http://koti.phnet.fi/elohim/kirkkoluopumuksentorvena.html
Kirkko ei edusta Raamatun mukaista totuutta, vaan korvasyyhyyn "julistaa"!
Kirkkoinstituution harhat!
5
206
Vastaukset
oli aluksi Kristuksen ja sitten apostolien johtama organisaatio. Kirkko sana mainitaan kerran nykyisessä Raamatun käännöksessä toisin, kuin linkin artikkelissa sanotaan:
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]- JahJah_Blow_JoB
kirkko nimike on vasta toisella vuosisadalla syntynyt nimike. Kyseisessä matteuksen jakeessa
on sana "ekklesi" mikä tarkoittaa seurakuntaa. Kirkko nimikettä ei esiinny koko raamatussa alkukielessä JahJah_Blow_JoB kirjoitti:
kirkko nimike on vasta toisella vuosisadalla syntynyt nimike. Kyseisessä matteuksen jakeessa
on sana "ekklesi" mikä tarkoittaa seurakuntaa. Kirkko nimikettä ei esiinny koko raamatussa alkukielessämitä nimikettä alkukirkosta käytetään. Olennaista on että se oli näkyvä ensin Kristuksen ja sitten hänen valtuuttamiensa apostolien johtama organisaatio. Sellainen sen tulee olla tänäkin päivänä.
- Böggi
Kun lukee noita kirjoituksia vaikkapa sakramenteista, niin herää kysymys, että pitääkö tosiaan maailman suurimpien kirkkokuntien sanoa olevansa väärässä ja kirkkoisät julistaa harhaoppisiksi, että Petri Paavola saisi olla oikeassa. Vaan niinhän se tietysti on, että ne, jotka on itsen kanssa eri mieltä, ovat ehdottomasti väärässä.
Ajatteletko, niin kuin saksalaisten enemmistö 75- 80v sitten, että enemmistön mukana on turvallista mennä? - että yli 4 miljoona suomalaista ei voi olla väärässä - että sadat miljoonat kristityt eivät voi erehtyä - että sadat miljoonat muslimit eivät voi erehtyä - että sadat miljonat hindut ja buddhalaiset eivät voi erehtyä - että maailman tieteellinen yhteisö ei voi erehtyä?
Minä en mennä uskalla mennä joukon mukana. Minulle riittää yksi, Jeesus Kristus, jossa olen nähnyt todellisen elämän ja rakkauden, joka ei vaadi opinkappaleiden tai Augustinusten tai Luthereiden tai Petri Paavoloiden orjuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222390- 1402051
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121477Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881200- 651131
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991087- 61980
- 68962
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi48953- 2831