Orloc verenpainelääke

Riittamari

Aloitin tänään Orlocin kohonneeseen verenpaineeseen (yhdessä Norvascin kanssa).

Onko jollakulla kokemuksia tästä beetasalpaajasta? Sivuvaiktuksia ja onko tehokas. Itselleni määrättiin ehkä siksikin, kun pulssi nousee herkästi ja orloc hillitsee sitä.

30

43425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orloc yksinään

Olen syönyt Orloc 5mg reilun vuoden. Sain myös sen kohonneeseen v-paineeseen sekä laukkaavaan pulssiin. Puoli vuotta meni hyvin, mut paineet palasivat korkeiksi. Nyt syön Orloc ja Atacand plus ja paineet on normaalit ja myös syke pysyy aisoissa. Sivuvaikutuksista ei havaintoa, mutta jonkinlaiseen paniikkihäiriöön olen sairastunut. Sykkeen saan tasaantumaa Propal'lla. Sitä käytän vain satunnaisesti.

• Riittamari

Minulla on nyt alkuun 2,5 mg Orlocia ja 5 mg Norvascia päivässä. Norvascista ei ole ollut sivuvaikutuksia ja toivottavasti ei tästä Orlocistakaan.

Voikohan se paniikkihäiriö tulla vaikka lääkkeittesi yhteisvaikutuksesta tai ihan muustakin elämäntilanteesta? Eihän noista tiedä koskaan. Beetasalpaajat voivat kyllä kai aiheuttaa painajaisia.

Itse lenkkeilen ja pelkään sitä, että Orloc-beetasalpaaja haittaisi lenkkeilyä väsyttämällä tms.

• Orloc yksinään
        Riittamari kirjoitti:

Minulla on nyt alkuun 2,5 mg Orlocia ja 5 mg Norvascia päivässä. Norvascista ei ole ollut sivuvaikutuksia ja toivottavasti ei tästä Orlocistakaan.

Voikohan se paniikkihäiriö tulla vaikka lääkkeittesi yhteisvaikutuksesta tai ihan muustakin elämäntilanteesta? Eihän noista tiedä koskaan. Beetasalpaajat voivat kyllä kai aiheuttaa painajaisia.

Itse lenkkeilen ja pelkään sitä, että Orloc-beetasalpaaja haittaisi lenkkeilyä väsyttämällä tms.

Kun söin pelkästään Orloc'a en tuntenut erityistä väsymystä lenkkeillessäni, enkä kyllä nykyisellä lääkityksellä.

Olen miettinyt paljon tuota paniikkia, en tiedä mistä se on peräisin. Elämäntilanne verenpaineineen on varmaan yksi syy, työuupumus toinen. Luin jostain palstalta, että joku oli lopettanut Orloc'n käytön paniikin takia. Voihan olla, et lääkekin on yksi aiheuttaja. No, nyt yksi aiheuttaja on kuitenkin kunnossa, eli paineet on kohdallaan (olleet n. 3 viikkoa), jospa tämä elo tästä helpottuu...

• käytetään
        Orloc yksinään kirjoitti:

Kun söin pelkästään Orloc'a en tuntenut erityistä väsymystä lenkkeillessäni, enkä kyllä nykyisellä lääkityksellä.

Olen miettinyt paljon tuota paniikkia, en tiedä mistä se on peräisin. Elämäntilanne verenpaineineen on varmaan yksi syy, työuupumus toinen. Luin jostain palstalta, että joku oli lopettanut Orloc'n käytön paniikin takia. Voihan olla, et lääkekin on yksi aiheuttaja. No, nyt yksi aiheuttaja on kuitenkin kunnossa, eli paineet on kohdallaan (olleet n. 3 viikkoa), jospa tämä elo tästä helpottuu...

paniikkihäiriön hoitoon, eli ne eivät kyllä voi aiheuttaa paniikkikohtauksia, päinvastoin, ne rauhoittavat ja laukaisevat jännityksiä.

• Flimmeri ja korkea verenpaine
        Riittamari kirjoitti:

Aloitin tänään Orloc 5mg-lääkityksen korkean verenpaineen ja flimmerin hoitoon. Olen aivan poikki ja jalat tuntuvat lyijynraskailta. Uskaltaako ja jaksaako enää kävelläkään? Tällaistako se elämä tulee nyt olemaan? Tottuuko tähän ajan kanssa ja kuinka kauan siihen menee?

