Joku oli ilmeisesti peruutellut parkkipaikalla puskuriini ja naarmuttanut sen kunnolla. Miten hommassa pitäisi mennä eteenpäin? Ilmeisesti ensin rikosilmoitus, sitten vakuutusyhtiöön, vai miten. Tippuuko boonuksia ja joutuuko maksamaan omavastuuta ym.? Autossa on täys kasko.
Naarmutettu
96
51647
Vastaukset
- rrrealisti
Tee rikosilmoitus ja poliisilta saamasi paperit lähetät/faksaat/sähköpostitat vakuutusyhtiöön.
Sinulla pitää olla ilkivaltavakuutus. Siinä on yleensä 150€ omavastuu. Ainakin itselläni homma toimi IF-yhtiössä näin.
Ei vaikuta bonuksiin.- mennä noin helposti
Puskuri pikkuisen painunut alaspäin ja naarmuilla. Ilkivaltavakuutus ei korvaa toisella ajoneuvolla aiheutettua vahinkoa. http://www.if.fi/web/fi/private.nsf/0/EE7C5D0A7B6FD264C1256CA900449D1F/$FILE/Autovakuutusehdot.pdf
- Kokemusta on
mennä noin helposti kirjoitti:
Puskuri pikkuisen painunut alaspäin ja naarmuilla. Ilkivaltavakuutus ei korvaa toisella ajoneuvolla aiheutettua vahinkoa. http://www.if.fi/web/fi/private.nsf/0/EE7C5D0A7B6FD264C1256CA900449D1F/$FILE/Autovakuutusehdot.pdf
Menee oman kaskosi piikkiin jos sulla on sellainen. 150eur omavastuu, 20%:n menetys bonuksista.
Nim. kokemusta on - Slami
mennä noin helposti kirjoitti:
Mulla kävi niin, että joku oli yön aikana painanu puskurillaan oven sisää. Se ei tosiaankaan mennyt ilkivaltavakuutuksesta (oamavastuu oli 150 eur), niinkuin olisi luullut! Se katsotaan jostakin kummallisesta syystä kolariksi (mulla oli omavastuu 400 eur). Sanomattakkin selvää, että ostin tietysti purkuosan ja laitoin oven itse kuntoon... Kyllä kismitti! Mutta sen saman verran (150 eur) maksoin siitä itse tekemällä... Olisi varmaan pitäny ite vedellä vielä lekalla siihen ovee ja sanonu niille että joku vähän ilkivaltaa näköjään tehny...
- latvat
Saako siitä tehdä rikosilmoituksen, kun toimittajat lainaavat täältä surutta jutunaiheita ja mielipiteitä. Aika halvalla menee... ja kansa auttaa ilmaiseksi.
Kummin päin homma menee. Kirjoittaako lehtimiehet tänne jutunjuuria vai ottaako täältä yösydännä juttuja.
Vrt. AL 28.5.2007 B15 LAppu tuulilasiin: anteeksi, minä kolhin.
Voisiko toimittaja Elina Laurila kertoa, kumpi oli ensin, muna vai kana. Tai joku haastatella häntä puolestaan. Vai onko silkka sattuma, niitähän riittää... - marski66
Minua vituttaa myös suunnattomasti, kun uutta autoa kolhitaan marketin parkkipaikalla viereisen
autorämän ovella. Ja tämä on usein ihan tahallista. On kateellisia ihmisiä , jotka eivät
pysty hyväksymään toisen uutta autoa. Tämä on totuus Suomessa ! Se kateus !
Mitä vakuutukseen tulee niin usein kolhut ovat just omavastuun hintaisia ( 150 E ).
- ikävä
Mulle kävi vielä heikommin. Automarketin parkkipaikalla joku ajoi takapuskurin uudesta autosta hajalle. No eihän sitä tekijää enää saanut kiinni. Turha sitä oli enää poliisille kannella. No vaihtoivat uuden puskurin ja maksoin siitä omavastuun ja bonukset tippuvat.
- parkkipaikalla
olin sairaalalla yötä lapsen kanssa.aamulla yllätys,etulasissa naarmuja syviä lasi uudeksi maalata piti kuskin ovi nokkapelti.harmitti maksaa omavastuu menetin donukset.oli3autoa kolhittu. neuvottiin poliisi asemalle siinä paikka kunnalla missä olet,asia neuvotaan eteenpåin.miten toimitaan.tälläiset pitäis saada teosta vastaamaan.
- hienoa
suomea
- oivoi
voi sinua raukkaa, kutsu karhukopla paikalle antamaan syyllisille oikee isän kädestä ku kehtasivat naarmuttaa sinmn rakasta peltilehmää :oP
- autoileva
taidat olla niitä puidenhalaajia, idiootti
- Toivoisin sulle tämän kohta...
Miltähän tuntuisi, jos sut hakattaisiin henkihieveriin, että olisit viikkokausia koomassa, typerys!!!
Toivoisin sitä. - jopas on
Toivoisin sulle tämän kohta... kirjoitti:
Miltähän tuntuisi, jos sut hakattaisiin henkihieveriin, että olisit viikkokausia koomassa, typerys!!!
Toivoisin sitä.Keskusteluissa ei saa:
Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan...
Eli jos joku ei saa sydänkohtausta parista naarmusta auton puskurissa, hänet pitäisi hakata henkihieveriin? Kylläpäs sitä ollaan viisaita.
