Miten lapsilisät eroaa ahvenanmaalla täällä mantereella asuviin lapsiperheisiin??
Kelan sivuilta ei näkynyt vastausta ja KELA:n omassa lehdessäkin vain sanottiin ohimennen olevan eri suuruudet kuin manner Suomessa
Lapsilisät ahvenanmaalla???
4
507
Vastaukset
- hcjh
Eiköhän noi asia oolannin sivuilta löydy.
Lisät on kuitenkin huomattavasti isommat ku
suomenkielelisilläHei,
ensimmäisestä lapsesta maksetaan 105,45 €, toisesta 133,20 € ja kolmannesta 168,36. Olenkohan minä bättre folk kun asun täällä Ahvenanmaalla ja saan lapsistani tätä paremman väen lapsilisää? Ahvenanmaalla on oma lainsäädäntöoikeus, jonka mukaan lapsilisät on säädetty. Myös toimeentulotuen määrä poikkeaa mantereen summista, yksinäisen perusosa esim. on 369,20.
Mutta tästä kielestä ja sen paremmaksi tekevästä voimasta. Samanlaisia ihmisiä täällä on kuin siellä mantereellakin, lopettakaa jo vihdoin tuon paremman väen hokeminen!- just!
ahvennainen kirjoitti:
Hei,
ensimmäisestä lapsesta maksetaan 105,45 €, toisesta 133,20 € ja kolmannesta 168,36. Olenkohan minä bättre folk kun asun täällä Ahvenanmaalla ja saan lapsistani tätä paremman väen lapsilisää? Ahvenanmaalla on oma lainsäädäntöoikeus, jonka mukaan lapsilisät on säädetty. Myös toimeentulotuen määrä poikkeaa mantereen summista, yksinäisen perusosa esim. on 369,20.
Mutta tästä kielestä ja sen paremmaksi tekevästä voimasta. Samanlaisia ihmisiä täällä on kuin siellä mantereellakin, lopettakaa jo vihdoin tuon paremman väen hokeminen!köyhää kansaa siellä, kun pitää valtiolta rahastaa enemmän tukia!
- xxxyyyyssss
just! kirjoitti:
köyhää kansaa siellä, kun pitää valtiolta rahastaa enemmän tukia!
Työttömyys on Ahvenanmaalla kahde prosentin luokkaa, joten työttömyyskorvauksiin ei ainakaan kovin paljon rahaa mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.673177Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111730
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 98988
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865- 84859