Onko oikein, että ulkopuolinen, tuntematon ihminen tulee kieltämään pikku pussailemisen julkisella paikalla?
Mulle kävi näin.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tai yleensäkin mitä mieltä olette pusujen antamista poskelle ja pienistä pusuista suulle (ei kielareita)?
Oletteko huomanneet eroja siitä, miten Suomessa tai ulkomailla suhtaudutaan julkisilla paikoilla pussailuun?
Pussailetteko julkisilla paikoilla vai ainostaan kotona, pimeässä, peiton alla?
Pussailusta
8
1131
Vastaukset
- helkuttia
Se muille kuuluu? Minusta pikku pussailu on ihan normaalia. Toista on sitten kielitouhu ja kourinta, se ei ole kivaa katsottavaa. Eras tuttu harrasti tata vahan valia uuden poikakaverinsa kanssa (ei suomalaisia kumpikaan), allotti. Sitten kertoivat ihmetellen toissa, kun joku oli ohimenevasta autosta avannut ikkunan ja karjaissut "Get a room!". =D
- bidral
kyllä se on kotihommia... itse tykkäisin pussailla enemmän (en julkisesti kuitenkaan) Mies ei tykkää pussailla eikä muutenkaan osoittaa hellyyttä toisten nähden... kädestäkään ei suostu pitämään kaupungilla... koruja ja rahaa sitten antaa julkisesti. Outoa.
- julkisesti !!!!!
Meillä on pitkä suhde ja vieläkin mies kovasti tykkää pussailla niin kaupassa,kadulla,puistossa...missä vain.Pienet hellyyden osoitukset ja välittämisen merkit niin että muutkin ne huomaa tuntuu ihanalta.Minä saatan toisinaan ohimennen koskettaa mieheni peppua ja ottaa kädestä kiinni,mutten juurikaan itse omasta aloitteestani pussaile julkissti...ihanaa se on kuitenkin saada hellyyttää muuallakin kuin kotona.
- greeetta
Täällä Belgiassa missä asun, näkee paljon enemmän julkista suukottelua, halailua ja hellyydenosoituksia kuin Suomessa. Se on ihan arkipäiväistä ja sitä näkee joka paikassa, kaupan jonossa, bussipysäkillä, kadunkulmassa, missä vain... Ei tosin ihan yhtä paljon kuin Ranskassa, jossa todellakin rakastetaan julkisia hellyydenosoituksia!
Mutta Suomessa julkista hellyyttä näkee myöskin - ainakin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 05.00 taksijonossa!!! Lol lol- menja
"Ei tosin ihan yhtä paljon kuin Ranskassa, jossa todellakin rakastetaan julkisia hellyydenosoituksia! "
Tämäkin taas riippuu henkilöstä, kotonani asuva ranskis ei julkisesti harrasta juuri muuta kuin suukkoja poskelle. Minulle se sopii, en todellakaan kaipaa mitään näytösluontoisia suutelukohtauksia keskellä katua. Minä rakastan ja hän rakastaa, ja me tiedämme sen, en koe mitään tarvetta mainostaa asiaa ulkopuolisille...
Totta silti, että Ranskassa monet niitä harrastavat, olen itse istunut joskus iltaa (selvinpäin..) 3 pariskunnan kanssa, jotka todellakin olisivat voineet hankkia sen kuuluisan huoneen. Siinä me sitten pyöriteltiin silmiämme koti-pierren kanssa, kun 6 muuta näytti kilpailevan siitä, kuka saa törkättyä kielen pisimmälle toisen kitarisoihin.
Pariisissa pussailijat saattavat muuten olla myös turisteja, vetäähän Pariisi (tuo rakkauden kaupunki :P)puoleensa häämatkalaisia yms.
- Meirami
Siinähän toki on eroja, nuollaanko koko kumppanin naama tai vähintään suun sisäpuoli vai osoitetaanko vain sivistyneesti tunnetta.. Itseä ei haittaa tuo jälkimmäinen, sehän on vain kiva huomata, että ihmiset tykkäävät toisistaan ;) Isäntä taas on tottunut sellaiseen, että julkisesti ei pussailla.
Alussa mies oli vaivautunut jo kun näki jonkun siistin pusun vaikkapa kadulla, nykyisin hyvällä tuulella ollessaan antaa joskus suukon otsalle tai poskelle, erityisen hyvänä päivänä ehkä jopa suulle, vaikka oltaisiinkin ihmisten keskuudessa. Kyllä tämä meidän julkipussailu silti rajoittuu aika harvoihin tilanteisiin, ja yhteen pusuun yleensä. Ulkopuoliset tuskin kiinnittävät huomiota, mutta minulle se on melkoinen rakkaudenosoitus, kun tiedän kuinka iso juttu se hänelle on. Eilenkin olin onnesta mykkyrässä kun isäntä kaupassa veti minut kainaloonsa ja antoi suukon otsalle.
Bidralin viestiin viitaten, meidän isäntä pitää kyllä mielellään minua kädestä ulkosalla. Sen sijaan hän ei mielellään anna lahjoja tai rahaa tai ota niitä vastaan ulkopuolisten silmien alla. Kai nämä ovat pitkälti siitä riippuvaisia, mihin on kotimaassaan tottunut.- bidrali
Vielä tuosta aiheesta että mies ei tykkää muistakaan hellyyden osoituksista muiden nähden... tosin tämä riippuu henkilöstä ja vähän hellyyden osoituksesta. peppua ei saa läimiä tai puristella kenenkään nähden mutta niska- tai jalkahieronta on ok varsinkin, jos Ahmed on kylässä (aiemmissa viesteissä ollut ihastuksen poikanen);D Rahaa mielellään annetaan muidenkin nähden On niin polleana kun heittää vtosen tai kympin, että saan edes yhden drinkin paikallisessa ja pääsen sisälle kun olen karaokeen menossa. (ei kuitenkaan kaikkien aikaan ja joillekin ei kehtaa edes sanoa että vaimo käy baarissa laulamassa, vaikka kyllä kai kaikki sen jo tietää kun itse ovat siellä biljardia ja apilaa pelaamassa samoihin aikoihin;D)
Sama juttu kun tietää miten vaikeaa se on toiselle se julkinen hellyyden osoitus, sitä arvostaa sitten enemmän jos sellaisen kohteeksi sattuu isännän taholta joutumaan;D... Kullaksi ja vaimoksihan tuo kutsuu ihan julkisissakin mutta tosiaan suukottelut ja kädestä pitämiset ei oikein luonnistu kaupungilla ollessa.
Kyllä pussaillaan julkisesti. Itse olen vähän yrittänyt ehkä rajoittaa, koska Kairossa(kaan) se ei ehkä ole niin sopivaa, vaikka paikalliset nuoret käsi kädessä kulkevatkin ja osoittavat hellyyttä julkisesti. Muiden pusutteluja en ole kuitenkaan vielä nähnyt.
Mies pussailee kyllä ihan estottomasti (julkisilla paikoilla) ja nurisee kun yritän joskus vähän hillitä sitä...ihan läsnäolijoiden kunnioittamiseksi. Suomessa jos oltais, niin ei mitään paniikkia asian suhteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2466314
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m284287- 952834
- 412247
- 332032
- 491984
- 1091850
- 221739
- 271542
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2311481