Miten tulla uskoon?

en nyt tarkoita mitään niinsanottuja hyviä tekoja(esimerkiksi homotyö, jota eräs mies harrasti tälläkin palstalla näkyvästi.)
Tarkoitan ihan sitä, että mikä on se "juju", joka erottaa uskovan ja ei-uskovan.
KKkiitos taas vastauksista jo etukäteen.

20

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N28_

      Sanot profiilissasi jo olevasi uskossa, joten etkö tiedä? Mielestäni vain ihminen itse voi sanoa onko uskossa vai ei. Olen yllättynyt jos joku uskaltaa ottaa itselleen niin suuret kengät, että kertoo kuka on uskossa ja kuka ei, ja mistä sen erottaa..

      • joskus tuntuu että ikäänkuin luisun takasin maailmaan. Oletko sinä uskossa?


      • N28_
        auroraboreallis kirjoitti:

        joskus tuntuu että ikäänkuin luisun takasin maailmaan. Oletko sinä uskossa?

        Olen uskossa. Ja uskosi ei ole kiinni sinusta, ellet sitten tietoisesti luovu uskosta. Usko on lahja ja vaikka ihminen on uskossaan heikko on Jumala uskollinen. (tuleepas toiston toistoa) Ei hän hylkää sinua epäilyksiesi vuoksi. On tervettä epäillä ja olla rehellinen itselleen ja Jumalalle. Itseäni lohduttaa vertaus sinapinsiemenestä.


      • N28_ kirjoitti:

        Olen uskossa. Ja uskosi ei ole kiinni sinusta, ellet sitten tietoisesti luovu uskosta. Usko on lahja ja vaikka ihminen on uskossaan heikko on Jumala uskollinen. (tuleepas toiston toistoa) Ei hän hylkää sinua epäilyksiesi vuoksi. On tervettä epäillä ja olla rehellinen itselleen ja Jumalalle. Itseäni lohduttaa vertaus sinapinsiemenestä.

        minkä takia sitten kehoitetaan lähetystyöhön jos kerran usko on lahja?


    • väärässä seurassa

      kun noin ahistaa. Onko sulla pakkomielle olla jotenkin uskossa? Tuntuuko, että tukehdut koko uskossa oloosi ja niihin paineisiin, jota uskossa olo tuo tullessaan? Miksi et voi ottaa rennommin koko uskon asiaa? Sanoohan raamattukin; "Olkaa aina iloiset". Miten voit olla iloinen, jos harteillasi on noin raskas uskossa olemisen taakka?

      • Millä Jumala perustelee sen?
        Ja mitä tulee minun haluuni olla uskossa niin se on vain niin. Minä haluaisin tulla uskooon ja pysyä uskossa. Ei se ole mitenkään ahdistava tunne.
        Missä se Jumala on?!


      • koska raamattu niin kehoittaa
        auroraboreallis kirjoitti:

        Millä Jumala perustelee sen?
        Ja mitä tulee minun haluuni olla uskossa niin se on vain niin. Minä haluaisin tulla uskooon ja pysyä uskossa. Ei se ole mitenkään ahdistava tunne.
        Missä se Jumala on?!

        voit toki olla iloton ja ahdasmielinenkin jos sua huvittaa. On vain paljo kivempi olla ilonen kun ahistunut:). Ei Jumalan iloisutta perustella tarvii, ompahan vaan meille parempi olla iloinen. Mitä sä koko ajan intät "mä haluun tulla uskoon" tai "mä haluun olla uskossa". Eiks se riitä kun päätät, että mähän olen uskossa, mitä sitä sitten vielä epäröit koko ajan? Missäkö se Jumala on? No taivassa tietysti. Jeesus Kristus taas on paljo lähempänä, se on sunkin sydämmessä (jos olet kastettu).


      • lähellä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Millä Jumala perustelee sen?
        Ja mitä tulee minun haluuni olla uskossa niin se on vain niin. Minä haluaisin tulla uskooon ja pysyä uskossa. Ei se ole mitenkään ahdistava tunne.
        Missä se Jumala on?!

        Missä se Jumala on?!

        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. "
        Joh. 1:14

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        Room. 10:8-11


      • lähellä kirjoitti:

        Missä se Jumala on?!

        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. "
        Joh. 1:14

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        Room. 10:8-11

        mä tahtoisin nyt uudestisyntyä, koska mä olen kuullut että se kuuluu asiaan.


      • sun täytyy
        auroraboreallis kirjoitti:

        mä tahtoisin nyt uudestisyntyä, koska mä olen kuullut että se kuuluu asiaan.

        uudelleensynytyä? Jumalaltako? Kuka on kenellekään sanomaan uudelleensyntymisestä, jospa oletkin jo uudelleensyntynyt kun noin uutterasti totuutta etsit. Hedelmä vai ei ole kypsynyt vielä.


      • sydämeesi
        auroraboreallis kirjoitti:

        mä tahtoisin nyt uudestisyntyä, koska mä olen kuullut että se kuuluu asiaan.

        Usko Herraan Jeesukseen, ota Hänet sydämeesi ja anna koko elämäsi kuuliaisena Hänen johtoonsa.
        Kyllä Jumala sitten vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta uudestisyntymisen. Se on kokonaan Hänen tekonsa, siihen saamme turvallisesti luottaa.

        Johanneksen evankeliumi:
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,


    • Iltaorvokki

      Tämä on mielestäni hyvä ja aito todistus, jollaisia tarvitaan täälläkin, että tietäisimme mitä Jumala tekee. Uskoontulo on Jumalan työtä. Se "juju" jota kaipaat, on Pyhä Henki joka puhaltaa missä tahtoo, mutta jota Sinäkin voit rukoilla ja pyytää Taivaan Isältä. Hän pitää sinut uskossa Jeesukseen, Hänen yhteydessään. Pyhän Hengen tunnistat siitä että tulet tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisesti omana Vapahtajanasi niin kuin tämä henkilö tuntee (ja minäkin tunnen).
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000026574912

      • ja Kankoti...
        Mun isä oli 52-vuotias, kun uskovainen naisihminen tuli hänen luokseen ja tarjosi vastaavaa hoitolaitosta ratkaisuksi hänen ongelmiinsa.
        Isä oli saanut laman vuoksi kenkää(rakennusinsinööri)ja oli siitä asiasta hyvin katkera. Työvuosia oli kertynyt n.30. Siksi hän ei suostunut.
        Ajatteli että etsii uuden työpaikan ja juominen loppuu paremmin siihen.
        Tuo nainen sai kuitenkin isän(joka oli ateisti ja eronnut kirkosta)tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.
        Seuraavana päivänä isä oli siinä kunnossa että jouduttiin viemään sairaalaan. En ollut itse paikalla.
        Tänään sain sattumalta käsiini "materiaalia"josta luin että se sairaus joka silloin 6 v.sitten puhkesi olisi ollut parannettavissa oikeanlaisella hoidolla.
        Hän menetti elämästään ainakin 10 vuotta lääkärin/hoitajien virheen vuoksi. Mietin nyt enää mikä hänen kohtalonsa on taivaassa?


      • sääliksi
        auroraboreallis kirjoitti:

        ja Kankoti...
        Mun isä oli 52-vuotias, kun uskovainen naisihminen tuli hänen luokseen ja tarjosi vastaavaa hoitolaitosta ratkaisuksi hänen ongelmiinsa.
        Isä oli saanut laman vuoksi kenkää(rakennusinsinööri)ja oli siitä asiasta hyvin katkera. Työvuosia oli kertynyt n.30. Siksi hän ei suostunut.
        Ajatteli että etsii uuden työpaikan ja juominen loppuu paremmin siihen.
        Tuo nainen sai kuitenkin isän(joka oli ateisti ja eronnut kirkosta)tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.
        Seuraavana päivänä isä oli siinä kunnossa että jouduttiin viemään sairaalaan. En ollut itse paikalla.
        Tänään sain sattumalta käsiini "materiaalia"josta luin että se sairaus joka silloin 6 v.sitten puhkesi olisi ollut parannettavissa oikeanlaisella hoidolla.
        Hän menetti elämästään ainakin 10 vuotta lääkärin/hoitajien virheen vuoksi. Mietin nyt enää mikä hänen kohtalonsa on taivaassa?

        sun juttuja lukiessa. Joko sä keksit, tai sitten sun elämä ei ole ollut todellakaan helppoa. Muista kuitenkin psalmin 51 sanat: "Särkynyttä ja murtunutta sydäntä et sinä Jumala hylkää".


      • anteeksi
        auroraboreallis kirjoitti:

        ja Kankoti...
        Mun isä oli 52-vuotias, kun uskovainen naisihminen tuli hänen luokseen ja tarjosi vastaavaa hoitolaitosta ratkaisuksi hänen ongelmiinsa.
        Isä oli saanut laman vuoksi kenkää(rakennusinsinööri)ja oli siitä asiasta hyvin katkera. Työvuosia oli kertynyt n.30. Siksi hän ei suostunut.
        Ajatteli että etsii uuden työpaikan ja juominen loppuu paremmin siihen.
        Tuo nainen sai kuitenkin isän(joka oli ateisti ja eronnut kirkosta)tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.
        Seuraavana päivänä isä oli siinä kunnossa että jouduttiin viemään sairaalaan. En ollut itse paikalla.
        Tänään sain sattumalta käsiini "materiaalia"josta luin että se sairaus joka silloin 6 v.sitten puhkesi olisi ollut parannettavissa oikeanlaisella hoidolla.
        Hän menetti elämästään ainakin 10 vuotta lääkärin/hoitajien virheen vuoksi. Mietin nyt enää mikä hänen kohtalonsa on taivaassa?

        >Tuo nainen sai kuitenkin isän(joka oli ateisti ja eronnut kirkosta)tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.<

        Isäsi iäisyyskohtalon suhteen voit olla hyvin toivorikkaalla mielellä - senhän tuosta voi päätellä.
        'Uskovainen naisihminen' oli lähimmäisenä oikeaan aikaan oikealla paikalla johdattaessaan isääsi Jeesuksen, syntiemme sovittajan luokse.


      • anteeksi kirjoitti:

        >Tuo nainen sai kuitenkin isän(joka oli ateisti ja eronnut kirkosta)tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.<

        Isäsi iäisyyskohtalon suhteen voit olla hyvin toivorikkaalla mielellä - senhän tuosta voi päätellä.
        'Uskovainen naisihminen' oli lähimmäisenä oikeaan aikaan oikealla paikalla johdattaessaan isääsi Jeesuksen, syntiemme sovittajan luokse.

        Kiitos sinulle vastauksista, IltaOrvokki. Nyt täytyy mennä nukkumaan.


    • whitepowder?

      "KKkiitos taas vastauksista jo etukäteen."

      KKK=Klux Klux Klan?

      • NauravaLokki

        "homotyö" ole vähän erilaista laupeuden harjoittamista... heh =D


      • NauravaLokki kirjoitti:

        "homotyö" ole vähän erilaista laupeuden harjoittamista... heh =D

        on mietitityttänyt muakin hyvin paljon! Yhteen aikaan koin aivan kutsumuksena lähteä julistamaan Jumalan Sanaa näille ns.homoille.
        Minulle vähän vihjailtiin että se olisi mahdollista, kunhan ensin suoriutuisin muista asiaanliittyvistä, vähän vähemmän tärkeistä tehtävistä.
        siinä vain kävi kuitenkin niin että harkittuaan tarkemmin ymmärsivät että heidän esille tuomansa esimerkkinsä uskovaisina voisi saada naarmun.
        Homotyö(näin sen käsitin)on siis esimerkkinä olemista ja oman ajan antamista.
        mutta en kyllä tiedä mistään KKK:n homotyöstä sen tarkemmin. Voisitko valaista, millainen hänen näkynsä tästä homotyöstä sitten on?


      • säälittelijä
        auroraboreallis kirjoitti:

        on mietitityttänyt muakin hyvin paljon! Yhteen aikaan koin aivan kutsumuksena lähteä julistamaan Jumalan Sanaa näille ns.homoille.
        Minulle vähän vihjailtiin että se olisi mahdollista, kunhan ensin suoriutuisin muista asiaanliittyvistä, vähän vähemmän tärkeistä tehtävistä.
        siinä vain kävi kuitenkin niin että harkittuaan tarkemmin ymmärsivät että heidän esille tuomansa esimerkkinsä uskovaisina voisi saada naarmun.
        Homotyö(näin sen käsitin)on siis esimerkkinä olemista ja oman ajan antamista.
        mutta en kyllä tiedä mistään KKK:n homotyöstä sen tarkemmin. Voisitko valaista, millainen hänen näkynsä tästä homotyöstä sitten on?

        kuinka pihalla sinä oletkaan. Ymmärrän hyvin jos sua hyväksi käytetään. Älyllisesti heikkolahjaisten kohtalona on hyväksi käyttö. Syyllinen ei ole hyväksi käytetty vaan käyttäjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe