Heräsin yhtenä aamuna tässä ja reiteni ovat aivan mustelmilla!! Etureidet..ja sivusta.. aika isoja jälkiä.. jalat reisistä ihan siniset suurinpiirtein.. yök..! Kivaa kun kesä tulee ja mulla tällaiset jalat.. Mutta niin, ihmettelen suuresti mistä johtuu.. en nimittäin oikein osaa itse sanoa.. onko mahdollista että olen raapinut jalkojani niin voimakkaasti että ne ovat menneet mustelmille? Mulla on ollut tässä nimittäin sellasta voimakasta/häiritsevää kutinaa.. (en tiedä mistä sekin johtuu..)
Tai voiko mustelmat ollu tulleet siitä, jos kaks pientä lastani (kauhukakaroita..;) ovat nipistelleet tai puristelleet reisiäni!? =)..kun olen niiden kanssa touhuillut.. Mulle kyllä tulee helposti mustelmia.
Pelottaa vaan, että mistä oikein kyse? =/ Neuvoja pyydän..! kiitosh.
Mustelmat!
6
13267
Vastaukset
- ei kai vaarallista
Mulle kans tulee mustelmia helposti,ihmettelen aina kun olen mustelmilla,vaikka en mielestäni ole satuttanut....vähän mua nolottaa,jatkuvaan jossakin mustelma,mut toiset vaan ovat herkempiä saamaan mustelmia...olen muistaakseni vuosia sit kysynyt tästä lääkäriltä...kuulemma suonet on niin pinnassa,että ei tarvii paljon kolahtaa,kun jo on mustelma...eipä kai sit ole vaarallista
- mustelmia
vaan tulee herkästi ja ei siinä mitään. MUTTA jos sulla ei ole tavannut tulla mustelmia näin herkästi ja nyt yhtäkkiä on alkanut tulla isoja mustelmia "ilman syytä", kannattaa käydä lääkärissä otattamassa verenkuva. Ettei ole verihiutaleet matalat tai joku muu veritauti tullut. Eihän ole myös samaan aikaan tullut nenäverenvuototaipumusta, kuukautiset runsastuneet tms?
Kyllähän melkein aina mustelmat on ihan viattomia, mutta selvä muutos aikaisempaan tilanteeseen verrattuna kannattaa aina tutkia. - hipiäinen
Minä myös olen herkänahkainen ja saan helposti mustelmia. Joskus tulee todella helposti. Saattaa johtua verenpaineesta tms. Itsellä verenpainetta.
- vaihdevuosioireiden aikana
leukemiaan, kun käsivarteni ja sääreni tulivat täyteen mustelmia.
Olin nim. kehittänyt itselleni stressistä kovasti kutiavan ihottuman ja kun raavin näppyjä tuli ilm. sisäisiä verenvuotoja, jotka aiheuttivat mustelmat. Niin minä sen itse järkeilin, kun en uskaltanut mennä lääkärillekään.
Sitten ostin Zyrteciä, joka lopetti kutinan ja ajan myötä mustelmatkin hävisivät.
Olen kyllä myös ihan varma, että jos minun reisiäni joku puristelisi ja nipistelisi, niin mustelmia olisivat täynnä.
Kuitenkin lääkärille on syytä mennä, jos on vähänkin epäilyksiä jostakin sairaudesta. - agagegerh
Voi olla mahdollista, että veressäsi on alhainen määrä verihiutaleita. Tämän syystä voi sinulle tulla todella helposti mustelmia.
Verihiutaleiden määrän voi tarkistuttaa helpolla verikokeella ja hoitaa melko vaivattomasti. - Tässä yksi mahdollisuus
kovasti allergisena ihmisenä c-vitamiinin puutoksesta. Tilanne korjaantui, kun söin parin viikon "hevoskuurin" vitamiinia.
Kävin kyllä lääkärillä otattamassa laajan verenkuvan ja suosittelen samaa sinullekin -ihan varmuuden vuoksi. Lääkäri kylläkin rauhoitteli ennen kokeiden tuloksia, että ns. vakavampiin sairauksiin liittyy lähes aina muitakin oireita, kuten yleiskunnon lasku, infektiot tms. Mutta joka tapauksessa: käänny varmuuden vuoksi lääkärin puoleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833