kuolemansa jäkeen, niin hän ei voinut kysyä keltään kuolleelta koska hän uskoi että kuollut nukkuu siihen saakka kunnes Jeesus hänet herättää viimeisenä päivänä.
Puhukaamme totta kukin lähimmäisestämme, sehän on Raamatun kehoitus meille. - jonka ainoa tehtävä
näyttää olevan syyttää adventisteja ja kaikkia, jotka ovat turvansa Kristukseen panneet, kuten Sirkka-Iitaakin.
- Sirkka Iita.
"adventtikirkko opetta... kirjoitti:
SIRKKA IITA ANNA NYT VASTINE TÄHÄN JA MIKSI ET HALUA NUHDELLA OMIASI?
ADVENTISTINEN NÄKEMYS:
###mutta sen sanon, että minä en usko muiden kirkkojen edustavan Jumalaa ollenkaan. Olette pelkkiä Babylonin porttokirkkojen jäseniä. Maailmassa on vain yksi oikea kirkko ja se on Adventtikirkko. Tulkaa ulos Babylonista tai olkaa tulematta. Oma on ratkaisunne. Teidän harhaoppejanne me emme hyväksy.###eivät ole minun omiani, sillä hekin jokainen heistä, joka on toivonsa Kristukseen pannut, kuuluu HÄNELLE!
- Ei tuollasta
knupit kaakkon kirjoitti:
voi edes kukaan ajatella, siis pelkkää provoilua koko juttu! Pysy tosiasioissa, äläkä lässytä mitä sylki suuhun tuo!
- tälläkertaa.
auni1 kirjoitti:
noista sinun syytöksistäsi eivät ole totta.
Ensimmäisen kerran tuon kuulin että adventistit syyttävät muiden uskovien rukoilevan saatanaa.
JA tuo toinen syytös ei myöskään ole totta, E.G.White ei uskonut, että kuolleet ovat tietoisessa tilassa kuolemansa jäkeen, niin hän ei voinut kysyä keltään kuolleelta koska hän uskoi että kuollut nukkuu siihen saakka kunnes Jeesus hänet herättää viimeisenä päivänä.
Puhukaamme totta kukin lähimmäisestämme, sehän on Raamatun kehoitus meille.Älä auni välitä, sellaista se on, kun pahahenki koettaa lakaista Kristukseen turvaavat adventistit maton alle, kaiken valheen voimalla!
- 3 enkeliä
tälläkertaa. kirjoitti:
Älä auni välitä, sellaista se on, kun pahahenki koettaa lakaista Kristukseen turvaavat adventistit maton alle, kaiken valheen voimalla!
on sanonut,Jeesus meni 1844, kaikkeinpyhimp ään lja itse saatanaon tullut hänentilalleen. jos et tätä usko, niin lueppa ellin kirjat uudelleen. Kristinuskoa tämä ei ole, jehovalta muistuttaa, mutta samaa lahkoahn te olettekin.
- itse niihin
3 enkeliä kirjoitti:
on sanonut,Jeesus meni 1844, kaikkeinpyhimp ään lja itse saatanaon tullut hänentilalleen. jos et tätä usko, niin lueppa ellin kirjat uudelleen. Kristinuskoa tämä ei ole, jehovalta muistuttaa, mutta samaa lahkoahn te olettekin.
vastailee. Pelkkää provoilua koko palsta. Lukekaa virallista tietoa adventtikirkon sivuilta. Nuo kaikki on NIIN SAIRASTA panettelua, ettei tuolle enää voi muuta kun nauraa!
- kun sanon
Sirkka Iita. kirjoitti:
eivät ole minun omiani, sillä hekin jokainen heistä, joka on toivonsa Kristukseen pannut, kuuluu HÄNELLE!
Eli kun sinä näet muiden sanovan noin adventisteista, silloin sinä ärähdät kuin perseeseen ammuttu karhu! Mutta kun adventisti sanoo noin, et hiiskahda sanaakaan tuota vastaan? Kummallisen yksipuolinen sinun käytöksesi. Tiedätkö mitä se muiden mielestä merkitsee?
- Sirkka Iita.
kun sanon kirjoitti:
Eli kun sinä näet muiden sanovan noin adventisteista, silloin sinä ärähdät kuin perseeseen ammuttu karhu! Mutta kun adventisti sanoo noin, et hiiskahda sanaakaan tuota vastaan? Kummallisen yksipuolinen sinun käytöksesi. Tiedätkö mitä se muiden mielestä merkitsee?
Eiväthän he ole ihmisten omia, ei varsinkaan minun, koska en ole adventisti olenkaan!
Mikä oikeus minulla on nuhdella ketään? Ei varsinkaan sellaisia, jotka ovat tosi uskossa Jeesukseen. Kuten oma siskonikin on. Muita adventisteja tuskin näenkään. Serkkuani ehkä kerran vuodessa.
Koska itse käyn enemmän helluntalaisten ja vapaakirkon tilasuuksissa, koska siellä on suomenkielisiä kokouksiakin aina silloin tällöin. Täälä ei ole suomenkielistä luterilaista kirkkoa, mutta ruotsinkielinen kyllä.
En käsitä, että miksi täällä netissä on niin paljon valehtelua ja toisten parjausta?
Sinäkin puhut minulle noin rumasti ja ilkeillä sanoilla. Miksi olet minulle aina niin ilkeä?
- Kirjoitat hyvin ja
sopuisasti. Kuitenkin:
>> TÄMÄ ON SE ILOSANOMA jota myöskin adventistit julistavat. >>
>> Muut asiat ovat AINOASTAAN OPINKYSYMYKSIÄ, joista Paavalikin kielsi riitelemästä. >>
Opin kysymyksiä, niin! Kaikenkaikkiaan en ole kuitenkaan kovin paljon huomannut adventistien julistavan ilosanomaa sunnuntainviettäjille ja sianlihan syöjille mikäli nämä heille tarjotun adventtisanoman hyljäten pysyvät uskossaan jatkaen sunnuntain pyhittämistään ja possun syöntiään.- kaikki...
>>>Opin kysymyksiä, niin! Kaikenkaikkiaan en ole kuitenkaan kovin paljon huomannut adventistien julistavan ilosanomaa sunnuntainviettäjille ja sianlihan syöjille mikäli nämä heille tarjotun adventtisanoman hyljäten pysyvät uskossaan jatkaen sunnuntain pyhittämistään ja possun syöntiään.>>>>
Minulla on aivan erilainen katsantakanta. Katson vaan siihen minkä näen raamatunvalossa oikeaksi. Olipahan sitten mikä tahansa.
Tarkoitatko, että pitäisi iloita sunnuntai pyhittäjien puolesta? VAIKKA EI LÖYDÄ RAAMATUSTA SILLE MITÄÄN PERUSTETTA.
Sianliha ei raamatun mukaan ole ruokaa.
Raamatun valossa en hyväksy vääryyttä.
Jokaisella on kuitenkin oikeus ja omantunnon vapaus harjoittaa omaa uskoaan.
Eli työpaikoilla tai missä vaan puolustan henkilöä, joka haluaa pyhittää sunnuntain ja ei tule silloin töihin. - mutta sanottakoon,
kaikki... kirjoitti:
>>>Opin kysymyksiä, niin! Kaikenkaikkiaan en ole kuitenkaan kovin paljon huomannut adventistien julistavan ilosanomaa sunnuntainviettäjille ja sianlihan syöjille mikäli nämä heille tarjotun adventtisanoman hyljäten pysyvät uskossaan jatkaen sunnuntain pyhittämistään ja possun syöntiään.>>>>
Minulla on aivan erilainen katsantakanta. Katson vaan siihen minkä näen raamatunvalossa oikeaksi. Olipahan sitten mikä tahansa.
Tarkoitatko, että pitäisi iloita sunnuntai pyhittäjien puolesta? VAIKKA EI LÖYDÄ RAAMATUSTA SILLE MITÄÄN PERUSTETTA.
Sianliha ei raamatun mukaan ole ruokaa.
Raamatun valossa en hyväksy vääryyttä.
Jokaisella on kuitenkin oikeus ja omantunnon vapaus harjoittaa omaa uskoaan.
Eli työpaikoilla tai missä vaan puolustan henkilöä, joka haluaa pyhittää sunnuntain ja ei tule silloin töihin.että luulisin, ettet sinäkään AIVAN KAIKELLE elämääsi koskettaville asioille ja tekemisillesi löydä raamatullisia perusteita vaikka kuinka tahtoisit.
- täällä johdatellaan
asiat pois kristinuskosta, se tapahtuu ärsytys mielessä, sillä on ainoastaan tarkoitus repiä, eikä rakentaa. Paljon on myöskin provoja, jotka laitetaan näyttämään siltä että adventisti olisi takana, vaikka ei ole!
Tämäkin AINOASTAAN adventistien kiusaamiseksi. Vaikka muualla kuin täällä netissä en ole vastaavaa tavannut.
Serkkuni adventisti pappi, joka on osittain vegetaristi, vaikka syökin kanaa ja kalaa, oli kesällä meillä kylässä.
Tein heille kasvis sienipitsaa ruuaksi ja täytin toisen puolen pitsasta KINKKU kasvis seoksella, koska se on meidä perheen herkkua. En tarvitse ihmisten edessä teeskennellä mitään, vaan olen adventisteillekin kelvannut juuri tällaisenaan. Jeesus näkee sydämeen, vain se merkitsee, että mitä HÄN NÄKEE! - Sirkka Iita.
mutta sanottakoon, kirjoitti:
että luulisin, ettet sinäkään AIVAN KAIKELLE elämääsi koskettaville asioille ja tekemisillesi löydä raamatullisia perusteita vaikka kuinka tahtoisit.
aivan KAIKESSA epätäydellinen! Vain Kristuksen turvin voin sanoa olevani pelastettu. Minun ansioillani ja hyvyydelläni joutuisin kadotukseen, mutta heikkoudessani olen vahva, koska joudun TÄYSILLÄ TURVAAMAAN Jumalan armoon Kristuksessa.
- osittain
täällä johdatellaan kirjoitti:
asiat pois kristinuskosta, se tapahtuu ärsytys mielessä, sillä on ainoastaan tarkoitus repiä, eikä rakentaa. Paljon on myöskin provoja, jotka laitetaan näyttämään siltä että adventisti olisi takana, vaikka ei ole!
Tämäkin AINOASTAAN adventistien kiusaamiseksi. Vaikka muualla kuin täällä netissä en ole vastaavaa tavannut.
Serkkuni adventisti pappi, joka on osittain vegetaristi, vaikka syökin kanaa ja kalaa, oli kesällä meillä kylässä.
Tein heille kasvis sienipitsaa ruuaksi ja täytin toisen puolen pitsasta KINKKU kasvis seoksella, koska se on meidä perheen herkkua. En tarvitse ihmisten edessä teeskennellä mitään, vaan olen adventisteillekin kelvannut juuri tällaisenaan. Jeesus näkee sydämeen, vain se merkitsee, että mitä HÄN NÄKEE!vegetaristi, syön salaattia ja muitakin rehuja.
- Just näin
Tein heille kasvis sienipitsaa ruuaksi ja täytin toisen puolen pitsasta KINKKU kasvis seoksella, koska se on meidä perheen herkkua. En tarvitse ihmisten edessä teeskennellä mitään, vaan olen adventisteillekin kelvannut juuri tällaisenaan. Jeesus näkee sydämeen, vain se merkitsee, että mitä HÄN NÄKEE!pitää ollakkin. On sitä mitä on, miksi pitäisi olla olevinaan toista kenenkään edessä. Me kaikkihan olemme vajavaisia, yhdellä on yhtä, toisella toista.
Ei Kristus tullutkaan pelastamaan vanhurskaita, vaan meitä syntisiä. - adventisti
Sirkka Iita. kirjoitti:
aivan KAIKESSA epätäydellinen! Vain Kristuksen turvin voin sanoa olevani pelastettu. Minun ansioillani ja hyvyydelläni joutuisin kadotukseen, mutta heikkoudessani olen vahva, koska joudun TÄYSILLÄ TURVAAMAAN Jumalan armoon Kristuksessa.
olen, niin Jeesukseen uskon, ei ole ketään toista, jossa on pelastus.
- vihannekset ....
osittain kirjoitti:
vegetaristi, syön salaattia ja muitakin rehuja.
ovat sitä parhainta ravintoa, mitä on saatavilla. Hyvää leipää ja puuroa, niin eipä siihen paljon muuta enää kaippaakkaan kuin joskus kalaa välistä, kun se on niin terveellistä ja hyvää. Paistetut ja savustetut muikut varsinkin.
- me kaikki
Just näin kirjoitti:
pitää ollakkin. On sitä mitä on, miksi pitäisi olla olevinaan toista kenenkään edessä. Me kaikkihan olemme vajavaisia, yhdellä on yhtä, toisella toista.
Ei Kristus tullutkaan pelastamaan vanhurskaita, vaan meitä syntisiä.olemme. Adventisti, tai ei.
- kun sitten.....
Tein heille kasvis sienipitsaa ruuaksi ja täytin toisen puolen pitsasta KINKKU kasvis seoksella, koska se on meidä perheen herkkua. En tarvitse ihmisten edessä teeskennellä mitään, vaan olen adventisteillekin kelvannut juuri tällaisenaan. Jeesus näkee sydämeen, vain se merkitsee, että mitä HÄN NÄKEE!Perin outo määrittely! Sinun provoksi mauinitsemasi "muka adventistin" viestiin vastaaminen kun saa "oikeat adventistit" puolustamaan provoa. Koskaan kukaan adventisti ei käy moittimaan näitä provoiksi nimittämiäsi henkilöitä mutta kyllä niitä, jotka ovat selkeästi kirkonne ulkopuolisia. Miksi ette tartu omienne tekoihin? Miksi vastoin Uuden Testamentin opetusta te käytte ulkopuolisten kimppuun? Miten perustelette tällaisen Raamatunvastaisen käytöksenne?
- Utulila
Asetut oikein puolustautumaan adventtikirkon oppeja. Olisin sinuna enemmän varauksellinen adventistien suhteen. Tiedät itsekin mitä kaikkea muuta adventtkirkko opettaa tutkivatuomioineen, Mikael= Jeesus jne. Kyse on kirkkokunnasta, jota on vasta viime vuosikymmenillä alettu hyväksymään enemmän kristillisten liikkeitten joukkoon. Kun alkoivat muuttamaan oppiaan lähemmäksi muita.
Mutta edelleen adventistit nojaavat EGW kirjoituksiin (vääräprofeetta). Perinteinen ja vanhoillinen adventismi on harhoppia, samankaltaista kulttia kuin mormonit tai jehovat.- sinä
utulila olet pahasti harhainen ja epäkristillinen käytökseltäsi.
- Jumala* * *
Joka herättää kuolleita Dan.12 luvussa.
Daniel näkee tämän luvun jakeissaan Mikaelin taistelevan Israelin puolesta, lopun ajan ja ylösnousemisen ajan koittaessa.
Mikä oli Jeesuksen nimi ennen aikojen alkua, kuka on kuin Jumala viimeisessä tapahtumaketjussa, jossa monet maan tomussa olevat heräävät, ja kuka on enkeliruhtinaiden komentaja?. - olla enkeli?
Jumala* * * kirjoitti:
Joka herättää kuolleita Dan.12 luvussa.
Daniel näkee tämän luvun jakeissaan Mikaelin taistelevan Israelin puolesta, lopun ajan ja ylösnousemisen ajan koittaessa.
