Hän on kuitenkin suurempi kuin Paavali.
Ote Vuorisaarnasta, Matt. 5:3-12
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."
Jeesuksen opetuksia
48
1219
Vastaukset
- saiskos kuulla
Mihinkäs unohdit sen "Autuaita ovat sapatinviettäjät, sillä heillä on mielessään pyhämatkat."
- sanoo totuuden
Jos joku sanoo:
"Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija.
Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. - sinultakin Annu
Todellakin Raamatun lainailu onnistuu:
-Saatanalta (kts Raamatusta kun saatanana kiusasi Jeesusta)
-Kulttiin kuuluvalta
-Ateistilta
-Väärä uskoiselta esim. Jt:lta
-Katoliselta papilta
-Adventisti naiselta joka esintyy johtajan elkein
-Väärältä profeetalta - en ole annu
sinultakin Annu kirjoitti:
Todellakin Raamatun lainailu onnistuu:
-Saatanalta (kts Raamatusta kun saatanana kiusasi Jeesusta)
-Kulttiin kuuluvalta
-Ateistilta
-Väärä uskoiselta esim. Jt:lta
-Katoliselta papilta
-Adventisti naiselta joka esintyy johtajan elkein
-Väärältä profeetaltaymmärrän kyllä hyvin miksi sinulle ei Raamattua saa lainata.
Mutta ajattelehan hetki - mitä ihmistä hyödyttää vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman jos hän saa sielulleen vahingon.
Olet todella Raamatun avun tarpeessa joten älä ummista silmiäsi Jumalan sanalle. sanoo totuuden kirjoitti:
Jos joku sanoo:
"Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija.
Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.Raamattu sanoo totuuden huoraamisesta.
Room 7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
Room 7:4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]en ole annu kirjoitti:
ymmärrän kyllä hyvin miksi sinulle ei Raamattua saa lainata.
Mutta ajattelehan hetki - mitä ihmistä hyödyttää vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman jos hän saa sielulleen vahingon.
Olet todella Raamatun avun tarpeessa joten älä ummista silmiäsi Jumalan sanalle.Mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän lainaisi Raamattua sieltä täältä - ja lopulta tulisi koko Raamatun "palapeli lainatuksi?
Raamatun viisautta tulee toteuttaa Hengessä.
Jos järkeillään: onko Jumala todella sanonut, että Paavali oli Jumalan mies, ajaudutaan vääräin profeettain alle ja hakotielle.
Kyllä Paavali oli Jeesuksen seuraaja niin totaalisesti, että Jumala valtuutti hänet kehottamaan: olkaa minun seuraajiani.
Tekopyhää Raamatun siteeraaminen on, jos vain valikoidaan omaa lihaa miellyttävät kohdat tai osa kohdasta.
- ulkokultaiset
Eivät ole kristittyjä eivätkä autuaita.
- eihän Jeesus
tullut terveitä parantamaan. Olet ottanut tuomarin osan, vaikka et ole valtuutettu tehtävään.
- diagnoosi
eihän Jeesus kirjoitti:
tullut terveitä parantamaan. Olet ottanut tuomarin osan, vaikka et ole valtuutettu tehtävään.
Miten Jeesus paransi ulkokultaisia?
- Vaiikka olet
diagnoosi kirjoitti:
jättänyt nimimerkkisi pois, voi sinut jokainen tunnistaa Uskova yhdeksi! Olen huomannut, että kutä lähempänä kirjoittaja on Jeesusta, niin sitä kiivaammin käyt häneen käsiksi vihan vimmassa. Tuostakin näkee että minkä herran palveluksessa sinä olet!
Anna sen Annun olla, hän ei tarvitse sinulta yhtään mitään. Sinusta EI OLE ANNUN OPETTAJAKSI. Siunausta ja kiitos Annulle taas kerran hyvästä ja asiallisesta kirjoituksestasi. - Jokainen ihminen
diagnoosi kirjoitti:
on parantumaton --- ilman Jumalaa. Sinäkin.
- Omavanhurskas
Kumpi rukoilijoista olet? TESTAA ITSESI!
Fariseus ja publikaani, Luuk 18:9-14
Luuk.18:9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ].
Löysitkö itsesi?
Vai kuulutko kolmanteen kastiin; niihin, joille maistuvat alla olevan otsikon alaiset sanat?
USKOVIEN YKKÖSET KIITTÄVÄT ITSESTÄÄN
Jumala, minä kiitän sinua, etten ole, niinkuin nuo laittomuuden tekijät. Minä pidän sapatin lauantaina ja maksan kymmenykset siitäkin työstä, minkä jätän lauantaina tekemättä.
Jumala, minä kiitän sinua, etten ole hylätty juutalainen, vaan kuulun hengelliseen Israeliin.
Jumala, minä kiitän sinua, ettei minun tarvitse välittää Mooseksen lain vähäisemmistä määräyksistä, kun minä noudatan näitä kahta kuninkaallista käskyä:
1. sapatti olkoon aina lauantaina
2. kymmenykset maksettakoon aina kuuliaisuutena Mooseksen laille. diagnoosi kirjoitti:
KAKSITERÄISELLÄ MIEKALLA
Kaksiteräisellä miekalla Jeesus parantaa ulkokultaisia. Esimerkki:
APT 8:18-24
Apt.8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".- puolustaa sokeutta***
Vaiikka olet kirjoitti:
jättänyt nimimerkkisi pois, voi sinut jokainen tunnistaa Uskova yhdeksi! Olen huomannut, että kutä lähempänä kirjoittaja on Jeesusta, niin sitä kiivaammin käyt häneen käsiksi vihan vimmassa. Tuostakin näkee että minkä herran palveluksessa sinä olet!
Anna sen Annun olla, hän ei tarvitse sinulta yhtään mitään. Sinusta EI OLE ANNUN OPETTAJAKSI. Siunausta ja kiitos Annulle taas kerran hyvästä ja asiallisesta kirjoituksestasi.On mennyt puurot ja vellit sekaisin tai pimeys ja valkeus - jos ykkösuskovaakin luullaan kaunaiseksi.
Ei Jeesuskaan ollut kirjanoppineille kaunainen, vaikka heitä herätteli taivaallisella tyylillään.
Sisimmässään Jeesus SAMALLA rukoili heidän puolestaan: Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät. Vaiikka olet kirjoitti:
Anna sen Annun olla, hän ei tarvitse sinulta yhtään mitään. Sinusta EI OLE ANNUN OPETTAJAKSI. Siunausta ja kiitos Annulle taas kerran hyvästä ja asiallisesta kirjoituksestasi.En ole juurikaan e-mail-liikenteeltä ennättänyt tänne kirjoittelemaan ja mitäs täällä touhutaankaan. Yhä vaan sama valehtelu käynnissä, että muiden ihmisten kirjoitukset olisivat minun kirjoittamiani!
Jälleen kerran: MINÄ KIRJOITAN TÄNNE VAIN OMALLA REKISTERÖIDYLLÄ NIMIMERKILLÄNI, EN MILLÄÄN MUULLA.
Voi sinua, sinä valkeaksi kalkittu piki!
Kuinka kehtaat leimata Paavalin valhettelijaksi sen varjolla, että Jeesus on suurempi kuin Paavali! Kaikki Raamatun opetus vakavasti otettavaa ja Jeesushan puhui Paavalin kautta.
Jeesusta ja Paavalia henkivallatkin pelkäsivät, eivät niinkään muita.
Ellen sinulle kelpaa - et vetoa siihen, että Jeesus on suurempi. Mutta Paavali ei kelpaa, Paavali, joka sanoo Sanassa: olkaa minun seuraajiani.
Ja jonka Jeesus on KÄSKENYT olla pakanain apostoli.
Ja joka kantaa "Jeesuksen arvet ruumiissaan".
Joka on niin täynnä rakkautta, että olisi valmis menemään helvettiin yhdenkin juutalaisen sijasta, jos se vain olisi mahdollista. Ettäs kehtaatkin herjata Paavalia, jonka kautta Jeesuksen rakkaus toimi täydellisesti!
Tunnen Jeesuksen ja tunnen Paavalin, mutta mikähän sinä luulet olevasi?
Apt 19:11-22 :
Apt.19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.
20 Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui.
21 Kun kaikki tämä oli tapahtunut, niin Paavali hengessä päätti kulkea Makedonian ja Akaian kautta ja matkustaa Jerusalemiin ja sanoi: "Käytyäni siellä minun pitää nähdä myös Rooma".
22 Ja hän lähetti Makedoniaan kaksi apumiehistänsä, Timoteuksen ja Erastuksen, mutta jäi itse joksikin aikaa Aasiaan.- rauhotuhan
nyt hyvä mies vähäsen,Paavali teki noita mitä tuossa luettelit, muuta ei omassa voimassaan hän teki ne Jeesuksen voimassa.Sanoohan Jeesus ilman minua te ette voi mitään ja se on totta,me tarvitsemme Jeesusta joka hetki, et sinäkään ilman Jeesusta olisi edes uskossa, vai luuletko Antti että Paavali olisi voinut sinut pelastaa?
- Aivan Rehellisesti
Kysymykseeni: Vastaa aivan rehellisesti kysymykeeni? Oletko sinä se oikea Annti Kristus, vai pitääkö meidän vielä toista odottaman?
Näet sinulla näyttää olevan silmät kuin ihmisen silmät, Kuitenkin suusi herjaten puhuu! Pitääkö meidän vielä toista Antti kristusta odottaa. Ole hyvä ja vastaa. Olen vain Utelias? - haudassa makaavaa
Aivan Rehellisesti kirjoitti:
Kysymykseeni: Vastaa aivan rehellisesti kysymykeeni? Oletko sinä se oikea Annti Kristus, vai pitääkö meidän vielä toista odottaman?
Näet sinulla näyttää olevan silmät kuin ihmisen silmät, Kuitenkin suusi herjaten puhuu! Pitääkö meidän vielä toista Antti kristusta odottaa. Ole hyvä ja vastaa. Olen vain Utelias?Miksi palvotte ja käytännössä pidätte erehtymättömänä profetta Ellen Whiteä.
Ellen Whiten seuraamiseksi sitä sanotaan.
Koko adventismi on rakentunut Ellen Whiten kirjoituksille. - Vielä(*)
haudassa makaavaa kirjoitti:
Miksi palvotte ja käytännössä pidätte erehtymättömänä profetta Ellen Whiteä.
Ellen Whiten seuraamiseksi sitä sanotaan.
Koko adventismi on rakentunut Ellen Whiten kirjoituksille.EGW kirjoituksiakin. Kyllä hän on varmasti Tuo Antti Kristus josta on varoitettu! Hyvä että toit tuonkin julki. Näet Tämä Antti Kristus on erittäin taitava pettäjä. Parempi on olla lukematta näitä Anttikristuksen tarinoita, koska
niissä on taitavan petoksen henki! Paljon kiitoksia sinulle, että kirkastit hieman hänen luonnettaan. Olen edelleenkin Utelias kuulemaan
Hänen oman tunnustuksensa. Sehän melko varmaa, ettei Anttikristus itseään tunnusta ja näin on asia varmistettu! Annun kirjoittelu on systemaattista adventismiteologian eteen raivaamista. Paavali taitaa olla adventismiteologian pahin vihollinen. Siksi halutaan adventistien piireissä, niin paljon vähätellä Paavalia.
- auni1
Utulila kirjoitti:
Annun kirjoittelu on systemaattista adventismiteologian eteen raivaamista. Paavali taitaa olla adventismiteologian pahin vihollinen. Siksi halutaan adventistien piireissä, niin paljon vähätellä Paavalia.
tuon kuulin että adventistit vähättelee Paavalia.
minun mielestä siellä on hyvinkin paljon Paavalin opetuksista, koska hän on pakanain apostoli, eiköhän olisi tarpeen vähän paremmin tutkia enenkuin alkaa hutkia, vai mitä Utulia? - vai eivät?
auni1 kirjoitti:
minun mielestä siellä on hyvinkin paljon Paavalin opetuksista, koska hän on pakanain apostoli, eiköhän olisi tarpeen vähän paremmin tutkia enenkuin alkaa hutkia, vai mitä Utulia?Adventisti eivät tunnusta olevansa pakanakristittyjä vaan sanovat olevansa tosi Israel varastaen juutalaisilta Jumalalta heille annetunperintöosuuden.
- näitä teidän
Utulila kirjoitti:
Annun kirjoittelu on systemaattista adventismiteologian eteen raivaamista. Paavali taitaa olla adventismiteologian pahin vihollinen. Siksi halutaan adventistien piireissä, niin paljon vähätellä Paavalia.
herjauksianne tulee väkisinkin siihen tulokseen että olette kaukana Jeesuksen opetuksista ja Jumalan valtakunnasta.
eräs "en adventisti". - Todellinen Kristillisyys
näitä teidän kirjoitti:
herjauksianne tulee väkisinkin siihen tulokseen että olette kaukana Jeesuksen opetuksista ja Jumalan valtakunnasta.
eräs "en adventisti".Saavutetetaan. Luovu ensin Sielun vihollisen palvomisesta. Vasta sen Jälkeen voit arvostella Jumalan valittuja! Neuvon antaja!
- Paavalia ja Jeesukseen?
Olen aimaisemminkin ihmetellyt näkökantaasi Raamatun sanomaan.
Yritähän ymmärtää: Jeesus on meidän lunastajamme ja meidän Kuninkaamme (myös Paavalin).
Oletko jo puutunut riitelysi ja adventismin vastustamisesi kanssa siinä määrin että panet riidan Jeesuksen ja Paavalin välillekin. Olen varma että kumpikaan heistä ei riitoihisi koske. Jeesus on Paavalillekin Herra ja Kuningas.
Jeesus on ainoa tie Jumalan valtakuntaan, muuta tietä ei ole. Me vaellamme sitä tietä Paavalin kanssa. Me olemme syntisiä vaeltajia ja täysin riippuvaisia Jeesuksen uhrista (Paavalikin).
Jos Jeesuksen pitämä vuorisaarna on mielestäsi Paavalin vastainen ???? niin oletpa todella hakoteillä. (Oikein suossa varo vain ettet kokonaan juutu sinne).
Kenelläkään EI ole oikeutta valehdella.
Ei sinullakaa. Vaikka kuinka olisit adventisteja vastaan, sinulla ei ole oikeutta kertoa valheita heistä.
Jos et tiedä mitä adventismi on ja opettaa niin ota ensin selvää mihin he TODELLISUUDESSA uskovat ja kritisoi heidän uskoaan sellaisena kuin se TODELLISUUDESSA on - jos nyt tunnet tarvetta kritisoida.
Mutta ainakin minun mielestäni sinulla on itsesi kanssa niin paljon tekemistä, että ei luulisi paljon muiden haukkumiseen olevan halua tai edes aikaa. Vai yritätkö vain puuduttaa mieltäsi parjaamalla muita? niin että syntilastisi tuntuisi keveämmältä kantaa? Sellainen olisi vain itsepetosta. - eräs vaan
Paavali ei kirjoittanut seuraavia hänen kirjoittamakseen väitettyjä tekstejä:
Kirje efesolaisille
Kirje kolossalaisille
Toinen kirje tessalonikalaisille
Ensimmäinen kirje Timoteukselle
Toinen kirje Timoteukselle
Kirje Titukselle
Kirje heprealaisille
Noiden kreikka eroaa muista niin paljon, että kirjoittaja on joku muu kuin Paavali. Tästä asiasta vallitsee melkoinen yksimielisyys Raamatun tutkijoiden kesken.
Ne ovat todennäkoisesti Paavalin seuraajien kirjoittamia ja kirjoitettu jo ensimmäisellä vuosisadalla. rauhotuhan kirjoitti:
nyt hyvä mies vähäsen,Paavali teki noita mitä tuossa luettelit, muuta ei omassa voimassaan hän teki ne Jeesuksen voimassa.Sanoohan Jeesus ilman minua te ette voi mitään ja se on totta,me tarvitsemme Jeesusta joka hetki, et sinäkään ilman Jeesusta olisi edes uskossa, vai luuletko Antti että Paavali olisi voinut sinut pelastaa?
***Jeesuksen opetuksia
Kirjoittanut: annu42 2.5.2007 klo 00.50
Hän on kuitenkin suurempi kuin Paavali.
Ote Vuorisaarnasta, Matt. 5:3-12
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta..." ***
======== Vastaan valkeuden enkeliksi tekeytyvälle "annu42":lle:
Tietysti sinänsä hienoa, että annu-adv. siteeraa Raamattua. Mutta osaammehan me hengellisesti köyhät taivasten valtakunnan jäsenet lukea myös niin sanotusti rivien välistä. Sen vuoksi pyhä kiivastukseni ei ollut liioiteltua.
Mitäs siinä lukee ylimmäisenä? Niinpä niin. Annun ilmeinen pyrkimys on salakavalasti viestittää, että Paavalin opetusta ei pitäisi ottaa vakavasti; siksi että Jeesus on suurempi opettaja. Miksi muutoin olisi lainkaan mainittu Paavalia tuossa yhteydessä?
Paavali, Jeesuksen täydellinen valtuutus muassaan opettaa, että Kristuksen täyteys kokonaan asuu Hänen omissaan ja Jeesus itse vakuuttaa, että te teette suurempiakin tekoja, kuin mitä Hän esimerkillään näytti. Paavalin ja muiden apostolien opetus yhtä lailla on täysin vakuuttavaa.
Kun nyt annu veti Paavalin esiin ja ikäänkuin toisenlaisen linjan vetäjänä - ikäänkuin että onko Jumala todella sanonut sen, mitä Paavali julistaa - niin totean, että tuo autuaaksi julistus tarkoittaa sitäkin, että "ilman lakia", sillä Jeesushan sanoi, että laki ja profeetat olivat Johannes Kastajaan asti, Luuk 16:16. Tarkemmin se on Matt 11:13 - näkivät vain siihen asti. Joten Mooseksesta ei ratkaisevasti ole apua enää nykyajassa. Paavalihan puhuu paljon samasta asiasta, Room, Gal, Fil, Kol.
Autuaaksi julistamisessahan ei lainkaan mainita lainnoudattamista ja se on Vuorisaarnassa homionarvoinen asia. Sensijaan Jeesus - aivan kuten Paavalikin - esittää Jumalan nyt vaativan kuuliaisutta aivan sydänjuuria myöden. Esimerkiksi, kun laissa sanotaan, että älä tee huorin, niin Jeesus osoittaa huorintekemiseksi jo sydämen haureelliset ajatukset.
Näinollen Paavali on täysin Jeesuksen opetuksen mukainen, osoittaessaan haureudeksi sen, että uskova yhä seuraa Moosesta, Room 7:2-6.
TÄRKEINTÄ VUORISAARNASSA ON SE OPETUS, ETTÄ LAINNOUDATTAMINEN EI TEE AUTUAAKSI, VAAN RAKKAUTENA VAIKUTTAVA USKO. Paavali pukee sen sanoiksi Gal 5:6 ja Herran veli Jaakob seikkaperäisemmin selostaen, Jaak 2:5-13.
-----------------------------
Mitä sitten tulee nimettömästi annun puolesta - ehkä annu itse, mahdoton tietää - niin hän hyökkää oikaisuani vastaan varsin yksisilmäisesti. Aivan oikein hän kylläkin huomauttaa minulle, että Paavali ei ilman Jeesusta voinut autuaaksi tulla.
Mutta nytpä on sekä annut että hänen puolestaan minulle vastanneen taustat paljolti Mooseksen seuraamisessa. Huomautan näinollen, että sen Paavali jätti taakseen, tuo fariseusten lahkon päämies, ja siksi oli mahdollista tulla autuaaksi Hengen johtamana. Menkää ja tehkää te samoin. Tämä käsky on kaikille seurakunnille, Apt 15. luvussa.
anttiAivan Rehellisesti kirjoitti:
Näet sinulla näyttää olevan silmät kuin ihmisen silmät, Kuitenkin suusi herjaten puhuu! Pitääkö meidän vielä toista Antti kristusta odottaa. Ole hyvä ja vastaa. Olen vain Utelias?ETTÄKÖ OLEN ANTIKRISTUS ?
Mitäs luulet, tuntematon utelias? Kysy Pyhältä Hengeltä, sillä ilman Henkeä me kaikki eksyisimme.
Mutta ainakaan sinä et pidä minua antikristuksena, koskapa odotat minulta rehellisyyttä!
No, rehellisyys vastaan epärehellisyys on vain maailman alkeisvoimia, sitä synnin ja lain so. synnin lain luokkaa.
Mutta uskovien tulee pyrkiä yhä syvempään ja syvempään SYDÄMEN VILPITTÖMYYTEEN. Sillä se tulee vain Ylhäältä.
Kristus on minulle kaikki kaikessa - olen Hänessä ja Hän minussa. Siksi tuolla MSN-keskustelupalstoilla on - tosin en siellä ehdi käydä nykyisin - nimimerkkinä "antiNKristus". Kristushan on myös antin. Otapa selvää, kysy Isältä, olenko antikristus vai onko Krsitus myös antin oma!
Sinänsä ei ole järin viisasta katsoa henkilöön ts. pohtia henkilökysymyksiä, sillä asia - Kristuksen sisäinen tunteminen - on ylivertainen asia. Turhaa ja turhauttavaa on keskittyä minun persoonaani, minun joka olen vähäisin kaikista uskovaisista.
antti- täältä kaukaa
Vielä(*) kirjoitti:
EGW kirjoituksiakin. Kyllä hän on varmasti Tuo Antti Kristus josta on varoitettu! Hyvä että toit tuonkin julki. Näet Tämä Antti Kristus on erittäin taitava pettäjä. Parempi on olla lukematta näitä Anttikristuksen tarinoita, koska
niissä on taitavan petoksen henki! Paljon kiitoksia sinulle, että kirkastit hieman hänen luonnettaan. Olen edelleenkin Utelias kuulemaan
Hänen oman tunnustuksensa. Sehän melko varmaa, ettei Anttikristus itseään tunnusta ja näin on asia varmistettu!Voi että sä antti jaksat! Una fortuna, aramis, ja monet muut eemelit.
auni1 kirjoitti:
minun mielestä siellä on hyvinkin paljon Paavalin opetuksista, koska hän on pakanain apostoli, eiköhän olisi tarpeen vähän paremmin tutkia enenkuin alkaa hutkia, vai mitä Utulia?Paavalin kanta esim. päivien suhteen antaa mm. aihetta epäillä, että adventistit eivät yhdy apostoliseen opetukseen.
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
"Älä tartu, älä maista, älä koske!"
- sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." ( Kol 2)
"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa." (Room 14 )Utulila kirjoitti:
PAAVALI:
SEURAA MINUA - IHAN ITKIEN PYYDÄN!
Filippiläiskirje KÄSKEE ottaa Paavalin esikuvaksi, kun Kristusta seurataan. Se on äärimmäisen tärkeä kirje kaikille seurakunnille. Eihän se olisi Raamatussa, jos se koskisi vain filippiläisiä.
FIL 3:13-18 (Uusi käännös)
Fil.3:13 Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä.
14 Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat. [Luuk. 9:62; 1. Kor. 9:24; 2. Tim. 4:7,8; Hepr. 12:1]
15 Näin meidän on siis ajateltava, jos kerran olemme täydellisiä. Jos jossakin kohden ehkä ajattelette toisin, Jumala on ilmoittava teille, kuinka asia on.
16 Meidän on vain jatkettava eteenpäin siitä, mihin olemme päässeet.
17 NOUDATTAKAA minun antamaani esimerkkiä, veljet, ja ottakaa oppia niistä, jotka elävät meidän tavallamme. [1. Kor. 4:16 ]
18 Olenhan usein sanonut teille ja nyt sanon aivan itkien, että monet elävät Kristuksen ristin vihollisina. [3:18,19: Room. 16:18; 2. Piet. 2:3]
Fil 3:13-18 (Vanha käännös)
Fil.3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
Niinpä niin. Ikäväksi yllätyksekseni tosiaan minäkin jouduin sen kokemaan. Sen, että adventismin puolustajan kirjoittelu johdattelee ulos pakanain apostolin opetuksesta. Raamattua siteerataan välittämättä siitä, missä yhteydessä kulloinenkin teksti Raamatun kokonaisuudessa on.
Ellen G Whiten korostetaan olevan tavallaan Jeesuksen vertainen - sillä, että "profetian henki on Jeesuksen henki". Aivan kuin Paavalilla ei sitä olisi ollut.
Kuitenkin mm. Apt 16:7 osoittaa, että Paavalia ohjasi täysin "Jeesuksen Henki".
Paavali, 1.Kor. 12. luvussa vakuuttaa, että me kaikki saatamme profetoida Jeesuksen Hengessä.
JEESUKSEN SANAT tietysti ovat henki ja oat elämä. Mutta täysin samanarvoista on apostolien opetus seurakunnille, Apostolien teoissa ja kirjeissä.
Ilmestyskirja sensijaan on, kuten se itsekin sanoo, vaikeasti tulkittavasti ja - niinkuin siinä sanotaankin - sitä tutkitaan ja ymmärrys lisääntyy. MUTTA Ilmestyskirjaan ei edellä oleva huomioiden, voi rakentaa oppeja. Vaan se on jopa rangaistavaa, sellainen; sekin käy ilmi siitä.
Vanha Testamentti ei tietenkään ole enää voimassa sellaisenaan - nimikin sen sanoo. Kaikki sielläkin on täysipainoista, mutta vain siten, että se tukee Uutta Testamenttia.
Jeesuskin toki lainasi puheissaan Vanhaa Testamenttia, mutta ei rakentanut mitään sen varaan.
Paavali sanoi, että "olkaa minun seuraajiani" ja sanoi siitä yksinkertaisesta syystä, että hän oli kuin me. Jeesusta, jota tietysti yhdessä pakanain apostolin, Paavalin kanssa seuraamme, emme voi niin konkreettisesti seurata. Sillä hänhän oli Ihmisyytensä lisäksi myös itse Jumala.
anttiPaavalia ja Jeesukseen? kirjoitti:
Olen aimaisemminkin ihmetellyt näkökantaasi Raamatun sanomaan.
Yritähän ymmärtää: Jeesus on meidän lunastajamme ja meidän Kuninkaamme (myös Paavalin).
Oletko jo puutunut riitelysi ja adventismin vastustamisesi kanssa siinä määrin että panet riidan Jeesuksen ja Paavalin välillekin. Olen varma että kumpikaan heistä ei riitoihisi koske. Jeesus on Paavalillekin Herra ja Kuningas.
Jeesus on ainoa tie Jumalan valtakuntaan, muuta tietä ei ole. Me vaellamme sitä tietä Paavalin kanssa. Me olemme syntisiä vaeltajia ja täysin riippuvaisia Jeesuksen uhrista (Paavalikin).
Jos Jeesuksen pitämä vuorisaarna on mielestäsi Paavalin vastainen ???? niin oletpa todella hakoteillä. (Oikein suossa varo vain ettet kokonaan juutu sinne).
Kenelläkään EI ole oikeutta valehdella.
Ei sinullakaa. Vaikka kuinka olisit adventisteja vastaan, sinulla ei ole oikeutta kertoa valheita heistä.
Jos et tiedä mitä adventismi on ja opettaa niin ota ensin selvää mihin he TODELLISUUDESSA uskovat ja kritisoi heidän uskoaan sellaisena kuin se TODELLISUUDESSA on - jos nyt tunnet tarvetta kritisoida.
Mutta ainakin minun mielestäni sinulla on itsesi kanssa niin paljon tekemistä, että ei luulisi paljon muiden haukkumiseen olevan halua tai edes aikaa. Vai yritätkö vain puuduttaa mieltäsi parjaamalla muita? niin että syntilastisi tuntuisi keveämmältä kantaa? Sellainen olisi vain itsepetosta.***Jos Jeesuksen pitämä vuorisaarna on mielestäsi Paavalin vastainen ???? niin oletpa todella hakoteillä. (Oikein suossa varo vain ettet kokonaan juutu sinne).***
Yllä tuntemattoman, nimeä vaille jääneen, huolimaton heitto. Jeesus voitti Paavalin omakseen ja Paavali Jeesukseen - joten yhtäpitävät ovat.
Sensijaan Ellenin vastainen tuo vuorisaarna on ! ! ! !
Siellähän ei lue, että autuas se, joka Mooseksen lakia seuraa! Enkä minä ryhtynyt vertaamalla katsomaan henkilöön - mollaamaan Paavalia Jeesuksen autuaaksijulistamispuheen avulla. Sehän oli annu42. Seuraapa foorumia hieman huolellisemmin!
Huolestuin siitä, että Paavalin vähätellään, sillä Fil 3 kehottaa meitä kaikkia olemaan Paavalin seuraajia.
Emme voi samalla tavalla juoda sitä maljaa, jonka Jeesus joi, mutta Paavali oli ihan samanlainen kuolevainen kuin me. Hänen esimerkkiään voisimme seurata TÄYDELLISESTI.
MARK 10:36-40 :
36 Hän sanoi heille: "Mitä tahdotte, että minä teille tekisin?"
37 Niin he sanoivat hänelle: "Anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi".
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
39 He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
40 mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".
PAAVALI ON FILIPPILÄISKIRJEESSÄ MÄÄRÄTTY (käsky!) ESIMERKIKSI SIITÄ, MITEN JEESUKSEN AUTUAAKSIJULISTAMISOPPIA KÄYTÄNNÖSSÄ TOTEUTETAAN.
Ei meitä ole kutsuttu seuraamaan viekkaasti sommiteltuja taruja vaan Paavalia, jossa oli Jeesuksen Henki ja se on profetian Henki.
antti- LAULU........
Utulila kirjoitti:
Paavalin kanta esim. päivien suhteen antaa mm. aihetta epäillä, että adventistit eivät yhdy apostoliseen opetukseen.
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
"Älä tartu, älä maista, älä koske!"
- sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." ( Kol 2)
"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa." (Room 14 )SYNDI OI SYNDI, SYNDI MUN YSTÄVÄIN.
eräs vaan kirjoitti:
Kirje efesolaisille
Kirje kolossalaisille
Kirje Titukselle
Kirje heprealaisille
Noiden kreikka eroaa muista niin paljon, että kirjoittaja on joku muu kuin Paavali. Tästä asiasta vallitsee melkoinen yksimielisyys Raamatun tutkijoiden kesken.
Ne ovat todennäkoisesti Paavalin seuraajien kirjoittamia ja kirjoitettu jo ensimmäisellä vuosisadalla.ERÄS ADV.OPETTAJA VAAN VÄITTÄÄ - JA TUSKIN ANNU42 KIISTÄÄ :
***Suurin osa Paavalia on huijausta!
Kirjoittanut: eräs vaan 2.5.2007 klo 14.49
Kirje efesolaisille
Kirje kolossalaisille
Kirje Titukselle
Kirje heprealaisille
Ne ovat todennäkoisesti Paavalin seuraajien kirjoittamia ja kirjoitettu jo ensimmäisellä vuosisadalla.***
======== Siihenpä annu42 varmaan pyrkikin, Paavalin kyseenalaistamiseen - mutta minä vastustan ja v a s t a a n :
Kukaan Raamatun tutkija ja tuntija ei väitä, että Paavali olisi kirjoittanut HEBREALAISKIRJEEN. Silti kirje on täyttä totuutta. Eikä ole synti olettaa, että se olisi Paavalia. Paavali joka tapauksessa voisi yhtyä siihen.
Nuo muut mainitut kirjeet, Paavalin kirjeet efesolaisille, kolossalaisille, tessalonikalaisille sekä Timoteukselle ja Tiitukselle, ne ovat tietysti Paavalia.
Nimenomaan kirjeiden kiistattoman luotettavuuden vuoksi Jeesuksen Henki on ne Raamatun osiksi johdatellut.
Mutta mitäpä väliä sillä on, kuka sen totuuden sanoo - asiat puhukoot puolestaan. En ryhdy kiistelemään siitä, kelle kunnia mistäkin osasta Raamattua. Paavalin kirjeistä kuitenkin ilmenee, että ne ovat Paavalilta.
Hebrealaiskirjeen kirjoittajaa ei mainita siksi, että ei ole varmuutta. Tietäväiset olettavat, että Paavali olisi jättänyt sen nimettömäksi Pietarin neuvosta, sen vuoksi, että Paavali oli pakanain apostoli ja kun juutalaisuudessa kovin kiisteltiin tästä kristinuskoon kääntyneestä farisealaisjohtjasta.
Jeesus sekä Jerusalemin 1. kirkolliskokous lähettivät Paavalin nimenomaan pakanain luokse. Niinpä tärkein Paavalin matkassa kulkenut kirje ei olekaan Paavalin käsialaa, vaan Jerusalemin 2. kirkolliskokouksen sanelema. (Apt 15. luku).
"Ei mitään taakkaa pakanuudesta kääntyneiden kannettavaksi", on kirjeen sanoma, Apt 15:28. Tässä se kirje:
Vapauteen velvoittava käsky kaikille seurakunnille, APT 15:23-31 :
Apt.15:23 Heille annettiin mukaan seuraava kirje: "Apostolien ja vanhimpien veljellinen tervehdys pakanuudesta kääntyneille Antiokian, Syyrian ja Kilikian veljille.
24 Me olemme kuulleet, että muutamat, jotka ovat tulleet meidän luotamme mutta joita me emme ole lähettäneet, ovat puheillaan järkyttäneet teitä ja saattaneet teidät hämmennyksiin. [Gal. 2:4]
25 Siksi olemme yksimielisesti päättäneet lähettää edustajamme teidän luoksenne. He tulevat yhdessä rakkaiden veljiemme Barnabaksen ja Paavalin kanssa,
26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27 Lähetämme siis Juudaksen ja Silaksen, ja he tuovat tämän saman viestin myös suullisesti.
28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
29 karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin." [Ap. t. 16:4, 21:25 | Ilm. 2:14,20]
30 Näin heidät lähetettiin matkaan. Antiokiaan saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja antoivat kirjeen veljille.
31 Kirje luettiin, ja sen rohkaisevat sanat ilahduttivat kaikkia. [Ap. t. 13:48]
antti- sai silmänsä auki
auni1 kirjoitti:
minun mielestä siellä on hyvinkin paljon Paavalin opetuksista, koska hän on pakanain apostoli, eiköhän olisi tarpeen vähän paremmin tutkia enenkuin alkaa hutkia, vai mitä Utulia?Ellenistien teot - kirjoitukset . puhukoot puolestaan! - annu42 avaus sai heti jatkoa:
Suurin osa Paavalia on huijausta!
Kirjoittanut: eräs vaan 2.5.2007 klo 14.49
Kirje efesolaisille
Kirje kolossalaisille
Kirje Titukselle
Kirje heprealaisille
Ne ovat todennäkoisesti Paavalin seuraajien kirjoittamia ja kirjoitettu jo ensimmäisellä vuosisadalla. - pysyy
Todellinen Kristillisyys kirjoitti:
Saavutetetaan. Luovu ensin Sielun vihollisen palvomisesta. Vasta sen Jälkeen voit arvostella Jumalan valittuja! Neuvon antaja!
Jes. 49:15
Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
Jer. 3:20
Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.
Valittu mikä valittu - kyllä Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala vastaa valinnastaan. - annu42
Väitätkö todella, ettei Jeesus ollut Paavalia suurempi?
En lauseellani vähätellyt Paavalia, mutta olen todennut, että häntä täällä "lainataan" paljon enemmän kuin Jeesusta. Siksi muutama rivi Jeesuksen sanoja on ihan paikallaan.
Se väitteesi on totta, että olen kirjoittanut Ellenistä, mutta en kovin usein ole lainannut Elleniä eli hänen sanojaan. Yleensä lainaan Raamattua enemmän. Sitäkin tosin voi lukea monella tapaa.
"Oi saanko kerran lunta valkeemmaksi..." on toivomukseni. - annu42
AnttiVKantola kirjoitti:
***Jos Jeesuksen pitämä vuorisaarna on mielestäsi Paavalin vastainen ???? niin oletpa todella hakoteillä. (Oikein suossa varo vain ettet kokonaan juutu sinne).***
Yllä tuntemattoman, nimeä vaille jääneen, huolimaton heitto. Jeesus voitti Paavalin omakseen ja Paavali Jeesukseen - joten yhtäpitävät ovat.
Sensijaan Ellenin vastainen tuo vuorisaarna on ! ! ! !
Siellähän ei lue, että autuas se, joka Mooseksen lakia seuraa! Enkä minä ryhtynyt vertaamalla katsomaan henkilöön - mollaamaan Paavalia Jeesuksen autuaaksijulistamispuheen avulla. Sehän oli annu42. Seuraapa foorumia hieman huolellisemmin!
Huolestuin siitä, että Paavalin vähätellään, sillä Fil 3 kehottaa meitä kaikkia olemaan Paavalin seuraajia.
Emme voi samalla tavalla juoda sitä maljaa, jonka Jeesus joi, mutta Paavali oli ihan samanlainen kuolevainen kuin me. Hänen esimerkkiään voisimme seurata TÄYDELLISESTI.
MARK 10:36-40 :
36 Hän sanoi heille: "Mitä tahdotte, että minä teille tekisin?"
37 Niin he sanoivat hänelle: "Anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi".
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
39 He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
40 mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".
PAAVALI ON FILIPPILÄISKIRJEESSÄ MÄÄRÄTTY (käsky!) ESIMERKIKSI SIITÄ, MITEN JEESUKSEN AUTUAAKSIJULISTAMISOPPIA KÄYTÄNNÖSSÄ TOTEUTETAAN.
Ei meitä ole kutsuttu seuraamaan viekkaasti sommiteltuja taruja vaan Paavalia, jossa oli Jeesuksen Henki ja se on profetian Henki.
antti>>>Sensijaan Ellenin vastainen tuo vuorisaarna on ! ! ! !
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ellen kirjoitti Vuorisaarnasta kokonaisen kirjan. Ehkä sinun tulisi lukea tuo kirja, josta lainaan sinulle muutaman lauseen ihan viimeiseltä sivulta loppulauseet:
>>> lainaus alkaa: Vuorisaarna, s. 159,160: "Mutta syntiselle tarjotaan vielä armoa. ´Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!´Hes. 33:11
Katumaton kuulee tänäänkin hänen äänensä, joka sydän tuskaa täynnä huudahti katsoessaan rakastamaansa kaupunkia: ´Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'.´ Luuk. 13:34,35
Jeesus näki Jerusalemissa vertauskuvan maailmasta, joka oli hylännyt hänen armonsa ja halveksinut sitä. Hän itki sinun tähtesi, sinä itsepäinen ihminen! Jeesuksen vuodattaessa kyyneleitä vuoren rinteellä Jerusalem olisi vielä voinut katua ja välttyä tuomiolta. Taivaan lahja oli vielä vähän aikaa tarjona sille. Samalla tavalla Kristus vielä kutsuu sinua rakastavin sanoin:
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm. 3:20
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. 2. Kor. 6:2
Jos perustat toiveesi omaan itseesi, rakennat hiekalle. Mutta vielä ei ole myöhäistä välttää uhkaavaa tuhoa. Pakene varmalle perustalle ennen kuin myrsky puhkeaa.
"sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene." Jes. 28:16
"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." Jes. 45:22
"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä." Jes. 41:10
"...te ette joudu häpeään ettekä pilkan alaisiksi, ette ikinä, hamaan iankaikkisuuteen saakka." Jes. 45:17 - sensijaan
annu42 kirjoitti:
>>>Sensijaan Ellenin vastainen tuo vuorisaarna on ! ! ! !
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ellen kirjoitti Vuorisaarnasta kokonaisen kirjan. Ehkä sinun tulisi lukea tuo kirja, josta lainaan sinulle muutaman lauseen ihan viimeiseltä sivulta loppulauseet:
>>> lainaus alkaa: Vuorisaarna, s. 159,160: "Mutta syntiselle tarjotaan vielä armoa. ´Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!´Hes. 33:11
Katumaton kuulee tänäänkin hänen äänensä, joka sydän tuskaa täynnä huudahti katsoessaan rakastamaansa kaupunkia: ´Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'.´ Luuk. 13:34,35
Jeesus näki Jerusalemissa vertauskuvan maailmasta, joka oli hylännyt hänen armonsa ja halveksinut sitä. Hän itki sinun tähtesi, sinä itsepäinen ihminen! Jeesuksen vuodattaessa kyyneleitä vuoren rinteellä Jerusalem olisi vielä voinut katua ja välttyä tuomiolta. Taivaan lahja oli vielä vähän aikaa tarjona sille. Samalla tavalla Kristus vielä kutsuu sinua rakastavin sanoin:
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm. 3:20
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. 2. Kor. 6:2
Jos perustat toiveesi omaan itseesi, rakennat hiekalle. Mutta vielä ei ole myöhäistä välttää uhkaavaa tuhoa. Pakene varmalle perustalle ennen kuin myrsky puhkeaa.
"sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene." Jes. 28:16
"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." Jes. 45:22
"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä." Jes. 41:10
"...te ette joudu häpeään ettekä pilkan alaisiksi, ette ikinä, hamaan iankaikkisuuteen saakka." Jes. 45:17Kirjansa kirjoittamisen sijaan Ellun olisi pitänyt hiljentyä vuorisaarnan edessä. MITÄ kummaa sinä luulet ELLUN voivan lisätä kirjallaan vuorisaarnaan? Sehän oli kuin pilkkaa! Ellu näytti, että hän osaa kirjoittaa vuorisaarnan paremmaksi. HÄVYTÖNTÄ minun mielestäni. Vuorisaarnan Jeesuksen sanat elähdyttävät uskovan sisintä, MUTTA mihin Ellun sanoja tarvitaan?
annu42 kirjoitti:
Väitätkö todella, ettei Jeesus ollut Paavalia suurempi?
En lauseellani vähätellyt Paavalia, mutta olen todennut, että häntä täällä "lainataan" paljon enemmän kuin Jeesusta. Siksi muutama rivi Jeesuksen sanoja on ihan paikallaan.
Se väitteesi on totta, että olen kirjoittanut Ellenistä, mutta en kovin usein ole lainannut Elleniä eli hänen sanojaan. Yleensä lainaan Raamattua enemmän. Sitäkin tosin voi lukea monella tapaa.
"Oi saanko kerran lunta valkeemmaksi..." on toivomukseni.Paavalin vähättelyn laitoit ylimmäksi ja sitten alle osa JEESUKSEN vuorisaarnasta. Samalla todeten, että Jeesus on suurempi. Vuorisaarnan osaa et selittänyt tai jäsentänyt omaan paikkaansa Jeesuksen vuoripuheessa.
Joten AINOA opetus, minkä siinä pyrit antamaan, oli se, että Paavali ei ole mistään kotoisin. Tätähän sitten korosti vielä lisää joku nimetön tai sinä itse nimettömänä - ethän ainakaan ole kiistänyt nimettömän taholta tullutta räikeää Paavalin solvaamista. Tätä: "Suurin osa Paavalia on huijausta". Joten aiheen aloittajana olet vastuussa tuosta.
Minähän sitten vastineessani selostin sitä, että Jeesus vaikutti sittemmin etenkin Paavalin kautta ja tänään tämän päivän uskovien kautta. Kyllä Paavali on uskova numero yksi vielä tänäänkin, sillä hän on nimenomaan pakanain apostoli. Eihän ole kyse opista, vaan opinmukaisesta elämästä.
Paavali on varmasti lukenut tarkoin vuorisaarnan ja havainnut, että lainnoudattaminen tai sapatin pitäminen tai kymmenysten maksaminen ei lainkaan ole autuuttava asia.
Kaikki apostolit sen totesivat ja kirjoittivat kirjeen kaikille maailman seurakunnille siitä, että Mooseksen laki ei kuulu pakanuudesta kääntyneille. (Ei juutalaisillekaan uudessa liitossa).
Apt 15. luvun mukaan uskovat fariseukset vaativat Mooseksen lain noudattamista, mutta ilokseen saivat siitä vapautuksen. Luonnollisesti Paavalille lankesi päävastuu siitä, että pysytään "irti laista".
YLEENSÄKIN, kun Raamattua lainataan, on tarpeen ottaa huomioon asiayhteys.
Vuorisaarnahan kokonaisuutena korostaa sitä, että ei lainnoudattamisella edistetä yhtään autuutta, vaan rakkautena vaikuttava usko autuuttaa sekä uskovaa että myöls kanssaihmisiä.
anttiannu42 kirjoitti:
>>>Sensijaan Ellenin vastainen tuo vuorisaarna on ! ! ! !
"...te ette joudu häpeään ettekä pilkan alaisiksi, ette ikinä, hamaan iankaikkisuuteen saakka." Jes. 45:17annu42 siteeraa Ellenin vuorisaarnan selitystä: "Syntisille tarjotaan vielä armoa".
Elleniltä on pallo hukassa, mitä tulee Jumalan armotalouden tuntemiseen - sen osoittaa tuo "vielä"-sana. Sillä vastahan taivasten valtakunta, tuo armonaikausi ALKOI Jeesuksesta - VUORISAARNASSAA JEESUS PYRKII OPETTAMAAN NIMENOMAAN TÄSTÄ UUDEN ALKAMISESTA.
Siihen asti synnit vain peitettiin uhrein sun muin tilapäisjärjestelyin. Raamattu osoittaa lainkin kuuluneen tilapäisjärjestelyihin, mm. Luuk 16:16. Ellen tekee vuorisaarnan tyhjäksi sillä, että hän sensijaan kuitenkin nostaa korokkeelle lauantaisapattipakon. Tästäkin voidaan vetää se johtopäätös, että hän ei käsittänyt vuorisaarnan autuuden opetusta.
Elleniltä on jäänyt huomaamatta Jerusalemin kirkolliskokouksen velvoittama päätös, Apt 15. luku sekä Paavalin ehdottomuus siinä asiassa, Room 7:2-6.
Kaikki jumalanpalvelus on turhaa, jos ei tahdota noudattaa Uuden Liiton ratkaisevan tärkeitä opetuksia.
antti- eräs vaan
AnttiVKantola kirjoitti:
Paavalin vähättelyn laitoit ylimmäksi ja sitten alle osa JEESUKSEN vuorisaarnasta. Samalla todeten, että Jeesus on suurempi. Vuorisaarnan osaa et selittänyt tai jäsentänyt omaan paikkaansa Jeesuksen vuoripuheessa.
Joten AINOA opetus, minkä siinä pyrit antamaan, oli se, että Paavali ei ole mistään kotoisin. Tätähän sitten korosti vielä lisää joku nimetön tai sinä itse nimettömänä - ethän ainakaan ole kiistänyt nimettömän taholta tullutta räikeää Paavalin solvaamista. Tätä: "Suurin osa Paavalia on huijausta". Joten aiheen aloittajana olet vastuussa tuosta.
Minähän sitten vastineessani selostin sitä, että Jeesus vaikutti sittemmin etenkin Paavalin kautta ja tänään tämän päivän uskovien kautta. Kyllä Paavali on uskova numero yksi vielä tänäänkin, sillä hän on nimenomaan pakanain apostoli. Eihän ole kyse opista, vaan opinmukaisesta elämästä.
Paavali on varmasti lukenut tarkoin vuorisaarnan ja havainnut, että lainnoudattaminen tai sapatin pitäminen tai kymmenysten maksaminen ei lainkaan ole autuuttava asia.
Kaikki apostolit sen totesivat ja kirjoittivat kirjeen kaikille maailman seurakunnille siitä, että Mooseksen laki ei kuulu pakanuudesta kääntyneille. (Ei juutalaisillekaan uudessa liitossa).
Apt 15. luvun mukaan uskovat fariseukset vaativat Mooseksen lain noudattamista, mutta ilokseen saivat siitä vapautuksen. Luonnollisesti Paavalille lankesi päävastuu siitä, että pysytään "irti laista".
YLEENSÄKIN, kun Raamattua lainataan, on tarpeen ottaa huomioon asiayhteys.
Vuorisaarnahan kokonaisuutena korostaa sitä, että ei lainnoudattamisella edistetä yhtään autuutta, vaan rakkautena vaikuttava usko autuuttaa sekä uskovaa että myöls kanssaihmisiä.
anttiTodettakoon, etten ole Annu sen enempää kuin adventistikaan.
Teologiaa opiskelen ja olen edelleen väitteeni takana. Otsikko kieltämättä oli hieman provosoiva, mutta kylmä tosiasia on se, että Paavali ei ole kirjoittanut itse kaikkia Raamatussa hänen nimiinsä kirjattuja kirjeitä. - kirjoitettu on
eräs vaan kirjoitti:
Todettakoon, etten ole Annu sen enempää kuin adventistikaan.
Teologiaa opiskelen ja olen edelleen väitteeni takana. Otsikko kieltämättä oli hieman provosoiva, mutta kylmä tosiasia on se, että Paavali ei ole kirjoittanut itse kaikkia Raamatussa hänen nimiinsä kirjattuja kirjeitä.Paavalin kirjeet ovat selvää ja totta. Ne kertovat Evankeliumin totuuden puhtaana. Raamatun kirjoittajilla ei tarvita henkilötodistetta. Jesajakin voi ola joku muukin. Tärkeintä on sananoman oikeudellisuus ja sen tietää niiden sopimisesta kokonaisuuteen saumattomasti. Ellenin sanomat taasen eivät sovi edes Raamatun kanssa samaan uskontoon. Se selviää jo puolihuolimattomalla vilkaisulla.
- eräs vaan
kirjoitettu on kirjoitti:
Paavalin kirjeet ovat selvää ja totta. Ne kertovat Evankeliumin totuuden puhtaana. Raamatun kirjoittajilla ei tarvita henkilötodistetta. Jesajakin voi ola joku muukin. Tärkeintä on sananoman oikeudellisuus ja sen tietää niiden sopimisesta kokonaisuuteen saumattomasti. Ellenin sanomat taasen eivät sovi edes Raamatun kanssa samaan uskontoon. Se selviää jo puolihuolimattomalla vilkaisulla.
Paavali on lähellä sydäntäni puhtaasti eksegetiikan näkökulmasta. En välitä muuten ottaa kantaa tämän palstan riitelyihin, ihmettelen vain miten ihmiset päivästä toiseen sitä jaksavat.
- ymmärtäisin...
eräs vaan kirjoitti:
Paavali on lähellä sydäntäni puhtaasti eksegetiikan näkökulmasta. En välitä muuten ottaa kantaa tämän palstan riitelyihin, ihmettelen vain miten ihmiset päivästä toiseen sitä jaksavat.
Ei ilmeisesti jaksakaan. Uskoisin täällä käyvän ihmisiä jotka kirjoittelevat jonkin aikaa ja sitten taas vaihtuvat toisiksi. Adventisteissa todennäköisesti on pysyvyyttä enemmän.
- eräs vaan
eräs vaan kirjoitti:
Todettakoon, etten ole Annu sen enempää kuin adventistikaan.
Teologiaa opiskelen ja olen edelleen väitteeni takana. Otsikko kieltämättä oli hieman provosoiva, mutta kylmä tosiasia on se, että Paavali ei ole kirjoittanut itse kaikkia Raamatussa hänen nimiinsä kirjattuja kirjeitä.Jassoo - että Paavali huijausta?
Sittenhän myös vanha testamentti on huijausta, sillä se näki - mukamas - Kristuksen päiviin asti, (Matt 11. luvusta ilmenee ja Luuk 16:16).
Ettäkö meillä siis ei olekaan, mistä ylpeillä - Kristuksen rististä?
Olemmeko siis synneissämme yhä ja matkalla helvetiin?
Kyllä minä ainakin panen toivoni Kristuksen ristiin ja Paavalin sanoihin, sillä muutakaan toivoa ei ole olemassa!
- hengellisesti köyhä?
Nämäkin ovat erilaisten tulkintojen varassa olevia asioita?!
Tarvitseeko esim. kielitaitoiset ja koulusivistyksen saaneet ihmiset pappeja välikädeksi Raamatun lukemiseen tai tutkimiseen, ..historialliskriittisesti....eri lahkojen kautta tiedon keräämiseksi ja vertailemiseksi, inspiraatio-tulkinnan tms...löytämiseksi itselleen ja muille sopivana tulkintana ja mahdollisesti jopa elämän ohjeina?!
Haasteita riittää, mutta itse olen todennut, että moni ns. oppinut pastori on jäänyt savijaloilleen kun moni muu on osannut edetä tutkimuksissaan ja uudistuneissa käsityksissään ja terveemmissä asenteissaan?!
Ei kai perinteikäs suhteellisen fanaattinen tulkintansa 1844 vaiheista ja sen jälkeen.. Ellenin ja Adventismin opin tulkinnassa voi suinkaan olla yksi ja ainut totuus tai edes yhteneväinen oppikäsitys modernin maailmamme ajattelussa tai edes odotuksissa ; eim edes jäsentensä keskuudessa, jos tavoitteenamme on valon lisääntyminen?!
Juha-veli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641