kertokaas Tietäjät,

kooma-kalle

Ku sattu löytymään tollanen kokoamaton vanha pikkupistoolin muovimalli (ei siis varsinainen PIENOISmalli, ku mittakaava taitaa olla 1:1); H-602 Revell Authentic Kits: 1840 Derringer .41 cal. Eli siis ILMEISESTI vanha, koskapa laatikossa on hintamerkintä 450 markkaa (lienee siis ajalta ennen markkamäärien "pilkun siirtoa", oliko se nyt 1964? Lähinnä kiinnostaa, olisko tommosella jotakin arvoa, eli missä hintaluokassa liikutaan? Tackade o pockade!

12

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaan se on replika. Jos löytämäsi pistooli olisi vaikkapa 1:2-skaalaan, niin silloin se olisi
      malli ja jos se olisi tehty täysin mittasuhteiltaan/ detaljeiltaan vastaamaan esikuvaansa pienennettynä, niin se olisi pienoismalli. Varmasti joku keräilijä on kiinnostunut aseestasi. Ellei sitten suomessa, niin ainakin ulkomailla, eli etsi sivusto missä on aiheena vanhojen muovimallisarjojen keräily ja rikastu :)


      "Se ketä miekkaan tarttuu, myös miekkaan hukkuu"


      MarttyyriMallari-TTt

      • -Kooma-

        Kyllähän se 1:1 esinekin on malli. Se ei ole replika, koska jos se olisi replika niin se olisi tehty puusta(kahva) ja metallista(muut osat). Koska se on muovia, se on malli, mutta ei tietenkään pienoismalli. Tuollaisia muistan joskus itsekin ostaneeni kaupasta pikkupoikana, eikä sillä miyään varsinaista keräilyarvoa ole.
        Ihme tyyppi tuo MarttyyriMallari kun jaksaa vouhottaa, vaikkei tiedä asioista oikeastaan juuri mitään.


      • -Kooma- kirjoitti:

        Kyllähän se 1:1 esinekin on malli. Se ei ole replika, koska jos se olisi replika niin se olisi tehty puusta(kahva) ja metallista(muut osat). Koska se on muovia, se on malli, mutta ei tietenkään pienoismalli. Tuollaisia muistan joskus itsekin ostaneeni kaupasta pikkupoikana, eikä sillä miyään varsinaista keräilyarvoa ole.
        Ihme tyyppi tuo MarttyyriMallari kun jaksaa vouhottaa, vaikkei tiedä asioista oikeastaan juuri mitään.

        1. Replika: Jäljennös.

        2. Malli: "1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"


        "Kuka veti taas pidemmän korren?"

        Vastaus:


        MarttyyriMallari-TTt


        Ps: -Kooma-, mikset jo aiemmin ole vastannut tähän viestiin, joka on jo aikaa sitten kirjoitettu?
        Oletko lehdistön edustaja, vai kauppias?


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        1. Replika: Jäljennös.

        2. Malli: "1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"


        "Kuka veti taas pidemmän korren?"

        Vastaus:


        MarttyyriMallari-TTt


        Ps: -Kooma-, mikset jo aiemmin ole vastannut tähän viestiin, joka on jo aikaa sitten kirjoitettu?
        Oletko lehdistön edustaja, vai kauppias?

        >>2. malli: 1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"
        "Kuka veti taas pidemmän korren?"
        Vastaus:
        marttyyriMallari-TTt


      • -Kooma- kirjoitti:

        >>2. malli: 1:1-Skaalan laitteen pienennetty havaintoväline"
        "Kuka veti taas pidemmän korren?"
        Vastaus:
        marttyyriMallari-TTt

        Tavis ottaa selvää asioista kyselemällä joka puolelta ohjeita ja neuvoja ja hyväksyy saamansa informaation. Tässä ei ole mitään vikaa/ kysyvä ei eksy, mutta mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät
        tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole.
        Jos minulle tulee mieleen että musta on valkoista, silloin se on valkoista. Juuri tämän kaltainen ajattelutyyli on mestareille ominaista ja tälläisen ajatusmaailman sisäistäminen auttaa saavuttamaan mahdottomana pidetyt tavoitteet, kuten kuussa käynti vuonna 1969.


        "Ajatuspoliisit keskuudessamme"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Tavis ottaa selvää asioista kyselemällä joka puolelta ohjeita ja neuvoja ja hyväksyy saamansa informaation. Tässä ei ole mitään vikaa/ kysyvä ei eksy, mutta mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät
        tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole.
        Jos minulle tulee mieleen että musta on valkoista, silloin se on valkoista. Juuri tämän kaltainen ajattelutyyli on mestareille ominaista ja tälläisen ajatusmaailman sisäistäminen auttaa saavuttamaan mahdottomana pidetyt tavoitteet, kuten kuussa käynti vuonna 1969.


