Osaako kukaan selittää?

hoidettu

Mistä tuo artikkeli oikein kertoo ja mitä se tarkoittaa?

1) Tarkoittaako se sitä, että suomalaisia fysioterapeutteja pitää kouluttaa Briteistä saakka tulevan asiantuntijan avulla, kun osaamista ei muka täältä löydy?

2) Tarkoittaako se sitä, että Suomeen on taas tilattu kallis huuhaa-asiantuntija, joka puhuu puutaheinää meidän kalliisti koulutetuille ammattilaisillemme?

Darren Higgins, fysioterapeuttien kouluttaja - FYSI-lehti 1/2007
"Lantion suurten suoliluiden ja ristiluun liikkuvuuden ongelmat voivat aiheuttaa sen, että asiakas käyttää selkärankaa taivuttamiseen ja kävelyyn, vaikka taipumisen tulisi tapahtua suoliluiden kohdalta. Jos ongelmaa ei hoideta, asiakkaan selkä kipeytyy. Koska selkä ei ole ongelman syy, vaan kipu on seuraus virheasennosta, selkä paranee vasta, kun suoliluun ja ristiluun ongelmat on hoidettu."
http://www.fysi.fi/fysi_lehti/1_2007/fysilehti1_07_s19.pdf

Darren Higgins pari vuotta aiemmin - FYSI-lehti 2/2005:
"On hyvä muistaa, että kipu esiintyy usein muualla kuin siellä, missä itse ongelma on, ja että kyse on ennen kaikkea toiminnan ongelmasta. Kun jonkin alueen toiminnassa on ongelmia, toiset alueet joutuvat tekemään kahta enemmän työtä tilannetta kompensoidakseen ja saattavat kipeytyä tästä ylisuorittamisesta. Hyvänä esimerkkinä tästä voidaan pitää SI-nivelen toimintahäiriöitä. 60- 80% SI-nivelen oireiluista aiheutuu vastakkaisen puolen toimintahäiriöistä."
http://www.fysi.fi/fysi_lehti/2_2005/Fysi2s6.pdf

62

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha juttu

Taitaa olla vähän väärä palsta. Täähän on ihan tavisten hömppäpalsta, eikä täällä kukaan tuollaisia tiedä. Ei täällä ole lääkäreitä eikä manuaalisia hoitoja antavia ihmisiä.

Sitäpaitsi sähän kirjoitat kerran viikossa samantyylisen "kysymyksen" tänne.

Taitaa porukka olla jo vähän kyllästynyt sun kirjoituksiis, kun täällä käy paljon samaa porukkaa ja muutenkin vaan alle promille suomen väestöstä.

• hpop

hoidetulta joka on ansiokkaasti laittanut linkkejä, joten meneppä muualle parkumaan. Jos kerta et haluu asioista saada selvää. Ne joilla esiintyy selkäkipua ja erinlaisia oireita, niin aivan varmasti lukevat. On nää, niin jäytyviä oireita.
        Toden näköisesti olet tuolta Nonimehu palstalta tullu tänne itkemään, kun et muutakaan keksi. Joten hyvää kesää.

• ainakin
        hpop kirjoitti:

hoidetulta joka on ansiokkaasti laittanut linkkejä, joten meneppä muualle parkumaan. Jos kerta et haluu asioista saada selvää. Ne joilla esiintyy selkäkipua ja erinlaisia oireita, niin aivan varmasti lukevat. On nää, niin jäytyviä oireita.
        Toden näköisesti olet tuolta Nonimehu palstalta tullu tänne itkemään, kun et muutakaan keksi. Joten hyvää kesää.

Sain tietoa täältä itse etsien vaivastani,ja suuntasin sellaisen lääkärin luo jolta sain apua, jota en monelta muulta saanut en edes muutomilta omt terapeuteiltakaan.Si- nivel kun ei mene paikoilleen voimistelemalla,että terveiset vaan.

• kävi
        ainakin kirjoitti:

Sain tietoa täältä itse etsien vaivastani,ja suuntasin sellaisen lääkärin luo jolta sain apua, jota en monelta muulta saanut en edes muutomilta omt terapeuteiltakaan.Si- nivel kun ei mene paikoilleen voimistelemalla,että terveiset vaan.

Lisään vielä minulle aiheutui skolioosi tästä,kun tarpeeksi kauan olet siinä tilassa.Se aiheuttaa koko kroppaan erinlaisia tuntemuksia ,myös sydämen rytmihäiriöitä.Todellakin loukkaavaa ehdotella psykiatrille menoa,ketäpä tämä naurattaisi kai se käy pinnan päälle, kun monet tutkii eikä tollaista asiaa muutomat kokeneet lääkärit edestajunnut ei ne kuvista näköjään kaikki näy.En kuitenkaan ihan ok vielä,liian liian kauan sain odottaa apua.Nyt ainakin tiedän kelle lääkärille menen jatkossa.

• Sain apua
        ainakin kirjoitti:

...täältä kautta mäkin löysin tien Hoidetun sivuille ja selvis syy munkin kipuihin.

• tästä

kirjoittelusta, sivustosta ja kaikesta tekemisestään? Mitään ei tehdä ilman hyötymistä jollakin tavalla.

• laitapuoli
        tästä kirjoitti:

kirjoittelusta, sivustosta ja kaikesta tekemisestään? Mitään ei tehdä ilman hyötymistä jollakin tavalla.

Jos edellä kuvatut oireet johtuvat lantion virheasennosta, mikä tuon virheasennon alunperin aiheuttaa? Ja mikä takaa sen ettei nivel loksahda uudelleen vinksalleen kaiken hoitovaivannäön jälkeen?
        Minun vaivoistani 85% tuntuisi sopivan Sacrum-ileum-virheasennon kuvauksiin, mutta olen elänyt "tavallista" elämää ilman dramaattisia muljahduksia rangassani.

• hoidettu
        tästä kirjoitti:

Miksi valmentajat valmentavat junioreita, monesti jopa ilman minkäänlaista korvausta? Joillekin tosin maksetaan km-korvaukset tai kahviraha. Mutta ei kaikille!

Miksi useat sadat juniorivalmentajat tekevät lähes ilmaista työtä, jakavat ilmaisia neuvoja, opastavat ilmaiseksi osaamattomia, auttavat ilmaiseksi kiinnostuneita, kertovat ja jakavat tietojaan nuorille ilmaiseksi. Osaatko vastata siihen? Miksi he sitä tekevät?

Mä näen tämän Selkäsivujen rakentelun, potilaiden kertomusten ja kokemusten keräilyn vähän samaksi: Se on tarpeellista! Jos en minä sitä tee, niin kukaan muukaan ei sitä tee. Ja se pitää tehdä!

Itse olen viime aikoina katsonut sen olevan jopa tärkeämpää kuin junioreiden valmentaminen. No onneksi tilalleni on löytynyt uusia, joten voin tehdä välillä muuta tärkeämpää. Vai onko se?

Tänään olin tosin pari tuntia junnuja valmentamassa ihan omaksi ilokseni. Sunnuntaina. Miksi niin tein? Sitä voit ihan itse miettiä...

• tasamaan tallaaja
        hpop kirjoitti:

ei ymmärrä.Olen joitakin kertoja laittanut kanpoihin hodetulle,kun itse olen menettänyt terveyteni trauman seurauksena ,si-nivel p.....a,sille ei voi silloin nämä kansanparantajat mitään.Ainoastaan leikkaus,jos sekään auttaa.Olen yrittänyt kirjoittaa,että siinä on se SYY,miksi nivel on hajallaan,särkee jatkuvasti,suorastaan v......a,nämä jatkuvat kivut.Hoidettu jankuttaa jatkuvasti

• ymmärrän
        tasamaan tallaaja kirjoitti:

ei ymmärrä.Olen joitakin kertoja laittanut kanpoihin hodetulle,kun itse olen menettänyt terveyteni trauman seurauksena ,si-nivel p.....a,sille ei voi silloin nämä kansanparantajat mitään.Ainoastaan leikkaus,jos sekään auttaa.Olen yrittänyt kirjoittaa,että siinä on se SYY,miksi nivel on hajallaan,särkee jatkuvasti,suorastaan v......a,nämä jatkuvat kivut.Hoidettu jankuttaa jatkuvasti

mutta on paljon ihmisiä, joiden vauriot eivät todellakaan ole sellaiset, että on vain pakko leikkaus edessä. joku saatta eksyä tänne ja hiffaa selkäsivujen kautta hakeutua hyville mobilisoijille ennekuin vauriot niin pahat kuin esim. sinulla. suurin osahan traumoista hoidetaan yhä virallisen lääketieteen puolella yhä. tsemppiä sinulle.

• hoidettu
        tasamaan tallaaja kirjoitti:

On totta että on monia, joita ei voi enää auttaa. Mutta vielä enemmän on heitä, joita vielä voi auttaa, mutta ei osata. Tai lääkärit ei osaa. Ja lääkärit sanovat, että ei voi mitenkään auttaa, mutta ovat väärässä.

Lääkäreiden mielestä n. 75% selkäkivuista aiheuttajaa ei löydetä tai ei ymmärretä. Se on aika iso määrä potilaita, joiden kipujen syytä eivät ymmärrä, mutta joka kuitenkin olisi ymmärrettävissä jos olisi osaamista. Keskittyvät kuitenkin vain palliatiiviseen hoitoon... eli antamaan pillereitä. Siihenhän heidät on koulutettu: hoitamaan oireita.

"Hoidettu jankuttaa jatkuvasti "

Olen monesti sanonut tuon sama, mitää tuossa edellä taas. Sekö on jankuttamista? Mielestäni itse jankutat väittäen, että väitän jatkuvasti samaa...

• hoidettu
        laitapuoli kirjoitti:

Jos edellä kuvatut oireet johtuvat lantion virheasennosta, mikä tuon virheasennon alunperin aiheuttaa? Ja mikä takaa sen ettei nivel loksahda uudelleen vinksalleen kaiken hoitovaivannäön jälkeen?
        Minun vaivoistani 85% tuntuisi sopivan Sacrum-ileum-virheasennon kuvauksiin, mutta olen elänyt "tavallista" elämää ilman dramaattisia muljahduksia rangassani.

"Jos edellä kuvatut oireet johtuvat lantion virheasennosta, mikä tuon virheasennon alunperin aiheuttaa? "

Kaatuminen, isku, liukastuminen, pulkkamäki, peffamäki,...

"Ja mikä takaa sen ettei nivel loksahda uudelleen vinksalleen kaiken hoitovaivannäön jälkeen?"

Ei mikään. Mikään ei myöskään takaa sitä, että se ei voisi mennä "vinksalleen" terveeltä aikuiselta ihmiseltä.

"mutta olen elänyt "tavallista" elämää ilman dramaattisia muljahduksia rangassani. "

Suurimmalla osalla se ongelma on tullut jo lapsena mutta vaivat tulevat vasta vuosia tai vuosikymmeniä myöhemmin.

• jatkaa kunnnn.
        ymmärrän kirjoitti:

mutta on paljon ihmisiä, joiden vauriot eivät todellakaan ole sellaiset, että on vain pakko leikkaus edessä. joku saatta eksyä tänne ja hiffaa selkäsivujen kautta hakeutua hyville mobilisoijille ennekuin vauriot niin pahat kuin esim. sinulla. suurin osahan traumoista hoidetaan yhä virallisen lääketieteen puolella yhä. tsemppiä sinulle.

meni näkojään ties minne osa tekstistä.Niin piti kirjoittamani,että jankuttaa jatkuvasti,että mikä on syy,jostainhan se alun on saanu,vaikka syy nimenomaan on trauma,onnettomuus tms.
        Totta on että monille on apua ja saa avun ku hiffaa sivut ja hyvä niin.Mielipiteitä on niinmonta kun on lukijaakin vai mitä.Aurinkoista kevättä ,kesää sinulle.Saman auringon alla eletään oli kipuja taikka ei

• Tämä lause

"...asiakas käyttää selkärankaa taivuttamiseen ja kävelyyn, vaikka taipumisen tulisi tapahtua suoliluiden kohdalta."

Eli kun minä taivutan polvet suorana kädet lattiaan, ei selän pitäisi taipua juuri lainkaan, vaan tuon 90 asteen liikkeen pitäisi tapahtua si-nivelessä???

• hoidettu

Sehän on toimittajan tekstiä. En minä tiedä mitä hän yrittää sanoa. Ehkä se on huono suomennos..?

• vastauksen!

Vastaus on esittämistäsi vaihtoehdoista kohta 2).

• hoidettu

Kun vauhtiin olet päässyt, niin kerro vastaus myös tähän bonuskysymykseen: Miksi he niin tekivät?

• vanha juttu

Onko sulla jotain oikeata tilastotietoa, että kuinka paljon juuri Si-nivelen virheasento ja/tai toimintahäiriö noita selkävaivoja aiheuttaa täällä Suomessa.

Se jo tiedetään, jotta n. 200 ihmistä sinä tiedät, mutta mikä on koko Suomen tilastoarvio?

• hoidettu

Kenen tekemän arvion haluat? Voithan itsekin kysyä fysiatrien Turunen tai Timgren mielipidettä asiasta. Laita vaika Jussille s-postia ja kysy...

Koko Suomen kattavaa en tiedä onko olemassa, kun kunnon osaajia ei tunnu olevan Jyväskylän pohjoispuolella... tai en tiedä keneltä kysyisin.

• vanha juttu
        hoidettu kirjoitti:

Kenen tekemän arvion haluat? Voithan itsekin kysyä fysiatrien Turunen tai Timgren mielipidettä asiasta. Laita vaika Jussille s-postia ja kysy...

Koko Suomen kattavaa en tiedä onko olemassa, kun kunnon osaajia ei tunnu olevan Jyväskylän pohjoispuolella... tai en tiedä keneltä kysyisin.

No ihan koko Suomen arvion haluan, että onko tämä Si-nivel jokin suurempikin "epidemia" vai vain jokin pieni prosentti (promille) selkävaivojen syystä????

Itse ainakin niin paljon kohkaat kyseisestä Si-nivelestä, että mietityttää vaan, että onko se todellakin suurin syyllinen selkävaivoihin vai liioitteletko sinä vaan katkerana täällä joka viikko jo ainakin vuoden ajan tätä yhtä ja samaa niveltä.

En mitenkään vähättele, kun ihmiset ovat saaneet apua vaivoihinsa, kun sehän on hyvä juttu.

Mutta menee hyvä palsta pilalle, kun joka toisessa ketjussa vängätään samasta asiasta ihan koko ajan kuukaudesta toiseen.

Sivusi ovat hyvät ja asialliset.

Itse tunnen hyvin vähän ihmisiä, jotka ovat edes koskaan hierojalla käyneet, kun ei ole mitään vaivaa koskaan ollut.

Ja jos tuo Si-nivel on merkittävä ihmisten selkävaivoissa (tai vähemmänkin merkittävä), niin miksi sitä ei oteta huomioon "osaajien" koulutuksessa ja jatkokoulutuksissa, kun ei siitä kukaan mitään tunnu tietävän.

Onhan täällä sivujesi mainostaminen ihan asiallista vaikka kerran kuussa, mutta tuntuu että ihan jatkuvasti siitä vängätään vaan.

Eikä mikään muutu suuntaan eikä toiseen.

• hoidettu
        vanha juttu kirjoitti:

No ihan koko Suomen arvion haluan, että onko tämä Si-nivel jokin suurempikin "epidemia" vai vain jokin pieni prosentti (promille) selkävaivojen syystä????

Itse ainakin niin paljon kohkaat kyseisestä Si-nivelestä, että mietityttää vaan, että onko se todellakin suurin syyllinen selkävaivoihin vai liioitteletko sinä vaan katkerana täällä joka viikko jo ainakin vuoden ajan tätä yhtä ja samaa niveltä.

En mitenkään vähättele, kun ihmiset ovat saaneet apua vaivoihinsa, kun sehän on hyvä juttu.

Mutta menee hyvä palsta pilalle, kun joka toisessa ketjussa vängätään samasta asiasta ihan koko ajan kuukaudesta toiseen.

Sivusi ovat hyvät ja asialliset.

Itse tunnen hyvin vähän ihmisiä, jotka ovat edes koskaan hierojalla käyneet, kun ei ole mitään vaivaa koskaan ollut.

Ja jos tuo Si-nivel on merkittävä ihmisten selkävaivoissa (tai vähemmänkin merkittävä), niin miksi sitä ei oteta huomioon "osaajien" koulutuksessa ja jatkokoulutuksissa, kun ei siitä kukaan mitään tunnu tietävän.

Onhan täällä sivujesi mainostaminen ihan asiallista vaikka kerran kuussa, mutta tuntuu että ihan jatkuvasti siitä vängätään vaan.

Eikä mikään muutu suuntaan eikä toiseen.

Otetaan tää paras ensin:
        "niin miksi sitä ei oteta huomioon "osaajien" koulutuksessa ja jatkokoulutuksissa, kun ei siitä kukaan mitään tunnu tietävän. "

Turusen mukaan asia kyllä opetetaan fysiatreille jatkokoulutuksessa. Niin ainakin tehtiin pari vuosikymmentä sitten. Mutta siellä opetettiin vain diagnosointi, ei korjausta. Puhuuhan tuosta diagnosoinnista dosentti Airaksinenkin TherapiaFennica.fi -sivuilla. Minulta ei kyllä kukaan muu fysiatri tuota edes tutkinut vaikka se Airaksisen kirjoitusten perusteella kuuluisi ihan normitutkimuksiin selkäpotilaan tullessa jo tavallisenkin lääkärin luo. Ja samaa ketovat monet muut potilaat. En tiedä miksi ei tutkita.

Eihän lääkärit näytä noudatattavan skolioosinseulontatutkimuksissakaan toimintasuosituksia. Ja skolioosinseurannan mallikuvat on ihan saman näköisiä kuin Airaksisen SI-nivelen toimintahäiriöstä kertovat kuvat.

Ja kuka noita tulevia osaajia sitten kouluttaisi osaajiksi, kun nykyisetkään eivät siitä mitään tunnu ymmärtävän? Turunen on aikoinaan asiasta yrittänyt puhua, mutta ei häntä kuunnella koska hän puhu ongelmasta, jota ei valtaa pitävien lääkäreiden mukaan ole edes olemassa.

Nythän tuolla Lahdessa on monikin käynyt oppia hakemassa ihan käytännöstäkin. On hierojia ja muita Nummelasta, Turusta, Padasjoelta, Jyväskylästä ja muualtakin. Kyllä he sitten kertovat aikanaan asiasta, kun uskaltavat siihen ryhtyä. Toisaalta miksi he tulisivat tänne aikaansa viettämään ja kinaamaan niiden kanssa, joiden mielestä moista ongelmaa ei ole edes olemassa.

Ja sitten noihin muihin:
        "No ihan koko Suomen arvion haluan, että onko tämä Si-nivel jokin suurempikin "epidemia" vai vain jokin pieni prosentti (promille) selkävaivojen syystä???? "

Kyllä siitä kärsitään ihan maailmanlaajuisesti.
        Orrin Mann, MD, 1998:
        "Recognizing that very few physicians are trained in diagnosing pelvic joint dysfunctions, my judgment is that these are the most frequently Amisdiagnosed (or nondiagnosed) conditions in the United States, effecting millions of patients annually."

Joku muu:
        "During my 11 years working as a physical therapist, I have found that the sacroiliac joint is involved or "out of alignment" in nearly every patient that has been referred or presented to me with the complaint of low back pain."

Ja eräs potilas jostakin maailmalta:
        "I have been recently diagnosed with sacroiliac joint dysfunction. I have had a lower back problem for 12 years and someone finally diagnosed me."

"Itse ainakin niin paljon kohkaat kyseisestä Si-nivelestä, että mietityttää vaan, että onko se todellakin suurin syyllinen selkävaivoihin vai liioitteletko sinä vaan katkerana täällä joka viikko jo ainakin vuoden ajan tätä yhtä ja samaa niveltä."

Niin. Mitä nuo harvat asiasta oikeasti tietävät asiantuntijat siitä kertovat, niin heidän mielestään se on hyvin yleistä: Fysiatrit Turunen, Timgren. Kiropraktikot Holmström&Holmström, Reijo Neva ja monet muut. K-parantajat Holma, Luoma, Heimo, Haakana ja monet muut.

"Eikä mikään muutu suuntaan eikä toiseen."

No moni saa avun sen ansiosta. Eve oli yksi ensimmäisistä. Ilman juttujani hän olisi yhä hyvin kipeä. Jos vuoden aikana on tullut edes muutama tätä kautta, niin eikö se ole sen arvoista ollut?

• hähhäh
        hoidettu kirjoitti:

Otetaan tää paras ensin:
        "niin miksi sitä ei oteta huomioon "osaajien" koulutuksessa ja jatkokoulutuksissa, kun ei siitä kukaan mitään tunnu tietävän. "

Turusen mukaan asia kyllä opetetaan fysiatreille jatkokoulutuksessa. Niin ainakin tehtiin pari vuosikymmentä sitten. Mutta siellä opetettiin vain diagnosointi, ei korjausta. Puhuuhan tuosta diagnosoinnista dosentti Airaksinenkin TherapiaFennica.fi -sivuilla. Minulta ei kyllä kukaan muu fysiatri tuota edes tutkinut vaikka se Airaksisen kirjoitusten perusteella kuuluisi ihan normitutkimuksiin selkäpotilaan tullessa jo tavallisenkin lääkärin luo. Ja samaa ketovat monet muut potilaat. En tiedä miksi ei tutkita.

Eihän lääkärit näytä noudatattavan skolioosinseulontatutkimuksissakaan toimintasuosituksia. Ja skolioosinseurannan mallikuvat on ihan saman näköisiä kuin Airaksisen SI-nivelen toimintahäiriöstä kertovat kuvat.

Ja kuka noita tulevia osaajia sitten kouluttaisi osaajiksi, kun nykyisetkään eivät siitä mitään tunnu ymmärtävän? Turunen on aikoinaan asiasta yrittänyt puhua, mutta ei häntä kuunnella koska hän puhu ongelmasta, jota ei valtaa pitävien lääkäreiden mukaan ole edes olemassa.

Nythän tuolla Lahdessa on monikin käynyt oppia hakemassa ihan käytännöstäkin. On hierojia ja muita Nummelasta, Turusta, Padasjoelta, Jyväskylästä ja muualtakin. Kyllä he sitten kertovat aikanaan asiasta, kun uskaltavat siihen ryhtyä. Toisaalta miksi he tulisivat tänne aikaansa viettämään ja kinaamaan niiden kanssa, joiden mielestä moista ongelmaa ei ole edes olemassa.

Ja sitten noihin muihin:
        "No ihan koko Suomen arvion haluan, että onko tämä Si-nivel jokin suurempikin "epidemia" vai vain jokin pieni prosentti (promille) selkävaivojen syystä???? "

Kyllä siitä kärsitään ihan maailmanlaajuisesti.
        Orrin Mann, MD, 1998:
        "Recognizing that very few physicians are trained in diagnosing pelvic joint dysfunctions, my judgment is that these are the most frequently Amisdiagnosed (or nondiagnosed) conditions in the United States, effecting millions of patients annually."

Joku muu:
        "During my 11 years working as a physical therapist, I have found that the sacroiliac joint is involved or "out of alignment" in nearly every patient that has been referred or presented to me with the complaint of low back pain."

Ja eräs potilas jostakin maailmalta:
        "I have been recently diagnosed with sacroiliac joint dysfunction. I have had a lower back problem for 12 years and someone finally diagnosed me."

"Itse ainakin niin paljon kohkaat kyseisestä Si-nivelestä, että mietityttää vaan, että onko se todellakin suurin syyllinen selkävaivoihin vai liioitteletko sinä vaan katkerana täällä joka viikko jo ainakin vuoden ajan tätä yhtä ja samaa niveltä."

Niin. Mitä nuo harvat asiasta oikeasti tietävät asiantuntijat siitä kertovat, niin heidän mielestään se on hyvin yleistä: Fysiatrit Turunen, Timgren. Kiropraktikot Holmström&Holmström, Reijo Neva ja monet muut. K-parantajat Holma, Luoma, Heimo, Haakana ja monet muut.

"Eikä mikään muutu suuntaan eikä toiseen."

No moni saa avun sen ansiosta. Eve oli yksi ensimmäisistä. Ilman juttujani hän olisi yhä hyvin kipeä. Jos vuoden aikana on tullut edes muutama tätä kautta, niin eikö se ole sen arvoista ollut?

missä noi sun mainitsemat tahot ottaa vastaan voisit vihjasta vähän

• hoidettu

• haakanaa ja monia muita
        hoidettu kirjoitti:

Olen jo moneen kertaan kertonut. Jopa niin moneen, että täällä aletaan jo hermostumaan.

Fysiatri Turusen yhteystiedot:
        http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewtopic.php?id=146

Fysiatri Timgren:
        http://www.kristittylaakari.fi/

Kiro Holmström:
        http://www.mattsholmstrom.com/?alue=ihmiset&resurssi=ihmiset.html

K-parantajat Holma, Luoma, Heimo, Haakana ja monet muut.
        http://www.selkasivut.fi/selka/parannu.html

linkistäkin meni error sivulle ja tossa ei ollut sitä haakanasta sanaakaan

• hoidettu
        haakanaa ja monia muita kirjoitti:

linkistäkin meni error sivulle ja tossa ei ollut sitä haakanasta sanaakaan

Kyllä mulla nuo kaikki linkit pelaa ihan niin kuin pitääkin.

Haakanasta löytyy useitakin sanoja sieltä kipufoorumin linkin takaa... Ei tosin vielä paljoa, kun on aika uusi tuttavuus.

• MET

Tampereella on ollut viime sysksystä lähtien laitos jossa fysioterapeutti toteuttaa MET tekniikkaa --> Nottinghamin malli. Tampereen kaupunki(Hasa) ostaa sieltä palveluja.
      Ko. fysioterapeutti kouluttautui MET tekniikkaan Englannissa.

Fysioterapeuttisen tutkimisen sisältö ja fysioterapeuttien käyttämät hoitotavat vaihtelevat. Kliinistä tutkimista täydentävä ja hoitosisältöä monipuolistava lähestymistapa kehon toimintahäiriöitä hoidettaessa ovat nk. lihasenergiatekniikat (MET – muscle energy techniques).

Lihasenergiatekniikoiden kehittyminen alkoi 1940-luvulla. Tällöin Fred Mitchell Sr yhdisti käyttämänsä lihastonukseen vaikuttavat hoitotekniikat yhdysvaltalaisen osteopaatin Fryette:n ajatuksiin rangan fysiologisista liikkeistä. Hoitokokonaisuus oli vastakohta nk. manipulaatiotekniikoille; Fred Mitchell Sr ei uskonut, että ”nivelet olivat pois paikoiltaan” puhtaasti nivelen ongelmatiikan vuoksi, vaan että yliaktiiviset lihakset pitivät niveliä väärissä asennoissa. Hänen ajatuksilleen on löytynyt myös tieteellistä näyttöä (evidence based neuro-physiology).

• hoidettu

Kuullostaa hyvältä. Se Darren Higginshän on käynyt tuota MET-tekniikkaa myös Suomessa opettamassa.

Mutta mistä löytyisi näyttöä tuolle:
        "vaan että yliaktiiviset lihakset pitivät niveliä väärissä asennoissa. "

Tuosta olen esittänyt monia "todisteita", että nivelet voi olla virheasennossa, mutta ei ne ole kellekään kelvannut. Onko sulla antaa linkkiä?

• Prol. Disci IV-V
        hoidettu kirjoitti:

Kuullostaa hyvältä. Se Darren Higginshän on käynyt tuota MET-tekniikkaa myös Suomessa opettamassa.

Mutta mistä löytyisi näyttöä tuolle:
        "vaan että yliaktiiviset lihakset pitivät niveliä väärissä asennoissa. "

Tuosta olen esittänyt monia "todisteita", että nivelet voi olla virheasennossa, mutta ei ne ole kellekään kelvannut. Onko sulla antaa linkkiä?

Laitatatko postiosoitteen niin pistän tulemaan materialia MET aiheesta.

• hoidettu
        Prol. Disci IV-V kirjoitti:

[email protected]

• hoidettu
        Prol. Disci IV-V kirjoitti:

Materiaali kertoi, että MET-tekniikalla voidaan vaikuttaa lihaksiin, mutta itse lantion virheasentoon huonosti ja vielä huonommin SI-nivelen toimintaan.

"Lantion asennon epäsymmetriaan ei pystytty vaikuttamaan pitkäaikaisesti. "

"Muutoksia SI-nivelen liikkuvuustestissä ja iliumin joustotestissä ei juurikaan havaittu. "

Se siis on hoitoa kireisiin lihaksiin, josta moni saa apua kipuihin. Mutta lihaskireyden syy, eli lantion asentovirhe ei juurikaan muuttunut.

