Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä on palliatiivinen hoito?

Kneus

Mikä on palliatiivinen hoito?

8

1142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kneus

        Kiitti. Sivuilla lyhyesti ja ytimekkäästi selvitetty.


      • tietoa!???
        Kneus kirjoitti:

        Kiitti. Sivuilla lyhyesti ja ytimekkäästi selvitetty.

        kauanko palliatiivisen hoidon aloittamisesta menee siihen loppuun? onko kyse viimeisten kuukausien vai vuosien vai minkäajan hoidosta?

        kiitti!


      • yks opiskelija
        tietoa!??? kirjoitti:

        kauanko palliatiivisen hoidon aloittamisesta menee siihen loppuun? onko kyse viimeisten kuukausien vai vuosien vai minkäajan hoidosta?

        kiitti!

        Eikai siinä aikarajaa ole, omissa opiskelumateriaaleissa lukee että hoidossa siirrytään palliatiiviseen hoitoon, kun sairaus ei ole parannettavissa ekä elämän pidentämistä pidetä hoidon päämääränä. Hoito voi kestää vuosia ja se on oireenmukaista hoitoa.


      • Anonyymi
        yks opiskelija kirjoitti:

        Eikai siinä aikarajaa ole, omissa opiskelumateriaaleissa lukee että hoidossa siirrytään palliatiiviseen hoitoon, kun sairaus ei ole parannettavissa ekä elämän pidentämistä pidetä hoidon päämääränä. Hoito voi kestää vuosia ja se on oireenmukaista hoitoa.

        Puhun nyt itsestäni: Menin yksityislääkärin lährtteellä TYKS.aan, tunnin leikkaukseen.
        Leikkaus kesti 6.5h. Leuanalla oli 10mm. halkasialtaan oleva ihonalainen nastura, jota pyörittelin aikaajon. Leikkauksessa katkaistiin Nyökkääjä/pään kiertoa edistävä lihas.
        Monta lääkäriä kävi suunitelemassa jatkohoitoa. Itse olin leikkauksesta kipeä ja vihainen.
        Ehdottivat siirtää minut palliatiiviseen hoitoon.
        Karvat nousi pystyyn, että kuolemaako tässä tehdään, kun leikkauksessa meni paljon hermoja poikki, eikä niitä edes yritetty yhdistää takaisin.
        Leikkauksesta on nyt aikaa 25v. enkä vieläkään tarvitse palliatiivista hoitoa.
        Tein valituksen lääkintöhallitukseen, mutta siitä ei ollut mitään apua, kun lääkäri teki valheellisen sepustuksen. Lääkäri valehteli.
        Miten kyseinen lääkäri jaksaa elää valheeessa. Julma lääkäri on nyt Korva Nenä ja kurkkutautien professori. Menetin ihmisyyteni ja ystävät ja tanssikaverit.
        Toivon, että kukaan ei joudu kyseisen julman lääkärin käsittelyyn.


      • Anonyymi
        tietoa!??? kirjoitti:

        kauanko palliatiivisen hoidon aloittamisesta menee siihen loppuun? onko kyse viimeisten kuukausien vai vuosien vai minkäajan hoidosta?

        kiitti!

        Hyvä kysymys. Olin TYKS.sä v.1996.
        Minulta leikattiin syöpäepäily.
        Osa kaulalihaksista leikattiin,
        Janyökkääjälihas katkaistiin.
        Tulin valtavan kipeäksi, eikä pää meinannut pysyä pystyssä.
        Leikkaava lääkäri sanoi, että mulle annetaan vain palliatiivista hoitoa.
        Ihmettelin, kun terve mies menee kaulalta kyhmyn poistoon, että se johtaa kuolemaan.
        Jos sairaalassa ei muuta osata, ajattelin, niin lähden kotiin kuolemaan.
        Itsehoitona Palliatiivinen hoito on pitkäkestoista, kun sitä on nyt kestänyt27vuotta.
        Olisiko ollut mahdollista, että sairaalassa olisi nopeutettu hoito ja minkälainen se olisi ollut.


    • Anonyymi

      Olen 75v. Minulle tehtiin sylkirauhasen syöpäleikkaus.
      Tulin siitä hirveän kipeäksi kaularangan osalta, johon sain voimakkaita kipulääkkeitä.
      Kipu ei hellittänyt ja tulin monisairaaksi liikunnallisesti. Sanoivat että on neurologinen sairaus.
      Tohtori ehdotti palliatiivista hoitoa.
      En suostunut, vaan aloi itseni omaishoitajaksi.
      Siitä on nyt 24v. Ja olen hoitanut itseni hyvin, kun lääketiede antoi vain muutamanvuoden elinaikaa.
      Olen siis ollut itse huippuhoitaja.
      Lääkäreihin ei kannata aina uskoa.
      Olen elänyt hyvää elämää ja toivon tämän jatkuvan 90v. asti.
      Kiitos Minä!

    • Anonyymi

      Se on hoitoa, jossa ei pyritä parantamaan. Nykyään ei tosin pyritä hoitamaan edes oireita, koska asiakas kuvittelee ongelmat. ja lisätutkimuksia ei tehdä, vaikka logiikka niihin olisi kiistämätön (ei riitä lääkärin äly).

      Ei saa mahdollisesti antaa ensiapuakaan, jos on ammattilainen, koska lääkäri on määrännyt elvytyskiellon, joka määrätään mahdollisesti jopa kaikille pelkästään 80v täyttäneille, joka tietenkin vaikuttaa myös hoitoon, joka ei saa parantaa, vaan sanotaan ettei voi mukamas leikata yms. Vain rikkaat elää 90v+, kun muut kuolee 80v+ syöpään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe