Lain kumoajat, nyt mainostakaa

KIRKKOANNE

Mistä kirkkokunnista tulette te laittomuuden opettajat, lepopäivän kumoajat, lain kumoajat.
NYT VOITTE MAINOSTAA SITÄ KIRKKOKUNTAANNE, JOTA EDUSTATTE.

Tässä joitain kirkkojen kommentteja.
Kirkkokunnat sanovatkaan laista?
Luterilaisuus:"Me uskomme,opetamme ja tunnustamme, että lakia on tunnollisesti saarnattava,ei ainoastaan epäuskoisille ja paatuneille vaan myös oikeauskoisille,vilpittömästi kääntyneille,uudestisyntyneille,uskosta vanhurskautetuille ihmisille..."ev.lut.tunnustuskirjat.

Metodisti:"Ei yksikään kristitty kuitenkaan ole vapaa kuuliaisuudesta käskyille."
Babtisti."Me uskomme, että Jumalan laki on hänen moraalisen hallituksensa iankaikkinen ja muuttumaton ohje, että se on pyhä, oikea ja hyvä..."

Martti Luther:"...Kymmenen käskyn ulkopuolella ei mikään teko eikä asiantila voi olla hyvä eikä Jumalalle otollinen,oli se sitten maailman mielestä miten suuri ja erinomainen tahansa."

Charles Spurgeon:"Uusi syntyminen on työ,jonka kautta laki täytetään,sillä kun ihminen uudestisyntyy, saa hän uuden luonnon, joka rakastaa Jumalan lakia ja on täydessä sopusoinnussa sen kanssa."

Dwigt L.Moody:"Jumalan käskyt, jotka annettiin Moosekselle Horebin vuorella,ovat yhtä sitovat tänään, kuin ne aina ovat olleet...Jos Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämeesi, olet kykenevä täyttämään lakia."
Tässä oli joitakin kohtia Ja ovatko nämä kaikki nyt vanhentuneet, onko ne pois pyyhittävä, hylättävä, ei tosiaankaan.

27

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkkoni.

Hän on Jeesus Kristus, rakkaus on lain täyttymys ja se ei tarkoita sapattia ja sunnuntaita.
      Mikä on viimeisen tuomion perusteet?
      Ketkä pääsi perille? Rakkauden kautta vaikuttanut usko ja siinä ei puhuta sunnuntaista eikä sapatista.
      Ei kehuta mitään kirkkokuntaa eikä ryhmää.
      Missä on kaksi tahi kolme koolla minun (Jeesuksen) nimessä, siellä hän on heidän kanssaan.

• mihinkään

kirkkokuntaan. Eli sekalaiseen seurakuntaan kirkkojen ulkopuolelle.

• siltä näyttää
        mihinkään kirjoitti:

kirkkokuntaan. Eli sekalaiseen seurakuntaan kirkkojen ulkopuolelle.

ja silloin hän ei myöskään ole oikeassa, koska Jeesus asetti kirkon inhimilliseksi edustajakseen maailmassa. Joka väittää, että mikään kirkko ei ole Jumalan edustaja, väittää Jeesuksen olevan valehtelija.

• Raamatusta
        siltä näyttää kirjoitti:

ja silloin hän ei myöskään ole oikeassa, koska Jeesus asetti kirkon inhimilliseksi edustajakseen maailmassa. Joka väittää, että mikään kirkko ei ole Jumalan edustaja, väittää Jeesuksen olevan valehtelija.

16:5   ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa.

16:19   Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.

1:2   ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

• kirkkoni.
        siltä näyttää kirjoitti:

Puhut nyt omaan pussiin.
        Eli taivuttaisit ihmiset oman näköisesi "kirkkokurin alle". Tätä ei ole todellisen seurakunnan raamit.
        Riittää 2 tahi kolmekin. Jopa yksi, jos enempää ei ole paikkakunnalla uskovaa.
        Sanon näin, käyn sanan kuulossa Luterilais- kirkon penkissä.