        "Ajatuspoliisit keskuudessamme"


        MarttyyriMallari-TTt

        Koska olen Mestari ja minulle juuri nyt tulee mieleen, että eräs MM-TTt ei oikeasti osaakaan rakentaa pienoismalleja, hän ei siis osaa niitä rakentaa. Tähän minun ei tarvitse kysellä kenenkään mielipidettä!

        Valtavan vapauttava ajatus!

        "Taiteilija kopio, Mestari varastaa"
        - Bill Gates / Steve Jobs


      • MattiMallari kirjoitti:

        Koska olen Mestari ja minulle juuri nyt tulee mieleen, että eräs MM-TTt ei oikeasti osaakaan rakentaa pienoismalleja, hän ei siis osaa niitä rakentaa. Tähän minun ei tarvitse kysellä kenenkään mielipidettä!

        Valtavan vapauttava ajatus!

        "Taiteilija kopio, Mestari varastaa"
        - Bill Gates / Steve Jobs

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt

        Niinpä joo, "kaikki jotka ovat nähneet tämänvaunun monimutkaiset muodot..". Sitä "tekemääsi" pienoismallia vain ei ole kukaan nähnyt, vaikka lupasit postata siitä kuvan tänne.
        >>mestarit päättävät itse mikä on mikä. Mestarit eivät tavaa sanakirjoja ja kysele toisten mielipiteitä. He päättävät itse mikä joku asia on, tai ei ole


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ajatuksesi. Pointtihan oli siinä että uskaltautuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja kokeilemaaan uutta ja antoisaa. En minäkään olisi uskonut 20-vuotta sitten että kasasta muovilevyä voi syntyä suomalainen Leopard-taisteluvaunu 1:35 skaalaan.
        Nyt sellainen kuitenkin tuli tehtyä ja kaikki jotka ovat nähneet tämän vaunun monimutkaisen muodot tietävät minkälainen työmäärä tarvitaan pienoismallin luomistyöhön, vieläpä ääritarkan sellaisen.


        "Poliittinen fanaatikko, fanaattinen poliitiikko"


        MarttyyriMallari-TTt

        Koska olen Mestari ja minun mieleeni on jälleen tullut, että et osaa malleja rakentaa, se on totuus ja vain totuus.

        Kuka tunnustaa nähneensä MM-TTn rakentaman Leopardin? Uskaltaako MM-TTt nimetä ketään Leopardia nähnyttä todellista henkilöä?

        Muistamme toki, että nimimerkki MM-TTt on kertomansa mukaan fiktiivinen henkilö kuten mallinsakin ja sellaisten henkilöiden ääritarkat aivoitukset saavat vapaasti kulkea vailla reaalielämän kahleita uusilla ja antoisilla alueilla.


      • MattiMallari kirjoitti:

        Koska olen Mestari ja minun mieleeni on jälleen tullut, että et osaa malleja rakentaa, se on totuus ja vain totuus.

        Kuka tunnustaa nähneensä MM-TTn rakentaman Leopardin? Uskaltaako MM-TTt nimetä ketään Leopardia nähnyttä todellista henkilöä?

        Muistamme toki, että nimimerkki MM-TTt on kertomansa mukaan fiktiivinen henkilö kuten mallinsakin ja sellaisten henkilöiden ääritarkat aivoitukset saavat vapaasti kulkea vailla reaalielämän kahleita uusilla ja antoisilla alueilla.

        En minäkään oikeasti usko että musta on valkoista, mutta ellen pysty ajatelemaan sen voivan olla, niin miten uskallan ruveta tekemään huipputarkkaa pienoismallia
        kasasta muovilevyä ja metallia jotka ovat löydetty kaatopaikalta? Kyse siis henkisestä valmentautumisesta kovaan koitokseen.


        "Koska olen koko maailman mielestä väärässä, niin se kai todistaa että olen oikealla tiellä?"


        MarttyyriMallari-TTt


      • kooma-kalle
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        En minäkään oikeasti usko että musta on valkoista, mutta ellen pysty ajatelemaan sen voivan olla, niin miten uskallan ruveta tekemään huipputarkkaa pienoismallia
        kasasta muovilevyä ja metallia jotka ovat löydetty kaatopaikalta? Kyse siis henkisestä valmentautumisesta kovaan koitokseen.


        "Koska olen koko maailman mielestä väärässä, niin se kai todistaa että olen oikealla tiellä?"


        MarttyyriMallari-TTt

        *poistuu kysymyksineen hipihiljaa takavasemmalle* :)


      • -Kooma-
        kooma-kalle kirjoitti:

        *poistuu kysymyksineen hipihiljaa takavasemmalle* :)

        Hei älä vielä lähde minnekään! Ilta on vasta alussa ja tässä baarissa on mukavaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe