Kävin vieraissa..:(

Ja kaikki on sen syytä,että täällä on niin hiljaista...
Loikkailin kaffeella...vaan yhen viestin verran..Antakee anteeks..;)

Mut voisin tässä samalla pistää vähän jutunjuurta...
Jos olet/olisit omalle vanhemmallesi vihainen jostain asiasta,niin mikä asia olisi sellainen mitä et ikinä antaisi anteeksi?Vai onko sellaista edes?

17

1637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayanna

      kun vanhempani eivät tulleet ensimmäisen lapseni, heidän ensimmäisen lapsenlapsensa yksivuotissyntymäpäiville. Jotenkin sitä en vaan ole ymmärtänyt, kun mitään sen kummempaa syytä minulle ei koskaan ole kerrottu.

      Äidin kanssa oli välit täysin poikki (ei em. syystä) pari vuotta. En voinut enää niellä sitä, että minua määräiltiin kuin pikkulasta ja sanoin sen vihdoin reippaasti. Äitipä löi luurin korvaan, ja minä en soittanut takaisin ennen kuin parin vuoden kuluttua. Nyt olemme väleissä, emme kovin läheisissä, liikaa 'näkemyseroja'.

      Surukseni pitää todeta, että isäni on jäänyt vähän etäiseksi, luultavasti juuri siksi, että on hiljaisempi kuin äitini, joka aina puhuu 'isänkin puolesta'.

      Anteeksi voi antaa melkein mitä vaan, unohtaminen on vaikeampaa.

      • vanhempani eivät niin kauheasti piitanneet lapsenlapsistaan,mutta laitoin sen sen piikkiin,etteivät he ikinä itsekkään olleet oppineet saamaan rakkautta ja huomiota.Ennen vanhaan oli usein kiireistä ja lapsia oli paljon,joten meni vähän niin,että isommat sisarukset sitten hoitivat siinä sivussa pienempiä...


    • Rocellii

      voi, että ihana kuulla, että on muitakin "eksyviä ja erehtyviä" :)))

      minä en kyllä ole eksynyt tänne pitkiin aikoihin...

      olen siis palstauskollinen.. ;)))

      onko se hyve ?

      tuohon toiseen asiaan en oikeastaan osaa sanoa..kun on itselläkin tuota ikää...niin sitä huomaa, että ihmisiä ne vanhemmatkin ovat---

      jokin ehkä sellainen....aivan toisenlainen elämäntyyli heidän taholtaan saattaisi järkyttää--
      ja ehkä suututtaakin....

      muttaettä ei antaisi ikinä anteeksi...hmm hmm ????

      • eksyneitä lampaita..;)

        Ihmisiähän ne vanhemmatkin ovat ja mitä vanhemmaksi itse tulee,sitä enempi ymmärtää asioita..:)

        Kun aina muistaa,että meissä kaikissa on jotain vikaa..eli ei ole täydellistä ihmistä, niin on helppo antaa anteeksi..:)


    • Puhurix

      olemassa asioita, jotka loukkaavat niin suuresti, ettei ole helppo antaa anteeksi. Vaikkapa oman miehen vierailu huoran luona. Kuvittelepa miltä tuntuis.

      • asian olen antanut anteeksi..vaan ei ollut mikään horatsu..


    • animattiN

      harva se päivä vieraissa. :) Vanhempani taas saavat mädäntyä siellä haudoissaan ihan rauhassa enkä kadu yhtään, että toivoisin heidän olevan viellä helvetissä jos sellainen paikka edes on.

      • Tuli ihan julkinen tunnustus..;)))

        Huhhuijaa...Sulla oli varmaan aika kinkkiset välit sitten vanhempiis...En tiedä mitä teillä on ollut,mut sen sanon,ettei he helvetissä ainaskaa ole,ku sellasta ei ole olemassakaan...Kyllä ne suojelusenkelinä sun ympärilläs hyörii..:))


      • animattiN
        mii-su kirjoitti:

        Tuli ihan julkinen tunnustus..;)))

        Huhhuijaa...Sulla oli varmaan aika kinkkiset välit sitten vanhempiis...En tiedä mitä teillä on ollut,mut sen sanon,ettei he helvetissä ainaskaa ole,ku sellasta ei ole olemassakaan...Kyllä ne suojelusenkelinä sun ympärilläs hyörii..:))

        toivottavasti eivät pyöri. Ne asiat mitä he tekivät minulle, eivät koskaan unohdu enkä anteeksi antaisi vaikka eläisivät.

        Äskenkin muuten kävin vieraissa. :) Mää katos olen kova likka siin hommas. :)


      • animattiN kirjoitti:

        toivottavasti eivät pyöri. Ne asiat mitä he tekivät minulle, eivät koskaan unohdu enkä anteeksi antaisi vaikka eläisivät.

        Äskenkin muuten kävin vieraissa. :) Mää katos olen kova likka siin hommas. :)

        asiat unohdu,mutta tuntuuko yhtään,että ajan myötä vähän kiukku haalistuisi?
        Luin yhdestä kirjasta,että jos ei pysty antamaan toiselle anteeksi,niin pitää antaa itselleen anteeksi, jos ei pysty antamaan toiselle anteeksi...(Hih,ihan alkoi jo naurattamaan toi pitkä litania :D )

        Muutes,ku hyppelet noin avoimesti siellä sun täällä,nii kait oot huomannu olla varovainen..Oot siis ehkässy hyvin, ku noita kaiken maailman viiruksia voi tarttua sunkin helmaas...;))
        Määkin muutes käväsin äsken,mut älä kerro kellekkään.Mä kun oon nii kiltti tyttö..;)


      • animattiN
        mii-su kirjoitti:

        asiat unohdu,mutta tuntuuko yhtään,että ajan myötä vähän kiukku haalistuisi?
        Luin yhdestä kirjasta,että jos ei pysty antamaan toiselle anteeksi,niin pitää antaa itselleen anteeksi, jos ei pysty antamaan toiselle anteeksi...(Hih,ihan alkoi jo naurattamaan toi pitkä litania :D )

        Muutes,ku hyppelet noin avoimesti siellä sun täällä,nii kait oot huomannu olla varovainen..Oot siis ehkässy hyvin, ku noita kaiken maailman viiruksia voi tarttua sunkin helmaas...;))
        Määkin muutes käväsin äsken,mut älä kerro kellekkään.Mä kun oon nii kiltti tyttö..;)

        kyllä aika hyvin kerrottu ja sekasin melkein menin, mutta olkoon se aihe toistaiseksi.

        Ehkäisy on tainnut mennä ihan päin prinkkalaa niin mulla kuin muillakin, kun tuntuu että jokin tuntematon syfilis on iskenyt. Oireet ovat hitaus ja käsittämätön venkslaaminen ihme päivityksien kanssa. :)


      • jane.london
        animattiN kirjoitti:

        kyllä aika hyvin kerrottu ja sekasin melkein menin, mutta olkoon se aihe toistaiseksi.

        Ehkäisy on tainnut mennä ihan päin prinkkalaa niin mulla kuin muillakin, kun tuntuu että jokin tuntematon syfilis on iskenyt. Oireet ovat hitaus ja käsittämätön venkslaaminen ihme päivityksien kanssa. :)

        ja ihan tuun liki:)
        Miten voisi päivitys onnistua suhteessa vanhempiin?


      • animattiN kirjoitti:

        kyllä aika hyvin kerrottu ja sekasin melkein menin, mutta olkoon se aihe toistaiseksi.

        Ehkäisy on tainnut mennä ihan päin prinkkalaa niin mulla kuin muillakin, kun tuntuu että jokin tuntematon syfilis on iskenyt. Oireet ovat hitaus ja käsittämätön venkslaaminen ihme päivityksien kanssa. :)

        Ei ole mennyt ohjeistus perille tuossa viirusehkäisyssä..;)

        Onkohan mulla edenny jo aivoihin,ku kaikki tökkii,niin kasvot alkaa kuumenemaan ja tulee hillitön raivo..:P


    • ossipessi

      Että ihan vieraissa, häppee..:)

      Tekstisi loppuosa kolahti; olen VIHAINEN ja syystä, olin perheen "mustalammas", keskimmäinen, ja aina velvoitettu toimimaan ja olemaan parempi, kuin esikoinen ja nuorempi. Ei siinä kysytty mitään, jos en minä ollut tai joku sisaruksistani käyttäytynyt oikein, niin syyllinen olin aina minä, joka oli se helpoin syyllistettävä.

      No eipä se ole muutakuin kasvattanut vielä enemmän sisukkuutta, josta en tiedä aina onko sekään ollut hyväksi, koska tuntuu ettei kaikki ymmärrä tätä juttua.

      "Ei elämästä selviä hengissä, ei ainakaan näissä kengissä".

      Opittu on jotain ja ehkäpä kantapään kautta jopa niitä "Madonnajuttuja", ei adoptiota, mutta jtn kuitenkin...:DDD

      t: Onnea ja Iloa on lähipiirinkin ulkopuolella ja myös jsks lähellä

      J.K. pitää oppia vaatimaan omia oikeuksia ja olemaan vahva...?
      (kauheaa äidinkielen rääkkäystä):DDD

      • sisukkuus ole pahasta..Ei ainakaan minun mielestäni.Minullakin on monta juttua,milloin tunsin että jokin oli epäoikeudenmukaista,mutta nyt vanhempana huomaan,että se on kasvattanut minusta vahvan ihmisen...:)


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe