Mitä pitää sisällään Pyhän Hengen pilkka?

Ihmisen Usko

Miten käytännössä Pyhän Hengen pilkkaaminen voi esim. tapahtua? Entä jos uskoo ja on pilkannut. Mitä tämä on? Pitääkö nähdä tunnusteko tai vastaava ja sitten pilkata, jotta tapahtuisi se ainut synti jota ei saa anteeksi. Jos Jeesuksen pilkkaamisen rukouksissa saa anteeksi, niin miksei sitten Pyhän Hengen pilkkaaminen olisi anteeksiannettavaa sillä Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta persoonasta. Itse asiassa alkaa tuntumaan välillä siltä, että tuo Jumalan kolme persoonaa on puoliväkisin keksitty, jotta Vanha ja Uusitestamentti sopisivat yhteen. Olisi mennyt uskottavuus, kun Vanhassa testamentissa on yksi Jumala ja uudessa 3 Jumalaa, ellei olisi teologista kehitelmää ja siltaa keksitty, että kolme persoonaa onkin yksi. Millä tavoin ne ovat yksi, jos kerran niitä kolme, Onko tähän niitä totuttuja raamatun selityksiä ”Ei ihmisjärjellä voi asiaa käsittää”, näitä kohtia on liian paljon…

Ei tämä ollut kannanotto vaan kysymys ennemminkin. Jos joku osaa hyvin ja lyhyesti selittää miksi kolme on yksi ja yksi on kolme vahvistuu uskoni Jeesukseen jota tarvitsen ja haen ja rukoilen, jolloin pitäisi tulla uskoon tai jos olen onnistunut tekemään sen Synnin jota ei anneta anteeksi… silti en anna periksi, koska vaistonvaraisesti tiedän, että Jeesuksessa on totuus, rehellisesti kuitenkin en osaa rakastaa Jeesusta... Toivottavasti jonakin päivänä sekin Ihme tapahtuu...

29

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VT:ssa.

      oli Jumalan Henki, joka liikkui vetten päällä. Raamatun ensilehdillä se lukee ja se tietenkin oli Pyhä Henki, koska Jumalan Henki ei voi olla muuta, kuin Pyhä!
      Sitten tietenkin oli ja on Taivaan Jumala
      Sitten oli myöskin Jumalan Poika jo VT:N aikana tietekin, koska Jeesuksen kautta on kaikki luotu!
      Kol 1:
      15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      SL 8:
      27. Kun hän valmisti taivaat, minä olin siinä, kun Hän veti rajan syvyyden pinnalle, 28. kun hän vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, 29. kun hän asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun hän vahvisti maan perustukset, 30. silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina*, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään*. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, 31. ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
      - työmestari oli Jeesus, alkukielen mukaan!

      Tässä ne kolme ovat!

      Jos haluat elää Jumalan sanan mukaan, silloin rakastat Jeesusta;
      Johannes 14:
      21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      - rakkaus ei ole ensimmäiseksi tunnetila, vaan kuuliaisuus Sanalle osoittaa rakkauden Jumalaan Ja Jeesukseen!

      Pyhän Hengen pilkasta;
      Markus 3:
      28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      29. mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      30. Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki."
      -tuo Raamatunpaikka vastaa jo suoraan, mikä on PH:n pilkkaa!
      Ap.5:1--
      Ananias ja Safiira yrittivät pitää pilkkanaan Pyhää Henkeä ja valehtelivat asioita ja kuolema seurasi siitä.

      Jos siis joku tekee Jumalan Hengen kautta tekoja, joita ihminen ei voi tehdä ja sitten joku sanoo esim. saatanan tehneen ne,se on Pyhän Hengen pilkkaamista. Ei sitä tuon kummeemmin voi selittää, kuin mitä Raamattu siitä kertoo. Jos joku pelkää tehneensä PH:n pilkan, todennäköisesti ei ole sitä tapahtunut.

      Ole rauhassa, vain paatunut ei huolehdi tuollaisista asioista!

      Jumalan hullu

      • vielä yksi

        tällainen asia.
        Sielunvihollisen päätehtävä on erittaa ihminen
        Jumalasta ja uskosta.
        Tuhattaiturilla on monet konstit.
        Yksi käytetyimpiä on syyllisyyden ja epäilyksen viljely ja Jumalan esittäminen ns. kovana tuomion jumalana ja lakihenkisyyden vaatijana.

        Raamatussakuitenkin kerrotaan ~ että "sitä pahaa et tee sinä itse, vaan sinussa asuva paha".


      • se juuri.
        vielä yksi kirjoitti:

        tällainen asia.
        Sielunvihollisen päätehtävä on erittaa ihminen
        Jumalasta ja uskosta.
        Tuhattaiturilla on monet konstit.
        Yksi käytetyimpiä on syyllisyyden ja epäilyksen viljely ja Jumalan esittäminen ns. kovana tuomion jumalana ja lakihenkisyyden vaatijana.

        Raamatussakuitenkin kerrotaan ~ että "sitä pahaa et tee sinä itse, vaan sinussa asuva paha".

        on asia. Siunausta! :=)

        Tv; Jumalan hullu


    • Devachan

      Käsitykseni mukaan voisi olla niin, että pyhän hengen pilkka olisi materialismia. Tämä on vain oma käsitykseni, en tiedä kuitenkaan kovin tarkkaan tästä aiheesta. Perustelisin materialismi-näkemystä sillä, että silloinhan täytyy kieltää niin pyhä henki kuin Jeesus ja Jumalakin. Mutta jos ei ole materialisti, niin silloinhan uskoo johonkin henkiseen, maallista korkeampaan ja silloin on tässä henkisessä todellisuudessa, johon uskoo, on välttämättä jokin pyhä osa, joka on korkeampaa kuin mikään maallinen tai mikään muu henkinen asia. Tällä tavalla ajateltuna tuntuisi vaikealta mieltää että ei-materialisti syyllistyy pyhän hengen pilkkaan...? Mutta tämä on vain oma näkemykseni.

      Heh, sama juttu mullakin tuossa Jeesuksen rakastamisasiassa, eli sitä vaan ajattelee että Jeesushan oli mies, mestari, suuri opettaja, mutta miten sitä voi mies rakastaa miestä...:) Jeesusta ikäänkuin mielummin arvostaa kuin rakastaa:) Mutta uskoisin sinun kohdallasi, kun sanot, että rehellisesti on vaikea rakastaa Jeesusta, niin eikö tämä itselleen rehellisenä oleminen osoita jo suurta rakkautta Jeesusta kohtaan?

      • Näkynä sitä on siloin

        Pidettävä.

        Täällä on erittäin hyvää raamatun tulkintaa, hyvät sivut, mukava kuunnella iltaisin.

        http://www.rkk-sansa.net/

        Tammikuusta asti olen kuunnellut melkein joka ilta tunnin, pari ehkä jopa kolme.

        En suosittele aloittamaan Johanneksen Ilmestykset. Tuntuivat sen verran karmealta kerrottavalta, mutta kyllä puolivälissä nauroin, kun johanen pisti poskeensa kirjakääröt (tuli mieleen sekainen iso rullakebab) joka maistui makealta, mutta vatsassa tuntui karvaalta. Olisi ollut siihen aikaan videokamera, meinaan vähättelemättä tai aliarvioimatta viestien symbolista merkitystä, kyllä tuollaisessa tilassa näkyjä nähdessään aika kondiksessa on. Kyllä minun piti rukoilla paikka paikoin ihan oikeasti, että pystyn kuunteleemaan tämän Johanneksen paikkapaikoin karmean, hieman psykoottisentuntuisen näyn, onhan se jokilaisella tavalla varmaan samantapinen tila vaikka ei sairaus vaan viesti Jumalalta.

        Tämä on toteamus, kun kerran on nimeen omaan kysymys NÄYSTÄ, niin raamattu ainakin kertoo ja minusta paikkapaikoin tuntui siltä, osa ilmestyksistä on käynyt jo toteen.

        Paras tähänastisista on Kirjeitä Roomalaisille, josta on hyvä aloittaa, sitten sieltä vaikka Johanneksen evankeliumiin.


      • sinun halujesi mukaista
        Näkynä sitä on siloin kirjoitti:

        Pidettävä.

        Täällä on erittäin hyvää raamatun tulkintaa, hyvät sivut, mukava kuunnella iltaisin.

        http://www.rkk-sansa.net/

        Tammikuusta asti olen kuunnellut melkein joka ilta tunnin, pari ehkä jopa kolme.

        En suosittele aloittamaan Johanneksen Ilmestykset. Tuntuivat sen verran karmealta kerrottavalta, mutta kyllä puolivälissä nauroin, kun johanen pisti poskeensa kirjakääröt (tuli mieleen sekainen iso rullakebab) joka maistui makealta, mutta vatsassa tuntui karvaalta. Olisi ollut siihen aikaan videokamera, meinaan vähättelemättä tai aliarvioimatta viestien symbolista merkitystä, kyllä tuollaisessa tilassa näkyjä nähdessään aika kondiksessa on. Kyllä minun piti rukoilla paikka paikoin ihan oikeasti, että pystyn kuunteleemaan tämän Johanneksen paikkapaikoin karmean, hieman psykoottisentuntuisen näyn, onhan se jokilaisella tavalla varmaan samantapinen tila vaikka ei sairaus vaan viesti Jumalalta.

        Tämä on toteamus, kun kerran on nimeen omaan kysymys NÄYSTÄ, niin raamattu ainakin kertoo ja minusta paikkapaikoin tuntui siltä, osa ilmestyksistä on käynyt jo toteen.

        Paras tähänastisista on Kirjeitä Roomalaisille, josta on hyvä aloittaa, sitten sieltä vaikka Johanneksen evankeliumiin.

        Viidesläisyys on yksi luterilaisen porttokirkon lahkoista.


      • "Viidesläisyys" p...
        sinun halujesi mukaista kirjoitti:

        Viidesläisyys on yksi luterilaisen porttokirkon lahkoista.

        ainakin täysin tuntematon termi minulle, auttakaa en voi ainakaan sitä ennen ottaa kantaa puolesta enkä vastaan?

        Miten nämä "Viidesläisyys"-liikkeen kannattajat eroavat muista luterilaisesta. Mitä muita ryhmiä on?

        Millainen on virallinen Standardi luterilainen, olen alkanut pelkäämään ettei sellaisia ole enää olemassakaan siinä suhteessa 250 vuotta sitten oli asia paremmin - ei muuten tietenkään. Kuningas oli heikko, olisi pistänyt vaan kovaa kovaa vastaan ja hapatteet olisi jääneet siihen...


      • jotka olivat:
        "Viidesläisyys" p... kirjoitti:

        ainakin täysin tuntematon termi minulle, auttakaa en voi ainakaan sitä ennen ottaa kantaa puolesta enkä vastaan?

        Miten nämä "Viidesläisyys"-liikkeen kannattajat eroavat muista luterilaisesta. Mitä muita ryhmiä on?

        Millainen on virallinen Standardi luterilainen, olen alkanut pelkäämään ettei sellaisia ole enää olemassakaan siinä suhteessa 250 vuotta sitten oli asia paremmin - ei muuten tietenkään. Kuningas oli heikko, olisi pistänyt vaan kovaa kovaa vastaan ja hapatteet olisi jääneet siihen...

        Herännäisyys eli körttiläisyys.
        Lestadiolaisuus, joka jakautuu 20 eri lahkoon.
        Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys.
        Rukoilevaisuus.

        1900-luvun alkupuolella Urho Muroma perusti ikioman lahkonsa:
        Suomen Raamattuopiston, josta tuli viides kirkon lahko,
        joka sitten Urho Muroman kuoleman jälkeen pappien riitojen
        tuloksena jakautui: ensin tuli Kansan Raamattuseura, sitten
        Kansanlähetys, Kylväjä, Sanansaattajat, ja enkä tiedä mitä muita
        lahkoja vielä tuohon viidesläisyyteen kuuluu.

        Ja näiden lisäksi on lahkoja tullut pilvin pimein, kun jokaisella
        kaatajallakin on ikioma lahkonsa.

        Kirkon Kalenterista näet lahkojen koko kirjon.


      • viestistä
        jotka olivat: kirjoitti:

        Herännäisyys eli körttiläisyys.
        Lestadiolaisuus, joka jakautuu 20 eri lahkoon.
        Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys.
        Rukoilevaisuus.

        1900-luvun alkupuolella Urho Muroma perusti ikioman lahkonsa:
        Suomen Raamattuopiston, josta tuli viides kirkon lahko,
        joka sitten Urho Muroman kuoleman jälkeen pappien riitojen
        tuloksena jakautui: ensin tuli Kansan Raamattuseura, sitten
        Kansanlähetys, Kylväjä, Sanansaattajat, ja enkä tiedä mitä muita
        lahkoja vielä tuohon viidesläisyyteen kuuluu.

        Ja näiden lisäksi on lahkoja tullut pilvin pimein, kun jokaisella
        kaatajallakin on ikioma lahkonsa.

        Kirkon Kalenterista näet lahkojen koko kirjon.

        Pahimmat ovat nämä eri sortin lestadiolaiset. Olin riparilla täällä Varsinais-Suomessa, jossa on hyvin vähän lestadiolaisia. Minusta lestadiolaiset voisivat jo vihdoin katsoa peiliin ja perustaa oman kirkko! Siellä päin väitetään, että on sitä selkärankaa... Pohjanmaa (osa) vastaan muu maailmaa. Luulisi tätä ajatellessa usko joutuvan hieman koetukselle.

        Lestadiolaisia ei siis juuri nimeksikään muualla ole... olen suvaitsevainen, mutta herätysliikkeet voisivat vetää omat johtopäätöksensä ja perustaa omat kirkkonsa!! Toisten siivellä olemista tuo on, jos teologiennäkemys riittävissä määrini maita, voisivat lähteä omatoimisesti saman tien. Saisi tulla arkkipiispa joka yhdistäisi ja ennen kaikkea asettaisi ensikädessä herännäispapit ja muut kirkkomme omat herännäiset työntekijät järjestykseen ja suut kiinni tai omantunnonsyistä Suomen Luterilaisesta kirkosta eroaminen

        Kaikesta huolimatta minulla on melkoisen positiivinen, kuva näistä "vitosista" - kertokaa oma mielipiteenne heistä? Mikä hyvää mikä negatiivista?


      • rippi-isäni oli lestadiolai...
        viestistä kirjoitti:

        Pahimmat ovat nämä eri sortin lestadiolaiset. Olin riparilla täällä Varsinais-Suomessa, jossa on hyvin vähän lestadiolaisia. Minusta lestadiolaiset voisivat jo vihdoin katsoa peiliin ja perustaa oman kirkko! Siellä päin väitetään, että on sitä selkärankaa... Pohjanmaa (osa) vastaan muu maailmaa. Luulisi tätä ajatellessa usko joutuvan hieman koetukselle.

        Lestadiolaisia ei siis juuri nimeksikään muualla ole... olen suvaitsevainen, mutta herätysliikkeet voisivat vetää omat johtopäätöksensä ja perustaa omat kirkkonsa!! Toisten siivellä olemista tuo on, jos teologiennäkemys riittävissä määrini maita, voisivat lähteä omatoimisesti saman tien. Saisi tulla arkkipiispa joka yhdistäisi ja ennen kaikkea asettaisi ensikädessä herännäispapit ja muut kirkkomme omat herännäiset työntekijät järjestykseen ja suut kiinni tai omantunnonsyistä Suomen Luterilaisesta kirkosta eroaminen

        Kaikesta huolimatta minulla on melkoisen positiivinen, kuva näistä "vitosista" - kertokaa oma mielipiteenne heistä? Mikä hyvää mikä negatiivista?

        Pahimmat ovat nämä eri sortin lestadiolaiset. Olin riparilla täällä Varsinais-Suomessa, jossa on hyvin vähän lestadiolaisia rippi-isäni oli valitettavasti lestadiolainen!!


    • sunnyriver

      Apostolien tekojen alussa on kuvaus siitä, miten opetuslapset täyttyivät ensimmäisen kerran Pyhällä Hengellä. Sama tapahtuu vielä nykyisinkin, eli jos ihminen avoimella mielellä etsii hengen täyteyttä, se hänelle annetaan.
      Yleisin merkki on kielillä puhuminen, muita armolahjoja ovat profetointi, sairaiden parantamisen lahjat, voimalliset teot jne.
      Ei siis mitään uutta auringon alla.
      Pyhä Henki on nimenomaan opastaja, neuvoja,
      opettaja, jokapäiväisessä elämässä auttaja.
      Niin kuin vaikkapa hyvä, rakastava työnjohtaja työpaikalla. Monta kertaa saan päivän-pari ennen
      tiedon siitä,että näen jonkun ihmisen tai että pitäisi käydä katsomassa jotakin, jolla on vaikeaa. Samoin Pyhä Henki saattaa kertoa, missä päin lähetyskentillä tarvitaan rukousta ja millaisissa tilanteissa. Meillä perheessä kulkikin joskus lentävänä sanontana: Kaikkea ei kerrota Helsingin Sanomissa.

      Pyhän Hengen pilkasta. Vaikea alue. Jotkut sanovat, että Pyhää Henkeä voivat pilkata vain ne, jotka ovat tunteneen Jumalan ja Hänen rakkautensa ja sitten kääntyvät pois ja alkavat pilkata Häntä.
      Toisaalta onnistuu se muillekin välillä.
      Muistan, kuinka ystäväni, vanha profeetta, kertoi vaimostaan. Mies oli tullut uskoon ja kotiin tultuaan oli kertonut, että hän oli täyttynyt Pyhällä Hengellä. Vaimo, oppinut ja ylpeä kun oli, tokaisi vain halveksivasti: Ja jos tuo on
      pyhä henki, tulkoon minuun sitten paha henki!
      Ja niin myös tapahtui, vaimon luonne muuttui, hän oli alkoholisti koko lopun elämänsä, mielenterveyskin meni. Mies säilyi uskossa koko elämänsä,Jumala vahvisti hänen kauttaan
      usein uskovia profetian sanoilla. Mies yritti auttaa vaimoaan, mutta tämä ei ylpeydessään apua tarvinnut.
      Eli en usko, että ihminen, joka on aralla tunnolla ja miettii asioita, voi pilkata Pyhää Henkeä, kyllä siihen jo melkoisesti paatumusta ja kovaa luonnetta ylpeyttä tarvitaan.
      Siunausta sinulle etsinnässäsi! Se kannattaa,
      Jumala on hyvä!

      • puusilima_

        "vaimon luonne muuttui, hän oli alkoholisti koko lopun elämänsä, mielenterveyskin meni."

        alkoholismi on ihan vaan omasta päästä kiinni että juoko vai eikö. kukaan ei pakota!

        "kyllä siihen jo melkoisesti paatumusta ja kovaa luonnetta ylpeyttä tarvitaan. "

        en tiijjä miten ylypee oon mutta ainakin olen jumalan haukkunut monta kertaa viimeisten vuosien aikana ja myöskin kieltänyt ettei sitä oo olemassa. elikkä toivoni on siis jo oikeestaan mennyt ihan vaan jo sen asian takia.
        toisaalta minä kyllä katson ihan täysin oikeutetuksi tuon edellä mainitun homman. ja jos ei se jumala minnuu ymmärrä ni omapahan on asiansa.


      • Pyhää Henkeä:

        1. Anna kastaa itsesi uudelleen.

        2. Mene jonkun kaatajahengen omaavan ihmisen kaadettavaksi.

        3. Mene johonkin herätyskokoukseen antamaan itsesi jonkun ihmisen käsien
        alla sen lahkon oppien mukaiselle jeesukselle.


      • sunnyriver
        Pyhää Henkeä: kirjoitti:

        1. Anna kastaa itsesi uudelleen.

        2. Mene jonkun kaatajahengen omaavan ihmisen kaadettavaksi.

        3. Mene johonkin herätyskokoukseen antamaan itsesi jonkun ihmisen käsien
        alla sen lahkon oppien mukaiselle jeesukselle.

        Kuule, asetu ihan tosissasi rukoukseen, rukoile
        Jumalaa niin kauan, että saat Häneltä selkeän vastauksen kaikkiin kolmeen kohtaan, jotka kirjoitit. Kerro sitten, jooko?


      • sillä kirjoitettu on:
        sunnyriver kirjoitti:

        Kuule, asetu ihan tosissasi rukoukseen, rukoile
        Jumalaa niin kauan, että saat Häneltä selkeän vastauksen kaikkiin kolmeen kohtaan, jotka kirjoitit. Kerro sitten, jooko?

        1. "Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste."

        2. "Nyt kun sinä makaat maassa, ei kukaan enää tule tänne meitä kaatamaan."

        3. "Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten
        ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta."

        "Lakatkaa jo luottamasta ihmiseen, vain kevyt elämän henkäys
        on hänellä sieraimissaan. Mikä hän on, mihin hän kelpaa."


      • Jaaajo
        Pyhää Henkeä: kirjoitti:

        1. Anna kastaa itsesi uudelleen.

        2. Mene jonkun kaatajahengen omaavan ihmisen kaadettavaksi.

        3. Mene johonkin herätyskokoukseen antamaan itsesi jonkun ihmisen käsien
        alla sen lahkon oppien mukaiselle jeesukselle.

        ettei ihmiset uskaltaisi mennä kokouksiin missä julistetaan Sanaa Pyhässähengessä, niin että ihminen herää ja tulee uskoon, saatanan yleisimpiä peloittelu keinoja.


      • Jaaajo
        Pyhää Henkeä: kirjoitti:

        1. Anna kastaa itsesi uudelleen.

        2. Mene jonkun kaatajahengen omaavan ihmisen kaadettavaksi.

        3. Mene johonkin herätyskokoukseen antamaan itsesi jonkun ihmisen käsien
        alla sen lahkon oppien mukaiselle jeesukselle.

        Sanan mukaan Pyhänhengen pilkka on kun ihminen on tullut totuuden tuntoon eli uskoon, ja sitten luopuu ja tahallaan elää syntielämää, niin ei ole enää uhria sellaisen edestä, vaan kauhea kadotuksen odotus, on niinkuin olisi uudelleen ristiinnaulinnut Jeesuksen ja halpana pitänyt verensä.
        Että näin raamattu sanoo.


      • Pyhän Hengen pilkasta:
        Jaaajo kirjoitti:

        Sanan mukaan Pyhänhengen pilkka on kun ihminen on tullut totuuden tuntoon eli uskoon, ja sitten luopuu ja tahallaan elää syntielämää, niin ei ole enää uhria sellaisen edestä, vaan kauhea kadotuksen odotus, on niinkuin olisi uudelleen ristiinnaulinnut Jeesuksen ja halpana pitänyt verensä.
        Että näin raamattu sanoo.

        "Mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi
        anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."

        Kyllä Jeesus pitää omistaan niin hyvän huolen, ettei yksikään
        Totuuden Hengen saanut varmasti syyllisty Pyhän Hengen pilkkaan.


      • sunnyriver
        puusilima_ kirjoitti:

        "vaimon luonne muuttui, hän oli alkoholisti koko lopun elämänsä, mielenterveyskin meni."

        alkoholismi on ihan vaan omasta päästä kiinni että juoko vai eikö. kukaan ei pakota!

        "kyllä siihen jo melkoisesti paatumusta ja kovaa luonnetta ylpeyttä tarvitaan. "

        en tiijjä miten ylypee oon mutta ainakin olen jumalan haukkunut monta kertaa viimeisten vuosien aikana ja myöskin kieltänyt ettei sitä oo olemassa. elikkä toivoni on siis jo oikeestaan mennyt ihan vaan jo sen asian takia.
        toisaalta minä kyllä katson ihan täysin oikeutetuksi tuon edellä mainitun homman. ja jos ei se jumala minnuu ymmärrä ni omapahan on asiansa.