Ymmärsinkö oikein?

• MET
        hoidettu kirjoitti:

Materiaali kertoi, että MET-tekniikalla voidaan vaikuttaa lihaksiin, mutta itse lantion virheasentoon huonosti ja vielä huonommin SI-nivelen toimintaan.

"Lantion asennon epäsymmetriaan ei pystytty vaikuttamaan pitkäaikaisesti. "

"Muutoksia SI-nivelen liikkuvuustestissä ja iliumin joustotestissä ei juurikaan havaittu. "

Se siis on hoitoa kireisiin lihaksiin, josta moni saa apua kipuihin. Mutta lihaskireyden syy, eli lantion asentovirhe ei juurikaan muuttunut.

Ymmärsinkö oikein?

KYLLÄ!

• hoidettu
        MET kirjoitti:

KYLLÄ!

No miksi eivät sitten opettele/opeta lisäksi sen virheasennon korjaamista?

• hoidettu

Jos ei osata manipuloida niin ei saada mitään aikaiseksikaan. Itsekin kävin usealla manipuloijalla eikä ne osanneet. Oli DC, napra, fysio, osteo,... Eivätkä saaneet muutosta lantioon aikaiseksi, koska eivät osanneet. Koulutus ei ole tae osaamiselle!

Eli tuossa tutkimuksessa on selkeästi käytetty osaamatonta manipuloinnin harrastajaa. Ja tietenkin on, koska on haluttu todistaa, että se ei onnistu. Tuohan on lääkäreille nannaa tuo tutkimus. Luultavasti lääkärit ovat itse ryhtyneet manipuloimaan ja koska he eivät saaneet mitään aikaiseksi ei kukaan muukaan siihen heidän mielestään pysty.

P.S. Siellä PubMedissä on toinenkin, joka kertoo aivan päinvastaista. Kumpaa siis uskoa?
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=2971233&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=1454867&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

Niin ja tuo Tingren, jonka tutkimusten mukaan lantion asentoa voi muuttaa. Tulokset vahvistaa neurologi.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_AbstractPlus&term="Timgren J"[Author]

• minäpä
        hoidettu kirjoitti:

Jos ei osata manipuloida niin ei saada mitään aikaiseksikaan. Itsekin kävin usealla manipuloijalla eikä ne osanneet. Oli DC, napra, fysio, osteo,... Eivätkä saaneet muutosta lantioon aikaiseksi, koska eivät osanneet. Koulutus ei ole tae osaamiselle!

Eli tuossa tutkimuksessa on selkeästi käytetty osaamatonta manipuloinnin harrastajaa. Ja tietenkin on, koska on haluttu todistaa, että se ei onnistu. Tuohan on lääkäreille nannaa tuo tutkimus. Luultavasti lääkärit ovat itse ryhtyneet manipuloimaan ja koska he eivät saaneet mitään aikaiseksi ei kukaan muukaan siihen heidän mielestään pysty.

P.S. Siellä PubMedissä on toinenkin, joka kertoo aivan päinvastaista. Kumpaa siis uskoa?
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=2971233&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=1454867&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

Niin ja tuo Tingren, jonka tutkimusten mukaan lantion asentoa voi muuttaa. Tulokset vahvistaa neurologi.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_AbstractPlus&term="Timgren J"[Author]

En kovin luota tohon pubmediin. Ovid on paljon luotettavampi, laadukkaampaa tavaraa. Löysin sieltä vallan asiallisen artikkelin SIJD:stä, mutta et taida päästä lukemaan sitä.

• hoidettu
        minäpä kirjoitti:

En kovin luota tohon pubmediin. Ovid on paljon luotettavampi, laadukkaampaa tavaraa. Löysin sieltä vallan asiallisen artikkelin SIJD:stä, mutta et taida päästä lukemaan sitä.

Luen mielummin tämän kuin epäluotettavan PubMedin lähteesi josta vielä ilkeiletkin...
        http://www.lastenosteopatia.fi/toistettavuus- ja validiteettitutkimus.pdf

• minäpä
        hoidettu kirjoitti:

Luen mielummin tämän kuin epäluotettavan PubMedin lähteesi josta vielä ilkeiletkin...
        http://www.lastenosteopatia.fi/toistettavuus- ja validiteettitutkimus.pdf

Kaikin puolin merkityksetön tuo opinnäytetyö.

• Olepa hyvä
        hoidettu kirjoitti:

Et ole näköjään vieläkään oppinut lukemaan, saati ymmärtämään, mitä tutkimuksissa on tutkittu ja todettu. Linkittämässäsi jutussa tutkittiin suoliluun kallistumista, ei si-nivelen liikettä. Et ole vieläkään pystynyt tuomaan esille yhtään objektiivisesti todettua si-nivelen dislokaatiota uskontosi mukaisessa yhteydessä. Etkä myöskään selvittämään miksi ne eivät näy nykyaikaisissa kuvantamistutkimuksissa. Et kertaakaan. Päinvastoin. Objektiivista näyttöä siitä, että näillä potilailla ei tapahdu sellaista liikettä si-nivelessä, kuin mitä väität, on yllin kyllin. Miksi jatkat edelleen pajunköytesi syöttämistä pahaa aavistamattomille maallikoille?

• hoidettu
        Olepa hyvä kirjoitti:

Et ole näköjään vieläkään oppinut lukemaan, saati ymmärtämään, mitä tutkimuksissa on tutkittu ja todettu. Linkittämässäsi jutussa tutkittiin suoliluun kallistumista, ei si-nivelen liikettä. Et ole vieläkään pystynyt tuomaan esille yhtään objektiivisesti todettua si-nivelen dislokaatiota uskontosi mukaisessa yhteydessä. Etkä myöskään selvittämään miksi ne eivät näy nykyaikaisissa kuvantamistutkimuksissa. Et kertaakaan. Päinvastoin. Objektiivista näyttöä siitä, että näillä potilailla ei tapahdu sellaista liikettä si-nivelessä, kuin mitä väität, on yllin kyllin. Miksi jatkat edelleen pajunköytesi syöttämistä pahaa aavistamattomille maallikoille?

"Miksi jatkat edelleen pajunköytesi syöttämistä pahaa aavistamattomille maallikoille? "

Siksi koska siten moni pääsee eroon kivuistaan.

Itse et ole vielä uskaltautunut tuonne foorumille, jossa on useampikin kyseisen diagnoosin fysiatrilta saanut. Voisit mennä heiltä kysymään, että miksi he valehtelevat muille...
        http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewforum.php?id=3

• hoidettu
        minäpä kirjoitti:

Kaikin puolin merkityksetön tuo opinnäytetyö.

Kaikin puolin merkityksettömiä nuo PubMedin tutkimukset, jos vain 1% niistä on tehty oikein kuten herra Bandolier kertoo:
        "Bandolier katsoo, että vain n. 1 % lääketieteellisissä aikakausikirjoissa julkaistuista tutkimuksista on tiukasti ottaen päteviä."

• kommentti
        Olepa hyvä kirjoitti:

...> Etkä myöskään selvittämään miksi ne eivät näy nykyaikaisissa kuvantamistutkimuksissa. Et kertaakaan.

Mikä sitten onkaan tärkeintä, POTILAAN kannalta?
        Hänen ensisijainen kiinnostuksensa yleensä on kovin vähäinen näitä kuvantamismenetelmiä ja niiden näkymiä kohtaan.
        Häntä enemmänkin kiinnostaa ongelmiensa, kipujensa ja vaivojensa lievittäminen jopa poistaminen!

Jos tämä voisi tapahtua jopa vain aistinvaraisesti tutkimalla, vieläpä ilman näitä nykyaikaisiakin kuvantamistutkimuksia, sehän olisi vain parempi ja halvempikin ratkaisu!
        Mikä sitä tärkeintä onkaan terveydenhoidossa?
        Onko se näiden kaikenlaisten kuvien ottaminen, vai potilaan tervehtyminen ja hyvinvointi?

Tiedämmehän myös, että vielä kuvien tulkinnassakin voi olla eroavaisuuksia eri tulkitsijoiden välillä.

• Toinen kommentti
        kommentti kirjoitti:

...> Etkä myöskään selvittämään miksi ne eivät näy nykyaikaisissa kuvantamistutkimuksissa. Et kertaakaan.

Mikä sitten onkaan tärkeintä, POTILAAN kannalta?
        Hänen ensisijainen kiinnostuksensa yleensä on kovin vähäinen näitä kuvantamismenetelmiä ja niiden näkymiä kohtaan.
        Häntä enemmänkin kiinnostaa ongelmiensa, kipujensa ja vaivojensa lievittäminen jopa poistaminen!

Jos tämä voisi tapahtua jopa vain aistinvaraisesti tutkimalla, vieläpä ilman näitä nykyaikaisiakin kuvantamistutkimuksia, sehän olisi vain parempi ja halvempikin ratkaisu!
        Mikä sitä tärkeintä onkaan terveydenhoidossa?
        Onko se näiden kaikenlaisten kuvien ottaminen, vai potilaan tervehtyminen ja hyvinvointi?

Tiedämmehän myös, että vielä kuvien tulkinnassakin voi olla eroavaisuuksia eri tulkitsijoiden välillä.

Eipä ole näkynyt mitään todisteita, että hoidettu olisi saanut mitään sellaista terveyden paranemista aikaan, mitä muut eivät tekisi vähinään yhtä hyvin. Hoidetun missio on kalastella asiakkaita yrittämällä erottua muusta niskauttajaporukasta, mutta valitettavasti keksityin perustein. Itsekin kertoo ravaavansa väänneltävänä harva se viikko. Eipä vakuuta. Puhumattakaan yrityksistä laajentaa häröilyt kaikkiin mahdollisiin suuntiin, esimerkkinä aivohalvausten, ms-taudin, als:n jne parantaminen nikasuttelulla. Eipä ole minusta mitenkään hyväksyttävää hommaa sellainen. Eikä yleensäkään hoidetun harrastama jatkuva myrkyn kylväminen ympärilleen pelkästään oman pahanolon ja maailman päähänpotkimisen vuoksi.

Eli jos on sitä mieltä, että oma konsti on parempi kuin muut, niin todistaa sitten vedenpitävästi, että homma toimii niin kuin väittää. Ei pitäisi hoidetun kohdalla olla yhtään vaikeaa, koska muutokset pitäisi olla harvinaisen hyvin todettavissa. Eipä vaan ole näkynyt. Tässä tapauksessa kuvien tulkinnassa ei voi olla mitään eroavaisuuksia, sillä maallikkokin näkisi hoidetun väittämän suuruusluokan muutokset (tai paremminkin sen, että muutoksia ei ole). Siksipä niitä ei ole koskaan julkisuuteen ilmaantunutkaan.

Jos joku ei ymmärrä, miksi ihmisiä hoitavien on tärkeää tietää mistä joku vaiva johtuu (ja mistä se ei johdu), niin ehkä on parempi jättää nämä hommat sellaisile, jotka asian tajuavat.

• hoidettu
        Toinen kommentti kirjoitti:

Eipä ole näkynyt mitään todisteita, että hoidettu olisi saanut mitään sellaista terveyden paranemista aikaan, mitä muut eivät tekisi vähinään yhtä hyvin. Hoidetun missio on kalastella asiakkaita yrittämällä erottua muusta niskauttajaporukasta, mutta valitettavasti keksityin perustein. Itsekin kertoo ravaavansa väänneltävänä harva se viikko. Eipä vakuuta. Puhumattakaan yrityksistä laajentaa häröilyt kaikkiin mahdollisiin suuntiin, esimerkkinä aivohalvausten, ms-taudin, als:n jne parantaminen nikasuttelulla. Eipä ole minusta mitenkään hyväksyttävää hommaa sellainen. Eikä yleensäkään hoidetun harrastama jatkuva myrkyn kylväminen ympärilleen pelkästään oman pahanolon ja maailman päähänpotkimisen vuoksi.

Eli jos on sitä mieltä, että oma konsti on parempi kuin muut, niin todistaa sitten vedenpitävästi, että homma toimii niin kuin väittää. Ei pitäisi hoidetun kohdalla olla yhtään vaikeaa, koska muutokset pitäisi olla harvinaisen hyvin todettavissa. Eipä vaan ole näkynyt. Tässä tapauksessa kuvien tulkinnassa ei voi olla mitään eroavaisuuksia, sillä maallikkokin näkisi hoidetun väittämän suuruusluokan muutokset (tai paremminkin sen, että muutoksia ei ole). Siksipä niitä ei ole koskaan julkisuuteen ilmaantunutkaan.

Jos joku ei ymmärrä, miksi ihmisiä hoitavien on tärkeää tietää mistä joku vaiva johtuu (ja mistä se ei johdu), niin ehkä on parempi jättää nämä hommat sellaisile, jotka asian tajuavat.

"Eli jos on sitä mieltä, että oma konsti on parempi kuin muut, niin todistaa sitten vedenpitävästi, että homma toimii niin kuin väittää. "

Siis eihän se mun homma ole vaan mulle tehty homma. Meitä on jo paljon, jotka ovat vuosikausia useilla eri asiantuntijoilla kierrelleet apua saamatta ja sitten kivuistaan eroon päässeet fysiatri Turusen vastaanotolla SI-nivelen paikalleenlaiton jälkeen. Ja kun potilaan kertoma ei riitä todisteeksi, niin paha on potilaan todistella...

"Jos joku ei ymmärrä, miksi ihmisiä hoitavien on tärkeää tietää mistä joku vaiva johtuu (ja mistä se ei johdu), niin ehkä on parempi jättää nämä hommat sellaisile, jotka asian tajuavat. "

Niin minä kiertelin noilla "asiasta tajuavilla" useita vuosia eikä ne mitään tajunnut.

• kipiä
        Olepa hyvä kirjoitti:

Tämä sama nimimerkki hoidettu on poistettu ainakin Selkäliiton keskustelusivuilta. Ja vuosi takaperin antoi avuliaasti selkääni ohjeita, jotka todennäköisesti olisivat johtaneet lievimmillään kipuni ja diagnoosini rajuun pahenemiseen. Ihmettelen, että edelleen sählää täällä...

Ehkeivät terveyttä vaarantavat hoito-ohjeet ole arveluttavia viestejä, mikäli kirjoittaja ei ole terveydenhuollon ammattilainen?

• terve yksilö
        kipiä kirjoitti:

Tämä sama nimimerkki hoidettu on poistettu ainakin Selkäliiton keskustelusivuilta. Ja vuosi takaperin antoi avuliaasti selkääni ohjeita, jotka todennäköisesti olisivat johtaneet lievimmillään kipuni ja diagnoosini rajuun pahenemiseen. Ihmettelen, että edelleen sählää täällä...

Ehkeivät terveyttä vaarantavat hoito-ohjeet ole arveluttavia viestejä, mikäli kirjoittaja ei ole terveydenhuollon ammattilainen?

Kyllä "hoidettu" on edelleen selkäliiton foorumilla ihan jatkuvasti. Hänellä on siellä ainakin 2 eri nimimerkkiä.

Lisäksi hän on monilla muillakin keskustelufoorumeilla monella eri nimimerkillä.

Myös täällä.

Onneksi vertaistukifoorumeita eri sairauksille on ja näinollen vertaitukea saa, jos siihen on tarvetta, kun ainakaan täältä sitä ei saa juuri tuon häiriintyneen "hoidetun" takia.

• kivulias
        terve yksilö kirjoitti:

Kyllä "hoidettu" on edelleen selkäliiton foorumilla ihan jatkuvasti. Hänellä on siellä ainakin 2 eri nimimerkkiä.

Lisäksi hän on monilla muillakin keskustelufoorumeilla monella eri nimimerkillä.

Myös täällä.

Onneksi vertaistukifoorumeita eri sairauksille on ja näinollen vertaitukea saa, jos siihen on tarvetta, kun ainakaan täältä sitä ei saa juuri tuon häiriintyneen "hoidetun" takia.

Kertoisitko mistä löytyy selkäkipuilevalle vertaistukea? Haen nimenomaan vertaistukea, en oppiristiriitoja tai fanaattista yhden asian julistamista... Ihmisiä, joilla on samankaltaisia kokemuksia, paikkaa, josta saada vinkkejä ja jakaa arkea.

• kommentti
        Toinen kommentti kirjoitti:

...> Eipä ole näkynyt mitään todisteita, että hoidettu olisi saanut mitään sellaista terveyden paranemista aikaan, mitä muut eivät tekisi vähintään yhtä hyvin.....

Mitä sitten tarkoitat terveyden paranemisella?
        Tuossa alla olevassa linkissä tuntuisi ainakin olevan useita tyytyväisiä entisiä vaikeistakin kivuista kärsineitä potilaita, jotka ovat kulkeneet pitkiäkin aikoja kertomassa vaivoistaan niillä mainitsemillasi muilla asiantuntijoilla, sieltä kuitenkaan toivomaansa apua saamatta!
        Vai miksi asianomaiset kuitenkin kertovat olotilansa paranemisista, jopa kipujensa poistumisistakin näiden käsittelyjen jälkeen ja seurauksena, jos niillä ei ole ollut mitään vaikutusta?

http://www.selkasivut.fi/

• terve yksilö
        kivulias kirjoitti:

Kertoisitko mistä löytyy selkäkipuilevalle vertaistukea? Haen nimenomaan vertaistukea, en oppiristiriitoja tai fanaattista yhden asian julistamista... Ihmisiä, joilla on samankaltaisia kokemuksia, paikkaa, josta saada vinkkejä ja jakaa arkea.

Täältä sitä saa parhaiten, vaikka "hoidettu" (Toni Rintala) on myös sielläkin.

http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi

Nää keskustelupalstat ovat kaikille avoinna ja näinollen ketään ei pystytä estämään sinne tuleminen. Jos tekee jotain rikollista, niin silloin pystytään estämään, mutta muuten ei.

Sun täytyy vaan suodattaa hänen diagnoosinsa ja hoitometodinsa.

• Asiaa seurannut
        kommentti kirjoitti:

...> Eipä ole näkynyt mitään todisteita, että hoidettu olisi saanut mitään sellaista terveyden paranemista aikaan, mitä muut eivät tekisi vähintään yhtä hyvin.....

Mitä sitten tarkoitat terveyden paranemisella?
        Tuossa alla olevassa linkissä tuntuisi ainakin olevan useita tyytyväisiä entisiä vaikeistakin kivuista kärsineitä potilaita, jotka ovat kulkeneet pitkiäkin aikoja kertomassa vaivoistaan niillä mainitsemillasi muilla asiantuntijoilla, sieltä kuitenkaan toivomaansa apua saamatta!
        Vai miksi asianomaiset kuitenkin kertovat olotilansa paranemisista, jopa kipujensa poistumisistakin näiden käsittelyjen jälkeen ja seurauksena, jos niillä ei ole ollut mitään vaikutusta?

http://www.selkasivut.fi/

Nettisivuille voi kirjoitta ihan mitä tahansa. Kyseisellä si-helppoheikkillä on tapana kehitellää eri keskustelupalstoille "potilaita" jotka "kysyvät" apua uskontoideologiaan sopiviin vaivoihin. Samoin ilmaantuu joukko seurakuntalaisia todistamaan si-nivelen kaikkivoipaisuutta terveyden alalla. Ilmiö on nähty lukuisia kertoja. Ja jostakin syystä alter egojen nimimerkit ovat lähes poikkeuksetta naisia...En ostaisi tällaiselta henkilöltä edes käytettyä autoa, saati ottaisi vastaan neuvoja terveyden hoitamiseen. Että se nistä "paranemiskertomuksista".

• hoidettu
        Asiaa seurannut kirjoitti:

Nettisivuille voi kirjoitta ihan mitä tahansa. Kyseisellä si-helppoheikkillä on tapana kehitellää eri keskustelupalstoille "potilaita" jotka "kysyvät" apua uskontoideologiaan sopiviin vaivoihin. Samoin ilmaantuu joukko seurakuntalaisia todistamaan si-nivelen kaikkivoipaisuutta terveyden alalla. Ilmiö on nähty lukuisia kertoja. Ja jostakin syystä alter egojen nimimerkit ovat lähes poikkeuksetta naisia...En ostaisi tällaiselta henkilöltä edes käytettyä autoa, saati ottaisi vastaan neuvoja terveyden hoitamiseen. Että se nistä "paranemiskertomuksista".

Ja kun potilas kertoo videolla kokemuksistaan, niin häntä ei ole silti olemassa? Siellähän on parikymmentä videota juuri siksi...

• hoidettu
        kipiä kirjoitti:

"jotka todennäköisesti olisivat johtaneet lievimmillään kipuni ja diagnoosini rajuun pahenemiseen."

Kuinka niin?

• hoidettu
        terve yksilö kirjoitti:

Täältä sitä saa parhaiten, vaikka "hoidettu" (Toni Rintala) on myös sielläkin.

http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi

Nää keskustelupalstat ovat kaikille avoinna ja näinollen ketään ei pystytä estämään sinne tuleminen. Jos tekee jotain rikollista, niin silloin pystytään estämään, mutta muuten ei.

Sun täytyy vaan suodattaa hänen diagnoosinsa ja hoitometodinsa.

Suosittelen vain niitä hoitoja joita lääkärit, tohtori ja fysiatritkin suosittelee:
        "Tohtori Jaanson ihmettelee, miksi suomalaisia leikataan niin ahkerasti. Hän on itse opiskellut Tarton yliopistossa urheilulääketiedettä ja toiminut neurologina, yleislääkärinä ja Viron maajoukkueen urheilulääkärinä. Hän kertoo hoitaneensa monia urheilijoita kiropraktiikan keinoin. Niks ja naks, kyykyssä kulkevasta kipukasasta syntyy kunnossa oleva urheilija. - Suomessa kiropraktiikka ei kuulu korvattaviin hoitoihin ja se ei ole yleisessä käytössä, vaikka sen suosio lisääntyy koko ajan urheilijoiden parissa."
        http://www.balticguide.ee/index.php/a2318

• Tarpeetoman "hoidon...
        hoidettu kirjoitti:

Ja kun potilas kertoo videolla kokemuksistaan, niin häntä ei ole silti olemassa? Siellähän on parikymmentä videota juuri siksi...

Peräkylän mummon hopotus si-järjestelmästä juuri kallisti maksetun voimallisen käsittelyn jälkeen on tyypillinen esimerkki sinun käsityksestäsi vakuuttavasta objektiivisesta näytöstä si-nivelen dislokaation olemassaolosta. Jakaakseen mielipiteesi täytyy omata todella putkimainen tikapuuhermosto ja vahvat silmälaput, ettei vaan mitään uskontoon sopimatonta eksy verkkokalvolle. Palaa asiaan, jos satut joskus löytämään todellista näytettävää.

• hoidettu
        Tarpeetoman "hoidon... kirjoitti:

Peräkylän mummon hopotus si-järjestelmästä juuri kallisti maksetun voimallisen käsittelyn jälkeen on tyypillinen esimerkki sinun käsityksestäsi vakuuttavasta objektiivisesta näytöstä si-nivelen dislokaation olemassaolosta. Jakaakseen mielipiteesi täytyy omata todella putkimainen tikapuuhermosto ja vahvat silmälaput, ettei vaan mitään uskontoon sopimatonta eksy verkkokalvolle. Palaa asiaan, jos satut joskus löytämään todellista näytettävää.

Ne oli kyllä noin 3-kymppisiä fiksuja ihmisiä. Ja sitäpaitsi toinen oli käynyt laillisesti koulutetulla DC-kiropraktikolla.

Tyypillinen lääkäri: mollaa laillisesti hyväksytyn ja käypähoitosuosituksessa suositellun hoitomuodon täysin.

• kommentti
        Asiaa seurannut kirjoitti:

...> Nettisivuille voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.

Näin näyttää todellakin olevan.
        Esimerkkinä siitä voidaan pitää vaikkapa sinun vuodatustasi, jossa varsinainen asia jää täysin käsittelemättä, perustelematta, vain kertomasi "si-helppoheikin" kirjoitusten omaperäinen arviointi on silmiinpistävää!

Mitäs luulet, kuinka tehokkaita ja kysyttyjä ovat nämä terveydenhoitoohjeesi?
        Entäpä käytetyt autosi?

• Sinullekin
        kommentti kirjoitti:

...> Nettisivuille voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.

Näin näyttää todellakin olevan.
        Esimerkkinä siitä voidaan pitää vaikkapa sinun vuodatustasi, jossa varsinainen asia jää täysin käsittelemättä, perustelematta, vain kertomasi "si-helppoheikin" kirjoitusten omaperäinen arviointi on silmiinpistävää!

Mitäs luulet, kuinka tehokkaita ja kysyttyjä ovat nämä terveydenhoitoohjeesi?
        Entäpä käytetyt autosi?

Riisuhan laput silmiltäsi, tutustu vaikkapa näihin kirjoituksiin ja tee johtopäätöksesi ihan itse:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000018183148#22000000018183148
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022352753
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022782612#22000000022782612

Ja näin hoidettu lupasi 16.1.2007:
        "Odota, otan sitten itse yhteyttä siihen radiologian lääkäriin. Hän on ilmeisesti huomenna kiinni saatavissa…"

Kyse oli tästä asiasta:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022854784

Jostakin "kummallisesta" syystä ei edes tähän ole tullut selvyyttä...

• hoidettu
        Sinullekin kirjoitti:

Riisuhan laput silmiltäsi, tutustu vaikkapa näihin kirjoituksiin ja tee johtopäätöksesi ihan itse:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000018183148#22000000018183148
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022352753
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022782612#22000000022782612

Ja näin hoidettu lupasi 16.1.2007:
        "Odota, otan sitten itse yhteyttä siihen radiologian lääkäriin. Hän on ilmeisesti huomenna kiinni saatavissa…"

Kyse oli tästä asiasta:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022854784

Jostakin "kummallisesta" syystä ei edes tähän ole tullut selvyyttä...

En vain ole viela saanut kiinni sita radiologia...

Mutta johan tuosta virheasennon diagnosoinnista kuvista puhuu muutkin asiantuntijat, miksi he eivat kelpaa?

• minäpä
        hoidettu kirjoitti:

Kaikin puolin merkityksettömiä nuo PubMedin tutkimukset, jos vain 1% niistä on tehty oikein kuten herra Bandolier kertoo:
        "Bandolier katsoo, että vain n. 1 % lääketieteellisissä aikakausikirjoissa julkaistuista tutkimuksista on tiukasti ottaen päteviä."

Tarkoittaa sitä, että sinun lainaamistasi sitaateista kenties 0,01% on edes löysästi katsottuna päteviä.

:-)

• hoidettu
        minäpä kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että sinun lainaamistasi sitaateista kenties 0,01% on edes löysästi katsottuna päteviä.

:-)

Sitä luokkaa se on. Kuten sinunkin laittamat sitaatit.

• minäpä
        hoidettu kirjoitti:

Sitä luokkaa se on. Kuten sinunkin laittamat sitaatit.

Toistan itseäni: "En kovin luota tohon pubmediin. Ovid on paljon luotettavampi, laadukkaampaa tavaraa. Löysin sieltä vallan asiallisen artikkelin SIJD:stä, mutta et taida päästä lukemaan sitä."

Toisin kuin sinä, minä osaan sentään arvioida artikkeleiden luotettavuutta.

• Asiahan muuttuu
        hoidettu kirjoitti:

Ne oli kyllä noin 3-kymppisiä fiksuja ihmisiä. Ja sitäpaitsi toinen oli käynyt laillisesti koulutetulla DC-kiropraktikolla.

Tyypillinen lääkäri: mollaa laillisesti hyväksytyn ja käypähoitosuosituksessa suositellun hoitomuodon täysin.

Jos haastateltavat olivat nuoria, niin onhan se sitten tietysti vankkaa tietellsitä faktanäyttöä. Varmaan menee väitteet läpi vaika Natureen niin että heilahtaa! Yritähän!

Hoitomuodossa ei ole sinänsä vikaa, vaan niiden käyttöaiheeissa ja etenkin niiden perusteluissa. Eikö hoito tehoa, jos kerrotaan rehellisesti mistä on kyse? Meneekö pohja pois kovilta käyntipalkkioilta?

Missä kohtaa käypähoitosuosituksessa puhutaan si-nivelen dislokaatiosta ja sen hoidosta noin?

• Joo fysioterapeutit/ lääkärit eivät näitä vaivoja osaa korjata toisin kuin Ruotsissa... Suomessa suuttuvat kun näistä asioista kertoo itellä kokemusta.. itsellä vaivasi 30 vuotta ja omalla lapsella myös samoja taipumuksia ja omalla isällä myös

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 328
      4843
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2266
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      194
      2109
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1486
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      81
      1407
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1002
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      987
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      949
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      854
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      776
    Aihe