Luotettavimmat autot

nyt listattu

eli luotettavuustilastojen luotettavin, suurin ja tärkein eli ADAC:in tilasto on ilmestynyt.

Tässäpä tulokset:

Pikkuautot

1. Audi A2
2. BMW Mini
3. Renault Modus
4. VW Lupo
5. VW Polo

Alempi keskiluokka

1. BMW 1-sarja
2. Mazda 3
3. Audi A3
4. VW Golf/Bora
5. VW New Beetle

Keskiluokka

1. Audi A4
2. Mercedes C-sarja
3. BMW 3-sarja
4. VW Passat
5. Mazda 6

Ylempi keskiluokka

1. Audi A6
2. Mercedes E-sarja
3. BMW 5-sarja
4. Opel Signum
5. Volvo S60/S70/S80/V70

Urheiluautot

1. Mercedes CLK
2. BMW 3-sarja Cabrio
3. Mercedes SLK
4. Peugeot 206 CC

Maasturit

1. BMW X3
2. Mercedes ML
3. Toyota RAV4
4. BMW X5
5. VW Touareg

Pienet tila-autot

1. Mazda Premacy
2. Mitsubishi Space Star
3. VW Touran
4. VW Caddy
5. Ford Fusion

Suuret tila-autot

1. VW Sharan
2. VW T4/T5
3. Fiat Ducato
4. Mercedes Vito/Viano
5. Ford Galaxy

http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf

43

5545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • listaaja

      ja jos listataan uusimmat tulokset eli 2006 ja jätetään pois autot joita ei valmisteta enää ja saadaan nykytilanne niin:
      Pikkuautot

      1. Smart Forfour
      2. Nissan Micra
      3. Fiat Punto
      4. Smart Fortwo
      5. BMW Mini

      Alempi keskiluokka

      1. BMW 1
      2. Audi A3
      3. Mazda3
      4. Mersu A
      5. Peugeot 307

      Keskiluokka
      1. BMW 3
      2. Mersu C
      3. Audi A4
      4. Opel Vectra
      5. Mazda 6

      Ylempi keskiluokka
      1. Opel Signum
      2. Audi A6
      3. BMW 5
      4. Mersu E
      5. Volvo S60

      Urheiluautot
      1. Mersu SLK
      2. Mersu CLK
      3. Peugeot 206CC

    • Korjaamopäällikkö

      samanlaiset kokemukset on tässä meillä. Suomen kova talvi aiheuttaa lisäksi omat kommervenkkinsä. Etenkin nykyinen dieseltekniikka tahtoo olla arkaa kovilla pakkasilla ja huomaa kyllä mitkä merkit testaavat kylmissä olosuhteissa ja mille merkille tärkeintä on vain säästö ja suuri myynti.

    • ihmettelen........

      Nimittäin itsellä menossa 4:s Toyota, nyt uusin Corolla 1,6 ja en enää suin surminkaan osta euromerkkejä vikojen takia. Onneksi uusin Corolla on tehty myös aidosti Japanissa, eli kellontarkkaa laatutyötä. Taitaa adac puhua omaan sakemannien pussiin?

      • ytimeen

        Saksalaiset keräävät omat autonsa omien palveluidensa kautta teiltä jottei merkintöjä tulisi tilastoon. Muutenhan tuossa listassa ei olisi yhtään kotimaan autoa. Tämä lista on lähinnä saksalaisten autojen markkinointia nykymuodossaan. Mutta saksalaisetkin tietävät että Toyota on se merkki mikä pitää ostaa kun halutaan luotettava auto.


      • sitroen.
        ytimeen kirjoitti:

        Saksalaiset keräävät omat autonsa omien palveluidensa kautta teiltä jottei merkintöjä tulisi tilastoon. Muutenhan tuossa listassa ei olisi yhtään kotimaan autoa. Tämä lista on lähinnä saksalaisten autojen markkinointia nykymuodossaan. Mutta saksalaisetkin tietävät että Toyota on se merkki mikä pitää ostaa kun halutaan luotettava auto.

        arvoisia ovat tuollaiset listat.
        Listan saa tehtyä kukin mieleisekseen, ei siinä tarvii kuin pikkuisen eri lailla painottaa eri tekijöitä, niin tulos on aivan eri. Tai valitsee eri ominaisuudet.
        Listalla ei ollut minkäänlaista selvitystä arvosteluperusteista, joilla niilläkään ei välttämättä ole mitään yhteyttä todellisuuteen. Ja se todellisuuskin riippuu liikaa arvostelijasta / listan tekijästä itsestään.
        Kuten sanottu; vessapaperin arvoinen lista.
        Silti monikin lista- ja merkkiuskovainen jumaloi sitä ja kiihkoilee oman suosikkinsa puolesta. Ja automyyjät nauraa partaansa...
        Kaikkea se kaupallisuus teettää!


      • sitroen.
        sitroen. kirjoitti:

        arvoisia ovat tuollaiset listat.
        Listan saa tehtyä kukin mieleisekseen, ei siinä tarvii kuin pikkuisen eri lailla painottaa eri tekijöitä, niin tulos on aivan eri. Tai valitsee eri ominaisuudet.
        Listalla ei ollut minkäänlaista selvitystä arvosteluperusteista, joilla niilläkään ei välttämättä ole mitään yhteyttä todellisuuteen. Ja se todellisuuskin riippuu liikaa arvostelijasta / listan tekijästä itsestään.
        Kuten sanottu; vessapaperin arvoinen lista.
        Silti monikin lista- ja merkkiuskovainen jumaloi sitä ja kiihkoilee oman suosikkinsa puolesta. Ja automyyjät nauraa partaansa...
        Kaikkea se kaupallisuus teettää!

        se tuo luokittelukin on?
        Millainen on sen määritelmä, kuka määritellyt ja millä perusteilla?
        Tyhjää höpinää tuollaiset luokitukset. Jokainen voi tehdä mieleisensä luokituksen ihan alakoulun tiedoilla ja saada haluamansa jaon ihan kuin yllä kerroin "luotettavuudesta"kin.


      • samalla
        ytimeen kirjoitti:

        Saksalaiset keräävät omat autonsa omien palveluidensa kautta teiltä jottei merkintöjä tulisi tilastoon. Muutenhan tuossa listassa ei olisi yhtään kotimaan autoa. Tämä lista on lähinnä saksalaisten autojen markkinointia nykymuodossaan. Mutta saksalaisetkin tietävät että Toyota on se merkki mikä pitää ostaa kun halutaan luotettava auto.

        lailla on esim. Toyotalla siellä tiepalvelu joten lista on täysin puolueeton. Totta on kyllä, että nykypäivänä erot ovat todellisuudessa hyvin pieniä luotettavuudessa. Vanhat mielikuvat eivät enää pidä paikkaansa.


      • Toyotalla
        samalla kirjoitti:

        lailla on esim. Toyotalla siellä tiepalvelu joten lista on täysin puolueeton. Totta on kyllä, että nykypäivänä erot ovat todellisuudessa hyvin pieniä luotettavuudessa. Vanhat mielikuvat eivät enää pidä paikkaansa.

        valitan


      • jaatyhjäei

        Kyllähän se niin on että toyota on suomessa kovasti ylimainostettu merkki.Missään muussa euroopan maassa ei ole suhteessa niin paljon japanilaismerkkejä kuin suomessa.Ruotsissakin japanilainen auto on aika harvinainen ja pakettiautoissa toyota suorastaan harvinainen.
        On surkuhupaisaa kun suomalainen yrittäjä tai
        julkishallinto hankkii japanilaista kalustoa sehän syö meiltä valuuttaa jota ei koskaan saada takaisin,kauppataseen vaje on japaninkaupassa aikojen kuluessa kertynyt suurinpiirtein sama summa kuin nykyinen valtion velka.Japsit ovat aina osanneet myös kopioida eurooppalaisten valmistajien tuotteita(esim.Bosch),Tuollainen adac lista puhuu oikeata kieltä jota toyotalandistienkin kannattaa ymmärtää!


      • locari
        jaatyhjäei kirjoitti:

        Kyllähän se niin on että toyota on suomessa kovasti ylimainostettu merkki.Missään muussa euroopan maassa ei ole suhteessa niin paljon japanilaismerkkejä kuin suomessa.Ruotsissakin japanilainen auto on aika harvinainen ja pakettiautoissa toyota suorastaan harvinainen.
        On surkuhupaisaa kun suomalainen yrittäjä tai
        julkishallinto hankkii japanilaista kalustoa sehän syö meiltä valuuttaa jota ei koskaan saada takaisin,kauppataseen vaje on japaninkaupassa aikojen kuluessa kertynyt suurinpiirtein sama summa kuin nykyinen valtion velka.Japsit ovat aina osanneet myös kopioida eurooppalaisten valmistajien tuotteita(esim.Bosch),Tuollainen adac lista puhuu oikeata kieltä jota toyotalandistienkin kannattaa ymmärtää!

        Ja luulisi niiden jos kenen ymmärtävän jotain autoista, siellä oli yleisessä käytössä komiat autot jo silloin kun euroopassa surtiin hevosenpaskan vaikutusta ilmastoon.


      • Toyotalla
        Toyotalla kirjoitti:

        valitan

        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Automatka katkeaa useimmin sähkövikoihin/1135219939582

        Toisaalta hätäpalveluilla ei ole muutenkaan merkitystä

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000025947793

        Toivottavasti asia on nyt kaikille päivänselvä.


      • autonisti
        jaatyhjäei kirjoitti:

        Kyllähän se niin on että toyota on suomessa kovasti ylimainostettu merkki.Missään muussa euroopan maassa ei ole suhteessa niin paljon japanilaismerkkejä kuin suomessa.Ruotsissakin japanilainen auto on aika harvinainen ja pakettiautoissa toyota suorastaan harvinainen.
        On surkuhupaisaa kun suomalainen yrittäjä tai
        julkishallinto hankkii japanilaista kalustoa sehän syö meiltä valuuttaa jota ei koskaan saada takaisin,kauppataseen vaje on japaninkaupassa aikojen kuluessa kertynyt suurinpiirtein sama summa kuin nykyinen valtion velka.Japsit ovat aina osanneet myös kopioida eurooppalaisten valmistajien tuotteita(esim.Bosch),Tuollainen adac lista puhuu oikeata kieltä jota toyotalandistienkin kannattaa ymmärtää!

        Toyota on maailman myydyin automerkki, meinaatko että Suuri Suomi nostaa toyotan myyntitilaston kärkeen?


      • Tojo alla
        jaatyhjäei kirjoitti:

        Kyllähän se niin on että toyota on suomessa kovasti ylimainostettu merkki.Missään muussa euroopan maassa ei ole suhteessa niin paljon japanilaismerkkejä kuin suomessa.Ruotsissakin japanilainen auto on aika harvinainen ja pakettiautoissa toyota suorastaan harvinainen.
        On surkuhupaisaa kun suomalainen yrittäjä tai
        julkishallinto hankkii japanilaista kalustoa sehän syö meiltä valuuttaa jota ei koskaan saada takaisin,kauppataseen vaje on japaninkaupassa aikojen kuluessa kertynyt suurinpiirtein sama summa kuin nykyinen valtion velka.Japsit ovat aina osanneet myös kopioida eurooppalaisten valmistajien tuotteita(esim.Bosch),Tuollainen adac lista puhuu oikeata kieltä jota toyotalandistienkin kannattaa ymmärtää!

        Minä ostan ainakin autoni sillä perusteella mikä kestää ja säilyttää arvonsa ja muutkin ominaisuudet hyvällä tasolla. Menossa jo 8:s Toyota enkä muuta enää osta.


    • nimittäjä

      löytyy näköjään eli kolmen suurimman valmistajan tilanne on varsin surkea. Pienemmät valmistajat pystyvät tekemään luotettavampia autoja, tosin ei niistäkään kaikki.

      • luotettavuudesta

        ensimmäisen vuoden tiellejäämistilasto? Ei yhtään mitään. Iän kanssahan jyvät erottuvat akanoista. Pitää siis katsoa mieluummin 5-6-vuotiaita. Siellä on eri merkit kärjessä kuin omien noutopalveluiden sotkemassa uusien tilastossa.


      • se kertoo
        luotettavuudesta kirjoitti:

        ensimmäisen vuoden tiellejäämistilasto? Ei yhtään mitään. Iän kanssahan jyvät erottuvat akanoista. Pitää siis katsoa mieluummin 5-6-vuotiaita. Siellä on eri merkit kärjessä kuin omien noutopalveluiden sotkemassa uusien tilastossa.

        miten luotettavia uudet autot ovat. Autoissa nääs tapahtuu kehitystä, joissain huonompaan suuntaan ja joissain parempaan suuntaan. Käytetyn ostaja voi tietysti katsella iäkkäämpien autojen luotettavuutta. Yritäpä opetella lukemaan tilastoa.


      • kerro...
        se kertoo kirjoitti:

        miten luotettavia uudet autot ovat. Autoissa nääs tapahtuu kehitystä, joissain huonompaan suuntaan ja joissain parempaan suuntaan. Käytetyn ostaja voi tietysti katsella iäkkäämpien autojen luotettavuutta. Yritäpä opetella lukemaan tilastoa.

        Ei uusissa autoissa ole mitään vikoja miksi ne tielle jättävät. Syitä ovat vain rengasrikot ja polttoaineen loppumiset ja muut itse autosta riippumattomat asiat. No okei, onhan joissain relluissa ja muis B-laatuisissa jotain sähkövikoja jo uutena.

        Mutta tällainen tilasto pitäisi silti olla todellinen eikä omien merkkikohtaisten autopalveluiden täysin sotkema. Nyt sillä ei ole mitään merkitystä paitsi ehkä noiden vanhempien kohdalla kun merkkikohtaiset autopalvelut eivät niin paljoa vaikuta.


      • on todellinen
        kerro... kirjoitti:

        Ei uusissa autoissa ole mitään vikoja miksi ne tielle jättävät. Syitä ovat vain rengasrikot ja polttoaineen loppumiset ja muut itse autosta riippumattomat asiat. No okei, onhan joissain relluissa ja muis B-laatuisissa jotain sähkövikoja jo uutena.

        Mutta tällainen tilasto pitäisi silti olla todellinen eikä omien merkkikohtaisten autopalveluiden täysin sotkema. Nyt sillä ei ole mitään merkitystä paitsi ehkä noiden vanhempien kohdalla kun merkkikohtaiset autopalvelut eivät niin paljoa vaikuta.

        tilasto hyvä mies. Rengasrikkoja ja polttoaineen loppumisia se ei nimenomaan huomio tai muita autosta riippumattomia tekijöitä. Uusissa autoissa juuri on vikoja, luepa hieman takaisinkutsutilastoja. En ymmärrä miten noin helpon ja yksinkertaisen tilaston tulkitseminen ei onnistu. B- luokan autot eivät siinä pärjää, se on totta.


    • listoihin

      Sanokaa mitä sanotte, mutta jos ajatte alle 6v ikäisellä autolla kuten minä niin on käytännössä luotettavuuden kannalta ihan paskan hailee minkä merkin valitsee. Kaikki toimii nykytekniikalla hyvin. Vanhoilla romuilla erot tulee esiin, mutta itse ainakaan ei niillä huvita ajaa.

      • vähän on

        kaikki autot toimii tuon ajan ja pidempäänkin hyvin. Paljon tärkeämpää on kunnolliset ajo-ominaisuudet, hyvä matkustusmukavuus, vankka kori ja miellyttävä ulkonäkö. Vanhemmissa nousee ruosteenesto tärkeimmäksi pointiksi.


    • saksalaiset

      autonvalmistajat pysty autopalveluillaan vääristämään TÛV-katsastusvikatilastoa mieleisekseen kuten näitä Pannenstatistikeja. Ne kun kertovat edelleen luotettavasti että parhaat laatumerkit ovat Toyota, Mazda ja Subaru. Ehkä tähänkin löydetään joku lääke tulevaisuudessa kun saksalaismerkit menettävät edelleen myyntiosuuksiaan.

      • etteivät

        japanilaiset pysty tekemään autoja jotka pärjäisivät tilastoissa joissa otetaan ajokilometrit huomioon kuten esim. tiellejättämistilastoissa joka on kuitenkin se tärkein. Se tielle jääminen kun tulee yllättäen.


      • vielä sitten

        tuo tiellejäämistapahtuma. Kun auto jää teknisen vian takia tielle, tulee ADAC:in hinuri ja hinaa auton pois jonnekin levikkeelle tai pysäköintipaikalle ja kirjaa tielle jäämisen syyn ylös. Tähän tapahtumaan ei siis vaikuta automerkkien palvelut eli tilasto on ehdottoman luotettava.


      • puuh
        vielä sitten kirjoitti:

        tuo tiellejäämistapahtuma. Kun auto jää teknisen vian takia tielle, tulee ADAC:in hinuri ja hinaa auton pois jonnekin levikkeelle tai pysäköintipaikalle ja kirjaa tielle jäämisen syyn ylös. Tähän tapahtumaan ei siis vaikuta automerkkien palvelut eli tilasto on ehdottoman luotettava.

        saksalaisilla merkeillä on omat hinauspalvelut, ne menevät siis "ohi" adacin...


      • hinaus
        puuh kirjoitti:

        saksalaisilla merkeillä on omat hinauspalvelut, ne menevät siis "ohi" adacin...

        Mitä kirjoitit on täyttä bullshittiä!
        Asia on juuri niin kuin "vielä sitten" kirjoitti. Lähes kaikki keskeytykset välittyvät Adacin kautta ja ovat siten mukana tilastoissa.
        On sitten eri asia kuka hinaamisen ja jatkotoimenpiteet maksaa. Se riippuu täysin automerkin ajoturvasta (tai mitä nimitystä mikäkin automerkki käyttää) ja sen kattavuudesta.


      • väärässä
        hinaus kirjoitti:

        Mitä kirjoitit on täyttä bullshittiä!
        Asia on juuri niin kuin "vielä sitten" kirjoitti. Lähes kaikki keskeytykset välittyvät Adacin kautta ja ovat siten mukana tilastoissa.
        On sitten eri asia kuka hinaamisen ja jatkotoimenpiteet maksaa. Se riippuu täysin automerkin ajoturvasta (tai mitä nimitystä mikäkin automerkki käyttää) ja sen kattavuudesta.

        no laitapa tähän tuon kumoava lähde, kukaan ei usko tuollaisia "vielä sitten " kirjoituksia ilman luotettaaa tietoa.

        hesarista:
        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut


      • K.Ä.
        väärässä kirjoitti:

        no laitapa tähän tuon kumoava lähde, kukaan ei usko tuollaisia "vielä sitten " kirjoituksia ilman luotettaaa tietoa.

        hesarista:
        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut

        Onko Suomessa Porshella muita paremmat palvelut? Paljonko Volvon palvelu on Ruotsissa parempaa kuin Opelin? Onko Volvon palvelutasi Suomessa tai Saksassa huonompaa kuin Ruotsissa. Ladallako on paras hinauspalvelu Venäjällä? Ja Cadillacilla USA:ssa?

        Kyllä se pitää vain uskoa, että Tojotakin on vain auto - ei jumalolento.


      • poiju
        K.Ä. kirjoitti:

        Onko Suomessa Porshella muita paremmat palvelut? Paljonko Volvon palvelu on Ruotsissa parempaa kuin Opelin? Onko Volvon palvelutasi Suomessa tai Saksassa huonompaa kuin Ruotsissa. Ladallako on paras hinauspalvelu Venäjällä? Ja Cadillacilla USA:ssa?

        Kyllä se pitää vain uskoa, että Tojotakin on vain auto - ei jumalolento.

        tunge ne nyt ne tojotat jonnekin tässä ole kukaan mistään tojotista puhunut..., asiahan on päivänselvä


      • Toyotat
        poiju kirjoitti:

        tunge ne nyt ne tojotat jonnekin tässä ole kukaan mistään tojotista puhunut..., asiahan on päivänselvä

        näihin keskusteluihin mukaan vaikkei kukaan muu ole niistä puhunut. Motiivin voin vain arvata.


      • todista se
        väärässä kirjoitti:

        no laitapa tähän tuon kumoava lähde, kukaan ei usko tuollaisia "vielä sitten " kirjoituksia ilman luotettaaa tietoa.

        hesarista:
        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut

        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        Et sitten ymmärtänyt edes omaa lainaamaasi kirjoitusta!

        "on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut"

        Jos noin väität, on todistelutaakka vain ja ainoastaan sinulla.


      • K.Ä.
        poiju kirjoitti:

        tunge ne nyt ne tojotat jonnekin tässä ole kukaan mistään tojotista puhunut..., asiahan on päivänselvä

        No, en käy kinaamaan, kun ei ole kokemusta.


