Kuinka tärkeät ovat alumiinivanteissa soviterenkaat? Multa puuttuu nyt toisesta takarenkaasta semmonen ku oli menny rikki...ei se tuntunu yhtään täristävän edes 120:n vauhdissa eli uskallanko ajaa sillä nyt vähän aikaa ennen kuin saan hommattua uuden??
Vanteiden Soviterenkaat
6
3810
Vastaukset
- -S-
Kaippa niiden muovikiekkojen tarkotus on asennettaessa keskittää vanne keskelle oikeaan kohtaan. Eihän sellasilla muovin paloilla muuta merkitystä luulis olevan?
Sen takia ne varmaan myös on että ne vanteet sopii mahdollimman moneen autoon vaikka on sama pulttijako niin keskiöt voi olla eri kokoisia. Tää mun käsitys niistä muovikiekoista, korjatkoon joku jos on jostain muusta kyse.- timo
vanteen pitää keskittyä navasta ei pyöränpulteista, ei kannata ajaa kauan ilman kohdisterenkaita.
- Vanne
On olemassa autoja joiden vanteet ovat ainoastaan mutterikeskitteiset. Joten voit kyllä huoletta ajella siihen asti kunnes saat hommattua soviterenkaan. Keskiön tiukkuus oli tärkeää ennen kun käytettiin laippamuttereita. Kartiot kyllä pitävät vanteen keskellä, soviterenkaat auttavat lähinnä asennusvaiheessa vannetta pysymään hollilla, varsinkin jos on pulttikiinnitys.
- Minäkin
Minä käytän samoja muttereita talvipeltivanteissa ja kesäaluissa, ei mitään ongelmaa jos ei vedä kesäaluja liian tiukalle jotta saa syksyllä auki. Mulla ainakin tuo mutterikartio keskittää aluvanteet hyvin, on muutenkin tiukat keskiön suhteen joten eivät voi "heittää" pahemmin.
- hmm
mulle tuli vanteissa mukana soviterenkaat, mutta en ole niitä koskaan käyttänyt. vanne istuu nyt tiukasti paikoillaan. en edes saanut vannetta sopimaan paikoilleen soviterenkaan kanssa.
- Mobi
Vaihdoin viikonloppuna yhteen autoon kesärenkaita, kaikki soviterenkaat jäivät napoihin, eivätkä pysyneet vanteissa. Ruuvimeisselillä sai kaivaa irti ja laittaa takaisin vanteisiin. Ihan toimiva ratkaisu, kunhan kiinnitys kestäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864