Viestiketju tuli täynnä, joten aloitan uuden.
Soomipoik vastasi kysymykseeni, milloin kristillinen kaste asetettiin seuraavasti:
"Sinulle on selitetty kymmeniä kertoja, että se
alkoi JEESUKSEN KASTEESSA.
Oletko noin kovapäinen vai tahallasiko et halua
ymmärtää asiaa?
Läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki. Mitä siitä vielä puuttuisi?
Jeesus JATKOI TÄTÄ SAMAA KÄYTÄNTÖÄ Joh 4:1
ja kastoi niitä, jotka olivat uskoneet Häneen.
Lähetyskäskyssään Hän VAHVISTI vain tämän saman
käytännön.
Lopeta jo tuo turha kyseleminen".
---
Kysynkin vielä näitä "typeriä" kysymyksiäni:
"Mikä on Johanneksen parannuksen kasteen ja kristillisen kasteen ero"?
Jos kristillinen kaste alkoi Jeesuksen ottamasta Johanneksen kasteesta, niin miksi pelkkä Johanneksen kaste ei riittänyt Efeson opetuslapsille (Ef. 19:1-7)?
Johanneksen kaste
106
1792
Vastaukset
- Soomipoik
Johanneksen kaste oli parannuksen kaste ja hän KEHOITTI IHMISIÄ USKOMAAN HÄNEEN, joka oli tuleva
hänen jälkeensä. Se oli esikuva tulevasta.
Johannes oli Jeesuksen edelläkävijä ja hänen kasteensa oli välivaihe.
"Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti.Luuk 16:16.
Uusi-liitto alkoi Jeesuksessa.
Efeson uskovat oli kastettu tällä VÄLIAIKAISELLA
kasteella, sillä heidäthän oli kastettu ENNEN JEESUKSEN KASTETTA.
Siksi heidät kastettiin uudelleen kristillisellä
kasteella.
Johanneshan vietiin vankeuteen ja mestattiin Jeesuksen kasteen jälkeen, joten jo senkin takia
hänen kasteensa lakkasi.Soomipoik: "Efeson uskovat oli kastettu tällä VÄLIAIKAISELLA kasteella, sillä heidäthän oli kastettu ENNEN JEESUKSEN KASTETTA".
---
Mistä päättelet näin?
Johanneshan jatkoi kastamista Jeesuksen kasteen jälkeenkin, samaan aikaan kuin Jeesuksen opetuslapsetkin (Joh. 3:22,23, Joh. 4:1,2).- Soomipoik
Tapio522 kirjoitti:
Soomipoik: "Efeson uskovat oli kastettu tällä VÄLIAIKAISELLA kasteella, sillä heidäthän oli kastettu ENNEN JEESUKSEN KASTETTA".
---
Mistä päättelet näin?
Johanneshan jatkoi kastamista Jeesuksen kasteen jälkeenkin, samaan aikaan kuin Jeesuksen opetuslapsetkin (Joh. 3:22,23, Joh. 4:1,2).vankeuteen kohta Jeesuksen kasteen jälkeen.
Mark 1:9-14.
Jeesus palasi Galileaan sen jälkeen, kun Johannes oli pantu vankilaan.
Tuo Joh 3:22 kertoo tilanteesta ennen Johanneksen vankeutta. He toimivat jonkun aikaa yhtä aikaa,
mutta se aika jäi lyhyeksi, koska Johanneksen opetuslapset lähtivät seuraamaan Jeesusta. - Alpo Ahola
Vetoatko ulkonaiseen syyhyn Johanneksen kasteen lakkaamisessa. Voisitko avata myös Johanneksen kasteen lakkaamisen Raamatun sanan todistuksen pohjalta.
- Soomipoika puhuikin
Alpo Ahola kirjoitti:
Vetoatko ulkonaiseen syyhyn Johanneksen kasteen lakkaamisessa. Voisitko avata myös Johanneksen kasteen lakkaamisen Raamatun sanan todistuksen pohjalta.
Et näköjään älynnyt että juuri Jumalan Sanan pohjaltahan tämä Soomipoika puhuikin.
- Alpo Ahola
Soomipoika puhuikin kirjoitti:
Et näköjään älynnyt että juuri Jumalan Sanan pohjaltahan tämä Soomipoika puhuikin.
Matt. 3:11,14-16
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Joh. 3:30
Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Ap.t.18:24-25
Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
Ap. t. 19:3-7
Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. - Mistäs tuon vedit
Alpo Ahola kirjoitti:
Matt. 3:11,14-16
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Joh. 3:30
Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Ap.t.18:24-25
Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
Ap. t. 19:3-7
Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.Mistä sinä keksit Johanneksen lain ?
- Alpo Ahola
Mistäs tuon vedit kirjoitti:
Mistä sinä keksit Johanneksen lain ?
Ei Johanneksen oma laki, vaan Johanneksen lakiin perustuva. Perustatko siis moraalikäsityksesi omaan vai maalliseen tai Jumalan lakiin? Tarkoitetaan siis Jumalan lakia, johon Johannes perustaa parannuksen saarnan ja parannuksen kasteen. Ei siis Johanneksella ole Jumalan ilmoituksesta irti olevaa omaa lakiansa. Luet siis sanani asteen verran tarkoitushakuisesti. Lue siis kuten ylläolevasta ohjauksesta käy selväksi.
"Sinulle on selitetty kymmeniä kertoja, että se
alkoi JEESUKSEN KASTEESSA.
Läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki. Mitä siitä vielä puuttuisi?
Jeesus JATKOI TÄTÄ SAMAA KÄYTÄNTÖÄ Joh 4:1
ja kastoi niitä, jotka olivat uskoneet Häneen".
---
Niin...myös kristillisessä kasteessa on läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki (Matt.28:19).
Kaste ei siis olekkaan pelkkää vettä.
Olemme tässä samaa mieltä.
Kun vielä suostuisit sanomaan, ilman henkilökohtaisuuksiin menemisiä, mikä tehtävä on Pyhällä Hengellä kasteessamme, niin olemme päässeet jo pitkälle pohdinnoissamme!- uskovat evankeliumin työhön
Pyhän Hengen kaste varustaa uskovat armolahjoilla evankeliumin työhön.
- Soomipoik
sinullekin selvisi, että Isä, Poika ja Pyhä-Henki
eivät ole VEDESSÄ, kuten olet aikaisemmin yrittänyt sanoa!!!
Kristillinen kaste on Isän, Pojan ja PH:n NIMEEN.
Saamme pyytää heidän siunaustaan kastettavalle ja
jo käytäntö osoittaa, että lapsikasteessa he eivät
toimi kirkon opetuksen mukaisesti (eivät uudesti-
synnytä vauvaa), koska sen tulokset ovat niin huonot.
Tämä tarkoittaa sitä, että heidän arvovallallaan ja heidän käskystään kaste suoritetaan. Eivät he mene siihen veteen ja ole riippuvaisia vedestä. He toimivat ilman vettäkin, joten sellainen maaginen
luulo, että vedestä tulisi jotain pyhää,joka puhdistaisi taianomaisesti ihmisen synnistä, on taikauskoa.
Mehän voimme rukoillakin Isän, Pojan ja Pyhän-
Hengen nimeen, kuten Herran siunauksessa teemme,
mutta emme me voi komentaa Jumalaa ja luvata Hä-
nen puolestaan, että nyt PH tulee tähän vauvaan.
Tuo sinun joskus esittämäsi litania siitä, mitä
kaste tekee, on humpuukia ja yritys komentaa Py-
hää henkeä.
Tuuli puhaltaa mistä tahtoo ja samoin Pyhä-Henki
toimii oman tahtonsa mukaan, eikä pappi voi lu-
vata, että esim. lauantaina klo 15.00 tämä lapsi
saa Pyhän-Hengen.
Pappi voi korkeintaan pyytää Jumalalta, että PH
tulisi avuksi, mutta ei voi komentaa Häntä!!! - Lukihäiriöinen
Ihminen on perisynnissä, lapsi kasteessa lapsi saa putaana perisynnit anteeksi.
Ihminen, kun kasvaa ja antaa elämänsä Jeesukselle, pyytäen anteeksi niitä syntejä, joita tuntee itsessään olevan ja syntyy Uudesti Ylhäältä.
Saaden Jeesuksen Kasteen, eli Pyhän Hengen kasteen.
Onhan vain Isä Poika ja Pyhä Henki jotka ovat yksi.
Jeesus on portti, Ristin Kuoleman kautta.
Eikä muuta kautta, kuin Jeesuksen ykseyden kautta voi pelastua.
Synti on aina Jeesuksen, anteeksi anettavissa.
Vesikaste ei siis pelasta vaan Pyhän Hengen kaste pelastaa, koska Pyhä Henki opettaa raamatun kautta.
Ja antaa synnin tunnon, jota kautta parannus tapahtuu.
Rakauden laissa, Jeesus opettaa: Rakasta Jumalaasi yli kaiken lähimmäistäsisi, niinkuin itseäsi.
Jos rakkaus puuttuu, ei ole muuta kuin tyhjä kuori, kilisevä kulkunen ja helisevä vaski.
Onko syytä siis katsoa itseä onko rakauden laki sydämeen kirjoitettuna tehnyt hedelmää.
Paav. Room. 13.
Jos hedelmiä ei näy Pyhää Henkeä ei ole. - ML213
Lukihäiriöinen kirjoitti:
Ihminen, kun kasvaa ja antaa elämänsä Jeesukselle, pyytäen anteeksi niitä syntejä, joita tuntee itsessään olevan ja syntyy Uudesti Ylhäältä.
Saaden Jeesuksen Kasteen, eli Pyhän Hengen kasteen.
Onhan vain Isä Poika ja Pyhä Henki jotka ovat yksi.
Jeesus on portti, Ristin Kuoleman kautta.
Eikä muuta kautta, kuin Jeesuksen ykseyden kautta voi pelastua.
Synti on aina Jeesuksen, anteeksi anettavissa.
Vesikaste ei siis pelasta vaan Pyhän Hengen kaste pelastaa, koska Pyhä Henki opettaa raamatun kautta.
Ja antaa synnin tunnon, jota kautta parannus tapahtuu.
Rakauden laissa, Jeesus opettaa: Rakasta Jumalaasi yli kaiken lähimmäistäsisi, niinkuin itseäsi.
Jos rakkaus puuttuu, ei ole muuta kuin tyhjä kuori, kilisevä kulkunen ja helisevä vaski.
Onko syytä siis katsoa itseä onko rakauden laki sydämeen kirjoitettuna tehnyt hedelmää.
Paav. Room. 13.
Jos hedelmiä ei näy Pyhää Henkeä ei ole.Ihminen on perisynnissä, lapsi kasteessa lapsi saa putaana perisynnit anteeksi.
-----------
Harmittaa kun jätit Raamatun kohdan kirjoittamatta eli mistä kohtaa Raamatusta tämän voi tarkistaa. - Lukihäiriöinen
ML213 kirjoitti:
-----------
Harmittaa kun jätit Raamatun kohdan kirjoittamatta eli mistä kohtaa Raamatusta tämän voi tarkistaa.Jeremia 32 18
Sinä teet laupeuden tuhansille, mutta kostat isäin pahat teot,jälkeensä,heidän lastensa helmaan;Sinä suuri ja voimallinen Jumala jonka nimi on Herra Sebaot.
Jeremia 65 6-7
Luukas 16. 22-31
Herramme Jumalamme on kostava preri synnit, kolmanteen ja neljänteen polveen.
Kasteessa synnit siunataan anteeksi.
Uudesti syntymisen yhtydessä, sydämmen ympärileikkauksessa, perisynti katkaistaan. - ML213
Lukihäiriöinen kirjoitti:
Jeremia 32 18
Sinä teet laupeuden tuhansille, mutta kostat isäin pahat teot,jälkeensä,heidän lastensa helmaan;Sinä suuri ja voimallinen Jumala jonka nimi on Herra Sebaot.
Jeremia 65 6-7
Luukas 16. 22-31
Herramme Jumalamme on kostava preri synnit, kolmanteen ja neljänteen polveen.
Kasteessa synnit siunataan anteeksi.
Uudesti syntymisen yhtydessä, sydämmen ympärileikkauksessa, perisynti katkaistaan.Sinä teet laupeuden tuhansille, mutta kostat isäin pahat teot,jälkeensä,heidän lastensa helmaan;Sinä suuri ja voimallinen Jumala jonka nimi on Herra Sebaot.
-----------------
Mutta, eihän noissa Raamatun kohdissa puhuta perisynnistä, joka periytyisi Aadamista meihin asti.
Esim. Kopioimani kohta Isien pahoista teoista ja sen vaikutuksen siirtymisestä lapsiin voidaan todistaa ja myöntää lasten käyttäytymisessä.Tämä ei ole ns. perisyntiä, vaan yleensä synnin vaikutuksesta ihmiseen.
Niin, perisyntiä varsinaisessa mielessä ei liene raamatussa. Lanhennut/turmeltunut ihminen on jo tosiasia, mutta erikäsitteinen kuin perisynti.
Jeesus ei tiedostanut asiasta mitään. - pahat teot!
ML213 kirjoitti:
-----------------
Mutta, eihän noissa Raamatun kohdissa puhuta perisynnistä, joka periytyisi Aadamista meihin asti.
Esim. Kopioimani kohta Isien pahoista teoista ja sen vaikutuksen siirtymisestä lapsiin voidaan todistaa ja myöntää lasten käyttäytymisessä.Tämä ei ole ns. perisyntiä, vaan yleensä synnin vaikutuksesta ihmiseen.
Niin, perisyntiä varsinaisessa mielessä ei liene raamatussa. Lanhennut/turmeltunut ihminen on jo tosiasia, mutta erikäsitteinen kuin perisynti.
Jeesus ei tiedostanut asiasta mitään.Jesaja 65
1 Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!
2 Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan;
3 kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
4 He asustavat haudoissa ja yöpyvät salaisiin paikkoihin; he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa.
5 He sanovat: "Pysy erilläsi, älä tule minua lähelle, sillä minä olen sinulle pyhä". Nämä ovat savu minun sieramissani, tuli, joka palaa kaiken päivää.
6 Katso, se on kirjoitettuna minun edessäni. En ole minä vaiti, vaan minä maksan, maksan heille helmaan
7 heidän pahat tekonsa ynnä teidän isienne pahat teot, sanoo Herra, niiden, jotka ovat vuorilla suitsuttaneet ja kukkuloilla minua häväisseet; ja ensiksi minä mittaan heille palkan heidän helmaansa.
MUTTA JOS POIKA EI TEE ISÄNSÄ TEKOJA, EI HÄN KANNA ISÄNSÄ SYNTIVELKAAKAAN.
Hesekiel 18
10 Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa-saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia:
15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan-hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat! - Jumalan Sanasta
pahat teot! kirjoitti:
Jesaja 65
1 Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!
2 Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan;
3 kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
4 He asustavat haudoissa ja yöpyvät salaisiin paikkoihin; he syövät sianlihaa, ja saastaiset liemet on heillä astioissansa.
5 He sanovat: "Pysy erilläsi, älä tule minua lähelle, sillä minä olen sinulle pyhä". Nämä ovat savu minun sieramissani, tuli, joka palaa kaiken päivää.
6 Katso, se on kirjoitettuna minun edessäni. En ole minä vaiti, vaan minä maksan, maksan heille helmaan
7 heidän pahat tekonsa ynnä teidän isienne pahat teot, sanoo Herra, niiden, jotka ovat vuorilla suitsuttaneet ja kukkuloilla minua häväisseet; ja ensiksi minä mittaan heille palkan heidän helmaansa.
MUTTA JOS POIKA EI TEE ISÄNSÄ TEKOJA, EI HÄN KANNA ISÄNSÄ SYNTIVELKAAKAAN.
Hesekiel 18
10 Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa-saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia:
15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan-hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!Koska perisyntiä ei löydy Jumalan Sanasta, niin opetus perisynnistä ei kuulu kristinuskoon, vaan johonkin muuhun uskontoon - taikka lähes kaikki pakanalliset uskonnot eritavoin sisältävät perisynnin. Eli ei nyt tule sekoittaa kristinuskoon pakanallisia asioita.
Raamattu päinvastoin opettaa, että ... "20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. " - ei kanna
Jumalan Sanasta kirjoitti:
Koska perisyntiä ei löydy Jumalan Sanasta, niin opetus perisynnistä ei kuulu kristinuskoon, vaan johonkin muuhun uskontoon - taikka lähes kaikki pakanalliset uskonnot eritavoin sisältävät perisynnin. Eli ei nyt tule sekoittaa kristinuskoon pakanallisia asioita.
Raamattu päinvastoin opettaa, että ... "20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. "isänsä syntivelkaa, jos hän uskoo Jumalaan, mutta jos hän ei usko ja tekee samoja syntitekoja, kuin isänsä jatkaa hän isänsä tietä ja osallistuu isänsä perintöön.
Jeesus sanoi kirjanoppineille ja fariseuksille, että täyttäkää te isäinne teot. - ML213
ei kanna kirjoitti:
isänsä syntivelkaa, jos hän uskoo Jumalaan, mutta jos hän ei usko ja tekee samoja syntitekoja, kuin isänsä jatkaa hän isänsä tietä ja osallistuu isänsä perintöön.
Jeesus sanoi kirjanoppineille ja fariseuksille, että täyttäkää te isäinne teot.Näkisin eri käsitteisinä syntivelan ja pahojen tekojen kostautumisen.
Syntikäsite on tekijän henkilökohtainen ongelma Jumalan kanssa eli tätä ongelmaa ei voi siirtää isältä pojalle eli tämä olisi se perisynti.
Taas isien pahat teot ja sen kostautumisen miellän eräänlaisena käyttäytymisenä tai isän käyttäytymisen seuraus, joka ongelmoittaa lasta.Tämä ongelman vaikutus on todettu siirtyvän lapsiin esim. ahdistuksena ja jopa mallikäyttäytymisenä.
Tietysti meidän turmeltunut ihminen "osaa" tehdä syntiä ja käyttäytyä Jumalan tahdon vastaisesti, ilman mallia,- esikuvaa.Perusihminenhän tekee/aktivoi luonnostaan kielteistä käyttäytymistä.
Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta.Kuka lie keksinyt ja miksi.Varmaan lujittamaan tai tärkeyttämään lapsikastetta. Soomipoik kirjoitti:
sinullekin selvisi, että Isä, Poika ja Pyhä-Henki
eivät ole VEDESSÄ, kuten olet aikaisemmin yrittänyt sanoa!!!
Kristillinen kaste on Isän, Pojan ja PH:n NIMEEN.
Saamme pyytää heidän siunaustaan kastettavalle ja
jo käytäntö osoittaa, että lapsikasteessa he eivät
toimi kirkon opetuksen mukaisesti (eivät uudesti-
synnytä vauvaa), koska sen tulokset ovat niin huonot.
Tämä tarkoittaa sitä, että heidän arvovallallaan ja heidän käskystään kaste suoritetaan. Eivät he mene siihen veteen ja ole riippuvaisia vedestä. He toimivat ilman vettäkin, joten sellainen maaginen
luulo, että vedestä tulisi jotain pyhää,joka puhdistaisi taianomaisesti ihmisen synnistä, on taikauskoa.
Mehän voimme rukoillakin Isän, Pojan ja Pyhän-
Hengen nimeen, kuten Herran siunauksessa teemme,
mutta emme me voi komentaa Jumalaa ja luvata Hä-
nen puolestaan, että nyt PH tulee tähän vauvaan.
Tuo sinun joskus esittämäsi litania siitä, mitä
kaste tekee, on humpuukia ja yritys komentaa Py-
hää henkeä.
Tuuli puhaltaa mistä tahtoo ja samoin Pyhä-Henki
toimii oman tahtonsa mukaan, eikä pappi voi lu-
vata, että esim. lauantaina klo 15.00 tämä lapsi
saa Pyhän-Hengen.
Pappi voi korkeintaan pyytää Jumalalta, että PH
tulisi avuksi, mutta ei voi komentaa Häntä!!!Soomipoik: "...sellainen maaginen
luulo, että vedestä tulisi jotain pyhää,joka puhdistaisi taianomaisesti ihmisen synnistä, on taikauskoa...."
---
Tämäkö oli vastauksesi "tyhmään" kysymykseeni, miten Pyhä Henki liittyy kristilliseen kasteeseen"?ML213 kirjoitti:
Näkisin eri käsitteisinä syntivelan ja pahojen tekojen kostautumisen.
Syntikäsite on tekijän henkilökohtainen ongelma Jumalan kanssa eli tätä ongelmaa ei voi siirtää isältä pojalle eli tämä olisi se perisynti.
Taas isien pahat teot ja sen kostautumisen miellän eräänlaisena käyttäytymisenä tai isän käyttäytymisen seuraus, joka ongelmoittaa lasta.Tämä ongelman vaikutus on todettu siirtyvän lapsiin esim. ahdistuksena ja jopa mallikäyttäytymisenä.
Tietysti meidän turmeltunut ihminen "osaa" tehdä syntiä ja käyttäytyä Jumalan tahdon vastaisesti, ilman mallia,- esikuvaa.Perusihminenhän tekee/aktivoi luonnostaan kielteistä käyttäytymistä.
Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta.Kuka lie keksinyt ja miksi.Varmaan lujittamaan tai tärkeyttämään lapsikastetta.1. Moos.5:3 "Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet".
--
Aadamin poika Seet oli Aadamin kaltainen, hänen kuvansa.
Mitä tässä tarkoitetaan "Aadamin kaltaisuudella"?ML213 kirjoitti:
Näkisin eri käsitteisinä syntivelan ja pahojen tekojen kostautumisen.
Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta.Kuka lie keksinyt ja miksi.Varmaan lujittamaan tai tärkeyttämään lapsikastetta.ML213: "Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta".
---
Kaste ei poista lihan saastaa ("perisyntiä").
(1. Piet. 3:21)
Vanhassa käännöksessä on kohta:
kaste on ”hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä”.
Liitto-sana vastaa tässä hyvin Raamatun muuta kielenkäyttöä.
Kasteessa Jumala tekee kanssamme liiton, joka pysyy aina voimassa.
Hän lahjoittaa meille hyvän omantunnon antamalla syntimme anteeksi puhdistaen siten sydämemme.
Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi (Apt.2:38, 22:16). Syntiä ei näinollen meille lueta.
Synti asuu meissä, niin kauan kuin elämme.
"Olemme armahdettuja syntisiä".ML213 kirjoitti:
-----------
Harmittaa kun jätit Raamatun kohdan kirjoittamatta eli mistä kohtaa Raamatusta tämän voi tarkistaa.( Ihminen on perisynnissä, lapsikasteessa lapsi saa puhtaana perisynnit anteeksi.)
-----------
ML213: "Harmittaa kun jätit Raamatun kohdan kirjoittamatta eli mistä kohtaa Raamatusta tämän voi tarkistaa"?
--
Lueppa 1. Piet. 3:21, Hebr. 10:22, 4. Moos.8:6,7!
--
Onko lapsi puhdas, viaton ja synnitön?
Ps 58:4: ”Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta”.
Room. 5:12: ” Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet”.
"Mikä lihasta on syntynyt, on liha" (Joh.3:6).- puolustus
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta".
---
Hän lahjoittaa meille hyvän omantunnon antamalla syntimme anteeksi puhdistaen siten sydämemme.
Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi (Apt.2:38, 22:16). Syntiä ei näinollen meille lueta.
"Olemme armahdettuja syntisiä".tuo, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme. Liha on todellinen asia, eli lihanmieli ja siksipä meidän on synnyttävä uudeksi Jumalan Hengestä, jotta me saamme sillä Hengellä kuolettaa lihanteot.
Jos tuudittaudumme siihen, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme, mutta olemme saaneet sen kasteessa anteeksi, niin elämme halvan armonliitossa, joka ei ketään pelasta.
Oikea armo on se, että me saamme VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi ja VOIMAN pysyä Jumalan lapsina ja tämä VOIMA annetaan meille uudesti syntymisessä ja tällä voimalla me kuoletamme lihantahdon, eli USKOMME Jeesuksen Sanoman.
Liha tosin riippuu meissä ja pyrkii langettamaan meitä, mutta sen minkä elämme lihassa vielä, elämme Jeesuksen uskossa ja uskossa armoon.
Mitä enemmän Kristus saa meissä sijaa, sitä suuremmaksi me kasvamme uskossa ja sitä pienemmäksi käymme itse.
On totta, että me olemme isämme kuva, eli isä joka jäi lihallisuuteen, jätti meille lihallisuuden perinnöksi ja isä joka täyttyi Hengellä jätti meille hengellisyyden perinnöksi ja siksi uskovaisen lapsi on erikoisasemassa Jumalan silmissä.
Jumala lupaa pelastaa uskovaisen ja hänen perhekuntansa ja me teemme niin, kuin Aabraham teki, iloitsemme, toivomme ja uskomme, vaikka emme näe, sillä Jumalan Sana sanoo, että toivo ei häpeään saata. Ei saattanut Aabrahamiakaan.
Elämme erikoisessa armonajassa, nyt saa jokainen kuulla ilosanoman ja mitä lihallisemman isän lapsikin saa uskon kautta kasvaa Henkeen ja näin isän jättämä lihanperintö jää toteutumatta Jeesuksen valitsemissa, sillä Jeesuksen omat elävät Hengessä. - ML213
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Mutta, kasteeseen liittäminen näitä asioita, niin tämä ainakin on vierasta Raamatun ohjeistusta".
---
"Olemme armahdettuja syntisiä".Kaste ei poista lihan saastaa ("perisyntiä").
---------
Mutta lihallisuus tai lihansaasta ihmisessä, niin eihän tämä käsitteenä ole perisynti.Niin, mistähän tämä perisynti käsite on saanut alkunsa.Tästä puhutaan vain kirkon piirissä.
Vapaissa suunnissa en ole törmännyt tähän termiin.Perisyntihän mielletään synniksi, joka peritään toisen ihmisen tekemästä synnistä.
Siis, jos varastaisin polkupyörän ja näin tekisin syntiä, niin sinä perisit varastamisestani tulevan synnin.
Tapio, kun olet Lutherin ystävä ja häneen uskova, niin tarkistappa onko hän keksinyt perisynti käsitteenkin.
Niin, "perintötekijöistä" johtuen ihmiset kyllä saavat geneettiset ominaisuuden tehdä syntiä.Siis luontaisesti ilman opettamista ja koulutusta.Mutta,taas jokainen synnintekijä omaa omat syntinsä. - ML213
Tapio522 kirjoitti:
( Ihminen on perisynnissä, lapsikasteessa lapsi saa puhtaana perisynnit anteeksi.)
-----------
ML213: "Harmittaa kun jätit Raamatun kohdan kirjoittamatta eli mistä kohtaa Raamatusta tämän voi tarkistaa"?
--
--
Ps 58:4: ”Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta”.
Room. 5:12: ” Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet”.
"Mikä lihasta on syntynyt, on liha" (Joh.3:6).Lueppa 1. Piet. 3:21, Hebr. 10:22, 4. Moos.8:6,7!
--
----------
Lueppa nuo Raamatun kohdat syvällisesti pohtien ja erikoisesti havainnoi missä tilanteessa ja kenelle ne on tarkoitettu.
Miten ihmeessä sinä voi liittää tähän asiasta nousevaan mielikuvaan lapsen.Sisäistätkö Tapio kaikki ohjeistukset elämääsi, jotka koskevat sisaria.
On tärkeää huomioida missä yhteydessä ja kenelle jokin ohjeistus on annettu.Niin, pohditaan siltä pohjalta,mitä Raamatussa on ja siirretään se tähän päivään mahdollisimman saman suuntaisesti. puolustus kirjoitti:
tuo, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme. Liha on todellinen asia, eli lihanmieli ja siksipä meidän on synnyttävä uudeksi Jumalan Hengestä, jotta me saamme sillä Hengellä kuolettaa lihanteot.
Jos tuudittaudumme siihen, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme, mutta olemme saaneet sen kasteessa anteeksi, niin elämme halvan armonliitossa, joka ei ketään pelasta.
Oikea armo on se, että me saamme VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi ja VOIMAN pysyä Jumalan lapsina ja tämä VOIMA annetaan meille uudesti syntymisessä ja tällä voimalla me kuoletamme lihantahdon, eli USKOMME Jeesuksen Sanoman.
Liha tosin riippuu meissä ja pyrkii langettamaan meitä, mutta sen minkä elämme lihassa vielä, elämme Jeesuksen uskossa ja uskossa armoon.
Mitä enemmän Kristus saa meissä sijaa, sitä suuremmaksi me kasvamme uskossa ja sitä pienemmäksi käymme itse.
On totta, että me olemme isämme kuva, eli isä joka jäi lihallisuuteen, jätti meille lihallisuuden perinnöksi ja isä joka täyttyi Hengellä jätti meille hengellisyyden perinnöksi ja siksi uskovaisen lapsi on erikoisasemassa Jumalan silmissä.
Jumala lupaa pelastaa uskovaisen ja hänen perhekuntansa ja me teemme niin, kuin Aabraham teki, iloitsemme, toivomme ja uskomme, vaikka emme näe, sillä Jumalan Sana sanoo, että toivo ei häpeään saata. Ei saattanut Aabrahamiakaan.
Elämme erikoisessa armonajassa, nyt saa jokainen kuulla ilosanoman ja mitä lihallisemman isän lapsikin saa uskon kautta kasvaa Henkeen ja näin isän jättämä lihanperintö jää toteutumatta Jeesuksen valitsemissa, sillä Jeesuksen omat elävät Hengessä.nimimerkki "puolustus":
"Huono puolustus tuo, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme. ...
Jos tuudittaudumme siihen, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme, mutta olemme saaneet sen kasteessa anteeksi, niin elämme halvan armonliitossa, joka ei ketään pelasta".
---
Eikö kaste velvoita meitä kuolemaan pois synnistä. Lueppa Room. 6:1-14?
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas" (Joh. 13:10).- joissa
ML213 kirjoitti:
---------
Mutta lihallisuus tai lihansaasta ihmisessä, niin eihän tämä käsitteenä ole perisynti.Niin, mistähän tämä perisynti käsite on saanut alkunsa.Tästä puhutaan vain kirkon piirissä.
Vapaissa suunnissa en ole törmännyt tähän termiin.Perisyntihän mielletään synniksi, joka peritään toisen ihmisen tekemästä synnistä.
Siis, jos varastaisin polkupyörän ja näin tekisin syntiä, niin sinä perisit varastamisestani tulevan synnin.
Tapio, kun olet Lutherin ystävä ja häneen uskova, niin tarkistappa onko hän keksinyt perisynti käsitteenkin.
Niin, "perintötekijöistä" johtuen ihmiset kyllä saavat geneettiset ominaisuuden tehdä syntiä.Siis luontaisesti ilman opettamista ja koulutusta.Mutta,taas jokainen synnintekijä omaa omat syntinsä.perintönä on katkeruus, oveluus, valehtelu.....
Geenesseissä on perisynnin rikkoutumia, eli joissakin suvuissa periytyy herkkyys mielialasairauksiin, toisissa suvuissa reuma....
Jumala loi terveyttä ja kauneutta ja hyvää, synti rikkoi sen, mutta Jeesus tuli, jotta meillä rauha olisi Jumalan kanssa ja pääsisimme takaisin hyvään. ML213 kirjoitti:
--
----------
Lueppa nuo Raamatun kohdat syvällisesti pohtien ja erikoisesti havainnoi missä tilanteessa ja kenelle ne on tarkoitettu.
Miten ihmeessä sinä voi liittää tähän asiasta nousevaan mielikuvaan lapsen.Sisäistätkö Tapio kaikki ohjeistukset elämääsi, jotka koskevat sisaria.
On tärkeää huomioida missä yhteydessä ja kenelle jokin ohjeistus on annettu.Niin, pohditaan siltä pohjalta,mitä Raamatussa on ja siirretään se tähän päivään mahdollisimman saman suuntaisesti.ML213: "Sisäistätkö Tapio kaikki ohjeistukset elämääsi, jotka koskevat sisaria".
---
Miksi et vastaa suoraan?
Ovatko kysymykseni jotenkin kiusallisia?
Tarkoitatko tällä, että esim. Seet (siis mies) vain oli Aadamin kaltainen, Aadamin kuva (1. Moos. 5:3).
Sisarten suhteen on toisin?- ML213
joissa kirjoitti:
perintönä on katkeruus, oveluus, valehtelu.....
Geenesseissä on perisynnin rikkoutumia, eli joissakin suvuissa periytyy herkkyys mielialasairauksiin, toisissa suvuissa reuma....
Jumala loi terveyttä ja kauneutta ja hyvää, synti rikkoi sen, mutta Jeesus tuli, jotta meillä rauha olisi Jumalan kanssa ja pääsisimme takaisin hyvään.perintönä on katkeruus, oveluus, valehtelu.....
------------
Hieman tarkennan.Todella ihmisen aivojen ja koko kehon geneettinen muodustuma/kartasto on periytyvää.Just jossain suvussa voi olla monenlaisia sairauksia ja toisessa ei juuri lainkaan.
Genetiikka vaikuttaa ihmisen reaktiotasoon, esim. ylireagoimisen,pimeänpelko,korkeanpaikan pelko jne...
Genetiikka vaikuttaa paljon ihmisen mielikuvien syntymiseen tai paremminkin minkä suuntaiseksi ne ohjutuvat.(Pohdin langennutta ihmistä.Lihallista)
Mutta, ajatellen katkeruutta, vihaa, varastamista, valehtelua tms, niin tämä taas ei suoraan tule genetiikasta, vaan tähän vaikuttaa ympäristön yhteistoiminta eli ympäristö aktivoi sen kielteisen genetiika, joka alkaa ohjaamaan mielikuvia kielteiseksi.
Jos, sama ihminen kasvaisi toisenlaisessa ympäristössä, niin hän kasvaisi hieman erilaiseksi.Ei olisi katkera, vihastuminenkin olisi eritasoista eikä olisi herkkä valehtelemaan.
Taas oveluus ihmisessä on väärinkäytettyä hyvää päättelykykyä.Esim. Ovelat ihmiset omaavat hyvän päättelykyvyn.Eräänlaista peliä jossa on siirtoja.
Muuten, jos aviopuolisot ovat sisäistäneet lajasti Kristuksen mielen/Raamatun ohjeistuksen itselleen, niin tämä vaikuttaa voimakkaasti heidän käyttäytymiseen,- uskonteot.Niin, tässä ympäristössä lapsella aktivoituu kaikkein vähiten se langenneen ihmisen genetiikka.Siis lapsesta kasvaa itsenäinen( Ei itsekeskeinen/itsekäs) ja aikuistuneenakin hän omaa hyvän ongelmien sietokyvyn.
Ihmisessä ilmentyy/aktivoituu kaikkein laajemmin se langenneen ihmisen genetiikka silloin, mitä enemmän hän on synnin vaikuttamassa ympäristössä.Hylkäämisen tunteen aktivoituessa lapsella hänestä kasvaa erittäin ongelmainen ihminen ja genetiikasta riippuen erittäin agressiivinen.Vihan tunteen kyllästämä. ML213 kirjoitti:
---------
Niin, "perintötekijöistä" johtuen ihmiset kyllä saavat geneettiset ominaisuuden tehdä syntiä.Siis luontaisesti ilman opettamista ja koulutusta.Mutta,taas jokainen synnintekijä omaa omat syntinsä.ML213: "Tapio, kun olet Lutherin ystävä ja häneen uskova, niin tarkistappa onko hän keksinyt perisynti käsitteenkin".
---
Uskon Raamatun Sanaan!
Vastaappa suoraan, ilman henkilökohtaisuuksiin menemisiä , mitä tarkoittaa 1. Moos. 5:3.
Syntiinlankeemuksensa jälkeen Aadamille syntyi poika Seet, joka oli "hänen kaltaisensa, hänen kuvansa".
(Seet ei siis ollut enää Jumalan kuva 1. Moos. 1:27).
Mistä ja miten Aadamin kaltaisuus tuli Seetiin?- ML213
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Sisäistätkö Tapio kaikki ohjeistukset elämääsi, jotka koskevat sisaria".
---
Miksi et vastaa suoraan?
Tarkoitatko tällä, että esim. Seet (siis mies) vain oli Aadamin kaltainen, Aadamin kuva (1. Moos. 5:3).
Sisarten suhteen on toisin?Miksi et vastaa suoraan?
---------
Joo, turhauttaa tämä pohdinta kun sinä liität neuroottisesti lapsikasteen lähes joka paikkaan.
Olen innostuva (jopa ylireagoiva geneettisesti) kun pohditaan Raamatussa olevaa tilannetta/ohjeistusta kun siihen ei liitetä mitään vierasta.
Siis tarkastetaan sitä tilannetta ja mihin ihmisryhmään se on tarkoitettu.Mies, nainen, uudestisyntynyt, vanhus, lapsi,pakana, Israelilainen , eronnut, leski jne..
Siis kirjoittamasi Raamatun kohdat ei istu pohdittavaan aiheeseen tai aiheessa oleva tekijä ei sovellu Raamatun kohtiin, joita tuot esille. - ML213
ML213 kirjoitti:
Miksi et vastaa suoraan?
---------
Joo, turhauttaa tämä pohdinta kun sinä liität neuroottisesti lapsikasteen lähes joka paikkaan.
Olen innostuva (jopa ylireagoiva geneettisesti) kun pohditaan Raamatussa olevaa tilannetta/ohjeistusta kun siihen ei liitetä mitään vierasta.
Siis tarkastetaan sitä tilannetta ja mihin ihmisryhmään se on tarkoitettu.Mies, nainen, uudestisyntynyt, vanhus, lapsi,pakana, Israelilainen , eronnut, leski jne..
Siis kirjoittamasi Raamatun kohdat ei istu pohdittavaan aiheeseen tai aiheessa oleva tekijä ei sovellu Raamatun kohtiin, joita tuot esille.Jos haluat tietää esim. kirkossa vellovaan pappeus kysymykseen vastauksen, niin tutki Raamatusta pappeuteen liittyvät Raamatun kohdat ja havainnoi kummalle sukupuolelle se on kohdistettu.
Kuten muistanet, niin Jeesus oikein ohjeisti meitä, miten meidän tulee uskoa........niin kuin lapsi eli ei liittää eikä ottaa käsiteltävästä tilanteesta mitään pois.
Ymmärtänet, jos ihminen ei usko Raamattuun niin kuin lapsi (uskontaso), niin hän alkaa sorvata asiaa/mielikuvaa asiasta, jopa lihallisen ihmisen aktivoimana tai mikä päätelmä on uskonnollisuuteen sopiva.
Ihmiselle on ihmeen vaikeaa muuttaa mielikuviaan jostain asiasta.Esim. Ihmisen pelkotilojen poistaminen (mielikuva) on tosi hankalaa.Lääkkeiden tai kossun voimalla sekin onnistuu.
Esim. Jos ihminen alkaa opetella Harmonikan soittoa ja opettelee sormituksen siten, ettei ymmärrä vaikea asteisempaa soittotaidon vatimaa sormitusta.Kun hän on omaksunut/sisäistänyt väärän sormituksen, niin tästä väärästä sormituksesta pääseminen eroon on jopa erittäin vaikeaa.
Saman suuntaisena ongelmana pidän uskoa Jumalaan.Vääristä mielikuvista, jotka liittyvät Raamattuun/Jumalan tahtoon on ihmisen erittäin vaikea päästä eroon.
Ihmisen tuleekin "leikkaantua" eroon yhteisöstä, joka opettaa virheellisesti ja näin mahdollistuu uuden mielikuvan syntymisen asiasta.Tästäkin on ohjeistus Raamatussa, mutta ken siihen uskoo ja toteuttaa sen uskontekona. ML213 kirjoitti:
Miksi et vastaa suoraan?
---------
Siis kirjoittamasi Raamatun kohdat ei istu pohdittavaan aiheeseen tai aiheessa oleva tekijä ei sovellu Raamatun kohtiin, joita tuot esille.ML213: "Joo, turhauttaa tämä pohdinta kun sinä liität neuroottisesti lapsikasteen lähes joka paikkaan".
---
En minä ole ainut "SYYLLINEN".
Mielelläni puhun kasteesta. uhuuhan Raamattu siitä paljon.
Ei tästä tarvitse turhautua.
Jos jotakin tämä aihe ei kiinnosta, niin "hattua nostaen" voi ohittaa ne keskustelut- hyvällä omallatunnolla.
Toisaalta "neuroottisesti" moni puollustaa kyllä omaa uskovien kaste näkemystäänkin monin tavoin, eikä aina niin asiallisesti.
Itse pyrin asiallisuuteen, menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Aina en siinä kuitenkaan onnistu.
Moni pitää myös itseään parempana "uudestisyntyneenä uskovana" kun on tehnyt ns. uskonratkaisun ja saanut Pyhän Hengen kasteen.
Tällainen asenne johtaa ylimielisyyteen.- on tavattoman
ML213 kirjoitti:
--
----------
On tärkeää huomioida missä yhteydessä ja kenelle jokin ohjeistus on annettu.Niin, pohditaan siltä pohjalta,mitä Raamatussa on ja siirretään se tähän päivään mahdollisimman saman suuntaisesti.itsekäs pienenä. Hän vaatii kaiken mahdollisen itselleen. Kasvun myötä lapsi oppii käsittelemään luonnettaan, sillä hyvä kasvattaja kasvattaa häntä hyvään ja oikeaan. Ei voi sanoa, että lapsi olisi Jumalan kuva, enneminkin on tunnustettava, että lapsi, vaikka kuinka suloinen onkin, kuvastaa enemmänkin Aadamia.
Kouluikäiset lapset ovat hyvin raakoja toisiaan kohtaan, jos he saavat valtoimenaan elää.
Lapset tarvitsevat rakkaudellista ohjausta, jotta heistä kasvaisi sopusuhtaisia ihmisiä. - ML213
on tavattoman kirjoitti:
itsekäs pienenä. Hän vaatii kaiken mahdollisen itselleen. Kasvun myötä lapsi oppii käsittelemään luonnettaan, sillä hyvä kasvattaja kasvattaa häntä hyvään ja oikeaan. Ei voi sanoa, että lapsi olisi Jumalan kuva, enneminkin on tunnustettava, että lapsi, vaikka kuinka suloinen onkin, kuvastaa enemmänkin Aadamia.
Kouluikäiset lapset ovat hyvin raakoja toisiaan kohtaan, jos he saavat valtoimenaan elää.
Lapset tarvitsevat rakkaudellista ohjausta, jotta heistä kasvaisi sopusuhtaisia ihmisiä.Joo, en itsekkään miellä, että Jeesus tarkoitti miten meidän tulisi olla ensimmäisessä uhmaiässä olevan lapsen kaltainen.
Jeesushan tarkoitti miten lapsi uskoo asioita aidosti.En tarkoita kieltoja, vaan mielikuvia.Tästä syystähän TV ohjelmineen on liian vaikuttava "kapistus" lapseen.Siis mallikäyttäytyminen mielikuvineen.Lapsellahan hämärtyy todellisuuden raja TV katsellessaan.Aikuinen taas luonnollisesti suhteutuu toisin.
Itse ymmärrän, miten syntynyt ja hieman varttunut lapsen kehitystaso ilmentää Aadamin ja Eevan ennen lankeemusta olevaa tilaa.Hehän ei mm tiedostaneet olevansa alasti eli eivät verhonneet itseään.
Lapsihan on tämän kaltainen käyttäytymisessään.Hän voi riisuuntua vapaasti vaikka " kauppatorilla" tiedostamatta siveellisyyttä.
Lapsen kasvaessa hänessä alkaa aktivoitua se langenneen ihmisen kielteisyys, esim. uhmakkuutena ja minulle kaikki , periaattella.Tätä "osiota lapsessa" ei Jeesus tarkoittanut, vaan uskomisreaktiota.
Ihminen ja sen keitys on käsittämätön kokonaisuus.Esim. Jos ihmisen genetiikka on ohjannut ihmisen/lapsen siten, että lapsen vihastuminen,- uhmaaminen on näivettynyt eli on tosi kiltti lapsi, niin tämä persoonallisuus ongelmoituu aikuistuessaan.Lisäksi jos hänellä on heikko ujostelemisen taso, niin hän ohjautuu laajasti ongelmiin.
Niin, jos lapsi ei taas kykene uhmaamaan tai vihastumaan, niin tämä "piirre" jää ihmisen/lapsen sisälle eli ei voi näyttää tunteitaan.Sydämmentilaa ihmissuhteissaan.
Niin, luulisi heikon vihastumisen omaavan ihmisen kasvavan helpommin terveeksi, mutta käytännössä näin ei ole.Lapsena näivettynyt vihastuminen ja uhmaaminen siirtyy aikuisikään, joka todella tuottaa ongelmia mm parisuhteessa. - yhteenvedon
ML213 kirjoitti:
Joo, en itsekkään miellä, että Jeesus tarkoitti miten meidän tulisi olla ensimmäisessä uhmaiässä olevan lapsen kaltainen.
Jeesushan tarkoitti miten lapsi uskoo asioita aidosti.En tarkoita kieltoja, vaan mielikuvia.Tästä syystähän TV ohjelmineen on liian vaikuttava "kapistus" lapseen.Siis mallikäyttäytyminen mielikuvineen.Lapsellahan hämärtyy todellisuuden raja TV katsellessaan.Aikuinen taas luonnollisesti suhteutuu toisin.
Itse ymmärrän, miten syntynyt ja hieman varttunut lapsen kehitystaso ilmentää Aadamin ja Eevan ennen lankeemusta olevaa tilaa.Hehän ei mm tiedostaneet olevansa alasti eli eivät verhonneet itseään.
Lapsihan on tämän kaltainen käyttäytymisessään.Hän voi riisuuntua vapaasti vaikka " kauppatorilla" tiedostamatta siveellisyyttä.
Lapsen kasvaessa hänessä alkaa aktivoitua se langenneen ihmisen kielteisyys, esim. uhmakkuutena ja minulle kaikki , periaattella.Tätä "osiota lapsessa" ei Jeesus tarkoittanut, vaan uskomisreaktiota.
Ihminen ja sen keitys on käsittämätön kokonaisuus.Esim. Jos ihmisen genetiikka on ohjannut ihmisen/lapsen siten, että lapsen vihastuminen,- uhmaaminen on näivettynyt eli on tosi kiltti lapsi, niin tämä persoonallisuus ongelmoituu aikuistuessaan.Lisäksi jos hänellä on heikko ujostelemisen taso, niin hän ohjautuu laajasti ongelmiin.
Niin, jos lapsi ei taas kykene uhmaamaan tai vihastumaan, niin tämä "piirre" jää ihmisen/lapsen sisälle eli ei voi näyttää tunteitaan.Sydämmentilaa ihmissuhteissaan.
Niin, luulisi heikon vihastumisen omaavan ihmisen kasvavan helpommin terveeksi, mutta käytännössä näin ei ole.Lapsena näivettynyt vihastuminen ja uhmaaminen siirtyy aikuisikään, joka todella tuottaa ongelmia mm parisuhteessa.näin, että lapsi on periluonteeltaan Aadamin ja Eevan, eli langenneen ihmisen kaltainen ja siksi on hyvä, että kasteessa se periluonne, eli peri synti annetaan anteeksi ja lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa, jos hänen ympäristönsä ei ole synnin turmelema, eli hänellä on lähellään, joku kasvattaja, joka tuntee Jumalan.
Tästä johtuen lapsi voi jonakin päivänä tunnustaa aivan itse uskovansa Jeesukseen ja näin tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella. yhteenvedon kirjoitti:
näin, että lapsi on periluonteeltaan Aadamin ja Eevan, eli langenneen ihmisen kaltainen ja siksi on hyvä, että kasteessa se periluonne, eli peri synti annetaan anteeksi ja lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa, jos hänen ympäristönsä ei ole synnin turmelema, eli hänellä on lähellään, joku kasvattaja, joka tuntee Jumalan.
Tästä johtuen lapsi voi jonakin päivänä tunnustaa aivan itse uskovansa Jeesukseen ja näin tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella.Sanot nim. "yhteenvedon":...lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa....tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella".
---
Lapsena saatu kaste (kasteenliitto)on aina voimassa Jumalan puolelta.
Mutta mitä "uudestisyntymisen ihmettä" sellainen ihminen tarvitsee enää, joka on ollut uskossa pienestä pitäen?- ML213
yhteenvedon kirjoitti:
näin, että lapsi on periluonteeltaan Aadamin ja Eevan, eli langenneen ihmisen kaltainen ja siksi on hyvä, että kasteessa se periluonne, eli peri synti annetaan anteeksi ja lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa, jos hänen ympäristönsä ei ole synnin turmelema, eli hänellä on lähellään, joku kasvattaja, joka tuntee Jumalan.
Tästä johtuen lapsi voi jonakin päivänä tunnustaa aivan itse uskovansa Jeesukseen ja näin tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella.että kasteessa se periluonne, eli peri synti annetaan anteeksi ja lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa, jos hänen ympäristönsä ei ole synnin turmelema, eli hänellä on lähellään, joku kasvattaja, joka tuntee Jumalan.
---------
Raamatussa ei ilmoiteta, että tämä ihmisen perusolemus/perusluonne annetaan anteeksi.Tämä "käskyttäjämme" seuraa meitä loppuun asti elämässämme.Raamattu ei ilmennä tätä perisynniksi.
On huomioitava ettei vauva ala kasvaa kasteen jälkeen uskossa.Ihmisen on tiedostettava, mistä hänen on kasvettava pois ja mihin.Siis parannuksen tekeminen synnistä, joka on ihmisen erittäin henkilökohtainen roblematiikka.
Valitettavasti lapsille ei tästä maailmasta löydy sijaa,jossa ei ilmentyisi synnin turmeltuneisuus.Mekin lankeamme syntiin, vaikkemme elä siinä.
Niin, kaikkiin ihmisiin sopii Raamatun ilmoitus.Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.Lapsikin aikuistuessaan tekee syntiä ja elää synnissä pitkäkestoisesti.
Niin, lasta toki voidaan kasvattaa tunteman Jumala tai mikä on Jumalan tahto , mutta vanhemmat eivät kertakaikkiaan voi kasvattaa lastaan uskontiellä tai uskonelämässään.Lapsen aikuistuessa, niin vanhemmilta loppuu vaikutusmahdollisuus lapseensa, koska lapsen tahtotila panee vastaan.
Kun vanhempien vaikutusvalta/mahdollisuus päättyy, niin Jumalalla se alkaa mihin vanhemmilta se jäi.Jumalan antaessaan aikuistuneelle lapselle etsikkoajan ja mahdollistaa ihmisen uudestisyntymisen.Näin menetellen Jumala vaikuttaa ihmisen mielikuviin ja muuttaa niitä ja ihminen kokee Jumalan tahdon oman tahtonsa suuntaiseksi.Eli kuuliaisuuden ja uskon Jumalaan ihminen kokee samansuuntaiseksi tahtonsa kanssa.
Niin, havainnoikaapa uskolla ongelmoitettuja lapsia/ihmisiä.Heidät on lapsena ja hieman varttuneempana pakotettu tekemään uskontekoja vastoin heidän sydämmensä tilaa/tahtoaan.
Lisäksi painostamalla ihmisiä uskonasioilla heidän itsenäistymisensä häiriintyy epävarmentaen koko elämänsä.
Jotenkin selkein Raamatun ilmoitus lienee, miten kaikki uskoon liittyvät asiat ja "toimenpiteet" on oltava ihmisen ja Jumalan välisiä asioita.
Huomioikaa miten vain ja ainoastaan Jumala voi muuttaa ihmisen mielikuvia ja tahtotilaa.Näin toimien koko uskonelämästä tulee Jeesuksen ohjeistama:Minä olen Tie Totuus ja Elämä.Elämä, jossa on yltäkylläisyys.
Jos lapsesta koitetaan tehdä uskovaista, niin tarkatkaapa hedelmiä.On eri käsite, jos lapselle kasvatuksen kautta opetetaan/ohjataan hyvät tavat.Kun näiden luonnollisten hyvien tapojen lisäksi lapselle annetaan "tehtäväksi" olla kuuliainen Jumalalle ja Jumalan palveleminen uskontekoineen, niin alkaapa tökkiä.
Lapsi joko alistuu alistamisessa tai vihastuu/vihaa vanhempiaan, koska hän ei ole uudestisyntynyt sydämmen tasollaan.
Jumalaan uskominen edellyttää aina ihmisen uudestisyntymisen. - ML213
Tapio522 kirjoitti:
Sanot nim. "yhteenvedon":...lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa....tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella".
---
Mutta mitä "uudestisyntymisen ihmettä" sellainen ihminen tarvitsee enää, joka on ollut uskossa pienestä pitäen?Mutta mitä "uudestisyntymisen ihmettä" sellainen ihminen tarvitsee enää, joka on ollut uskossa pienestä pitäen?
------
Oletko tosissasi vai kirjoititko "virne" suupielessä.Ainakin ihmisen uudestisyntymisestä ja sen välttämättömyydestä pitäisi ihmisten olla sama näkemys.Niin, selkeästi Jeesus opetti tämän asian.
Tämä uudestisyntyminen voidaan selkeästi havainnoida ihmisen mielikuvista ja miten hän reagoi.
Raamatussa ei ole miten ihminen on syntyessään jo uudestisyntynyt.Raamatun mukaan ihmisellä on kaksi elämän vaihetta.Entinen elämä maailmassa ja uudestisyntymisen kautta saatu elämä Pyhän Hengen johdatuksessa.Uusi elämä uudessa luomuksessa. ML213 kirjoitti:
Mutta mitä "uudestisyntymisen ihmettä" sellainen ihminen tarvitsee enää, joka on ollut uskossa pienestä pitäen?
------
Oletko tosissasi vai kirjoititko "virne" suupielessä.Ainakin ihmisen uudestisyntymisestä ja sen välttämättömyydestä pitäisi ihmisten olla sama näkemys.Niin, selkeästi Jeesus opetti tämän asian.
Tämä uudestisyntyminen voidaan selkeästi havainnoida ihmisen mielikuvista ja miten hän reagoi.
Raamatussa ei ole miten ihminen on syntyessään jo uudestisyntynyt.Raamatun mukaan ihmisellä on kaksi elämän vaihetta.Entinen elämä maailmassa ja uudestisyntymisen kautta saatu elämä Pyhän Hengen johdatuksessa.Uusi elämä uudessa luomuksessa.ML213: "Ainakin ihmisen uudestisyntymisestä ja sen välttämättömyydestä pitäisi ihmisten olla sama näkemys.Niin, selkeästi Jeesus opetti tämän asian".
---
Niin opettikin; se tapahtuu vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5, Tiit. 3:5)).
"Joku"-sana pitää sisällään kaikki ihmiset, ikään katsomatta!- ja Pyhä Henki
Tapio522 kirjoitti:
Sanot nim. "yhteenvedon":...lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa....tämä lapsena saatu kaste on oleva voimassa hänen kohdallaan ja tämä lapsi saa uudesti syntymisen ihmeen kokea suun tunnustuksen ja sydämen uskon perusteella".
---
Mutta mitä "uudestisyntymisen ihmettä" sellainen ihminen tarvitsee enää, joka on ollut uskossa pienestä pitäen?synnyttävät Jumalasta ja Jumalaan.
Jos ihminen on vauvasta asti uskonut ja saanut opetuksen, eli Jumalan Sanaa sisimpäänsä, hän on mahdollisesti saanut syntyä uudeksi jo lapsena, mutta nyt lankeemuksen aikana se on harvinaista, sillä jossakin välissä useimmat käyvät maailmassa, vaikka mahdollisesti palaavatkin sitten takaisin Jumalan yhteyteen.
Jumala, joka on kaikki tietävä, tietää kyllä kuka ei pysy lapsesta asti uskossa ja koska ihminen omistaa vapaan tahdon, saa hän tehdä sen tahtonsa mukaan.
Jumala ei pakota ketään yhteyteensä, eikä synnytä ketään Itseensä vastoin ihmisen vapaata tahtoa.
Uudesti syntynyt ihminen tahtoi tulla enemmän ja enemmän Jumalan kaltaiseksi, eli hän ilmaisi tahdon syntyä uudeksi.
Uudesti syntymisen huomaa, kun se tapahtuu, eli niin suuri vaikutus sillä on ihmisen elämään. Ihmisen perusluonne muuttuu uudesti syntymisen yhteydessä ja sen jälkeen, sillä Pyhä Henki muuttaa ihmistä, joskaan ei aina hetkessä, mutta kasvun myötä ja Jeesuksen oman lihantahto käy pienemmäksi ja pienemmäksi, koska Kristus valtaa sijaa ihmisestä, sen mukaan, kuin ihminen siihen vapaan tahtonsa perusteella suostuu.
He, jotka eivät tunne totuutta, ovat itse este uudesti syntymiselle. - että...
ML213 kirjoitti:
että kasteessa se periluonne, eli peri synti annetaan anteeksi ja lapsi saa mahdollisuuden kasvaa uskossa, jos hänen ympäristönsä ei ole synnin turmelema, eli hänellä on lähellään, joku kasvattaja, joka tuntee Jumalan.
---------
Raamatussa ei ilmoiteta, että tämä ihmisen perusolemus/perusluonne annetaan anteeksi.Tämä "käskyttäjämme" seuraa meitä loppuun asti elämässämme.Raamattu ei ilmennä tätä perisynniksi.
On huomioitava ettei vauva ala kasvaa kasteen jälkeen uskossa.Ihmisen on tiedostettava, mistä hänen on kasvettava pois ja mihin.Siis parannuksen tekeminen synnistä, joka on ihmisen erittäin henkilökohtainen roblematiikka.
Valitettavasti lapsille ei tästä maailmasta löydy sijaa,jossa ei ilmentyisi synnin turmeltuneisuus.Mekin lankeamme syntiin, vaikkemme elä siinä.
Niin, kaikkiin ihmisiin sopii Raamatun ilmoitus.Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.Lapsikin aikuistuessaan tekee syntiä ja elää synnissä pitkäkestoisesti.
Niin, lasta toki voidaan kasvattaa tunteman Jumala tai mikä on Jumalan tahto , mutta vanhemmat eivät kertakaikkiaan voi kasvattaa lastaan uskontiellä tai uskonelämässään.Lapsen aikuistuessa, niin vanhemmilta loppuu vaikutusmahdollisuus lapseensa, koska lapsen tahtotila panee vastaan.
Kun vanhempien vaikutusvalta/mahdollisuus päättyy, niin Jumalalla se alkaa mihin vanhemmilta se jäi.Jumalan antaessaan aikuistuneelle lapselle etsikkoajan ja mahdollistaa ihmisen uudestisyntymisen.Näin menetellen Jumala vaikuttaa ihmisen mielikuviin ja muuttaa niitä ja ihminen kokee Jumalan tahdon oman tahtonsa suuntaiseksi.Eli kuuliaisuuden ja uskon Jumalaan ihminen kokee samansuuntaiseksi tahtonsa kanssa.
Niin, havainnoikaapa uskolla ongelmoitettuja lapsia/ihmisiä.Heidät on lapsena ja hieman varttuneempana pakotettu tekemään uskontekoja vastoin heidän sydämmensä tilaa/tahtoaan.
Lisäksi painostamalla ihmisiä uskonasioilla heidän itsenäistymisensä häiriintyy epävarmentaen koko elämänsä.
Jotenkin selkein Raamatun ilmoitus lienee, miten kaikki uskoon liittyvät asiat ja "toimenpiteet" on oltava ihmisen ja Jumalan välisiä asioita.
Huomioikaa miten vain ja ainoastaan Jumala voi muuttaa ihmisen mielikuvia ja tahtotilaa.Näin toimien koko uskonelämästä tulee Jeesuksen ohjeistama:Minä olen Tie Totuus ja Elämä.Elämä, jossa on yltäkylläisyys.
Jos lapsesta koitetaan tehdä uskovaista, niin tarkatkaapa hedelmiä.On eri käsite, jos lapselle kasvatuksen kautta opetetaan/ohjataan hyvät tavat.Kun näiden luonnollisten hyvien tapojen lisäksi lapselle annetaan "tehtäväksi" olla kuuliainen Jumalalle ja Jumalan palveleminen uskontekoineen, niin alkaapa tökkiä.
Lapsi joko alistuu alistamisessa tai vihastuu/vihaa vanhempiaan, koska hän ei ole uudestisyntynyt sydämmen tasollaan.
Jumalaan uskominen edellyttää aina ihmisen uudestisyntymisen.lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa ja jos hän tahtoo, saa hän pysyä uskossa. Ihminen omaa periluonteen, eli lihallisen luonteen, mutta uudesti syntyminen muuttaa jokaisen luonnetta. Se ei välttämättä tapahdu kovin nopeasti, mutta se tapahtuu, eli vanha saa mennä ja ihmisetä (leili,astia) tulee uusi.
Tämä asia vaatisi kuitenkin huomattavan ajan, jotta sen voisi selkeästi kertoa. Kertoa, miten Jumala purkaa vanhan tieltään, tehdessään sijaa uudelle. että... kirjoitti:
lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa ja jos hän tahtoo, saa hän pysyä uskossa. Ihminen omaa periluonteen, eli lihallisen luonteen, mutta uudesti syntyminen muuttaa jokaisen luonnetta. Se ei välttämättä tapahdu kovin nopeasti, mutta se tapahtuu, eli vanha saa mennä ja ihmisetä (leili,astia) tulee uusi.
Tämä asia vaatisi kuitenkin huomattavan ajan, jotta sen voisi selkeästi kertoa. Kertoa, miten Jumala purkaa vanhan tieltään, tehdessään sijaa uudelle."...lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN, saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa"
---
Näin minäkin uskon!
Jeesushan käski kastaa ja opettaa (Matt. 28:19,20).
Ei hento kasvintaimikaan elä kauaa, ellei se saa ravintoa.
Samoin, jos kastettu ihminen ei saa olla Pyhän Hengen hoidossa, maailman henki valtaa hänet.- ML213
että... kirjoitti:
lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa ja jos hän tahtoo, saa hän pysyä uskossa. Ihminen omaa periluonteen, eli lihallisen luonteen, mutta uudesti syntyminen muuttaa jokaisen luonnetta. Se ei välttämättä tapahdu kovin nopeasti, mutta se tapahtuu, eli vanha saa mennä ja ihmisetä (leili,astia) tulee uusi.
Tämä asia vaatisi kuitenkin huomattavan ajan, jotta sen voisi selkeästi kertoa. Kertoa, miten Jumala purkaa vanhan tieltään, tehdessään sijaa uudelle.lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa ja jos hän tahtoo, saa hän pysyä uskossa.
---------
Joo, näinhän jo tapahtuukin arkitodellisuudessa.Uskovaisen kodin lapsi kuulee Jumalan tahtoon liittyviä asioita.Mutta, tämähän on siemenen kylvämistä lapsen sydämmeen.
Mutta, uskominen Jumalaan ja tunnustaminen ihmisten edessä ei onnistu aikuistuneella lapsella, jos hän ei ole uudestisyntynyt.Tämä tilahan on arkitodellisuutta Suomessa.
Monasti hyvät tavat ovat jääneet kasvatuksen tuloksena, mutta Jeesuksen tunnustaminen Herrana on jo utopiaa.
Ihmisen uskomista Jeesukseen ja tunnustamista Jeesuksen Herrakseen, niin toinen ihminen ei voi tätä tehdä.Tämä on Jumalan teko.
Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi ja tässä tilassa Jeesusnimen mainitseminen ihmisten edessä on yhtä suuri "ongelma" kuin oman nimensä mainitseminen.
Niin ja huomioikaapa arkitodellisuus Suomessa.Miten lapsikastetut, maailmassa olevat ihmiset opettavat lapsiaan.Uskomaton opettaisi uskomatonta.
Toiseksi, miten lapsi sisäistää Raamatussa olevia ja uskonelämään vaikuttavia asioita kun meillekkin,- aikuisille ihmisille on näinkin vaikeaa.
Jos ymmärrätte genetiikan ohjausta ihmisen mielikuviin, niin tämähän vaikuttaa lapsessa voimakkaammin.Tämä on arkitodellisuutta.Niin, miksi ei vaikuta Raamatun ohjaus.Siksi kun tämä edellyttää jo ihmisessä ymmärryskykyä ja siten se mahdollistaa mielenuudistuksen.
Muistanette, miten Jeesus opetti Nikodeemukselle uudestisyntymistä ja sen merkitystä.Mies ei aluksi ymmärtänyt koko asiaa,joka on erityisen tärkeä asia ymmärtää.
Lasta voi, ja pitääkin kasvattaa mahdollisimman turvallisuutta aktivoivassa ympäristössä, mutta huomioikaa, ettei tämä kasvatus ihmisestä tee uskovaista, uudestisyntynyttä ihmistä.
Hänestä kasvaa sivistynyt pienipaheinen kansalainen, mutta häntäkin aktivoi lihallisuus.
Ymmärrän erikoisen hyvin, miten kirkko opetuksessaan painottaa lapsen kasvattamista uskoon.Pitäähän olla kummit ja riparit jne.., mutta tarkatkaa ihmeessä onko tämä tuottanut uskon tekoja ja hedelmää.
Jeesuksen ilmoittamat sanat kastamisesta ja opettamisesta on tarkoitettu luonnollisesti aikuisia asioiden ymmärtäviä ihmisiä.Niin, tämä Jeesuksen opetuksen ymmärtäminen on jo vaikeaa meillä aikuisilla ihmisillä, puhumattakaan lapsista. - tulee...
ML213 kirjoitti:
lapsi, JOLLA ON KASVATTAJA JUMALAAN saa mahdollisuuden kasvaa kasteesta lähtien uskossa ja jos hän tahtoo, saa hän pysyä uskossa.
---------
Joo, näinhän jo tapahtuukin arkitodellisuudessa.Uskovaisen kodin lapsi kuulee Jumalan tahtoon liittyviä asioita.Mutta, tämähän on siemenen kylvämistä lapsen sydämmeen.
Mutta, uskominen Jumalaan ja tunnustaminen ihmisten edessä ei onnistu aikuistuneella lapsella, jos hän ei ole uudestisyntynyt.Tämä tilahan on arkitodellisuutta Suomessa.
Monasti hyvät tavat ovat jääneet kasvatuksen tuloksena, mutta Jeesuksen tunnustaminen Herrana on jo utopiaa.
Ihmisen uskomista Jeesukseen ja tunnustamista Jeesuksen Herrakseen, niin toinen ihminen ei voi tätä tehdä.Tämä on Jumalan teko.
Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi ja tässä tilassa Jeesusnimen mainitseminen ihmisten edessä on yhtä suuri "ongelma" kuin oman nimensä mainitseminen.
Niin ja huomioikaapa arkitodellisuus Suomessa.Miten lapsikastetut, maailmassa olevat ihmiset opettavat lapsiaan.Uskomaton opettaisi uskomatonta.
Toiseksi, miten lapsi sisäistää Raamatussa olevia ja uskonelämään vaikuttavia asioita kun meillekkin,- aikuisille ihmisille on näinkin vaikeaa.
Jos ymmärrätte genetiikan ohjausta ihmisen mielikuviin, niin tämähän vaikuttaa lapsessa voimakkaammin.Tämä on arkitodellisuutta.Niin, miksi ei vaikuta Raamatun ohjaus.Siksi kun tämä edellyttää jo ihmisessä ymmärryskykyä ja siten se mahdollistaa mielenuudistuksen.
Muistanette, miten Jeesus opetti Nikodeemukselle uudestisyntymistä ja sen merkitystä.Mies ei aluksi ymmärtänyt koko asiaa,joka on erityisen tärkeä asia ymmärtää.
Lasta voi, ja pitääkin kasvattaa mahdollisimman turvallisuutta aktivoivassa ympäristössä, mutta huomioikaa, ettei tämä kasvatus ihmisestä tee uskovaista, uudestisyntynyttä ihmistä.
Hänestä kasvaa sivistynyt pienipaheinen kansalainen, mutta häntäkin aktivoi lihallisuus.
Ymmärrän erikoisen hyvin, miten kirkko opetuksessaan painottaa lapsen kasvattamista uskoon.Pitäähän olla kummit ja riparit jne.., mutta tarkatkaa ihmeessä onko tämä tuottanut uskon tekoja ja hedelmää.
Jeesuksen ilmoittamat sanat kastamisesta ja opettamisesta on tarkoitettu luonnollisesti aikuisia asioiden ymmärtäviä ihmisiä.Niin, tämä Jeesuksen opetuksen ymmärtäminen on jo vaikeaa meillä aikuisilla ihmisillä, puhumattakaan lapsista.erottaa kaksi asiaa toisistaan. Eli, jos vanhempi, joka uskoo Jumalaan käyttää lastaan kasteella ja opettaa lastaan uskontiellä kulkijaksi, voi tämä lapsi jo pienestä saada uudesti syntymisen, eli jäädä uudesti syntyneeksi, eli rakkauteen Jeesusta kohtaan, mutta jos uskoton, ihminen, joka ei Jumalasta mitään tiedä kastattaa lapsensa, mutta hänellä ei ole opetusta antaa, niin tämän lapsen kaste on turha, jollei tämä lapsi jossakin vaiheessa itse tee parannusta ja elä uskossa Jeesukseen.
Uudesti ei vesikaste synnytä, mutta uudesti voi syntyä jo pian kasteen jälkeen, jos on oikean kasvattajan kasvatettavana, eli lasta kasvattaa uskovainen yhdessä Jeesuksen kanssa.
Tänään on kuitenkin mahdottomuus melkeinpä lapsen syntyä uudeksi ylhäältä, sillä niin vähän on uskoa, joka elää ja toimii. Uskoa, jota luullaan uskoksi Jeesukseen on aivan mahdottoman paljon, mutta ihmisen hedelmät osoittavat, että ei ole kyse todellisesta uskosta, jossa on mukana Jeesuksen todistus ja Jumalan käskyt.
Pahoillani mietin toisinaan, että toteutuuko Jeesuksen sanomat sanat, että löytyneekö uskoa Hänen palattuaan.
Kuitenkin jokaisella olisi mahdollisuus pitää öljyä astiassa, eli valvoa ja näin olla valmis lähdön hetkellä lähtemään Jeesuksen luokse.
Pyhä Henki on öljy astiassa, sillä Hän vahvistaa uskon Jeesukseen, pitää käskyt ja Hänellä on Jeesuksen todistus. tulee... kirjoitti:
erottaa kaksi asiaa toisistaan. Eli, jos vanhempi, joka uskoo Jumalaan käyttää lastaan kasteella ja opettaa lastaan uskontiellä kulkijaksi, voi tämä lapsi jo pienestä saada uudesti syntymisen, eli jäädä uudesti syntyneeksi, eli rakkauteen Jeesusta kohtaan, mutta jos uskoton, ihminen, joka ei Jumalasta mitään tiedä kastattaa lapsensa, mutta hänellä ei ole opetusta antaa, niin tämän lapsen kaste on turha, jollei tämä lapsi jossakin vaiheessa itse tee parannusta ja elä uskossa Jeesukseen.
Uudesti ei vesikaste synnytä, mutta uudesti voi syntyä jo pian kasteen jälkeen, jos on oikean kasvattajan kasvatettavana, eli lasta kasvattaa uskovainen yhdessä Jeesuksen kanssa.
Tänään on kuitenkin mahdottomuus melkeinpä lapsen syntyä uudeksi ylhäältä, sillä niin vähän on uskoa, joka elää ja toimii. Uskoa, jota luullaan uskoksi Jeesukseen on aivan mahdottoman paljon, mutta ihmisen hedelmät osoittavat, että ei ole kyse todellisesta uskosta, jossa on mukana Jeesuksen todistus ja Jumalan käskyt.
Pahoillani mietin toisinaan, että toteutuuko Jeesuksen sanomat sanat, että löytyneekö uskoa Hänen palattuaan.
Kuitenkin jokaisella olisi mahdollisuus pitää öljyä astiassa, eli valvoa ja näin olla valmis lähdön hetkellä lähtemään Jeesuksen luokse.
Pyhä Henki on öljy astiassa, sillä Hän vahvistaa uskon Jeesukseen, pitää käskyt ja Hänellä on Jeesuksen todistus."...joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Matt. 9:42).
Lisää aiheesta:
Jeesuksen suhtautuminen lapsiin
(Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html- ja antoi uuden.
että... kirjoitti:
Tämä asia vaatisi kuitenkin huomattavan ajan, jotta sen voisi selkeästi kertoa. Kertoa, miten Jumala purkaa vanhan tieltään, tehdessään sijaa uudelle.Kauan aikaa sitten, sain armolahjoja uudesti syntymiseni yhteydessä ja sain ihmeellisen salaisen lahjan.
Sananl. 21:14
Salainen lahja lepyttää vihan ja poveen kätketty lahjus kiivaan kiukun.
Tämä lahja annetaan heille, jotka voidellaan Jumalan Sanomaa tuomaan, eli Pyhä Henki on läsnä Jeesuksen puhua suoraan ihmisen henkeen, eli Jeesus puhuu Pyhän Henkensä kautta.
Ulla Kristiina Schöman, joka ehkä on luterilainen, vai onko, omaa myöskin tälläisen lahjan, koska hän kerran yritti sitä kuvata tv:ssä sanomalla, että hän ikään, kuin puhuu puhelimessa Jeesuksen kanssa.
Minä kuvaan sitä henkeenpuhumisen lahjaksi.
Silloin, kun sain tämän lahjan, Jeesus ilmoitti, että Hän särkee minusta jumalankuvan.
Olin hämmästynyt ja sanoin, että ei minussa ole mitään jumalankuvaa, mutta Herra ilmoitti, että onpas ja sen on saanut aikaiseksi se luterilainen yhteisö, jossa olin n. 5 vuotta aktiivisesti, käyden raamattupiireissä.
Jeesus Sanallaan särki sen kuvan, sillä Pyhä Henki otti Sanasta ja osoitti minulle kaikki vääristymät, joita sen jumalankuvan mukana oli minuun tullut.
Tämä työ kesti aikansa, mutta Jeesus teki sen työn, en minä ja kun se työ oli tehty, sain tulla tuntemaan elävän Jumalan ja samantien tulin vapaaksi ja rohkeaksi ja elämän intoiseksi. Sana tuo elämän.
Näin Jeesus tyhjensi minusta vanhan ja antoi uuden tilalle, sillä jos Hän olisi vanhaan leiliin uuden laskenut, olisin minä pakahtunut, uuden ja vanhan sekamelskaan.
Jokainen, joka uskoo sydämestään Jumalaan, tulee Hänen tyhjentämäkseen. Se ei ole aina helppoa ja joskus se käy suorastaan kipeää, mutta kun uusi sijaan tulee, on ihmisellä valtava kiitos mieli, joka näköjään ei lopu ikinä, sillä minulla tämä sama kiitosmieli on jatkunut jo kolmatta vuosikymmentä ja tämä sama rauha vallinnut elämässäni yhtä kauan ja tämä sama elämän into ollut hallitseva. Jeesus on ihme, Hän on niin valtava ihme, kun Hän pystyy kaiken muuttamaan hyväksi ja onnelliseksi ja kykenee pitämään meidä uskossa Häneen.
Sananlaskut 21
1 Kuninkaan sydän on Herran kädessä kuin vesiojat: hän taivuttaa sen, kunne tahtoo.
2 Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään oikeat, mutta Herra tutkii sydämet.
3 Vanhurskauden ja oikeuden harjoittaminen on Herralle otollisempi kuin uhri.
4 Ylpeät silmät ja pöyhkeä sydän-jumalattomien lamppu-ovat syntiä.
5 Vain hyödyksi ovat ahkeran ajatukset, mutta kaikki touhuilijat saavat vain vahinkoa.
6 Jotka hankkivat aarteita petollisin kielin, ovat haihtuva tuulahdus, hakevat kuolemaa.
7 Jumalattomat tempaa pois heidän väkivaltansa, sillä eivät he tahdo oikeutta tehdä.
8 Rikollisen tie on mutkainen, mutta puhtaan teot ovat oikeat.
9 Parempi asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina.
10 Jumalattoman sielu himoitsee pahaa, lähimmäinen ei saa armoa hänen silmiensä edessä.
11 Kun pilkkaajaa rangaistaan, viisastuu yksinkertainen; ja kun viisasta neuvotaan, ottaa hän sen opiksensa.
12 Vanhurskas Jumala tarkkaa jumalattoman taloa, hän syöksee jumalattomat onnettomuuteen.
13 Joka tukkii korvansa vaivaisen huudolta, se joutuu itse huutamaan, vastausta saamatta.
14 Salainen lahja lepyttää vihan ja poveen kätketty lahjus kiivaan kiukun.
15 Vanhurskaalle on ilo, kun oikeutta tehdään, mutta väärintekijöille kauhu.
16 Ihminen, joka eksyy taidon tieltä, joutuu lepäämään haamujen seuraan.
17 Puutteen mieheksi päätyy riemujen rakastaja, eikä rikastu se, joka viiniä ja öljyä rakastaa.
18 Jumalaton joutuu lunastusmaksuksi vanhurskaan puolesta ja uskoton oikeamielisten sijaan.
19 Parempi asua autiossa maassa kuin toraisan vaimon vaivattavana.
20 Kalliita aarteita ja öljyä on viisaan majassa, mutta tyhmä ihminen syö suuhunsa sellaiset.
21 Joka vanhurskauteen ja laupeuteen pyrkii, se löytää elämän, vanhurskauden ja kunnian.
22 Viisas ryntää sankarien kaupunkiin ja kukistaa varustuksen, joka oli sen turva.
23 Joka suunsa ja kielensä varoo, se henkensä ahdistuksilta varoo.
24 Pilkkaajan nimen saa julkea röyhkeilijä, jonka meno on määrätöntä julkeutta.
25 Oma halu laiskan tappaa, sillä hänen kätensä eivät tahdo työtä tehdä.
26 Aina on hartaasti haluavia, mutta vanhurskas antaa säästelemättä.
27 Jumalattomien uhri on kauhistus; saati sitten, jos se tuodaan ilkityön edestä!
28 Valheellinen todistaja hukkuu, mutta kuunteleva mies saa aina puhua.
29 Julkeiksi tekee jumalaton kasvonsa, vakaiksi tekee oikeamielinen tiensä.
30 Ei auta viisaus, ei ymmärrys, ei mikään neuvo Herraa vastaan.
31 Hevonen on varustettu taistelun päiväksi, mutta voitto on Herran hallussa. - tätä et ehkä huomannut
Tapio522 kirjoitti:
"...joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Matt. 9:42).
Lisää aiheesta:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html"...joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Matt. 9:42).
Tuossa on siis kyse uskovista !! - kaste.
Tapio522 kirjoitti:
"...joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Matt. 9:42).
Lisää aiheesta:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlLapsi joka uskoo, on saanut kasvatuksen Jumalalta ja on kamalaa, jos tälläinen lapsi vietellään uskosta poissa ja siitä seuraakin vakava rangaistus.
Minä en ole koskaan mieltänyt tätä lapsikysymystä kasteisiin liittyväksi, vaan Jeesus opetti tuolla asialla, että ellemme me kykene ottamaan Jumalan valtakuntaa vastaan, kuin lapsi, eli uskomaan, kuin lapsi Jumalan lupauksiin ja Hänen Sanaansa, vaan järkeilemme Sanaa ja lupauksia, emme ole kelvollisia Hänelle.
Meidän on uskottava se, minkä Raamattu ilmoittaa, lisäämättä siihen mitään, tai pois ottamatta, sillä Jumala ei Sanaansa anna pilkata, eli ihmisen järkiopiksi muuttaa.
Eri lahkot käsittelevät omilla tavoillaan tuota lapsi asiaa, eli on lahkoja, joissa väitetään, että tuossa tilanteessa Jeesus vain siunasi lapset ja osoitti, että heitä ei tarvitse kastaa ja on lahkoja, joissa lapsi opetus johdattaa lapsen kastamiseen, vaikka tuo asia ei millään tavalla liity kasteeseen, vaan lapsen mieliseen uskoon, ja opetus on tarkoitettu meille aikuisille.
Uskovainen aikuinen saa toki kastattaa lapsensa vauvana ja tärkein tehtävä hänellä on opettaa vauvansa alusta pitäen uskoon Jeesukseen, muutenhan kaste jää turhaksi.
Paavali opettaa ympärileikkauksista ja jokaisen kannattaa ne lukea, sillä kaste käsitellään samoin, kuin ympärileikkaus siinä mielessä, että jos kastettu uskoo, luetaan kaste hänen hyväkseen, mutta jos ei usko, on kaste tullut kastamattomuudeksi.
Room. 2:25
Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
1. Kor. 7:19
Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
Gal. 5:6
Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Gal. 6:15
Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus. - kristinuskoon
Tapio522 kirjoitti:
nimimerkki "puolustus":
"Huono puolustus tuo, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme. ...
Jos tuudittaudumme siihen, että synti asuu meissä niin kauan, kuin elämme, mutta olemme saaneet sen kasteessa anteeksi, niin elämme halvan armonliitossa, joka ei ketään pelasta".
---
Eikö kaste velvoita meitä kuolemaan pois synnistä. Lueppa Room. 6:1-14?
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas" (Joh. 13:10).Ei nyt pidä tuoda magiikkaa kristinuskoon eli jotain vesimystiikkaa.
Uskovat elää Kristuksessa sen jälkeen kun ovat Häneen uskoon tulleet ja Jumalan Pyhä Henki varjelee meitä. Se on aktiivinen Jumalan teko ja voima joka meitä ohjaa oikeaan.
Ei tässä mikään vesitoimitus toimi jollain mystisillä ja maagisella tavalla, vaan elävän Jumalan elävä voima - Pyhä Henki kun Kristuksessa vaellamme. - Nikodemuksen kysymystä
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Ainakin ihmisen uudestisyntymisestä ja sen välttämättömyydestä pitäisi ihmisten olla sama näkemys.Niin, selkeästi Jeesus opetti tämän asian".
---
Niin opettikin; se tapahtuu vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5, Tiit. 3:5)).
"Joku"-sana pitää sisällään kaikki ihmiset, ikään katsomatta!Et ehkä nyt ottanut huomioon Nikodemuksen kysymystä. Kyse on oli VANHANA syntymisestä !!
Jeesuksen vastaus koskee heitä jotka VANHANA syntyy uudestaan. Tarkoittaa siis uskoontulleita jotka ottavat kasteen eli upotuksen ja sieltä sitten Jumalan lapsina nousevat ylös ja Jumalan Pyhä Henki onsitten heissä. - geenistön kautta
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Tapio, kun olet Lutherin ystävä ja häneen uskova, niin tarkistappa onko hän keksinyt perisynti käsitteenkin".
---
Uskon Raamatun Sanaan!
Vastaappa suoraan, ilman henkilökohtaisuuksiin menemisiä , mitä tarkoittaa 1. Moos. 5:3.
Syntiinlankeemuksensa jälkeen Aadamille syntyi poika Seet, joka oli "hänen kaltaisensa, hänen kuvansa".
Mistä ja miten Aadamin kaltaisuus tuli Seetiin?Adamin jälkeen alkoi ns. geenikuvio vaikuttamaan luomisen jälkeen ja tätä sama kuvio jatkuu edelleen. Todennäköisesti Seet oli identtinen "kaksonen" Adamin kanssa, koska myös Eeva oli luotu Adamista. Mitään tämän kummenpaa tähän ei tule liittää nyt. Siinä ei puhuta mitään perisynnistä, koska perisynti-käsite on ihmisen sielullinen ja rationaalinen käsite, joka on luotu jossain valtataistelutilanteessa. Nykyään tämä käsite on tarpeeton, koska ko. valtataistelutilanne on poistunut ko. henkilöiden kuoltua.
- neuroottisuus tarkoittaa
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Joo, turhauttaa tämä pohdinta kun sinä liität neuroottisesti lapsikasteen lähes joka paikkaan".
---
En minä ole ainut "SYYLLINEN".
Mielelläni puhun kasteesta. uhuuhan Raamattu siitä paljon.
Ei tästä tarvitse turhautua.
Jos jotakin tämä aihe ei kiinnosta, niin "hattua nostaen" voi ohittaa ne keskustelut- hyvällä omallatunnolla.
Toisaalta "neuroottisesti" moni puollustaa kyllä omaa uskovien kaste näkemystäänkin monin tavoin, eikä aina niin asiallisesti.
Aina en siinä kuitenkaan onnistu.
Moni pitää myös itseään parempana "uudestisyntyneenä uskovana" kun on tehnyt ns. uskonratkaisun ja saanut Pyhän Hengen kasteen.
Tällainen asenne johtaa ylimielisyyteen."Toisaalta "neuroottisesti" moni puollustaa kyllä omaa uskovien kaste näkemystäänkin monin tavoin, eikä aina niin asiallisesti.
Aina en siinä kuitenkaan onnistu. "
Tiedät kyllä mitä tuo neuroottisuus kohdallasi tarkoittaa. Jokainen lukija huomaa Pyhässä Hengessä että tuo tapasi argumentoida ei ole tervettä - se ei ole ainoastaan ylikuumentunutta, vaan siihen on tullut mukaan elementtejä jotka tuntuvat aivan kamalilta lukea ja todeta.
Tietenkin vajoat taas syytteisiin henkilökohtaisuuksista puhumisesta ja syyllistät meitä, mutta tuo nyt on vaan totta - myös Jumalan edessä sanottuna.
Sinun tulisi nyt vaan antaa itsellesi mahdollisuus ja aika parantua omista - aivan kauheista traumoistasi eikä jatkuvasti niitä täällä julkikuuluttaa. Kenelläkään ei ole lupaa paljastaa tuolla tavalla omaa sisintään - tämän pitäisi myös kohdallasi olla Jumalan ja sinun välinen asia ja antaa Jumalan sinut tästä parantaa. Hän kyllä sen osaa tehdä hienovaraisesti varmasti - jos vain tähän suostuisit. - syntyminen
Nikodemuksen kysymystä kirjoitti:
Et ehkä nyt ottanut huomioon Nikodemuksen kysymystä. Kyse on oli VANHANA syntymisestä !!
Jeesuksen vastaus koskee heitä jotka VANHANA syntyy uudestaan. Tarkoittaa siis uskoontulleita jotka ottavat kasteen eli upotuksen ja sieltä sitten Jumalan lapsina nousevat ylös ja Jumalan Pyhä Henki onsitten heissä.ei tarkoita ihmisen tekoa eli upotuskastetta, vaan uskoon tulon jälkeen Jumalan antamaa kastetta ylhäältä, jossa kasteessa ihminen upotetaan Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Ei Nikodeemus niin sokea ollut ja tietämätön, että eikö olisi tienyt vesikasteesta, vaan hän ei tiennyt vielä Jumalan antamasta kasteesta, jossa ihminen syntyy Jumalasta Jumalaan.
Siinä ihminen syntyy uudeksi elävästä vedestä ja voit lukea Raamatusta, miten Jeesus erotti opettaessaan naista kaivolla elävän veden ja maallisen veden.
Eli Sana ja Pyhä Henki tekevät uutta ja ovat sama asia, sillä Pyhä Henki todistaa Sanan ja ellei tätä todistusta ole, ei ole elävää Sanaa ja uskoa.
Raamattu kertoo kaikille, että vesikaste jättää ihmisen lihan saastaan, mutta usko Jeesukseen ja Hänen puhumaansa Sanaa armahtaa ihmisen siitä saastasta, sillä ihminen saa elää Hengessä, jossa lihantahto tulee ristiin naulituksi. - ML213
geenistön kautta kirjoitti:
Adamin jälkeen alkoi ns. geenikuvio vaikuttamaan luomisen jälkeen ja tätä sama kuvio jatkuu edelleen. Todennäköisesti Seet oli identtinen "kaksonen" Adamin kanssa, koska myös Eeva oli luotu Adamista. Mitään tämän kummenpaa tähän ei tule liittää nyt. Siinä ei puhuta mitään perisynnistä, koska perisynti-käsite on ihmisen sielullinen ja rationaalinen käsite, joka on luotu jossain valtataistelutilanteessa. Nykyään tämä käsite on tarpeeton, koska ko. valtataistelutilanne on poistunut ko. henkilöiden kuoltua.
Joo, ajattelen samansuuntaisesti.Raamattu ei todella tunne perisynti käsitettä.
Huomioi Tapio, mitä perisynti on ja etsi, jos löydät Raamatusta vastikkeellisen kohdan.
Samankaltaisuus ei missään muodossa ilmennä perisyntikäsitettä.
Lisäksi tätä langenneen ihmisen olemusta. Lihallinen ihminen, niin tätä roblematiikkaan ei kaste vaikuta.Liha ja veri ei pelastu. - Soomipoik
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Tapio, kun olet Lutherin ystävä ja häneen uskova, niin tarkistappa onko hän keksinyt perisynti käsitteenkin".
---
Uskon Raamatun Sanaan!
Mistä ja miten Aadamin kaltaisuus tuli Seetiin?on erikoinen tapa tulkita Raamattua. Mitätöit
Raamatunkohtia, ellei niitä toisteta joka kerralla, ja suurennuslasilla yrität löytää tu-
kea epäraamatulliselle lapsikasteelle.
Esim tuossa kirjoitat:
Mistä ja miten Aadamin kaltaisuus tuli Seetiin? "
Kyllä Seet OLI JUMALAN KUVA, vaikka olikin langen-
neen Aadamin jälkeläinen.
1. Kor 11:7
"Miehen ei tule peittää päätänsä, KOSKA HÄN ON JU-
MALAN KUVA."
Ei ihme, ettei tuo kasteasiakaan selviä sinulle,
kun hakemalla haet tukea vauvakasteelle ja um-
mistat silmäsi ja ajatusmaailmasi kaikille koh-
dille, jotka eivät sovi sinun oppiisi. - ML213
Tapio522 kirjoitti:
---
Uskon Raamatun Sanaan!
Mistä ja miten Aadamin kaltaisuus tuli Seetiin?Syntiinlankeemuksensa jälkeen Aadamille syntyi poika Seet, joka oli "hänen kaltaisensa, hänen kuvansa".
---------
Niin, mikä tässä Raamatun kohdassa sinulle Tapio tuo mieleen perisynti käsitteen.Vaikka sinulle syntyisi poika, joka kasvaisi identtisesti saman oloiseksi kuin sinä olet, niin hän eläisi omaa elämäänsä omana aikanaan ja tekisi omia syntejään.Samoin kuin sinäkin teet ja me kaikki muut.
Siis perisynnissähän on kysymys, miten lapsi olisi syyllinen toisen ihmisen tekemiin synteihin.Niin, tätä käsitettä en Raamatusta löydä.
Hesekiel 18:20
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa.Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Niin, Tapio uskotaan todella Raamattuun, eikä ihmisten kirjoittamiin uskomuksiin.
Raamatusta tulee mieleen eräs kohta (en muista missä se oli Hesekiel/Jeremia/Jesaja).Jos uskova näkee toisen ihmisen tekevän syntiä ja ei siitä varoita, niin Jumala syyllistää hänet samaan tekoon.Vapaa "käännös" kohdasta.Mutta, tässäkään ei ole kyse perisynti käsitteestä. - ML213
Soomipoik kirjoitti:
on erikoinen tapa tulkita Raamattua. Mitätöit
Raamatunkohtia, ellei niitä toisteta joka kerralla, ja suurennuslasilla yrität löytää tu-
Esim tuossa kirjoitat:
MALAN KUVA."
dille, jotka eivät sovi sinun oppiisi.Jos uskotaan Raamatun ilmoituksiin/ohjesitus .......niin kuin lapsi, niin Raamatussa olevilla ohjeistuksilla pystytään ilmentämään ihmisen käyttäytymiseen liittyvät ongelmat ja erikoisesti miten ongelmat tulisi ratkaista.
Jos taas mielletään lapsikaste, niin Raamatun ohjeistus tulee erittäin ristiriitaiseksi ihmisen käyttäytymistä ajatellen.Mikään ei oikein täsmää tutkittuun tietoon ihmisestä.
Jo ihmistutkimuksen eli ihmisen arkikäyttäytymisen huomioiminen mielikuvineen todistaa, miten se Jumala , joka on kirjoituttanut Pyhän Henkensä kautta Raamatun, niin sama Jumala on suunnitellut ihmisen.Niin, yksiin tämä roblematiikka käy.
Esim. ihmistä ongelmoittava langennut ihminen/lihallisuus, sen olemmassa olo ja toiminnallisuus mielikuvien "rakentajana" voidaan todistaa Kommunismin/Sosialismi valtiomuodon ongelmoitumisessa.Tässä roblematiikassa ei todella ole yksittäisen ihmisen poikkeamasta tai suvun tai ympäristötekijän, vaan ihmisen ongelmallisuudesta eli asiaa voidaan lähestyä kollektiivisesti ja kaikkina aikoina. - jossei aina tuoda esiin
Soomipoik kirjoitti:
Esim tuossa kirjoitat:
MALAN KUVA."
dille, jotka eivät sovi sinun oppiisi."Mitätöit
kea epäraamatulliselle lapsikasteelle. "
Hyvä huomio Tapion tavasta argumentoida kun puhutaan kasteesta.
Hän MITÄTÖI kaiken Raamatusta ko. tilanteessa jossei sitä nimenomaan AINA tuoda JOKA KERTA hänen nenänsä eteen.
Kun hänen kanssaan argumentoi niin pitäisi toistaa kaiken jatkuvana katkeamattomana ketjuna mitä on kirjoitettu. Hän ei muista enää edellistäkään viestiä argumentoidessaan ja tuodessaan esiin noita kuuluisia näkymyksiään ja kysymyksiään. Tämä tosiaan tuntuu turhauttavalta, koska silloin kyse ei ole keskustelussa - missä otetaan huomioon myös mitä on jo ennen todettu - vaan aivan jostain muusta. - ML213
ML213 kirjoitti:
Jos uskotaan Raamatun ilmoituksiin/ohjesitus .......niin kuin lapsi, niin Raamatussa olevilla ohjeistuksilla pystytään ilmentämään ihmisen käyttäytymiseen liittyvät ongelmat ja erikoisesti miten ongelmat tulisi ratkaista.
Jos taas mielletään lapsikaste, niin Raamatun ohjeistus tulee erittäin ristiriitaiseksi ihmisen käyttäytymistä ajatellen.Mikään ei oikein täsmää tutkittuun tietoon ihmisestä.
Jo ihmistutkimuksen eli ihmisen arkikäyttäytymisen huomioiminen mielikuvineen todistaa, miten se Jumala , joka on kirjoituttanut Pyhän Henkensä kautta Raamatun, niin sama Jumala on suunnitellut ihmisen.Niin, yksiin tämä roblematiikka käy.
Esim. ihmistä ongelmoittava langennut ihminen/lihallisuus, sen olemmassa olo ja toiminnallisuus mielikuvien "rakentajana" voidaan todistaa Kommunismin/Sosialismi valtiomuodon ongelmoitumisessa.Tässä roblematiikassa ei todella ole yksittäisen ihmisen poikkeamasta tai suvun tai ympäristötekijän, vaan ihmisen ongelmallisuudesta eli asiaa voidaan lähestyä kollektiivisesti ja kaikkina aikoina.Moni varmaan on havainnut, miten tänä aikana puhutaan genetiikasta ja siihen liittyvästä roblematiikasta.Tänä aikana siis lähestytään ihmistä genetiikan "valossa".
Uskovat ihmiset kannattaisi oikein rukoilla niidenkin ihmisten puolesta, jotka tekevät työtään tämän asian parissa.Jos Herra suo ja elämme, niin tulette huomaamaan minkalaista "kirjaa" me luemme,-Raamattua.
Itse rukoilen ja toivon , että tämä tutkimusmenetelmä todistaisi langenneen/turmeltuneen ihmisen olemuksen,- genetiikan eli löydettäisiin ja voitaisiin geneettisesti yhdistää, miten ihmisen aivot ja koko keho aikuuistuessaan alkaakin ongelmoitua,---- kasvun sijasta.
Niin, ja miten taas Raamatullisten mielikuvin vaikutus, muuttaa ihmisen kielteisten genettiisten "toimintojen" aktivoitumista eli ihminen eheytyy, sairastumisen sijasta eli kasvaa kohti Raamatun/Jumalan tahtoa.
Esim. Genetiikan valossa 2- Diapeteksen (aikuistuneen ihmisen sairastuminen Diapetekseen), niin tämä geneettinen herkyyys sairastumiseen jo tunnetaan eli miten tämä genetiikka aktivoituu sairaudeksi aikuis iälläkin.
Niin, ei yllätystä Raamatun ilmoituksesta.Vähäinen liikunta ja väärät ravinto tottumukset.
"Leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo" kuten Raamattu ilmoittaa. - ML213
jossei aina tuoda esiin kirjoitti:
"Mitätöit
kea epäraamatulliselle lapsikasteelle. "
Hyvä huomio Tapion tavasta argumentoida kun puhutaan kasteesta.
Hän MITÄTÖI kaiken Raamatusta ko. tilanteessa jossei sitä nimenomaan AINA tuoda JOKA KERTA hänen nenänsä eteen.
Kun hänen kanssaan argumentoi niin pitäisi toistaa kaiken jatkuvana katkeamattomana ketjuna mitä on kirjoitettu. Hän ei muista enää edellistäkään viestiä argumentoidessaan ja tuodessaan esiin noita kuuluisia näkymyksiään ja kysymyksiään. Tämä tosiaan tuntuu turhauttavalta, koska silloin kyse ei ole keskustelussa - missä otetaan huomioon myös mitä on jo ennen todettu - vaan aivan jostain muusta.Jaakob 1:22...24
Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimesta luonnollisia kasvojaan;
hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
MUTTA JOKA KATSOO TÄYDELLISEEN LAKIIN, VAPAUDEN LAKIIN, JA PYSYY SIINÄ, EIKÄ OLE MUISTAMATON KUULIJA, VAAN TODELLINEN TEKIJÄ, HÄN ON OLEVA AUTUAS TEKEMISISSÄÄN.
--
Törmäsin aikoinaan tähän ilmiöön pohtiessani ihmisen puhumiseen liittyviä tekijöitä eli miten ihminen muodostaa mielikuvan, jonka hän puhuu toiselle ihmiselle.
Jos ihmiselle jokin asia on merkityksetön tai ei ymmärrä, niin hän ei kykene hyödyntämään sitä mielikuviinsa ja tietysti ei tuomaan sitä puhumalla esille.
Jos jokin tekijä on reagoimista aktivoiva, niin ihminen "takertuu" siihen ja alitajuisesti selvittää sen roblematiikan eli se tietoisuudessa ilmentyy asian ymmärtämisenä.Näin ihminen kykenee laajentamaan mielikuviaan ja huomioimaan laajoja osatekijöitä mielikuviinsa ja siten puhumaan asiasta omin sanoin.On siis se sanantekijä eikä vain se kuulija.
Niin, tässä roblematiikassa paljastuu ihmisen sydämmentila eli ..... uskooko ihminen kuulemaansa/lukemaansa, niin kuin lapsi.
Raamattua on erittäin tärkeä lukea siten, ettei tilanteesta ota mitään pois. eikä' lisää siihen ja erikoisesti mieltää minkalaiselle "ihmisryhmälle" se on tarkoitettu.Mies, nainen, eronnut, leski, lapsi, aikuinen jne..
Näin ihmiselle rakentuu mahdollisimman johdonmukainen ristiriidaton mielikuva kokonaisuudesta Raamatusta, Jumalan tahdosta. - erään ydinasian
ML213 kirjoitti:
Jaakob 1:22...24
Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimesta luonnollisia kasvojaan;
hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
MUTTA JOKA KATSOO TÄYDELLISEEN LAKIIN, VAPAUDEN LAKIIN, JA PYSYY SIINÄ, EIKÄ OLE MUISTAMATON KUULIJA, VAAN TODELLINEN TEKIJÄ, HÄN ON OLEVA AUTUAS TEKEMISISSÄÄN.
--
Törmäsin aikoinaan tähän ilmiöön pohtiessani ihmisen puhumiseen liittyviä tekijöitä eli miten ihminen muodostaa mielikuvan, jonka hän puhuu toiselle ihmiselle.
Jos ihmiselle jokin asia on merkityksetön tai ei ymmärrä, niin hän ei kykene hyödyntämään sitä mielikuviinsa ja tietysti ei tuomaan sitä puhumalla esille.
Jos jokin tekijä on reagoimista aktivoiva, niin ihminen "takertuu" siihen ja alitajuisesti selvittää sen roblematiikan eli se tietoisuudessa ilmentyy asian ymmärtämisenä.Näin ihminen kykenee laajentamaan mielikuviaan ja huomioimaan laajoja osatekijöitä mielikuviinsa ja siten puhumaan asiasta omin sanoin.On siis se sanantekijä eikä vain se kuulija.
Niin, tässä roblematiikassa paljastuu ihmisen sydämmentila eli ..... uskooko ihminen kuulemaansa/lukemaansa, niin kuin lapsi.
Raamattua on erittäin tärkeä lukea siten, ettei tilanteesta ota mitään pois. eikä' lisää siihen ja erikoisesti mieltää minkalaiselle "ihmisryhmälle" se on tarkoitettu.Mies, nainen, eronnut, leski, lapsi, aikuinen jne..
Näin ihmiselle rakentuu mahdollisimman johdonmukainen ristiriidaton mielikuva kokonaisuudesta Raamatusta, Jumalan tahdosta.Ihmiseen ei voi vaikuttaa argumentoinnin keinoin silloin kun kyse on hengellisistä asioista - eikä ehkä muissakaan asioissa.
Kyse on AINA sydämen tilasta !!
Tästä syystä Tapioon ei pure mikään argumentti eikä todistelu. Hän ei näe sitä mikä on Jumalan - vaan vain sen mikä on hänen sydämessään.
Tämä sääntö ei koske pelkästään Tapiota, vaan myös meitä. Mekään emme näe kuin sen minkä Pyhä Henki on meille paljastanut. Lähimmäisestämme voimme täysin luotettavasti paljastaa sen mitä hän ei näe - mutta emme voi saada häntä vakuuttuneeksi.
Tämä on masentavaa keskustelun kannalta. Siksi ei tulekaan keskustella - tulee vain esittää asia miten se on ja sitten jättää se Jumalan hoidettavaksi. - Alpo Ahola
Soomipoik kirjoitti:
Esim tuossa kirjoitat:
MALAN KUVA."
dille, jotka eivät sovi sinun oppiisi.Syntyikö siis Seet Paratiisiin, vai Paratiisista ulos karkotettuun tilaan? Mitähän tarkoittaakaan Aadamin lankeemuksen seuraus KUOLEMA ja sen seuraus LIHASTA SYNTYMINEN? Oletko kieltämässä lankeemuksen todellisen seurauksen JUMALAN edessä?
- kiusaaviin kysymyksiin
Alpo Ahola kirjoitti:
Syntyikö siis Seet Paratiisiin, vai Paratiisista ulos karkotettuun tilaan? Mitähän tarkoittaakaan Aadamin lankeemuksen seuraus KUOLEMA ja sen seuraus LIHASTA SYNTYMINEN? Oletko kieltämässä lankeemuksen todellisen seurauksen JUMALAN edessä?
"Syntyikö siis Seet Paratiisiin, vai Paratiisista ulos karkotettuun tilaan? Mitähän tarkoittaakaan Aadamin lankeemuksen seuraus KUOLEMA ja sen seuraus LIHASTA SYNTYMINEN? Oletko kieltämässä lankeemuksen todellisen seurauksen JUMALAN edessä? "
Vastaan vaikka kysymykset ovatkin kiusaavia kysymyksiä.
Seet syntyi paratiisin ulkopuolella.
Adamin lankeemus aiheutti ihmiselle/ihmisille hengellisen kuoleman.
Lankeemuksen kuolemaa aiheuttavaa seurausta ei ole kukaan kieltämässä. - ystävä...
ML213 kirjoitti:
Joo, ajattelen samansuuntaisesti.Raamattu ei todella tunne perisynti käsitettä.
Huomioi Tapio, mitä perisynti on ja etsi, jos löydät Raamatusta vastikkeellisen kohdan.
Samankaltaisuus ei missään muodossa ilmennä perisyntikäsitettä.
Lisäksi tätä langenneen ihmisen olemusta. Lihallinen ihminen, niin tätä roblematiikkaan ei kaste vaikuta.Liha ja veri ei pelastu.lihasta syntynyt on liha, eli lihallisuus periytyy. Jos et tahdo käyttää perisyntiä tuon perimän nimenä, niin käytä vaikka helmasynti, mutta mihinkään ei siitä pääse, etteikö liha ilmennä syntiä ja lihallisen ihmisen lapsi ilmentää myös syntiä, koska hän perii vain lihan, mutta uskovaisen lapsi on pyhä, sillä hänellä on oikeus ilmentää Henkeä jo lapsesta lähtien, OIKEAN OPETUKSEN TAKIA ja hän voi pysyä uskossa aina, OIKEAN KUNNIOITUKSEN TAKIA, JONKA HÄN OIKEAN OPETUKSEN TÄHDEN SAA JUMALAA KOHTAAN.
Meillä kaikilla on vielä paljon opittavaa ja tässä on yksi asia, jota saamme sovun hegessä miettiä ja pohtia.
Poika ei peri isänsä syntiä, jos hän ei suostu isänsä tekoihin, vaan sanoutuu niistä irti ja tahtoo elää Jumalan elämää, mutta jos poika jatkaa isänsä perintöä, eli elää elämää, joka ilmentää lihan tekoja on hänen kuoltava. - ML213
erään ydinasian kirjoitti:
Ihmiseen ei voi vaikuttaa argumentoinnin keinoin silloin kun kyse on hengellisistä asioista - eikä ehkä muissakaan asioissa.
Kyse on AINA sydämen tilasta !!
Tästä syystä Tapioon ei pure mikään argumentti eikä todistelu. Hän ei näe sitä mikä on Jumalan - vaan vain sen mikä on hänen sydämessään.
Tämä sääntö ei koske pelkästään Tapiota, vaan myös meitä. Mekään emme näe kuin sen minkä Pyhä Henki on meille paljastanut. Lähimmäisestämme voimme täysin luotettavasti paljastaa sen mitä hän ei näe - mutta emme voi saada häntä vakuuttuneeksi.
Tämä on masentavaa keskustelun kannalta. Siksi ei tulekaan keskustella - tulee vain esittää asia miten se on ja sitten jättää se Jumalan hoidettavaksi.Just noin. Tästä syystä ihmisen ei kannata alkaa riitelemään tai painostamaan toista ihmistä, koska hän ei todella ymmärrä sydämmessään olevan tilan tähden.
Jos, joku uskoo evoluutioteoriaan, niin on täysin turhauttavaa kiistellä heidän kanssaan.Jos taas vastapuoli on totuutta etsivä eli hän selkeästi seuraa ja myöntää ja muuttaa käsityksiään totuuden tai ristiriidan kohdatessaan, niin tallaisen kanssa on pohtiminen mielenkiintoista.
Sama tilannehan on lapsikasteen kanssa.Vaikka lapsikasteeseen uskovalle ihmiselle ilmentäisi hedelmien kautta ihmisen käyttäytymisen, sydämen tilan, niin tämä ihminen on minuutin päästä täysin Dementoitunut asiassa.
Todella sydämentila ohjaa ihmistä ja ihmisen mielikuvia reagoimistasoja/tapoja ja koko arkikäyttäytymistä.Tämän sydämmentilan vaikutuksen voi havainnoida itsestään kun muistelee ja vertailee omia mielikuvia ja käyttäytymistään ennen uudestisyntymistä ja nykyiseen uudestisyntyneeseen tilaan.Hedelmät, mielikuvien muutos kertoo ja ilmentää sydämen tilan muuttumisesta.
Siksi, kaiken varjeltavan varjele sydämmesi, sillä sieltä elämä lähtee.
----
"Tämä on masentavaa keskustelun kannalta. Siksi ei tulekaan keskustella - tulee vain esittää asia miten se on ja sitten jättää se Jumalan hoidettavaksi."
--
Tuokin on erinomainen havainto.Yleensä uskovalla ihmisellä pitääkin olla asenne lähimmäisiin,ettei ala painostaa tai vaatia toisen muuttumista.Jumala on se, joka kukenee muuttamaan ihmisen mielikuvia.
Tästä syystä vanhempien kasvattamista lastaan uskoon, pidän hirvittävänä nöyryytyksenä, joka tuottaa huonon lopputuloksen.Lapsillekkin pitää asennoitua vain kylvämään siemen ja lapsi itsenäistyessään hyödyntää sen. - Alpo Ahola
kiusaaviin kysymyksiin kirjoitti:
"Syntyikö siis Seet Paratiisiin, vai Paratiisista ulos karkotettuun tilaan? Mitähän tarkoittaakaan Aadamin lankeemuksen seuraus KUOLEMA ja sen seuraus LIHASTA SYNTYMINEN? Oletko kieltämässä lankeemuksen todellisen seurauksen JUMALAN edessä? "
Vastaan vaikka kysymykset ovatkin kiusaavia kysymyksiä.
Seet syntyi paratiisin ulkopuolella.
Adamin lankeemus aiheutti ihmiselle/ihmisille hengellisen kuoleman.
Lankeemuksen kuolemaa aiheuttavaa seurausta ei ole kukaan kieltämässä.Hyvä on, että Adamin lankeemuksen jälkeinen tilamme on ymmärretty todelliseksi hengellisen kuoleman tilaksi vanhurskaan Jumalan edessä.
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
1. Kor. 1:29-31
ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". tätä et ehkä huomannut kirjoitti:
Tuossa on siis kyse uskovista !!"Tuossa on siis kyse uskovista" !!
---
Tarkoitit kai Mark. 9:42.
Lue Mark 9:36,37, niin selviää, ketä Jeesus tarkoittaa "pienillä, jotka uskovat"!
(Rinnakkaiskohta: Matt. 18:1-11)- ymmärrät
Alpo Ahola kirjoitti:
Hyvä on, että Adamin lankeemuksen jälkeinen tilamme on ymmärretty todelliseksi hengellisen kuoleman tilaksi vanhurskaan Jumalan edessä.
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
1. Kor. 1:29-31
ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".Kiva kun et jatkanut kiusaavia kysymyksiä.
- edelleen
Tapio522 kirjoitti:
"Tuossa on siis kyse uskovista" !!
---
Tarkoitit kai Mark. 9:42.
Lue Mark 9:36,37, niin selviää, ketä Jeesus tarkoittaa "pienillä, jotka uskovat"!
(Rinnakkaiskohta: Matt. 18:1-11)Et taaskaan siis suostu ymmärtämään, että siinä mainitaan USKOVAT. Kyse on siis heistä pienistä jotka uskovat ?
Miten muuten itseäsi vertaat suhteessa Jumalaan ? Oletko Jumalaan verrattuna mielestäsi suuri vai pieni ? Voisitko vastata.
- jälleen kerran
Näin se on helppoa huomata mitä kristinuskon väärentämällä raamatulla saadaan aikaan.
Tuhannet eri kristinuskon suunnat etsivät saatanallisuutta sisältävästä raamatusta Jumalan ja Jeesuksen tahtoa koskaan sitä löytämättä. Eli itse todistatte kuinka kaukana Jumalasta ja Jeesuksesta oppeinenne olette.
Kristinuskon herra edelleen on herra saatana.
Joka toisin väittää todistakoon kaikki kristinuskon tekemät, teettämät ja avustamat satojen miljoonien ihmisten murhat Jumalalliseksi!
Jeesuskaan ei ollut kristitty ja Hänen seuraajatkin murhattiin kristinuskon ja Paavalin toimesta ja siten menetimme Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamatun joka oli Jeesuksen seuraajilla muisti tietoina. Nyt meillä on väärennetty raamattu johon on vaikea luottaa. Eihän kristinuskokaan luota sen yhdeksään (9) älä tapa käskyyn!!!
Jeesus ei ollut saatanaa jumalanaan palveleva! Tuon tiedon esiin saamiseksi omasta sielustaan on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!
Valtakunnassa ei ole uskovaisia. Sinne kun pääsevät vain he jotka tietävät!
Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23) Luther piti itsestään selvänä asiana Kristuksen kasteen ja meidän oman kasteemme läheistä suhdetta.
Esim. Lutherin kastevirren 1. säkeistö kuuluu:
"Kun kasteen Jordan virrassa
myös Kristus otti vastaan,
vanhurskautta kaikkea
Hän täytti ainoastaan.
Näin pyhitti Hän kastehen
pyhäksi pesoksemme.
Se elämähän uutehen
vie alta syntiemme
Kristuksen veren kautta".- taidatkin olla
uskossa Lutheriin.
Muuten ei voi ymmärtää sinun jääräpäistä asennettasi
raamatullista uskovien kastetta kohtaan.
Uskotko myös kaiken, mitä Luther kirjoitti juuta-
laisista?
"Jos juutalainen tulisi pyytämään minulta kastetta, niin ripustaisin hänen kulaansa kiven ja pudottaisin
hänet alas Elben sillalta."
Että tällainen Raamatun opettaja!!!!! - Lutheriin mutta syyt ovat t...
taidatkin olla kirjoitti:
uskossa Lutheriin.
Muuten ei voi ymmärtää sinun jääräpäistä asennettasi
raamatullista uskovien kastetta kohtaan.
Uskotko myös kaiken, mitä Luther kirjoitti juuta-
laisista?
"Jos juutalainen tulisi pyytämään minulta kastetta, niin ripustaisin hänen kulaansa kiven ja pudottaisin
hänet alas Elben sillalta."
Että tällainen Raamatun opettaja!!!!!Tuossa Tapion traumaattisessa tavassa argumentoida kasteasiasta voi olla kyse uskosta Lutheriin, mutta taustalla on jotain aivan muuta. Kun tietää hänen henkilökohtaisen kastehistoriansa niin silloin kaikki tuo tapa keskustella kyllä saa selityksensä.
"...Näin pyhitti Hän kastehen
pyhäksi pesoksemme.
--Raamatun paikka:
" Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä" (1Kor. 6:11).Lutheriin mutta syyt ovat t... kirjoitti:
Tuossa Tapion traumaattisessa tavassa argumentoida kasteasiasta voi olla kyse uskosta Lutheriin, mutta taustalla on jotain aivan muuta. Kun tietää hänen henkilökohtaisen kastehistoriansa niin silloin kaikki tuo tapa keskustella kyllä saa selityksensä.
"Pekka" arveleepi:
"Tuossa Tapion traumaattisessa tavassa argumentoida kasteasiasta voi olla kyse uskosta Lutheriin, mutta taustalla on jotain aivan muuta".
---
Ahaa... "Pekalla" on taas tämä "traumakortti" vedettynä hihasta!!!
Pysyttäisiinkö nyt asialinjalla.Tulin juuri Nummen kirkosta.
Saarnatekstinä Joh. 3:s luku, jossa Jeesus puhuu Nikodeemuksen kanssa uudestisyntymisestä ja uskosta.
Saarnaaja kertoi kuinka kolmiyhteys on läsnä kasteessamme:
-Isä Jumala Luojana
-Jeesus Lunastajana
-Pyhä Henki pyhittäjänä- pysyt asialinjalla
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka" arveleepi:
"Tuossa Tapion traumaattisessa tavassa argumentoida kasteasiasta voi olla kyse uskosta Lutheriin, mutta taustalla on jotain aivan muuta".
---
Ahaa... "Pekalla" on taas tämä "traumakortti" vedettynä hihasta!!!
Pysyttäisiinkö nyt asialinjalla.Hyvä toivomus !!
Toivon tosiaan että pysyt asialinjalla Tapio - tässäkään ketjussa et ole siihen kyennyt, vaan tuot esiin jatkuvasti asiaankuulumattomia kysymyksiä, jotka eivät osoita halua keskustella - vaan halua jankata. - vaan pesosta - pesusta
Tapio522 kirjoitti:
"...Näin pyhitti Hän kastehen
pyhäksi pesoksemme.
--Raamatun paikka:
" Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä" (1Kor. 6:11).Tuossa ei puhuta kasteesta vaan Jeesuksen verellä olemme pesty pois synneistämme.
- ML213
Tapio522 kirjoitti:
Tulin juuri Nummen kirkosta.
Saarnatekstinä Joh. 3:s luku, jossa Jeesus puhuu Nikodeemuksen kanssa uudestisyntymisestä ja uskosta.
-Isä Jumala Luojana
-Jeesus Lunastajana
-Pyhä Henki pyhittäjänäSelkeyttikö puhuja saarnatekstissä olevan tilanteen, jossa Jeesus puhui aikuiselle miehelle Nikodeemukselle uudestisyntymisen tärkeydestä ja uskosta.
Jos tämän tilanteen leikkaa ja liittää mielikuvissaan vauvaan, niin runneltu on Jumalan tahto.
Lisäksi Raamatussa ilmeneviin kasteeseen liittyviin kohtiin pitää yhdistää ympäristö kenelle ne on tarkoitettu. - yhtään missään
Tapio522 kirjoitti:
Tulin juuri Nummen kirkosta.
-Isä Jumala Luojana
-Jeesus Lunastajana
-Pyhä Henki pyhittäjänäNyt meni taas magiikan puolelle.Kolmiyhteys ei ole mukana yhtään missään - se on vain ihmisen keksimä termi hänen yrittäessään ymmärtää sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki yhtä ovat.
Upotuksessa on mukana Jumalan Sana, kun meidät upotetaan Jeesuksen nimeen ja näin saamme Pyhän Hengen voiman, kun Jeesuksen veri on pessyt meistä synnit pois (vrt peso) ja olemme upotuksen haudasta nousseet samaistuen Jeesuksen ylösnousemukseen. pysyt asialinjalla kirjoitti:
Hyvä toivomus !!
Toivon tosiaan että pysyt asialinjalla Tapio - tässäkään ketjussa et ole siihen kyennyt, vaan tuot esiin jatkuvasti asiaankuulumattomia kysymyksiä, jotka eivät osoita halua keskustella - vaan halua jankata."Pekka" :...tuot esiin jatkuvasti asiaankuulumattomia kysymyksiä, jotka eivät osoita halua keskustella - vaan halua jankata".
---
Onko niin "Pekka", että jos ei ole samaa mieltä kanssasi, niin se on jankkaamista?
Eihän sinun ole mikään pakko osallistua näihin keskusteluihin. Anna niiden keskustella rauhassa, joita "tyhmät" kysymykseni mietityttävät.
Jos pidät itseäsi viisaana ja asiallisena, niin ohjeeksi:
"Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen" (Snl 23:9).- ei keskustelusta
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka" :...tuot esiin jatkuvasti asiaankuulumattomia kysymyksiä, jotka eivät osoita halua keskustella - vaan halua jankata".
---
Onko niin "Pekka", että jos ei ole samaa mieltä kanssasi, niin se on jankkaamista?
Eihän sinun ole mikään pakko osallistua näihin keskusteluihin. Anna niiden keskustella rauhassa, joita "tyhmät" kysymykseni mietityttävät.
Jos pidät itseäsi viisaana ja asiallisena, niin ohjeeksi:
"Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen" (Snl 23:9).Kiinnitin huomiota jankaaviin, kiusaaviin kysymyksiin - en siis asialliseen keskusteluun puuttunut mitenkään.
Kysymyksistäsi huomaa, että tiedät jo "oikean" vastauksen - muutenhan et toisi niitä tänne tukemaan valelemisasiaasi. ei keskustelusta kirjoitti:
Kiinnitin huomiota jankaaviin, kiusaaviin kysymyksiin - en siis asialliseen keskusteluun puuttunut mitenkään.
Kysymyksistäsi huomaa, että tiedät jo "oikean" vastauksen - muutenhan et toisi niitä tänne tukemaan valelemisasiaasi."Pekka" toteaa:
"Kysymyksistäsi huomaa, että tiedät jo "oikean" vastauksen - muutenhan et toisi niitä tänne tukemaan valelemisasiaasi".
---
Kysellään vaan rohkeasti toinen toisiltamme. Ei sen tarvitse olla kiusaamista.
Jos sen sellaisena koetkin, niin vastata voit itse asiallisesti, vetämättä esiin mitään "traumakortteja".
"Pekka", traumat on parasta keskustella sielunhoitajan kanssa, ei niitä pidä tänne tuoda retosteltaviksi, ellei siihen toinen ole halukas.
Toistan vielä: Pysytään asialinjalla vetämättä esiin mitään "traumakortteja"!- soveliasta ollenkaan
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka" toteaa:
"Kysymyksistäsi huomaa, että tiedät jo "oikean" vastauksen - muutenhan et toisi niitä tänne tukemaan valelemisasiaasi".
---
Kysellään vaan rohkeasti toinen toisiltamme. Ei sen tarvitse olla kiusaamista.
Jos sen sellaisena koetkin, niin vastata voit itse asiallisesti, vetämättä esiin mitään "traumakortteja".
"Pekka", traumat on parasta keskustella sielunhoitajan kanssa, ei niitä pidä tänne tuoda retosteltaviksi, ellei siihen toinen ole halukas.
Toistan vielä: Pysytään asialinjalla vetämättä esiin mitään "traumakortteja"!"Kysellään vaan rohkeasti toinen toisiltamme. Ei sen tarvitse olla kiusaamista.
Jos sen sellaisena koetkin, niin vastata voit itse asiallisesti, vetämättä esiin mitään "traumakortteja". "
Toisen kuulustelu ei ole soveliasta. Sinulla on kysymyksiisi vain yksi ainoa oikea vastaus mielestäsi aina kun esität kysymyksen ja sitä sitten jankkaat loputtomiin.
Mistä tiedän tämän ?
Koska olen vastannut JOKAISEEN kysymykseesi - kuten toivoitkin tuossa - mutta niillä vastauksilla ei ole merkitystä, koska et ota niitä huomioon.
Miksi et ota ?
Koska vain kyselet - ja miksi viestintäsi on vain kuulustelua niin siihen on ainut vastaus - syvä trauma jota purat täällä.
Jos ihmisen ajatus kiertää samaa rataa niin tottatosiaan tähän tulee puuttua. Puutut sinäkin jossain toisissa yhteyksissä lähimmäisesi ongelmaan jos huomaat, että hän kiertää samaa kehää ajatuksissaan ilman mitään merkkeä reagoinneista annettuun palautteeseen.
Tämän pitäisi nyt olla itsestään selvyys että ymmärtäisit tämän. soveliasta ollenkaan kirjoitti:
"Kysellään vaan rohkeasti toinen toisiltamme. Ei sen tarvitse olla kiusaamista.
Jos sen sellaisena koetkin, niin vastata voit itse asiallisesti, vetämättä esiin mitään "traumakortteja". "
Toisen kuulustelu ei ole soveliasta. Sinulla on kysymyksiisi vain yksi ainoa oikea vastaus mielestäsi aina kun esität kysymyksen ja sitä sitten jankkaat loputtomiin.
Mistä tiedän tämän ?
Koska olen vastannut JOKAISEEN kysymykseesi - kuten toivoitkin tuossa - mutta niillä vastauksilla ei ole merkitystä, koska et ota niitä huomioon.
Miksi et ota ?
Koska vain kyselet - ja miksi viestintäsi on vain kuulustelua niin siihen on ainut vastaus - syvä trauma jota purat täällä.
Jos ihmisen ajatus kiertää samaa rataa niin tottatosiaan tähän tulee puuttua. Puutut sinäkin jossain toisissa yhteyksissä lähimmäisesi ongelmaan jos huomaat, että hän kiertää samaa kehää ajatuksissaan ilman mitään merkkeä reagoinneista annettuun palautteeseen.
Tämän pitäisi nyt olla itsestään selvyys että ymmärtäisit tämän."Pekka": "Koska vain kyselet - ja miksi viestintäsi on vain kuulustelua niin siihen on ainut vastaus - syvä trauma jota purat täällä".
---
"Pekka", kannattaako sinun tulla mukaan näihin "jankkauksiin". Kun näet viestini, niin ohita se "hattua nostamalla".
Jos traumojani haluat hoitaa, niin minuun voit kyllä olla yhteydessä sähköpostitse; [email protected].
Kuten sanoin, traumat on hyvä selvittää- sinunkin- oman sielunhoitajan kanssa.
Kelläpä niitä ei olisi!vaan pesosta - pesusta kirjoitti:
Tuossa ei puhuta kasteesta vaan Jeesuksen verellä olemme pesty pois synneistämme.
"Tuossa (1. Kor.6:11) ei puhuta kasteesta vaan Jeesuksen verellä olemme pesty pois synneistämme".
---
Lue: Apt. 2:38, 22:16!soveliasta ollenkaan kirjoitti:
"Kysellään vaan rohkeasti toinen toisiltamme. Ei sen tarvitse olla kiusaamista.
Mistä tiedän tämän ?
Miksi et ota ?
Tämän pitäisi nyt olla itsestään selvyys että ymmärtäisit tämän."Pekka": "Puutut sinäkin jossain toisissa yhteyksissä lähimmäisesi ongelmaan jos huomaat, että hän kiertää samaa kehää ajatuksissaan ilman mitään merkkejä reagoinneista annettuun palautteeseen".
---
Traumojemme retostelu yleisillä keskustelupalstoilla ei kuulu asiaan.
Kyse ei ole useinkaan oikeista vaikutteista vaan pikemminkin manipuloinnista.
Tällaisesta toiminnasta Netmission-foorumilla antoi nimimerkki Ben Matlock hyvän esimerkin eräästä kirjoittajasta .
Ben Matlock: ”Henkilö NN on omien sanojensa mukaan foorumin ylimoderaattori. Hän yrittää savustaa ei-toivotut ainekset pois. Tätä hän itse on kutsunut "puhdistamiseksi".
Tämä foorumi on erittäin hyvä paikka opetella kuinka suhtautua erityyppisiin ihmisiin. Reaalielämässäkin tulee vastaan tapauksia jotka yrittävät manipuloida toista että saisivat hänet lähtemään työpaikasta, yhdistyksestä, yms” (Näin siis Ben Matlock).
Välttäkäämme manipuloimasta toisiamme!- ML213
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka": "Koska vain kyselet - ja miksi viestintäsi on vain kuulustelua niin siihen on ainut vastaus - syvä trauma jota purat täällä".
---
"Pekka", kannattaako sinun tulla mukaan näihin "jankkauksiin". Kun näet viestini, niin ohita se "hattua nostamalla".
Jos traumojani haluat hoitaa, niin minuun voit kyllä olla yhteydessä sähköpostitse; [email protected].
Kuten sanoin, traumat on hyvä selvittää- sinunkin- oman sielunhoitajan kanssa.
Kelläpä niitä ei olisi!Ihan vakavasti pohtien ilman pienintäkään halveksuntaa.
En tunne sinua, muutoin kuin viesteissäsi olevien mielikuvien perusteella.Älä loukkaannu, mutta onko sinut kasvatettu uskoon.Eli oletko "uskovaisen kodin" lapsi.
Olen havainnut miten tallainen kasvattaminen uskoon, näivettää ihmisen itsenäistymisen.Ihminen silloin ei luota itseensä ja peilaa toisen ihmisen mielikuvia ja mielipiteitä.Tätä roblematiikkaa tukisi havaintoni, miten vaikeaa sinun on laajentaa mielikuviasi eli ,- mitä muistan, ne ovat jämähtäneet paikoilleen, vaikka samaa asiaa on pohdittu jo monia kertoja.
Itsenäinen ihminenhän rakentaa mielikuvansa Jumalan ohjauksessa, johon tosin liittyy toisetkin ihmiset, mutta vain neuvonantaja roolissa.
Siis tarkistappa.Kun ihannoit Lutherin oppia, joka on yleinen uskonnollisuus Suomessa, niin koetko samalla hyväksyntää kun kuljet valtavirrassa eli alitajuisesti et voisi heikon itseluottamuksesi takia olla "erilainen" uskova ympäristössäsi.
Jos ihminen ei ole itsenäinen, niin hänen on erittäin hankala olla poikkeava valtaväestön tavoista.
Muuten tästä roblematiikasta johtuu miten lapsen aikuistuessa hän epävarmentuu/oireilee monella tavalla juuri epäitsenäistymisen takia.Vanhemmat ovat tietämättään hyvää tarkoittaen "eläneet" ja suojelleet lapsen elämän itse.Holhonneet tai alistaneet tahtonsa alle. - ymmärrät ne kuitenkin eri t...
Tapio522 kirjoitti:
"Tuossa (1. Kor.6:11) ei puhuta kasteesta vaan Jeesuksen verellä olemme pesty pois synneistämme".
---
Lue: Apt. 2:38, 22:16!Miksi minun tulisi lukea KÄSKYSTÄSI nuo jakeet ?
Ymmärrät ne kuitenkin vain lapsikastetta tukevalla tavalla eikä tuollainen ymmärrys kuulu mitenkään siihen mikä on Jumalan tahto meidän suhteen. ML213 kirjoitti:
Ihan vakavasti pohtien ilman pienintäkään halveksuntaa.
En tunne sinua, muutoin kuin viesteissäsi olevien mielikuvien perusteella.Älä loukkaannu, mutta onko sinut kasvatettu uskoon.Eli oletko "uskovaisen kodin" lapsi.
Olen havainnut miten tallainen kasvattaminen uskoon, näivettää ihmisen itsenäistymisen.Ihminen silloin ei luota itseensä ja peilaa toisen ihmisen mielikuvia ja mielipiteitä.Tätä roblematiikkaa tukisi havaintoni, miten vaikeaa sinun on laajentaa mielikuviasi eli ,- mitä muistan, ne ovat jämähtäneet paikoilleen, vaikka samaa asiaa on pohdittu jo monia kertoja.
Itsenäinen ihminenhän rakentaa mielikuvansa Jumalan ohjauksessa, johon tosin liittyy toisetkin ihmiset, mutta vain neuvonantaja roolissa.
Siis tarkistappa.Kun ihannoit Lutherin oppia, joka on yleinen uskonnollisuus Suomessa, niin koetko samalla hyväksyntää kun kuljet valtavirrassa eli alitajuisesti et voisi heikon itseluottamuksesi takia olla "erilainen" uskova ympäristössäsi.
Jos ihminen ei ole itsenäinen, niin hänen on erittäin hankala olla poikkeava valtaväestön tavoista.
Muuten tästä roblematiikasta johtuu miten lapsen aikuistuessa hän epävarmentuu/oireilee monella tavalla juuri epäitsenäistymisen takia.Vanhemmat ovat tietämättään hyvää tarkoittaen "eläneet" ja suojelleet lapsen elämän itse.Holhonneet tai alistaneet tahtonsa alle.ML213: "Kun ihannoit Lutherin oppia, joka on yleinen uskonnollisuus Suomessa, niin koetko samalla hyväksyntää kun kuljet valtavirrassa eli alitajuisesti et voisi heikon itseluottamuksesi takia olla "erilainen" uskova ympäristössäsi".
---
En kulje valtavirrassa.
Koen juuri olevani "erilainen" uskova.
Kirkkoni tila on huolestuttava.
Me "uudestisyntyneet" uskovat (Rohkenen näin sanoa teidän termejä käyttäen) olemme vähemmistönä, joilla ei ehkä kauaa ole kotipaikkaoikeutta kirkossamme.
Minulle merkitsee Jumalan Sana uskon, opin ja elämän korkeinta ohjetta.
(Sinä näytät vetävän tuon "Lutherkortin" esiin!)
Kirkkomme on lähtenyt kansaa kosiskelevalle linjalle ajatellaampa vaikka virkakysymystä.
Onneksi on vielä niitäkin seurakuntalaisia ja pappeja, jotka pitävät Raamatun Sanaa kunniassa.
Toistat samoja väitteitä, mitä esim. "Pekka" (puskasta)ja Soomipoika ovat jo vuosia tuoneet esiin minusta. Taustalla on erimielisyys kastekysymyksessä ym. opin alkeisiin liittyvistä asioista.
Välillä vedetään esiin "traumakortti", välillä nimitellään tyhmäksi, kun en ole samaa mieltä heidän kanssaan Raamatun Sanasta.
Toivon, että et lähde heidän kelkkaansa mukaan, vaan teet omat itsenäiset johtopäätöksesi asioista.
PS. Sallinet minunkin arviointini sinusta. Yleensä en tätä tee kenestäkään, kun olemme näissä arvioissamme niin puutteellisia ja tietomme toisesta perustuu vain näihin nettikirjoituksiimme.
Mielestäni sinä "psykologisoit" uskon asioita liikaa esim. (peri)syntikysymyksen suhteen. Monet kiusalliset asiat projisoit muihin. Tällaisia me ihmiset olemme muutkin. Se on hyvä tiedostaa itse kunkin.Näin arviomme toisista koskee aina myös meitä itseämme.
Ehkäpä arvioni sinusta on yhtä väärä, kuin sinun arviointi minusta?ymmärrät ne kuitenkin eri t... kirjoitti:
Miksi minun tulisi lukea KÄSKYSTÄSI nuo jakeet ?
Ymmärrät ne kuitenkin vain lapsikastetta tukevalla tavalla eikä tuollainen ymmärrys kuulu mitenkään siihen mikä on Jumalan tahto meidän suhteen."Pekka" kirjoittaa:
"Ymmärrät ne kuitenkin vain lapsikastetta tukevalla tavalla eikä tuollainen ymmärrys kuulu mitenkään siihen mikä on Jumalan tahto meidän suhteen".
---
Niiden, joita kasteen hengellinen sisältö kiinnostaa, kannattaa lukea ko. Raamatun jakeet!- ML213
Tapio522 kirjoitti:
ML213: "Kun ihannoit Lutherin oppia, joka on yleinen uskonnollisuus Suomessa, niin koetko samalla hyväksyntää kun kuljet valtavirrassa eli alitajuisesti et voisi heikon itseluottamuksesi takia olla "erilainen" uskova ympäristössäsi".
---
En kulje valtavirrassa.
Koen juuri olevani "erilainen" uskova.
Kirkkoni tila on huolestuttava.
Me "uudestisyntyneet" uskovat (Rohkenen näin sanoa teidän termejä käyttäen) olemme vähemmistönä, joilla ei ehkä kauaa ole kotipaikkaoikeutta kirkossamme.
Minulle merkitsee Jumalan Sana uskon, opin ja elämän korkeinta ohjetta.
(Sinä näytät vetävän tuon "Lutherkortin" esiin!)
Kirkkomme on lähtenyt kansaa kosiskelevalle linjalle ajatellaampa vaikka virkakysymystä.
Onneksi on vielä niitäkin seurakuntalaisia ja pappeja, jotka pitävät Raamatun Sanaa kunniassa.
Toistat samoja väitteitä, mitä esim. "Pekka" (puskasta)ja Soomipoika ovat jo vuosia tuoneet esiin minusta. Taustalla on erimielisyys kastekysymyksessä ym. opin alkeisiin liittyvistä asioista.
Välillä vedetään esiin "traumakortti", välillä nimitellään tyhmäksi, kun en ole samaa mieltä heidän kanssaan Raamatun Sanasta.
Toivon, että et lähde heidän kelkkaansa mukaan, vaan teet omat itsenäiset johtopäätöksesi asioista.
PS. Sallinet minunkin arviointini sinusta. Yleensä en tätä tee kenestäkään, kun olemme näissä arvioissamme niin puutteellisia ja tietomme toisesta perustuu vain näihin nettikirjoituksiimme.
Mielestäni sinä "psykologisoit" uskon asioita liikaa esim. (peri)syntikysymyksen suhteen. Monet kiusalliset asiat projisoit muihin. Tällaisia me ihmiset olemme muutkin. Se on hyvä tiedostaa itse kunkin.Näin arviomme toisista koskee aina myös meitä itseämme.
Ehkäpä arvioni sinusta on yhtä väärä, kuin sinun arviointi minusta?Harmittaa kun et antanut vastausta milloin ja miten uudestisynnyit, vai oletko uskovaisen kodin "kasvatti".Ihminenhän alitajuisesti kasvattaa jopa omat lapsensa siten kuin on hänet kasvatettu.No, oikea sisäistetty tieto muuttaa tätäkin roblematiikkaa.
Viittasit muihin nettikirjoittajiin ja varoitit etten menisi heidän kelkkaansa.No, enhän toki, mutta jos minä uskon samoihin asioihin kuin hekin, niin miksi olisin taas eri mieltä heidän kanssaan.
---------------------
Mielestäni sinä "psykologisoit" uskon asioita liikaa esim. (peri)syntikysymyksen suhteen. Monet kiusalliset asiat projisoit muihin.
-----
Tätä mielikuvaasi minusta en oikein ymmärrä.Jumala jostain ihmeellisestä syystä on sallinut minulle erittäin huonot geenit,joka on muokannut persoonallisuutani kielteisesti.Tästä johtuen, minun on ollut pakko tutustua ihmisen kehitykseen ja erikoisesti lapsen kehitysvaiheisiin eli en pyri pelleilemään tai viisastelemaan kun pohdin lapsen tilaa.
Pohdin yleensä kokemusperäisesti asioita.Muuten Raamatun ilmoituksen oikein ymmärrettynä, niin sen vaikutus ihmiseen on suuri.Huomioi, jos ihminen ymmärtää Raamatun ohjeistuksen väärin, niin hänen kasvunsa pysähtyy.Jumalalla on vain yksi ajattelutapa, jonka ihminen voi hyödyntää eli ei ole monta totuutta asioista.
Ja erikoisesti ihmisen pitäisi tarkkailla hedelmiä mikä liittyy uskonasioihin.En suoraan sanoen ymmärrä, miksi olet sokea hedelmien suhteen.Harmittaa ja kovasti, miksi et herää tai etsi silmä voidetta.
Paneudu oikein syvällisesti lapsikasteen saaneen ihmisten arkikäyttäytymiseen,- ilmentääkö tämä uskontekoja.Hedelmiä.Pohdi asiaa kollektiivisesti.
Tarkkaile sen jälkeen kollektiivisesti uudestisyntyneiden ja uskovien kasteen saaneiden arkikäyttäytymistä,-ilmentyykä heillä erilainen käyttäytyminen,- uskonteot.
Eikö tämäkin arkinen tosiasia herätä uteliaisuuttasi tarkistamaan mielikuviasi onko ne Raamatun mukaisia.
Niin, edelleen kertaan.Jos et ole itsenäinen persoonallisuus, niin sinulla ei ole rohkeutta kulkea ja erottautua Jeesuksen seuraamiseen.
Ihmisen alitajunnan toiminta typistettynä on sellaista, että se estää ihmisen muuttumisen, jos ihminen ei luota itseensä.Siis Pyhän Hengen ohjaukseen.
Ihmisen itseluottamushan ilmentyy uskovaisessa siten, että hän uskoo omiin mielikuviin, jotka taas on Jumala Pyhän Henkensä kautta ohjannut/synnyttänyt.Viisauden ja kokemuksin kautta.
Lopuksi.Miten koet olevasi erilainen uskova.Melkein 90% ihmisitä Suomessa ajattelee samoin kuin sinä.
Esim. jo Jumalan seurakunnan ymmärtäminen ja sen toteuttaminen arkielämässä karsii raskaalla kädellä "ystävät".Puolueissa/yhteisöissä oleminenkin on paljon "turvallisempaa" eli ei ole poikkeava. ML213 kirjoitti:
Harmittaa kun et antanut vastausta milloin ja miten uudestisynnyit, vai oletko uskovaisen kodin "kasvatti".Ihminenhän alitajuisesti kasvattaa jopa omat lapsensa siten kuin on hänet kasvatettu.No, oikea sisäistetty tieto muuttaa tätäkin roblematiikkaa.
Viittasit muihin nettikirjoittajiin ja varoitit etten menisi heidän kelkkaansa.No, enhän toki, mutta jos minä uskon samoihin asioihin kuin hekin, niin miksi olisin taas eri mieltä heidän kanssaan.
---------------------
Mielestäni sinä "psykologisoit" uskon asioita liikaa esim. (peri)syntikysymyksen suhteen. Monet kiusalliset asiat projisoit muihin.
-----
Tätä mielikuvaasi minusta en oikein ymmärrä.Jumala jostain ihmeellisestä syystä on sallinut minulle erittäin huonot geenit,joka on muokannut persoonallisuutani kielteisesti.Tästä johtuen, minun on ollut pakko tutustua ihmisen kehitykseen ja erikoisesti lapsen kehitysvaiheisiin eli en pyri pelleilemään tai viisastelemaan kun pohdin lapsen tilaa.
Pohdin yleensä kokemusperäisesti asioita.Muuten Raamatun ilmoituksen oikein ymmärrettynä, niin sen vaikutus ihmiseen on suuri.Huomioi, jos ihminen ymmärtää Raamatun ohjeistuksen väärin, niin hänen kasvunsa pysähtyy.Jumalalla on vain yksi ajattelutapa, jonka ihminen voi hyödyntää eli ei ole monta totuutta asioista.
Ja erikoisesti ihmisen pitäisi tarkkailla hedelmiä mikä liittyy uskonasioihin.En suoraan sanoen ymmärrä, miksi olet sokea hedelmien suhteen.Harmittaa ja kovasti, miksi et herää tai etsi silmä voidetta.
Paneudu oikein syvällisesti lapsikasteen saaneen ihmisten arkikäyttäytymiseen,- ilmentääkö tämä uskontekoja.Hedelmiä.Pohdi asiaa kollektiivisesti.
Tarkkaile sen jälkeen kollektiivisesti uudestisyntyneiden ja uskovien kasteen saaneiden arkikäyttäytymistä,-ilmentyykä heillä erilainen käyttäytyminen,- uskonteot.
Eikö tämäkin arkinen tosiasia herätä uteliaisuuttasi tarkistamaan mielikuviasi onko ne Raamatun mukaisia.
Niin, edelleen kertaan.Jos et ole itsenäinen persoonallisuus, niin sinulla ei ole rohkeutta kulkea ja erottautua Jeesuksen seuraamiseen.
Ihmisen alitajunnan toiminta typistettynä on sellaista, että se estää ihmisen muuttumisen, jos ihminen ei luota itseensä.Siis Pyhän Hengen ohjaukseen.
Ihmisen itseluottamushan ilmentyy uskovaisessa siten, että hän uskoo omiin mielikuviin, jotka taas on Jumala Pyhän Henkensä kautta ohjannut/synnyttänyt.Viisauden ja kokemuksin kautta.
Lopuksi.Miten koet olevasi erilainen uskova.Melkein 90% ihmisitä Suomessa ajattelee samoin kuin sinä.
Esim. jo Jumalan seurakunnan ymmärtäminen ja sen toteuttaminen arkielämässä karsii raskaalla kädellä "ystävät".Puolueissa/yhteisöissä oleminenkin on paljon "turvallisempaa" eli ei ole poikkeava.ML213:
"Lopuksi.Miten koet olevasi erilainen uskova.Melkein 90% ihmisitä Suomessa ajattelee samoin kuin sinä".
---
Voisitko tarkentaa väitteesi?
Missä asioissa uskoo samoin, kuin minä (siis lähes 90 prosenttia kansasta).
Muutamia esimerkkejä mainitsen, mihin uskon:
- Uskon, että Raamatun Sana on uskon, opin ja elämän korkein ohje
- Kastaminen tulee tehdä Raamatun sanan mukaan ja opettaa kastettuja "pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää" (Matt.28:19,20).
-On olemassa helvetti ja taivas.
-Jeesus on ainut tie Jumalan yhteyteen.
-Pysyäkseen ja vahvistuakseen uskossa kristityn tulee ahkerasti käyttää Jumalan Sanaa ja Herran pyhää ehtoollista, rukousta ja kristittyjen keskiunäistä yhteyttä.
-En kannata naispappeutta.
-Kymmenen käskyä ei ole vanhentunut.
(Esim. abortti on vastoin 6:tta käskyä. Pyhäpäivä tulee pyhittää jne...)
Kuinkahan moni suomalainen uskoo näin ja pyrkii myös toimimaan Jumalan Sanan ohjeitten mukaan?ML213 kirjoitti:
Harmittaa kun et antanut vastausta milloin ja miten uudestisynnyit, vai oletko uskovaisen kodin "kasvatti".Ihminenhän alitajuisesti kasvattaa jopa omat lapsensa siten kuin on hänet kasvatettu.No, oikea sisäistetty tieto muuttaa tätäkin roblematiikkaa.
---------------------
-----
Esim. jo Jumalan seurakunnan ymmärtäminen ja sen toteuttaminen arkielämässä karsii raskaalla kädellä "ystävät".Puolueissa/yhteisöissä oleminenkin on paljon "turvallisempaa" eli ei ole poikkeava."En suoraan sanoen ymmärrä, miksi olet sokea hedelmien suhteen.Harmittaa ja kovasti, miksi et herää tai etsi silmävoidetta".
---
Miten niin sokea?
Olenhan niin monta kertaa tuonut esiin, että Jumalan Sanasta luopuminen on suurta tänä aikana.
Kansa on käynyt kurittomaksi.
Sanonta "missä on kuriton kansa, sieltä puuttuu pyhä papisto", pitää paikkaansa.
Samalla Raamatun Sanalle uskollisia pappeja ja maallikoita syrjitään.
Ei ihme, että hedelmät ovat huonoja, kun puhdas Jumalan Sanan saarna, lakina ja evankeliumina, alkaa käymään harvinaiseksi kirkoissamme.
Murhetta riittää, mutta Jumala antaa kyllä välillä ilonkin aiheita.
Hän ei jätä meitä yksin, onhan Jeesus luvannut olla kanssamme "JOKA päivä maailman loppuun asti" (Matt. 28:20).
Luota sinäkin tähän lupaukseen!- pään valelemista
Tapio522 kirjoitti:
ML213:
"Lopuksi.Miten koet olevasi erilainen uskova.Melkein 90% ihmisitä Suomessa ajattelee samoin kuin sinä".
---
Voisitko tarkentaa väitteesi?
Missä asioissa uskoo samoin, kuin minä (siis lähes 90 prosenttia kansasta).
Muutamia esimerkkejä mainitsen, mihin uskon:
- Uskon, että Raamatun Sana on uskon, opin ja elämän korkein ohje
- Kastaminen tulee tehdä Raamatun sanan mukaan ja opettaa kastettuja "pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää" (Matt.28:19,20).
-On olemassa helvetti ja taivas.
-Jeesus on ainut tie Jumalan yhteyteen.
-Pysyäkseen ja vahvistuakseen uskossa kristityn tulee ahkerasti käyttää Jumalan Sanaa ja Herran pyhää ehtoollista, rukousta ja kristittyjen keskiunäistä yhteyttä.
-En kannata naispappeutta.
-Kymmenen käskyä ei ole vanhentunut.
(Esim. abortti on vastoin 6:tta käskyä. Pyhäpäivä tulee pyhittää jne...)
Kuinkahan moni suomalainen uskoo näin ja pyrkii myös toimimaan Jumalan Sanan ohjeitten mukaan?" Kastaminen tulee tehdä Raamatun sanan mukaan ja opettaa kastettuja "pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää" (Matt.28:19,20)."
Jos tuolla nyt tarkoitat vauvojen pään valelemista siinä tarkoituksessa että jotkut jumalat ovat sitten suosiollisia tälle vauvalle lopun elämää, niin näinhän uskoo kutakuinkin 90 % suomalaisista. pään valelemista kirjoitti:
" Kastaminen tulee tehdä Raamatun sanan mukaan ja opettaa kastettuja "pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt pitää" (Matt.28:19,20)."
Jos tuolla nyt tarkoitat vauvojen pään valelemista siinä tarkoituksessa että jotkut jumalat ovat sitten suosiollisia tälle vauvalle lopun elämää, niin näinhän uskoo kutakuinkin 90 % suomalaisista."Pekka" ihmettelee:
"Jos tuolla nyt tarkoitat vauvojen pään valelemista siinä tarkoituksessa että jotkut jumalat ovat sitten suosiollisia tälle vauvalle lopun elämää, niin näinhän uskoo kutakuinkin 90 % suomalaisista".
---
Lueppa tarkemmin, mihin nimeen Jeesus on käskenyt kastaa (Matt. 28:19)!- asian jonka olen jo lukenut
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka" ihmettelee:
"Jos tuolla nyt tarkoitat vauvojen pään valelemista siinä tarkoituksessa että jotkut jumalat ovat sitten suosiollisia tälle vauvalle lopun elämää, niin näinhän uskoo kutakuinkin 90 % suomalaisista".
---
Lueppa tarkemmin, mihin nimeen Jeesus on käskenyt kastaa (Matt. 28:19)!Puhuin nyt tuossa vauvojen pään valelemisesta eli ristiäisistä mihin noin 90% suomalaisista uskoo ja oletin että sinä tarkoitit nimenomaan tätä rituaalia.
- ML213
Tapio522 kirjoitti:
"En suoraan sanoen ymmärrä, miksi olet sokea hedelmien suhteen.Harmittaa ja kovasti, miksi et herää tai etsi silmävoidetta".
---
Miten niin sokea?
Olenhan niin monta kertaa tuonut esiin, että Jumalan Sanasta luopuminen on suurta tänä aikana.
Sanonta "missä on kuriton kansa, sieltä puuttuu pyhä papisto", pitää paikkaansa.
Ei ihme, että hedelmät ovat huonoja, kun puhdas Jumalan Sanan saarna, lakina ja evankeliumina, alkaa käymään harvinaiseksi kirkoissamme.
Murhetta riittää, mutta Jumala antaa kyllä välillä ilonkin aiheita.
Hän ei jätä meitä yksin, onhan Jeesus luvannut olla kanssamme "JOKA päivä maailman loppuun asti" (Matt. 28:20).
Luota sinäkin tähän lupaukseen!Olenhan niin monta kertaa tuonut esiin, että Jumalan Sanasta luopuminen on suurta tänä aikana.
-----------
Miten kansa voi luopua Jumalan sanasta kun Suomalaiset eivät ole uudestisyntyneetkään.Tarkoitin juuri, miten lapsikasteessa ihminen ei uudestisynny eli tule Raamatulle kuuliaiseksi-uskoon.
Tässä on sinun sokeutesi.Kuvittelet Suomalaisten luopuneen jostain, vaikka he eivät ole olleet osallisia siitä, mistä luulet heidän luopuneen.
Eihän Raamatussa missään kohdin opeteta, miten jokin pakanakansa olisi Jumalaan uskova.Raamatussa on selkeä opetus maailmasta ja miten tästä maailmasta uudestisyntymisen kautta ihmiset erottautuvat Jumalan seurakunnaksi.Jeesus puhui, jopa piskuisesta laumasta, jotka seuraavat häntä.
Muuten kuulin tutkimuksesta, josta ilmeni miten kirkon piirissä on 8% uskovia ihmisiä.Tämäkin arkitodellisuus pitänee paikkansa.
Voi kun sinulla olisi mahdollista tutkia miten vauva varttuu aikuiseksi ihmiseksi, niin huomaisit mikä on arkitodellisuus.
Jotenkin sinun sydämmeesi syvälle on mennyt, miten ihmisestä tulee uskovainen kasvatuksen myötä.Ihminen kasvatus toiseen ihmiseen rajoittuu vain Sanan kylvämiseen.
Selkeytä, missä vaiheessa Suomen historia huomioiden on kansa ollut sydämmenuskossa Jumalaan.Siis uudestisyntyneitä.Nämä hedelmät haluaisin nähdä. asian jonka olen jo lukenut kirjoitti:
Puhuin nyt tuossa vauvojen pään valelemisesta eli ristiäisistä mihin noin 90% suomalaisista uskoo ja oletin että sinä tarkoitit nimenomaan tätä rituaalia.
Yksi kaste (Ef.4:5)"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" voi tapahtua missä iässä tahansa.
Varsinkin lähetysmailla kastetaan ensin aikuisia.ML213 kirjoitti:
-----------
Miten kansa voi luopua Jumalan sanasta kun Suomalaiset eivät ole uudestisyntyneetkään.Tarkoitin juuri, miten lapsikasteessa ihminen ei uudestisynny eli tule Raamatulle kuuliaiseksi-uskoon.
Tässä on sinun sokeutesi.Kuvittelet Suomalaisten luopuneen jostain, vaikka he eivät ole olleet osallisia siitä, mistä luulet heidän luopuneen.
Eihän Raamatussa missään kohdin opeteta, miten jokin pakanakansa olisi Jumalaan uskova.Raamatussa on selkeä opetus maailmasta ja miten tästä maailmasta uudestisyntymisen kautta ihmiset erottautuvat Jumalan seurakunnaksi.Jeesus puhui, jopa piskuisesta laumasta, jotka seuraavat häntä.
Muuten kuulin tutkimuksesta, josta ilmeni miten kirkon piirissä on 8% uskovia ihmisiä.Tämäkin arkitodellisuus pitänee paikkansa.
Voi kun sinulla olisi mahdollista tutkia miten vauva varttuu aikuiseksi ihmiseksi, niin huomaisit mikä on arkitodellisuus.
Jotenkin sinun sydämmeesi syvälle on mennyt, miten ihmisestä tulee uskovainen kasvatuksen myötä.Ihminen kasvatus toiseen ihmiseen rajoittuu vain Sanan kylvämiseen.
Selkeytä, missä vaiheessa Suomen historia huomioiden on kansa ollut sydämmenuskossa Jumalaan.Siis uudestisyntyneitä.Nämä hedelmät haluaisin nähdä.Kerro sinä ML213 puolestasi, mikä ON uskovien kasteen sisältö?
Toivon, että kukaan muu ei tule nyt väliin, että ML213 saa rauhassa vastata.
(Pari-kolme Raamatun paikkaa riittää perusteluiksi alkuunsa uskovien kasteen sisällöstä)- Alpo Ahola
yhtään missään kirjoitti:
Nyt meni taas magiikan puolelle.Kolmiyhteys ei ole mukana yhtään missään - se on vain ihmisen keksimä termi hänen yrittäessään ymmärtää sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki yhtä ovat.
Upotuksessa on mukana Jumalan Sana, kun meidät upotetaan Jeesuksen nimeen ja näin saamme Pyhän Hengen voiman, kun Jeesuksen veri on pessyt meistä synnit pois (vrt peso) ja olemme upotuksen haudasta nousseet samaistuen Jeesuksen ylösnousemukseen.Siis kolmiyhteyttäkö ei ole missään, kun "Isä, Poika ja Pyhä Henki yhtä ovat."
Selitä siis miten ei ole yhtä, vaikka Raamattu todistaa, että ovat yhtä ja itsekin todistat, että yhtä ovat. Miksi huopaat itsesi solmuun? - Alpo Ahola
yhtään missään kirjoitti:
Nyt meni taas magiikan puolelle.Kolmiyhteys ei ole mukana yhtään missään - se on vain ihmisen keksimä termi hänen yrittäessään ymmärtää sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki yhtä ovat.
Upotuksessa on mukana Jumalan Sana, kun meidät upotetaan Jeesuksen nimeen ja näin saamme Pyhän Hengen voiman, kun Jeesuksen veri on pessyt meistä synnit pois (vrt peso) ja olemme upotuksen haudasta nousseet samaistuen Jeesuksen ylösnousemukseen.Kolmiyhteys. Olen oppinut jehovalaisilta, ettei ole kolmiyhteyttä. Ilmeisesti myös adventistit ovat osin samoilla linjoilla. Kumpaa edustat, sillä oppisi kolmiyhteisen Jumalan kiellosta ei kuulu ainakaan luterilaisuuteen, arvoisa nimimerkki "yhtään missään"?
- Raamatussa
Alpo Ahola kirjoitti:
Kolmiyhteys. Olen oppinut jehovalaisilta, ettei ole kolmiyhteyttä. Ilmeisesti myös adventistit ovat osin samoilla linjoilla. Kumpaa edustat, sillä oppisi kolmiyhteisen Jumalan kiellosta ei kuulu ainakaan luterilaisuuteen, arvoisa nimimerkki "yhtään missään"?
Kolmiyhteyttä ei ole Raamatussa mainittu. Kolmiyhteys ei ole Jumala - kolmiyhteys ei voi toimia. Kolmiyhteys on vain ihmisen luoma käsite - eräänlainen epäjumala.
Silti Isä Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä - samaa olemusta. Ja tämä Jumala on se joka toimii ja elää ja voi hyvin. Miksi käyttää Jumalan tilalle käsitettä joka ei ole edes Raamatussa. Miksei termi käsite Jumala - Jahve - Jeesus kelpaa ?
Jostain syystä kirkko haluaa nyt eliminoida Jumalan pois käsitemaailmastaan. Nimi Jeesus on jo ikäänkuin bannassa ja korvattu tittelillä - Kristus. Johtuuko tämä kristinuskon Jumalan eliminointi kirkossa ekumeniasta, jossa jo nyt esivalmistellaan ekumeenista yhdistymistä katolisten, ortodoksien, muslimien, buddhien ja hindujen kanssa maailman rauhan nimissä yhdeksi suureksi kansainväliseksi kirkkolaitokseksi, joka myös käsitteellä suuri portto Raamatussa tunnetaan ? - Alpo Ahola
Raamatussa kirjoitti:
Kolmiyhteyttä ei ole Raamatussa mainittu. Kolmiyhteys ei ole Jumala - kolmiyhteys ei voi toimia. Kolmiyhteys on vain ihmisen luoma käsite - eräänlainen epäjumala.
Silti Isä Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä - samaa olemusta. Ja tämä Jumala on se joka toimii ja elää ja voi hyvin. Miksi käyttää Jumalan tilalle käsitettä joka ei ole edes Raamatussa. Miksei termi käsite Jumala - Jahve - Jeesus kelpaa ?
Jostain syystä kirkko haluaa nyt eliminoida Jumalan pois käsitemaailmastaan. Nimi Jeesus on jo ikäänkuin bannassa ja korvattu tittelillä - Kristus. Johtuuko tämä kristinuskon Jumalan eliminointi kirkossa ekumeniasta, jossa jo nyt esivalmistellaan ekumeenista yhdistymistä katolisten, ortodoksien, muslimien, buddhien ja hindujen kanssa maailman rauhan nimissä yhdeksi suureksi kansainväliseksi kirkkolaitokseksi, joka myös käsitteellä suuri portto Raamatussa tunnetaan ?Onko niin, että Raamatun asiasta (kolmiyhteys) esiin tuomat todistukset ovat vieraita. Pyhä Henki lähtee sekä Isästä, että Pojasta. Jumala joi kaiken Sanallaan. Jumala oli se Sana. Pyhä Henki toimii myös itsenäisesti, kuten Jumala ja Jeesus, mutta mikään ei toimi toisensa vastaisesti.
Sanot vahvasti: "Kolmiyhteyttä ei ole Raamatussa", mutta todistapa sanomisesi. Jos yrität todistaa, niin se todistus tulee rakentumaan Jumalan sanan kielloille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 216548
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 603677
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282937Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342712Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452496Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme252335Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 401753
- 241618