Ennen leikkausta sain käsityksen, että saan hyviä kipulääkkeitä. Määrättiin Panacodia ja Buranaa. Olen todella pettynyt Panacodiin. Lääkkeen vaikutusaika on maximissaan 1,5 tuntia ja taas koskee. Toi buranakin on parempi prkl!
Panacod vaikutus
9
19410
Vastaukset
- määrätään niin,
että Burana tai joku vastaava on se peruslääke jota otetaan "joka tapauksessa", ainakin ekat päivät kun varmasti olisi ilman lääkkeitä tosi kipeä. panacod otetaan tarvittaessa siihen Buranan päälle, lisätehoksi. Niitä saa siis käyttää molempia samaan aikaan, Buranaa esim 600mg x 3-4/vrk ja Panacodia siihen lisäksi tarvittaessa enintään 2 tabl 4 kertaa päivässä. Ellei ole jotain sairauksia tms joiden vuoksi pitäisi määrätä pienemmät kuin nuo perusannostukset.
- ja Buranaa
Näitä söin itsekin leikkauksen jälkeen niin, että Burana 800 mg kahdeksan tunnin välein, ja Panacodia kuuden tunnin välein (eli se neljä/vrk).
Jos kipu tulee päälle, sitä on hankalampi poistaa. Siksi kannattaa alkuun ottaa ihan säännöllisesti nämä lääkkeet, ettei edes tule kipeäksi. Laitoin jopa kellon aamuyöstä soimaan, ja nousin ottamaan Panacodin, sillä jos en niin tehnyt, kipu oli ihan valtava sitten aamulla. - elle a.
Mullakaan Panacod ei auttanut yhtään. Teki vaan kauheen pahan olon. Puhu lääkärilles, onhan niitä muitakin lääkkeitä. Niin ei tarvitse kivusta kärsiä.
- ggf
Idiootit, jokainenhan sen tietää ettei panacod vaikuta kaikilla ihmisillä muutoin kuin parasetamolin osalta. Katsokaas kun kaikilla meistä ei ole entsyymiä kehossa, joka muuttaa sen panacodin sisältämän kodeiinin morffiiniksi maksassa.
- pain lesss
ggf kirjoitti:
Idiootit, jokainenhan sen tietää ettei panacod vaikuta kaikilla ihmisillä muutoin kuin parasetamolin osalta. Katsokaas kun kaikilla meistä ei ole entsyymiä kehossa, joka muuttaa sen panacodin sisältämän kodeiinin morffiiniksi maksassa.
Mä olen jo vuosikausia syönyt Panacodia eri pääasiassa eri lääkkeistä johtuviin kipuihin. Ja voin muuten vannoa, että 8 nappia päivässä ei todellakaan pidä kipuja loitolla. Voisiko puuttua tuo entsyymi, koska se ei aiheuta mulla yhtään mitään sivuvaikutuksiakaan, kuten esim. väsymystä, pahoinvointia tai euforiaa?
- miumautkokin
ggf kirjoitti:
Eipäs nyt nimitellä ketään,kukaan ei ole seppä syntyessään.....kiitos sinulle että kerroit miten lääke vaikuttaa.....
- Anonyymi
ggf kirjoitti:
Hienoa, että osasit kirjoittaa Wikipediaan "Panacod" :)
Antakaa mulle ylim. napit jos tulee nii "paha olo"! Mitä vittua.. Miten saatanan aivottomat voi pitää järkyttävän siistejä eufoorisia oloja pahoina? Se on vaa sitä ku naapurin Liisa kerto että ovat huumeita nii psykologinen vaikutus alkaa "pakko uskotella itselleen että nämä ovat saatanasta". Nauttikaa niistä pässit älkääkä olko täysin aivopestyjä.
Harmi ku Suomesta ei saa enää hyvää heroiinia niiku ennen vanhaa. Pakko vetää konttei ja subuu vaa, mutta ok seki :)
- kipuilia
suomessa ollaan kivunhoidon kehitysmaa. pelätään koukuun jäämista. Olin kaksi viikkoa sitten polvitähystyksessä missä kuitenkin rassattiin paikkoja aika reilusti. kivut todella pahat. lääkeeksi tuo panacode ja ibuprofein, osasin kyllä etukäteen kertoa että panacode ei vaikuta minulla kipuhin mutta ei auttanut. Kärvistelin pari päivää mutta sain toisella lääkärillä vaihdettua panacoden tramalin(300 mg/24h). nyt otan parasetamolia ibuprofeinie ja tramalia, kaikkea kohtuu määriä ja toimii jotenkuten.
Panacode tuntuu hiamn huumaavalta minulla, mutta taas tramal ei vaikuta muuhun kuin kipuihin. - Minuanukuttaa
Minua ainakin Panacod nukuttaa, kipuun vaikuttaa huonommin mutta kuitekin jonkilainen vaikutus. Sehän riippuu kivun suuruudesta, missä kipu sijaitsee jne. Joillekkin auttaa hyvinkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014355Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33476- 2443418
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792355Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851993Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391619- 1401310
- 151258
- 481218
- 991141