• orloc5mg
        Orloc yksinään kirjoitti:

jaa enpä tiedä burnoutin jälkeen minulle määrättiin korkeaan sykkeeseen ja kohonneeseen verenpaineeseen tämä orloc.ja vuoden tätä syötyäni alkoivat kohtaukset,jotka todettiin paniikkihäiriöiksi ,olen 37 vuotias mies ja nyt 2 vuotta syönyt kyseistä lääkettä,kun ikinä lopettaakkaan ei kuulemma saa muuten nilkkaa pumppu kuulemma kiinni,on nääs riippuvainen tähän.outoa silti ettei 36 vuoden ikään koskaan ole ollut paniikkihäiriöitä vaan tämän lääkkeen jälkeen niitä alkoi ilmestyä,en kyllä silti ole varma aiheuttaako nämä sen.syke ei ainakaan rasituksessa esim rasituskuntotestissä noussut sille tasolle mille olisi pitänyt vaikka poljin sitä pyörää reilusti oman maximitason eli 240kw max syke oli 160 ja 200kw n kohdalla olisi pitänyt olla jo 190

• Meitsi 2
        Flimmeri ja korkea verenpaine kirjoitti:

Aloitin tänään Orloc 5mg-lääkityksen korkean verenpaineen ja flimmerin hoitoon. Olen aivan poikki ja jalat tuntuvat lyijynraskailta. Uskaltaako ja jaksaako enää kävelläkään? Tällaistako se elämä tulee nyt olemaan? Tottuuko tähän ajan kanssa ja kuinka kauan siihen menee?

Hei, älä ystvä hermostu,kyllä ne auttavat lääkkeet.Jalkasi tulevat kuntoon.Venyttele niitä esimlenkin ja pitkän liikunnan jälkeen, ettäne pysyvät pohkeet pehmeinä.Uusi lääke ain väsyttää.Mulla on cardiologit sairaalassa ja yksityin katsonut sopiviksi.

Pelko pois, hyväsytään sairaus ja jatketaan.

Terveisin meitsi 2

• beetasalpaaja ja diureetti

Itse olen syönyt ko.lääkettä kuukauden,annosta nostettiin 1½ tablettiin kun paineet ei alkanut laske,rinnalla nesteenpoistolääke.

Huimailee välillä kovasti,niinettä ei tee mieli esim.lenkille yksin lähteä ja onpa muutamana yönä tuntunut kun kävi vettä juomassa, että jalat pettää alta.

• k-g

tosi huono lääke pää menee ihan sekaisin

• ei sopiva?

Onko joku vaihtanut toiseen lääkkeeseen ja miksi,mihin?

• Meitsi 2

Orloc on ihan ok.Minulla myös Atcand plus.Mutta astmaa ne mokomat pahentavat,monta kk kestänyt kimainen, karmea yskä.

Terveisin meitsi

• minä ...

kun lääkäri määräsi mulle orlocia pään ja käsien tärinään,kysyisinkin onko teille määrätty tätä lääkettä näihin vaivoihin? En ole vielä ottanut yhtään tablettia,enkä tiedä,uskallanko ottaakkaan.

• Anonyymi
        minä ... kirjoitti:

kun lääkäri määräsi mulle orlocia pään ja käsien tärinään,kysyisinkin onko teille määrätty tätä lääkettä näihin vaivoihin? En ole vielä ottanut yhtään tablettia,enkä tiedä,uskallanko ottaakkaan.

Tapasin tänään entisen naapurini ja työkaverini. Keskustelimme tietenkin vointiasiat. Hän kertoi, että lääkäri oli määrännyt hänelle Orlocia. Mutta kun hän alkoi käyttää sitä, hän alkoi nähdä mm. miehen olevan hirressä, kerran oli nähnyt nätin naisen istuvan edessään, yöllä oli herännyt siihen, että huoneessa oli joku vierasjne. Hän oli kertonut lääkärilleen näistä näkemistään. Lääkäri oli sanonut, ettei se johdu Orlocista. Seuraavalla käyntikerralla lääkäri oli todennut, että ko lääke saattaa aihettaa ko näkymiä. Kaveri sanoi lopettaneensa lääkkeen käytön, kun piti pitää yöllä valoja, etteivät mustat miehet tule esiin. Sanoi, ettei nyt enää ole ongelmia, kun lopetti Orlocin käytön.
        Tunnen kertojan noin 45 vuoden ajalta.
        Minua alkoi kiinnostaa, joten tulin tänne netin puolelle asiaa tutkimaan, koska olen itsekin erilaisten sydänlääkkeiden käyttäjä. orloc'han on beetasalpaaja, itselläni on Spesicor ja monta muuta lääkettä, joiden käyttöä valvon itse; kerron kyllä minua hoitaneille lääkäreille, mitä olen tehnyt.

• setämies8

lääkäri määräsi 5mg orlocia mulle veren rasva-arvojen vuoksi kohonneen verenpaineen ja sydämen tykytyksen hillitsemiseen. pulssi nousee todella herkästi, vaikken ole ylipainoinen ja fyysinen kuntoni on muuten hyvä.

tuossa viikon pantannu noita kaapissa kun en ole uskaltanut syödä niitä koska 5mg propralista tuli heikko olo, huimasi ja raajat oli kylmät. nyt alkoi ärsyttään tää korkea pulssi ja sydämen tykytys senverta paljon että otin puolikkaan.

eikai lääke ole sellainen että sen käyttöä ei voi lopettaa sitten kun veren rasva-arvot on kunnossa?

kuinkahan nopeasti tuo orloc rupeaa tehoaan ja hillitsemään tykyttelyä, verenpainetta ja korkeaa pulssia.

entäs jos haittavaikutuksia ilmenee, niin kuinka nopeasti ne menee ohi.

lääkkeessä oli sen verran hurjat nuo haittavaikutukset että pikkusen kyllä pelottaa alkaa käyttään tuota vaikka lääkäri aika kevyin mielin sanoi että syö tota, ei se ole vaarallista.

• Joopee

Kahessa viikossa meni ahdistus ja ihmeelliset pistostuntemukset ohi kun aloitin 5mg orlocin. pulssi kyllä tippui nopeasti ja paineet vähän myöhemmin. Aloita varovasti, vaikka puolikkaalla ensin viikko tms. ja alasajo myös todella hitaasti jos tarvii lopettaa.

• HEPSANKEIKKA 2

Lopetin Orlocin syömisen ja heti alkoi tulla rytmihäiriöitä joka päivä. Taas beetasalpaajalääke takaisin.

Se pitää jotenkin pulswsin kurissa. Pahimmillaan pulssi oli 145 - 160 ja kesti monta tuntia joten ei kannata
        lopettaa jos ei halua mennä ablaatio toimenpiteeseen.

• tyytyväinen70v

Olen käyttänyt orlocia ja emconcoria jo viisi vuotta vuoroin kumpaakin flimmerin ehkäisyyn. Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia koko aikana. Viime kohtaus 17 kuukautta sitten, jolloin lisättiin Tambocor retard . Sen jälkeen ei flimmereitä eikä sivuvaikutuksia.

• lääkärinuhri

Hillitsee sykettä,mutta nostaa verepainetta. Itselläni nousi 200 verenpaine. Lääkäri väittää ettei ole todettu. Emconcor ei aiuta tätä mutta lääkäri ei hyväksy sitä, kun kela korvaa vain tämän halvemman lääkkeen. korkea verenpaine voi aiheutta aivoinfarti.

• 43453

Orloc 10 mg aamulla ja siihen Losartan 100 mg ja illalla vielä Orloc 10 mg. Ei mitään ongelmia. Pulssi on jokaisella mittauksella n. 70-75, kun ilman edellämainittuja se olisi aina vähintään 100 ja tykytykset välillä miten sattuu.

Paineet on n. 85/125, ilman lääkkeitä 95-100/135-149. M50.

Joten minulla toimii tuollainen combo hyvin.

• orlokki

Mulla aloitettiin Orloc 5 mg ja kaikki tippui heti 10 pykälällä eli ala- ja yläpaine ja syke. Lisäksi on kaksi muuta lääkettä joista toinen jää varmaan kohta pois. Yläpaine on nyt sama kuin alapaine ennen lääkitystä. Mitään sivuvaikutuksiakaan ei ole tullut.

Lääkkeet vedän iltapäivällä koska aamulla yleensä nukun! Kuka sitä nyt heräisi vain lääkkeitä ottamaan.

t.m50wee

• erkkkki

minulla orloc 10 ja micargis 80 plus. paine pysyy 130 ja 80. pulssi 60. hyvä lääke.

• Orlocjaliikunta

Orloc 5mg aloittamisen jälkeen oli ensimmäinen viikko tai pari viikkoa veltompi ja väsyneempi olo, mut sen jälkeen olo normalisoitui. Pystyn lenkkeilemään tasaista vauhtia hyvin mutta jos haluaa reenata kovemmin tulee helposti huono olo kun lääke estää korkeaa sykettä. Esim jos punttisalilla treenaa liian kovaa tulee pahoinvointia. Silloin täytyy ottaa rauhallisemmin. On kuulema muita lääkkeitä jotka ajavat saman asian ja sopisi paremmin jos haluaa treenata kovemmin. En ole kokeillut. Muita haittavaikutuksia on ollut että käsiä ja jalkoja palelee helposti. Muuten lääke on toiminut hyvin kaikin puolin ja pitää korkean verenpaineen aisoissa.

• Anonyymi

Anonyymi

Orloc on vastaava kuin Emconcor.
      Comp tarkoittaa, on mukana nesteenpoisto.
      Norvasc kerää nestettä nilkkoihin. Jouduin jättämään pois.
      Tekee sen useammille.

• Anonyymi

Orlov ollut monta vuotta käytössä ja näen painajaisia. Onk0 teillä samoja oireita

• Anonyymi

Olen käyttänyt reilun 10 v orlocia, nykyisin 15 mg pvässä. Aika hyvin estää kammiolisälyöntejä, nopeaa pulssia. Painajaisia kyllä. Mutta hyödyt suuremmat! Telmisartan 80 mg/ pv toisena verenpaineeseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt reilun 10 v orlocia, nykyisin 15 mg pvässä. Aika hyvin estää kammiolisälyöntejä, nopeaa pulssia. Painajaisia kyllä. Mutta hyödyt suuremmat! Telmisartan 80 mg/ pv toisena verenpaineeseen

Olen käyttänyt Orlocia vuodesta 2004. Ikinä ole huomannut mitään että tulis painajaisia.

• Anonyymi

onko syke minkälainen tuolla 15mg/päivä annoksella. Itselläni on 2x5mg. Syke laskee 50 ja toisinaan 43-48. Pitää poissa flimmerit , mutta jos vähennän annosta pari päivää ja tulee heti flimmeri. sydämmen vasen eteinen ja kappio suurentuneet.

• Anonyymi

siis kammio

• Anonyymi

Olen syönyt Orloc lääkettä monta vuotta. En ole huomannut muita haittavaikutuksia kuin että rakastelu ei enää onnistu. Ei kovene. Aikaisemmin olin siinä asiassa super tehokas. syytän lääkitystä. Nyt otan kyyllä lääkäriin yhteyden. Minun täytyy ajatella naistanikin.

• Anonyymi

Orloc käytössä oli alkuun kymmeniä vuosia 5 mg ,3v sitten Lääkäri varoitti pitkään käytetystä määrästä ,käytän mielettömiin sykkeiden nousuihin korkeintaan 1,25 mg ja siitäkin otan vain kolmasosa tai puolet ,todennäköisesti minulla on nyt Sympatikotonia joka nostaa aamulla todella nopeaan sykkeen noin 90 : neen ,rintaa polttaa ,sykkeet kipeinä päässä iskee .Pyysin Lääkäriltä Holteria ei suostunut ,Oireet menee kaikki vaikea asteiseen paniikin piikkiin ,joka on saanut vuosien varrella aikaan kroonisen trauman ,pitkittyneentressitilan vaikutukset kehoon joka johtanut Autonomisen hermoston ylirasitustilan .TK: ta ei apua löydy , päivät vaikeita sykkeen nousujen vuoksi ,teen mitä vaan tai suunnittelen uloslähtöä ,sykkeet hyppää ylös ja nopean kivuliaasti .Mistä apu ,olen tutkinut mistä voisi löytyä .????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      961
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      875
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe