Voisiko joku heittää muutamia raamatun kohtia, jotka olisivat rohkaisevia ja rauhoittavia ihmiselle, joka joutuu kovan haasteen ja paineen eteen?
Rohkaisevia raamatun kohtia?
15
11407
Vastaukset
- Pähkylä
"Lähettäköön Herra sinulle avun pyhäköstä,
vahvan tuen Siionista!" Ps. 20:2/3)
"Jumala on itse sanonut: -- Minä en sinua jätä,
en koskaan sinua hylkää. Sen tähden me voimme
turvallisin mielin sanoa: -- Herra on minun
auttajani, siksi en pelkää. Mitä voisi ihminen
minulle tehdä?" Hepr. 13:6
"Muista, että olen sanonut sinulle:
-- Ole rohkea ja luja,
älä pelkää äläkä lannistu.
Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi
kaikilla teilläsi." Joos. 1:9
" -- älä pelkää, minä olen sinun kanssasi!
Älä arkana pälyile ympärillesi -- minä olen
sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä
autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni." Jes. 41:10- Sami35
paljon raamatun kohdista!
- Antti V.Piiterinen
Sami35 kirjoitti:
paljon raamatun kohdista!
Psalmi 23
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden.
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. - Rohkaisun tarpeessa
Kiitos Samille kysymyksestä! Mulla Googlen hakusanat oli vaan "raamatun kohtia", mutta etsin nimenomaan rohkaisevia kohtia, jotka auttaisivat minua tulevina viikkoina, kun olen kovan haasteen edessä ja koen kovia paineita.
Ja Pähkylän mainitsemat kohdat siis todella antoivat rohkaisua. Kiitos teille molemmille hurjasti ja herralle myös!
- Pähkylä
Jeesus: "Minä jätän teille rauhan.
Oman rauhani minä annan teille,
en sellaista jonka maailma antaa.
Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon"
Joh. 14:27
Mooses sanoi Herralle: "Mutta, Herra, minä en
ole koskaan ollut hyvä puhuja enkä ole nytkään,
vaikka sinä olet puhunut minulle. Minulla on
hidas puhe ja kankea kieli."
- Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun?
Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean?
Enkö juuri minä, Herra?
Mene nyt, minä olen sinun kanssasi, kun puhut,
ja neuvon sinulle, mitä sinun tulee sanoa."
2. Moos. 4:10-12
Jer. 1:7
Minulle tuli tämä Herran sana:
-- Jo ennen kuin sinut äidinkohdussa muovasin,
minä valitsin sinut. Jo ennen kuin sinä synnyit
maailmaan, minä pyhitin sinut omakseni ja
määräsin sinut kansojen profeetaksi.
- Mutta minä vastasin: "Voi, Herra, Jumalani,
en minä osaa puhua, minä olen niin nuori!"
Silloin Herra sanoi: -- Älä sano, että olet nuori,
vaan mene, minne ikinä sinut lähetän, ja puhu,
mitä minä käsken sinun puhua.
Älä pelkää ketään, sillä minä, Herra,
olen sinun kanssasi ja suojelen sinua."
Jer.1:4-8
Room. 8:35
"Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta?
Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus,
vaara tai miekka?
On kirjoitettu: -- Sinun tähtesi meitä surmataan
kaiken aikaa, meitä kohdellaan teuraslampaina.
Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa
riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut.
Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä,
eivät enkelit, eivät henkivallat,
ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva
eivätkä mitkään voimat,
ei korkeus eikä syvyys,
ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta,
joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa,
meidän Herrassamme." Room.8:35-39
"Itse valjastat hevosesi taisteluun,
mutta voitto on Herran kädessä."
Sananl. 21:31
"Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen,
että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin
hänen tahtonsa mukaisesti." 1. Joh. 5:14
"minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen."
Jer. 31:9 - valkeus teillämme
Opettele ulkoa ja mietiskele ajankuluksi raamatun jakeita niin huomaat kuinka ne muuttuvat eläviksi sanoiksi joissa on voimaa.
(1 Kor 10:13) Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
(Joh 6:37) Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
(Jud 1:24-25) Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen. - nimierkki.
tuskan hetkellä moni alkaa vasta tällöin ajatella Jumalan apua hätäänsä, suojelusta voi pyytää kuitenkin Herralta aina.
Korkeimman suojelus
Ps.90
1 Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
2 sanoo näin: "Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan."
3 Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta ja pahan sanan vallasta.
4 Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
5 Et pelkää yön kauhuja etkä päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka liikkuu pimeässä, et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
7 Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä ja ympäriltäsi kymmenentuhatta, sinä säästyt.
8 Saat omin silmin nähdä, miten kosto kohtaa jumalattomia. [Ps. 52:8 ]
9 Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
10 Onnettomuus ei sinuun iske, mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.
11 Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet, [91:11,12: Matt. 4:6; Luuk. 4:10,11]
12 ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.
13 Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen. [5. Moos. 8:15; Luuk. 10:19]
14 Herra sanoo: "Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
15 Kun hän huutaa minua, minä vastaan. Minä olen hänen tukenaan ahdingossa, pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
16 Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä." [Ps. 50:23; Luuk. 2:30] - Anu-Pirjetta
"Älkää olko mistään huolissanne, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukoillen ja anoen kiitoksen kanssa Jumalan tietoon, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa".
- Anu-Pirjetta
Valitan, unohtui mainita kohta Raamatussa. Se on Fil.4:6-7. Siunausta!
- Trubaduuri
Vaikeuksien ja kovien haasteiden edessä on hyvä muistaa, ettei ihmisen Poika, Kristus unohtanut omaa alkuperäänsä ja tehtäväänsä täällä maan päällä milloinkaan elonsa taipaleella, eikä hän vaipunut epäuskoiseen mielentilaan, vaan piti mielessään totuuden perimmäisen osoitteen, antaen sen olla sellaisena viirinä jonka paikka oli oleva näkyvimmällä paikalla, aina silmien edessä.
Matteus 11:25-30
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." - todé
Minusta Raamatun yksi parhaimmista kohdista on Joh. 17, jossa Jeesus rukoilee sekä itsensä, että erityisesti opetuslasten ja kaikkien uskovien edestä.
Mikä minua eniten voisi rauhoittaa, kuin se, että tiedän Jeesuksen rukoilevan edelleenkin puolestani juuri kyseisen Raamatun paikan sanoin?
Edellinen luku 16 kannattaa lukea, ennenkuin aloittaa luvun 17. Se päättyy aivan ihanaan lupaukseen "Maailmassa teillä on ahdistus (=kaikenlaista vaivaa ja murhetta); mutta olkaa turvallisella mielellä: Minä olen voittanut maailman.". - armahettu
Psalmi 46:2 Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva.
- armahettu
Ps. 93:3,4. Vesivirrat nostavat, Herra, vesivirrat nostavat pauhinansa, niin, vesivirrat nostavat kuohunsa. Mutta yli suurten, voimallisten vetten pauhinan, yli meren kuohujen on Herra korkeudessa voimallinen.
- Niko.
Lue Psalmi 23.
Siunausta ja voimia sinulle. Turvaa Jumalaan ja luota Häneen. - Jeesus rakastaa
"Herra itse on sanonut: En minä sinua hylkää, enkä jätä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla602886Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "472509SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1012136Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851385Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301219Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o182913Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m83853Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html64770Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52726- 43705