Autojen myynti-ilmoitukset?

myyjä

Kun oli tässä aikaisemmin hauska threadi noista turhauttavista myynti-ilmoituksista: ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=583&posting=22000000000332057 ) niin eiköhän laitettaisi pystyyn kehityskilpailu hyvälle myynti-ilmoitukselle?

Katsotaan, kuka saa aikaan myyvimmän ja kuitenkin totuudenmukaisen ilmoituksen itseltäni löytyvästä esimerkki-autosta. ;-)
Joo ja hiukan huumoriakin toki saa olla, mutta kun niistä ilmoituksista valitettiin, niin millainen sitten olisi hyvä ilmoitus? Ne niinsanotut osta-paska ideat voi jättää suosiolla väliin, etsin lähinnä toteutuskelpoista ilmoitusta.

Tässä olisi tietoja esimerkki-autosta ja lisää saa kysyä, mikäli tarvitsette myynti-ehdotukseenne jotain lisää.

Auto : Peugeot 305 1.6l farmari vm.88

Ajettu : 360tkm.

Tilanne: Otettu pois kilvistä tammikuussa, vakuutusmaksujen ja verojen takia. Auto jäi ylimääräiseksi uuden hankittuani, eikä itselläni ole sille enää tarvetta.

Tiedossani olevat viat/korjaustarpeet:
1) Etupyörän laakeri metelöi/vetää, luultavasti akseli pitää vaihtaa. (pösöissä vaihdetaan yleensä kokonaan.) Ei kuitenkaan liene kamalan hintainen.
2) Kuskin lukko ei toimi, avain ei kierry lukossa.
3) Valon umpiossa pieni halkeama, en tiedä vaikuttaako katsastukseen.

Ruosteet: Pari pientä länttiä ovien alareunoissa sekä peräluukussa. Kyseessä lähinnä pintaruoste, ei siis reikiä tai sellaista.

Varustus: Mukaan tulee normaali sekä alumiinivanteet ja mankka jossa toimii ainakin radio. ;-)

Tuossapa kaikki mitä keksin, hinnan voitte määritellä itse. Auto on siis ihan toimiva, ja lähtee käyntiin säällä kuin säällä. Katsotaan nyt, olisiko täällä jotain todella taitavaa myynti-ilmoituksen väsääjää, josta muutkin voisivat ottaa mallia... =)

4

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late

Kun tuo kepö hyväksyy enintään 150 merkkiä pitkät ilmoitukset, niin yritetään:
      Peugeot 305 1,6 Farm. -88, 360tkm, ei rek., vaatii laittoa: vetari, lukko, umpio, ym., tai osiksi. H.100,- / Hae pois.

Tässä ei mielestäni luvata liikaa.

Toisaalta taas tyypillinen ilmoitus voisi olla esim.:
      Peugeot 305 1,6 Farm. -88, ei rek.,
      Tosi siisti ja ruosteeton, 1 om., huippustereot, aluvanteet ja lähes uudet renkaat. Helpolla leimaan. H.550,-

• myyjä

Kiitoksia tuosta. 100€ on ehkä hieman alakanttiin kun miettii, että pelkästään aluvanteet maksaa noin 200€. Noh, ideahan ei kuitenkaan ollut tuon hinnan keksimisessä vaan luovissa/hyvissä myyntiteksteissä.
        Mietin toisaalta, että tuota farmari ominaisuutta voisi ehkä korostaa, kun moni kuitenkin tarvitsisi esim. kakkosautoksi jotain tavaran kuljetukseen kelpaavaa.

Ajatellaan myös tuota ns. täysin rehellistä myyntitapaa, olen ainakin itse törmännyt tapauksiin, jotka ajattelevat jo mitä kaameimpia asioita autosta johon on rehellisesti luetellut kaikki viat. Tämä kai sen vuoksi, että muut sitten osaltaan liioittelevat ilmoituksissaan.

Lisää luovia ideoita otetaan vastaan, kaivataan siis rehellistä mutta kuitenkin myyvää ilmoitusta, kyse ei ole että välttämättä haluaisin autosta eroon. Onhan siitä vieläkin hyötyä itselleni puun ja rakennustarvikkeiden kuljetuksessa, kunhan virkavalta ei satu matkalle. ;-)

• Late
        myyjä kirjoitti:

Kiitoksia tuosta. 100€ on ehkä hieman alakanttiin kun miettii, että pelkästään aluvanteet maksaa noin 200€. Noh, ideahan ei kuitenkaan ollut tuon hinnan keksimisessä vaan luovissa/hyvissä myyntiteksteissä.
        Mietin toisaalta, että tuota farmari ominaisuutta voisi ehkä korostaa, kun moni kuitenkin tarvitsisi esim. kakkosautoksi jotain tavaran kuljetukseen kelpaavaa.

Ajatellaan myös tuota ns. täysin rehellistä myyntitapaa, olen ainakin itse törmännyt tapauksiin, jotka ajattelevat jo mitä kaameimpia asioita autosta johon on rehellisesti luetellut kaikki viat. Tämä kai sen vuoksi, että muut sitten osaltaan liioittelevat ilmoituksissaan.

Lisää luovia ideoita otetaan vastaan, kaivataan siis rehellistä mutta kuitenkin myyvää ilmoitusta, kyse ei ole että välttämättä haluaisin autosta eroon. Onhan siitä vieläkin hyötyä itselleni puun ja rakennustarvikkeiden kuljetuksessa, kunhan virkavalta ei satu matkalle. ;-)

Myy vanteet ym. erikseen, yleensä auton mukana kukaan ei halua niistä maksaa lisää.
        Ja pääsääntöisesti on kannattavampaa myydä auto katsaatettuna ja kunnossa kuin kilvettömänä.
        Eli kilpiä ei käytännössä viedä pois, jos haluaa
        saada autostaan edes nimellisen korvauksen.

• myyjä
        Late kirjoitti:

Myy vanteet ym. erikseen, yleensä auton mukana kukaan ei halua niistä maksaa lisää.
        Ja pääsääntöisesti on kannattavampaa myydä auto katsaatettuna ja kunnossa kuin kilvettömänä.
        Eli kilpiä ei käytännössä viedä pois, jos haluaa
        saada autostaan edes nimellisen korvauksen.

Joo, olen kyllä tuota miettinyt. Kyseessä on kuitenkin hiukan harvinaisempi pösön malli, joten en tiedä kuinka monta niitä varaosan tarvitsijoita edes löytyisi. ;-) Itse en ole huomannut esim. peugeotin foorumilla kenenkään kyselevän tuosta 305 mallista.

Olen kyllä harkinnut katsastuttaa sen vielä jossain vaiheessa, kun rahatilanne sallii. Ainakin itselläni löytyy aina sillointällöin tavaroiden kuljetus tarvetta. Toisaalta turhauttaa maksaa vakuutuksia, kun autoa tulee sitten käytettyä vain kerran parissa viikossa.

Ja nuo korjaustarpeet/katsastuksen voisin varmaan hoitaa myös myynnin yhteydessä. Kunhan vain pääsee mahdollisen ostajan kanssa sopuun hinnasta...

Vaan kyllä taitaa auto jäädä talliin odotteleman parempia aikoja... ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      352
      2816
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1058
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe