Kyllä lihasmuisti on jännä juttu.
Olin 4 vuotta treenaamatta käytännössä ollenkaan. Ennen "taukoa" treenasin normaalisti 3x viikossa ja treenivuosia jotain 10 vee (kuntopunttia).
Nyt aloitin 2 kk sitten treenit uudelleen. Perusliikkeitä 2x viikossa. Ihmeen nopeasti on voima palannut ei nyt huipputasolle, mutta kuitenkin. Myös lihasta on tullut, että ero 2kk tilanteeseen on selvä. Olen kuitenkin 40 . Kreatiinia olen käyttänyt, muuten normaaliruoalla on menty eteenpäin. En pysty keksimään muuta kuin että kyseessä on lihasmuisti.
Lihasmuisti
4
3719
Vastaukset
- m.pieni
mulla oli n7vuoden treeni tauko ja yllättävän
nopeasti pääsin suhkot hyvään kuntoon, takana
kylläkin fyysistä työtä ja muuta liikuntaa.. - Harrastelija vaan
Mulla oli tuossa "vain" vajaa vuoden tauko. Ja on niitä muutaman kuukauden taukoja ennenkin ollut. Mutta on täysin totta, miten nopeaa tulokset (ja paino) palautuu.
- JoreKK
Treenailin 13-21-vee ikävuodet 4-5 kertaa viikossa salilla. Sitten tuli seitsemän vuoden tauko. En treenaillut ollenkaan ja söin mitä tahansa sapuskaa, pizzaa,kebabia ja kaikenlaisia herkkuja kotiruoan ohella.
Nyt seitsemän vuoden tauon jälkeen 3 kk punttia takana 3 x viikossa, niin uskomattoman nopeasti turpoo lihakset ja voimat kasvaneet. Kyllä se lihasmuisti on olemassa todellakin! minulla ei ole muita lisäravinteita kuin C- ja B-vitamiinit, sekä kalsium. Ajattelin, että vois kreatiinia, protskua, dextroa ja maltoa ostaa. On se hienoa, että ne kahdeksan vuotta treeniä eivät silloin aikoinaan menneet todellakaan hukkaan. Nyt sen huomaa kun kehittyy nopeaa vauhtia. On se niinkin, että minkä nuorena kasvuikäisenä hankkii, niin se pysyy siellä pohjilla loppu ikänsä.- m.pieni
vaikka oli pitkä tauko ja nyt on puolitoista
vuotta treeniä takana ja olen vahvempi kuin
koskaan. jalka voimissa olen kyllä perässä
mutta en ole uskaltanut niissä mitään kovia
sarjoja tekemään, koska silloin en kävelisi
pariin kolmeen päivään ja olen saanut viksuja
neuvoja miten näitä painoja kolistellaan,vaikka
tätä foorumia on yleisesti haukuttu niin itse
ainakin olen mielestäni saanut ihan asiaan kuuluvaa palautetta ja onpahan ainaki paikat
kestänyt hyvi´n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa343370Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202282Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1301904Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus121372Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631177Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501032- 471004
- 55831
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33783- 69767