Mites semmonen toteutetaan, että jos vaikka Henkilö -taulusta luodaan lomake (ainoastaan päälomake), jossa on kentät "henkilönumero" ja "nimi", niin miten "nimi"-kentän saa päivittymään sen mukaan oikeaksi, mikä arvo on syötetty kenttään "henkilönumero"?
Ainut ratkaisu, minkä olen löytänyt, on kirjottaa "henkilönumero"-kentän ominaisuuksiin, kohtaan "Päivittämisen jälkeen" [Tapahtumatoimintosarja],
ja siihen taas visual basic koodi, joka hoitaa asian... Mutta luulis että tähän löytyisi helpompi vaihtoehto?
Accessin lomakkeet
kahvikuppi*
1
498
Vastaukset
- ihan suoraan
tieto siihen lomakkeen kenttään. Tee lomake vaikkapa ohjatulla toiminnolla, laita siihen perustaksi taulukko jonka tiedot haluat lomakkeeseen, valitse lomakkeeseen haluamasi kentät. Jos haluat tietoja haettavan useammasta taulukosta, tee ensin kysely ja sitten kyselyyn perustuva lomake. Kun näin olet luonut lomakkeen, siihen aina päivittyy kulloisenkin henkilön tiedot. Kun haluat sitten määrätyn henkilön tiedot näkyville, voit käyttää tietueiden suodatusta henkilötunnuksen, nimen tms. perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090