Millaisia kokemuksia Busparista ja siitä vieroittumisesta???
Olen käyttänyt sitä ahdistukseen runsaan vuoden ajan: aluksi annostuksella 3 x 10 mg, sittemmin 3 x 15mg. Nyt alkanut tulla pahoinvointia... ja ajattelin vähitellen pienentää annostusta ja lopettaa kokonaan...
Buspar-lääkitys
13
14025
Vastaukset
- Repe,
Toi buspar on tosi huono lääke. itse käytin aikanaan sitä, mutta jouduin lopettamaan kovien sivuvaikutusten takia.
- ap...
Mitä nämä sinun sivuvaikutuksesi olivat Repe?
Minulla kyllä lääke on toiminut hyvin vuoden verran... ... - Repe,
ap... kirjoitti:
Mitä nämä sinun sivuvaikutuksesi olivat Repe?
Minulla kyllä lääke on toiminut hyvin vuoden verran... ...Busparin sivuvaikutuksena tuli mm. aika pahaa agressiivisuutta, jota en kyennyt kontrolloimaan. Olen luonnostaan hyvin rauhallinen ja antiagressiivinen, joten se oli selvä sivuvaikutus.
- vaikutukset
Repe, kirjoitti:
Busparin sivuvaikutuksena tuli mm. aika pahaa agressiivisuutta, jota en kyennyt kontrolloimaan. Olen luonnostaan hyvin rauhallinen ja antiagressiivinen, joten se oli selvä sivuvaikutus.
Minäkin lopetin Busparin käytön, kun se alkoi aiheuttamaan ahdistusta, eikä lieventämään sitä. Hyvin pian tabletin oton jälkeen tuli aivan älyttömän epätodellisia oloja ja tärinää. Ihan helvettiä. Joillekin kai tuo sopii, mutta mulle ei. Vaikutukset kai riippuu myös muusta lääkityksestä.
- kokemus:
vaikutukset kirjoitti:
Minäkin lopetin Busparin käytön, kun se alkoi aiheuttamaan ahdistusta, eikä lieventämään sitä. Hyvin pian tabletin oton jälkeen tuli aivan älyttömän epätodellisia oloja ja tärinää. Ihan helvettiä. Joillekin kai tuo sopii, mutta mulle ei. Vaikutukset kai riippuu myös muusta lääkityksestä.
Buspar ei ole aiheuttanut minkäänlaisia haittavaikutuksia, mutta ei myöskään mitään hyödyllisiä. Ihan sama, kuin sisuja söisi, sillä erotuksella, että sisu raikastaa hengityksen. Vuosi vedetty, tällä hetkellä annostus 4x10mg/vrk. Bentsot (diapam tai oxepam)on ollut ainoat lääkkeet joista on ollut apua vaivoihin. Monia lääkkeitä on kokeiltu, mutta aiheuttaneet ainoastaan haittavaikutuksia (lihoamista, pahoinvointia ja seksielämän loppumista).
- Vihdoin irti
kokemus: kirjoitti:
Buspar ei ole aiheuttanut minkäänlaisia haittavaikutuksia, mutta ei myöskään mitään hyödyllisiä. Ihan sama, kuin sisuja söisi, sillä erotuksella, että sisu raikastaa hengityksen. Vuosi vedetty, tällä hetkellä annostus 4x10mg/vrk. Bentsot (diapam tai oxepam)on ollut ainoat lääkkeet joista on ollut apua vaivoihin. Monia lääkkeitä on kokeiltu, mutta aiheuttaneet ainoastaan haittavaikutuksia (lihoamista, pahoinvointia ja seksielämän loppumista).
Vaikka ei olisi busparin käytön aikana ongelmia, niitä voi tulla kun lopettaa busparin käytön. Ainakin siis jos lopettaa kertarysäyksellä, eikä vähitellen annostusta parin viikon välein pienentämällä. Itse lopetin Busparin käytön asteittain ja siltikin niitä viekkareita tuli; hikoilua, ahdistus lisääntyi huomattavasti joksikin aikaa, pelkotiloja, näkövirheitä, agressioita. Buspar koukuttaa myös.
- vieroitusoireita
Vihdoin irti kirjoitti:
Vaikka ei olisi busparin käytön aikana ongelmia, niitä voi tulla kun lopettaa busparin käytön. Ainakin siis jos lopettaa kertarysäyksellä, eikä vähitellen annostusta parin viikon välein pienentämällä. Itse lopetin Busparin käytön asteittain ja siltikin niitä viekkareita tuli; hikoilua, ahdistus lisääntyi huomattavasti joksikin aikaa, pelkotiloja, näkövirheitä, agressioita. Buspar koukuttaa myös.
Juuri tuollaista ahdistuksen lisääntymistä ja pelkotilojen ilmenemistä olen huomannut, kun olen koettanut annostusta pienentää. Eli samaa mieltä olen, kyllä Busparkin tekee riippuvuutta.
Mutta lääke on ollut minulle sopiva. Ainoa sivuoire on ollut painon nousu, mikä ei minun tapauksessani ole mitenkään paha asia. Päinvastoin :) - pilleriini
vieroitusoireita kirjoitti:
Juuri tuollaista ahdistuksen lisääntymistä ja pelkotilojen ilmenemistä olen huomannut, kun olen koettanut annostusta pienentää. Eli samaa mieltä olen, kyllä Busparkin tekee riippuvuutta.
Mutta lääke on ollut minulle sopiva. Ainoa sivuoire on ollut painon nousu, mikä ei minun tapauksessani ole mitenkään paha asia. Päinvastoin :)Olen nyt käyttäynyt n. 2½ viikkoa Busparia enkä ole huomannut erityisempiä vaikutuksia paitsi haittavaikutuksia: maha sekaisin ja nyt vielä hirveä kutina päästä varpaisiin, silmätkin kutisevat. Kysyin apteekista, että voiko Buspar aiheuttaa kutinaa ja vastattiin, että harvinaista kyllä, mutta voi. Mietin tässä, otanko enää seuraavaa annosta vai lopetanko suosiolla.
- pelen
kokemus: kirjoitti:
paha ahdistus ei ole helpottunut vakka lääkäri kertoi että pommin varmasti auttaa.ei muuta kun uudestaan lääkäriin ja joku muu lääke.söin 3kert 5mg per pvä
- Busbar vai diapam
Vihdoin irti kirjoitti:
nyt pitäs kuukauven syyä tota ja sitte näkee et mitä vaikutuksia tolla on cipraleksin kaverina
- Sivuvaikutus2
Buspar yhdessä Efexorin kanssa aiheutti sen, että siemensyöksyä ei meinannut tulla millään. Mun xanorin kulutus väheni Busparin aikana paljon.
- quacks_kill_4243
Matala-annoksinen buspar voi olla järkevä koska se on serotoniini 5-HT1A osittainen stimulantti, mutta 5-HT1A antagonisti pitäisi olla järkevämpi.
Ongelmana tosin on, että 5-HT1A reseptorit desensitoituvat korkeammilla annoksilla ja toisaalta se, että stimulaatio lisää helposti stressihormoneja jne. - psychiatrykills
busparia pitää käyttää matalalla annoksella jotta 5-ht1a reseptorit upreguloituu.
buspar "hyvä" lääke. abilify tappaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680