Katsellut edullista ilmastoitua ja isoa bensa autoa.
Mikä näissä Trans Sporteissa on niin huonoa kun ovat niin halpoja 92-96 vuosimallit?
Halpaa ja hyvää ei olekaan. Varustelu niissä on hyvä ja tilaa on. Ei mikään ruusu ulkonäöltään mutta jos tekniikka on ok niin mikä ettei.
Kellään kokemuksia kyseisestä automerkistä???
Miksi Pontiac Trans Sport on niin halpa?
40
13537
Vastaukset
- suomalaiset
ovat vielä jämähtäneet kekkoslovakian aikoihin, jolloin suomessa ei saanut ostaa muita kuin itäautoja. Lisäksi pelätään muka kauheaa bensankulutusta (n 12 litraa keskikulutus). siinä kai syyt halpuuteen. Muuten auto on kyllä varma kulkupeli. Ymmärsin että katselet 3,8 koneella varustettua, sillä 2,3 ei kannata ostaa jos ei saa varamoottoria kaupanpäälle. Kilometrejä noissa alkaa olla jokaisessa yli 200tkm, mutta ei paljon tunnu. Tietysti kuluvia osia (jarrupaloja, iskareita ym joutuu vaihtamaan). Muista sitten ostaessa katsoa että ilmastointi pelaa, äläkä usko että just nyt ei toimi kun tarvii vain täyttää järjestelmä. Jos aineet on kauan pois niin kompuran tiivisteet on sököt ja jos ei ole edellinen omistaja täytättänyt niin tarkoittaa että vuoto on niin iso ettei kannata täytättää joka kuukausi. Ilmastointiremppa maksaa sen 1000e vaikka tilaisi kompuran ja kuivaimen jenkeistäkin.
- nämäkin
Tuo on hyvä tietää että 2,3 moottori on susi. Kuluvia osia vaihdetaan joka autoon, se ei ole ongelma. Bensan kulutuskaan ei haittaa koska autolle tulee kilometrejä vain 5000-6000 km vuodessa ja meillä on pikkudieseli jokapäiväistä ajoa varten. Nykyinen bensa bussi on vienyt pienimmillään 13,5litraa sataselle ja vaunu perässä 20litraa, joten tankkaamisesta on kokemuksia. :)
Kiitti vinkeistä, onko muuta kyseisestä automallista? Mitä kannattaa tarkistaa kun on ostamassa? - Chevy63
nämäkin kirjoitti:
Tuo on hyvä tietää että 2,3 moottori on susi. Kuluvia osia vaihdetaan joka autoon, se ei ole ongelma. Bensan kulutuskaan ei haittaa koska autolle tulee kilometrejä vain 5000-6000 km vuodessa ja meillä on pikkudieseli jokapäiväistä ajoa varten. Nykyinen bensa bussi on vienyt pienimmillään 13,5litraa sataselle ja vaunu perässä 20litraa, joten tankkaamisesta on kokemuksia. :)
Kiitti vinkeistä, onko muuta kyseisestä automallista? Mitä kannattaa tarkistaa kun on ostamassa?Moottorina 2.3 on alitehoinen tuohon autoon ja siksi siitä menee kannentiivisteitä 200tkm välein (tosin menee noista isommistakin koneista). Kori on lujitemuovia ja hapettuneen näköinen A-palkin lista alumiinia, joten ruostevikoja pitää etsiä auton alta (jos niitä sattuisi olemaan) mutta kori säilyy hyvännäköisenä. Takaiskarit kestää jos ovat alkuperäistä varaosaa, uudet maksaa 500€/pari. Autossa on sähkövermeitä sen verran, että huonolla akulla saa äkkiä myös laturin vaihtoon. Jos autossa on automaattilaatikko, kannattaa sen kunnosta myös varmistua.
Halpaan hintaan vaikuttaa se, että auto on amerikkalainen (ei arvosteta Suomessa), korimallin valmistus on lopetettu eikä ilmeisesti miellytä suurta osaa suomalaisia näöltään ja pelko kalliista varaosista (mikä pitää paikkansa merkkiliikkeen hintojen osalta).
Osia on helppo tilailla jenkeistä ja rahteineen ja tulleineen tulee halvemmaksi kuin valtaosa Suomessa myytävistä.
Mukava auto ajaa ja matkustaa. Parhaimmillaan 3.1/3.8 moottorilla ja automaattilaatikolla. - myllyssä
Chevy63 kirjoitti:
Moottorina 2.3 on alitehoinen tuohon autoon ja siksi siitä menee kannentiivisteitä 200tkm välein (tosin menee noista isommistakin koneista). Kori on lujitemuovia ja hapettuneen näköinen A-palkin lista alumiinia, joten ruostevikoja pitää etsiä auton alta (jos niitä sattuisi olemaan) mutta kori säilyy hyvännäköisenä. Takaiskarit kestää jos ovat alkuperäistä varaosaa, uudet maksaa 500€/pari. Autossa on sähkövermeitä sen verran, että huonolla akulla saa äkkiä myös laturin vaihtoon. Jos autossa on automaattilaatikko, kannattaa sen kunnosta myös varmistua.
