Onko kroko

ex-koltis

V*ttumainen eläin, entä onko bambi kainaloon otettava. Kuinkas eliöiden ja olijoiden elämisen oikeutus koetaan laiffareiden (ihmisten) näkökulmasta.

51

3533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurTsaari

eksymiseen ei tarvita iilimatoa suurempaa äo:ta. Joten respect vaan kaikelle mikä jotenkin liikkuu.

• ex-koltis

Näkemys on meidän kaikkien syytä ottaa huomioon.

• suurTsaari
        ex-koltis kirjoitti:

Näkemys on meidän kaikkien syytä ottaa huomioon.

ymmärrät ytimen. Yllättävää, enkä oikein tiedä miten teit sen. Saitko apua?

• ex-koltis
        suurTsaari kirjoitti:

ymmärrät ytimen. Yllättävää, enkä oikein tiedä miten teit sen. Saitko apua?

Otin neuvoa antavat.

• suurTsaari
        ex-koltis kirjoitti:

Otin neuvoa antavat.

Olis pitänyt arvata. Älähän kärähdä!

• ex-koltis
        suurTsaari kirjoitti:

Olis pitänyt arvata. Älähän kärähdä!

Juttu, mä luotan sinuun.

• kahjovaakutin

ihmisen pitäisi mielestäni mennä sorkkimaan eläinlajien oikeutusta elämään, oli ne söpöjä tai ei. Söpöjä kaikki eläinlapset ovat, mutta kasvaessaan löytävät vaistonsa ynnä emonsa myötä oppivat luonnonlait.

• ex-koltis

Eiks se nyt ole kauheeta kun kroko käy jonkun söpön kimppuun ja tappaa sen.

• kahjovaakutin
        ex-koltis kirjoitti:

Eiks se nyt ole kauheeta kun kroko käy jonkun söpön kimppuun ja tappaa sen.

ihmisen kantilta kattoen ihan kauheeta. Kun leijona syö gasellin tai jonkun söpön, hirveää se tietysti on. Oikeasti en pysty katselemaan sellaisia luonto-ohjelmia, ottaa luonnolle nimittäin, mutta eläimillä se on luonnon laki, heikommat veks. Tietysti aika ajoin pulpahtaa esiin kysymys pitäisikö ihmisten kesken soveltaa samaista lakia, lähihistoriassahan sitä toteuttiin menestyksellä. Ja mitä miettii Linkola?

• ex-koltis
        kahjovaakutin kirjoitti:

ihmisen kantilta kattoen ihan kauheeta. Kun leijona syö gasellin tai jonkun söpön, hirveää se tietysti on. Oikeasti en pysty katselemaan sellaisia luonto-ohjelmia, ottaa luonnolle nimittäin, mutta eläimillä se on luonnon laki, heikommat veks. Tietysti aika ajoin pulpahtaa esiin kysymys pitäisikö ihmisten kesken soveltaa samaista lakia, lähihistoriassahan sitä toteuttiin menestyksellä. Ja mitä miettii Linkola?

Se ihmisen selektiivinen empaattisuus on usein silmissä. Lutusen näköinen elikko on meidän mielestämme jotenkin inhimillinen, mitä sitten taas krottikala ei ole.

• kahjovaakutin
        ex-koltis kirjoitti:

Se ihmisen selektiivinen empaattisuus on usein silmissä. Lutusen näköinen elikko on meidän mielestämme jotenkin inhimillinen, mitä sitten taas krottikala ei ole.

ulkonäkö ratkaisee.
        Voi että mie olen aina onnellinen kun joku löytää olennaisen. Löydän minäkin, mutta siihen menee aina niin kamalasti aikaa. :)

• ex-koltis
        kahjovaakutin kirjoitti:

ulkonäkö ratkaisee.
        Voi että mie olen aina onnellinen kun joku löytää olennaisen. Löydän minäkin, mutta siihen menee aina niin kamalasti aikaa. :)

Ehtiä löytämään vielä sen/hänen.

• kahjovaakutin
        ex-koltis kirjoitti:

Ehtiä löytämään vielä sen/hänen.

mukaisesti niin tapahtuu, halusit tai et. Kumma juttu muuten tuo henkilökemia. Ettei se aina toimi molempiin suuntiin, joskus ei mihinkään suuntaan. Joskus luulet inhoavasi jotain tyyppiä mutta sitten huomaat ettei se olekaan hassumpi. Ja on joitain palstanaisia joihin ei koskaan pety. eivät mene riman alle. Jousipatjalla pompin bon-bon.bon....

• ex-koltis
        kahjovaakutin kirjoitti:

mukaisesti niin tapahtuu, halusit tai et. Kumma juttu muuten tuo henkilökemia. Ettei se aina toimi molempiin suuntiin, joskus ei mihinkään suuntaan. Joskus luulet inhoavasi jotain tyyppiä mutta sitten huomaat ettei se olekaan hassumpi. Ja on joitain palstanaisia joihin ei koskaan pety. eivät mene riman alle. Jousipatjalla pompin bon-bon.bon....

Monestiko on tehnyt mieli avata sieluni vetoketju, mutta sitä riipiessäni olen tullut viime tingassa katumapäälle. Miksiköhän?

• kahjovaakutin kirjoitti:

Linkola oli kova paasaamaan heikot ja sairaat kaput filosofiaansa. Sairaalat ja sähkölamput piti kieltää ja vahvimpien vain piti jatkaa sukua.

Mutta tiedättekös, Linkola joutui vanhoilla päivillään vetämään pirttiinsä sähköt, että näki lukea ja kirjoittaa. Silmälasitkin on jo päässä. Häntä koipien välissä joutui omalla kohdallaan joustamaan periaatteistaan. Vähän sama ilmiö oli yhdellä toisella kahjolla, nimittäin Polpotilla. Vallassa ollessaan tapatti lääkärit ja kuinka ollakkaan joutui hoidattamaan pahoja peräpukamiaaan Thaimaan sairaalassa. Ei ole helppo pitää yllä tuollaisia periaatteitta.

• kahjovaakutin
        ex-koltis kirjoitti:

Monestiko on tehnyt mieli avata sieluni vetoketju, mutta sitä riipiessäni olen tullut viime tingassa katumapäälle. Miksiköhän?

tämäpä on vaikia kysymys ja vaatisi melkein törkylehden, jossa asiaa käsiteltäisin sen vaatimalla vakavuudella. Mie en kuitenkaan jaksa, joten siun pitää pärjätä omillasi mitä se sitten onkaan. Median edustajana olen sitä mieltä että täälllä ei kannata puhua totta.- Mutta jokainen kuten omatunto vaatii.

• ex-koltis
        kahjovaakutin kirjoitti:

tämäpä on vaikia kysymys ja vaatisi melkein törkylehden, jossa asiaa käsiteltäisin sen vaatimalla vakavuudella. Mie en kuitenkaan jaksa, joten siun pitää pärjätä omillasi mitä se sitten onkaan. Median edustajana olen sitä mieltä että täälllä ei kannata puhua totta.- Mutta jokainen kuten omatunto vaatii.

Pärjään aikas mainiosti omillani. Juon lasillisen maitoa ilman lehmää. Dee dee.

• -NK-

elukkakin omaa reviriänsä puolustaa. Urokset tökkivät sarvillaan ja iskevät hampaansa toistensa kurkkuun, vaikka kuinka ovat samaa lajiketta.
        Ihan selvä eturistiriita ja minä minä tappelus.

• kahjovaakutin
        -NK- kirjoitti:

elukkakin omaa reviriänsä puolustaa. Urokset tökkivät sarvillaan ja iskevät hampaansa toistensa kurkkuun, vaikka kuinka ovat samaa lajiketta.
        Ihan selvä eturistiriita ja minä minä tappelus.

sellainen vaistonvarainen juttu, että vahvempi uros jäisi jatkamaan lajia? Ihmisethän pyrkivät lähinnä saamaan hengiltä tietyn kansanryhmän tai koko kansan, kun alkuun on päästy.

Kerran näin dokkarin, jossa leijonat rääkkäsivät haavoittunutta lajitoveriaan koko yön. Mitään selitystä sille ei löytynyt, ja on kait ? aika harvinaista luonnossa tuollainen.