        Kyllä Jumala meidän kapinoimisemme kestää, jos siellä pohjalla on halu siihen, että jos sinä Jumala kuitenkin olet olemassa, niin ilmesty!
        Ei Hän pienistä säikähdä.
        Itse muistan joskus 15-vuotiaana olleeni valinnan
        paikalla elämäni suunnasta. Olin ensimmäistä kertaa tanssimaan menossa, ja sisään astuessani
        minut ikään kuin nostettiin katon rajaan, josta (henkeni silmin) katselin pyöriviä pareja. Kuulin
        sanat ja tiesin varsin hyvin, että Jumala puhui:
        "Tätäkö sinä haluat!" Ja minä 15-vuotiaan kaikkitietävänä tokaisin: "Tätä."
        Siinä menikin sitten toiset 15 vuotta, asuin välillä Lontoossa, välillä Tukholmassa, välillä opiskelin Suomessa. Oli rockia, tenttilukua, seurusteluja ja välillä työtäkin. Sitten
        lopulta jouduin avioliitossa niin koville, että ei auttanut m uu kuin ottaa lusikka kauniisti käteen ja pyytää Jumalalta apua.
        Ja Jumala auttoi, on auttanut tähän saakka ja auttaa edelleenkin, niin Hän on luvannut.
        Kuitenkin koko ajan lapsesta asti minulla on ollut tietoisuus siitä, että Jumala on olemassa
        ja Hän auttaa ihmistä. Näin sen monta kertaa naapurieni elämässä, jossa uskova äiti sai avun koko perheelleen monta, monta kertaa. Itse vain en pitkään aikaan halunnut alistua Jumalan tahtoon, vaikka Hänen tahtonsa onkin rakkaus.
        Muuistan, että sitten, kun viimein tämä ylpeä minä oli valmis tulemaan Jumalan luo, sain etsiä pitkään. Kävin kokouksissa ja luin paljon hengellistä kirjallisuutta, mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Viimein törmäsin Sana-lehden artikkeliin, jossa kerrottiin, että
        saattaa olla niin, että ihminen etsittyään aikansa Jumalaa, katkeroituu tajuamatta sitä itse. Ja kun luin tuon, oli kuin tulppa olisi otettu pois pullon päältä, ilo alkoi pulputa sisältäni, Jumalan läsnäolo oli niin vahva.
        Sen jälkeen en epäillyt, ettenkö olosi Jumalan lapsi. Mutta kai minä olin teini-ikäisenä niin sisukkaasti pistänyt vastaan, että piti pitemmän kaavan mukaan käydä. Itse kullakin meistä on oma tiemme, mutta toisaalta on lupaus, että etsivä löytää.
        Tuossa lähtötekstissä puhuttiin Pyhän Hengen
        pilkasta. En tiedä, miksi kolminaisuus eli Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat tavallaan eri asemassa siinä, että nimenomaan Pyhän Hengen pilkasta varoitetaan erityisesti, aivan kuin Jumalalla ja Jeesuksella olisi parempi toleranssi. Toisaalta Jumalahan on lopullinen rankaisija, Pyhä Henki on ohjaaja ja neuvoja.
        Ja onko Lumalakaan sitten pohjimmiltaan rankaisija, vai onko niin, että ihminen silloin, kun hän haukkuu Pyhää Henkeä, vetää tavallaan
        Jumalan suojaavan katon sivuun päänsä päältä ja jää sateeseen omasta tahdostaan.

        Tuosta naisesta vielä, uskon, että hänellä olisi ollut miehensä uskon kautta hyväkin suoja
        pahan hyökkäyksiä vastaan, mutta kun hän itse
        vapaaehtoisesti kutsui pahat henget halveksi Pyhää Henkeä, hän jäi suojaa vaille ja silloin ihminen on todella heikoilla.
        Tämä ei tarkoita sitä, etteikö Jumala odota meitä jokaista rakkaussuhteeseen kanssaan,
        mutta monesti olen silti nähnyt, että koko perhe
        saa kokea Jumalan läheisyyttä, jos joku on uskossa eikä kukaan ole pahassa kapinassa Jumalaa vastaan.
        Alkoholismista vielä. Ei kai kukaan alkoholisti halua olla, mutta jonkin pisteen jälkeen ihminen ei enää ole herra, vaan viina on herra. Vanha kansa käytti nimitystä viinan opiru, se kuvaa hyvin tilannetta. Olen sen verran alkoholistityötä tehnyt, että tiedän, kuinka voimakkaat siteet ihmisellä voi olla. Ja toisaalta niin kauan kuin ihminen rakastaa enemmän viinaa kuin Jeesusta, ei tapahdu mitään.
        Sitten kun ihminen on valmis myöntämään, että hän tarvitsee Jumalan apua ja haluaa jättää juomisen, alkavat Jumalan mahdollisuudet.
        Vapaa tahto, sehän meillä kaikilla on Jumalan lahjana, ei Hän klooneja halua. Meidän tehtävämme on sitten käyttää vapaata tahtoamme oikein riippua tärkeiksi tuntemissamme
        asioissa kiinni niin kauan, että saamme vastauksen
        niihin. Eli hiljaisuutta ja rukousta sanan lukua, sieltä se löytyy edelleenkin. On löytynyt jo 2000 vuotta.
        Siunausta sinulle!


      • puusilima_
        sunnyriver kirjoitti:

        Kyllä Jumala meidän kapinoimisemme kestää, jos siellä pohjalla on halu siihen, että jos sinä Jumala kuitenkin olet olemassa, niin ilmesty!
        Ei Hän pienistä säikähdä.
        Itse muistan joskus 15-vuotiaana olleeni valinnan
        paikalla elämäni suunnasta. Olin ensimmäistä kertaa tanssimaan menossa, ja sisään astuessani
        minut ikään kuin nostettiin katon rajaan, josta (henkeni silmin) katselin pyöriviä pareja. Kuulin
        sanat ja tiesin varsin hyvin, että Jumala puhui:
        "Tätäkö sinä haluat!" Ja minä 15-vuotiaan kaikkitietävänä tokaisin: "Tätä."
        Siinä menikin sitten toiset 15 vuotta, asuin välillä Lontoossa, välillä Tukholmassa, välillä opiskelin Suomessa. Oli rockia, tenttilukua, seurusteluja ja välillä työtäkin. Sitten
        lopulta jouduin avioliitossa niin koville, että ei auttanut m uu kuin ottaa lusikka kauniisti käteen ja pyytää Jumalalta apua.
        Ja Jumala auttoi, on auttanut tähän saakka ja auttaa edelleenkin, niin Hän on luvannut.
        Kuitenkin koko ajan lapsesta asti minulla on ollut tietoisuus siitä, että Jumala on olemassa
        ja Hän auttaa ihmistä. Näin sen monta kertaa naapurieni elämässä, jossa uskova äiti sai avun koko perheelleen monta, monta kertaa. Itse vain en pitkään aikaan halunnut alistua Jumalan tahtoon, vaikka Hänen tahtonsa onkin rakkaus.
        Muuistan, että sitten, kun viimein tämä ylpeä minä oli valmis tulemaan Jumalan luo, sain etsiä pitkään. Kävin kokouksissa ja luin paljon hengellistä kirjallisuutta, mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Viimein törmäsin Sana-lehden artikkeliin, jossa kerrottiin, että
        saattaa olla niin, että ihminen etsittyään aikansa Jumalaa, katkeroituu tajuamatta sitä itse. Ja kun luin tuon, oli kuin tulppa olisi otettu pois pullon päältä, ilo alkoi pulputa sisältäni, Jumalan läsnäolo oli niin vahva.
        Sen jälkeen en epäillyt, ettenkö olosi Jumalan lapsi. Mutta kai minä olin teini-ikäisenä niin sisukkaasti pistänyt vastaan, että piti pitemmän kaavan mukaan käydä. Itse kullakin meistä on oma tiemme, mutta toisaalta on lupaus, että etsivä löytää.
        Tuossa lähtötekstissä puhuttiin Pyhän Hengen
        pilkasta. En tiedä, miksi kolminaisuus eli Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat tavallaan eri asemassa siinä, että nimenomaan Pyhän Hengen pilkasta varoitetaan erityisesti, aivan kuin Jumalalla ja Jeesuksella olisi parempi toleranssi. Toisaalta Jumalahan on lopullinen rankaisija, Pyhä Henki on ohjaaja ja neuvoja.
        Ja onko Lumalakaan sitten pohjimmiltaan rankaisija, vai onko niin, että ihminen silloin, kun hän haukkuu Pyhää Henkeä, vetää tavallaan
        Jumalan suojaavan katon sivuun päänsä päältä ja jää sateeseen omasta tahdostaan.

        Tuosta naisesta vielä, uskon, että hänellä olisi ollut miehensä uskon kautta hyväkin suoja
        pahan hyökkäyksiä vastaan, mutta kun hän itse
        vapaaehtoisesti kutsui pahat henget halveksi Pyhää Henkeä, hän jäi suojaa vaille ja silloin ihminen on todella heikoilla.
        Tämä ei tarkoita sitä, etteikö Jumala odota meitä jokaista rakkaussuhteeseen kanssaan,
        mutta monesti olen silti nähnyt, että koko perhe
        saa kokea Jumalan läheisyyttä, jos joku on uskossa eikä kukaan ole pahassa kapinassa Jumalaa vastaan.
        Alkoholismista vielä. Ei kai kukaan alkoholisti halua olla, mutta jonkin pisteen jälkeen ihminen ei enää ole herra, vaan viina on herra. Vanha kansa käytti nimitystä viinan opiru, se kuvaa hyvin tilannetta. Olen sen verran alkoholistityötä tehnyt, että tiedän, kuinka voimakkaat siteet ihmisellä voi olla. Ja toisaalta niin kauan kuin ihminen rakastaa enemmän viinaa kuin Jeesusta, ei tapahdu mitään.
        Sitten kun ihminen on valmis myöntämään, että hän tarvitsee Jumalan apua ja haluaa jättää juomisen, alkavat Jumalan mahdollisuudet.
        Vapaa tahto, sehän meillä kaikilla on Jumalan lahjana, ei Hän klooneja halua. Meidän tehtävämme on sitten käyttää vapaata tahtoamme oikein riippua tärkeiksi tuntemissamme
        asioissa kiinni niin kauan, että saamme vastauksen
        niihin. Eli hiljaisuutta ja rukousta sanan lukua, sieltä se löytyy edelleenkin. On löytynyt jo 2000 vuotta.
        Siunausta sinulle!

        kun se jumala kerta auttaa kaikessa niin pitää jäädä oottelemaan että auttaisko se kun vei 3-vuotiaan lapseni äidin(se kait se sit oli?).
        ei oo paljon apuja herunu, mummoki yrittää lapsen varastaa multa. onseniiiiiin reilua.
        no pistän kyllä kampoihin niinkauan ku henki kulkee, olipa sitte ukolla itellään sormesa pelissä tai ei.


      • sunnyriver
        puusilima_ kirjoitti:

        kun se jumala kerta auttaa kaikessa niin pitää jäädä oottelemaan että auttaisko se kun vei 3-vuotiaan lapseni äidin(se kait se sit oli?).
        ei oo paljon apuja herunu, mummoki yrittää lapsen varastaa multa. onseniiiiiin reilua.
        no pistän kyllä kampoihin niinkauan ku henki kulkee, olipa sitte ukolla itellään sormesa pelissä tai ei.

        Jäin miettimään, mitä tarkoitat lauseella
        "vei 3-vuotiaan lapsen äidin". On vaikea sanoa
        mitään, kun ei tiedä, mitä on tapahtunut.
        Niin kuitenkin on, että maailmassa tapahtuu paljon asioita, joita Jumala ei ole tahtonut.
        Ne ovat Hänen sallimuksensa piiriin kuuluvia
        asioita. Eli Jumalan tahto on ihan toinen, mutta
        ihmiset haluavat tehdä oman tahtonsa mukaan.
        Jumalan ohjeet ovat kuitenkin ihmistä ja perhettä suojelevia, eivät tuhoavia.
        Kyllä Jumala tuskaisen ihmisen huudon kestää, ei se Jumalan pilkkaa ole. Lue joskus vaikka
        Jobin kirjaa, siinä Job josakin vaiheessa kiroaa
        jo syntymänsäkin, mutta lopusssa toteaa, että ennen kaikkea kokemaansa oli kuullut Jumalasta vain kuulopuheiden peruasteella, nyt prässin läpikäytyään tunsi hänet henkilökohtaisesti.
        Netistä löytyy ainakin Raamattu.uskonkirjat.net, missä on useita Raamatunkäänöksiä.
        Tsemppiä teille molemmille!


      • puusilima_
        sunnyriver kirjoitti:

        Jäin miettimään, mitä tarkoitat lauseella
        "vei 3-vuotiaan lapsen äidin". On vaikea sanoa
        mitään, kun ei tiedä, mitä on tapahtunut.
        Niin kuitenkin on, että maailmassa tapahtuu paljon asioita, joita Jumala ei ole tahtonut.
        Ne ovat Hänen sallimuksensa piiriin kuuluvia
        asioita. Eli Jumalan tahto on ihan toinen, mutta
        ihmiset haluavat tehdä oman tahtonsa mukaan.
        Jumalan ohjeet ovat kuitenkin ihmistä ja perhettä suojelevia, eivät tuhoavia.
        Kyllä Jumala tuskaisen ihmisen huudon kestää, ei se Jumalan pilkkaa ole. Lue joskus vaikka
        Jobin kirjaa, siinä Job josakin vaiheessa kiroaa
        jo syntymänsäkin, mutta lopusssa toteaa, että ennen kaikkea kokemaansa oli kuullut Jumalasta vain kuulopuheiden peruasteella, nyt prässin läpikäytyään tunsi hänet henkilökohtaisesti.
        Netistä löytyy ainakin Raamattu.uskonkirjat.net, missä on useita Raamatunkäänöksiä.
        Tsemppiä teille molemmille!

        kun jumala on se "kaikki valtias"? eikös sillä silloin ole valta kaikkeen? mitä ovat nämä sallimuksen piirit? kun jos se edelleen hallitsee ihan kaikkea niin miks ei sitten kuitenkaan niin olekaan?

        kovasti mulla ainakin kysymyksiä riittää :|

        ihmetyttää vaan tuo juttu...


      • Armostapelastunut
        Jaaajo kirjoitti:

        Sanan mukaan Pyhänhengen pilkka on kun ihminen on tullut totuuden tuntoon eli uskoon, ja sitten luopuu ja tahallaan elää syntielämää, niin ei ole enää uhria sellaisen edestä, vaan kauhea kadotuksen odotus, on niinkuin olisi uudelleen ristiinnaulinnut Jeesuksen ja halpana pitänyt verensä.
        Että näin raamattu sanoo.

        Jos luovut Jeesuksesta niin ei tosiaan ole uhria syntiesi edestä. Itse olen kovan tien kulkenut ja uskoontulon jälkeenkin synnissä elellyt, tosin melko vähin tiedoin raamatun sanasta. Sain tulla takaisin kun Herra kutsui mutta aika pitkään olin peloissani että kelpaanko vielä. Herra armahti muttei pelolla rankaisematta jättänyt. Hengen pilkka syytöksiä oli mielessäni mutta sain armon ja asiasta jotain tajuan ja siksi kirjoitan täällä ettei väärin perustein kukaan luulisi tehneensä anteeksiantamatonta syntiä josta piru mielellään ihmisiä syyttelee. Jos ihmisellä, joka pelkää tehneensä Hengen pilkan on halu tulle Jeesuksen luo ja saada syntinsä anteeksi ja halu ja yritys tehdä parannus on se selkeä merkki siitä että Pyhä henki vaikuttaa hänessä eikä tarvitse pelätä tehneensä anteeksi antamattoman synnin. Synnillä ei tule leikkiä mutta onneksi Jumala on todella pitkämielinen ja rakastava.


    • Huhhahhei

      te hiheltäjät edes samaa raamattua? Teissä on jo sukupuuttoon kuolleiden kommunistien kanssa yksi yhteinen ominaisuus: Mikään ei vihannut kommunistia niin paljoa, kuin toinen kommunisti. Te olette prikulleen samanlaisia. Jokainen on aito, oikea uskova, muut paskasakkia, joka on matkalla helvettiin vaikka mitä tekisi.

      Sinällään ihan huvittavaa.

      • kääntyminen

        Kaikki ne ovat Jumalan lapsia, jotka uskovat Jeesukseen. Yksinkertaisesti Sana sanoo: "Sillä jos sinä tunnustavat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vankhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", Room. 10:910.
        Vanhurskas on syytön, sillä Jeesus on hänet lunastanut, maksanut hinnan.
        Kirkko ei ketään pelasta, eikä mikään organisaantio. Eri asia on se, että Jumala on järjestyksen Jumala ja siksi uskovalla tulee olla hengellinen koti. Muuten uskova jää koditon harhailija.

        Pyhän Hengen pilkkaa takevä ihminen on paatunut herjaaja. Häntä hallitsee pahan valta. Säälittävä tilanne, koska ei voi koskaan pääse vapaaksi pahasta, eikä sitä edes itse käsitä. Matka johtaa ikuiseen pimeyteen.
        Jos sitä tilannetta pelkäät, silloin et ole tehnyt sitä pilkkaa. Paatunut ei sitä pelkää.


    • Armostapelastunut

      Pyhän Hengen pilkka ei ole harkitsematon lausahdus Jumalaa vastaan tai hänen henkeään tai Jeesusta vastaan. EI myöskään mikään erikoinen teko jossa raivoaa katkerana Jumalalle mutta sitten katuu tällaista samoin kuin harkitsemattomia kielen syntejä ym. Tietoinen synnissä eläminen paaduttaa aina ja viepoispäin Jumalasta. Siksi pitää pyytää Jeesusta auttamaan jos kovasti synti houkuttaa koska oma luonto on heikko. Jumala voi armahtaa myös pelolla niin että luopuu synnistä, sekin on rakkautta. Hengen pilkassa ihminen luopuu Jeesuksesta ja yrittää pelastusta jotain muuta kautta vaikka ainoa tie taivaaseen on nimenomaan Jeesus Kristus. Siirtyy lain alle ja yrittää omin teoin kelvata Herralle. Tai sitten vaihtaa uskon Jeesukseen johonkin uskontoon tai ei enää piittaa mistään tuonpuoleisesta koska on täysin paatunut. Tällöin hän mitätöi ja tallaa jalkoihinsa Jumalan pojan, pitää epäpyhänä liiton veren eikä usko että armo riittää ja näin pilkkaa Armon Henkeä, (Hebrealaiskirje luku 10.) Tällöin ihminen ei voi pelastua kun ei Jeesus Kristus kelpaa. Tällaisesta Pyhää Henkeä pilkkaavasta asenteesta on tehtävä parannus sillä sitä ei saa anteeksi ellei nöyrry Jeesuksen ristin juurelle. Sitä ei saa anteeksi koska on hyljännyt Jeesuksen, ainoan joka voi synnit anteeksi antaa. Jumala on pitkämielinen ja luopiokin voi pelastua mutta ilman että tulee uudestaan Jeesuksen luon armoa pyytämään ja valmiina luopumaan synneistä ja tekee parannuksen ei voi pelastua. Anteeksi saamisen tarve, siis terve synnin tunto ja katumus ovat selviä merkkejä että PyhäHenki ihmisessä vielä vaikuttaa. Kun tulee Jeesuksen luo tosissaan parannusta tekemään Jeesus auttaa mielellään kuolettamaan Hengellä lihan teot. Jeesus sanoo selvästi että "Joka minun luokseni tulee, sitä minä en heitä ulos!" Jos ihminen tulee Herran eteen katuen se on varma merkki siitä etti hän ole syyllistynyt Hengen pilkkaan niin ettei enää voisi pelastua. Synteihin ei ole mitään lupaa mutta lankeamiset saa anteeksi kun on tosissaan vaikka joskus heikkona hetkenä lankeaisikin niin saa nousta. Tämä ei ole mikään lupalappu lankeilla mutta Jumalaan on luotettava eikä omaan hyvään elämään koska Herra katsoo poikansa uhriin eikä meidän tekoihimme sillä armoa ei voi teoillaan kokaan ostaa vaan uskottava Jesuksen sovitustyöhön. Eli jos vanhurskas luottaa omaan vanhurskauteensa ja elää synnissä niin totisesti sellaisen sielun on kuoltava sanoo sana. Jeesuksen lahjavanhurskaus pelastaa, ei omat hyvät teot. Onneksi Jumala on pitkämielinen. Hebrealaiskirjeen kuudennessa luvussa pitkään uskossa ollut on luopunut Jeesuksesta ja kääntynyt häntä vastaan eli niiden joukkoon jotka ristiin naulitsivat Herran Jeesuksen ja alkanut tietoisesti julkihäpäistä Herraa tavalla tai toisella, kielellään tai teoillaan tai jotain vastaavaa. Kirjeen kirjoittaja sanoo ettei tällainen henkilö voi pelastua. Olen ajatellut itse että jos aivan tietoisesti julkihäpäisee Herraa ja pilkkaa Pyhää Henkeä armolahjoja tms, niin kun Herra ottaa henkensä pois tällaiselta pilkkaajalta lopullisesti niin Pyhä Henki ei enää varoita tällaista ihmistä eikä hänellä ole synnin tuntoa joten häntä ei enää liikuta vaikka eläisi täysin synnissä paatuneena lopullisesti. Jos ihminen tuntee vielä rakkautta Jeesusta kohtaan tai halua kertoa Jeesuksesta ihmisille ja uskoo että vain Jeesus voi pelastaa ja tulee tosissaan vaikkapa jossain kokouksessa pyytelemään armoa niin se on selkeä merkki ettei ole mennyt niin pitkälle teoissaan etteikö Herra armahtaisi. Pyhää Henkeä tietoisesti häpäissyt rienaaja ei tule katumaan tekojaan eikä etsimään armoa koska Pyhä Henki ei enää anna synnin tuntoa eikä vedä ihmistä parannuksen tekoon. Näin tällaisella ihmisellä ei ole enää oikeanlaista Jumalan pelkoa, siis arkuutta Herran edessä eikä katumusta mistään synnistä. Kyseessä on siis tietoinen synti ja Jeesuksesta luopuminen katkeruudessa tai jostain muusta syystä ja mahdollisesti julkinen häpäiseminen eli täysin tahallinen irtiotto Herrasta ja hänen armostaan. Nämä ovat vain minun ajatukiani asiasta, voin olla väärässäkin jossain asiassa tässä kirjoituksessa sillä raamatunkin mukaan mnessa kohdin me kaikki erehdymme. Saatanalle tämä Hengen pilkka on mieluinen syytös ja se käyttää sitä ahkerasti saadakseen uskovan ihmisen epätoivoon ja luopumaan Jeesuksesta. Saatana haluaa valehdella että uskova on tehnyt anteeksiantamattoman synnin ja näin hänellä ei ole toivoa, tämä kannattaa myös muistaa. Siksi kirjoitin tämän lohdutukseksi niille jotka uskovat Jeesukseen ja haluavat seurata häntä ja saada anteeksi syntinsä jos omatunto painaa. Jos ihminen näin tuntee ja tulee tai haluaa tulla Jeesuksen luo niin on taatusti varma ettei ole mennyt niin pitkälle että Herran Henki olisi jättänyt hänet. Tahto saada anteeksi ja tehdä parannus ja synnin tunto nimenomaan ovat asioita jotka kertovat siitä että Pyhä Henki vaikuttaa tällaisessa ihmisessä.

      • Asiaa

        Asiatekstiä, armostapelastunut. Joka pelkää sen tehneensä, ei ole sitä tehnyt.


    • elävä_todiste

      Ja sitten ihan maalaisjärkeä vähän.

      Tuo koko pyhänhengenpilkka on keksitty "ylimmäksi synniksi" ihan peliteoreettisesta näkökulmasta. Kun kaiken muun voi saada anteeksi, niin kaikenlaiset tuhmuuksien tekijät saadaan katuvaisiksi koska heillä on vielä toivoa. Samalla kuitenkin on jotain ihan kamalaa jolla voi pelotella että jos siihen olisi syyllistynyt niin sitten kaikki toivo olisikin menetetty ja ikuinen kidutus olisi edessä.

      Koko homma on siis vain psykologinen ansa jotta saadaan taivutettua ihmisiä uskovaisiksi.

      Todistan sen pilkkaamalla nyt pyhää henkeä:

      "Hyi sinä pyhä henki, oikeasti olet paha henki. Mene pois, katoa haiseva henkäys, yök!"

      ...ja katso, minulle ei käynyt kuinkaan. Ja samalla lailla päädytään kuoppaan aikanamme kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe