Tässä ehdotus Raamattupiiristämme.
Voit kommentoida vapaasti, mitä hyvää, mitä kritisoitavaa ehdotelmassani on!
Tämä alku on vähän pitkä, mutta olkaa kärsivällisiä.
JAAKOBIN KIRJE
Jaakobin kirjeessä on vain kehoituksia ja varoituksia. Esim. uskomme keskeisimmät asiat, Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus, puuttuvat siitä kokonaan. Taustalla ne tietysti ovat koko ajan.
Sen takia onkin kiistelty, kuuluuko kirje ollenkaan Raamattuun. Esim. Martti Luther suhtautui varsin nihkeästi Jaakobin kirjeeseen. Toisaalta hän pitää hyvänä sitä, että siinä teroitetaan lakia. Jaakobilla oli omat syynsä kirjoittaa tämä kirje ottaen huomioon sen ajan seurakuntien hengellisen tilan.
Meillekin tästä kirjeestä on paljon hyötyä; asiat, joita siinä tuodaan esiin, ovat ajankohtaisia tänäänkin: Kiusaukset (1:2, 12-15), kärsivällisyys (1:3, 5:7-11), viisaus (1:5, 3:13-18), rukous (1:5, 4:2-3, 5:13-18), usko (1:6, 2:14-16), rikkaus (1:9-11, 2:1-13, 5:1-6), kielen synnit (1:19, 26, 3:1-12, 4:11) ja tekojen kristillisyys (1:22-25, 2:14-26).
-
Kirjoittaja, Jaakob, oli Jeesuksen veli. Kirjeessä on paljon Vanhaa Testamenttia, olihan Jaakob saanut juutalaisen kasvatuksen. Jaakob kuului äitinsä ja veljiensä ohella Jerusalemin seurakunnan sisäpiiriin ollen myöhemmin seurakunnan johtohenkilöitä.
--
1:1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.
KOETTELEMUKSET JA USKO
1:2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
1:3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
1:7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
--
Jaakob menee heti itse asiaan; hän alkaa puhumaan kiusauksista ja koettelemuksista ja yllättävän myönteiseen sävyyn (2). Hän jopa sanoo, että pitäisimme pelkkänä ilona, kun joudumme niihin. Hän sanoo syyksi sen, että selviydyttyämme koetuksista meidän kärsivällisyytemme kasvaa ja eheydymme (4).
Tämän ajan trendihän on: HETI , KAIKKI, TÄSSÄ JA NYT.
Elämämme saattaa olla hyvin kiihkeärytmistä. Kiire, kiire joka paikkaan. Emme jaksa odottaa ja olemme kärsimättömiä. Ja tämä tekee elämästämme levottoman.
Jumalalla on kuitenkin keinonsa pysäyttää meidät. Joudumme koettelemuksiin.
Itseäni on koeteltu monin tavoin. Viimeinen suuri koetus on vaikea sairaus, jonka tähden joudun luopumaan työstäni. Olen nyt ollut kuukausia sairaslomalla.
Epätoivoon ei kuitenkaan tarvitse vaipua.
Kun vuosia sitten valitin sielunhoitajalleni silloista vaikeata tilannettani (Olin silloin lyhyen ajan sisällä menettänyt monta läheistä ihmistä), niin hän sanoi viisaasti: ”Jumalalla on jotain parempaa annettavaa tilalle”.
Herra antakoon meille viisautta, että oppisimme mekin pitämään pelkkänä ilona, kun joudumme koettelemuksiin ja kiusauksiin.
Herra vastaa rukouksiimme, kun uskossa ja epäilemättä tätä rukoilemme (5,6).
Miten sinua on koeteltu? Mistä sait avun?
--
1. Ah, tiesi usko haltuun Herran ja turvaa Isään rakkaaseen. Hän auttaa nyt ja kruunaa kerran myös sinut taivaan autuuteen.
Ken tiensä uskoo Herralle, ei rakenna se hiekalle.
-
4. Hän aina meille lohdutuksen tuo oikealla hetkellä. Hän kuulee hartaan kaipauksen ja pysyy meitä lähellä.
Hän ehtii kyllä auttamaan, yllättää meidät armollaan.
(Virsi 370:1,4)
Raamis; Jaakob 1:1-8
34
1129
Vastaukset
- tuhat ja yksi
Tämä Jaakobin kirje oli silloin ajankohtainen Jeesua Nasaretilaisen lahkon alkuaikoina niin kovassa puristuksessa se oli Rooman, Juutalausuuden ja muidenkin taholta .Mutta minkä laista sanomaa sillä on nykyaikaan ? Eikö aika aja ohi yksittäisiltä kirjoituksilta?
- ei Jumala enää sinua kuule
eikä vastaa rukouksiisi, sillä olet syyllistynyt Pyhän
Hengen pilkkaan. Kovia sanoja - mutta totta.- tuhat ja yksi
Ymmärsin jos joku on yhden kerran kastettu ja menee kasteelle toisen kerran syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
Miten on sitten Myöhempien Aikojen Jeesuksen Kirkon jäsenten laita ?
Kuinka käy Helluntalaisten ja Babtistien ym jotka ovat syntyneet jossain muussa yhteisössä ja äidit ja isät ovat antaneet kastaa heidät ja ovat myöhemmin menneet kasteelle, hekinkö ovat syylliset Pyhän Hengen pilkkaan?
Kastekko pelastaa ?
Kovia ovat sanat totte eivät liene ! - tuo..!
Lapsikastetta ei ole Raamatussa ja joka kastattaa uskovana itsensä, ei ole uudelleen kastettu, koska lapsikasteta ei ole! On vain uskovien kaste!
Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen!
-ei ole Pyhän Hengen pilkkaa uskovan kaste, vaan kaste on kuliaisuus Jumalan sanalle!
Pilkkaamista on ennemminkin lapsikastteeseen parustuva ihmisten pettäminen, jossa valehdellaan ihmisen uudestisyntyvän ja tulevan Jumalan lapseksi! Se on tosi petos ja hapatus, joka panee pilalle koko takinan!
Surkea on sinun käsityksesi Jeesuksen seuraamisesta! Pöyristyttävää!
Olen Jeesuksen Kristuksen oma ja Hän vastaa minulle rukousiini, Hallelujaa. Vaikka olen uskovana Raamatullisesti ottanut kasteen! ;)
Turha minulle mitään kastehapatuksen perusteita on alkaa selittämään, tiedän ne pimeät jutut!
Piispat johtavat tämän kansan pimeyteen naispappeuksineen ja hapatuskasteineen! - pelkää tuota
tuhat ja yksi kirjoitti:
Ymmärsin jos joku on yhden kerran kastettu ja menee kasteelle toisen kerran syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
Miten on sitten Myöhempien Aikojen Jeesuksen Kirkon jäsenten laita ?
Kuinka käy Helluntalaisten ja Babtistien ym jotka ovat syntyneet jossain muussa yhteisössä ja äidit ja isät ovat antaneet kastaa heidät ja ovat myöhemmin menneet kasteelle, hekinkö ovat syylliset Pyhän Hengen pilkkaan?
Kastekko pelastaa ?
Kovia ovat sanat totte eivät liene !harhaista, ei mitään tolkkua kasteopetuksessa, eikä Pyhän Hengen pilkan kanssa!
Hän on selvästi umpiluterilainen, joka ei näe totuutta, tai ei uskalla katsoa siihen? - tuhat ja yksi
tuo..! kirjoitti:
Lapsikastetta ei ole Raamatussa ja joka kastattaa uskovana itsensä, ei ole uudelleen kastettu, koska lapsikasteta ei ole! On vain uskovien kaste!
Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen!
-ei ole Pyhän Hengen pilkkaa uskovan kaste, vaan kaste on kuliaisuus Jumalan sanalle!
Pilkkaamista on ennemminkin lapsikastteeseen parustuva ihmisten pettäminen, jossa valehdellaan ihmisen uudestisyntyvän ja tulevan Jumalan lapseksi! Se on tosi petos ja hapatus, joka panee pilalle koko takinan!
Surkea on sinun käsityksesi Jeesuksen seuraamisesta! Pöyristyttävää!
Olen Jeesuksen Kristuksen oma ja Hän vastaa minulle rukousiini, Hallelujaa. Vaikka olen uskovana Raamatullisesti ottanut kasteen! ;)
Turha minulle mitään kastehapatuksen perusteita on alkaa selittämään, tiedän ne pimeät jutut!
Piispat johtavat tämän kansan pimeyteen naispappeuksineen ja hapatuskasteineen!Lapsikasteella pettäminen onkin Pyhän Hengen pilkkaa.?
Onko kaikki se valetta että sanotaan ihmisen uudeksi syntyvän ja tulevan Jumalan lapseksi ?
Ei tällä palstalla Raamatun salaisuudet helposti avaudu ! - The Teukka
pelkää tuota kirjoitti:
harhaista, ei mitään tolkkua kasteopetuksessa, eikä Pyhän Hengen pilkan kanssa!
Hän on selvästi umpiluterilainen, joka ei näe totuutta, tai ei uskalla katsoa siihen?Tutkamestari itse
- m12
tuhat ja yksi kirjoitti:
Lapsikasteella pettäminen onkin Pyhän Hengen pilkkaa.?
Onko kaikki se valetta että sanotaan ihmisen uudeksi syntyvän ja tulevan Jumalan lapseksi ?
Ei tällä palstalla Raamatun salaisuudet helposti avaudu !tapahdu uudestisyntymistä. sillä vastahan uudestisyntyneet kuuluukin mennä kasteelle, mieluimmin omilla jaloillansa.
lapsikasteessa tai uskovien kasteessa ei synnytä uudesti ylhäältä.
(apost.teot luku 2 loppupuolelta) tuhat ja yksi kirjoitti:
Ymmärsin jos joku on yhden kerran kastettu ja menee kasteelle toisen kerran syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
Miten on sitten Myöhempien Aikojen Jeesuksen Kirkon jäsenten laita ?
Kuinka käy Helluntalaisten ja Babtistien ym jotka ovat syntyneet jossain muussa yhteisössä ja äidit ja isät ovat antaneet kastaa heidät ja ovat myöhemmin menneet kasteelle, hekinkö ovat syylliset Pyhän Hengen pilkkaan?
Kastekko pelastaa ?
Kovia ovat sanat totte eivät liene !Kastekko pelastaa ?
---
Kasteasia ei nyt varsinaisesti liity tähän jaksoon.
Mutta lyhyesti sanon.
Itse pidän lapsena saamaani kastetta aivan riittävänä.
Jumalan tekoja ei tarvitse mennä uusimaan.
Koska kaste liittyy olennaisesti pelastumiseemme ja on opin alkeisiin liittyvä asia (Hebr. 6:2, Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siitä puhumista tule välttääkään, erilaisista näkemyksistämme huolimatta.
Keskustellaan vaan siitä rohkeasti, mutta oikeassa yhteyksissä ja sävyisästi!- tuhat ja yksi
Tapio522 kirjoitti:
Kastekko pelastaa ?
---
Kasteasia ei nyt varsinaisesti liity tähän jaksoon.
Mutta lyhyesti sanon.
Itse pidän lapsena saamaani kastetta aivan riittävänä.
Jumalan tekoja ei tarvitse mennä uusimaan.
Koska kaste liittyy olennaisesti pelastumiseemme ja on opin alkeisiin liittyvä asia (Hebr. 6:2, Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siitä puhumista tule välttääkään, erilaisista näkemyksistämme huolimatta.
Keskustellaan vaan siitä rohkeasti, mutta oikeassa yhteyksissä ja sävyisästi!Hyvään aloitukseesi ei kukaan rohjennut mitään kirjoittaa päätin rikkoa muurin ja laitoin jotain keskustelun avaamiseksi , kaikki eri opilliset ristiriidat ei jaksa aina kiinnostaa, kuitenkin haluan olla niistä sen verran perillä tunteakseni eri liikkeiden ajattelurakennetta.
Monissa asioissa katson toisella tapaa maailmaa! - ttttt,kkkkk,sssss.
Älkää tuomitko ettei teitäkin tuomittaisi.
Kaste juontaa vanhasta testamentista,
Jumala käski pyhittää vedellä esineet tai ihmiset Jumalalle kelpaaviksi tai pestä eli kastaa.
Miksi ei mennä lähteelle josta tieto on lähtöisin? ttttt,kkkkk,sssss. kirjoitti:
Älkää tuomitko ettei teitäkin tuomittaisi.
Kaste juontaa vanhasta testamentista,
Jumala käski pyhittää vedellä esineet tai ihmiset Jumalalle kelpaaviksi tai pestä eli kastaa.
Miksi ei mennä lähteelle josta tieto on lähtöisin?ttttt,kkkkk,sssss.: "Kaste juontaa vanhasta testamentista,..."
---
Aivan.
Tätä ei useinkaan muisteta.- tuhat ja yksi
m12 kirjoitti:
tapahdu uudestisyntymistä. sillä vastahan uudestisyntyneet kuuluukin mennä kasteelle, mieluimmin omilla jaloillansa.
lapsikasteessa tai uskovien kasteessa ei synnytä uudesti ylhäältä.
(apost.teot luku 2 loppupuolelta)hyvä kohta (Apostolien teot 2.)muutamia kertoja olen elämäni aikana yrittänyt selvittää tätä lukua juurta jaksaen ja päätin etten enää kysy enkä kysykkään!
minua on vertauskuvallisesti lyöty Raamatulla ja uhattu Pyhän Hengen pilkalla, nykyään on vähintään viisi metriä se turvallinen etäisyys josta voisi kysyä ( ei ainakaan yksityis asunnossa)netissä ja muussa mediassa voi tulla lähemmäksikin ,mutta niissä ei ihmisellä lainnassa oleva Pyhä Henki arvaamattomia temppuja tee , se on jo kuollutta sanaa(esim.lehdessä).
- Karamelli
Kyseisissä Jaakobin kirjeiden jakeissa puhutaan kiusauksista, joihin jokainen sydämen uskova joutuu. Kiusaukset ovat voitettavissa Jeesuksessa.
Jaakob puhuu ilosta, koska kiusauksen voittonahan on vanhurskauden kruunu. Kun turva on Jumalassa, paha ei saa otetta.
Epävakaa uskossaan, on meren aallon kaltainen, aina häilyväinen, hänen on turha mitään Herralta odottaa saavansa. Se liittyy kaikkeen anomiseen. Myös kiusauksen voittaminen on vakaassa Uskossa. Epäusko on jo yksi kiusauksen muoto.Karamelli: "Epäusko on jo yksi kiusauksen muoto".
--
Eikö epäusko johtanut syntiinlankeemukseenkin?
"Onko Jumala todellakin sanonut" kysymyksen kuulee hyvin usein tänäkin päivänä epäuskoisten suusta(1. Moos. 3:1).- Karamelli
Tapio522 kirjoitti:
Karamelli: "Epäusko on jo yksi kiusauksen muoto".
--
Eikö epäusko johtanut syntiinlankeemukseenkin?
"Onko Jumala todellakin sanonut" kysymyksen kuulee hyvin usein tänäkin päivänä epäuskoisten suusta(1. Moos. 3:1).Voisiko epäusko olla askel kohti täydellistä luopumusta? Siinähän sydän kääntyy poispäin Jumalasta.
Karamelli kirjoitti:
Voisiko epäusko olla askel kohti täydellistä luopumusta? Siinähän sydän kääntyy poispäin Jumalasta.