• ex-koltis
        kahjovaakutin kirjoitti:

sellainen vaistonvarainen juttu, että vahvempi uros jäisi jatkamaan lajia? Ihmisethän pyrkivät lähinnä saamaan hengiltä tietyn kansanryhmän tai koko kansan, kun alkuun on päästy.

Kerran näin dokkarin, jossa leijonat rääkkäsivät haavoittunutta lajitoveriaan koko yön. Mitään selitystä sille ei löytynyt, ja on kait ? aika harvinaista luonnossa tuollainen.

Jossa sopulilauma käsittämättömästä syystä juoksi itsetuhoisesti jyrkänteeltä kuolemaan. Kumma juttu.

• mayanna
        ex-koltis kirjoitti:

Jossa sopulilauma käsittämättömästä syystä juoksi itsetuhoisesti jyrkänteeltä kuolemaan. Kumma juttu.

ne seuras pillipiiparia?

• ex-koltis
        mayanna kirjoitti:

ne seuras pillipiiparia?

Sitäpä tietenkin. Mä olen erittäin pettynyt omaan ongelmien ratkaisutaitooni.

• jane.london

täysi elämisen oikeus enkä anna kenenkään tappaa hämiksii.
      Kroko on luonnoneläin,enkä kainaloon ottaisi ilman hampaitakaan,saati Bambia,joka potkis hädissään mut riekaleiksi!
      Kärpäsiä en katsele sen kauemmin kuin hyttysiäkään,mutta ampiaiset ovat jo liian isoja kylmäveriseen tappamiseen:)

• ex-koltis

Kun luonto on järjestänyt asiat silleen, et jotkut on vaan luotu syödyksi jonkun muun taholta.

• jane.london
        ex-koltis kirjoitti:

Kun luonto on järjestänyt asiat silleen, et jotkut on vaan luotu syödyksi jonkun muun taholta.

mitään,enkä asiaa edes ajattelisi,ellei luontodokkarit tapattais mun silmien edessä niin viattoman näköisiä kauriseläimiä.

• ex-koltis
        jane.london kirjoitti:

mitään,enkä asiaa edes ajattelisi,ellei luontodokkarit tapattais mun silmien edessä niin viattoman näköisiä kauriseläimiä.

Noi menee, ei aina tule ajatelluksi.

• mayanna

- siis ne, joita täällä Suomessa esiintyy - ovat ihan symppiksiä, miksi niitä tappaa, sitä minäkin.

Joku aika sitten kolmena peräkkäisenä iltana tässä koneella istuessani suunnilleen samaan aikaan kulki sellainen pieni sormenpäänkokoinen hämyri tuolini alta samaan suuntaan. Pari ekaa kertaa meni sattuman piikkiin, mutta kolmannella heräsi mieleeni kysymys; onko hämähäkillä ajantaju? Ajattelin, että jos se neljännen kerran vielä tallustaa samaa reittiä samaan aikaan, kysyn siltä, että Miten työpäivä meni. Hämyriä ei näkynyt, joten vastausta en saanut.

• ex-koltis
        mayanna kirjoitti:

- siis ne, joita täällä Suomessa esiintyy - ovat ihan symppiksiä, miksi niitä tappaa, sitä minäkin.

Joku aika sitten kolmena peräkkäisenä iltana tässä koneella istuessani suunnilleen samaan aikaan kulki sellainen pieni sormenpäänkokoinen hämyri tuolini alta samaan suuntaan. Pari ekaa kertaa meni sattuman piikkiin, mutta kolmannella heräsi mieleeni kysymys; onko hämähäkillä ajantaju? Ajattelin, että jos se neljännen kerran vielä tallustaa samaa reittiä samaan aikaan, kysyn siltä, että Miten työpäivä meni. Hämyriä ei näkynyt, joten vastausta en saanut.

On aika ovelia otuksia omissa "neteissään".

• mayanna
        ex-koltis kirjoitti:

On aika ovelia otuksia omissa "neteissään".

- taitavat niinsanotusti käydä suoraan asiaan :D

• ex-koltis
        mayanna kirjoitti:

- taitavat niinsanotusti käydä suoraan asiaan :D

Kummempia smooltolkkeja.

• Nyt meni Ana mettään nii että paukkui. Mopolla suoraan karjalan mäntyyn. Mut jatketaan väärin tulkittua sanaleikkiä.

Onko vatelma etelän hetelmä vai onko vatelma mahtollisesti marja?

Älä verä ei se pirä se on veressä märäntynyt vai älä vedä ei se pidä se on vedess mädäntynyt.

Oli se kolmaski lapsuures opittu, mut nyt en muista.

• ex-koltis

Pestään verellä lattiat.

• a.mazon

...niitä elukoita olla, vaikka ei niistä välitäkkään.
      Lehmät, hevoset ja kamelit on tärkeitä.

• -NK-

kroko mun puolesta olemassa, mutten sentään sitä lemmikiksi huolisi.

• ex-koltis

Oma pikku kroko.

• ex-koltis

Neloselta eläinten älykkyyden Top-Ten. Eräs papukaijalaji vei voiton kyvyllään ratkaista ongelmia.

• mayanna

- miltähän ne oikeasti näyttävät, ja milloin krokotiili itkee?

Ei kai se krokotiili ole sen **ttumaisempi kuin bambikaan, vaikkei nyt ehkä hoivaviettiä niin kovasti toisikaan pintaan. Pieni vastakuoriutunut krokonpoikanen tosin voisi herätelläkin sitä viettiä. Syntymän ihme on aina sama, eivätkä vastasyntyneet koiranpennutkaan aina niin suloisia ole...

Kaikilla on yhtälainen oikeus elää. Ihmisen tulisi tappaa vain tarpeeseensa, kuten muutkin eläimet tekevät.

Lieneekö niin, että me ihmiseläimet pidämme rumina ja 'epäsuotavina' vain niitä kanssaeläimiä, joita emme osaa/voi hallita?

• ex-koltis

Mistähän lienee alkujaan saanut ilmaisut krokon tearsseista.

Yritin kaivaa esiin esimerkin krokon kyyneleistä, eipä tullu ihan äkkiä kuvaavaa mieleen, tulisko sulla.

• ..miksi noista eläimistä tehdään syyllisiä kaikkeen, ensin ihminen menee asuttaa eläinten luontaisia elinpiirejä ja sitten kun eläin ottaa evääksi ihmisen niin itketään, eiköhän se ole ollut vähintäänkin odotettua että niin tulee käymään!?

Sama on juttu noiden lentokenttien kohdalla, ensin on lentokenttä ja sitten joku päättää rakentaa talon, halvalle tontille kiitoradan päähän, ja kun talo on valmis alkaakin itku siitä että ääntä on eetterissä liikaa.

Mulla oli pari vuotta sitten talousrakennuksen kynnyksen alla ampiaispesä, ensin meinasin sen pesän hävittää myrkyillä mutta sitten mietin että kyllä noi ampiaiset on hyviä pölyttäjiä puutarhalleni ja niin elettiin kesä kimpassa niin että katsoin sellaisen hiljaisen hetken jolloin liikennettä ei ollut paljoa ja siten asioin siinä talosrakennuksessa..ainuttakaan pistosta en saanut ja ampparit pölytti mun puutarhan joten ei huono diili.

Eläimet tulee aina säilyttämään riistetyn asemansa, ravintoketjun huipulla ihminen tule siitä pitämään huolen..

Tuollainen "bambi" saattaa väärässä ympäristössä olla todellinen luonnon tuhooja, katkoopi pienillä, terävillä sorkillaan pintajuuriston ja ja se on sitten kasvillisuuden tuho..

Eläin,oli se sitten mikä tahansa, on lunastanut paikansa luonnossa tuhansien vuosien saatossa..en tosiaankaan ymmärrä miksi niitä pitäisi luokitella "hyviksiin ja pahiksiin"..kaikille on sijansa ja kaikkia tarvitaan.

• ex-koltis

Jos asian ottaa tosikkomaisesti. Enemmänkin hain päässämme olevia mielikuvia erilaisista elikoista.

• ..saa kenkää pikaisesti kaikki ne jotka eivät ole virallisesti kirjoilla talossani *hymiö*
        Kärpänen saa sähkölätkää,ampiaiselle sanomalehdestä läiskäytys ja hiiri löytää myrkkyaterian, koppikset tapetaan niille jalansijoilleen jne.

Voisin oikeastaan pyydystää hiiren loukullakin, ja palauttaa sen luontoon, mutta missä ihmeessä se menestyis talvipakkasilla?
        En kiusaa kuitenkaan hiirä talousrakennuksessa, pesiköön siellä, ei ne niin paljoa saa pahaa aikaiseksi että niitä sieltä ryhtyisin listimään...rotat olis asia erikseen,onneksi noi kylän pizzerioiden avoimet roskikset takaa niille paremmat evästyspaikat ja eivät tänne asti ole levinneet...

• ex-koltis kirjoitti:

Jos asian ottaa tosikkomaisesti. Enemmänkin hain päässämme olevia mielikuvia erilaisista elikoista.

..Siis mitä helvettiä? Miten mielipiteeni eläimistä on tosikkomainen?

• ex-koltis
        Kadunmies kirjoitti:

..Siis mitä helvettiä? Miten mielipiteeni eläimistä on tosikkomainen?

Linjassa on. Unohda koko juttu.

• mayanna

näkemys mulla.

Meille ihmiseläimille on annettu 'järki' jota käyttää luonnon tasapainon säilyttämiseen. Ja miten käytämmekään sitä -

Kasvimaailmassa sanotaan, ettei ole olemassa rikkaruohoja; on vain kasveja, jotka ovat 'väärässä' paikassa - siis meidän ihmisten mielestä. Samoin on eläinten laita, meidän pitäisi saada päättää, missä ne saavat olla, luonnon tasapainosta viis.

• Eläinrakkaana seurailin kaikenmoisten olioiden touhuja joita vastaan tulee. Yks hauskimmista seurattavista on varis ja fasaanipariskunta.

Krokoa seuraisin kunnioittavasti hyvin kaukaa, mieluummin televisiosta.

Kainaloon ottaisin jääkarhunpentu Knutin.

Kärpänen jää kyllä lätkän alle, valitettavasti. Samoin itikkahyttynen kämmenten väliin.

• ex-koltis

Jääkarhu kainalossa kesähelteellä.

• ex-koltis kirjoitti:

Jääkarhu kainalossa kesähelteellä.

otan jääkarhunpennun kainalooni kesähelteellä :), huh...pyyhin hikeä jo pelkästä ajatuksesta.

Minkä eläimen sä haluat kainaloosi?

Muuten, rumat eläimet ne vasta suloisia ovat. Apinat ei ole kauniita, lehmät ja siatkaan ei kovin kauniita ole, mutta ah niin suloisia ja hellyttäviä nuo eläimet kuitenkin on.

• ex-koltis
        Mariet kirjoitti:

otan jääkarhunpennun kainalooni kesähelteellä :), huh...pyyhin hikeä jo pelkästä ajatuksesta.

Minkä eläimen sä haluat kainaloosi?

Muuten, rumat eläimet ne vasta suloisia ovat. Apinat ei ole kauniita, lehmät ja siatkaan ei kovin kauniita ole, mutta ah niin suloisia ja hellyttäviä nuo eläimet kuitenkin on.

-Minkä eläimen sä haluat kainaloosi?

Naisen ottaisin. Dee dee.

• ex-koltis kirjoitti:

-Minkä eläimen sä haluat kainaloosi?

Naisen ottaisin. Dee dee.

Ollaanko me eläimiä, häh.

No joo, voisihan minuakin verrata vaikka kisimirriin. Kova olen kehräämään ja puskemaan kun silittää.

Voin olla myös lehmä. Mulla on lempeä ja hellä katse. Nuolaisenkin välillä.

Välillä olen itsepäinen pässi.

• ex-koltis
        Mariet kirjoitti:

Ollaanko me eläimiä, häh.

No joo, voisihan minuakin verrata vaikka kisimirriin. Kova olen kehräämään ja puskemaan kun silittää.

Voin olla myös lehmä. Mulla on lempeä ja hellä katse. Nuolaisenkin välillä.

Välillä olen itsepäinen pässi.

KISMÄN = kissan ja lehmän risteytys. Pässeistä välitä.

Ketjusta on poistettu 66 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      9047
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      1991
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1789
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      135
      1581
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      194
      1160
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1119
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1097
    8. 92
      932
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      835
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta