Armo/Rauha, Gal. 1:1-5

ALKUTERVEHDYS
Gal. 1:1-5
---
1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
--
Jakeet 1-5 sisältävät alkutervehdyksen, johon apostoli Paavali liittää evankeliumin tärkeimmän sisällön.
Kirjeen lähettäjinä ovat Paavalin lisäksi ”kaikki veljet, jotka ovat hänen kanssaan” (j. 2)
Kirjeen vastaanottajina ovat ”Galatian seurakunnat”.

Ns. apostoliseen tervehdykseen (j. 3) sisältyy kristinuskon kaksi tärkeintä sanaa: Armo ja rauha.
Armo on kristinuskon keskeisimpiä käsitteitä.
Paavalille juutalaisena pelastustie oli ennen kääntymystään lain, omien tekojen ja ansion tie.

Laki paljastaa sen, kuinka luonnollinen ihminen on itsessään syntinen ja vastustaa Jumalan tahtoa. Hän tarvitsee Jumalan armoa.
Luukas kertoo kolme kertaa Apostolien Teoissa Paavalin kääntymyskokemuksesta: Apt. 9:1-19; 22:1-21; 26:1-20.

Ennen kääntymystään Paavali oli taistellut lakiin perustuvan vanhurskauden puolesta vainoten kristittyjä. Hän jopa vilpittömästi luuli palvelevansa Jumalaa tuhoamalla väkivalloin heitä (j. 13,14).
Tällaisella vainoreissulla Paavali oli silloinkin, kun Jeesus kohtasi hänet Damaskoksen tiellä.
Tämä Ylösnousseen kohtaaminen oli hänen elämänsä ratkaisevin tapahtuma.
Entisestä herjaajasta ja väkivallantekijästä tuli Jeesuksen opetuslapsi.
Jumala armahti Saulin (Paavalin) ja hän on valmis armahtamaan meitäkin.

Lainaus AAPELI SAARISALOLTA (Raamatun sanakirja :otsikkolla ”armo”)):
”Paavali löysi ansaitsemattoman armon tien. Ei ollut olemassa mitään ihmisvanhurskautta, oli vain Jumalan aiheuttama vanhurskaus. Ei ollut mitään aktiivista, tekojen vanhurskautta, oli vain passiivinen, uskon eli armon vanhurskaus.
Armo on kaiken ansion vastakohta, Jumalan Kristuksessa osoittaman rajattoman rakkauden vapautustuomio syntiselle lausuttuna.”
---
Virsi 547:1
”Joka aamu on armo uus,
miksi huolta siis kantaa!
Varjot väistyy ja vajavuus,
Jeesus voimansa antaa.
Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
meidän kanssamme nyt ja aina on,
täällä suo Isän suosion, rauhan luonansa siellä.”

2

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...

Taas sitä murhaaja Paavalia ihannoidaan..

Muistakaa, Jeesus ei ollut kristitty!
      =====================================

En ymmärrä, että on ihmisiä joille Paavalin sana on tärkeämpi kuin Jumalan ja Jeesuksen tahto!
      Paavali oli aikansa pahin murhaaja. Teki työtään saatanalle Jeesuksen seuraajia murhaamalla niin suurenti saatanalle ansioituneena että hänet palkittiin saatananpalvelijana oikeudella kirjoittaa Jumalan sanaa väärennettyyn raamattuun!
      Koko olemassa olonsa ajan kristinusko on murhannut ja murhauttanut ja käyttänyt saatanallisuuden eduksi murhaajia kuten Paavaliakin. Kristinuskon tekemien ja teettämien uhrien määrä on todennäköisesti satota miljoonia joiden joukossa mm. kidutettuja syyttömiä lapsiakin joita kristinuskon toimesta kidutettiin ja sitten elävinä poltettiin noitarvioilla jotta kaikille oli selvää saatanan tahto jota kristinusko on käytännössä osoittanut ja puolustanut kaikin keinoin koko olemassa olonsa ajan ja jossa saatanaan palvellaan jumalana.
      JOS, SIIS JOS Paavali todella tuli uskoon niin ilmeisesti hän tuli saatanaan jumalanaan palvelevien uskoon koska kristinusko ei ole löytänyt Jumalan ja Jeesuksen tahtoa edes älä tapa käskyn suhteen koska tänäänkin, kristinuskon sotilaspapit rukoilee herraltaan, herra saatanalta murhaaja sotilaillee voimia toimia lasten, naisten ja miesten murhaajina.
      Saman saatanallisuuden, siis kristinuskon papit rukoilee kotikentällä rauhan puolesta ja toinen pappi murhaajille voimia murhaamisiin joten on selvää että samaa raamattua noin ristiriitaisesti tulkiten toimimalla saatanalla on monet kasvot kristinusko toiminimenään.

Etsikää totuutta tapahtumien kulusta ja historiasta niin tiedättä paremmin Jumalan ja Jeesuksen kieltäjien harhautukset väärennetyn raamatun tuella!

5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
      Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Jeesuskaan ei ollut kristitty ja Hänen seuraajatkin murhattiin kristinuskon ja Paavalin toimesta!
      Jeesus ei ollut saatanaa jumalanaan palveleva! Tuon tiedon esiin saamiseksi omasta sielustaan on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!
      Valtakunnassa ei ole uskovaisia. Sinne kun pääsevät vain he jotka tietävät!

Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

• Lukihäiriöinen

Kun te teette Minun Jeesuksen Kristuksen tahdon, te teette Minun Iäni tahdon.

Jeesus Kristus on armo ja laupeus, Vain Jeesuksen kautta voi pelastua.

Paavali oli Jeesukselle rakas, Ja totisesti, täytti Jeesuksen tahtoa, Hänkin oli vajavainen, mutta hän pyrki täydellisyyteen.

Paavali on monelta osin joutunut, koeteltavaksi hän ei kuitenkaan kiusauksessakaan, kieltänyt Jeesuksen nimeä.

Moni tänä päivänä lankeaa, ja luulee kulkevansa taivastietä, eikä kulje sitä, koska Paavalin lailla, joutuu puntaroimaan asioita, eikä jaksa taistella.

Jeesuksen tiehän on itsensä kieltämisen tie, eikö tänäpäivänä, ihminen lakea juuri itsekeskeisyyteen?
        Ja luulee tekevänsä oikein, armon riitävän.

Tiedätkö, että usko ilman tekoja on kuollut?

Ei voi tuudittautua siihen, että on taivastiellä ilman Uudesti syntymistä ylhäältä, joka yhdessä Pyhän Hengen ja Raamatun Sanan kautta antaa kasvun, ja ennen kaikkea synnin tunnon, joka kautta voi parannus tapahtua.
        Prannuksen kautta ja kasvun kautta tulee, hyvät teot ja teoistaan ihminen tunnetaan.
        Taivas tie on avoin hänelle, joka tekee Taivaallisen Isän thdon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe