Luin nettiä ja EGR:n päälläoloaikaa pystyy VW TDI koneessa säätämään ja TEHDAS on määritellyt rajat mikä on max ilmamäärä ilmansuodattimen kautta. Ja tämä on suurempi kuin vakiosäädössä
Onko kenenkään TDI koneeseen tehty ko muutos VAG-COM laiitteella? Onks tietoo miten suomen volkkarihuollot yleensä suhtautuvat asiaan jos sitä kysyy? Tuskin onnistuu.
Miten dieselkorjaamot, hoituuko siellä? Kertokaa kokemuksista.
Helpottas meinaa hieman tota imusarjan tukkeutumista jos EGR olisi päällä TEHTAAN salliman minimiajan.
EGR ja VAG-COM
5
2526
Vastaukset
- ota pois
Käytöstä kokonaan.Ei huomaa katsastuksessa jos on poistettu.Osaavat dieselpajat osaa homman.
- Taapertaja.
Vag-Comin egr-ohjeet löytyvät ffp:n sivuilta kun käyttää searchia. Mutta vag-comilla ei siis saa egr:ää kokonaan pois, joten siksi se kannattaa disabloida kokonaan.
Itselläni on vm-02 pumppusuutin kone ja disbloin egr:n tukkimalla alipaineletkun joka menee egr:lle.
Joissain uudemmissa autoissa tämä saattaa aiheuttaa vikakoodin.- JuRa
Minulla on 2003 vuotinen Golf variant 74 kW powerdiesel, kerroppas hiukan tarkemmin tuosta letkun tukkimisesta. Mikähän letku, että löytäisinkö minä sen oikean. Huomaako muutoksen ajossa ? kulutus ? yms...
Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen ! - Taapertaja.
JuRa kirjoitti:
Minulla on 2003 vuotinen Golf variant 74 kW powerdiesel, kerroppas hiukan tarkemmin tuosta letkun tukkimisesta. Mikähän letku, että löytäisinkö minä sen oikean. Huomaako muutoksen ajossa ? kulutus ? yms...
Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen !Itselläni on sama kone eli ATD, mutta -02. EGR:n saa siis disabloitua tukkimalla "ohjaus"letkun joka menee egr:n kelloon. Mutta kun egr on ollut käytössä tarpeeksi kauan niin venttiili saattaa vuotaa vaikkei ohjausta saisikaan. Tämä johtuu karstasta egr-venttiilissä ja se ei siis ole enää täysin tiivis. Siksi paras tapa egr:n disablointiin on laittaa sokea laippa putkeen joka on egr-venttiilin ja pakosarjan välissä. Tämä laippa siis estää fyysisesti pakokaasun pääsyn venttiilille, kun taas ohjaus-letkun tukkiminen estää vain venttiilin avautumisen.
Itse olin laiska ja tukein vain ohjausletkun 8mm pultilla.
egr:n disablointi-työ kestää ~3min, eli ihan pikku homma.
Eli eli. ota koneen päältä se musta muovisuojus pois. EGR-kello on koneen takana pelkääjän puolella sellainen vaakatasossa ~10cm halkaisijaltaan oleva "lautanen". Tähän kelloon menee letku. Ota tämä letku irti ja tuki se miten tahansa. Tähän samaan kelloon tulee pakosarjalta putki jossa pakokaasut virtaavat.
EGR:n poisto ei oikeastaan lisää tehoa koska egr on kuitenkin pois päältä täydellä kaasulla. Kulutusta en ole seurannut, mutta suurin etu on se että imusarja pysyy puhtaana. Eli tehot säilyvät eivätkä iän myötä laske tukkeutuneen imusarjan myötä. - JuRa
Taapertaja. kirjoitti:
Itselläni on sama kone eli ATD, mutta -02. EGR:n saa siis disabloitua tukkimalla "ohjaus"letkun joka menee egr:n kelloon. Mutta kun egr on ollut käytössä tarpeeksi kauan niin venttiili saattaa vuotaa vaikkei ohjausta saisikaan. Tämä johtuu karstasta egr-venttiilissä ja se ei siis ole enää täysin tiivis. Siksi paras tapa egr:n disablointiin on laittaa sokea laippa putkeen joka on egr-venttiilin ja pakosarjan välissä. Tämä laippa siis estää fyysisesti pakokaasun pääsyn venttiilille, kun taas ohjaus-letkun tukkiminen estää vain venttiilin avautumisen.
Itse olin laiska ja tukein vain ohjausletkun 8mm pultilla.
egr:n disablointi-työ kestää ~3min, eli ihan pikku homma.
Eli eli. ota koneen päältä se musta muovisuojus pois. EGR-kello on koneen takana pelkääjän puolella sellainen vaakatasossa ~10cm halkaisijaltaan oleva "lautanen". Tähän kelloon menee letku. Ota tämä letku irti ja tuki se miten tahansa. Tähän samaan kelloon tulee pakosarjalta putki jossa pakokaasut virtaavat.
EGR:n poisto ei oikeastaan lisää tehoa koska egr on kuitenkin pois päältä täydellä kaasulla. Kulutusta en ole seurannut, mutta suurin etu on se että imusarja pysyy puhtaana. Eli tehot säilyvät eivätkä iän myötä laske tukkeutuneen imusarjan myötä.Nyt on sitten tuo helppo ja nopea toimenpide tehty. Tein itse kans sen laiskan miehen tyylillä eli tukin letkun. Ei ainakaan syttynyt häiriövaloa. Vielä kun jaksais jostain purkaa ja katsoa mikä on imusarjan puhtaustilanne, autolla ajettu ennen tätä toimenpidettä 108950 km.
Täytyy nyt ajella ja kuulostella mitä tuo vaikuttaa muuta kuin imuilman puhtauteen. Kiitoksia neuvoista, toimenpide todella yksinkertainen. Kaveri töissä autosähkökorjaamolla ja kertoi että hekin tekevät asiakkaiden autoihin tuota toimenpidettä. Eli nykyajan päästösäästöhömpötykset eivät välttämättä aina niin hyväksi autolle mitä luullaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793