Olen syönyt neljä liuskaa Yasminelleja ja niistä tulee aina viikon kestäviä välivuotoja. Tämän vuoksi haluaisin vaihtaa pillereitä, MUTTA... Enää ei ole tarvetta e-pillereiden syöntiin, joten kumpaa kannatatte? Jätänkö tähän pilleriurakan vai hankin uudet? Vai jatkanko samoilla välivuodoista riippumatta, muuten aivan loistavat ovat olleet...?
Kuitenkaan ei saisi aloittaa-lopettaa-aloittaa pillereitä ihan jatkuvalla syötöllä. Mutta tuntuisi olevan sellainen tilanne, ettei mitään parisuhdetta tässä vähään aikaan ole tulossa. : )
Kuitenkaan ei saisi aloittaa-lopettaa-aloittaa pillereitä ihan jatkuvalla syötöllä. Mutta tuntuisi olevan sellainen tilanne, ettei mitään parisuhdetta tässä vähään aikaan ole tulossa. : )
Vastaukset 6
Vanhimmat
Onko se miten terveellistä tuo tiputteluvuoto? Kun tuntuu, että ne olisi runsaammat kun itse menkat nykyään.
tiputteluvuoto on ihan normaalia...no jos et kerta tarvitse ehkäisyä e-pillereiden muodossa, ja voisist nelopettaa..niin lopeta ihmeessä..kyllähän sitä voi sitten muutakin ehkäisyä käyttää hetken, jos jotain ilmaantuu..koska jos kerta sivuvaikutus on noinkin ikävä(ainakin mielestäni) niin jos ei tarvetta ehkäisyyn ole, niin miksi turhaan "kärsiä" sivuvaikutuksista...
Kiitos mielipiteestäsi.
Askarruttaa nyt sekin, että mitä jos pitäisikin syystä tai toisesta aloittaa pillerit uudestaan parin kk:n kuluttua?
Onko järkevämpää siis mennä vaihtamaan pillereitä kuin kuormittaa sitä hormoonishokeilla?
Itse pidin kuukauden tauon pillereistä kun mulla oli jatkuvaa vatsakipua se alkoi viime syksynä samoihin aikoihin kuin pillerit. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Haluaisin tietää mistä se johtuu ja mitä tehdä asialle?
Muuten pillereistä ei ole ollut sen pahempaa haittaa paitsi tietty nämä perinteiset mielialan vaihtelut ja rintojen kasvu kun ihan tarpeeksi oli jo omastkin takaa.
Laktoosia kaikistapillereistä löytyy mutta kuulema niin vähäisiä määriä ettei ongelmaa pitäisi tulla, joku niissä kuitenkin sotkee mun mahan ja pahasti!
Noin yleisesti ottaen tollaiset parin kuukauden tauot ei ole järkeviä. Siinä joutuu elimistö aikamoiseen turbulenssiin. Mutta toisaalta, mistäs sitten tiedät tuleeko parin kuukauden sisällä uutta ehkäisyntarvetta? Entäs jos ei tulekaan...? Mun mielestä ei turhaan kannata popsia e-pillereitäkään. Toisaalta sitten taas, jotkut syövät niitä esim. kuukautiskipujen tai vuotohäiriöiden hoitoon jatkuvasti, vaikka ei ehkäisytarvetta olisikaan. Tämä on aika kakspiippuinen juttu.
Mitä tulee noihin välivuotoihin, niin niiden pitäisi loppua muutaman ensimmäisen liuskan aikana. Eli jos sulla on jo neljä liuskaa syötynä, niin niiden pitäisi kaiken järjen mukaan pian loppua. Ja jos ei lopu, niin se ei sitten ole enää normaalia. Yleensä se kielii siitä että ko. pillerimerkki on sulle liian matalahormoninen. Silloin kannattaisi vaihtaa vaikka Yasminiin, joka on käsittääkseni Yasminellen vähän vähvempi isosisko. Vaikka matalahormonisempi sekin vielä on kuin monet muut pillerit.
Tämäpä se ongelma juuri onkin, että JOS sattuu tulemaan sittenkin tarvetta jonkun ajan päästä. Aloin siis ehkäisyyn syömään, eli kipeät menkat tms. eivät siis vaivaa, mikä voisi olla "veruke" hakea uudet...
Pitäisi varmaan soittaa jollekin lääkärille ja kysyä. :|