Halpaan hintaan vaikuttaa se, että auto on amerikkalainen (ei arvosteta Suomessa), korimallin valmistus on lopetettu eikä ilmeisesti miellytä suurta osaa suomalaisia näöltään ja pelko kalliista varaosista (mikä pitää paikkansa merkkiliikkeen hintojen osalta).
Osia on helppo tilailla jenkeistä ja rahteineen ja tulleineen tulee halvemmaksi kuin valtaosa Suomessa myytävistä.
Mukava auto ajaa ja matkustaa. Parhaimmillaan 3.1/3.8 moottorilla ja automaattilaatikolla.Vedän kesäisin asuntovaunua ja nykyisen volkkarini automaattiloota on ihan...ska siinä hommassa. Tietysti, jenkithän ne vasta caravaanareita on joten täytyyhän sen homman skulata. Sen takia oon katsellut vain manuaali lootaista kun tämän volkkarin automaatin kanssa on ollut ongelmia. Ei voi hinata ollenkaan, ei voi lykätä käyntiin, jota volkkarissa tarvitaan aika usein yms.
Kiitti tiedoista Chevy63 - Chevy63
myllyssä kirjoitti:
Vedän kesäisin asuntovaunua ja nykyisen volkkarini automaattiloota on ihan...ska siinä hommassa. Tietysti, jenkithän ne vasta caravaanareita on joten täytyyhän sen homman skulata. Sen takia oon katsellut vain manuaali lootaista kun tämän volkkarin automaatin kanssa on ollut ongelmia. Ei voi hinata ollenkaan, ei voi lykätä käyntiin, jota volkkarissa tarvitaan aika usein yms.
Kiitti tiedoista Chevy63Uudempikoppaisella 3.4 automaatilla en ole vaunua vetänyt (ei ole tullut hankittua koukkua) mutta ne jotka ovat vetäneet, ovat parantaneet usein laatikkonesteen jäähdytystä ja suurin vetovaihde on kolmonen (ei käytetä nelosta).
Pontiac -93 oli tuolla surullisella 2.3-moottorilla, mutta hienosti veti viiden hengen vuokra-Kabea kun jätti viitosvaihteen käyttämättä. - homma siis
Chevy63 kirjoitti:
Uudempikoppaisella 3.4 automaatilla en ole vaunua vetänyt (ei ole tullut hankittua koukkua) mutta ne jotka ovat vetäneet, ovat parantaneet usein laatikkonesteen jäähdytystä ja suurin vetovaihde on kolmonen (ei käytetä nelosta).
Pontiac -93 oli tuolla surullisella 2.3-moottorilla, mutta hienosti veti viiden hengen vuokra-Kabea kun jätti viitosvaihteen käyttämättä.Selvä homma, täytyy ottaa tuo isompi koneinen vaihtoehdoksi. Mukavan näköinen auto (ei mikään hieno eikä ruma) ja varusteet on aina hyvät.
Varusteet ja varmuus ratkaisee.
Kiitokset vastauksista Chevylle
- pikkupinja
Meillä oli Pontiac Trans Sport, jotain -01 mallia ja toimi moitteettomasti viitisen vuotta, mutta sitten jätti tien päälle ja hinattiin korjaamolle, jossa jouduttiin korjaamaan monia osia. Lähes sama kävi naapurille, jolla myös samainen auto, vähän uudempi jopa.
Ei sillä, että kaikki huonoja olisi, mutta itselläni huonoja kokemuksia. Toki toimi tuon viitisen vuotta oikein hienosti ja oli mukava ajettava :)- uteliasko
Pontiac Trans Sportia ei ole tehty vuonna -01. Silloin se oli jo Pontiac Montana...
- öljypumppu
uteliasko kirjoitti:
Pontiac Trans Sportia ei ole tehty vuonna -01. Silloin se oli jo Pontiac Montana...
meillä on ollut viisi vuotta, osataessa 135000 km
ja nyt ajettu 290000. silloin kone sippasi hävisi
motarilla öljynpaineet.
Korjaus arvio vaihtelee tällä hetkellä 1000- 4000
riippuu selviääkö pelkän öljypumpun ja joidenkin laakereiden vaidolla vai vaihtokone.
En itse ole löytänyt romuttamoilta siis 2,3 kone.
On kuulemma kuumaa kamaa ei vaan kestä. ikävä kyllä.
kun saan kuntoon ei uskalla pitää vaihtoon pakko vaihtaa.