Karamelli: "Voisiko epäusko olla askel kohti täydellistä luopumusta? Siinähän sydän kääntyy poispäin Jumalasta.
---
Tämä nyt ei ole varsinaisesti vastaus ajatuksiisi, mutta....
Jaakob tuntuu esittävän alkujakeissaan ihannekuvan kristityistä:
hän on uskossaan täydellinen ja vahva (4), ei epäile (6) ja on vaikeuksien keskelläkin kestävä ja kärsivällinen.
Mutta löytyykö tällaisia kristittyjä?Tapio522 kirjoitti:
Karamelli: "Voisiko epäusko olla askel kohti täydellistä luopumusta? Siinähän sydän kääntyy poispäin Jumalasta.
---
Tämä nyt ei ole varsinaisesti vastaus ajatuksiisi, mutta....
Jaakob tuntuu esittävän alkujakeissaan ihannekuvan kristityistä:
hän on uskossaan täydellinen ja vahva (4), ei epäile (6) ja on vaikeuksien keskelläkin kestävä ja kärsivällinen.
Mutta löytyykö tällaisia kristittyjä?Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan.
Samaan liityy myös tämä Jeesuksen sana:
"Uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva." Mark 11:24
Kyse on sinnikkäästä ja pitkällisestä uskon vahvistumisen etsimisestä. Sen tuoksinassa tulee sitten kaikki oman sydämen motiivit punnittua. Kun Jumala on saanut kokonaan paljastaa sydämemme kaipuut ja motiivit, voi sydämestämme vihdoin nousta puhdas Jeesuksen nimessä anominen, jota eivät omat piilotajuiset vaikuttimet enää synnytä.- Karamelli
EJKR kirjoitti:
Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan.
Samaan liityy myös tämä Jeesuksen sana:
"Uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva." Mark 11:24
Kyse on sinnikkäästä ja pitkällisestä uskon vahvistumisen etsimisestä. Sen tuoksinassa tulee sitten kaikki oman sydämen motiivit punnittua. Kun Jumala on saanut kokonaan paljastaa sydämemme kaipuut ja motiivit, voi sydämestämme vihdoin nousta puhdas Jeesuksen nimessä anominen, jota eivät omat piilotajuiset vaikuttimet enää synnytä."Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan."
Monet varmasti turvautuvat lauseeseen: emme voi olla ja tulla täydellisiksi, ihminen ei siihen kykene. Voiko tuollaisesta sananparresta ikäänkuin tulla tekosyy sille, ettei tarvitsisi yrittääkään? Voiko olla, että monet eivät koe olevansakaan kiusauksissa ja koetuksissa, kun alkuajatuksena on jo kykenemättömyys.
Niinhän se varmasti onkin, että ei ihminen itsessään kykenisikään. Kuitenkin Jeesuksessa voimme ja kykenemme.
Sana kehoittaa pyrkimään kohti täydellisyyttä. - Karamelli
EJKR kirjoitti:
Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan.
Samaan liityy myös tämä Jeesuksen sana:
"Uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva." Mark 11:24
Kyse on sinnikkäästä ja pitkällisestä uskon vahvistumisen etsimisestä. Sen tuoksinassa tulee sitten kaikki oman sydämen motiivit punnittua. Kun Jumala on saanut kokonaan paljastaa sydämemme kaipuut ja motiivit, voi sydämestämme vihdoin nousta puhdas Jeesuksen nimessä anominen, jota eivät omat piilotajuiset vaikuttimet enää synnytä."Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan."
Monet varmasti turvautuvat lauseeseen: emme voi olla ja tulla täydellisiksi, ihminen ei siihen kykene. Voiko tuollaisesta sananparresta ikäänkuin tulla tekosyy sille, ettei tarvitsisi yrittääkään? Voiko olla, että monet eivät koe olevansakaan kiusauksissa ja koetuksissa, kun alkuajatuksena on jo kykenemättömyys?
Niinhän se varmasti onkin, että ei ihminen itsessään kykenisikään. Kuitenkin Jeesuksessa voimme ja kykenemme.
Sana kehoittaa pyrkimään kohti täydellisyyttä. Karamelli kirjoitti:
"Juuri kiusauksien kestämisen ja kärsivällisyyden kauttahan Jaakob sanoo kehityksen kohti täydellisyyttä kulkevan."
Monet varmasti turvautuvat lauseeseen: emme voi olla ja tulla täydellisiksi, ihminen ei siihen kykene. Voiko tuollaisesta sananparresta ikäänkuin tulla tekosyy sille, ettei tarvitsisi yrittääkään? Voiko olla, että monet eivät koe olevansakaan kiusauksissa ja koetuksissa, kun alkuajatuksena on jo kykenemättömyys?
Niinhän se varmasti onkin, että ei ihminen itsessään kykenisikään. Kuitenkin Jeesuksessa voimme ja kykenemme.
Sana kehoittaa pyrkimään kohti täydellisyyttä.Tämä on lihaan tuijottamista ja lihan kykyihin nojaamista. Mutta sehän ei peri taivasten valtakuntaa. Eihän se voi koskaan tullakaan Jumalalle kelvolliseksi.
Usko sen sijaan sanoo näin:
"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." 2 Kor 3:18
"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas." 1 Joh 3:2-3
"Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva." 1 Kor 15:49
"varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka." Fil 1:6- Karamelli
EJKR kirjoitti:
Tämä on lihaan tuijottamista ja lihan kykyihin nojaamista. Mutta sehän ei peri taivasten valtakuntaa. Eihän se voi koskaan tullakaan Jumalalle kelvolliseksi.
Usko sen sijaan sanoo näin:
"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." 2 Kor 3:18
"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas." 1 Joh 3:2-3
"Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva." 1 Kor 15:49
"varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka." Fil 1:6tuon asian. Juuri noin se on.
Ei pidä lihaan tuijottaa, siihen mitä liha on. Liha onkin aina vastaan Henkeä.
- Jidlaf
Jotenkin jäin ajattelemaan koettelemuksia. Mieleeni muistuu muutaman vuoden takainen amerikkalaisen evankelistan todistuspuheenvuoro, jolle sain osallistua. Hän toi esitti synnin helpoksi mukavaksi asiaksi. Ja niinhän ne on. Eihän siinä mitään järkeä olisikaan, jos synnintekeminen olisi vaikeaa ja vastenmielistä.
Mutta onko mahdollisuus syntiin koettelemus? Sitä jäin suurimmalti osalti mietiskelemään...Jidlaf: "Hän toi esitti synnin helpoksi mukavaksi asiaksi. Ja niinhän ne on".
---
"Hän (Mooses) otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa,..." (Hebr. 11:25).- Karamelli
"Mutta onko mahdollisuus syntiin koettelemus? Sitä jäin suurimmalti osalti mietiskelemään..."
Pitäisikö puhua kiusauksista?
Kiusaukset ovat koetuksia. Onko se sinällään edes kuitenkaan mahdollisuus sellaiseen tekoon, joka olisi vastoin Jumalaa? Kysymyshän on myös siitä, annetaanko ikäänkuin myös itselle sellainen mahdollisuus. Karamelli kirjoitti:
"Mutta onko mahdollisuus syntiin koettelemus? Sitä jäin suurimmalti osalti mietiskelemään..."
Pitäisikö puhua kiusauksista?
Kiusaukset ovat koetuksia. Onko se sinällään edes kuitenkaan mahdollisuus sellaiseen tekoon, joka olisi vastoin Jumalaa? Kysymyshän on myös siitä, annetaanko ikäänkuin myös itselle sellainen mahdollisuus."Kiusaukset ovat koetuksia".
--
Jeesuksenkin uskoa koeteltiin (Lk. 4:1-13.
Jeesus voitti kiusaukset turvautumalla Jumalan Sanaan "kirjoitettu on".
Jeesuksen kohdalla suurimmat kiusaukset olivat aineellisuuden tavoittelu(mammonan) ja kunnian- ja vallanhimo.
Samat kiusaukset mekin joudumme kohtaamaan.- on tämä,
Tapio522 kirjoitti:
"Kiusaukset ovat koetuksia".
--
Jeesuksenkin uskoa koeteltiin (Lk. 4:1-13.
Jeesus voitti kiusaukset turvautumalla Jumalan Sanaan "kirjoitettu on".
Jeesuksen kohdalla suurimmat kiusaukset olivat aineellisuuden tavoittelu(mammonan) ja kunnian- ja vallanhimo.
Samat kiusaukset mekin joudumme kohtaamaan.että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten
opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1? - on tämä,
on tämä, kirjoitti:
että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten
opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1?Saatanan tekstiä
on tämä,
Teuvon tekstiä
on tämä,
Saatanan tekstiä
on tämä,
Teuvon tekstiä
on tämä, on tämä, kirjoitti:
että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten
opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1?Saatanan tekstiä on tämä, että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
---
"Teuvo", sanoin asian ehkä vähän monimutkaisesti.
Muotoilen sen toisin:
"Jeesusta saatana kiusasi myös tavoittelemaan mammonaa, kunniaa ja valtaa" (Lk.1:1-13).
Hyvä, että kiinnitit asiaan huomiota, ettei tule väärinkäsityksiä.
Ojennetaan toisiamme sävyisästi leimaamatta ketään "saatanan kätyriksi".
PS. Toivoisin sinun käyttävän samaa nimimerkkiä.
Puskastahuutelijat eivät useinkaan anna hyvää kuvaa itsestään.on tämä, kirjoitti:
että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten
opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1?"Teuvo": "Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1"?
---
Palaamme tähän jakeeseen tuonnempana.
Hyvä, että virittelet ajatuksiamme jo etukäteen.
Taisin kysyäkin jo sinulta aikaisemmin (tosin kirjoitit silloin eri nimimerkillä), ketä sinä suositteleisit tällaisen Raamattupiirin vetäjäksi?
Voisitko "Teuvo" nyt antaa vastauksen?
Entä kuka mielestäsi olisi oikeassa Hengessä toimiva opettaja?
---
Edelleen toivon "Teuvo", että käyttäisit samaa nimimerkkiä, että tiedämme, kenen kanssa olemme keskusteluissa, eikä tule väärinkäsityksiä.
Se olisi reilumpaa kanssamatkaajiasi kohtaan.- miksi.
Tapio522 kirjoitti:
Saatanan tekstiä on tämä, että Jeesus olisi tavoitellut mammonaa, kunniaa ja valtaa.
---
"Teuvo", sanoin asian ehkä vähän monimutkaisesti.
Muotoilen sen toisin:
"Jeesusta saatana kiusasi myös tavoittelemaan mammonaa, kunniaa ja valtaa" (Lk.1:1-13).
Hyvä, että kiinnitit asiaan huomiota, ettei tule väärinkäsityksiä.
Ojennetaan toisiamme sävyisästi leimaamatta ketään "saatanan kätyriksi".
PS. Toivoisin sinun käyttävän samaa nimimerkkiä.
Puskastahuutelijat eivät useinkaan anna hyvää kuvaa itsestään.Jumalakin puhui Moosekselle "pensaasta".
Jumala puhuu tavalla jos toisellakin? miksi. kirjoitti:
Jumalakin puhui Moosekselle "pensaasta".
Jumala puhuu tavalla jos toisellakin?Nim. miksi:"Jumalakin puhui Moosekselle "pensaasta".
Jumala puhuu tavalla jos toisellakin"?
---
Näin on!
2. Moos. 3:2-4:
2.Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
3.Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".
4.Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
Jakeessa 6. Jumala sanoo nimensä!
Jumala on salattu Jumala...Häntä emme voi nähdä.
Toisin on ihmisten suhteen...me voimme nähdä toisemme ja tuntea toisemme myös nimeltä.
Jos haluaa piiloutua "puskaan" (Tähänkin on kaikilla oikeus!) eri nimimerkkien taakse, niin se herättää, joskus turhiakin, epäilyksiä. Mooseksen tavoin moni meistä on kiinnostunut siitä, kuka sieltä "puskasta" huutelee ja miksi.
Jumalakin sanoi Moosekselle "puskasta", kuka Hän on (2. Moos. 3:6).
Miksi me emme toimisi samoin?
Esim. käyttämällä samaa nimimerkkiä.
Eikö tämä olisi reilumpaa?
Pyritään olemaan avoimia toisiamme kohtaan.
Kaikkea ei tietysti tarvitse "lörpötellä" ulkopuolisille.
Mutta "Hengen yhteyteen" kuuluu tietynlainen avoimuus ja siihen pyrkiminen.
Kommentteja!- miksi.
Tapio522 kirjoitti:
Nim. miksi:"Jumalakin puhui Moosekselle "pensaasta".
Jumala puhuu tavalla jos toisellakin"?
---
Näin on!
2. Moos. 3:2-4:
2.Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
3.Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".
4.Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
Jakeessa 6. Jumala sanoo nimensä!
Jumala on salattu Jumala...Häntä emme voi nähdä.
Toisin on ihmisten suhteen...me voimme nähdä toisemme ja tuntea toisemme myös nimeltä.
Jos haluaa piiloutua "puskaan" (Tähänkin on kaikilla oikeus!) eri nimimerkkien taakse, niin se herättää, joskus turhiakin, epäilyksiä. Mooseksen tavoin moni meistä on kiinnostunut siitä, kuka sieltä "puskasta" huutelee ja miksi.
Jumalakin sanoi Moosekselle "puskasta", kuka Hän on (2. Moos. 3:6).
Miksi me emme toimisi samoin?
Esim. käyttämällä samaa nimimerkkiä.
Eikö tämä olisi reilumpaa?
Pyritään olemaan avoimia toisiamme kohtaan.
Kaikkea ei tietysti tarvitse "lörpötellä" ulkopuolisille.
Mutta "Hengen yhteyteen" kuuluu tietynlainen avoimuus ja siihen pyrkiminen.
Kommentteja!Jumala vastasi: "Minä olen se mikä minä olen"...eli tarkoittaa sitä, että Jumala on eri tilanteissa eri riippuen mitä Jumalan ominaisuustta tarkoitetaan. kiivas, rakkaus, luoja, lohduttaja, auttaja, armahtaja, kostaja, jne.
Kirjoituksesi on hyviä ja opillisesti perusteltuja Tapio522. !
Siunausta "puskasta" Tapio522 kirjoitti:
"Teuvo": "Miksi olet tämän hengen vallassa ryhtynyt toisten opettajaksi? Etkö ymmärrä tätä: Jaak.3:1"?
---
Palaamme tähän jakeeseen tuonnempana.
Hyvä, että virittelet ajatuksiamme jo etukäteen.
Taisin kysyäkin jo sinulta aikaisemmin (tosin kirjoitit silloin eri nimimerkillä), ketä sinä suositteleisit tällaisen Raamattupiirin vetäjäksi?
Voisitko "Teuvo" nyt antaa vastauksen?
Entä kuka mielestäsi olisi oikeassa Hengessä toimiva opettaja?
---
Edelleen toivon "Teuvo", että käyttäisit samaa nimimerkkiä, että tiedämme, kenen kanssa olemme keskusteluissa, eikä tule väärinkäsityksiä.
Se olisi reilumpaa kanssamatkaajiasi kohtaan.ja käytän aina rekisteröityä nimimerkkiäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi423196Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3352026Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle41931- 1311809
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan91459Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!721444Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk401279- 751249
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1431232- 761218