Raamatullisia viitteitähän sarjassa on jo ollut vaikka millä mitalla. Mutta nyt sitten tämä "näkymätön mies" jaakob (VT:n henkilö). Jaakobilla oli kaksitoista poikaa joista yksi Benjamin.
Jacob- pohdintaa (spoil)
4
1792
Vastaukset
- hdsiadfjiff
Luulen että raamatullinen selitys ei ole taustalla, mutta käsikirjoittajat ovat lisänneet tahallaan yhtäläisyyksiä raamattuun. Jacob elää eri aikaulottuvuudessa kuin saarella olijat, tai itse asiassa niiden välissä. Veikkaan että Jacob on alkujaan Black Rockilta.
Saarella on jokaiseen erilainen vaikutus, se vahvistaa jokaisen henkilökohtaisia kykyjä. Locke pystyy paranemaan nopeasti, siksi hän ei kuole nytkään. Richard taas ei vanhene ollenkaan. Jospa Jacobilla on kyky siirtää tietoisuus ulos rumiistaan?- Teol.yo
Voipi olla jotain tuollaista.
Mielenkiintoista miten lost herättää ihmisisten kiinnostuksen eritavoin. Joillekkin "scifimäisyys" ja joillekkin mystiikka (kuten itselleni) on se juttu. Tosin eihän nuo tietenkään toisiaan poissulje.
Tuli muuten mieleen, että kun siellä toisella saarella sitä otherssipoikaa aivopesivät siellä jossain huoneessa niin siellä screenillä tuli teksti "god loves you as he loved jacob". Joten jotenkin vähän saisi uskomaan että tässä oisikin kyse myös jostain "uskonnollisesta"- tekijästä.
Kiirastuliteoriat ynnä muut ovatkin olleet itelle mielenkiintoisimpia. - j.f
toi on kyllä totta, että Richard on samanikänen edelleen ku se oli sillon ku Ben oli lapsi! ja Johnhan on myös raamatusta Johannes suomenkilellä!
- jaakoppilainen
Jacob o se musta "savupilvi" joka hengaa siel mettäs ja tappaa porukkaa vähä välil :DD hän o vähä ilkkiä :
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412897Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens322616Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau212468Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362448Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1441804Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241345Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41212- 741109
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017