Hei kaikki tietäjät.
Löysin vihdoinkin auton millä hinta olisi kohdillaan mutta auto on etelä ranskassa. Myyjän kanssa olen jo alustavasti sopinut kaupoista mutta ongelmana on se etten tiedä mitä asioita tuontiin tarvitsee. Seuraavat kysymykset askaruttaa:
Saako autoon siirtokilvet ranskasta miten helposti?
Paljon maksaa vakuutukset esim. 1vk (ajattelin ajamalla tuoda auton)
Onko olemassa logistiikka yrityksiä jotka toisivat auton rahtina sieltä suomeen?
Mitä papereita tarvitsee myyjältä mukaan että auton saa täällä kilpiin?
Kokemuksia ranskasta tuonnista yleensä
miten auton voi tuoda ranskasta
7
1676
Vastaukset
- savelet,
siihenkin: menet myyjan kanssa kanhdestaan poistamaan auton paikallisesta rekisterista ja hommaatte siihen siirtokilvet. Samalla katsos varmistuu ettei auto ole varastettu. Noin yleensa ranskalaisiin ei kannata luottaa paskanvertaa joten haet sen auton itse, koeajat sen ja teet kaupat sitten kuten edella mainittu. Jos kaikki ok niin alat ottaa yhteytta viimeistaan siina kohtaa logistiikkafirmoihin. Paras olisi kuitenkin ajaa auto itse. Vetela ranskasta rostokkiin ajaminen on aika rupeema, tarvitset yhdet unet valissa. Teltta/auto/hotelli tms. Pysahdy vaikka Luxemburgiin, ala aja Belgia/Hollanti reittia, hirvittavat ruuhkat viikonloppusin ja ns ruuhka aikaan.
- apujoukkoja
Eli välittäjää joka tuo auton saksaan satamaan ja laittaa laivaan suomeen toivomaasi satamaan.
Hampurissa ainakin on yksi reipas kaveri joka kyllä tekee tommosen homman kitisemättä kuinjka kaukana auto on!On toiminut siellä ainakin jo vuodesta 2000 ja tekee töitä firmansa nimellä, ei pelkkä Jaska tai pave tai tyyliin olen lähdössä lomalle ja voin tuoda autosi.Ne on sitten vihoviimeisiä juttuja.
Kun kerran olet sopinut jo kaupat myyjän kanssa niin sinun ei edes tarvitse pelätä että välittäjä tienaisi jotain siitä välistä, maksat vaan hänen laskunsa!- oma apu, paras apu
homman voi ihan hyvin hoitaa itsekin.
Teitä siipiveikkoja sitten riittää...
Tosi kätevää tuo Hampurin apukin kun auto on Ranskassa. Oletko kaverille velkaa, vai mainostatko itseäsi? - siinä on,
oma apu, paras apu kirjoitti:
Tosi kätevää tuo Hampurin apukin kun auto on Ranskassa. Oletko kaverille velkaa, vai mainostatko itseäsi?että esim kirvesmies, muurari, maalari, juristi, lääkäri jne. avuista ollaan "valmiita maksamaan", vaikka jokaisella itselläänkin ne työkalut pysyvät kädessä, vai pysyvätkö?
Mutta kun joku tarvii ammattiapua tai vastaavaa, niin heti leimataan palvelun tarjoaja välistävetäjäksi.
Mikä kumma siinä on? Kateus, vai huoli lähimmäisestä, vai vain halu sorkkia toisten asioissa? Kaikki palvelu maksaa jotain, ja se jotain on "kahden kauppa".
Oma apu on parasta silloin, kun se itselle sopii taloudellisesti (omakin matka Ranskaan maksaa)ja tietää asian yksityiskohdat.
On hölmöä lähteä pioneerina liikeelle ja maksella hölmöjä oppirahoja, kun kerran apujakin on saatavissa, ja jopa vielä aivan kohtuullisin kustannuksin.
Kysyjä ei varmastikkaan olisi tätä keskusteluketjua aloittanut, mikäli hän olisi ollut selvillä asiasta. Ts. hän haki apua. Se, että silti joku kateellinen älypää kehoittaa käyttämään "omaa apua" on sama kuin käskisi uimataidottoman hyppäävän mereen.
No tämä kirjoitus oli vain kommentti, ja tuskin auttaa kysyjää itse asiassa. - reilusti apujoukkoja
Tosi kätevää tuo Hampurin apukin kun auto on Ranskassa. Oletko kaverille velkaa, vai mainostatko itseäsi?Niinpä tietysti, ainahan täällä kommentoi joku jonka äö on sama kun oman kengän numero!!
Annoin vaan kokemuksesta vinkin, itse toimin näin ja olin kovin tyytyväinen.Tilanteeni oli aivan samanlainen!
Voi pyhä jysäys, mistä teitä rääväsuita tänne riittää?????????? - suomijuntilla
Tosi kätevää tuo Hampurin apukin kun auto on Ranskassa. Oletko kaverille velkaa, vai mainostatko itseäsi?ole mitään jakoa kun ei se pärjää saksassakaan vaikka täällä palstalla aina kehuu onnistumisiaan. Mutta miksi ostaa auto Ranskasta? Ranskalainen ei suhtaudu autoonsa yhtä tunteenomaisesti kuin saksalainen tai etenkin suomalainen. Autot yleensä kolhittuja ja tupakoituja linttoja. Mutta mikäs olikaan autosi merkki ja malli? Eikö vastaavaa löydy Ranskan naapurimaista? Riski pienenisi olennaisesti ja noissa naapurimaissa puhutaan sitä enklanttiakin kohtuullisen hyvin kun se on suomalaiselle niin tärkeää.
- Erikoinen auto kiikarissa
suomijuntilla kirjoitti:
ole mitään jakoa kun ei se pärjää saksassakaan vaikka täällä palstalla aina kehuu onnistumisiaan. Mutta miksi ostaa auto Ranskasta? Ranskalainen ei suhtaudu autoonsa yhtä tunteenomaisesti kuin saksalainen tai etenkin suomalainen. Autot yleensä kolhittuja ja tupakoituja linttoja. Mutta mikäs olikaan autosi merkki ja malli? Eikö vastaavaa löydy Ranskan naapurimaista? Riski pienenisi olennaisesti ja noissa naapurimaissa puhutaan sitä enklanttiakin kohtuullisen hyvin kun se on suomalaiselle niin tärkeää.
Auton merkki ei nyt ole niinkään tärkeä vaikka noita samanlaisia löytyy myös muista maista. Kuitenkin auton kunto ja yms vaikutti siihen että olin kiinnostunut.
Tarina kuitenkin päättyi siihen etten ostanut autoa. Itsellä oli se hyväpuoli että satuin olemaan työmatkalla siellä ranskassa ja samalla sain katsastettua auton omin silmin. Kuitenkin ongelmaksi koitui se ettei auton omistaja saanut hommattua paperiasioita kuntoon joten auto jäi sinne. Joskus käy näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303