Mites semmonen toteutetaan, että jos vaikka Henkilö -taulusta luodaan lomake (ainoastaan päälomake), jossa on kentät "henkilönumero" ja "nimi", niin miten "nimi"-kentän saa päivittymään sen mukaan oikeaksi, mikä arvo on syötetty kenttään "henkilönumero"?
Ainut ratkaisu, minkä olen löytänyt, on kirjottaa "henkilönumero"-kentän ominaisuuksiin, kohtaan "Päivittämisen jälkeen" [Tapahtumatoimintosarja],
ja siihen taas visual basic koodi, joka hoitaa asian... Mutta luulis että tähän löytyisi helpompi vaihtoehto?
Accessin lomakkeet
kahvikuppi*
1
509
Vastaukset
- ihan suoraan
tieto siihen lomakkeen kenttään. Tee lomake vaikkapa ohjatulla toiminnolla, laita siihen perustaksi taulukko jonka tiedot haluat lomakkeeseen, valitse lomakkeeseen haluamasi kentät. Jos haluat tietoja haettavan useammasta taulukosta, tee ensin kysely ja sitten kyselyyn perustuva lomake. Kun näin olet luonut lomakkeen, siihen aina päivittyy kulloisenkin henkilön tiedot. Kun haluat sitten määrätyn henkilön tiedot näkyville, voit käyttää tietueiden suodatusta henkilötunnuksen, nimen tms. perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424310
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1354069- 643726
- 883562
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe653351- 862921
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142334