Huomioikaa myös hävittää mystisesti jostakin nestettä pois ei mene öljyn sekaan. se on ensimmäinen varoitus on tullut aika vaihtaa pois.
- jenkki rules
on se jännä juttu mul 94 2.3 16v ponu ja mittaris 358tkm eikä oo tehty kannelle ja koneelle mitään ja hyvin toimii kai se ihmisestä kii miten tommosella autolla pitäs ajaa ei koko aikaa lämä lattias ja lähdöis sama juttu ja paukkuu ne 3.8 koneetkin ja laatikot varsinkin
- Pontiac 2,3
Mulla on 2,3 vm-94 ajettu 298th, auto ollut minulla 6vuotta eikä ole ollut mitään isompia vikoja,
mutta säännöllisesti vaihdettu öljyt ja muut huollot tehty. Olen oikein tyytyväinen autoon - pontiac 1993
Pontiac 2,3 kirjoitti:
Mulla on 2,3 vm-94 ajettu 298th, auto ollut minulla 6vuotta eikä ole ollut mitään isompia vikoja,
mutta säännöllisesti vaihdettu öljyt ja muut huollot tehty. Olen oikein tyytyväinen autoonMeillä on ollut 2,3l manuaali laatikolla ja ajettu 358th. eikä ole kun jarruputket jouduttu laittamaan
takaluukun lukko ja iskarit, iskareiden hinta varaosaliikkeessä 60e/netto taakse. mutta auto huollettu uudesta asti säännöllisesti vm93.Hyvät ajo-ominaisuudet. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä autoon. - euro-ropo
Pontiac 2,3 kirjoitti:
Mulla on 2,3 vm-94 ajettu 298th, auto ollut minulla 6vuotta eikä ole ollut mitään isompia vikoja,
mutta säännöllisesti vaihdettu öljyt ja muut huollot tehty. Olen oikein tyytyväinen autoonMissä vika? Kun kierrokset eli tyhjäkäynti vaihtelee 500-2000: teen kierrokseen.
Ja kun sammutan moottorin niin yleensä sen jälkeen käynti on normaali.
Mutta aina sama kun taas lähden ajamaan.
Mikään varoitusvalo ei syty. Pontiac on 2,3 vm 96 Transport.
En ole löytänyt vielä niin viisasta joka osais sanoa yleensä pontiacin viat, tai
miten ne korjataa. Ja niitähän
on ollut minulla ( tarkoitan Pontiacilla ) paljonkin. Esim. merkkihuolto " Metro auto" jossa tämä
on ollut useita kertoja, mutta ovat saaneet vain enemmän korjaamista aikaan kun ovat
huolimattomasti tehneet työt ja sen jälkeen on tullut muuta vikaa. Kerran
tuli öljyt mäkeen ja toisen kerran vedet, kun ei muistettu kiristää alavesiletkua
eli lemmari jätetty kiristämättä. Kerran jakopään remontissa laitettiin "piratti" osat
ja kesti vain muutaman päivän ajaa ja taas "Metroon". Metro kyllä joutui korvaamaan
omista "töppäyksistä" jonkin verran.
Mutta onko jonkun "ponun" omistajalla jotain viisauksia antaa minulle,
siitä suuri kiitos. - ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
euro-ropo kirjoitti:
Missä vika? Kun kierrokset eli tyhjäkäynti vaihtelee 500-2000: teen kierrokseen.
Ja kun sammutan moottorin niin yleensä sen jälkeen käynti on normaali.
Mutta aina sama kun taas lähden ajamaan.
Mikään varoitusvalo ei syty. Pontiac on 2,3 vm 96 Transport.
En ole löytänyt vielä niin viisasta joka osais sanoa yleensä pontiacin viat, tai
miten ne korjataa. Ja niitähän
on ollut minulla ( tarkoitan Pontiacilla ) paljonkin. Esim. merkkihuolto " Metro auto" jossa tämä
on ollut useita kertoja, mutta ovat saaneet vain enemmän korjaamista aikaan kun ovat
huolimattomasti tehneet työt ja sen jälkeen on tullut muuta vikaa. Kerran
tuli öljyt mäkeen ja toisen kerran vedet, kun ei muistettu kiristää alavesiletkua
eli lemmari jätetty kiristämättä. Kerran jakopään remontissa laitettiin "piratti" osat
ja kesti vain muutaman päivän ajaa ja taas "Metroon". Metro kyllä joutui korvaamaan
omista "töppäyksistä" jonkin verran.
Mutta onko jonkun "ponun" omistajalla jotain viisauksia antaa minulle,
siitä suuri kiitos.Oliskohan tyhjäkäynnin säätöventtiilin vaihdon aika. Tekee tuollaista kun alkaa vanhemmuuttaan takeltelemaan.
- tsakaali
euro-ropo kirjoitti:
Missä vika? Kun kierrokset eli tyhjäkäynti vaihtelee 500-2000: teen kierrokseen.
Ja kun sammutan moottorin niin yleensä sen jälkeen käynti on normaali.
Mutta aina sama kun taas lähden ajamaan.
Mikään varoitusvalo ei syty. Pontiac on 2,3 vm 96 Transport.
En ole löytänyt vielä niin viisasta joka osais sanoa yleensä pontiacin viat, tai
miten ne korjataa. Ja niitähän
on ollut minulla ( tarkoitan Pontiacilla ) paljonkin. Esim. merkkihuolto " Metro auto" jossa tämä
on ollut useita kertoja, mutta ovat saaneet vain enemmän korjaamista aikaan kun ovat
huolimattomasti tehneet työt ja sen jälkeen on tullut muuta vikaa. Kerran
tuli öljyt mäkeen ja toisen kerran vedet, kun ei muistettu kiristää alavesiletkua
eli lemmari jätetty kiristämättä. Kerran jakopään remontissa laitettiin "piratti" osat
ja kesti vain muutaman päivän ajaa ja taas "Metroon". Metro kyllä joutui korvaamaan
omista "töppäyksistä" jonkin verran.
Mutta onko jonkun "ponun" omistajalla jotain viisauksia antaa minulle,
siitä suuri kiitos.mulla on ollut -95 transport n.6v, ja nyt mittarissa 300t. omalla kohdalla tuo seilaaminen johtui imuvuodosta. koneen päällä reilun tupakkiaskin kokoinen musta loota, johon menee sormenpaksuisia putkia, niin kuskinpuoleisesta alanurkasta imusarjaan, n.10 cm kumiputki halki lähes koko matkalta. varaosa halpa, oljynkestävää tarvikeputkea pätkä. vaihtamiseen menee tietysti tovi, ja risat rystyset...
ei seilaa kierrokset.29 - korjaan itse kaikki
tsakaali kirjoitti:
mulla on ollut -95 transport n.6v, ja nyt mittarissa 300t. omalla kohdalla tuo seilaaminen johtui imuvuodosta. koneen päällä reilun tupakkiaskin kokoinen musta loota, johon menee sormenpaksuisia putkia, niin kuskinpuoleisesta alanurkasta imusarjaan, n.10 cm kumiputki halki lähes koko matkalta. varaosa halpa, oljynkestävää tarvikeputkea pätkä. vaihtamiseen menee tietysti tovi, ja risat rystyset...
ei seilaa kierrokset.29kaverilla sellanen ollut monta vuotta,vikoja suht vähän,moottori ja laatikko toiminu moitteettomasti,kun ei lykkää huoltoja kuten monet tämän auton omistajat ja korjauttaa /huoltaa sen sellaisella joka on jenkkiautoja laitellut,korjaamot hehe en veis..
jotka korjaa euroja
on ollut vikojakin.sähköikkuna kuskin puolen sähkömoottori
johtosarja vikaa,nyt korjattu
liike ei saanut kuntoon
itse sain
niveliä,jarruja,öljyt ,suodattimet,lasinpyyhkijät,iskarit vakiot vielä
akku nyt heikko sen kaa huolella et toimii,kannattis laitella pian
kytkin sylinteri,pääsylinteri yms vikaa
nyt sitten meni se sama putki poikki mikä tossa edelliselläkin,imuilmaa hörppää,ja sen korjaus edessä,muuten kulutus 10l ja moottori tosi timmi eikä laiska.
hyvä ja halpa tila auto jolle ei korjaaminen ja huoltaminen tuota tuskaa,varma auto...helppo korjata. - tee itse säästät
korjaan itse kaikki kirjoitti:
kaverilla sellanen ollut monta vuotta,vikoja suht vähän,moottori ja laatikko toiminu moitteettomasti,kun ei lykkää huoltoja kuten monet tämän auton omistajat ja korjauttaa /huoltaa sen sellaisella joka on jenkkiautoja laitellut,korjaamot hehe en veis..
jotka korjaa euroja
on ollut vikojakin.sähköikkuna kuskin puolen sähkömoottori
johtosarja vikaa,nyt korjattu
liike ei saanut kuntoon
itse sain
niveliä,jarruja,öljyt ,suodattimet,lasinpyyhkijät,iskarit vakiot vielä
akku nyt heikko sen kaa huolella et toimii,kannattis laitella pian
kytkin sylinteri,pääsylinteri yms vikaa
nyt sitten meni se sama putki poikki mikä tossa edelliselläkin,imuilmaa hörppää,ja sen korjaus edessä,muuten kulutus 10l ja moottori tosi timmi eikä laiska.
hyvä ja halpa tila auto jolle ei korjaaminen ja huoltaminen tuota tuskaa,varma auto...helppo korjata.ton edellisen ponun kierrokset kun heittää,moottori hörppää ilmaa,luulisin tarkista letkut!!
tyhjäkäynti venttiili
- Pontso -94
Mulla kanssa -94 2.3 litranen transport, ollut kohta kuusi vuotta ja huollot tehty säännöllisesti. Kuluvia osia korjattu sitä mukaa kun hajonnut ja niitähän hajoaa joka autosta.
Autolla ajettu 290 000 eikä ole kansiremontteja tehty eikä ketjua vaihdeltu.
Ohjaustehostimen ja laturin hihnat kerran vaihdettu.
Pakoputki on edelleen kunnossa eikä kertaakaa ole tarvinnut siihenkään koskea.
Iskareihin ei ole tarvinnut puuttua, ruostetta ei löydy.
Viimekesänä ilmastointi sanoi itsensä irti samoin kompura, mutta se saa olla, maksaa enemmän korjaus kun mitä auton arvo on tänä päivänä.
Muuten olen ollut pontsoon tyytyväinen. Kertaakaa ei ole tienpäälle jättänyt ja bensaa menee noin 10 l satasella. Isäntä meidän huushollissa vaan välillä manailee kun rouvan autoa korjailee mut oon itse aina hengessä mukana:))
Kaikinpuolin olen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen autoon vaikkei se mikään raketti kiihtyvyydeltään olekkaan, pääsee sillä kuitenkin ihan mukavasti eteenpäin. - 23
Jos jotain pontiac miestä kiinnostaa, niin itseltäni jäi autosta yli 16" kromivanne paketti. Pistin huutoon myyntiin. Ei tule toisia vastaan ihan äkkiä :)
http://www.huuto.net/kohteet/pontiac-transsport-_-bonneville-tms-kromi-vanteetrenkaat/182988603?published
Alkuperäiselle kysyjälle voisia vielä vastata, että 2.3 koneen kansi pamahtaa 200tkm jälkeen. Näin ainakin itselläni. Muuten ihan ok auto ja ruosteen kanssa ei tarvitse tapella korin osalta.- Quad4
Iselläni on ollut 2.3 koneinen ja nykyisin 3.8. 2.3 koneesta hyppäsi nokkaketju paripykälää yli ja meni kaikki pakoventtiilit. Ohjeeksi voisi sanoa että kannattaa vaihtaa se jakopään ketju ja kiristin jos niitä ei ole vaihdettu. Toinen murhe ko. koneessa on vesipumppu joka voi vuotaa akselilta jakopäähä joka on öljykylvyssä, eli kannattaa päivittää ketju kiristin vesipumppu samantien. Olen tehnyt konepemontin 2.3 koneeseen. Quad4 2.3 kone on todella edistyksellinen kone perusrakenteeltaan. Nykyisin ajan 3.8 V6 koneella koska tykkään väännöstä ja automaatista. Näissä koneisa on ongelmana nokka-akseli laakerit joka näkyy matalana öljynpaineena. Trans Sportti on jonkunlainen harrasteauto muttta siihen löytyyhyvin apuja esim. Overdive.fi sivuilta.
- Quad4
Quad4 kirjoitti:
Iselläni on ollut 2.3 koneinen ja nykyisin 3.8. 2.3 koneesta hyppäsi nokkaketju paripykälää yli ja meni kaikki pakoventtiilit. Ohjeeksi voisi sanoa että kannattaa vaihtaa se jakopään ketju ja kiristin jos niitä ei ole vaihdettu. Toinen murhe ko. koneessa on vesipumppu joka voi vuotaa akselilta jakopäähä joka on öljykylvyssä, eli kannattaa päivittää ketju kiristin vesipumppu samantien. Olen tehnyt konepemontin 2.3 koneeseen. Quad4 2.3 kone on todella edistyksellinen kone perusrakenteeltaan. Nykyisin ajan 3.8 V6 koneella koska tykkään väännöstä ja automaatista. Näissä koneisa on ongelmana nokka-akseli laakerit joka näkyy matalana öljynpaineena. Trans Sportti on jonkunlainen harrasteauto muttta siihen löytyyhyvin apuja esim. Overdive.fi sivuilta.
Siis overdrive.fi sivut, tuli kiroitusvihre....
- HALVALLLA MENEE
Vanhoista jenkeistä ei kukaan maksa mitään - olin eilen mukana kun kaverini oli myymässä autoliikkeeseen 2006-mallista Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD:tä 136 tkm ajettu, kaikki mahdolliset varusteet, uudet renkaat ja siisti auto, mutta meinasi tulla pojalle itku silmään kun tarjottu käteishinta oli 2000.- ja melkein sama ( 2200.- ) tarjous saatiin toisestakin liikkeestä. Eipä tullut kauppoja, kehottivat hankkimaan saksalaisia tai ruotsalaisia autoja niin hinta säilyy paremmin . ?.
- ---------------
Tämä on asia jonka kanssa pitää vain elää. Jokainen ison liikkeen autokauppias tietää että vaihtojenkeistä tai vaihtoalfoista ei voi edes puhua. Ei liikekään voi tunteilla jos haluaa tulosta.
Kukaan joka etsii "jotain hyvää ja autoa" työmatkoihin ja skidien kiekkokassien kuljetukseen, päädy jenkkiin tai Alfa Romeoon, osittain ennakkoluulojen, osittain käytännön vuoksi.
Jenkki tai Alfa pitää myydä sille joka bonjaa tän jutun, enemmistö ei bonjaa, mutta pitää vaan yrittää.
- JR
on se kumma juttu kun jos auton omamassa on 1500kiloo ja 2.3 sanotaan alitehoiseksi tuon kokoluokan autoon, nykynen autoni painaa enemmän ja on 1.6 ja se liikuttaa sitä vallan mainiosti. onkohan tässä nyt vain kyse siitä että sanotaan noiden 2.3 koneiden olevan "vikapommeja" koska ei osata tehdä huoltoja oikeeseen aikaan ja sitten toinen että kun kyseessä on amerikalainen auto niin ei voida sulattaa että siellä olisi suora 4 kone keulalla. kaikaista autoista saa paukkumaan koneen kun ei huolla oikeeseen aikaa ja polkee sitä niinkun tulpatonta mopoo. itse en henkilökohtasesti edes viitisi kysellä/katsella yleisiltä foorumeilta minkään auton tyyppivikoja. ne löytyy luotettavimilta sivuilta joissa on luotettavampaa tietoa tyypivioista. olen itse harkinnut kyseisen pontiac trans sportin ostoa joka on tuolla 2.3 koneella. tähän mennessä mitä olen löytänyt juttuja niin tu tuu että nuo 2.3 kone viat ovat vain satunnaisia vikoja. jokaseenautoon on kumminki jossain vaiheessa tehtävä koneremontti. hyvin harva auto kestää ajaa koko auton elin iän samoilla laakereilla.
- Hyvin pelaa
Auto on tosiaan aliarvostettu, tiloiltaan ja muuneltavuudeltaan mainio. Täytyy myöntää että kaikenlaista pikkuremppaa on joutunut tekemään mutta jos verrataan esm Espaceen, vanhempiin Voyagereihin; ei se sen huonompi ole. Osat on ollut kohtuuhintaisia kun oikeasta paikasta tilaa. Kakkosautona Ponu on palvellut kolmatta vuotta, malli on -94 2,3. Tuosta kannen kestävyydestä, tähän on aikanaan vaihdettu kansi ja nyt on rempan jälkeen ajettu 50tkm ilman ongelmia. Epäilisin että kansi kuormittuu vähemmän kun käyttää aktiivisesti vaihteita esim mäissä. Cruice päällä ja 5-vaihde pesässä cruise lataa helposti kaasun pohjaan ja yrittää väkisin pitää vauhdin. Tämähän luonnollisesti kuumentaa konetta. Moottori on mopo mikä mopo.
Vuosimalleista suosittelisin ennen -95 kesäkuuta rekisteröityjä. Tämän jälkeen täytyy perän tasosäädön toimia valojen korkeussäädön takia. Tasosäädön kompurat ovat kiven alla ja satumaisen kalliita. Itse purin ilmaperän pois ja korvasin iskarit ihan tavallisilla iskareilla. (tuli muuten parempi ajaa kuin noilla ilmahömpötyksillä)
Alustan osalta remontit on helppoja, mutta moottoritilan ahtauden takia huollot hieman haastavia. Luonnollisesti nämä autot on niille jotka voivat tehdä remontteja itse, vieraalla jos teettää niin maksaa maltaita auton hintaan nähden. Komposiittikorille annan 10 pistettä, ei tarvi ruosteita paikkailla.- Chris de Burgh
Tuosta iskarijutusta sen verran että se on hyvä ratkaisu, eikä mikään hömpötys. Jos oma kompura hajoaa niin tilalle mikä tahansa halpahallin 12 V jännitteellä sopiva päristin, ja taas toimii. Myös iskarisarjoja kompuran kanssa saa edukkaasti, kiitos aasian ahkerien työläisten. Juuri sain rekisteriin -98 Astron, johon valojen säätömoottoria korvaamaan asennettiin ilmasäätöinen järjestelmä.
Ja vaikka ei tasonsäätö toimisikaan, siitä seuraa vain korjauskehotus. Sillä voi mennä vuodesta toiseen eteenpäin.
Tämä vuodaatus siksi että vallalla tuntuu olevan jonkinlainen masennus ja tappiomieliala -98 ja uudempien amerikkalaisten, uitettujen autojen suhteen.
Kyllä ne kilpiin saa. Rohkeasti vain tuomaan maahan esim. Chevy Uplanderia ym. - ponua peukaloinut
Chris de Burgh kirjoitti:
Tuosta iskarijutusta sen verran että se on hyvä ratkaisu, eikä mikään hömpötys. Jos oma kompura hajoaa niin tilalle mikä tahansa halpahallin 12 V jännitteellä sopiva päristin, ja taas toimii. Myös iskarisarjoja kompuran kanssa saa edukkaasti, kiitos aasian ahkerien työläisten. Juuri sain rekisteriin -98 Astron, johon valojen säätömoottoria korvaamaan asennettiin ilmasäätöinen järjestelmä.
Ja vaikka ei tasonsäätö toimisikaan, siitä seuraa vain korjauskehotus. Sillä voi mennä vuodesta toiseen eteenpäin.
Tämä vuodaatus siksi että vallalla tuntuu olevan jonkinlainen masennus ja tappiomieliala -98 ja uudempien amerikkalaisten, uitettujen autojen suhteen.
Kyllä ne kilpiin saa. Rohkeasti vain tuomaan maahan esim. Chevy Uplanderia ym.Joo vikojahan on joka autossa niitä vikoja on myös 2010 malleissakin ,et se siitä sit.
mut kyseiseen malliin olen tehnyt remppaa kaverin auto.2,3i 16v hihna koneella.
Hyvin on toiminut kun uskois mua ja tekis kuten minä tekisin ,eli huollata auto aina ajoissa ,vaihda hihna ,vesipumppu,moniurahihnat ja kiristin ,älä koskaan keitä autoo,älä koskaan aja kyseisellä koneella yli 6000km öljyillä,jos kyseisessä moottorissa olisi öljypohjan suoja ,kestäisi auto kuten muutkin moottorit ,kun vaan huolehtii nuo moottoriöljyt ajallaan.Koska huonot öljyt ja öljyn sekaan muodostunut vesi ja paska pilaa tuon moottorin ,lisäksi ei öljyjä vaihdeta tarpeeksi ajoissa,lisäksi öljypohjan lämpösuoja tekis hyvää moottorin öljyn jäätymiselle ja se estäisi jäätämistä,koska sen moottori vaurion syy on se että moottorin öljypumpun hammaspyörä hajoaa ,huonosti pidetyissä malleissa ,se on tiedossa .
Kyseisen mallin öljypumpun hammasratas on pakeliittia joten ymmärrätte tekin sen että se on helppo menemään kun jäätyy öljypohja ,öljyt ja hampaita sit lohkee,mut kaveri ajoi sen jo paskaksi myös kun öljyjä ei vaihtanut,jakopäätä ei edes katsonut ,eikä vaihtanut ,mut uudet renkaat se osti ja bensaakin niin vähän aina ei oli välillä joka kolmas päivä,arvaa vituttiko viedä sille bensaa,nooh nyt ei tarvi enää bensaa,vaan kannen ,jeeh ...jakoremmi poikki hahahaha.On niitä tyhmiäkin näköjään tässä maailmassa.No minä ostasin kyl ton 2,3 ihan mieluusti ,kulutus kaverilla alle 10l ja toimi kunnes tahallaan hajotti.Autot kestää kun ne huoltaa v6 on vaikee ja kallis korjata.
Minulla on käyttöautona ollut -94 Ponu jonka ostin moottorivikaisena. Öljypumppu oli hajonnut ja motti leikannut kiinni. Korjautin koko motin oikein liikkeessä, maksoi 2,500€. Olen ajanut suurella tyytyväisyydellällä hyvällä tila-autolla. Ostin juuri 300 €:n hinnalla toisen Ponun vm -96 ilmastointilaitteen takia. Moottori oli osina takakopassa (jakoketju hypännyt yli ja venttiilit poks). Pontiacin ja juuri tuon sarjan autoissa on se hyvä etu että net on helppo korjata ja satasella saat jo todella ison läjän varaosia romiksesta., Ylläolevia kiitettävän hyviä neuvoja kun ottaa huomioon niin kokonaiskustannuksiltaan todella edullinen. Ajan kitkarenkailla ympärivuotisesti. Hyvin pärjää kunhan on ABSit päässä, korvien välissä.
- PONU 2,3 94
Juu pitäis tutkia mikäs ponuun tuli kun ajosta vaan hyyty ja jäi välille.
startatessa pyörii,jokin kilkattava ääni kuulunu ,ei ollut oma eikä mennyt minulla,mut ostin sen pois ja nyt pitäis alkaa katteleen mistä vika löytyis.
koneena siis tunnettu 2,3i 16v...millaset jakomerkit moisessa venkeessä on ja miten vesipumppu ,kansiremppa yms ...millanen homma .
Tehnyt kyllä noita remontteja ,mut en koskaan kyseiseen vehkeeseen.Neuvot niiltä jotka ovat purkaneet kyseisen koneen kiitos !! - ponu2,3 94
Kerrotko millanen homma olis kansiremppa?t.samoilla leluilla ajeleva
- Vatelma-Valtemar
Jos englannin kieli sujuu, niin tässä hyödyllinen linkki:
http://www.quad4forums.com - mie vaan
no mulla on itellä tuo 2.3l ja mie ainakin olen ollu siihen tosi tyytyväinen, omasta mielestä ei tehon puutekkaan ole haittana ja kyll tuo vojakkerin voittaa mennen tullen. vikoja ei ole tullut muuta kuin et kuskin oven ikkuna nostin sano sopimuksen irti
Mulla on 96 mallinen ja olen tosi tyytyväinen. Moottori on 3,4, 4-portainen automaatti, kaksois lämmitys ja -ilmastointi, nahka istuimet sähköllä, ilmastointi, hyvä radio ym. Mootori on tosi riuska 180 hp ja kulutus siinä 10l/100km. Pikkurahalla saa kalliin auton.
Jos tekee huollot ei ole ongelmia.
Jos automaatilla vetää pitää muistaa, että jokainen 10 asteen lämpötilan nousu puolittaa vaihteistoöljyn vaihtovälin. Painavaa vaunua vedettäessä momentinmuunnin toimii jatkuvasti ja kuumentaa öljyn.- Pepita1
Moro kaikille yhdessä ja erikseen!
Olisko kellään myydä ohjekirjaa tai kopioida?Maksu vastaan tietenkin!
Pontiac Trans Porter -93 2,3l Niin ja takaluukun lukkoa,avaimmen kera?
Soitteleppa num:0449953037
Pertti- Bonneville
Hirveä paska! Älä ihmeessä osta!
- ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
"Mikä näissä Trans Sporteissa on niin huonoa kun ovat niin halpoja 92-96 vuosimallit?"
Nuohan ovat jo ikäloppuja loppuun ajettuja romuja. Paljonko muuten kuvittelet että Amerikassa maksettaisiin jostain 20 vuotta vanhasta katiskasta:D - ARVOSTUS
Jos Trans Sporteissa ois vokkelon tai mesen logot perässä, niin porukat kohkais miten erinomaisia premium autoja ne olisivat. Suomalainen kommarimieli ei vaan hyväksy Jenkkejä. Kun meille ostettiin Trans Sport, niin naapurin vanha kommari äijä ihmetteli mikäs tollanen auto oikeen on ja valehtelin että volkkarin transportterihan se siinä on ja äijä halus ottaa kyytiä kun luuli saksalaiseksi. Kehui miten hyväntuntuinen kyyti ja kylläpä saksalaiset osaa tehdä sisustuksenkin tyylikkäästi, mutta naama venähti kun paljastin hänen istuvan jenkkiautossa ja hän heti sanoi että onko tää oikeesti jokin jenkkiromu. Sen jälkeen haukkui aina autoamme huonoksi, vaikka koeajolla erehtyi vuolaasti sitä kehumaan, sellaista se asenne jenkkejä kohtaan on.
- saparoosa
joo olen ajellu mosset ja mustangit sekä mersutötteröt'ja loppujen lopuksi ostin pontikka pontiacin kulkee re 85 ja alle egen litra edullista ja halpaa ajoa ilmam dieselveroa'tyhmät saa maksaa enemmän jos haluu vapaa valinta
- Okkiev2
Merkki pilattiin aikoinaan 2,3 litran neloskoneella ja manuaaliaskilla. 92-mallinen 3.8 Kutonen toimii edelleen, mulla ollut 11 v, kulutusosia vaihtaen
- kaikkijenkitylihintaisia
Miten voit, eihän nyt mikään halpa ole.
Kamala paska, kallis laittekksi jolla vain ei juuri mitään tee ja tuhlaa jos kulkeekin huoltamatta joskus.
Kommarimielinen voi nyt vittu, amiksesa ja apukoulussa vielä keksitään tuollaita, onko jenkkimielinen trumpin ihailija on sellainen joka luulee sitä että jenkkiläisellä selkeästi muita huononmalla autolla ajo tekee itsestä kokoomusnuoren tai jonkunlaisen persun, ylivertaisen vähän kuin harrikalla ajo, mikä tahansa virago on luotettavampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1213040Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342443Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631092071- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2611133- 621067
- 711054