Saisiko Late selitystä?

vanha-kissa

Viestissäsi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000026474329 kirjoitat:
"No jos geneettisten variaatioiden määrän väheneminen mutaatioiden kautta määritellään geenipoolin rikastumiseksi, niin se on pelkäsatään määritelmillä kikkailua, koska informaation määrä ei ole parhaimmillaankaan kasvanut? :)"

Kysyin viestissäni http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000026491079 :
*[Geenipoolin köyhtyminen tarkoittaa sitä, että geneettisten variaatioiden määrä vähenee! Mutaatiot lisäävät populaation geneettista vaihtelua, eli ne rikastuttavat geenipoolia!]*

Kerrataanpa kommentoimasi kirjoittajan lauseet:
1. Geenipoolin köyhtyminen tarkoittaa geneettisen variaatioiden määrän vähenemistä.
2. Mutaation lisäävät populaation geneettistä vaihtelua (eli geneettisten variaatioiden määrää), eli ne (mutaatiot) rikastuttavat geenipoolia.

Voitko Late nyt sitten selittää, miten ihmeessä voit tulkita geneettisen vaihtelun lisääntymisen geneettisen variaatioiden määrän vähenemiseksi? Ainoa looginen syy moiseen väitteeseen on se, että mutaatiot järjestään muka tuhoaisivat geneettistä materiaalia, mutta havainnot ovat tätä väitettä vastaan.

Ihmisellä on veriryhmäalleeleja perimässä kaksi kappaletta. Kuitenkin ihmiskunnan perimässä liikkuu pelkästään A-veriyhmäalleelista montaa erilaista versiota A1,A2,A3,Ax,Am,A4,Abantu, Afinn,Aint (A1-A2 intermediate),Ael,Acl,Aend,Ay, ja Aweak.

http://www.owenfoundation.com/Health_Science/Blood_Grou p_A_Subtypes.html

"An evolutionary relationship exists between A1 and A3 and Ael. A3 and Ael are mutations from the A1 cell. A similar evolutionary relationship exists between A2 and Aend and Aweak. Most individuals of these subgroups are 'heterozygous' for the A gene concerned: A3, Ax, Am, and Aend. This means they have two different alleles, they are usually not A3A3 for example, they might be A3A1. (An allele is one of two or more alternative forms of a gene at the same site in a chromosome)."

Meillä siis on tässäkin esimerkki siitä, että mutaatiot veriryhmäalleelissa on tuottanut geenipooliin lisää varianssia.

Toiseksi, jos puhutaan geneettisestä informaatiosta ja siitä, että geneettinen informaatio tuottaa kaiken eliöstä havaittavan ulkoasuun liittyvät seikat, kuten veriryhmä, niin mitä tuollainen uusi alleeli sitten ilmentää? Jotain vanhaa informaatiota (miten?) vaiko uutta informaatiota -> uusi muoto alleelista? ]

Voisitko jotenkin selittää, mitä oikeastaan tarkoitat tai mitä loogisia päätelmiä meidän pitäisi sanomisistasi tehdä?

8

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue

Oletko lukenut kyseisen teoksen? Antoiko se sinulle perusteluita mikro ja makroevoluution eroista ja perustelusta erottaa kyseiset ilmiöt.

• vanha-kissa

"Evoluutio kriittinen analyysi
        ... Oletko lukenut kyseisen teoksen? "

Olen lukenut sitä. Lainasin aikoinaan sen kirjastosta, tosin siitä on jo aikaa.

"Antoiko se sinulle perusteluita mikro ja makroevoluution eroista ja perustelusta erottaa kyseiset ilmiöt."

E-Ka määritteli uusiksi nuo mainitsemasi käsitteet. Perustelut perustuivat perusryhmiin, joka on kyllä ihan käyttökelvoton kyhäelmä.

Mutta oliko muuta asiaa?

• Mukki
        vanha-kissa kirjoitti:

"Evoluutio kriittinen analyysi
        ... Oletko lukenut kyseisen teoksen? "

Olen lukenut sitä. Lainasin aikoinaan sen kirjastosta, tosin siitä on jo aikaa.

"Antoiko se sinulle perusteluita mikro ja makroevoluution eroista ja perustelusta erottaa kyseiset ilmiöt."

E-Ka määritteli uusiksi nuo mainitsemasi käsitteet. Perustelut perustuivat perusryhmiin, joka on kyllä ihan käyttökelvoton kyhäelmä.

Mutta oliko muuta asiaa?

Eikö tiedonjanosi riittänyt loppuun saakka? Miksi E-KA:n perusryhmä määritelmä oli käyttökelvoton. Heimo määrittelyn ulkopuoliset lajit poikkeavat toisistaan runsaasti. Niiden välillä on itse asiassa kuilu. Kehitysoppi edellyttäisi liukuvia rajoja.

Tädilläni on käkkäräkorvakissa. Sen korvat pitää puhdistaa kakasta, jota niihin kertyy paljon. Nähdessään pumpulipuikon kissa kuulemma luikkii piiloon. Onko muutos korvissa eduksi luonnossa?

• Mukki kirjoitti:

Eikö tiedonjanosi riittänyt loppuun saakka? Miksi E-KA:n perusryhmä määritelmä oli käyttökelvoton. Heimo määrittelyn ulkopuoliset lajit poikkeavat toisistaan runsaasti. Niiden välillä on itse asiassa kuilu. Kehitysoppi edellyttäisi liukuvia rajoja.

Tädilläni on käkkäräkorvakissa. Sen korvat pitää puhdistaa kakasta, jota niihin kertyy paljon. Nähdessään pumpulipuikon kissa kuulemma luikkii piiloon. Onko muutos korvissa eduksi luonnossa?

>>Heimo määrittelyn ulkopuoliset lajit poikkeavat toisistaan runsaasti. Niiden välillä on itse asiassa kuilu. Kehitysoppi edellyttäisi liukuvia rajoja.

• http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkatyec.html

Tuossa TJT 2 tekee sinun rimpuilusi veriryhmien kanssa turhaksi...

Muilta kohdin en edes viitsi vaivautua kirjoittamaan mitään, sillä ne on niin moneen kertaan kumottuja, joten jätän sinut nielemään kiukun kyyneleitä oman onnesi nojaan. Heh

• vanha-kissa

sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkatyec.html

Tuossa TJT 2 tekee sinun rimpuilusi veriryhmien kanssa turhaksi..."

Tarvonen on ihan yhtä pihalla asiasta kuin sinäkin. Tarvosen selitys informaatiota tuhoavasta mutaatiosta ei pidä vettä lainkaan.

Ensinnäkin Tarvosella ei ole esittää Spetnerin informaatioviritelmiä parempaa eikä sitä, mitä informaatiota sitten tuossa A-veriryhmän alleelien muodostumisessa sitten hävisi.

Perusongelmasta vaan ei pääse mihinkään: genomi (geenien eri alleelit yksilössä) määräävät yksilön ilmiasun, mm. veriryhmän ja tässä tapauksessa mikä versio A-veriryhmästä on kyseessä.

Jos mutaatio hävittää informaatiota, miten A-veriryhmän versio sitten määräytyy, jos se ei olekaan genomin informaation ohjaama?

"Muilta kohdin en edes viitsi vaivautua kirjoittamaan mitään, sillä ne on niin moneen kertaan kumottuja, joten jätän sinut nielemään kiukun kyyneleitä oman onnesi nojaan. Heh "

Eli et siis osaa vastata? Kiukuttelusi ja kiemurtelusi olen jo pistänyt merkille jo aikaa sitten. Mutta noinhan se kreationismi etenee.

Jos eliön ulkoasuun ilmaantuu jotain täysin uutta, niin kyllä siihen genomin sisältämä informaatio liittyy jollakin tapaa - aivan varmasti. Koska se on jotain uutta, niin silloin genomin informaatioon on pakko olla ilmaantunut myös jotain uutta. Koska genomi pitää sisällään eliön rakenne- ja ominaisuusinformaatiota (niiden lähteen) niin kyseessä on myös uutta informaatiota.

Kiharakorvaiset kissat ovat edelleen loppuunasti käsittelemättä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000018266950#22000000018266950
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000021082200#22000000021082200

Et muuten tee tällaista vetäytymistä ensimmäistä kertaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000024761627#22000000024761627

• metaskeema

Silti jotkut pässinpäät jaksavat siitä jauhaa.

• Late 1

Olin Saksassa työreissussa ja en ole päässyt tai vaivautunut vastaamaaan viesteihinne?
      Tapasin sielä muuten erittäin mielenkiintoisen kreationistin ihan ohi työputkeni, jonka sanomisiin varmaan palaan myöhemmin?

Mutta geenipoolin rikastuminen ja köyhtyminen on näköjään entistä selvimmin määrittelykysymys, vähän samoin kuin lajiutuminen ja en ollenkaan ihmettele miksi jatkuvasti vaaditaan puhumaan määritelmillä jotka ovat nykyisen evoluutiobiologisen määrittelyn alaisia ? HEH! :)

Voi olla, että olet ammattilaisempi suhteessa evoluutioteoriaan, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, että ymmärtäisit asiota ollenkaan paremmin kuin minä, koska sinä takerrut lillukanvarsiin ja minä näen ehkä laajemmin HEH?,(oletan) koska usein näkemykseni on osoittautunut oikeaksi mm. yritysmaailmassa.

Olen kuitenkin nöyrä, enkä halua sinua väheksyä tai arvioitasi väheksyä, koska pidän sinua ehkäpä
      parhaana asiantuntijana palstalla.(toki olet ärsyttänyt minua usein, mutta sopivasti)

MUTTA! En voi käsittää että rappeutumisen käsittäminen on sinulle noin ongelmallista????
      Ihminenkin lukuisine todistettuine rappeutumisineen(lisääntyneet genettiset sairaudet) menee sinulta ohi noin vaan???

En voi ymmärtää myöskään sitä, että et ymmärrä viisaana ihmisenä geneetisen geenipooliin todellista köyhtymistä, joka on empiirisesti havaittavissa ja sitä että kaikki testit aina ehkä eniten odotuksia keränneen (evouskovat) banaanikärpästestin perusteellakin laukesivat tyhjiin ja voitiin todeta vain ennallaan pysymistä
      tai rappeutumista? En tajua Sinua?

Vielä kerran, MISSÄÄN ei ole pystytty osoittamaan informaation lisäystä koska geenien lisääntyminen on ollut vain niiden toimintojen heikentymisen kustannuksella. Geenillä voi olla joko yksi tehtävä tai useita pienempiä tehtäviä geenipoolissa ja tämä joskus tuntuu unohtuvan.

Sinua kunnioitaen Vanha Kissa
      Tv. Late

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe