Onko Hyvinkäällä hiekkakuoppia?
Jos on niin missä ne sijaitsee?
Hiekkakuopat
20
12856
Vastaukset
- juoksuhiekkakuopankaivaja
ainakin lohjanseläntiellä, Sonninmäessä (puolimatkan koulun ja sairaalan välissä), kaupungin monttu kulomäen vieressä, ventoniemen monttu hankotien (25-tie) ja uudenkyläntien kulmassa (siellä myös uimapaikka), hausjärvenkadun päässä, hikiäntien alussa mikroautoradan jälkeen, suomiehentien ja hankotien kulmassa. ei muuta kuin kartta käteen ja etsimään :)
- -..-
Ok, kiitos tiedosta. :)
- muuten
mieleen semmonen asia, et saaks noil hiekkakuopilla hengailla?
Kun oon kuullut et monet on käynyt koiriaan juoksuttamassa,ajelemassa mopoilla/pyörillä tai muuten vaan hengaillut hiekkakuopilla. Niin on onks se lailliselta kantilta luvallista?- SatamaJätkänPoika
Ventoniemen hiekkakuopille pääsy ehdottomasti kielletty, hiekkakuoppa on vaarallinen paikka menet sinne omalla vastuulla,siis älkää menkö sinne omistaja voi antaa vihtavuorenluppaa tai lapuansertiä.
- .....
SatamaJätkänPoika kirjoitti:
Ventoniemen hiekkakuopille pääsy ehdottomasti kielletty, hiekkakuoppa on vaarallinen paikka menet sinne omalla vastuulla,siis älkää menkö sinne omistaja voi antaa vihtavuorenluppaa tai lapuansertiä.
Ok, kiitos tiedosta.
Pikkunen epäilys olikin et hiekkakuopille ei sais luvallisesti mennä. Vaikka jotkut on mennytkin niin itse en oo sen takia viittinyt mennä kun ei oo ollut tietoa onko siel laillista oleskella. - muuten
..... kirjoitti:
Ok, kiitos tiedosta.
Pikkunen epäilys olikin et hiekkakuopille ei sais luvallisesti mennä. Vaikka jotkut on mennytkin niin itse en oo sen takia viittinyt mennä kun ei oo ollut tietoa onko siel laillista oleskella.tarkoittaa vihtavuorenluppaa ja lapuansertiä?
En oo aikasemmin kuullutkaan moisia sanoja. - SatamaJätkänPoika
Lue tuosta niin ymmärrät mitä nuo sanat tarkoittavat.
http://www.haapakoski.fi/karvala.htm - vihainen akka
Mun tietääkseni suomiehen monttu on kaupungin maalla ja sielä vaivihkaa käynytkin. Soitin ja kysyin lupaa ja minulta se evättiin.On se jumalauta ku minnekkään ei saa koiraansa viiä nykypäivänä.Mitähä piruu se haittaa jos yhen metrin levysen kaistaleen jossaa perä nurkassa tarvii siihe et koira saa juosta. Useimmilla montuilla on valvontakamerat tie sit mihin sojottaa ja sillee
- Jesse James
Uudenkyläntien/Ventoniemen sorakuopat ja niiden uimapaikat. Kävin tänään uimassa siellä. Löysin kaksi lampea. Kuin monta soramonttu-lampea siellä on? Oli muitakin uimareita siellä.
- Kesä uimari
No ainakin kaksi lampea. Kiva paikka ne soramontut. Nuotioitakin pidetty useammassa eri paikassa.
- PÄÄSY KIELLETTY
Hiekka- ja sorakuopat on soran- ja hiekanottoa varten olevia tuotantopaikkoja, ei mitään ihmisten huviksi tarkoitettuja.
- Timpermanni.
Jos tarkoitat Uudenkyläntien varressa olevia sorakuoppa lampia, niin kovasti tuolla näytti ihmisiä olevan ja osa uimassakin. Nuotiokin paloi ihmisillä parissa eri paikassa. Netissäkin oli juttua eri uimapaikoista (virallinen sivusto, ei mikään keskustelu palsta) ja siellä infoa tästä paikasta, joka luokiteltiin tosin epäviralliseksi, mutta erittäin viihtyisäksi ja suosituksi uimapaikaksi. Kiellosta ei tietoakaan. Löysin paikan kun Ridasjärveläiset neuvoivat minne kannattaa mennä uimaan.
- gas2
siis missä uudenkyläntien varressa?siis missä tää uudenkyläntie on? :D
- Jesse James
Hanko-Mäntsälä tietä Ridasjärventien risteykseen ja siitä käännös vastakkaiseen suuntaan kuin Ridasjärvelle, eli lännestä tultaessa oikealle. Se on se Uudenkyläntie, jota mäki ylös ja sen jälkeen jonkin matkaa tietä. Tien oikealla puolella sorakuoppa lammet. Löytyy kun maastoutuu tienvarren metsään ja hieman etsii.
- ukki2
On sitten vanha kaatopaikan pohja... Et sinne vaan uimaan!
- Pappa-3
Ydinjätteiden sijoituspaikka myös tää hiekkakuoppa uimapaikka... Et sinne vaan uimaan!
- gas3
hei se on kyllä lähde ja ollut siellä iät ja ajat että ei kyllä oo mikään kaatopaikka.Ite tyykkään käydä siel uimassa ku on pieni paikka eikä paljon ihmisiä ja koiriakin saa uittaa.Saatanpa mennä heti huomenna taas uinnille :)
- Kolmisormi Coppola
Saako siellä Uudenkyläntien varressa olevilla uimapaikoilla pitää nuotiota? Kun kävin siellä muutama viikko sitten, niin alueella oli lukuisia nuotion pohjan jälkiä ja yksi nuotio paloi ihmisillä.
- Minni--
Onko siellä Uudenkyläntien uimapaikoilla enemmänkin kuin 2 lampea?
- Hexa29
Itsekin reilusti aikuisiän puolella olevana järkevänä miehen kappaleena olen sitä mieltä, että pohjaveteen kaivetut montut ovat kyllä ihmisen oikeus käydä uimassa.
Aikanaan hiekkamontut annettiin lähes ilmaiseksi, kunhan sora liikkui paikasta toiseen, toisin sanoin ryöstettiin luontoa...
Ventoniemikään tuskin on kovin pahoillaan jos aluetta kunnioitetaan.
Nuotioita en suosittele ihan sen takia, että aluetta ei pilattaisi roskilla.
Pidetään ihmiset alueesta hyvää huolta, ettei tätäkin aluetta laiteta kieltoon verkoilla yms...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857545- 1015467
- 2664708
- 484632
- 653352
- 502748
- 562409
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222398Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412234