Mikä oli Jeesuksen nimi ennen aikojen alkua, kuka on kuin Jumala viimeisessä tapahtumaketjussa, jossa monet maan tomussa olevat heräävät, ja kuka on enkeliruhtinaiden komentaja?.Ruhtinashan tarkoittaa HALLITSIJAA. Esimerkiksi monagossa oli Monagon ryhtinas Rainer. Tämä vain esimerkin vuoksi. Eli enkeliruhtinas voi tarkoittaa SITÄ halitsijaa, kuka OMISTAA nämä kaikki suuret enkeleiden legioonatkin. On siis heidänkin hallitsijansa!
- alex-kasi
on tervettä sanottavaa kaikille. Olen aivan samaa mieltä näissä asioissa. Jokaisen usko on jokaisen oma kuului sitten mihin kuppikuntaan tahansa. Ei se paljon auta että on vain ikäänkuin ottamassa osaa jonkun uskon suunnan uskoon. Suunnilleen kuin, että uskon joka asiassa kuin XXXX-seurakunta vaikka ei vielä ole oikein edes tietoa mihin seurakunta oikeastaan uskoo. Sellainen ei ole uskoa - vaan osallistumista.
Siksi ihmiselle riittää oma usko Jeesukseen Kristukseen ja pelastukseen Jumalan pojan kautta. Sitten on luonnollisesti niin että jokainen voi kehittyä uskossaan ja tulla ymmärtämään enemmän, minkä omasta kokemuksestani voin sanoa johtaa parempaan ymmärrykseen omastakin asemastaan Kaikkivaltiaan edessä.
Minulla ainakin tulee mieleni usein iloiseksi, kun luen Sirkka Iitan kirjoitukjsia koska ne on rehellisellä sydämmellä ja lämmöllä kirjoitettuja ja kertovat usein hänen omista ajatuksistaan ja omasta uskostaan.
Täällä on niin montaa lajia muiden moittijaa ja tietäjää - kuinka muiden usko on väärää ja oma oikeaa, että joskus ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraa. Sirkka Iita on poikkeus joka usein osoittaa uskosta tulevaa lähimmäisen rakkautta ja ei koskaan pöyhkeile uskollaan.
Jumala siunatkoon
Sirkka Iitaa
uskon veljesi kasi- Sirkka Iita.
Olipa mukava kuulla taas sinustakin! On ilo, kun olet todella minun hengellinen veljeni, ja olet ollut tukenani ja pitänyt puoliani, kun minua on sorrettu. Kiitos sinulle siitä, että välität. Mehän olemme kaikki Kristuksessa sisaria ja vejiä. Kaikki me, jotka olemme ottaneet Jumalan armon vastaan Kristuksessa. Siunausta ja kaunista ja iloista vappua sinulle veljeni Herrassa tv: Sirkka Iita.
Muut, esim. baptistit, hellarit, luterilaiset suunnat, uskonseurakunnat - perustautuvat Raamattuun.
Apuna käytetään hartauskirjallisuutta ja Sanan selitystä.
Mutta adventismilla on toinen välimies: Ellen.
Raamattu on apukirjana, kun Ellenin sanomaa pönkitetään, opetetaan ja selitetään.
Ei adventismia, ellenismin takia, voi verrata kristillisiin seurakuntiin.
Vaan jehovalaisuuteen ja Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. Tiedät sen, mutta et tahdo ottaa vastaan.
Kristityt eivät puolusta oppeja, vaan uskonvanhurskautta. Sinä, Sirkka-Iita, puolustat oppia, ellenismiä. Mikset puolustaisi sensijaan kristinoppia?- tämän palstan jujusta
Sirkka Iitalle on luotu imago: ei-adventisti.
Näin hän on puolustavinaan ihan ulkopuolisena adventisteja. Vai miksi luulet hänen niin kovan kovaa puolustelevan? Imagon takana on johtotasoa, en enempää sano. - Sirkka Iita.
jehovalaisilla ja myöhempien aikojen Jeesuksen Kristuksen kirkollakin nämä mainitsemasi Ellenin kirjat oppikirjoinaan?
- Sirkka Iita.
tämän palstan jujusta kirjoitti:
Sirkka Iitalle on luotu imago: ei-adventisti.
Näin hän on puolustavinaan ihan ulkopuolisena adventisteja. Vai miksi luulet hänen niin kovan kovaa puolustelevan? Imagon takana on johtotasoa, en enempää sano.vai miksi sellaista sanotaan? Onko sinulla taipumusta useinkin tuollaiseen liioitteluun? Saat uskoa mitä tahdot, mutta tämä on totuus:OLen Jumalan armosta, ilman mitään omia ansioitani saanut kokea uudestusyntymän 28. 01_04.
Kuulun Luterilaiseen kirkkoon ja olen senlisäksi vielä herättäjä yhdistyksessä maksavana jäsenenä. Minä rakastan kaikkia Kristuksen lunastamia siskojani ja veljiäni yhtäpaljon. Me olemme Kristuksessa yhtä.
Oma lihallinen siskoni on adventisti ja veljeni on helluntalainen. Vanhin sekä nuorin siskoni ovat tavallisia kirkkouskovaisia luterilaisia. He eivät ole vielä kokeneet uudestisyntymää. Vaikka vanhin sisareni on mukana seurakuntatyössä ja tosi kiltti ja hyvä ihminen. Mutta kaipa Herralla on oma aikataulunsa hänenkin suhteensa?
Yhdessä ylistämme Jeesusta!
Helluntai seurakunta on myöskin tullut rakkaaksi! Vaika heistäkin valehtellaan ja pahaa puhutaan, mutta tiedän että hekin ovat saman armon perillisiä, kuin minäkin. Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, kun kello on jo yli yhdentoista täälläkin ruotsin puolella. Joten sanon vain Hyvää yötä. Sirkka Iita. kirjoitti:
jehovalaisilla ja myöhempien aikojen Jeesuksen Kristuksen kirkollakin nämä mainitsemasi Ellenin kirjat oppikirjoinaan?
että adventismin oppikirja on Ellenin oppikirja.
Eikä Raamattu.
Tutkipa noita muita mainittuja, ehkä alat puolustaa niitäkin oppeja. No, kyllähän kaikki kannustusta tarvitsevat, ei tukeminen sinänsä paha asia ole.
Jehovalaiset ainakin kunnioittavat suuresti juuriaan, Elleniinhän ne johtavat. Olen lopettanut noiden oppien tutkimisen, sillä en halua niitä kellekään esitellä.- Sirkka Iita.
AnttiVKantola kirjoitti:
Eikä Raamattu.
Tutkipa noita muita mainittuja, ehkä alat puolustaa niitäkin oppeja. No, kyllähän kaikki kannustusta tarvitsevat, ei tukeminen sinänsä paha asia ole.
Jehovalaiset ainakin kunnioittavat suuresti juuriaan, Elleniinhän ne johtavat. Olen lopettanut noiden oppien tutkimisen, sillä en halua niitä kellekään esitellä.että ovatko nämä heidänkin oppikirjojaan?
Kun itse sanoit niiden olevan adventisteille oppikirjoina ja raamatun vain tukemassa sitä Ellenin oppia? Sirkka Iita. kirjoitti:
että ovatko nämä heidänkin oppikirjojaan?
Kun itse sanoit niiden olevan adventisteille oppikirjoina ja raamatun vain tukemassa sitä Ellenin oppia?Sinähän sen sanoit taaskin!
Ovat opettaneet sinut ajattelemaan Ellenistä käsin. Ja olet kovin huolissaan siitä, joko kaikilla muilla on Ellen välimiehenä, vai minkä kirjan kirjoittaja.
Kristityillä on RAAMATUN KIRJOITTAJA, Jeesus välimiehenä. Apukirjoja ts. hartauskirjoja on sitten kellä mitäkin.
Raamattu ei ole pelkkää lehtiruokaa, salaatinlehteä tai muuta vastaavaa, vaan välissä on kunnon pihvi. Kristitty saa vahvaa liharuokaa Sanasta.
Ei ole noussut kristikansan keskuudessa mitään pääoppikirjaa. Eikä esimerkiksi Lutheria tai Paavo Ruotsalaista puolusteta Raamatun avulla, vaan näiden kirjoitukset puolustavat raamatullista uskoa.
Tietenkin tähänkin voi taas vänkätä, mitä huvittaa. Kun nimettömien, jopa nimimerkittömien - kuten Sirkka Iita - ei tarvitse, eikä edes voi, rekisteröimätön ottaa minkäänlaista vastuuta sanoistaan. Se on silloin ihan vaan huvikseen tai toisten kiusaksi kirjoittelua.
Heikkojen alaspainamisen meiningiltä sirkkaiitailu vaikuttaakin.- Sirkka Iita.
AnttiVKantola kirjoitti:
Sinähän sen sanoit taaskin!
Ovat opettaneet sinut ajattelemaan Ellenistä käsin. Ja olet kovin huolissaan siitä, joko kaikilla muilla on Ellen välimiehenä, vai minkä kirjan kirjoittaja.
Kristityillä on RAAMATUN KIRJOITTAJA, Jeesus välimiehenä. Apukirjoja ts. hartauskirjoja on sitten kellä mitäkin.
Raamattu ei ole pelkkää lehtiruokaa, salaatinlehteä tai muuta vastaavaa, vaan välissä on kunnon pihvi. Kristitty saa vahvaa liharuokaa Sanasta.
Ei ole noussut kristikansan keskuudessa mitään pääoppikirjaa. Eikä esimerkiksi Lutheria tai Paavo Ruotsalaista puolusteta Raamatun avulla, vaan näiden kirjoitukset puolustavat raamatullista uskoa.
Tietenkin tähänkin voi taas vänkätä, mitä huvittaa. Kun nimettömien, jopa nimimerkittömien - kuten Sirkka Iita - ei tarvitse, eikä edes voi, rekisteröimätön ottaa minkäänlaista vastuuta sanoistaan. Se on silloin ihan vaan huvikseen tai toisten kiusaksi kirjoittelua.
Heikkojen alaspainamisen meiningiltä sirkkaiitailu vaikuttaakin.tuollaista ilkeilyä taholtasi! Sanon vielä kerran, että minä en lue adventistien kirjallisuutta, vaikka en tuomitse ketään, jotka ovat Jeesukselle elämänsä antaneet.
Olen muutaman kerran eläissäni käynyt adventistien tilaisuudessa sisareni kanssa, ja siellä on ylistetty Herraa Jeesusta, kuten muissakin kristillisissä kirkoissa.
