Lapua on ehkä Suomen rasistisin kaupunki. Siihen on syynä Lapuan lähihistoriallinen menneisyys. Rasisimi on lapualaisten geeneissä perimänä.
On suuri virhe viranomasilta tuottaa Lapualle väenväkisin maahanmuuttajia ja pakolaisia. Lapuan on vihonviimeimen paikka asua ja elää "mamuille".
Lapualainen rasismi
18
1935
Vastaukset
- Juukelispukelis
Näyttipä yksikin "mamu" hyvin tänne soputuneen.. jopa niin hyvin, että paikkakuntalainen vaimo ja oma lapsi oli kainalossa! Mikäs siinä. Tervetuloa tänne vaan, kyllä tänne mahtuu! ;)
- jos yrittää
Lapualainen maahanmuuttaja, pitza-yrittäjä on hyvin menestynyt Lapualla ja pidetty henkilö.
Ulkomaalaistaustainen yrittäjä on rakentanut itselleen omakotitalon Lapualle
Yrittäjän ravintolassa on Lapuan parhaat pitzat ja hyvä palvelu.- hyviä?
Niin sellainen joka näin kuvittelee, ei ole hyvää pitsaa koskaan saanutkaan syödä. Ehkäpä Lapualla ei osata enempää vaatiakaan...
- vahinko vaan
hyviä? kirjoitti:
Niin sellainen joka näin kuvittelee, ei ole hyvää pitsaa koskaan saanutkaan syödä. Ehkäpä Lapualla ei osata enempää vaatiakaan...
kun lopetti toimintansa Lapualla.Italiassa olen saanut mielestäni parasta pizzaa.
- Härö84
hyviä? kirjoitti:
Muistaako kukaan sitä aikaa kun pizzakulma oli vielä voimissaan? Olen kolunnut elämäni aikana tätä palloa joka puolelta, mutta parempaa pizzaa kuin pizzakulmassa en ole saanut... Paitsi Italiassa, mutta siellä pizzan merkitys on vähän toinen...
- pizzapaikka
Joka näitten poikien pizzoja haukkuu, ei ehkä ole vielä kokeillut oikeata reseptiä! Aikojen alusta, jo Centrumissa ollessaan pojat ovat tehneet minulle pizzaa, johon tulee aurajuustoa, sieniä ja valkosipulia. (Enkä olekaan koskaan tilannut muuta.) Sitten kun ottaa salaattilautaselleen vihreitä peperoneja ja leikkaa niitä renkaiksi pizzansa päälle, niin lopputuloksesta ei osaa valittaa. Suosittelen!
- Kyläilijä
pizzapaikka kirjoitti:
Joka näitten poikien pizzoja haukkuu, ei ehkä ole vielä kokeillut oikeata reseptiä! Aikojen alusta, jo Centrumissa ollessaan pojat ovat tehneet minulle pizzaa, johon tulee aurajuustoa, sieniä ja valkosipulia. (Enkä olekaan koskaan tilannut muuta.) Sitten kun ottaa salaattilautaselleen vihreitä peperoneja ja leikkaa niitä renkaiksi pizzansa päälle, niin lopputuloksesta ei osaa valittaa. Suosittelen!
Pidän Ismailin, Ibon ja Alin pizzoista, parhaimmpia koko seutukunnalla. Mukaan on tullut pojille uusikin nuorimies, joka on huippuystävällinen ja aina hyväntuulinen. Asiakaspalvelussa voisi kaikki palveluammatissa toimivat ottaa heistä oppia.
- ulkopaikkakuntalainen
En asu lapualla, enkä lähellä. Muutamia kertoja tullu käytyä. Olen huomannut, että tuskin missään muussa paikassa ollaan niin sisäänpäin lämpeäviä kuin lapualla. Joka kerta kun olen käynyt lapualla iltaa istumassa, on joku jyväjemmari tullut aukoon naamaansa. no, en pienistä pelästy ja huomannu et teil on aina kavereita puolustamas (hyvä niin, koska niitä tollaset vellihousut tarttee). Eli lapualainen "rasismi", kaikki jokka ei oo lapualaisia on vihollisia.
- millähän
miälellä itte oot tullu "iltaa istumahan" Mitallilla on aina kaks pualta;)
- itse?
millähän kirjoitti:
miälellä itte oot tullu "iltaa istumahan" Mitallilla on aina kaks pualta;)
Tässähän se ennakkoluuloisuus jo tuli ilmi. Normaalisti vieraat otetaan vastaan avoimin mielin sen kummemmin kyselemättä ja miettimättä heidän tulemisensa motiiveja. Lapualainen tapa on kyräillä ja laskelmoida vieraan sopivuudella omaan erinomaiseen seuraansa, joka usein tarkoittaa vain ahtaasta maailmankatsomuksesta seuraavaa omahyväisyyttä.
- Juukelispukelis
itse? kirjoitti:
Tässähän se ennakkoluuloisuus jo tuli ilmi. Normaalisti vieraat otetaan vastaan avoimin mielin sen kummemmin kyselemättä ja miettimättä heidän tulemisensa motiiveja. Lapualainen tapa on kyräillä ja laskelmoida vieraan sopivuudella omaan erinomaiseen seuraansa, joka usein tarkoittaa vain ahtaasta maailmankatsomuksesta seuraavaa omahyväisyyttä.
No kannattaaskos käydä muuallakin kun sielä kapakassa?? Vaikka oon paikkakuntalainen, niin ei muakaan sinne saa istumaan! Niitä ystävällisiä ihmisiä oot ehkä etsinyt vallankin väärästä paikasta! ;)
Vaikka eihän kaikki voi tykätä joka paikkakunnasta.. mutta epäilempä, että et oo joka Suomen paikkauntaa käyny läpi. Voi jostaki löytyä vielä hikisempi paikka kun Lapua.. ehkä?! :D - Lapua ei ole poikkeus
itse? kirjoitti:
"Maassa maan tavoin tai ulos maasta" pätee kaikkialla maailmassa. Myös Lapualla
- viisaudesta.
Lapua ei ole poikkeus kirjoitti:
"Maassa maan tavoin tai ulos maasta" pätee kaikkialla maailmassa. Myös Lapualla
Tämä muka viisaalta kuulostava periaatteellinen ajatelma varmistaa vain sen, että pikkusieluinen yksinkertaisuus ikuistuu vieraiden vaikutteiden puuttuessa. Siellähän me apinatkin vielä puussa istuisimme, jos ei olisi tullut joku joskus naapuripuusta kahdella jalalla! tervehtimään.
- Nimetön
itte en ulkopaikkakuntalaisena (nurmo) oo kyllä koskaan lapuanpuolella minkäänlaista kuvailemaasi käytöstä saanut kokea.
mukavia ihmisiä ja hyvin pystyy tulemaan toimeen !
- voi kiesus
vai o rasismi geeneissä hahahaha joopa joo
kyl rasismin laukaisee jokin tapahtuma joka voi koskea sua tai jotain läheistäsi, jokin tämmöinen tapahtuma tekee ihmisestä rasistin! voi kiesus vai geeneissä oot vähä noloo - Anonyymi
Rasismi on nykyään väkisin keksittyä. Tämäkin aikoinaan suosittu hitti aiheuttaa joissakin suorastaan paniikin, vaikka se tulee radiosta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/07e7ab52-f6de-4ed2-9ffc-9b685c5228c3 - Anonyymi
Mitä oon maata kiertänyt ja ihmisiin tutustunut, niin kyllä sisäänpäin lämpiävintä porukkaa asustelee lounaissuomen maaseutupitäjissä, Pori-Turku-Forssa kolmion sisäpuolella siis. Lapualaiset on niihin verrattuna jopa kohtuu sivistyneitä ja suvaitsevaisiakin. En tiedä juntimpaa ja rasistisempaa porukkaa kuin nuo tuolla päin asuvat.
Lapualla ollaan vielä lapsenkengissä oikeassa rasismissa. Nuorna se on vitsa väännettävä rasismissakin, että se menee selkäytimeen.
https://freeastrologers.com/wp-content/uploads/2024/07/Innocence-Amid-Hate.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232458- 1341915
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631256Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1121239En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351102Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451059HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241046Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse57953