Tälläinen ongelma puskenut esiin kun painoa on tullut salilla käymisen seurauksena ja jalat sitten siinä paksuuntunu. Eli reidet osuu toisiinsa, joka ainakin kävellessä tuntuu oudolta.
Onko tämä yleistä (muilla kuin jollain talon kokoisilla kehonrakentajilla tmv.) ? Tai onko kellään muulla samoin?
Reidet alkaa osua toisiinsa?
17
5628
Vastaukset
- kivet hankaa
vereslihalle, joutuu kävelemään jalat harallaan.
- Octroberg
Kun tuntuu koko ajan siltä ku olis melonit kainaloissa! Joutuu kävelemään kädet aika levällään, ei pääse ovista ku sivuttain.
- joku vaan
Tuollaista ei varmaan voi ymmärtää todellisuutena, jos on joku maratoonari tms. laiheliini.
- m.pieni
mitä sä käytännössä teet niin paksuilla jaloilla.
yhellä tyypillä oli iho mennyt rikki vastaavasta
syystä ikävä kesällä varsinki.
dietti pystyyn ja järki käteen.- Harrastelija vaan
Siis korostan sitä ettei tarkoituksena todellakaan ole ollut hankkia mitään tukkeja jalkojen tilalle. Enkä edes tee mitenkään erityisesti jalkoja, enemmän ylävartaloa.
Enkä myöskään ole mikään varsinainen jättiläinen (182cm/90kg). Eli ilmeisesti fysiikan rajat alkavat ainakin jaloissa tulla vastaan minulla. Eli luuston leveys ym. Ihmettelen vaan miten vielä massakkaammilla on tilanne ja onko tämä reisien toisiinsa osuminen yleistäkin. - rimppakinttu for eva
Harrastelija vaan kirjoitti:
Siis korostan sitä ettei tarkoituksena todellakaan ole ollut hankkia mitään tukkeja jalkojen tilalle. Enkä edes tee mitenkään erityisesti jalkoja, enemmän ylävartaloa.
Enkä myöskään ole mikään varsinainen jättiläinen (182cm/90kg). Eli ilmeisesti fysiikan rajat alkavat ainakin jaloissa tulla vastaan minulla. Eli luuston leveys ym. Ihmettelen vaan miten vielä massakkaammilla on tilanne ja onko tämä reisien toisiinsa osuminen yleistäkin.Älä valita, laita talkkia tai jotain sisäreisiin, pidä lyhyita sortseja ja väistele naisia eli oo onnellinen että sul on massiiviset jalat.
- talkki!
rimppakinttu for eva kirjoitti:
Älä valita, laita talkkia tai jotain sisäreisiin, pidä lyhyita sortseja ja väistele naisia eli oo onnellinen että sul on massiiviset jalat.
!!!!!
Harrastelija vaan kirjoitti:
Enkä myöskään ole mikään varsinainen jättiläinen (182cm/90kg). Eli ilmeisesti fysiikan rajat alkavat ainakin jaloissa tulla vastaan minulla. Eli luuston leveys ym. Ihmettelen vaan miten vielä massakkaammilla on tilanne ja onko tämä reisien toisiinsa osuminen yleistäkin.Tähän kirjoittamaasi lauseeseen joudun hieman takertumaan vaikkei se sinänsä kuulu aiheeseen:
"Enkä edes tee mitenkään erityisesti jalkoja, enemmän ylävartaloa."
Treenaa kroppaasi tasapuolisesti, älä laiminlyö mitään osa-alueita. Mitään järkyttävämpää näkyä ei olekaan kuin epäsymmetrinen vartalo, jota näkee pääasiassa ns. 'RHP'-väellä. Jaloille mikään kävely/sähly ei todellakaan riitä. Monipuolinen ja tasapuolinen lihasryhmien rasittaminen on kaiken a ja o :)- Harrastelija vaan
MissEvilEve kirjoitti:
Tähän kirjoittamaasi lauseeseen joudun hieman takertumaan vaikkei se sinänsä kuulu aiheeseen:
"Enkä edes tee mitenkään erityisesti jalkoja, enemmän ylävartaloa."
Treenaa kroppaasi tasapuolisesti, älä laiminlyö mitään osa-alueita. Mitään järkyttävämpää näkyä ei olekaan kuin epäsymmetrinen vartalo, jota näkee pääasiassa ns. 'RHP'-väellä. Jaloille mikään kävely/sähly ei todellakaan riitä. Monipuolinen ja tasapuolinen lihasryhmien rasittaminen on kaiken a ja o :)Mikähän tämä RHP -väki on. No anyway. Tuo epäsymmetrisyys on todella monijakoinen käsite. Itse ainakin käsitän sen ihan ensimmäisenä vartalon oikean ja vasemman puoliskojen erona, koska nehän on periaatteessa tarkoitettu symmetrisiksi. Ja myös siksi, että ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet, että harvemmin pistää silmään ylä/alavartalon reenaamisesta johtuva - sanotaan epätasapaino. Vaikea myöskään kuvitella miten tämän saisi oikeastaan tähän tilaan, koska sehän jo näyttääkin enemmän voimamieheltä (a'la aku ankka =) ) kun ylävartalo on suhteessa muhkeampi :) Nojoo, mutta kuitenkin.
Eikä salilla käyminen minulle kuitenkaan ihan elämä ole. Kyllä mä niitä jalkojakin teen, mutta johtuu myös siitä, että kävelen paljon päivittäin, ja muutenkin ihminen käyttää suhteessa enemmän jalkoja kuin vaikka käsiä päivittäin niin ei ne nyt toimettomaksi ainkaan jää samalla tavalla. You got the point :) Tässä oli selostusta, jaksa tarkistella onko piikitettäviä kohtia.. Harrastelija vaan kirjoitti:
Mikähän tämä RHP -väki on. No anyway. Tuo epäsymmetrisyys on todella monijakoinen käsite. Itse ainakin käsitän sen ihan ensimmäisenä vartalon oikean ja vasemman puoliskojen erona, koska nehän on periaatteessa tarkoitettu symmetrisiksi. Ja myös siksi, että ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet, että harvemmin pistää silmään ylä/alavartalon reenaamisesta johtuva - sanotaan epätasapaino. Vaikea myöskään kuvitella miten tämän saisi oikeastaan tähän tilaan, koska sehän jo näyttääkin enemmän voimamieheltä (a'la aku ankka =) ) kun ylävartalo on suhteessa muhkeampi :) Nojoo, mutta kuitenkin.
Eikä salilla käyminen minulle kuitenkaan ihan elämä ole. Kyllä mä niitä jalkojakin teen, mutta johtuu myös siitä, että kävelen paljon päivittäin, ja muutenkin ihminen käyttää suhteessa enemmän jalkoja kuin vaikka käsiä päivittäin niin ei ne nyt toimettomaksi ainkaan jää samalla tavalla. You got the point :) Tässä oli selostusta, jaksa tarkistella onko piikitettäviä kohtia..RHP:llä tarkoitetaan ihmisiä jotka keskittyvät treenaamaan vain ja ainoastaan ylävartaloaan, eli ns. 'show-lihaksia'. RHP nimitys tulee sanasta 'RintaHauisPelle'. Tälläisillä ihmisillä on aika selkeä ero ylä-, ja alakropan suhteen, tai jotkin lihasryhmät dominoivat todella rajusti ja kroppa voi näyttää hieman hullunkuriselta.
Yleensä käy niin että ne ketkä keskittyvät vaikkapa vain yläkropan treenaamiseen tekevät sitten pääasiassa rintalihaksia ja hauiksia rasittavia liikkeitä sekä vatsoja saadakseen 'siskpäkin'. Samalla sitten jalat jäävät kehityksessä pahasti jälkeen ja pahimmassa tapauksessa ovat kuin jäätyneet pulkannarut. Koskee myös muitakin osa-alueita henkilöstä ja treenin puutteellisuudesta riippuen [olematon selkä/ojentajat jne jne]. Treenaamisessa tulisi rasittaa jokaista lihasryhmää sillä monipuolisella harjoittelulla yleensä tavoitellaan sitä mahdollisimman hyvää lihassymmetriaa ja tasavertaisia voima-arvoja.
Useinhan oikeaoppisesti koko kroppaa treenaavillakin tietyt lihasryhmät dominoivat hieman enemmän ja erityyppisissä liikkeissä voi olla isojakin eroja voimatasoissa, mutta siitähän on siis tarkoitus pyrkiä pois.
Jokaisella toki on oma elämä ja omat valinnat, suosittelisin silti pyytämään esim kuntosalin työntekijän tekemän saliohjelman jolla varmistetaan yhdessä että treeni on jaettu sinulle parhaimmalla tavalla, kaikkiin lihasryhmiisi kohdistuen jos itse ei jaon suunnittelua ihan täysin klaaraa.- 63-v
MissEvilEve kirjoitti:
RHP:llä tarkoitetaan ihmisiä jotka keskittyvät treenaamaan vain ja ainoastaan ylävartaloaan, eli ns. 'show-lihaksia'. RHP nimitys tulee sanasta 'RintaHauisPelle'. Tälläisillä ihmisillä on aika selkeä ero ylä-, ja alakropan suhteen, tai jotkin lihasryhmät dominoivat todella rajusti ja kroppa voi näyttää hieman hullunkuriselta.
Yleensä käy niin että ne ketkä keskittyvät vaikkapa vain yläkropan treenaamiseen tekevät sitten pääasiassa rintalihaksia ja hauiksia rasittavia liikkeitä sekä vatsoja saadakseen 'siskpäkin'. Samalla sitten jalat jäävät kehityksessä pahasti jälkeen ja pahimmassa tapauksessa ovat kuin jäätyneet pulkannarut. Koskee myös muitakin osa-alueita henkilöstä ja treenin puutteellisuudesta riippuen [olematon selkä/ojentajat jne jne]. Treenaamisessa tulisi rasittaa jokaista lihasryhmää sillä monipuolisella harjoittelulla yleensä tavoitellaan sitä mahdollisimman hyvää lihassymmetriaa ja tasavertaisia voima-arvoja.
Useinhan oikeaoppisesti koko kroppaa treenaavillakin tietyt lihasryhmät dominoivat hieman enemmän ja erityyppisissä liikkeissä voi olla isojakin eroja voimatasoissa, mutta siitähän on siis tarkoitus pyrkiä pois.
Jokaisella toki on oma elämä ja omat valinnat, suosittelisin silti pyytämään esim kuntosalin työntekijän tekemän saliohjelman jolla varmistetaan yhdessä että treeni on jaettu sinulle parhaimmalla tavalla, kaikkiin lihasryhmiisi kohdistuen jos itse ei jaon suunnittelua ihan täysin klaaraa.Paitsi ylä/alakerran suhteet on mielestäni vaikuttaja/vastavaikuttaja suhde tärkeä!
Iltaruskovaiheessa tärkeintä on keskikropan ja alaraajojen kunto.
Vatsa/ristiselkä lihaskuntosuhde tuntuu jokapäiväisessä elämässä.
Salilla käy kovakuntoisia kavereita joiden keskikroppa on niin pahasti epäbalanssissa etteivät pysty päittäispunnerrukseen.
Ns. "voimapyörän" työntö ja veto täyteen ojennukseen kai lähinnä vastaa sitä.
Suoritettuna jalkaterät ojennettuina, varpaankynnet lattiaa vasten. - Harrastelija vaan
MissEvilEve kirjoitti:
RHP:llä tarkoitetaan ihmisiä jotka keskittyvät treenaamaan vain ja ainoastaan ylävartaloaan, eli ns. 'show-lihaksia'. RHP nimitys tulee sanasta 'RintaHauisPelle'. Tälläisillä ihmisillä on aika selkeä ero ylä-, ja alakropan suhteen, tai jotkin lihasryhmät dominoivat todella rajusti ja kroppa voi näyttää hieman hullunkuriselta.
Jokaisella toki on oma elämä ja omat valinnat, suosittelisin silti pyytämään esim kuntosalin työntekijän tekemän saliohjelman jolla varmistetaan yhdessä että treeni on jaettu sinulle parhaimmalla tavalla, kaikkiin lihasryhmiisi kohdistuen jos itse ei jaon suunnittelua ihan täysin klaaraa.Sanoisin, että harjoitan koko lihaksistoani huomattavasti keskimääräistä kuntosalilla käyjää tasaisemmin. Vaihtelen myös paljon liikkeitä ja rasitusta.
Eikä mulla mielestäni mitään epäbalanssia voi juurikaan sanoa olevan.
Kun tuollakin salilla katselee kun äijät vetää ihan hulluilla painoilla maastavetoa ja kyykkyä, niin miettiin vaan, että missä kunnossa paikat on esim. 10 tai 20 vuoden päästä. Kyllähän jänteet, luusto ym. vahvistuu samalla, mutta kuluu ne nivelet ainakin.
Eikä nämä jalatkaan nyt vielä kovin pahasti toisiinsa hankaa, mutta vähän sitä alkaa miettimään, että mikä on enää järkevää, jos alkaa päivittäinen elämä hankaloitumaan salilla käymisen seurauksena. Jaloista mulle ainakin sillä tavalla riittää, että ne ovat kiinteät ja kohtuumuhkeat. Mutta mikään "ronniecoleman" ole ainakaan tavoite :) Harrastelija vaan kirjoitti:
Sanoisin, että harjoitan koko lihaksistoani huomattavasti keskimääräistä kuntosalilla käyjää tasaisemmin. Vaihtelen myös paljon liikkeitä ja rasitusta.
Eikä mulla mielestäni mitään epäbalanssia voi juurikaan sanoa olevan.
Kun tuollakin salilla katselee kun äijät vetää ihan hulluilla painoilla maastavetoa ja kyykkyä, niin miettiin vaan, että missä kunnossa paikat on esim. 10 tai 20 vuoden päästä. Kyllähän jänteet, luusto ym. vahvistuu samalla, mutta kuluu ne nivelet ainakin.
Eikä nämä jalatkaan nyt vielä kovin pahasti toisiinsa hankaa, mutta vähän sitä alkaa miettimään, että mikä on enää järkevää, jos alkaa päivittäinen elämä hankaloitumaan salilla käymisen seurauksena. Jaloista mulle ainakin sillä tavalla riittää, että ne ovat kiinteät ja kohtuumuhkeat. Mutta mikään "ronniecoleman" ole ainakaan tavoite :)Monilla tuo ongelma tosiaan on ilman saliharrastustakin joten ei kannata liikoja takertua tuohon 'elämän vaikeutumiseen'. Jos liikoja alkaa miettimään niin sittenhän ei juuri mitään kannata harrastaa. Uimaritkin saavat muutoin hoikkaan vartaloonsa nähden leveät hartiat ja selän, kyllä se vaateostoksilla voi haitata ;)
- Harrastelija vaan
MissEvilEve kirjoitti:
Monilla tuo ongelma tosiaan on ilman saliharrastustakin joten ei kannata liikoja takertua tuohon 'elämän vaikeutumiseen'. Jos liikoja alkaa miettimään niin sittenhän ei juuri mitään kannata harrastaa. Uimaritkin saavat muutoin hoikkaan vartaloonsa nähden leveät hartiat ja selän, kyllä se vaateostoksilla voi haitata ;)
Se on minkä kukin mieltää häiritseväksi. Eipä tuota muuten tule mietittyä, mutta viimestään kävellessä tulee väkisinkin mieleen. Eli dilemma on se, että kannattaako vapaaehtoisesti hankaloittaa asioita / onko se muhkea lihaksisto sen arvoinen. Ylävartalossa ei tunnu ainakaan, että mitään rajoja samalla tavalla taasen olisi.
Vaatteita nyt saa sentäs aika usein sopivan kokoisia.. mutta että oma motoriikka alkaa hankaloitumaan, on jo vähän eri juttu :)
Näillä nyt kuitenkin mennään, saas nähdä mitä tuleman pitää. Kiitos nyt kuitenkin kannanotoista.
Tuo ei liity sinänsä pelkästään punttisväkeen, ongelmaa on nimittäin aika paljon naisilla ihan ilman mtn kuntosalipohjiakin.
Joillain reiden malli on aika suora ja 'muodoton', enemmän pitkulainen ja polvet yhdessä seisoessa saattaa jäädä tyhjää reisien väliin, joillain jopa iso lovi suoraan häpyluun alapuolelle. Toisilla taas jo ihan luonnostaankin muodokkaammat reidet, lihaksen/rasvan määrä vaikuttaa tietysti sitten vielä lisää. Mitä enemmän reidet saavat ympärysmittaa yläosastaan, sitä enemmänhän ne sitten hankautuvat yhteen.
Itselläni on varhais teini-iästä asti ollut aina sen verran muotoa reisissä ettei kosketusta ja hankausta kävellessä voi välttää joten tuttu juttu oli jo aikapäiviä sitten. Miehelläni reidet hankaavat tosi rajusti yhteen ja iho meinaa kesällä ärtyä jos ei käytä mtn kikkoja tuon hankaamisen helpottamiseksi.
Hyvä tapa välttää on pitää ihonmyötäisiä liukaspintaisia hieman pidemmällä lahkeella varustettuja boksereita tai pyöräilyshortseja, naiset sitten taas saavat helpotusta esim satiinipintaisilla sukkahousuilla [nämä lähinnä talvea ajatellen]. Kesäiseen aikaan kun haluaa olla mahdollisimman vähissä vaatteissa kannattaa laittaa sisäreisiin pieni sipaisu vaseliinia/vauvaöljyä/talkkia.- Bodarit.....
BODARITHAN MENEE KUN PINGVIINIT. NIINHÄN SE VAAN ON. MENEVÄT TÖNKKÄNÄ HITAASTI, LIIKERAJOITTEISESTI !
NIIN SE VAAN ON. ELI EI OLE SEKÄÄN HYVÄ ! - prse
Joo mulla saman suuntaisia ongelmia. Kun kävelee niin joutuu kävelemään vähän haarat levällään. Ei siinä mitää mutta joskus kun alkaa paskattamaan ei voi oikein pidätellä ja paskathan siinä lurahtaa housuun. No ei sekään haittaisi, paitsi minulla ja varmaan ensimmäisellä kirjoittajalla, kun sitten se paska alkaa valua alaspäin ja menee suoraan vereslihalle hankautuneisiin reisiin. Vittu, että on kivulias.
No mä ja varmaan säkin joudutaan sit kävelemään ihan saatanan isossa haaraasennossa. Siis sillai törkeen isossa. Mutta onko sulla samoja ongelmia sitten, kun mulla ainakin on alkanut kivekset hankautua (siis ne vähät mitä on jäljellä) paskaks kun ne ottaa asfalttiin kiinni kun joutuu kyykkimään.
Joo..kyllä me selvitään. Salilla vaan prässiä ja kyykkyä niin vitusti niin eipä paljoa haittaa. Kaverit ja muija kyllä valittaa paskan hajusta mutta en mä välitä. Mä potkin muijan pellolle jos vinisee. Otan sit jonkun bodarihomon salilta ja meillä on varmasti kivaa. Saa minusta hyvän muijan.
No hyvät jatkot sulle!
Moikka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482