Miksi täällä hyökätään ihmisen kimppuun, jos hän ei ala toisia syyttelemään?
Kyllä minullakin on oikeus ajatella ihan itse ja muodostaa käsitykseni adventisteistakin.
Mutta ei kai meidän silti tarvitse lähteä toisiamme loukkaamaan ja ilkeilemään? Muistan kun tulit tälle palstalle, niin sanoit minulle aivan toista !
Miksi nyt olet minua kohtaan ilkeä? - ei reilua
Sirkka Iita. kirjoitti:
tuollaista ilkeilyä taholtasi! Sanon vielä kerran, että minä en lue adventistien kirjallisuutta, vaikka en tuomitse ketään, jotka ovat Jeesukselle elämänsä antaneet.
Olen muutaman kerran eläissäni käynyt adventistien tilaisuudessa sisareni kanssa, ja siellä on ylistetty Herraa Jeesusta, kuten muissakin kristillisissä kirkoissa.
Kyllä minullakin on oikeus ajatella ihan itse ja muodostaa käsitykseni adventisteistakin.
Mutta ei kai meidän silti tarvitse lähteä toisiamme loukkaamaan ja ilkeilemään? Muistan kun tulit tälle palstalle, niin sanoit minulle aivan toista !
Miksi nyt olet minua kohtaan ilkeä?Tuo on jo lähellä uhkailua adventismin tapaan!>>>>Minun ei tarvitse kuunnella
Sirkka Iita. 30.4.2007 klo 09.26
tuollaista ilkeilyä taholtasi! - että miksi
niin moni kirjoittaa Jumalan nimen (Jehova tai Jahve tai JHWH kuten se vanhassa testamentissa on kirjoitettu) pienellä alkukirjaimella ja niin halveksivaan sävyyn. Itselleni ei tulisi mieleenikään tuollainen käytös.
- SINULLE?
Adventismia:
Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella TAIVAISSA, TEHDÄKSEEN PAPPISPALVELUSTA KAIKKEINPYHIMMÄSSÄ, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA eikä ihminen.
Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja ja jotka palvelevat siinä, MIKÄ ON TAIVAALLISEN KUVA ja VARJO, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja.
Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että TEET KAIKKI SEN KAAVAN MUKAAN, JOKA SINULLE VUORELLA NÄYTETTIIN".
Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
Minä panen LAKINI HEIDÄN MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; SILLÄ HE KAIKKI, pienimmästä suurimpaan, TUNTEVAT MINUT.
Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - valehtelemista
AnttiVKantola kirjoitti:
Eikä Raamattu.
Jehovalaiset ainakin kunnioittavat suuresti juuriaan, Elleniinhän ne johtavat. Olen lopettanut noiden oppien tutkimisen, sillä en halua niitä kellekään esitellä.Tiedät aivan hyvin kirjoittaessasi että valehtelet, kun väität että Sirkka Iitan sanoneen että Raamattu ei ole adventistien oppikirja.
Esimerkiksi alla oleva on adventismia.
Yhdytkö tähän vai etkö yhdy?
Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella TAIVAISSA, TEHDÄKSEEN PAPPISPALVELUSTA KAIKKEINPYHIMMÄSSÄ, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA eikä ihminen.
Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja ja jotka palvelevat siinä, MIKÄ ON TAIVAALLISEN KUVA ja VARJO, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja.
Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että TEET KAIKKI SEN KAAVAN MUKAAN, JOKA SINULLE VUORELLA NÄYTETTIIN".
Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
Minä panen LAKINI HEIDÄN MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN NE HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; SILLÄ HE KAIKKI, pienimmästä suurimpaan, TUNTEVAT MINUT.
Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - olet olevinasi?
ei reilua kirjoitti:
Tuo on jo lähellä uhkailua adventismin tapaan!>>>>Minun ei tarvitse kuunnella
Sirkka Iita. 30.4.2007 klo 09.26
tuollaista ilkeilyä taholtasi!Luulet että jokaisen on tanssittava sinun luulojesi mukaan?
Tällä palstalla vallitsee muutamien keskuudessa sellainen luulo, että kun he sanovat jotain on muiden juostava heidän pillinsä mukaan?? kuinka lapsellista tai asiatonta tekstiä heidän kirjoituksensa sitten ovatkaan.
Istu hetkeksi ja rauhoitu.
Ei täällä kenenkään tarvitse tai edes pidä tehdä siten kuin sinä ajattelet. Mietihän sitä. valehtelemista kirjoitti:
Tiedät aivan hyvin kirjoittaessasi että valehtelet, kun väität että Sirkka Iitan sanoneen että Raamattu ei ole adventistien oppikirja.
Esimerkiksi alla oleva on adventismia.
Yhdytkö tähän vai etkö yhdy?
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
Adventismia tuo todella onkin, ei Sanaa.
Uutta ja vanhaa sekaisin, niin ettei Jeesuksen sanojen mukaan edes leili sitä kestä.
Vuoronperään laitoit irtojakeita Uudesta ja Vanhasta Testamentista. Se juuri on adventismissa koukku ja syötti. Vanha hapate.
Alkuseurakunnan adventistit satiin ojennukseen, mutta virus on kehittynyt ja muuntunut - siis tuo farisealaisuuden eli Mooseksen lain vaatimisen hapatevirus, noin kuvakieltä käyttääkseni. Elikkä eivät fariseukset edes tunnista tai tunnusta itseään fariseuksiksi.
toisin oli ennen.
Lue Apt 15. luku ja peilaa. (Apt 15:1-35).Oletko Mooseksen lain vaatija so. fariseus vai oletko lukeudutko valkeuden enkeleihin, vai kuka oikein olet? Entäs, onko teitä monta? Silloin nimesi tulee olla "Legio". Miksi käytät peitenimeä "sirkka Iita" jonkinlaisena henkilöhahmona, jota sitten muka puolustat - ajat usealla hevosella?
Uskotko Raamatun Sanaan vai etkö? Tiedän, että jäät sanattomaksi, arvoisa pastori, ja alat etsiä vikaa kirjoittajan persoonasta.
Apt 15. luku sulkee kiistatta pois Mooseksen seuraamisen. Ensin oli kiista, mutta se selvitettiin seikkaperäisesti ja virallinen kirje kaikille seurakunnille lähetettiin.
Milloin adventtiliike tekee saman, minkä kaikki apostolit yhdessä Apt 15. mukaisesti?
Onko pääoppinne Raamatusta? Ei ole, jos teidän fariseuksenne yhä vaativat kuulemaan Moosesta tai Elleniä.
Apostolien teot:
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
15:6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Markuksen evankeliumi:
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
antti- samanlainen..
Sirkka Iita. kirjoitti:
vai miksi sellaista sanotaan? Onko sinulla taipumusta useinkin tuollaiseen liioitteluun? Saat uskoa mitä tahdot, mutta tämä on totuus:OLen Jumalan armosta, ilman mitään omia ansioitani saanut kokea uudestusyntymän 28. 01_04.
Kuulun Luterilaiseen kirkkoon ja olen senlisäksi vielä herättäjä yhdistyksessä maksavana jäsenenä. Minä rakastan kaikkia Kristuksen lunastamia siskojani ja veljiäni yhtäpaljon. Me olemme Kristuksessa yhtä.
Oma lihallinen siskoni on adventisti ja veljeni on helluntalainen. Vanhin sekä nuorin siskoni ovat tavallisia kirkkouskovaisia luterilaisia. He eivät ole vielä kokeneet uudestisyntymää. Vaikka vanhin sisareni on mukana seurakuntatyössä ja tosi kiltti ja hyvä ihminen. Mutta kaipa Herralla on oma aikataulunsa hänenkin suhteensa?
Yhdessä ylistämme Jeesusta!
Helluntai seurakunta on myöskin tullut rakkaaksi! Vaika heistäkin valehtellaan ja pahaa puhutaan, mutta tiedän että hekin ovat saman armon perillisiä, kuin minäkin. Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, kun kello on jo yli yhdentoista täälläkin ruotsin puolella. Joten sanon vain Hyvää yötä.Tehän sanotte molemmat, Sirkka-Iita ja Alex-Kasi, olevanne luterilaisia? Molemmat asutte Ruotsissa. Luuletteko, että on uskottavampaa käännyttää sieltä rajan takaa. Kumpikin teistä puolustaa vain adventisteja ja yrittää syöttää harhaoppia muille, miksi? Olette muka luterilaisia, mutta ette hyväksy luterilaisen kirkon oppeja, eikö olekin ihmeellistä. Kristityillä on esimerkiksi vapaus valita lepopäivä, mutta te kumpikin olette valinneet itsellenne sapatin Mooseksen laista, joka annettiin vain israelilaisille.
Sirkka Iita. kirjoitti:
tuollaista ilkeilyä taholtasi! Sanon vielä kerran, että minä en lue adventistien kirjallisuutta, vaikka en tuomitse ketään, jotka ovat Jeesukselle elämänsä antaneet.
Miksi nyt olet minua kohtaan ilkeä?Vastaan imagolle "Sirkka Iita".
Tietenkään sinun - tai mitä tuon nimen taakse sitten kätkeytyykään - ei tarvitse vastata, ei tuolla edesvastuuttomalla nimellä, eikä millään muullakaan. Ei k0lmella enkelilläkään.
"Edesvastuuttomalla" tarkoitan ainoastaan sitä, että rekisteröimätön nimimerkki on ihan samaa kuin että ei olisi mitään nimimerkkiä. Kuka tahansa voisi mieltyä samaan nimitykseen ja käytellä sitä.
Joten, siitä ei edes voisi vastata, kukaan. Tämän vuoksi ei sellaisilla kirjoituksilla ole mitään merkitystä muille kuin vain kirjoittajille itselleen.
Voi väittää jotain ja toisella kertaa toista, kun ei ole henkilönä ottamassa vastuuta. Vaikeaa vastaileminen onkin, kun ajaa kahdella tai kolmella hevosella - Mooses, Ellen, Kristus.
Minun on helppo vastata uskon saarnastani, sillä ajan vain sillä valkealla ratsulla, jonka kyljessä lukee "Jumalan Sana". Kristuksen oppi selittää itse itseään, joten ei minun tarvitse selitellä pois ristiriitaisuuksia.
"Miksi täällä hyökätään ihmisten kimppuun?", kyselee Sirkka Iita-nimellä ratsastava. Just joo; tekopyhyyden huippu! Täällä on hyökätty mm. minun henkilöäni vastaan pöyristyttävällä herjalla, jatkuvasti. Etpä ole ollut puolustamassa ja nytkin vain syytät hyökkääjäksi, vaikka ei ole mitä vastaan hyökkäisin. Sillä mistäpä sen tietää, vaikkapa vain tietokone olisi laitettu tekaisemaan vastaukset Sirkka Iitana.
Miksi tällä palstalla alinomaan väistellään asiaa ja sensijaan hyökätään persoonan kimppuun?
Minulla ei ole hätää, sillä olen liitossa ison ja vahvan kanssa. Mutta täällä käy myös satunnaisia vierailijoita, jotka eivät ehkä ole tottuneet tämän palstan erikoisuuteen:
REKISTERÖITYMÄTTÖMÄT HYÖKKÄÄVÄT REKISTERÖITYNEIDEN KIMPPUUN.
Luottamusta ei herätä se, että nimettömät ,(rekisteröitymätön on yhtä kuin nimetön ja vastuuton), alati syyttelevät tahi syyttävät syyttelijäksi - sivuuttaen asiakysymykset. Keskustelupalstan tarkoitus on asiallinen vuorovaikutus.
*** Kyllä minullakin on oikeus ajatella ihan itse ja muodostaa käsitykseni adventisteistakin.***
Ei todellakaan ole kukaan kieltänyt reksiteröitymätöntä Sirkka Iitaa mielipidettään tuomasta esiin.
Mutta julkisella foorumilla on yhtä lailla toisilla oikeus vuorovaikutukseen - ottaa kantaa siihen.
Kyllä tiukatkin eriävät mielipiteet täytyy sietää, jos itsekin mielipiteensä ilmaisee.
EN VASTAILE NIMETTÖMIEN ALOITUKSIIN YLEENSÄ, MUTTA TÄSSÄ TAPAUKSESSA KYLLÄ.
Sillä oli mielenkiintoista se, että rekisteröitymättömän, siis merkityksettömän aloituksen, joka tähtäsi adventismin puolustamiseen ja oli vieläpä olevinaan joku ulkopuolinen tarkkailija - aloitus tempaisi suuret joukot lukijoita ja kirjoittajia mukaan. Annoin sitten minäkin osani ja sain kovat haukut. Vain vastauksia vaille jäin.
anttiSINULLE? kirjoitti:
Adventismia:
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.***KELPAAKO
Kirjoittanut: SINULLE? 30.4.2007 klo 10.57
Adventismia:
Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella TAIVAISSA, TEHDÄKSEEN PAPPISPALVELUSTA KAIKKEINPYHIMMÄSSÄ, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA eikä ihminen. ***
=============== Yritän vastata:
"PÄÄKOHTA"
Niinpä. Että kelpaako minulle? Toki! Mutta ei se ketunhäntä siinä, se mikä kyymäisesti oli asetettu KAIKEN YLÄPUOLELLE - pääkohdankin yläpuolelle: "ADVENTISMIA".
Kuitenkaan tuossa ei ollut adventismia lainkaan ja järjen päätelmin valittujen irtojakeiden avulla ei pääse Sanasta tarkistamaan asiayhteyttä tai kokonaisuutta. Tietensä valkeuden enkelinä esiintynyt tyystin nimetön ja nimimerkitön oli jättänyt pois hakutiedot: kirja, luku, jae.
----------------------
On totuttu siihen, että pääkohta adventismissa on Mooseksen lain vaatiminen ja siitä aivan ehdottomasti tietynlainen sapatinvietto sekä kymmenykset, lihan syönnistä pidättäytyminen sekä että Jeesus onkin vain enkeli Miikael.
Mutta jos Sinun puheissasi on pääkohta todellakin iankaikkisessa ylipapissa, Jeesuksessa, niin herää aiheellisia ja elintärkeitä kysymyksiä:
USKOVAT FARISEUKSET JA MOOSEKSEN LAKI - lue Apt 15. luku
Oletko jo käynyt järjestyksessään toisessa kirkolliskokouksessa? Vielä ehtii; se löytyy osoitteessa Apt 15. luku ja siihen voivat osallistua myös fariseukset, uskoon tulleet fariseukset.
Nämä vaativat jopa siellä kirkolliskokouksessa, että pakanuudesta kääntyneiden on ryhdyttävä noudattamaan Mooseksen lakia, siis hengellisen Israelin. Katsotaanpa, mitä apostolit yhdessä KÄSKIVÄT.
Pietarin johdolla kuitenkin päädyttiin päinvastaiseen ja lähetettiin laista vapauttava paimenkirje kaikkiin maailman seurakuntiin. Jos Sinun pääasiasi on ylipappi Jeesus, niin eikös Paavalin tavoin olisi hyväksi heittää nuo roskat pois, Mooseksen kuunteleminen - ja alkaa kasvaa uskonkuuliaisuuteen Päämiehelle? Raamattu ei näet ainoastaan suosittele sellaista, vaan käskee.
Tässä Sinulle "muutama" ilmainen pääsylippu kirkolliskokoukseen:
APT 15:5-6 :
5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
antti
- En´keli
teitä vähäuskoisia riidankylväjiä.
Näillä palstoilla tuhoatte sanoillanne kaiken puhtauden,en tuomitse mutta sydämeni itkee kun lapset riitelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641