Toivottavasti autosi murskautuu käyttökelvottomaksi ja jos vaikka olisit itse silloin sisällä... - mies48
sain aikoinaann itse teosta kiinni,, tekiän,, ja kun olitiin kahdestaan vastakkain,,kaveri muistaa lopun elämänsä varmaan,,kunnon selkäsauna,,niin huuti kuin sikaa olis salvettu,, vannoi etei enää koskaan ,, otti opikseen,,sai olla sen jälkeen autot rauhassa sillä seudulla,,ilmoitin asain poliisille,, kerroin mitä tapahtui,, ei oo kuulunut sen jäkeen mitään,,aikaa on tosin jo 20v,,
- vanhakin romu
Soita romu-ukolle, se noutaa autosi pois.
Kannata korjuutella nykytaksoilla.
Pimeesti pitäis maksaa ja takuu on konkurssiin asti.
Oikein sapettaa nykyajan autonkorjaustoimita.
Nimittäin arvelen, että nämä hanttapulikorjaamot naarmuttavat itse autoja markettien parkkipaikoilla jotta saavat töitä.
Eli ei muuta kuin romikseen, kyllä siitä oppivat.
Rikosilmoitusta kun alat tekemään, kukaan ei tutki asiaa vaan keljuilevat jo puhelimessa ja syyttelevät että itse oot kotterosi naarmuuttanut.
Bonukset tippuu varmasti ja omavastuut on isot.
Saattavat potkasta asiakkuutesi irti kokonaan jos sinne soittelet.
Mutta jo autosi on täys fiasko niin anna palaa. - sff
Se on VAAN auto!
- silminnäkijä
VAAN auto on maksanut yksinhuoltajalle pitkän pennin. Olen autoileva nainen jolla on lapsi, auto on taannut tietyn vapauden liikkua, saada ostokset helpommalla kaupasta kotiin, ajella maaseutua ja irtaantua edes hieman arjesta. Silti minunkin autoani on naarmutettu, se on pieni, punainen ja lastenistuimella varustettu. Tuntuu että ihmiset ovat järkeä vailla, toisen omaisuudella ei ole mitään väliä. Minulle AUTO ei ole vaanauto, se on paljon paljon enemmän. Häpeä.
silminnäkijä kirjoitti:
VAAN auto on maksanut yksinhuoltajalle pitkän pennin. Olen autoileva nainen jolla on lapsi, auto on taannut tietyn vapauden liikkua, saada ostokset helpommalla kaupasta kotiin, ajella maaseutua ja irtaantua edes hieman arjesta. Silti minunkin autoani on naarmutettu, se on pieni, punainen ja lastenistuimella varustettu. Tuntuu että ihmiset ovat järkeä vailla, toisen omaisuudella ei ole mitään väliä. Minulle AUTO ei ole vaanauto, se on paljon paljon enemmän. Häpeä.
Olet juuri oikeassa ja lisäisin vielä, että käyttökulutkin ovat huomattavat jo pelkän ostamisen lisäksi.
Itse enemmänkin ihmettelen kyydin ruinaajia, jotka ovat kyselemässä halutakseen kyytiä, kun eivät viitsi korttia ajaa ja autoa hankkia tai muuten liikkua syystä tai toisesta.Sitten kun et anna sitä kyytiä tällaiselle niin siinä on vaikka mikä selän takana.
Ja mitä tulee toisen omaisuuden kunnioittamiseen niin tässä tapauksessa huomaa kovin monella olevan ongelmia mielenterveyden hallinnassa, kun pitää alkaa vaurioittaa sitä minkä toinen on työllään tai säästöillään hankkinut.- viisas:D
silminnäkijä kirjoitti:
kuka idiootti maksaa autosta PITKÄN pennin, jossei olisi oikeasti varaa?
Suomessa autot muutenkin ylihintaisia. - autoileva sellainen
viisas:D kirjoitti:
Suomessa autot muutenkin ylihintaisia.Minä. Luovuin asunnosta mieluummin kuin autosta ja välirahalla ostin pienen uuden uutukaisen auton. Ensimmäisen uuden ja mahdollisimman halvan. Varjelin sitä kuin silmäterääni ja silti... teidänlaisenne ihmiset ovat jotain mitä en pysty ymmärtämään. Säälittäviä. Kriminaaleja. Toivottavasti ette koskaan saa lapsia ettei tuo typeryys jatkuisi.
viisas:D kirjoitti:
Suomessa autot muutenkin ylihintaisia.Tuskinpa kirjoitin mitä auto maksaa..
Vaan mitä sen ylläpito maksaa.
Ja mitä idiootteihin tulee niin niitähän lienee varmaan aika paljon.
Oli varaa tai ei niin ihmisiä asuu myös muualla kuin isoissa kaupungeissa eli maaseudulla.
Ei siellä hypitä raitsikoihin tai dösiin ja interrailiin saatika paikallisjunaan.
Siksi niitä idiootteja on paljon, kuten varmaan itsekin siinä tapauksessa.
Ainoa mikä pitää paikkansa on se, että autot ovat ylihintaisia täällä.20000 eur esim.1200 kg:sta liikkuvaa muovia ja peltiä on kova hinta.
- NAARMUJA MINULLAKIN
MINULLA OLI MIEHEN AUTO LAINASSA VIIMEVIIKON KUN OLIN LOMALLA JA KUN TULIN KOTIIN, MIES KYSYI HETI
MISSÄ PARKISSA PIDIT AUTOA,
TAKAPUSKURISSA OLI NAARMUT, JOKU OLI KÄÄNTÄNYT
LIIAN LÄHELTÄ.
MINÄ EN AJANUT ITSE MIHINKÄÄN KIINNI JA PARKKEERASIN AINA ETUPERIN JA PERUUTIN POIS RUUDUSTA.
EIPÄ OLLUT LAPPUA JÄTTÄNYT.
HARMITTAA, EI VOI MITÄÄN, - ludatzka
Täys kasko korvaa,KAIKKI
- kallista kuitenkin
Joo mutta omavastuu onkin sitten 200 euroa, niin ettei pikku kolhujen vahinkoja sieltäkään saa maksettua.
Melkeinpä kaikki tuommoset kolhimis ja ilkivaltaviat jäävät alle 200 euron, jotta ei ku maksat pois vaan.
- siitä munan jatkeestasi ??
vie se johonkin jalkapallokentälle ja keskelle niin tuskin sitö sieltä kukaan viitsii ruhjoa,
Katoppas nuija tälläistä tämä elämä on
miksi itket tee työtä enemmän ja iloitse elämästa- kovalla työllä ansaittu her...
Muutin Helsingin ydinkeskustaan ns"hyvälle alueelle", puolisen vuotta sitten. Autooni on kohdistunut tuona aikana 5 x erinlaista ilkivaltaa.Ovi hakattu sisään, sivupeilit paskaksi, kylkiä naarmutettu jne.Onko se niin helv.tin väärin omistaa hieno, kovalla työllä hankittu auto? Tässäkin taitaa olla kyseessä joku kateellinen naapuri, koska minun autoni on ainoa johon ilkivalta kohdistuu.Nyt olen ihan vittuillessani vaihtamassa autoni asteen hienompaan mercecez CLS (= . Oikeasti ihmiset hankkikaa elämä / parempi duuni, jos teillä ei ole muuta tekemistä kun vähätellä autojen omistajia. Eivätkö suomalaiset olekkin mailmankuuluja naapuri-kateudestaan???
- kovalla työllä ansaittu herkku
kovalla työllä ansaittu her... kirjoitti:
Muutin Helsingin ydinkeskustaan ns"hyvälle alueelle", puolisen vuotta sitten. Autooni on kohdistunut tuona aikana 5 x erinlaista ilkivaltaa.Ovi hakattu sisään, sivupeilit paskaksi, kylkiä naarmutettu jne.Onko se niin helv.tin väärin omistaa hieno, kovalla työllä hankittu auto? Tässäkin taitaa olla kyseessä joku kateellinen naapuri, koska minun autoni on ainoa johon ilkivalta kohdistuu.Nyt olen ihan vittuillessani vaihtamassa autoni asteen hienompaan mercecez CLS (= . Oikeasti ihmiset hankkikaa elämä / parempi duuni, jos teillä ei ole muuta tekemistä kun vähätellä autojen omistajia. Eivätkö suomalaiset olekkin mailmankuuluja naapuri-kateudestaan???
SORRY KIRJOITUSVIRHE, SIIS MERCEDES CLS ON TULEVA SEURAAVA HERKKUNI........
SIINÄ VASTA TASOKKAAN NAISEN AUTO. - naapurit kuitenkaan
kovalla työllä ansaittu herkku kirjoitti:
SORRY KIRJOITUSVIRHE, SIIS MERCEDES CLS ON TULEVA SEURAAVA HERKKUNI........
SIINÄ VASTA TASOKKAAN NAISEN AUTO.kaupungilla pyörii entisten stallarien jälkeläisistä koostuva punikkiluuseriradikaaliporukka, joka liimaillessaan seiniin Bushin vastaisia julisteita, varmasti potkii kateuksissaan kaikkea mihin ei itsellä tule koskaan olemaan varaa.
Esim. sosialistiliiton porukka. - Nimetön
joka ei käsitä, mitä vahinkojen korjau maksaa, on kyseessä sitten uusi tai vanha kiesi. Vai oletko mahdollisesti itse tekemässä autoihin ilkivaltaa? Suhtautumisesi asiaan antaa ymmärtää sen, että olet joku munaton viher piipertäjä, autojen vihaaja.
- Nimetön
Mut suku on pahin vi##¤"
- Mersumies100
Olisi kiva tutustua naiseen, joka aikoo ostaa kunnon Mesen!!! Mailailtaisko ihan ekaksi?
- Retale
Ihan siitä minne auto on parkkeerattu, parkkipaikalle jos on ni joudut itse maksumieheksi...
- kovalla työllä ansaittu
Ei ole väliä mihin on parkkeerattu, jos autolle on tehty ilkivaltaa. Maksat omavastuun 150€ ja vakuutusthtiö loput. Oma laskuni oli 1896 €, kun hain autoni korjaamolta tänään.
- pimeenä
Kannattaa viedä jollekin jobbarille, joka korjaa pientä korvausta vastaan.
Itse korjautin muutamalla satasella autoni, jonka korjaamiskustannukset vakuutusyhtiön mukaan olisivat olleet noin 2500€. - Puskuri ajatella
Kertoo normaalille että siinä oikestaan kuuluukin olla jälkiä,puskujälkiä!
- Nimetön
Loimaalla on joku villitys tehdä ilkivaltaa autoihin jatkuvalla syötöllä. Lähes joka lehdessä on juttuja, millon on mitäkin tehty. Ymmärtää ei voi, mutta eihän ilkivallan tekijät joudu edes usein maksamaan mitään, saatikka jää kiinni.
- asösäal
ei muuta kuin porukka kokoon ja väijymään jonnekin ja heti kun teinit ilmestyy kaljapulloineen niin mailat soimaan =)
- Nimetön
asösäal kirjoitti:
ei muuta kuin porukka kokoon ja väijymään jonnekin ja heti kun teinit ilmestyy kaljapulloineen niin mailat soimaan =)
monesti ne Loimaan autojen tuhoajat ovat aikuisia, joilla on paikallisista räkälöistä poistuttuaan, pakon omainen tarve käydä parkki paikoilla ohimennen kolhimassa ja vaurioittamassa autoja.
- jatkuvasti
asösäal kirjoitti:
naarmuttamassa mun rotiskoani. Kyse ei ole siis teineistä... tai kateudesta, sillä uskollinen peltilehmäni on todella vanha ja huonokuntoinen. Harmi, etten ole saanu sitä kusipäätä kiinni itseteosta, sillä silloin tulee pesismailalle töitä... Menee noihin korjauksiin jatkuvasti muutenkin rahaa, eikä peltejä viittisi jatkuvasti laitattaa, mutku on pikkasen pakko, ettei ruostu koko paska.
- vielä sen,
jatkuvasti kirjoitti:
naarmuttamassa mun rotiskoani. Kyse ei ole siis teineistä... tai kateudesta, sillä uskollinen peltilehmäni on todella vanha ja huonokuntoinen. Harmi, etten ole saanu sitä kusipäätä kiinni itseteosta, sillä silloin tulee pesismailalle töitä... Menee noihin korjauksiin jatkuvasti muutenkin rahaa, eikä peltejä viittisi jatkuvasti laitattaa, mutku on pikkasen pakko, ettei ruostu koko paska.
että miten voin syyttää exää, vaikken ole saanu kiinni itse teosta. Tää mulkku vaanii mua muutenkin pihapiirissä, odottelee että käyn viemässä roskiksen tai tulen töistä. Autokin sai olla rauhassa, ennenkuin rupesi huutelemaan, että onko toi sun autos ja seuraavana aamuna oli ensimmäiset naarmut kyljissä ja aikuisen ihmisen jalanjäljet lumihangessa. Minkäs teet, kun poliisejakaan ei asia kiinnosta?!
- missäs muuallakaan
kun noin ehdotit
ai, mutta tarkoititko citycenteriä vai mlk:aa - fgbdfg
vielä sen, kirjoitti:
että miten voin syyttää exää, vaikken ole saanu kiinni itse teosta. Tää mulkku vaanii mua muutenkin pihapiirissä, odottelee että käyn viemässä roskiksen tai tulen töistä. Autokin sai olla rauhassa, ennenkuin rupesi huutelemaan, että onko toi sun autos ja seuraavana aamuna oli ensimmäiset naarmut kyljissä ja aikuisen ihmisen jalanjäljet lumihangessa. Minkäs teet, kun poliisejakaan ei asia kiinnosta?!
ja kunnolla
- Täytyypä viedä
auto maalattavaksi, mutta vasta sitten kun myyn/vaihdan autoa. Hintaa puskurin maalaamiselle tulee noin 200e, että kiitos naarmuttajalle! En laita naarmutusta kasko vakuutukseen, omavastuu 150e, boonukset putoaaa 20%!! Kiitos, asiallisille vastaajille ja asiattomille puunhalaajille:)
- haloo..
Se on vaan pelliä, kummallisia nää nykyajan materialistit!
- se olisi
haloo.. kirjoitti:
sama jos sua lyötäisiin oikein kunnolla nenään, no nenähän se vain on, vuotaa yleensä vain räkää, yäk!. Laita yli 20ke autoon kiinni ja sitten tule sanomaan sama, kun käy tollanen juttu.
- autonisti
haloo.. kirjoitti:
Joku polttaa kotisi. Ei hätää, se on vain materiaa.
Yhtä lailla kuin saa toisen autoa kolhia, voi kadulla kävellä repien toisten vaatteita, heitellen toisten kännyköitä asfalttiin tai vaikka polttaa kirkkoja. Se on vain materiaa.
No, jos nyt kuitenkin edes jotain kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan. Toisen omaisuuden tuhoaminen ja maksamatta/asian korjaamatta jättäminen on täysin verrannollista varastamiseen. - prosentteja
Vakuutusmaksut on laskettu tuottavaksi vakuutusyhtiölle mutta tällaiset pikkukorvausasiat ovat vieläkin tuottavampia jos joku taitamaton ottaa ja maksattaa vakuutus yhtiölla 2-300 euron maalauslaskun josta jo omavastuu 150-200 e.Saatu hyöty noin 100 euroa tulee sinulle maksamaan 500 euroa kohonneina vakuutusmaksuina.Yhtiöt jakavat mielellään tällaisia pikkukorvauksia pienemmissä kolareissa molemmille osapuolille että saadaan asiakkaat maksamaan aiheuttamansa kulut kaksinkerroin yhtiölle takaisin.Laillistettua rosvousta jota vanhana vakuutusmiehenä olin itsekin toteuttamassa.
- A.S.E.
Suomessa vielä kunnioitetaan edes jonkun verran toisen omaisuuden koskemattomuutta.
Olen asunut Espanjassa yksitoista vuotta ja täällä tämä autojen tuhoaminen on ihan yleistä huvia.
Moni ei edes viitsi pitää mitään uutta hienoa autoa ainakaan päivittäin ajossa, koska uusia kiiltäviä maalipintoja naarmutetaan avaimilla, puukoilla jne ihan tahallaan kaduilla.
Me ostimme aika uuden ihan koskemattomassa maalissa
olevan muutaman vuoden vanhan VW-Passatin viisi vuotta sitten, ja meidän hyvät naapurimme naarmuttivat sen yltýmpäriinsä jollain teräaseella
ensin kadulla ja sitten kerrostalon autohallissa.
Kysyin poliisilta, mitä voi tehdä, niin annettiin neuvo, että ota valokuva seuraavan kerran heistä kun naarmuttavat.
Vähän aikaa se otti kuppiin, mutta sitten paikkailin vähän suurimpia naarmuja ja unohdin asian. Näin se vain on pakko hyväksyä tai tulee
kupla otsaan harmista. Tietenkin kasko-vakuutus auttaa asiaa, jos haluaa maksaa siitä.- vakuutus
maksaa, jos kyseessä on ilkivalta, mutta ei silloin, jos toinen auto tehnyt naarmut ja paennut paikalta.
- tietää
vakuutus kirjoitti:
maksaa, jos kyseessä on ilkivalta, mutta ei silloin, jos toinen auto tehnyt naarmut ja paennut paikalta.
kyllä kasko maksaa aina, menee vain bonukset -20% 150 ov.
- huono tuuri
Joo kyllä siitä pitää tehdä poliisille ilmoitus että saat sieltä paperin vakuutusyhtiötä varten.Bonus menetyksiä ei käsittääkseni tule koska kyseessä on ilkivalta mutta omavastuun siitä kyllä joutuu maksamaan.
Sanoisin että olette päässeet helpolla ne, joiden autoon ei ole tullut kuin naarmuja.
Itselläni kävi tässä n.3vkoa sitten niin että ollessani töissä lauantai-yönä eräs joukko nuoria kundeja(arviolta 18-25 vuotiaita) kävivät autollani leikkimässä, ja siinäpä olikin kunnon soppa. Korjauskulut ovat huomattavat.
Onneksi kundit olivat harvinaisen tyhmiä ja jäivät kiinni kiitos ihanien ihmisten, jotka tunnistivat heidät.
Silti...korjuskulut ovat huomattavat verrattuna auton ikään(n.21 vuotta vanha). Varsinkin näin opiskelijalle, joka on myös 24/7 auton varassa opiskelu-matkojen pituuden ja työn takia..jonka työ-aikojen takia auto on mittaamattoman arvokas..
- ................,
Itse käytän bonuksetonta kaskoa, ei juurikaan kalliimpi, mutta käytettävissä tarpeen niin vaatiessa.
- pyöreälamppuinen
antavat olla rauhassa.parempi auto tallissa
- Nimetön
pyöreälamppuinen kirjoitti:
ne varastavat sen, eikä kiesiä sen jälkeen löydy.
- SIERRA
pyöreälamppuinen kirjoitti:
85-SIERRA VOIS OLLA HYVÄ TAI 2107-88
EIVÄT MENISI NIITÄ HAJOITTAMAAN....
JA TALLI SELLAINEN 220X220 JA VAHTIKOIRAKSI DOBERMANNI
- silakka90
anna olla asian.älä välitä siitä. vie auto korjaamoon se maksaa ehkä noin 100e-400e. ei kannata valittaa siitä mihinkään siitä tulee vaan lisää harmeja!:D
- tietää
Ilkivallasta ei omavastuuta eikä bonusmenetystä, esim. jos joku naarmuttaa tahallisesti, mutta jos toinen osapuoli on auto niin kysymys ei ole ilkivallasta, silloin ov.150 bonus menetys.
- -tavallaan-
sillä pistääpähän miettimään mitä ne peltiromut oikeasti täällä tekevät? Saisitte kaikki autoilijat vähän miettiä että tarvitsenko MINÄ nyt sitä autoa niin kuumeisesti. Ja pilkkahan EI tule osumaan minun nilkkaani sillä kannatan julkisia - kannattakaa tekin (ja tehkää toki jotain muutakin älykästä/hyödyllistä) niin lapsillanne on vielä hyvä tulevaisuus edessä.
PS. taidat muutenkin olla joku yksityisautoilua kannattava bemariporhaltaja, luulisi sinunkin käyttävän rahat johonkin hyödyllisempään.- Täh?
...löytyykö näitä idiootteja näin paljon täältä suomenmaasta vai ovatko vain provoilijoita?
- Chevy Tahoe
käyttäjäkö olet ?? Huono diili verotusta ajatellen. Et tuota valtiolle, mitä valtio haluaa&tarvitsee: veroeuroja !!!!
- ihmettelijä......
Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin käyttää rahansa?Tietty eihän kaikilla ole sitä,he he.Älyttömiä lausahduksia täällä.Katkeria ihmisiä.Sama juttu se on kun puhuu matkustamisesta ulkomaille.Jonkun mielestä se on kun heittäis rahat kaivoon kun lähtee ulkomaille.Minusta ei ,siellä pääsee pois tästä "katkerasta Suomesta".Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan :)T:Teen just niinku haluan omilla rahoillani
- järjen hivenkään
toimi... Ei kaikki voi asua helsingin keskustassa ja hypätä ratikkaan tms... milloin tahansa. Tuleppa tänne landelle ja lähde hakemaan maitolitraa 10 kilsan päästä talvipakkasella... Katotaan muuttuko toi mieli, voi pimeys!
- kaltsi1
Vakuutukseen ei kannata laittaa naarmujen takia, menee bonukset. Mulla on kaveri, joka laittaa autosi kuntoon halvalla.
- Hölmölandian asukas
Sillä ei oo mitään väliä minkälainen peltilehmä sattuu oleen käytössä, aina sitä joku kolhii.
Markettien parkkipaikoilla ajetaan niin lähelle toista kulkuneuvoa ja sitten sieltä kömmitään pihalle niin että paukutellaan viereisen kulkuneuvon kylki lommoille.
Kysehän on siitä ettei osata eikä hallita kulkuneuvoa vaan jätetään parkkiin kuin koiranpaska ja vapaasti kasvaneet vastuuttomat riiviöt eivät p-kaan välitä jos siinä ympärillä oleviin tulee "pikku" ryppyjä.
Mitään vastuuta ei nykyään ihmisillä ole, kulkuneuvo on aina jonkun yksityistä omaisuutta
ja sen vahinkoittaminen tavalla tai toisella on aina vahingonteko.- KalKa
Vakuutuslandia....eli suomi on vakuutuslandia tosin mainitsemasi pikku rypyt vain usein menevät omavastuunpiikkiin, siis jos aiheuttaja saadaan selville. Itselläni on tästä omakohtaista kokemusta ja vieläpä karvaalla tavalla. Pojat päättivät menneenä syksynä leikkiä hiekkalaatikkoa naapurin auton konepellillä. Onneksi oli vakuutus ja selvisin 135 egen maksulla. Koko hoito maksoi rapiat 500 euroa maalauksineen. Toki "syylliset" muistavat ko. tapahtuman lopun ikäänsä.
- kukaan?
Käy tekemässä rikosilmoitus. Asia pitää dokumentoida vakuutusyhtiötä varten, mutta harvemmin poliisi tämmöisten selvittelyyn panostaa kun ovat kiireisiä.
Laita myös autosi ikkunaan näkyvä viesti, näkikö kukaan tuona päivänä, tuohon aikaan tapausta ja puhelinnumerosi. Minä tein näin omassa tapauksessani, sain soiton ja asia selvisi. Välität sitten vain ilmoittajan tiedot asiaa tutkivalle poliisille. Törmäilijä saa rangaistuksen kolaroinnin lisäksi pakenemisesta kolaripaikalta yhteystietoja jättämättä, ja silti se menee hänen vakuutuksestaan. Ei ne kovin välkkyjä kavereita ole kun selviäisi muuten pelkällä vakuutuksen omavastuuosan maksamisella.
Jos henkilöä ei löydetä, niin maksut jää omalle kontollesi. Osakasko ei korvaa ja ns. parkkiturvakin korvaa vain jos pystyt todistamaan tapahtumapaikan ja ajan.
Dokumentointi on siis tärkeää. Ota digikameralla kuvia kolhuista ja muista ottaa myös sen johto mukaan kun menet tekemään ilmoitusta että saavat kuvat liitteeksi. Jos sinulla ei ole digikameraa, niin kuvaavat ne sielläkin mutta luulen että vakuutusyhtiö keplottelee vastuustaan kun ei ole niitä asfaltille jääneitä sirpaleita todistamassa tekopaikkaa ja -aikaa. - peltsi
No voivoi
- vakuutusasiamies
Jos vakuutuksesi maksaa niin ilman muuta bonukset tippuu
- Välitetään!!
Otetaan vastuuta niin omasta kuin muidenkin omaisuudesta. Puututaan asioihin heti jos havaitaan vahingontekoa. Soitetaan poliisille,
informoidaan marketin infoon, vartijalle.. tapauksesta riippuen. Eikä vain kävellä ohi.
On se nyt kumma jos ei tollasia toisten omaisuuden vahingoittajia saada aisoihin! Autoilu on muutenkin kallista, mutta kaikkien asumiset ja menemiset eivät ole bussireittien varrella. Kaikilla ei myöskään ole varaa maksaa kaskoa.
Roistot kuriin!!!! - JKjc
Ota selville kuka sen on tehnyt ja laita hänet maksamaan. Itselleni kävi niin että autoon tehtiin naarmu parkkipaikalla ja etsin syylisen käsiini ja homma hoitui sitä kautta...
- Kiki
Laita auto pois käytöstä esim. kuukaudeksi, ja kulje se aika busseilla ja fillareilla ja kävellen, ja aja sitten hetki, jos naarmu edelleen häitsee, laite auto säilöön kahdeksi kuuakudeksi, tämän jälkeen tuskin naarmu enää autoa haittaa, koska eihän se laske kiihtyvyyttä tai huippuja, nosta kulutusta, tms.
- Kikille
Mutta tärkein sinulta unohtui, naarmut vaikuttavat auton arvoon alentavasti! Miksi sinulle puunhalaaja ei tullut tällainen asia mieleen? Eihän ne naarmut paljon jopossa haittaa;) Ajatteleppa asiaa uudelleen ja palaa sitten asiaan ilmoittamaan kommenttisi, hauskaa päivän jatkoa;)
- Kiki
Kikille kirjoitti:
Mutta tärkein sinulta unohtui, naarmut vaikuttavat auton arvoon alentavasti! Miksi sinulle puunhalaaja ei tullut tällainen asia mieleen? Eihän ne naarmut paljon jopossa haittaa;) Ajatteleppa asiaa uudelleen ja palaa sitten asiaan ilmoittamaan kommenttisi, hauskaa päivän jatkoa;)
Autolla kato ajetaan niin kauan kuin se kulkee, miksi ihmeessä pitäisi toimivaa autoa mennä myymään?
- Kikille
Kiki kirjoitti:
Autolla kato ajetaan niin kauan kuin se kulkee, miksi ihmeessä pitäisi toimivaa autoa mennä myymään?
Huomaa, kun ei ajatella omaa napaa pitemmälle. Oletko koskaan kuullut perheestä, johon voi tulla lisää lapsia ja ainahan autot muuttuvat turvallisemmiksi vuosi vuoden jälkeen, niin kannattaa joskus jo senkin tähden vaihtaa autoa ja etenkin, jos pikkuisenkin välittää jälkikasvustaan. Mietippä taas pikkuisen ja palaa taas asiaan. Aurinkoista päivänjatkoa;)
- autoo
Osta Lada. Siinä muutama naarmu on vaan kaunistus. :D
- karpo
tämmöstä kuule sattuu ympärimaailman.vedä vaikka ranteet auki vaikka paskahuussissa niin helpottaa.jos ostaa auton änkyttämällä niin onhan sulla vakuutus.kallista,elämä on.
- kiva..
tietää millä autolla sinä ajelet, tuskimpa yli 200e arvoisella romulla? Taidat olla näitä puunhalaajia ja ajat jopolla?
- joop79
mun autosta oli hajotettu uudehkot sumuvalot, selvästikin dille oli peruuttanut ne paskaksi ja lähtenyt vaan menemään!
siinä olis kirveellä töitä, kun ihmiset ei uskalla ottaa vastuuta tekemisistään!
perkele!!!!! - eila-maija
näin kävi minunkin autolleni
la 20.5 parkeerasin turussa seinän viereen ja toisella puolella oli paljon paljon tilaa. Joku epärehellinen oli sit tökännyt vas lokasuojan viereen... voi että ovat ilkeitä ihmiset, jotka eivät voi vahinkoansa maksaa. Toivottavasti saavat itse maistaa saman karvaan... - jos vastaat, saat yhden paa...
kuka mitäkin pöhköä tekee eikä jätä tuulinlasiin viestiä, kuka sen teki
- viesti_
Miks sä töllötät, typerys, tätä lommoa vaan nauti siitä.
Teenkö siitä rikosilmoituksen, myös kunnianloukkauksena.- aseV
ja kävele läski kirjoitti:
Sattuipa netissä tälläinen teksti silmään:
''Olen vahingoittanut useita satoja, laskujeni mukaan jopa tuhansia autoja yli 30 vuoden aikana Euroopan alueella (mm. Saksa, Ranska, Espanja,Italia), yli 90% kuitenkin Suomessa.
Naarmutellut maalipintaa avaimilla, potkinut peltejä, irrotellut peilejä ja antenneja, spray-maalannut, vetänyt uretaania pakoputkeen (myös lunta, perunoita ja banaaneja), pipetillä vettä lukkoihin, repinyt kaapelin irti tolpasta kovilla pakkasilla, hajottanut ikkunoita kivillä, heittänyt autojen päälle koiranpaskaa jota on helppo noukkia maasta esim. sanomalehden palasilla yms. Useita kymmeniä muitakin tapoja tulee helposti mieleen.
En kuitenkaan ole kuin muutaman kymmenen kertaa aiheuttanut niin isoa vahinkoa että sitä olisi edes poliisi alkanut tutkimaan, ainakaan Suomessa. Olen tehnyt näin ihan tarkoituksella, en toki halua jäädä kiinni! En ole ikinä ollut lähelläkään kiinnijäämistä, jos on pienikin riski uteliaista silmistä tai kameroista, niin hillitsen itseni. Kuka voisikaan uskoa siististi pukeutuneesta, keski-ikäisestä salkkumiehestä tällaista?
Harvoin olen kohdistanut vihaani samaan autoon, samasta kiinnijäämissyystä, joskus tosin on ollut pakko esim. ex-naapureitten auton luokse palata.
Ja paras osa tulee tässä: Kaiken tämän olen tehnyt ainoastaan BMW-merkkisille "autoille". Nämä ökyilijöitten peniksenjatkeet oksettavat niin pahasti että olisin valmis räjäyttämään "bemarin" tehtaat ja kaikki "bemaristit" taivaan tuuliin! Inhoan autoja ylipäätään, mutta "bemarit" pitäisi lailla kieltää. Samoin kuten niiden lihavat, kaljuuntuvat ja aina yhtä typerännäköiset kuskit.
Ja teille jotka luulette voivanne minut kiinni saadessaan minulle fyysisesti tehdä jotain, haluaisinpa todella sen nähdä. "Bemarien" mikkihiiren kokoiset kuskit ovat kaninpapanoita astuessaan ulos autostaan, harvoin sitä uskaltavat edes tehdä. Ainoat seuraamukset minulle olisivat pienet sakot ja korvaus senkertaisesta vahingosta, maksimissaankin muutama sata euroa.
Olen kuitenkin aiheuttanut vahinkoa kymmeniä, ellen satojatuhansia euroja ja jatkan tätä siihen asti kunnes "bemarit" poistuvat liikenteestä. Sitten taidankin vaihtaa automerkkiä. Suurin mielihyvä on kuitenkin tullut siitä, kun tekemälläni pikkuteolla on saanut jopa usean sadantuhannen markan peltilehmän seisomaan paikoilleen parhaimmillaan jopa viikoiksi.''
-Akateeminen mies vm.1959-
Eihän se kivaa uhrin mielestä ole.
- vastakin istun auton rattiin
En voi kulkea pyörällä, kun se on ryöstetty, yhdeltä toiselta kaksi kertaa ja kolmannelta jo lapsena kerta. Laitanpa siitä etsintäkuulutuksen. Kun ei me sentään asuta Hollanissa!
Että pidän läskit ja aion vastakin ajaa autolla! - Autoileva nainen vm-77-
Jos parkkeeraan niin parkkeeraan aina keskiviivan päälle sen takia just että joku auto ei parkkeeraa liian lähelle mun autoani ja kolhi, koska olen todennut, että jos ajaa liian lähelle niin joku voi vittuillakseen kolhasta tai lapset jotka tulee ulos autosta. Kerran otin ihan paikan päältä kiinni erään mies henkilön, kun sen kakara löi täysii mun autoon oven ja siinä oli isä huuli pyöreenä ja toki siinä oli todistajiakin joten turha oli alkaa nitään siinä kiistämään, kun kaikki oli ihan päivän selvää. Ei siinä sitten muuta kuin poliisit paikalle. Mutta toivon mukaan vakuutuksesi korvaa kyllähän se harmittaa aina ja en todella ymmärrä ihmisiä jotka vahingoittaa toisen omaa.
Itselläni oli vanha ritsa aikanaan, mutta ikinä en ole ollut kateellinen kellekkään jolla on uusi auto vaan olen kunnioittanut aina toisen omaa. Tsemppiä eteen päin ja kannattaa sitten parkkeeraa keskiviivan päälle saa auto olla rauhassa toisen auton kolhimiselta tai parkkihalli siellä on kamerat. - 7700 ihmistä
on ilman mitään asuntoa ja ½ miljoonaa ilman kunnon työtä ja miljoona paskaduunissa.
Soita ny perkele vakuutusyhtiöön vai mikä ihmeen tarve postata tänne ihan tuubaa?- Musta V12
Puoli vuotta kalliin ja vähän harvinaisemman auton omistajana on saanut todella harkitsemaan seuraavaksi jotain perusjampan toyotaa. Ihmiset on niin uskomattoman kateellisia, muuta en keksi. Etupuskuri ja takapuskuri naarmuilla ja kuskin oveen paiskattu toisen auton ovi niin että siinä on iso lommo ja maalia. Olen yrittänyt varoa ja suojella autoani parkkipaikoilla mutta ei näköjään mikään auta. Vituttaa!
- luru
Musta V12 kirjoitti:
Puoli vuotta kalliin ja vähän harvinaisemman auton omistajana on saanut todella harkitsemaan seuraavaksi jotain perusjampan toyotaa. Ihmiset on niin uskomattoman kateellisia, muuta en keksi. Etupuskuri ja takapuskuri naarmuilla ja kuskin oveen paiskattu toisen auton ovi niin että siinä on iso lommo ja maalia. Olen yrittänyt varoa ja suojella autoani parkkipaikoilla mutta ei näköjään mikään auta. Vituttaa!
Ihan oikeen sulle älä vingu.
- vähäjärkisten mutaatio
Näin. Näitä piisaa ja mökin mummuja ja taattoja. Kateellisia työmurkkuja, vihaisia luusereita ja se antaa oikeuden tärvellä kanssakulkijan omaisuutta. Sus siunakkoo tätä ihmisen mieltä.
- tuttua
Itse asioidessa ja jättäessä autoni parkkipaikoille valokuvaan kaikki lähiautot rekkareineen. Ei enää perk yhtään kiinnijäämätöntä runkkari naarmuttajaa.
- mies vammalasta
jos sulla on täys vakuutus,niin saat varmasti vakuutuksesta,muuten menee omaan laskuun
- itse maksettiin
Ah, tuttu tilanne, mutta minkäs teet. Et vissiin nähnyt tekijää tai tekijä jättänyt lappua? Silloin tilanteesi olisi parempi.
Mulla siis samanlainen tilanne, eikä tekijästä tietoakaan. Rikosilmoitus tehtiin, mutta mites saa kiinni tekijän? Kauppaan otettiin heti yhteyttä ja kysyttiin valvontakameroista että näkyykö, kamerat ei kuvannu parkkialuetta kuiteskaan. Jätettiin yhteystietomme kauppaan että jos joku tulisi synnintuskiin (kun oli iso jälki ja kallis korjata!) ja ilmoittautuisi, ei kuulunut mitään.
Vakuutusyhtiössämme (täysi kasko) sanoivat että korvaavat vain jos me ollaan aiheutettu toiselle autolle vahinkoa. Eivät sitä jos meidän autolle on joku tehnyt niin, sillä kolhijan vakuutusyhtiö maksaa, ei kolhitun. Ei siis auttanut muu kuin maksaa itse. Meniköhän oikein? Ei oikein tunnu reilulta.
Siis sitähän luulee, että on vakuutus sen takia, että jos sattuu vahinko niin sit se korvaa. Näköjään ei sitten korvaakaan. Virkailija sanoi, että jos olisitte vaikka ajaneet itse johonkin aitaan ja sillä tavalla kolhineet ja naarmuttaneet autonne, niin sitten vakuutus korvaisi. Juuri kun mietittiin että pitäiskös valehdella että juu, aitaanhan me ajettiinkin (vitutti niin kovasti kun isot pahat jäljet ja pitää itse maksaa vaikka ei ole oma syy), niin sanoi, että ette te nyt enää voi sitä muuttaa, kun olette jo sanoneet että se tapahtui parkkipaikalla niin että joku kolhi autoa siellä kun se oli parkissa. Että pitikin mennä kertomaan totuus... - takaisin tulee.....
ei corollan naarmuista mitään korvausta saa. romuttamolle romuttamolle ja lopettakaa vittuilu.
- ---
Joskus käynoin..
- ettänäin
nykyajan parkki paikat ovatmelko ahtaita olin pelti lehmäni parkeeranut eräänkaupan eteen kun viereiseen ruutuun ajoi toinen auto siitä vääntäytyi ulos vanhempi rouvas henkilö joka ulos tullessaan tömähdytti ovensa voimalla rakkaan peltilehmäni kylkeen no tulihan siihen lommo mutta kun uskollinen ajokini oli jo 20v niin ajatelin että mitäpä tuosta tuleehan nniitä lisää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1012598Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192158Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663971716- 1131570
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2681110- 711004
- 79956
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920