Minun mielestäni ainakin joidenkin autoliikkeiden ainakin Hgissä käytetynkin auton hinnan lisäksi vaatima 100 euroa (595 mk) toimistokuluina on aika paljon.
Esim.
HINTATIEDOT
Perushinta 14950 €
Toimistokulut 100 €
Hinta yhteensä 15050 €
Toimistokuluja 100 euroa käytetystä!?
29
2855
Vastaukset
- Automiekkonen
Tuonkin hintaisesta autosta kun tarjoaa 13500 euroa, niin luulisi irtoavan....
- Nipander
Onko sillä jotain merkitystä miten kauppias hinnan jakaa.
Jos auto maksaa 10.000 euroa, niin samahan se vaikka, olisi hinnoiteltu näin:
1. auto 7.000 autovero 2.000 palvelulisä 900 toimistokulut 100
2. auto 9.000 fiksaus 900 toimistokulut 100
2. auto 10.000
Kaikissa vaihtoehdoissa hinta tasan kymppitonni. Onhan tuo jonkinlaista kusetusyritystä, mutta kannaattaa vaihtaa kauppaa jollei miellytä.
Ilmainen vinkki:
Autosta pyydetään 11.000 toimistokulut 100.
Tingit tasan kymppitonniin ja sovitte kaupat. Tässä vaiheessa kauppias vaatii sinulta rahaa 10.100 euroa, jolloin sinä nostat äläkän, että juurihan sovittiin tasaraha 10 tonnia. -> myyjä joutuu vielä nöyrtymään satasen.
On kahdesti testattu ja kummallakin kertaa toiminut juuri näin!- LäskiLeksa
Luulit vain olevasi älykäs, mutta viissataa pitkäks maksoit molemmilla kerroilla ja nauro partaansa. Toisaalta tunnehan erittäin tärkeä, mutta älä opeta lehmää lentämään. Myyjä ei olisi myyjä jos menisi noihin 40 vuotta vanhoihin yrityksiin, mitkä sinä olet hieman myöhässä oppinut. Tyhmää on kiva viedä.
- tiedät
että 100 euroa on 595 mk tänäpäivänä? Valuuttaa nimeltä markka (fim) ei ole ollut enää yli 7 vuoteen, joten et voi tietää sen kurssia. Euronkaan kurssi ei ole sama enää kuin v. 2000. Ajattelin vaan...
- otettiin suomessa
euro käyttöön, 1 euro oli 5,945326 markkaa.
- kooma-kalle
otettiin suomessa kirjoitti:
euro käyttöön, 1 euro oli 5,945326 markkaa.
Hei haloo! Markkoja ei enää ole, joten tuntuu aika turhalta spekuloinnilta tollanen. Tietysti jos haluaa länkyttää vastaan joka asiassa, siitä vaan. Niinhän mäkin just taidan tehdä... :)
- affename
kooma-kalle kirjoitti:
Hei haloo! Markkoja ei enää ole, joten tuntuu aika turhalta spekuloinnilta tollanen. Tietysti jos haluaa länkyttää vastaan joka asiassa, siitä vaan. Niinhän mäkin just taidan tehdä... :)
suhteuttaa omaan palkkaansa tuo summa. Eli paljon se oli vuonna 2000 ja paljon nyt.
esim. 300mk / 12000mk ja nyt 100e / 2500e
2,5% ja 4%
Noitahan voi sitten pähkäillä. Onko itsellä mennyt hyvin vai autokauppiaalla paremmin. Oletko tippunut palkkakehityksestä. Mutta mitään merkitystähän sillä kauppojen kannalta ei ole! - olenkauhistunut
kooma-kalle kirjoitti:
On sillä väliä! Muistatko nähneesi bussipysäkkimainoksissa 1200€ lenkkareita?
Nyt mainostetaan Beckhamin voimalla Reebokkeja hintaan 199€, ja halpaa on.
Toista se oli ostaa Saucony Grid Titanit hintaan 129mk, Leppävaaran Maxista
- jka74
vai mitä vielä toimistokulut 100eur kaikkea ne keksii tollasesta firmasta en ainankaan osta periaatteen vuoksi yhtään romua pitäiskö iteki ottaa jokaisesta myydystä tavarasta toimisto ym,ym lisät kaupan päälle kyllä vit,vit,aa kun kamuxilta ostin auton ja päälle sano et maksa viel kulut vaik ite tein vakuutukset ja omille nimille kyl oli viimeinen kerta onneksi toiset liikkeet poistaneet tajunneet kait jo mikä myy ja mikä ei!!muutenkin ylihinnoiteltuja romuja.
- AutoliikeEiToimisto
Meidän autoliikkeessä ei lle mitään toimistokuluja autojen hinnoissa. Menee tasan 5 minuuttia kun allekirjoitetaan paperit ja ostajalle tervemenoa! Seuraava käsittelyyn.
- nuukamies
Aika hommoo, en ostakkaa mittää!
- kysynpävuan
Mitenkä se persaukinen mittää osteliskaan?
- Heteromeininki
Mitäs homoa tuossa muka näet?
- Ostanyksityiseltä
Pikkukauppiaille nekkurahaa että saavat niistää, mulkut.
- BigBossMan
Kauppiaita ei ole kuin ruokakaupoissa. Autoliikkeessä on johtajia ja esimiehiä.
- toimitus_kulut
BigBossMan kirjoitti:
Kauppiaita ei ole kuin ruokakaupoissa. Autoliikkeessä on johtajia ja esimiehiä.
Anssi Kelakin tiesi:
"Meeeiiiistä tuli muurareita
taksikuskeja, suutareita
yksinhuoltajaäitejä, autokaaaaauuuuuppiaita..."
Eli kyllä liikkeenharjoittaja/yrittäjä on kaikilla kaupan eri aloilla kauppias. Niissä voi toki olla palkollisina töissä myös myyntijohtajia, esimiehiä, pikkupomoja, päälliköitä ja myyjiä, mutta omistajayrittäjä on kauppias.
Ja sitten itse asiaan.
Toimituskuluissa on hieman pienempi alv.vero-% (muistaakseni 9%, eipä ole tullut tuota käytettyä) kuin itse tuotteessa eli autossa (24%).
Toimituskulut lisätään joko kauppahinnan päälle (uudet autot ja isojen liikkeiden pääsääntöinen tapa) tai kuten monissa pienemmissä liikkeissä (kaiken tinkimisen ja vääntämisen jälkeen) sisällytetään kauppahintaan jolloin ei siis käytännössä maksa asiakkaalle mitään.
Auton tingitty hinta 10000euroa.
Kauppakirjaan 9700euroa 300euroa toimituskuluja =10000euroa.
Myyjäliike maksaa tuosta 9700eurosta 24% alv.n marginaaliverotuksen mukaisesti ja 300eurosta 9% alv. osuuden. Pikkuinen hienosäätö, satoja autoja vuodessa myyvälle liikkeelle kuitenkin merkityksellinen raha. Pikku puroista kertyy iso säästö... ja ketään ei ole huijattu, petetty tai raiskattu. Verosuunnittelua helpoimmillaan.
Jälleen kerran asia, josta mistään-mitään-tietämättömillä on pää tullut kipeäksi ja ihan syyttä suotta. - Kelaavähän
toimitus_kulut kirjoitti:
Anssi Kelakin tiesi:
taksikuskeja, suutareita
Eli kyllä liikkeenharjoittaja/yrittäjä on kaikilla kaupan eri aloilla kauppias. Niissä voi toki olla palkollisina töissä myös myyntijohtajia, esimiehiä, pikkupomoja, päälliköitä ja myyjiä, mutta omistajayrittäjä on kauppias.
Ja sitten itse asiaan.
Toimituskuluissa on hieman pienempi alv.vero-% (muistaakseni 9%, eipä ole tullut tuota käytettyä) kuin itse tuotteessa eli autossa (24%).
Toimituskulut lisätään joko kauppahinnan päälle (uudet autot ja isojen liikkeiden pääsääntöinen tapa) tai kuten monissa pienemmissä liikkeissä (kaiken tinkimisen ja vääntämisen jälkeen) sisällytetään kauppahintaan jolloin ei siis käytännössä maksa asiakkaalle mitään.
Myyjäliike maksaa tuosta 9700eurosta 24% alv.n marginaaliverotuksen mukaisesti ja 300eurosta 9% alv. osuuden. Pikkuinen hienosäätö, satoja autoja vuodessa myyvälle liikkeelle kuitenkin merkityksellinen raha. Pikku puroista kertyy iso säästö... ja ketään ei ole huijattu, petetty tai raiskattu. Verosuunnittelua helpoimmillaan.
Jälleen kerran asia, josta mistään-mitään-tietämättömillä on pää tullut kipeäksi ja ihan syyttä suotta.Siehän Elvis oot. Hinta on hinta ja toimituskulu on toimituskulu jonka asiakas maksaa hinnan päälle.
- TakaisinKouluun
toimitus_kulut kirjoitti:
Anssi Kelakin tiesi:
taksikuskeja, suutareita
Ja sitten itse asiaan.
Jälleen kerran asia, josta mistään-mitään-tietämättömillä on pää tullut kipeäksi ja ihan syyttä suotta.Anssi Kelahan lauloi tavallisista duunareista eli tuossakin tapauksessa laulussa puhutaan automyyjästä eli autokauppias. Kauppiaita oli silloin kun autoja ei vielä keksitty, kauppiaat kiersivät hevosella ympäri kyliä myymässä tavaroitaan.
Enää näkee vain ruokakaupassa puhuttavan kauppiaista.
Onko Laakkosen omistajakin mielestäsi kauppias? Entäs Kamuxin?
Menepä johonkin liikkeeseen ja pyydä kauppiasta paikalle niin tavallinen myyjä on ihmeissään, että tässähän minä olen. Kauppias on kykyisin myyjä, ei omistaja.
Kun minunkin liikkeessä on aikojen saatossa käynyt paikallislehteen haastatteluja ottamassa niin eivät ole koskaan ehdottaneet nimikkeeksi ''kauppias'' - kauppiasyrittäjä
TakaisinKouluun kirjoitti:
Anssi Kelahan lauloi tavallisista duunareista eli tuossakin tapauksessa laulussa puhutaan automyyjästä eli autokauppias. Kauppiaita oli silloin kun autoja ei vielä keksitty, kauppiaat kiersivät hevosella ympäri kyliä myymässä tavaroitaan.
Enää näkee vain ruokakaupassa puhuttavan kauppiaista.
Onko Laakkosen omistajakin mielestäsi kauppias? Entäs Kamuxin?
Menepä johonkin liikkeeseen ja pyydä kauppiasta paikalle niin tavallinen myyjä on ihmeissään, että tässähän minä olen. Kauppias on kykyisin myyjä, ei omistaja.
Kun minunkin liikkeessä on aikojen saatossa käynyt paikallislehteen haastatteluja ottamassa niin eivät ole koskaan ehdottaneet nimikkeeksi ''kauppias''Autoliikkeen omistaja on autokauppias ja ammattinsa osaava paikallislehden toimittajakin sen tietää:
http://nyt.fi/a1305929803646
"42 vuotta toiminut autokauppias: Koko netti pitäisi räjäyttää"
"Autokauppias Timo Tuomi tietää..." - VastaaPoikaKysymykseen
kauppiasyrittäjä kirjoitti:
Autoliikkeen omistaja on autokauppias ja ammattinsa osaava paikallislehden toimittajakin sen tietää:
http://nyt.fi/a1305929803646
"42 vuotta toiminut autokauppias: Koko netti pitäisi räjäyttää"
"Autokauppias Timo Tuomi tietää..."Juu aivan, kaivoit jonkun jutun yksityisyrittäjästä joka pyörittää itse koko toimintaa.
Isommissa liikkeissä kauppiaita on juurikin ne myyjät ja johtajat erikseen - mistä muuten tulisi nimike autotalonjohtaja? Sinun logiikallasi hän olisi kauppias.
Edelleen, kauppiaita on ruokakaupoissa ja pienyrityksissä.
Nauraisin jos joku tulisi liikkeeseen ja vaatisi kauppiaan paikalle. Sanoisin, että siinä ne ovat edessäsi, minä olen johtaja ja niin on myös moni muukin.
Edelleen: onko Laakkosen omistajat kauppiaita? Entäs Kamuxin? - kauppiasyrittäjä
VastaaPoikaKysymykseen kirjoitti:
Juu aivan, kaivoit jonkun jutun yksityisyrittäjästä joka pyörittää itse koko toimintaa.
Isommissa liikkeissä kauppiaita on juurikin ne myyjät ja johtajat erikseen - mistä muuten tulisi nimike autotalonjohtaja? Sinun logiikallasi hän olisi kauppias.
Edelleen, kauppiaita on ruokakaupoissa ja pienyrityksissä.
Nauraisin jos joku tulisi liikkeeseen ja vaatisi kauppiaan paikalle. Sanoisin, että siinä ne ovat edessäsi, minä olen johtaja ja niin on myös moni muukin.
Edelleen: onko Laakkosen omistajat kauppiaita? Entäs Kamuxin?No niin.
Siis sinunkin mielestäsi autoliikeyrittäjä TT Timo Tuomi on kuin onkin autokauppias.
Ihan tiedoksesi, arvoisa "parempi liikkeenharjoittaja", suurin osa autoliikkeistä on juurikin TT:n pyörittämän kaltaisia pienyrityksiä ja niiden toimintaa hoitaa yksityisyrittäjä, eli AUTOKAUPPIAS itse. Ja kuten totesin tuossa aiemmin niin heillä voi olla alaisinaan, siis myyjinä/palkollisina töissä mm. myyntijohtajia, esimiehiä, pikkupomoja, päälliköitä ja myyjiä, mutta itse omistaja/yrittäjä on kauppias.
Laakkosen perustaja Y.Laakkonen tituleerasi itse itseään autokauppiaana ja wikipediankin mukaan "luonut uransa AUTOKAUPPIAANA..."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yrjö_Laakkonen
Kamuxissa ei ole yhtä omistajaa/kauppiasta, toimintakonseptinsa mukaisesti siellä ei kauppiasta ole vaan pääinsinöörinä toimii toimitusjohtaja Kalliokoski, alaisinaan liuta myyjiä, pikkupomoja, myyntipäälliköitä jne. ja hän itse edelleen vastaa toiminnastaan mm.osakkeenomistajille. Hän ei omista yhtiötä, sen omistavat osakkeenomistajat.
Poika vastasi kysymykseesi. Oliko muita harhoja mielenpainikkeena? Avataan nekin.
Nyt tämä poika lähtee yrittäjänä esiintymään yrityksensä toimitiloihin (ei häkkiliiteri, ei kanakoppi eikä asuntovaunu) ja jos sattuu paikallislehti kyselemään haastattelua, titteliksi laitellaan sitten autokauppias. - BigBossMan
No niin.
Siis sinunkin mielestäsi autoliikeyrittäjä TT Timo Tuomi on kuin onkin autokauppias.
Ihan tiedoksesi, arvoisa "parempi liikkeenharjoittaja", suurin osa autoliikkeistä on juurikin TT:n pyörittämän kaltaisia pienyrityksiä ja niiden toimintaa hoitaa yksityisyrittäjä, eli AUTOKAUPPIAS itse. Ja kuten totesin tuossa aiemmin niin heillä voi olla alaisinaan, siis myyjinä/palkollisina töissä mm. myyntijohtajia, esimiehiä, pikkupomoja, päälliköitä ja myyjiä, mutta itse omistaja/yrittäjä on kauppias.
Laakkosen perustaja Y.Laakkonen tituleerasi itse itseään autokauppiaana ja wikipediankin mukaan "luonut uransa AUTOKAUPPIAANA..."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yrjö_Laakkonen
Kamuxissa ei ole yhtä omistajaa/kauppiasta, toimintakonseptinsa mukaisesti siellä ei kauppiasta ole vaan pääinsinöörinä toimii toimitusjohtaja Kalliokoski, alaisinaan liuta myyjiä, pikkupomoja, myyntipäälliköitä jne. ja hän itse edelleen vastaa toiminnastaan mm.osakkeenomistajille. Hän ei omista yhtiötä, sen omistavat osakkeenomistajat.
Poika vastasi kysymykseesi. Oliko muita harhoja mielenpainikkeena? Avataan nekin.
Nyt tämä poika lähtee yrittäjänä esiintymään yrityksensä toimitiloihin (ei häkkiliiteri, ei kanakoppi eikä asuntovaunu) ja jos sattuu paikallislehti kyselemään haastattelua, titteliksi laitellaan sitten autokauppias.Siinä vaiheessa kun toinen alkaa linkittelemään juttuja wikipediasta tietää, että ei liikuta faktapohjalla. Ihan yhtä hyvin olet voinut käydä itse muokkaamassa tuota artikkelia.
Jos olet oikeasti autoliikkeen pitäjä niin kyseessä on tosiaan joku 1-2 miehen operaatio. Ei kukaan itseään kunnioittava johtaja käytä itsestään nimitystä kauppias.
Mutta mitäpä tästä, alkaa olla päivä jo paketissa. Vielä muutama soitto Saksaan ja sitten kotiin. - kauppiasyrittäjä
BigBossMan kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun toinen alkaa linkittelemään juttuja wikipediasta tietää, että ei liikuta faktapohjalla. Ihan yhtä hyvin olet voinut käydä itse muokkaamassa tuota artikkelia.
Jos olet oikeasti autoliikkeen pitäjä niin kyseessä on tosiaan joku 1-2 miehen operaatio. Ei kukaan itseään kunnioittava johtaja käytä itsestään nimitystä kauppias.
Mutta mitäpä tästä, alkaa olla päivä jo paketissa. Vielä muutama soitto Saksaan ja sitten kotiin.Aha. Vai niin.
Eli faktat sattuu ja niitä omien mielipiteidensä perusteluiksi linkkinä käyttävä ei liiku faktapohjalla? Milloinkas wikipediasta on "natsikortti" tullut?
Linkin itse muokkaukseen viittauksesi on absurdi, koskapa jokainen voi tuon wiki-linkin katsoa viimeksi muokatuksi "viimeksi muutettu 5. syyskuuta 2015 kello 10.15." Eli kävinkö minä siihen silloin muokkaamassa "Hän on luonut uransa autokauppiaana..." ?
No en.
Virallisiin papereihin toki minäkin ammatin kohdalle ruksaan yrittäjä. Asiakkaan kysyessä "oletko automyyjänä täällä, saisiko tuota autoa katsoa tarkemmin" vastaan kyllä olen ja tottakai saa tutkia ja koeajaakin pitää ennen ostopäätöksiä.
Siispä toimin ja itseäni tituleeraan autokauppias yrittäjänä.
Nimimerkkisi perusteella sinä siis et ole autokauppias, vaan joku muu isokin pomo ja itseäsi kuuhun asti kunnioittava johtaja?
Mitähän pääteltäisiin henkilöstä, joka tituleeraa itseään ihan oikein Saksaan asti soittelevaksi "BigBossManJohtajaksi"? Voisiko olla jonkinasteista identiteettiongelmaa? No, en tiedä... ongelmansa kullakin.
Mutta tosiaan, mitäpä tästä, toisilla päivä alkaa valitettavankin aikaisin ja toisilla vähän myöhemmin. Se kun tuo kellonaika on eri puolilla maapalloa eri ajassa ja kaupanteko (lähinnä ostot) ei saa rajoittua kellonaikojen mukaan.
Aikainen lintu madon nappaa... tai jtn.
Edelliseen vielä, en muistanutkaan heti, että onhan se lehtimies haastatellut asian tiimoilta minuakin... tituleerasi printtimediassa yrittäjäksi, ei myyjäksi eikä tosin kauppiaaksikaan.
Loppupeleissä, ihan oikeesti oikeesti, onhan se nyt yx-vitunmaku tituleerataanko myyjäksi, kauppiaaksi, liimatukaksi, jobbariksi, huijariksi, geelitukaksi, läskimahaksi, vitunhomoksi tai ihan vitun miksikä vaan... kunhan muistaa kulkea kassan kautta. TziTziiiing... ja taas kilahti kassakone. - BigBossMan
Aha. Vai niin.
Eli faktat sattuu ja niitä omien mielipiteidensä perusteluiksi linkkinä käyttävä ei liiku faktapohjalla? Milloinkas wikipediasta on "natsikortti" tullut?
Linkin itse muokkaukseen viittauksesi on absurdi, koskapa jokainen voi tuon wiki-linkin katsoa viimeksi muokatuksi "viimeksi muutettu 5. syyskuuta 2015 kello 10.15." Eli kävinkö minä siihen silloin muokkaamassa "Hän on luonut uransa autokauppiaana..." ?
No en.
Virallisiin papereihin toki minäkin ammatin kohdalle ruksaan yrittäjä. Asiakkaan kysyessä "oletko automyyjänä täällä, saisiko tuota autoa katsoa tarkemmin" vastaan kyllä olen ja tottakai saa tutkia ja koeajaakin pitää ennen ostopäätöksiä.
Siispä toimin ja itseäni tituleeraan autokauppias yrittäjänä.
Nimimerkkisi perusteella sinä siis et ole autokauppias, vaan joku muu isokin pomo ja itseäsi kuuhun asti kunnioittava johtaja?
Mitähän pääteltäisiin henkilöstä, joka tituleeraa itseään ihan oikein Saksaan asti soittelevaksi "BigBossManJohtajaksi"? Voisiko olla jonkinasteista identiteettiongelmaa? No, en tiedä... ongelmansa kullakin.
Mutta tosiaan, mitäpä tästä, toisilla päivä alkaa valitettavankin aikaisin ja toisilla vähän myöhemmin. Se kun tuo kellonaika on eri puolilla maapalloa eri ajassa ja kaupanteko (lähinnä ostot) ei saa rajoittua kellonaikojen mukaan.
Aikainen lintu madon nappaa... tai jtn.
Edelliseen vielä, en muistanutkaan heti, että onhan se lehtimies haastatellut asian tiimoilta minuakin... tituleerasi printtimediassa yrittäjäksi, ei myyjäksi eikä tosin kauppiaaksikaan.
Loppupeleissä, ihan oikeesti oikeesti, onhan se nyt yx-vitunmaku tituleerataanko myyjäksi, kauppiaaksi, liimatukaksi, jobbariksi, huijariksi, geelitukaksi, läskimahaksi, vitunhomoksi tai ihan vitun miksikä vaan... kunhan muistaa kulkea kassan kautta. TziTziiiing... ja taas kilahti kassakone.Noniin totta on, tärkeintä on voiton teko.
Kyllä minä kentällä olen jatkuvasti mukana, en kuvittele itsestäni liikoja. Mutta kun puhutaan jo yli 20 henkilön operaatiosta jota on johdettava niin kyllä siinäkohtaa ainakin minä pyydän, että puhutaan joko johtajasta, omistajasta tai yrittäjästä. Minulle täysin sama muuten mitä minusta ajattelevat mutta itse en oma-aloitteisesti käy itseäni ''alentamaan''.
Yrittäjän työpäivä ei lopu klo 17 vaan minulla ja parilla alaisella se venyy yleensä iltamyöhään ostoja ja myyntejä tehdessä. Ollaanpa sitä soiteltu vielä keskiyölläkin Amerikan kontakteille asiaa selvittääkseen...
Ja tuo BigBossMan tulee vaan eräästä kappaleesta. - kauppiasyrittäjä
BigBossMan kirjoitti:
Noniin totta on, tärkeintä on voiton teko.
Kyllä minä kentällä olen jatkuvasti mukana, en kuvittele itsestäni liikoja. Mutta kun puhutaan jo yli 20 henkilön operaatiosta jota on johdettava niin kyllä siinäkohtaa ainakin minä pyydän, että puhutaan joko johtajasta, omistajasta tai yrittäjästä. Minulle täysin sama muuten mitä minusta ajattelevat mutta itse en oma-aloitteisesti käy itseäni ''alentamaan''.
Yrittäjän työpäivä ei lopu klo 17 vaan minulla ja parilla alaisella se venyy yleensä iltamyöhään ostoja ja myyntejä tehdessä. Ollaanpa sitä soiteltu vielä keskiyölläkin Amerikan kontakteille asiaa selvittääkseen...
Ja tuo BigBossMan tulee vaan eräästä kappaleesta.Eli ei moninimitykset miestä, kauppiastakaan, pahenna!
Näillä mennään ja ihan sama ollaanko kauppiaita, johtajia, omistajia kun yrittäjiä kuitenkin. Jobbariksi nimittely meneekin jo vttuilun puolelle, mutta sekin yhtäkaikki yxvitunmaku jos kassa kilahtaa!
- Mikääneimuutu
Autojopparit on rupusakkia.
- OinkOink
Vaiko ryppysakkia?
Eli persryppy eli perssilmä eli anus?
Dildo?
Miten käy jos dildon sujauttaa heteromiehen ryppyiseen peräreikään? Tuleeko hänestä homo vai jääkö hän edelleen heteroksi?
Oletetaan, että dildontyöntäjän roolissa on mies.
Vaikuttaako tilanteeseen jos työntäjä onkin nainen?
Miten on?
- AASIakasmaksaa
Ainakin aimo määrä identiteetti- ongelmaisia käytettyjen autojen kauppiaita näyttää olevan, vai korvaako tässä määrä laadun?
- ere
länsi-auto vaatii 250€ toimistokuluja ilmoitetun hinna päälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa853588Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292373Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1412018Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34871- 44801
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30790Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen60734Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet3716- 40687
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87676