Olen monelta nettisivulta ja foorumilta lukenut että kun puhdasta asetonia sekoittaa bensaan 0,5dL:40L suhteella bensan kulutus vähenee varsinkin vähän vanhempien kaasarimallien kohdalla.
Mitäs mieltä te olette? Kokemuksia?
asetonia
10
1270
Vastaukset
- Eikös se asetoni
kuitenkin ole hirmukallista?
- juuri
No jos ostaa puolen litran pullon asetonia hintaan 4,5e vaikka biltemast niin se riittää 400L bensaan.
Eli 0,5dL maksaa 45c. Eli 1/3 mitä bensalitra maksaa ja jos sillä saadaan edes muutaman litran säästön aikaan niin kannatavaahan se on. - asetonia?
juuri kirjoitti:
No jos ostaa puolen litran pullon asetonia hintaan 4,5e vaikka biltemast niin se riittää 400L bensaan.
Eli 0,5dL maksaa 45c. Eli 1/3 mitä bensalitra maksaa ja jos sillä saadaan edes muutaman litran säästön aikaan niin kannatavaahan se on.Meinaan vaan että monet muovitkin liukenee asetonilla.
- on liuotin
asetonia? kirjoitti:
Meinaan vaan että monet muovitkin liukenee asetonilla.
eikös se bensakin aika tujua tavaraa ole ja sitä asetonia on n. 0,13% siinä bensassa. Esim. jos laitat puol desiä asetonia 40L vettä ja heität sinne kuminpalasia niin luulis niiden kestävän. siis itse en ole kokeillut tätä asetonia laittaa sinne bensaan. olisi hienoa kuulla muiden kokemuksia. vituttaa vaan kun bensa maksaa niin paljon mutta töihin on pakko ajaa ja työmatka 120km/päivä, olis ihan kiva säästää siinä.
- Tässä ohjeet
on liuotin kirjoitti:
eikös se bensakin aika tujua tavaraa ole ja sitä asetonia on n. 0,13% siinä bensassa. Esim. jos laitat puol desiä asetonia 40L vettä ja heität sinne kuminpalasia niin luulis niiden kestävän. siis itse en ole kokeillut tätä asetonia laittaa sinne bensaan. olisi hienoa kuulla muiden kokemuksia. vituttaa vaan kun bensa maksaa niin paljon mutta töihin on pakko ajaa ja työmatka 120km/päivä, olis ihan kiva säästää siinä.
Ensimmäiseksi: unohda asetonikikkailut.
Toiseksi: osta dieselauto, ehkäpä vielä farmarimalli joka on rekisteröity pakettiautoksi. - auton vaihdosta
Tässä ohjeet kirjoitti:
Ensimmäiseksi: unohda asetonikikkailut.
Toiseksi: osta dieselauto, ehkäpä vielä farmarimalli joka on rekisteröity pakettiautoksi.vaan että onko sillä asetonilla mitään vaikutusta. en ole tässä nyt mitään autoa vaihtamassa pitkään aikaan, neuvosi on silti hyvä!
- Mutta toimiiko
auton vaihdosta kirjoitti:
vaan että onko sillä asetonilla mitään vaikutusta. en ole tässä nyt mitään autoa vaihtamassa pitkään aikaan, neuvosi on silti hyvä!
http://www.pureenergysystems.com/news/2005/03/17/6900069_Acetone/
Heitän arvion että JOS vaikutusta on, se jäänee alle viiden prosentin, eli normaali autossa alle 4 desilitraa/100km.
Kai tuota voi kokeilla, en usko ennenkuin itse näen toimivaksi, mutta sellaisiahan me suomalaiset olemme. - Helpottaa elämää
Mutta toimiiko kirjoitti:
http://www.pureenergysystems.com/news/2005/03/17/6900069_Acetone/
Heitän arvion että JOS vaikutusta on, se jäänee alle viiden prosentin, eli normaali autossa alle 4 desilitraa/100km.
Kai tuota voi kokeilla, en usko ennenkuin itse näen toimivaksi, mutta sellaisiahan me suomalaiset olemme.Toinen linkki:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive
Niin, kannattaa opetella sitä englantia ja googlen käyttö niin saa niitä vastauksia nopeastikin. - olen jo lukenut nuo
Helpottaa elämää kirjoitti:
Toinen linkki:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive
Niin, kannattaa opetella sitä englantia ja googlen käyttö niin saa niitä vastauksia nopeastikin.Osaan kyllä englantia kun olen Yhdysvalloissa asunut. En silti pidä noita sivuja hirveän luotettavana tietolähteenä. Yhden suomalaisen foorumin keskustelun luin läpi, en siihen voinut ottaa kantaa ja kysellä koska se oli 2 vuotta vanha. Ajattelin aloittaa uuden keskustelun tänne jos joillain olisi kokemuksia.
- englannin wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Acetone
En kokeillut tuota toista wikipediaksi väitettyä linkkiä koska tämä on virallinen englanninkielinen wikisivu asetonille.
Olit oikeassa siinä että bensiinikin on liuotin mutta valitettavasti erilainen kuin alkoholit tai asetoni. Vaikka materiaali ei liukenekaan bensiiniin niin se voi haurastua alkoholin tai asetonin vaikutuksesta.
Varsinkin kaasarikoneilla perinteinen moka oli sekoittaa liikaa jäänestoa (isopropanoli) bensaan jolloin kaasuttimen neulan kärjessä oleva kumikartio hapertui ja bensan tulvi uimurikammiosta yli mikä ei taatusti parantanut käyntiä.
Asetoni näyttäisi oikeasti auttavan metanolikäyttöisten kilpa-autojen käynnistystä koska se parantaa polttoaineen höyrystymistä mutta tuo ei teoriassakaan selitä sitä miten kaasarikoneen kulutus pienenisi tuota käyttämällä jos ko. ongelmaa ei ole eikä moottoriin tehdä mitään muutoksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834