Koska Raamatusta näen opetuksen raamit, en tunnusta kirkkosi inhimillistä auktoriteettia Kristuksen Raamatullisen seurakunnanpään tilalle.
        Että minua et saa mukaan, eikä sinulla ole siihen valtaakaan. Kiitos Herralle.
        Oli tuo aloitus niiiiiiiin rakkaudellinen.
        Mutta niinkuin huomasit tekstissäsi, kirkossamme saarnataan laki ja evankeliumi. Synti synniksi ja evankeliumi pelastukseksi.

Jeesus elää sydämessäni.. Veltsu..

• seurakunnat
        Raamatusta kirjoitti:

16:5   ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa.

16:19   Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.

1:2   ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

yhdessä eli kyllä löytyy.

• löytyy
        seurakunnat kirjoitti:

yhdessä eli kyllä löytyy.

Sanotaanko Raamatussa, että kaikki seurakunnat yhdessä = kirkko?

MIKSI MINUN RAAMATUSSA EI TUOLLAISTA SANOTA?

KERRO, MISTÄ LÖYSIT?

• kirkkoa?

Ei Raamatussa sanota, että kirkko sinut pelastaa. Raamatun mukaan pakanoilla ei ollut lakia, eikä heitä velvoitettu noudattamaan juutalaisten lakeja. Lue Raamattua!

• paikkaansa

lue itse Paavalia paremmin.

• paikkaansa
        paikkaansa kirjoitti:

Roomalaiskirje:
        2:14   Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

9:30   Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

21:21   Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

18:20   Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

• rakkauden kaksoiskäskyssä
        paikkaansa kirjoitti:

JUUTALAISILLE ILMOITETTU LIITON EHDOT

5. Moos. 4:13
        Hän ilmoitti teille (juutalaisille ei adventisteille) liittonsa ehdot, kymmenen käskyn lain, jota teidän tulee noudattaa, ja kirjoitti käskyt kahteen kivitauluun.

VANHA TESTAMENTTI VS. UUSI TESTAMENTTI ===> VANHA LIITTO VS. UUSI LIITTO

1. VANHA LIITTO ===> KYMMENEN KÄSKYN LAKI

2. UUSI LIITTO ====> RAKKAUDEN KÄSKYN KAKSOISKÄSKY KORVAA VANHAN LIITON LAIN (kymmenen käskyä noudatetaan ja kunnioitetaan kun pidetään arvossa ja noudatetaan rakkauden kaksoiskäskyä ts. tämä KORVAA KOKO KYMMENEN KÄSKYN KOKOELMAN PIENINTÄ PIIRTOA MYÖTEN.

- Vanhassa liitossa eläimiin perustuva uhripalvelus mutta uudessa liitossa tämä on hylätty ja korvattu rakkauden kaksoiskäskyllä ja Jumalan suorittamalla kertakaikkisella uhrilla sinun syntiesi tähden.

- MUISTA: JEESUS EI OTA TAIVAASEEN SELLAISTA JOKA EI SYNTIÄ TUNNUSTA

RAAMATUN PERUSTELUT PILKKOMATTA KYMMENTÄ KÄSKYÄ OMIIN TARKOITUSPERIIN

Room. 13:9
        Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Gal. 5:14
        Sillä KAIKKI LAKI on TÄYTTETTY yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Jaak. 2:8
        Vaan jos TÄYTÄTTE kuninkaallisen LAIN Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette

RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKY KORVAA KYMMENEN TAI YHDEKSÄN KÄSKYÄ

• Raamattua
        rakkauden kaksoiskäskyssä kirjoitti:

JUUTALAISILLE ILMOITETTU LIITON EHDOT

5. Moos. 4:13
        Hän ilmoitti teille (juutalaisille ei adventisteille) liittonsa ehdot, kymmenen käskyn lain, jota teidän tulee noudattaa, ja kirjoitti käskyt kahteen kivitauluun.

VANHA TESTAMENTTI VS. UUSI TESTAMENTTI ===> VANHA LIITTO VS. UUSI LIITTO

1. VANHA LIITTO ===> KYMMENEN KÄSKYN LAKI

2. UUSI LIITTO ====> RAKKAUDEN KÄSKYN KAKSOISKÄSKY KORVAA VANHAN LIITON LAIN (kymmenen käskyä noudatetaan ja kunnioitetaan kun pidetään arvossa ja noudatetaan rakkauden kaksoiskäskyä ts. tämä KORVAA KOKO KYMMENEN KÄSKYN KOKOELMAN PIENINTÄ PIIRTOA MYÖTEN.

- Vanhassa liitossa eläimiin perustuva uhripalvelus mutta uudessa liitossa tämä on hylätty ja korvattu rakkauden kaksoiskäskyllä ja Jumalan suorittamalla kertakaikkisella uhrilla sinun syntiesi tähden.

- MUISTA: JEESUS EI OTA TAIVAASEEN SELLAISTA JOKA EI SYNTIÄ TUNNUSTA

RAAMATUN PERUSTELUT PILKKOMATTA KYMMENTÄ KÄSKYÄ OMIIN TARKOITUSPERIIN

Room. 13:9
        Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Gal. 5:14
        Sillä KAIKKI LAKI on TÄYTTETTY yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Jaak. 2:8
        Vaan jos TÄYTÄTTE kuninkaallisen LAIN Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette

RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKY KORVAA KYMMENEN TAI YHDEKSÄN KÄSKYÄ

minua et saa mukaan harhaoppiisi. 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.

• Eki-50
        Raamattua kirjoitti:

minua et saa mukaan harhaoppiisi. 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.

Olen aina ollut tätä mieltä,vaikka en ole kveekareista mitään tiennytkään.

Kveekarien tie

William Penn ja intiaanit Kveekarien usko, kveekarismi, on varsinaisesti elämän asenne, ei kokoelma uskonkappaleita. Kveekareilla ei ole uskontunnustusta, ei liioin dogmeja eikä oppirakennelmia.

• Eki-50
        Eki-50 kirjoitti:

Olen aina ollut tätä mieltä,vaikka en ole kveekareista mitään tiennytkään.

Kveekarien tie

William Penn ja intiaanit Kveekarien usko, kveekarismi, on varsinaisesti elämän asenne, ei kokoelma uskonkappaleita. Kveekareilla ei ole uskontunnustusta, ei liioin dogmeja eikä oppirakennelmia.

Hartauskokouksessa ei noudateta mitään rituaalikaavaa, ei lueta uskon kappaleita tai lausuta määrättyjä rukouksia. Osanottajat istuvat "hiljentyneinä Jumalan kasvojen eteen". Toisinaan joku ehkä katkaisee hiljaisuuden lyhyellä sanomalla, joka voi myös olla jokin kohta Raamatusta tai muusta uskonnollisesti häntä puhuttelevasta kirjasta. Kveekarismi on peräisin ajalta, jolloin Raamatun käsitteet ja sanonnat olivat yleistä ja yhteistä henkistä omaisuutta, ja kveekarit ilmaisevat usein vieläkin itseänsä kristillisin sanakääntein. Silti yhteisessä hartauskokouksessa voi tuoda Jumalan eteen kokemuksia hyvinkin erilaisista taustoista.

• Eki-50
        Eki-50 kirjoitti:

Hartauskokouksessa ei noudateta mitään rituaalikaavaa, ei lueta uskon kappaleita tai lausuta määrättyjä rukouksia. Osanottajat istuvat "hiljentyneinä Jumalan kasvojen eteen". Toisinaan joku ehkä katkaisee hiljaisuuden lyhyellä sanomalla, joka voi myös olla jokin kohta Raamatusta tai muusta uskonnollisesti häntä puhuttelevasta kirjasta. Kveekarismi on peräisin ajalta, jolloin Raamatun käsitteet ja sanonnat olivat yleistä ja yhteistä henkistä omaisuutta, ja kveekarit ilmaisevat usein vieläkin itseänsä kristillisin sanakääntein. Silti yhteisessä hartauskokouksessa voi tuoda Jumalan eteen kokemuksia hyvinkin erilaisista taustoista.

- Kveekareilla ei ole kirkollista hierarkiaa eikä uskonnollista auktoriteettia. Raamatusta ja muista pyhistä kirjoituksista he pyrkivät löytämään kirjoittajaa innoittaneen hengen. Tämä ei merkitse sitä, että jokainen olisi itse oma auktoriteettinsa, vaan totuus ja johdatus ovat löydettävissä ryhmän yhteisessä etsinnässä ja kuuliaisuudessa.

Hengeltäni olen tälläinen,vaikka nimellisesti kuulun johonkin herätys liikkeeseen.

• tuli mieleen
        Eki-50 kirjoitti:

- Kveekareilla ei ole kirkollista hierarkiaa eikä uskonnollista auktoriteettia. Raamatusta ja muista pyhistä kirjoituksista he pyrkivät löytämään kirjoittajaa innoittaneen hengen. Tämä ei merkitse sitä, että jokainen olisi itse oma auktoriteettinsa, vaan totuus ja johdatus ovat löydettävissä ryhmän yhteisessä etsinnässä ja kuuliaisuudessa.

Hengeltäni olen tälläinen,vaikka nimellisesti kuulun johonkin herätys liikkeeseen.

Pari vuotta sitten tapasin netistä testin johon vastaamalla sai arvioinnin omaa uskoa lähinnä olevasta uskonsuutauksesta. Itselleni tuli noin 95%sti kveekari lähimmäksi. Muiden suuntien prosentit olivat huomattavasti pienempiä.

• Huomaatko haastaja, että te adventistit puhutte, mitä sylki suuhun tuo? Vastikään joukko advareita kirjoitti minulle, että heille taatusti riittää yksin Jeesus. Ja nyt sinä vaahtoat, että eikä riitä, vaan Moosesta me seuraamme. Ota sitten selvää - mahdotonta on kameleontin väriä sanoa.

Tässä mainostamani kirkon ajankohtainen kirje kaikille seurakunnilleen:
      (En ole varma, toimiiko linkki kirjoitukseeni).

Kiva että riittää Jeesus !
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 2.5.2007 klo 01.54
      Poista oma viesti

Kiva, että Jeesus riittää - omien sanojenne mukaan - teille adventisteille!

Jerusalemin 2. kirkolliskokous on samaa mieltä; Jeesus TÄYTYY riittää!

Lue Apt. 15. luku ja niin rohkaistut ja ilahdut sen 31. jakeen mukaisesti:

Apt. 15:31 Kirje luettiin, ja sen rohkaisevat sanat ilahduttivat kaikkia. [Ap. t. 13:48]

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 25931036

antti

• kävi

Todellisuus on, että kukaan ei uskaltanut kertoa mistä seurakunnasta tulee.

Asia on ilmeisesti niin, että joko häpeät seurakuntaasi, tai seurakunta häpeää sinua tai mahdollisesti on seurakuntasi vastaisia kirjoituksesi tai kenties olet erotettu tai eronnut seurakunnasta. Tai sitten jotain muuta.

Yleisesti ottaen kaikki ovat Suomessa ainakin jossain vaiheessa kuuluneet johonkin seurakuntaan. Onko se sitten häpeä, kun ei uskalla paljastaa omaansa, vaan kuitenkin uskaltaa tulla tänne haukkumaan adventisteja ja mottaamaan heidän uskoaan.

Onko sitten tosiaan pelkona, että häpäisee oman seurakuntansa.

Jokainen kuitenkin vain ja ainoastaan pelastuu omalla uskollaan.

• valehtelijaksi

Koska en kuulu mihinkään seurakuntaan, en voi, enkä halua mainostaa mitään. Ei kai väestörekisteri ole mikään seurakunta?

Galatalaiskirje:
        5:1   Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

• jopsa?

Jospa muilla ei olekaan samaa kirkkokäsitettä olemassa kuin kulttiuskontonne käsitys? Voisko tuo selittää syyn? Mehän emme ole liittyneet kulttiin, niinkuin adventistit! Meille on uskovien yhteys todellista seurakuntaa.

• en kuuluu
        valehtelijaksi kirjoitti:

Koska en kuulu mihinkään seurakuntaan, en voi, enkä halua mainostaa mitään. Ei kai väestörekisteri ole mikään seurakunta?

Galatalaiskirje:
        5:1   Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

En kuuluu kenenkään ihmisten "lampaisiin" eikä minulla ole ihmisiä paimenina niinkuin adventtikirkossa olisi. En siksi kuulu mihinkään rekisteröityyn joukkoon, joka voisi kerskua minun voittamisestani.

• ..........
        valehtelijaksi kirjoitti:

Galatalaiskirje:

Hyvä, että löytyy vielä rehellisiä ihmisiä.

Kysymys: Miten käyttäydyt, jos tulisi pakko viettää lepopäivää, lakipykälä.
        a) lauantaina
        b) sunnuntaina

Taipuisitko pakon edessä, jos et voisi ostaa tai myydä ja jos nekään ei tehoaisi niin sitten kuoleman rankaisu?

Miten on suostuisitko viettämään lepopäivää?

• omantunnon kysymys
        en kuuluu kirjoitti:

En kuuluu kenenkään ihmisten "lampaisiin" eikä minulla ole ihmisiä paimenina niinkuin adventtikirkossa olisi. En siksi kuulu mihinkään rekisteröityyn joukkoon, joka voisi kerskua minun voittamisestani.

a) lauantaina
        b) sunnuntaina

Taipuisitko pakon edessä, jos et voisi ostaa tai myydä ja jos nekään ei tehoaisi niin sitten kuoleman rankaisu?

• johtaja....
        jopsa? kirjoitti:

Jospa muilla ei olekaan samaa kirkkokäsitettä olemassa kuin kulttiuskontonne käsitys? Voisko tuo selittää syyn? Mehän emme ole liittyneet kulttiin, niinkuin adventistit! Meille on uskovien yhteys todellista seurakuntaa.

Huomaan, että 10. käskyn kumoaminen tai lepopäivän kumoaminen lähtee kirkkojen ulkopuolelta.
        Tietääkseni mikään kristillinen kirkkokunta ei ole kumoamisen takana.

Tähän olen törmännyt keskustellessani myös ihmisten kanssa, jotka eivät ole uskossa lainkaan.
        Mm. kommentoineet näin, “että levätään sitten, kun keretään tai kun väsyttää. Eihän siinä nyt sen kummempaa ole. Sinällään 10. käskyä on ihan hyvä moraaliohje, mutta lepopäivä, ei ainakaan mikään tietty päivä. Paitsi, että monet niistäkin ovat tottuneet siihen, että se sunnuntai nyt on vähän niin kuin lepopäivä, kun kaiken näköistä rajoitetta ja sunnuntai työstä saa kaksinkertaisen palkan, että senkin puolesta on ihan hyvä tehdastyöläiselle“.

Mihinkä kulttiin luulet adventistien siirtyneen? Luuletko, että ihmiset ovat liittyneet sinne ihan kultin takia? Voisitko selittää tarkemmin?

Ainakin Ev.lut. seurakuntaan laitetaan vauvana, eikä sen kummempaa kysellä.

• pistitkin pahan
        omantunnon kysymys kirjoitti:

a) lauantaina
        b) sunnuntaina

Mitä luulet? Olen siinä iässä, että kaikki päivät ovat lepopäiviä! Pistäppä sitä sitten paremmaksi!

• lepopäiväsi!
        .......... kirjoitti:

Hyvä, että löytyy vielä rehellisiä ihmisiä.

a) lauantaina
        b) sunnuntaina

Vietän ihan lakisääteisiä eläkepäiviä! Jokainen eläkepäivä on minulle yhtä arvokas. Miten voisin vielä enemmän levätä?

• ...
        lepopäiväsi! kirjoitti:

Vietän ihan lakisääteisiä eläkepäiviä! Jokainen eläkepäivä on minulle yhtä arvokas. Miten voisin vielä enemmän levätä?

Tosiaan monelle vanhukselle on jo muistaminenkin vaikeaa. Ei voi vanhuksilta edellyttää muistamista, on dementiata ym.

Tarkoittaa varmaan nuorempia, että muista pyhittää lepopäivä....

Jumala omansa jo tietää ennen syntymääkin. Ihminen taas ei tiedä Jumalasta, ennenkuin hänet herätetään ja usein jopa koulitaan.

Mukavia, terveitä ja arvokkaita eläkepäiviä toivotan Teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      80
      1562
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      14
      1024
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      95
      922
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      912
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      724
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      141
      689
    7. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    8. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      79
      664
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      651
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      641
    Aihe