Olen ajattelut vaihtaa autoni halvempaan / pienempään. Jotkut autoliikkeet ilmoittavat että vaihtavat myös halvempaan autoon. Onko kenelläkään tietoa, miten tämä käytännössä toimii? Siis he ottavat autoni vastaan, ajan vanhemman auton ulos ja he antavat vielä rahaa käteen? Vaihtavatko liikkeet yleensä "päittäin" autoja? En ole autoliikkeeistä koskaan autoani ostanut joten en tiedä heidän käytäntöjä, joten hyvät vinkit otan mielelläni vastaan.
Auton vaihto halvempaan?
14
25289
Vastaukset
- .,.,,,.,.,
Koittaisin myydä suoraan ja ostaa sit käteisellä jotain, saa parhaimman hyödyn sillai.
Nykysin "internet aikana" ei ole kummoinen juttu tuo oman myyminen, nettiautoon vaan ilimootus :) - Eroja
Autoliike antaa autoille takuun ja järjestää rahoituksen, toisin kuin yksityinen. Autoliike myös ottaa melkein minkä tahansa auton vaihdossa, toisin kuin yksityinen. Autoliikkeiden kokolattiamatoilla on myös mukavampaa katsella autoja verrattuna vaikka vesisateeseen. Yksityisen on nykyisin lähes mahdotonta saada myytyä suoraan toiselle yksityiselle varsinkaan yli viiden tuhannen euron autoa.
Autoliikkeet voivat myös tarvittaessa maksaa pois auton loppuvelan, jos sellaista sattuu olemaan. Ota yhteyttä liikkeisiin, jotka vaihtavat autoja sekä halvempaan että kalliiimpaan. Sieltä saat tietoa kaikkein parhaiten. Kaikkiin esittämiisi kysymyksiin vastaus on: kyllä. - heksat
No mihin tarvitaan rahoitusta jos vaihdat halvempaan?
Autoliikkeesä menee vaan paitakin päältä kun vaihdat.Ostettava kallis ja vaihdokki menee pilahintaan,tuosta tuo edellinen unohti mainita vaikka rahoituksen mainitsikin.
Taloudellinen kaverim ostaa muutenkin vehkeensä pankkilainoilla on paljon halvempaa.- suosittelen
minulla on ihan hyvä kokemus auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä. yritin ensin itse myydä pari kuukautta mutta eipä tullut edes puheluita. sain liikkeestä hyvän auton tilalle ja suurin piirtein sen verran rahaa kuin tarvitsinkin.
- poppajoe
suosittelen kirjoitti:
minulla on ihan hyvä kokemus auton vaihtamisesta halvempaan liikkeessä. yritin ensin itse myydä pari kuukautta mutta eipä tullut edes puheluita. sain liikkeestä hyvän auton tilalle ja suurin piirtein sen verran rahaa kuin tarvitsinkin.
"yritin ensin itse myydä"
Mikset yrittänyt vaihtoa yksityisen kanssa? Miksi vaihto oli vaihtoehto vain autoliikkeen kanssa? Yksityiseltä olisit saanut varmasti ihan asiallisia tarjouksia ilman liikkeen extrakuluja.
- Kokemusta on.
Olen muutaman kerran kokeillut vaihtaa autoliikkeessä halvempaan ja todennut, että siinä ei ole mitään järkeä ellei sitten elämäntarkoituksekseen koe autokauppiaan rikastuttamista. Autokauppiaille juuri nämä rahapulassa olevat halvempaan vaihtajat ovat mitä parhaimpia "uhreja". He tekevät uskomattomia tilejä näillä kaupoilla.
Esim. kk sitten koetin itse vaihtaa autokauppojen pyyntihinnaltaan n. 35000 euron arvoisen autoni pyyntihinnaltaan 20000 euron hintaiseen autoon. Itse tein aivan oikeasti reilulta tuntuvan tarjouksen eli pyysin heiltä 13000 euroa rahaa, jos vaihtaisimme autoja. Ajattelin, että autoni netto on 33000 euroa ja hyvittäisin omaan nettohintaani heidän autostaan pyyntihinnan. No hehän nauroivat tarjoukselle ja lupasivat maksaa korkeintaan 7000 euroa väliä. Heidän autonsa hinta on kuulemma niin kireä ja minun autoni taas mukamas tosi vaikea myytävä eteenpäin. No huh huh, arvakkaapa tuliko kauppoja??
No ei tullut, vaan myin omani sitten itse ja sainkin siitä ajattelemani nettohinnan eli 33 000 euroa. Tämän jälkeen pistin kaverini kysymään tuosta "huijari" liikkeestä, että mihin hintaan he myyvät nettona suoralla kaupalla tuon 20000 euron autonsa. Tinkaamatta sen kummemmin he ilmoittivat hinnaksi tasan 17000 euroa?!?! Meinasin innostua hakemaan tuon auton sitten tuohon hintaan, mutta tajuttuani sen kuinka ne yritti vedättää mua vaihtokaupassa, niin pistin koko liikkeen pannaan. Siis minähän sain itse autostani 16 000 euroa enemmän kuin millä tuon vaihtoauton olisi saanut suoralla rahalla hakea. Ja heidän välirahansa olisi ollut 7000 euroa. Minun ehdottamallani 13000 euron välilläkin he olisivat tehneet vähintään 3000 euron tilin, mutta heille ei niin pienet katteet kelvanneet. Ilmeisesti pösilöitä autonvaihtajia riittää tarpeeksi, ettei "huonoja" kauppoja kannata tehdä.
Näyttää muuten tuo 20000 euron auto olevan kyseisesä liikkeessä edelleen. Ei se näköjään ahneellakaan aina ole niin helppoa:))- Kuten minä
Minä kysyin tarjoukset kolmesta liikkeestä ja tein kaupat parhaan tarjouksen tehneen liikkeen kanssa. Vielä nyt puolenkin vuoden kuluttua olen erittäin tyytyväinen tekemääni kauppaan.
- Kokemusta on
Kuten minä kirjoitti:
Minä kysyin tarjoukset kolmesta liikkeestä ja tein kaupat parhaan tarjouksen tehneen liikkeen kanssa. Vielä nyt puolenkin vuoden kuluttua olen erittäin tyytyväinen tekemääni kauppaan.
autoliikkeessäkin; esim. jos on tilanne, että kaupassa tarjoamasi auto on sellainen, että sille on jo ostaja olemassa ja autoliikkeen auto taas sellainen, että se on päästy ostamaan todella halvalla, mutta ei ole mikään helppo myytävä.
- sinulla
Kokemusta on kirjoitti:
autoliikkeessäkin; esim. jos on tilanne, että kaupassa tarjoamasi auto on sellainen, että sille on jo ostaja olemassa ja autoliikkeen auto taas sellainen, että se on päästy ostamaan todella halvalla, mutta ei ole mikään helppo myytävä.
tiedän useamman henkilön vaihtaneen autonsa liikkeessä halvempaan ja kukaan heistä ei ole moittinut kauppaansa. kaikissa maailman asioissa joku on tyytymätön. mikään ei voi olla aina täydellistä.
- halvempaan vaihto
sinulla kirjoitti:
tiedän useamman henkilön vaihtaneen autonsa liikkeessä halvempaan ja kukaan heistä ei ole moittinut kauppaansa. kaikissa maailman asioissa joku on tyytymätön. mikään ei voi olla aina täydellistä.
Eihän ne ilkee valittaa kun on tulleet kusetetuksi.
- Koska
halvempaan vaihto kirjoitti:
Eihän ne ilkee valittaa kun on tulleet kusetetuksi.
Sinulla itselläsi ei ole koskaan ollut varaa sellaiseen kulkuneuvoon, jota voisi kutsua autoksi.
- Ei huijaus
Kaavahan on ihan looginen, 35000€ pyyntinen auto, ostohinta 27000 miinus pyyntihinta 20000 sulle seiska, mitä huijausta?????
Itsehän teet päätöksen myytkö auton ja millä hinnalla, niin kuin teitkin ja sait paremman kaupan. Normaali kauppatilanne, myyt sitten asuntoa, autoa, lentokonetta tai vanhoja aku ankkoja divariin.
Varmaan kaveri jolle auton myit pitää sinua mäntti huijarina kun hän tarjoaa vanhaa autoasi liikkeeseen ja saa siitä 27000 vaihtohyvityksen.........Kauppa on kauppaa. Vertaa vaikka huviksesi mitä maksaa kahvikuppi eri narikoissa, strindberiltä espalta et saa kahteen euroon kuppia, mutta jostakin löytyy eurolla, onko kahvilan pitäjät huijareita???? Ostaa varmaan aika pitkälle samoja muruja....... - Kokemusta on.
Ei huijaus kirjoitti:
Kaavahan on ihan looginen, 35000€ pyyntinen auto, ostohinta 27000 miinus pyyntihinta 20000 sulle seiska, mitä huijausta?????
Itsehän teet päätöksen myytkö auton ja millä hinnalla, niin kuin teitkin ja sait paremman kaupan. Normaali kauppatilanne, myyt sitten asuntoa, autoa, lentokonetta tai vanhoja aku ankkoja divariin.
Varmaan kaveri jolle auton myit pitää sinua mäntti huijarina kun hän tarjoaa vanhaa autoasi liikkeeseen ja saa siitä 27000 vaihtohyvityksen.........Kauppa on kauppaa. Vertaa vaikka huviksesi mitä maksaa kahvikuppi eri narikoissa, strindberiltä espalta et saa kahteen euroon kuppia, mutta jostakin löytyy eurolla, onko kahvilan pitäjät huijareita???? Ostaa varmaan aika pitkälle samoja muruja.......joku kohtuus pitäisi kuitenkin olla "ryöstöyrityksilläkin". Sitäpaitsi tänäpäivänä luulisi yrittäjienkin tekevän hiukan houkuttelevampia tarjouksia, sillä kyllähän hintatason muutenkin näkee netistä.
No ehkä heidän taktiikkansa on se, että välillä yritetään ns. koittaa kepillä jäätä, jos onnituttas tekemään vähän parempi tili. Ilmeisesti he luulivat minun kohdallani, että olen pahassa rahapulassa ja yrittivät käyttää sitä hyväksi. Tällä kertaa arvio oli väärä, mutta pelottavan usein se taktiikka voi onnistuakin, sillä monella on se tilanne nykyään, että rahaa voi tarvita heti. - erixon
Kokemusta on. kirjoitti:
joku kohtuus pitäisi kuitenkin olla "ryöstöyrityksilläkin". Sitäpaitsi tänäpäivänä luulisi yrittäjienkin tekevän hiukan houkuttelevampia tarjouksia, sillä kyllähän hintatason muutenkin näkee netistä.
No ehkä heidän taktiikkansa on se, että välillä yritetään ns. koittaa kepillä jäätä, jos onnituttas tekemään vähän parempi tili. Ilmeisesti he luulivat minun kohdallani, että olen pahassa rahapulassa ja yrittivät käyttää sitä hyväksi. Tällä kertaa arvio oli väärä, mutta pelottavan usein se taktiikka voi onnistuakin, sillä monella on se tilanne nykyään, että rahaa voi tarvita heti.minulle maksoivat ihan hyvin. eihän ne netissä olevat hintapyynnit mitään kerro. ne on kaikki vielä myymättömiä autoja. pyynneistä joudutaan melkein aina tinkimään reilusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802