      • ex-Mosse
        väärässä kirjoitti:

        no laitapa tähän tuon kumoava lähde, kukaan ei usko tuollaisia "vielä sitten " kirjoituksia ilman luotettaaa tietoa.

        hesarista:
        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut

        Yhtälailla voin väittää, että japsien parempi 'menestys' katsastustilastoissa Saksassa johtuu vain siitä että niissä on lyhyempi huoltoväli.
        Kun huoltoväli on lyhyempi on todennäköistä, että viat huomataan aiemmin ja sitä kautta eivät päädy katsastuksessa huomattaviksi. Todellisuudessa siis katsastustilasto ei kerro merkin vika-alttiudesta mitään, vaan kertoo vain milloin vika huomataan.

        Japsin omistaja kun todennäköisesti vie autonsa vuosihuoltoon ennen katsastusta, joten viat on korjattu ennen katsastusta - toki joku voi olla niin tyhmä ettei näin tee ja haluaa huollot vasta katsastuksen jälkeen, mutta rahoistaan tarkka sakemanni todennäköisesti tekee tämänkin järkevästi :)
        Saksalaisissa on yleisesti käytössä kahden vuoden huoltoväli, jolloin joka toinen katsastus tulee tehtyä ilman 'etukäteishuoltoa'.
        Väitätkö ettei tuo tee mitään eroa eri merkkien välillä katsastuksen vikatilastoihin?


      • että...
        ex-Mosse kirjoitti:

        Yhtälailla voin väittää, että japsien parempi 'menestys' katsastustilastoissa Saksassa johtuu vain siitä että niissä on lyhyempi huoltoväli.
        Kun huoltoväli on lyhyempi on todennäköistä, että viat huomataan aiemmin ja sitä kautta eivät päädy katsastuksessa huomattaviksi. Todellisuudessa siis katsastustilasto ei kerro merkin vika-alttiudesta mitään, vaan kertoo vain milloin vika huomataan.

        Japsin omistaja kun todennäköisesti vie autonsa vuosihuoltoon ennen katsastusta, joten viat on korjattu ennen katsastusta - toki joku voi olla niin tyhmä ettei näin tee ja haluaa huollot vasta katsastuksen jälkeen, mutta rahoistaan tarkka sakemanni todennäköisesti tekee tämänkin järkevästi :)
        Saksalaisissa on yleisesti käytössä kahden vuoden huoltoväli, jolloin joka toinen katsastus tulee tehtyä ilman 'etukäteishuoltoa'.
        Väitätkö ettei tuo tee mitään eroa eri merkkien välillä katsastuksen vikatilastoihin?

        Tarkoitat siis että japsiautot ovat aina katsastuskunnossa ja saksalaiset vain kerran kahdessa vuodessa. Minua tämä huolettaa niin paljon että harkitsen itsekin japsiin vaihtamista. Kiitos vain vinkistäsi!


      • ex-Mosse
        että... kirjoitti:

        Tarkoitat siis että japsiautot ovat aina katsastuskunnossa ja saksalaiset vain kerran kahdessa vuodessa. Minua tämä huolettaa niin paljon että harkitsen itsekin japsiin vaihtamista. Kiitos vain vinkistäsi!

        Kyllä se usein on noin, sillä pihit sakemannit eivät autoansa turhaan huolla ennen kuin joku kertoo, että niissä on vikaa tai auto jättää tielle.

        Käytännössä kun autossa huolto on kerran vuodessa niin siinä tulee viat huomattua huollossa, eikä vasta katsastuksessa. Tämä ei välttämättä tarkoita että kerran vuodessa huollettava auto on kokoajan katsastuskunnossa, vaan että todennäköisimmin se viedään huoltoon ennen katsastusta. Tällöin katsastuksessa havaittujen vikojen määrä on mitä todennäköisesti pienempi kerran vuodessa huollettavassa automallissa, kun sitä vertaa kerran kahdessa vuodessa huollettavaan.


      • witneessss
        todista se kirjoitti:

        "Eri automerkkien omien hätäpalveluiden erot saattavat hieman vaikuttaa tuloksiin. ADAC toteaa, koska kaikilla merkeillä on nykyään oma hätäpalvelu, sen vaikutus tuloksiin on tasapuolinen eikä siten sotke tiepalveluraportin tilastollista luotettavuutta."

        Et sitten ymmärtänyt edes omaa lainaamaasi kirjoitusta!

        "on aivan selvää että omassa maassa omilla merkeillä on paremmat palvelut"

        Jos noin väität, on todistelutaakka vain ja ainoastaan sinulla.

        onko se nyt niin vaikeaa tajuta? Ollaan Saksassa autodiilereitä/autoja/ihmisiä/hinaajia pyörii oman maan merkkien kimpussa varmaan 10 kertainen määrä johonkin pieneen merkkiin verrattuna joka joutuu useammin turvautumaan esim Adaciin. Sinä varmaan uskot saksalaisiin lehtiinkin puolueettomina tiedon jakajina? Tuossahan sanotaan selvästi että saattavat vaikuttaa ja kyllä ne vaikuttavatkin, Todistelutaakka on kyllä sillä kuka väittää ettei se vaikuta. Jos vaikka kaivetaan ranskan tai muun maan tilastot esiin tulokset ovat hyvinkin erilaisia.


      • sinulle.
        ex-Mosse kirjoitti:

        Kyllä se usein on noin, sillä pihit sakemannit eivät autoansa turhaan huolla ennen kuin joku kertoo, että niissä on vikaa tai auto jättää tielle.

        Käytännössä kun autossa huolto on kerran vuodessa niin siinä tulee viat huomattua huollossa, eikä vasta katsastuksessa. Tämä ei välttämättä tarkoita että kerran vuodessa huollettava auto on kokoajan katsastuskunnossa, vaan että todennäköisimmin se viedään huoltoon ennen katsastusta. Tällöin katsastuksessa havaittujen vikojen määrä on mitä todennäköisesti pienempi kerran vuodessa huollettavassa automallissa, kun sitä vertaa kerran kahdessa vuodessa huollettavaan.

        Homma alkaa hahmottumaan ja uusi merkkikin on jo katsottu! Kyllä minustakin autot pitää pitää kunnossa ja kahden vuoden huoltoväli on minua jo ennenkin epäilyttänyt.


      • väittää
        witneessss kirjoitti:

        onko se nyt niin vaikeaa tajuta? Ollaan Saksassa autodiilereitä/autoja/ihmisiä/hinaajia pyörii oman maan merkkien kimpussa varmaan 10 kertainen määrä johonkin pieneen merkkiin verrattuna joka joutuu useammin turvautumaan esim Adaciin. Sinä varmaan uskot saksalaisiin lehtiinkin puolueettomina tiedon jakajina? Tuossahan sanotaan selvästi että saattavat vaikuttaa ja kyllä ne vaikuttavatkin, Todistelutaakka on kyllä sillä kuka väittää ettei se vaikuta. Jos vaikka kaivetaan ranskan tai muun maan tilastot esiin tulokset ovat hyvinkin erilaisia.

        jokun valehtelevan,se täytyy todistaa,eikä heitellä nurkan takaa väitteitään toisten epärehellisyydestä.sitähän sinä tuossa viestissä tarkoitit?


      • kun taas
        väittää kirjoitti:

        jokun valehtelevan,se täytyy todistaa,eikä heitellä nurkan takaa väitteitään toisten epärehellisyydestä.sitähän sinä tuossa viestissä tarkoitit?

        silloin kun väittää jotain asiaa ehdottoman varmaksi pitää olla faktat esillä, mikä sulla on tuo luetun ymmärtämisen taso? vastuu on siis väitteen esittäjällä todistaa se oikeaksi.

        "Tähän tapahtumaan ei siis vaikuta automerkkien palvelut eli tilasto on ehdottoman luotettava."


      • väitän sitä
        kun taas kirjoitti:

        silloin kun väittää jotain asiaa ehdottoman varmaksi pitää olla faktat esillä, mikä sulla on tuo luetun ymmärtämisen taso? vastuu on siis väitteen esittäjällä todistaa se oikeaksi.

        "Tähän tapahtumaan ei siis vaikuta automerkkien palvelut eli tilasto on ehdottoman luotettava."

        ja sinä tätä,eli molemmat oikeassa.sinä väitteesi kanssa,minä tilastoni


      • ex-Mosse
        sinulle. kirjoitti:

        Homma alkaa hahmottumaan ja uusi merkkikin on jo katsottu! Kyllä minustakin autot pitää pitää kunnossa ja kahden vuoden huoltoväli on minua jo ennenkin epäilyttänyt.

        Ei kukaan pakota huoltamaan autoansa pidemmällä huoltovälillä, toki aina voi pidemmän huoltovälin autonkin huollattaa kerran vuodessa. Sehän on vain itsestä kiinni miten usein sitä haluaa huollattaa.
        Onhan täälläkin kirjoitusten perusteella paljon niitä 'vanhoja partoja' joiden mielestä öljyt pitää vaihtaa 5tkm välein tms. :)

        Itsellä huolto tulee kilometrien perusteella noissa pitkän matkan huolettavissa saksalaisissakin 7-11kk välein eteen, kun kilometrejä kertyy vuodessa 30-45tkm. Tuntuisi melkoiselta haaskaukselta öljyjä vaihdella 5tkm välein. Ja tuntuvat kuitenkin toimivan edelleenkin 300tkm ajettuina ihan hyvin nuo aiemmat autoni joiden uusiin omistajiin olen pitänyt yhteyttä.


      • taas en
        ex-Mosse kirjoitti:

        Ei kukaan pakota huoltamaan autoansa pidemmällä huoltovälillä, toki aina voi pidemmän huoltovälin autonkin huollattaa kerran vuodessa. Sehän on vain itsestä kiinni miten usein sitä haluaa huollattaa.
        Onhan täälläkin kirjoitusten perusteella paljon niitä 'vanhoja partoja' joiden mielestä öljyt pitää vaihtaa 5tkm välein tms. :)

        Itsellä huolto tulee kilometrien perusteella noissa pitkän matkan huolettavissa saksalaisissakin 7-11kk välein eteen, kun kilometrejä kertyy vuodessa 30-45tkm. Tuntuisi melkoiselta haaskaukselta öljyjä vaihdella 5tkm välein. Ja tuntuvat kuitenkin toimivan edelleenkin 300tkm ajettuina ihan hyvin nuo aiemmat autoni joiden uusiin omistajiin olen pitänyt yhteyttä.

        huollata autoani juuri koskaan. Katsastusviat selviää katsastuksessa. Sitten pistän kuntoon jos jotain on. Tiheä huoltoväli pitää japsit jotenkuten läjässä. Itselläni on ollut neljä japsia (kolme Tojoa ja yksi Subaru), kolme Fordia, kolme Pösöä, yksi Sitikka, Saabejakin kolme ja yksi Opel. Eniten japseja piti huollossa käyttää. Enää ei tule japsiautoa ja näkee sen tuosta tilastostakin, etteivät ne järin luotettavia ole.


    • Vulkan

      "Luotettavuus" voi olla terminä väärä tässä yhteydessä. Luotettavuushan perustuu puhtaasti psykologiaan eikä sillä välttämättä ole kylmän teknisten ominaisuuksien kanssa mitään tekemistä. Luotettavuus ei ole itse auton ominaisuus, luottamus tulee muuta kautta; auto on "luotettava" jos sen haltija luottaa siihen. Jokaisella ihmisellä on omat yksilölliset syynsä nähdä asiat luotettavina tai epäluotettavina.

      Nuo tilastot kertovat kertovat kylmiä lukuja eri automerkkien ja -mallien kohdalle osuneista ongelmista. En kyseenalaista niitä, mutta jotenkin näen sen kyseenalaisena noin vain nimetä ikään kuin yleiseen tietoon nojaten jokin automalli luotettavaksi tai epäluotettavaksi.

      En pidä itseäni pilkunviilaajana, mielestäni käytettyjen termien pitää olla mahdollisimman yksiselitteisiä.

    • Nokkahiiri

      Mielenkiintoista listassa on, että esimerkiksi Subaru ja Suzuki ovat pudonneet kokonaan tilaston ulkopuolelle.

      Subaru on aikaisemmin ollut ADACin luotettavuusraportin kärkipäässä, ja Suzuki tullut hyvin beesissä.

      Eikä noiden merkkien autokanta Saksassa ainakaan romahtanut ole. Päinvastoin suitsa on lisännyt osuuttaan edellisvuosista.

      Tilastokikkailua?

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe