Minut ohittanut autoilija osui hieman peiliini oman autonsa peilillä Hämeenlinnan moottoritiellä. Mentiin selvittelemään asiaa tienpientareelle ja tutkittiin "törmäys"-paikkaa. Siinä menee usean kilometrin pituiselta matkalta tosiaan paksu pikivana juuri keskiviivojen kohdalla,eli viivoja ei "ole olemassa" ja kaveri totesikin: "koska kaistoja ei ole erotettu tuossa kohtaan,on kyseessä ollut yksi kaista ja siksi hänellä ei ole velvoitetta korvata mitään sillä hän ei ole teknisesti ollut millään ohituskaistalla tai mun kaistallani koska kahta kaistaa ei edes ole olemassa". Hän esitteli itsensä lakimieheksi,ja lähti pois ja jäin hölmönä katselemaan perävaloja.
Miten asiassa oikein pitäisi/piti menetellä? Koska tavallaanhan siinä tosiaan ei ole kahta kaistaa koska mitään kaistaviivoja ei ole näkyvissä..Mutta saisiko hän silti ohittaa minut noin?
Osuma motarilla!?
16
1537
Vastaukset
- Uskomitävaan
jos kerta vaan yks kaista,niin ohittaja saa vaikka ajaa ohitettavan yli jos vaan pystyy,vai saisko sittenkään.
- ?????
Joku potkaisee sinua munille ja sanoo:
- tämä ei ollut mikään nyrkkeilyottelu, jossa ei saa potkia, joten turha mennä valittamaan tuomarille; olen muuten poliisi. Good bye. - Niin se menee
Kai otit rekisterinumeron ylös jotta voit selvittää missä asuu.
Sitten vaan peili paskaksi ajatuksella "ohitin vaan tästä". Tyypillistä käytöstä röyhkeydessään!
autokoulussa väittivät että jos ei ole kaista merkintöjä, niin kaistoja on niin monta kuin autoja rinnakkain mahtuu 1 vastaantulija, ellei kyseessä ole yksisuuntainen tie, (jollaiseksi moottoritien voi periaatteessa laskea)
- ei edes juristilla
toivottavasti otit rekisteritunnuksen muistiin ja ilmoitat vaan poliisille että tuo törttöili liikenteessä ja vaurioitti autoasi.
Juristit on kyllä yksiä sanonko mitä... - piruuttani
tätä avausta vaimolleni, joka myös on lakimies. Vaimo totesi ykskantaan, että tuossa tilanteessa kaistamerkintöjen puuttumisella ei ole mitään merkitystä, joten haistakoon kyseinen lakimies vaan v*tun.
Kyllähän maalaisjärki nyt muutenkin ihmiselle kertoo, ettei törttöilyä kuitata sillä, että joku merkintä oli puutteellinen. Ei se oikeuta rikkomaan lakia esim. törmäilyn muodossa. Kyseiseltä lakimieheltä voisi myös kysyä, että jos hän tulkitsee kaistamerkintöjen puutteessa asian niin, ettei paikassa ollut kahta kaistaa, niin mitä helvettiä hän lähtee tunkemaan ohi samaa kaistaa käyttäen?
Ei nuo lakimiehet ole ihmisiä kummempia, eikä koulutus oikeuta rikkomaan lakia millään muotoa. Eikun vaan ilmoitusta tekemään, jätkä on kusessa koulutuksestaan huolimatta.
Vai oliko tämä joku provo?- sori vaan bois
Lakimies(ammattina muuten kamala: virastotyötä kasista kuuteen koko elämä pelkkää paperien lukemista) oli oikeassa. Jos ei kaistamerkintöjä ole,on jokaisella oikeus olettaa että kyseessä ei ole mikään "mielikuvitus"viivoilla eroteltu useampi kaistainen tie vaan yksikaistainen tie.
Vai voinko minä tunkea ohittamaan kapealla mökkitiellä (vahinkoa aiheuttaen) ja väittää kivenkovana että kyllä tässä on kyseessä mielestäni 3 kaistainen tie eikä yksikaistainen tie,kaistoja erottavia merkintöjä tosin ei nyt näy mutta minusta näin on!
Tiehallinto korvaa viimekädessä omat törppöilynsä,eli sen että kaistoja ei ole erotettu asianmukaisesti toisistaan. - -zorro-
...kaistalla SAA ohittaa auton, esim. leveäkaistatiellä...
- T.Halonen, tasavallan presi...
...kysypä siltä vaimoltasi, mitä hän luulee, olenko minä Suomen tasavallan presidentti sillä perusteella, että sanon olevani. Ei silti, eivät ne presidentitkään ihmistä kummempia ole.
- ...-.
Sillä, onko kaistaviivoja olemassakaan, ei ole mitään vaikutusta kaistojen määrään, eli moottoritiellä voidaan olettaa olevan kaksi kaistaa suuntaansa. Tuollaisessa törmäilyssä syyllinen on luonnollisestikin se, joka ei ole pysynyt omalla kaistallaan - kaistojen rajan voitaneen olettaa olevan asvaltin keskikohdassa, olettaen ettei paikalla ole tiemerkinnöin erotettuja pientareita tms. Sillä ei ole mitään väliä, kumpi oli ohittamassa.
- näin epäilisin
moottoritien varrella ole moottoritie kylttejä, mikä kertoo.että moottoritie on kyseessä, kyllä vasta puoli on maksaja, et sitten tajunnut edes ottaa rek, numeroa talteen. Yleensähän lakimies tarjoaa käyntikorttia. Olis ehkä kannattanut kutsua poliisi paikalle. Tuliko mitään vahinkoa?
- make
vähiä poliisivaroja tuhlata keskellä motaria yhden peilin tähden.
hommaa uusi peili ja käy vaikkapa pyöräpoikien kanssa neuvottelemassa jos ei muuten tule yhteisymmärrystä.
- öllölä
Jos kaistamerkinnät puuttuvat, on tiessä niin monta kaistaa kuin siihen mahtuu autoja rinnakkain. Lukee tieliikennlaissa. Eli kaveri on selvästi syyllinen. Mutta jos ei ole todistajia niin on vain sana sanaa vastaan ja voi olla aika vaikeaa saada enää jälkeenpäin korvauksia. Olisi pitänyt saada poliisit paikalle välittömästi tapahtuneen jälkeen tai saada kaveri kirjottamaan nimensä paperiin jossa myöntää osuneensa peiliisi.
- autonisti
niin sillä ei liene mitään merkitystä sen kanssa että ohittava törmäsi peiliisi. Vai saako normitielläkin ohittaessa kolhia toisia autoja?
Juristi varmaan naureskeli partaansa kun lähti.- Esittelen itseni presidentiksi
Mistä ihmeestä te päättelette, että kyseessä olisi ollut juristi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165363
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212761- 402318
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella422103Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332046Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131440- 381300
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257