Lopetin sarjan katsomisen kesken

Pieleen, pieleen

Ei nyt mennyt ihan putkeen tämä sarjan seuraaminen Sub-TV:ltä. Sopivasti keksivät noita uudelleenjärjestelyitä juuri loppuratkaisujen yhteyteen. Kuten monelta muultakin, se "ensimmäinen loppuratkaisu" Lelandiin liittyen meni ohi esitysaikataulun muutosten johdosta. No niin meni tämä jälkimmäinenkin.

Ymmärtääkseni sarja on nyt päättynyt, ja viimeisenä viikonloppuna esitettiin kaksi jaksoa sekä la että su. Olin tuona viikonloppuna reissussa, eikä minulla ollut aavistustakaan siitä, että sarja olisi päättymässä, tai että esitysaikataulu poikkeaisi TAAS normaalista. Ohjelmoin siis lauantaille yhden jakson ajastimella tallennettavaksi. Kotiin palatessa huomasin lehdestä, että jaksoja olikin tullut kaksi, ja tulisi sunnuntainakin. Olen työssä käyvä ihminen ja minulla on paljon harrastuksia, on mahdotonta ajatella että jatkossa käyttäisin neljä tuntia viikossa sarjan seuraamiseen, ajattelin. Luulin siis esitystahdin jatkuvan samanlaisena, ja tein linjapäätöksen, että ostan sarjan DVD:nä, kun Sub-TV:n kautta sarjan seuraaminen ei kerta kaikkiaan kohtuudella onnistu.

En katsonut enää noita sunnuntain jaksoja, jotka siis tietämättäni olivatkin koko sarjan viimeiset, eikö niin? Vai onko sarjaa tehty enemmän?

Mistä sarjan saa ostaa DVD-boksina?

Mietin kyllä kaksi kertaa, ennen kuin alan seurata mitään jatkosarjaa Sub-TV:ltä uudelleen. Tämä Twin Peaks -kokemus oli aika turhauttava.

5

1371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wrapped in plastic

      sitä löytyy ainakin. toki myös netistä, esim. cdon.comista...

      • Pieleen, pieleen

        Kiitos tiedosta, ei kun Anttilaan!


    • tyylillään

      "Ymmärtääkseni sarja on nyt päättynyt, ja viimeisenä viikonloppuna esitettiin kaksi jaksoa sekä la että su."

      Kyllä, ne olivat viimeiset jaksot mitä sarjaa on tehty. Sen päälle on enää leffa Fire Walk With Me.

      "Ohjelmoin siis lauantaille yhden jakson ajastimella tallennettavaksi."

      No, se nyt on pitkälti oma moka, ettei ohjelmoi tallennuksia ohjelmatietojen perusteella, vaan mutu-tuntumalla. Itse olin hyvin kiinnostunut siitä miten Subtv aikoo mahduttaa kaikki tehdyt jaksot annettuun aikatauluun. Alunperinhän sarjan piti loppua jo viikkoa aikaisemmin, mutta lisäsivät sitten tuon viimeisen viikonlopun tuplajaksoineen.

      Minua asia kiinnosti niin paljon, että otin selvää etukäteen montako jaksoa on tehty (Wikipediasta löytyy ainakin englanniksi). Siksi osasin varautua siihen, että lopuksi tulee erikoisjärjestelyitä. Siirto pelkästään Subtv:lle oli kyllä yllättää.

      "Olen työssä käyvä ihminen ja minulla on paljon harrastuksia, on mahdotonta ajatella että jatkossa käyttäisin neljä tuntia viikossa sarjan seuraamiseen, ajattelin."

      No, minä tallensin koko sarjan ja aion katsoa sen kesälomalla maratonina. Ensimmäisen tuotantokauden (ensimmäiset 7 jaksoa) ehdin tosin jo toukokuussa katsoa. Jos ei lähetysaikana riitä aikaa, niin juuri sitä vartenhan tallentaminen on keksitty.

      "tein linjapäätöksen, että ostan sarjan DVD:nä"

      Fiksu päätös. Twin Peaks kestää katselua toisenkin kerran. Muista ostaa se leffa samalla. Itsekin ostan sen leffan, kun ei se ole näköjään miltään kanavalta tulossa lähiaikoina.

      • Pieleen, pieleen

        "No, se nyt on pitkälti oma moka, ettei ohjelmoi tallennuksia ohjelmatietojen perusteella, vaan mutu-tuntumalla."

        Näinhän se kai on. Olin reissuun lähdössä ja viime tuo sarjan ohjelmoiminen oli niitä viimeisiä toimenpiteitä ennen junalle lähtöä. Yrityksistä huolimatta ei löytynyt siihen lähtöön sellaista lehteä, joka olisi kertonut Sub-TV:n ohjelmat muutamaksi päiväksi eteenpäin. Paikallisen sanomalehden liite listasi vain kanavat ykkösestä neloseen...


    • samaa mieltä

      Samaa mieltä olen surkeista ohjelmajärjestelyistä.

      Itselleni tämä oli jo neljäs kierros Twin Peaksia. Aiemmin olen nähnyt sarjan kahdesti kokonaan, kerran "ensimmäisen suomalaisen kauden" eli ensimmäisen kauden muutaman jakson toista kautta. Tällä kertaa jäi kesken toisen kauden alkupuolella, kun yhtäkkiä ohjelmajärjestely muuttui. En odottanut, että viikonloppuna näytettäisiin kahta uutta jaksoa, sillä aiemminhan tuli yksi jakso sekä edellisen viikon jakson uusinta. Nopeasti ohjelmatietoja katsoessa oletin näin olevan myös jatkossa. Ja niinpä minulta jäi sitten yksi jakso välistä. Hupaisaa sinänsä, että kerrankin oli tarkoitus tallentaa koko sarja nauhalle. No, se siitä.

      Tuskin raaskin ostaa DVD:llä, eiköhän tuota sarjaa ole nyt nähnyt tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe