Syvältä pelastunut on paljon paremmissa asemissa mitä hengelliseen kasvuun tulee, kuin monet uskovien kotien lapset. Tämä ei ole yleistys, eikä aina paikkaansa pitävä, mutta käytäntö on osoittanut niin.
Syvältä synnistä pelastuneet kunnioittavat Jumalaa ja heille on kaikki uutta
mitä tulee hengelliseen elämään. Innolla eteenpäin.
Monesti uskovien kotien lapset ovat jo valmiiksi penseitä ja kuppikuntiin taipuvaisia. Heillä saattaa olla tieto miten olla mutta ei aina halua eikä voimaa. Asia on hyvin helppo havaita. Voivathan hekin tietenkin pelastua, kun vain tekevät parannuksen ja antavat elämänsä Jeesukselle.
En puhu omiani vaan asialla on Raamatun linja, joka on paljon anteeksi saanut se paljon rakastaa.
Umpimettästä paremmin tielle!
26
586
Vastaukset
- kaikkien kannattaa
ensin ryypätä, käyttää suonesisäisiä huumeita, harrastaa irtosuhteita, jotta voi sitten tulla uskoon ja on niin iiihanaa.
- frihet
Raamattu kyllä suosittelee toisin.
"Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei rakenna"
Kun vielä muistat, että sinä et voi tulla uskoon, jos Jumala ei sinua kutsu, niin ehkä on edullisempaa jo muutenkin olla noita edellä mainitsemisiasi syntejä tehdä.
Vaan itsehän päätät ja vastaat elämästäsi Jumalan edessä, kun hänelle asiasi kerrot, miksi valitsit tuon tavan. - Amos7
frihet kirjoitti:
Raamattu kyllä suosittelee toisin.
"Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei rakenna"
Kun vielä muistat, että sinä et voi tulla uskoon, jos Jumala ei sinua kutsu, niin ehkä on edullisempaa jo muutenkin olla noita edellä mainitsemisiasi syntejä tehdä.
Vaan itsehän päätät ja vastaat elämästäsi Jumalan edessä, kun hänelle asiasi kerrot, miksi valitsit tuon tavan.Se on veljeni kyllä kesä nyt!
Siunausta sinulle! - frihet
Amos7 kirjoitti:
Se on veljeni kyllä kesä nyt!
Siunausta sinulle!Käväsin tuossa Eestin puolella ja siellä oli yli 30 lämpöä ja kesä se on täälläkin.
Huomenna pyhä ja täytyy ystävien kanssa luontoon lähteä.
Yks pidempi matka vielä enne Juhannusta, sit meinaan ottaa lomaillen saa nähdä osaako sitä laiska edes lomailla.
Kyl se on niiku aloituksesta kävi ilmi, et ne jotka eivät ole eläneet muotojumalallisesti, niin niistä näkyy muutoski selvemmi ulospäin.
Meillä oli perhehoidossa yks kaveri, joka ei tieny mikä on raamatun ja hengellisen laulukirjan ero ja ku se tuli uskoon, nii kyllä se huomattiin kaupungilla.
Tosin Paavalin opetus roomalaiskirjeen eka luvusta pitäs olla muistuttamassa meitä muitakin, "minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima...
Siunaiusta siis sinulle, nyt täytynee vielä ulkoiluttaa koira ja käydä levolle. - Amos7
frihet kirjoitti:
Käväsin tuossa Eestin puolella ja siellä oli yli 30 lämpöä ja kesä se on täälläkin.
Huomenna pyhä ja täytyy ystävien kanssa luontoon lähteä.
Yks pidempi matka vielä enne Juhannusta, sit meinaan ottaa lomaillen saa nähdä osaako sitä laiska edes lomailla.
Kyl se on niiku aloituksesta kävi ilmi, et ne jotka eivät ole eläneet muotojumalallisesti, niin niistä näkyy muutoski selvemmi ulospäin.
Meillä oli perhehoidossa yks kaveri, joka ei tieny mikä on raamatun ja hengellisen laulukirjan ero ja ku se tuli uskoon, nii kyllä se huomattiin kaupungilla.
Tosin Paavalin opetus roomalaiskirjeen eka luvusta pitäs olla muistuttamassa meitä muitakin, "minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima...
Siunaiusta siis sinulle, nyt täytynee vielä ulkoiluttaa koira ja käydä levolle.Pidä mies avustuskuormista lepoa koko kesä. Olet sellainen mies että kyllä ne sulle laittaa aina jotain käteen ettei paljoo saa levätä.
Muistatko asian C?
Milloin mennään yhdessä tuonne rannikon yli yhdessä viemään kuorma? On tuota sapattia mutta kohta alkaakin tositoimet.
Isä ylennettiin kirkkauteen ja olimme vaimoni kanssa vierellä loppuun asti. Jos olisimme viimeisenä päivänä menneet kaksi tuntia myöhemmin kuten oli tarkoitus, olisimme myöhästyneet. Tuli vaan ajatus; nyt mennään. Luin Raamattua ja siunasin isää. Edellisenä iltana hän sanoi miltei viime sanoiksi; Jeesus on Herra!
Henkilökunta otti osaa ja toiset aivan halasi.
Hieno huomata kuinka kivikova liikemies muuttui ja pehmeni uskoontullessa. Tosin kilvoittelu kesti vain puoltoista vuotta ja suurin osa sairaalassa. Amos7 kirjoitti:
Pidä mies avustuskuormista lepoa koko kesä. Olet sellainen mies että kyllä ne sulle laittaa aina jotain käteen ettei paljoo saa levätä.
Muistatko asian C?
Milloin mennään yhdessä tuonne rannikon yli yhdessä viemään kuorma? On tuota sapattia mutta kohta alkaakin tositoimet.
Isä ylennettiin kirkkauteen ja olimme vaimoni kanssa vierellä loppuun asti. Jos olisimme viimeisenä päivänä menneet kaksi tuntia myöhemmin kuten oli tarkoitus, olisimme myöhästyneet. Tuli vaan ajatus; nyt mennään. Luin Raamattua ja siunasin isää. Edellisenä iltana hän sanoi miltei viime sanoiksi; Jeesus on Herra!
Hieno huomata kuinka kivikova liikemies muuttui ja pehmeni uskoontullessa. Tosin kilvoittelu kesti vain puoltoista vuotta ja suurin osa sairaalassa.Viimeinen voitelu on itsekäs ja törkeä teko kun koko elmänsä ajan on mahdollista tehdä mitä huvittaa vaikka rikoksia kun kuvittelee että kuolinvuoteella homma kuitenkin hoituu.
Pinochet on yksi kuuluisimpia kristittyjä kansanmurhaajia jolle tehtiin viimeinen voitelu.
Onneksi tuo pelastuminen on kuitenkin satua joka on uskovaisen mielikuvituksessa mutta se silti hyvin korostaa kyseisen henkilön moraalittomuutta.- frihet
Amos7 kirjoitti:
Pidä mies avustuskuormista lepoa koko kesä. Olet sellainen mies että kyllä ne sulle laittaa aina jotain käteen ettei paljoo saa levätä.
Muistatko asian C?
Hieno huomata kuinka kivikova liikemies muuttui ja pehmeni uskoontullessa. Tosin kilvoittelu kesti vain puoltoista vuotta ja suurin osa sairaalassa.Että läheisenne uskossa rajan ylityksen sai tehdä.
Tulee mieleen tuo psalmi 23:4 kun Daavid huomasi kuinka "rajaa lähestyessä Jeesus läheni, kun mainitsi jo eka kerran "sinä" sanan, aiemmin käytti vielä "hän" sanaa.
Joten toivotaan, että ihmiset löytäisivät turvan Jumalasta oikeaan aikaan.
Kuormista sen verran, että ensi viikolla piti suurempi lähetys lähteä sinne noin 110 kuutiota, mut nyt luultavasti lähtee vain parikyt kuutiota ja kolme henkilö autoa lisäksi.
Tosi on, että ajaa sais vaikka yötä päivää, ku soittoja tulee taas ihan mahdottomasti, ehkä kevät siihen osa syyllinen.
Eilen illallakin vielä ovelta kävivät kyselemässä, josko tulisin hakemaan.
Onneksi on vaimo, joka osaa sanoa ei, sillonki kun minä jo meinaan kenkiä jalkaan vetää.
Kyllä me varmaan voidaan suunitella matka, mut en enää lupaile liikoja.
Toivon että Herra avais uusia ovia ja saisin jo jättää tän tehtävän toisten käsiin, kun selkäkin muistuttelee aina silloin tällöin, eli ei enää tuo terveyskään ole se paras.
Vaikka eihän se kait nii noloa ois, jos saappaat jalassa täältä matkansa päättäs, eli tehdään työtä kun on päivä.
Peku raasu se jaksaa taistella tutkainta vastaan kiivaasti, vaan notkistuu ne pekulaistenkin polvet, toivotaan ettei liian myöhään.
Se on muuten valtavan siunattua jo huomata, kun on Jumalan johdatuksessa, eli Hän saa näyttää ja ohjata purtamme oikeaan ja juuri oikealla ajalla oikeassa paikassa.
Rukous on yksi mahtava opas tuossakin asiassa. - Amos7
Pe.ku kirjoitti:
Viimeinen voitelu on itsekäs ja törkeä teko kun koko elmänsä ajan on mahdollista tehdä mitä huvittaa vaikka rikoksia kun kuvittelee että kuolinvuoteella homma kuitenkin hoituu.
Pinochet on yksi kuuluisimpia kristittyjä kansanmurhaajia jolle tehtiin viimeinen voitelu.
Onneksi tuo pelastuminen on kuitenkin satua joka on uskovaisen mielikuvituksessa mutta se silti hyvin korostaa kyseisen henkilön moraalittomuutta.Joko olet itsellesi tilannut viimeisen voitelun? Minulle asia on tuntematon ja se ei pelasta ketään. Vain parannuksen teko ja usko Jeesukseen voi pelastaa, jopa sinutkin.
Tulet olemaan jokatapauksessa Jeesuksen edessä ja polvillaan, halusit tai et. Minusta se kannattaa tehdä vapaaehtoisesti ennen kuin on se pakon hetki.
Maista ja tutki Pekku kuinka Herra on hyvä!
- että et yleistä...
.....
- Mietin tässä,
että kuinka voi antaa elämänsä Jumalalle ennen kuin on saanut elämän? Sä kirjoitat, että "Voivathan hekin tietenkin pelastua, kun vain tekevät parannuksen ja antavat elämänsä Jeesukselle".
Parannus pitää tehdä ja uskoa Herraan Jeesukseen, mutta "vanhan elämän pitää kuolla" eikä sitä voi antaa Jumalalle. Meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin.
Mun mielestä painotetaan uskon kustannuksella "elämän antamista Jeesukselle". Raamattu kehottaa tekemään parannuksen eli mielenmuutoksen, kääntymään ja uskomaan Herraan Jeesukseen. Sitten "kuolleista eläviksi tultuanne antakaa itsenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle".
Vanhan on kuoltava käytännössä niin kuin se on ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ristille. Ristin tie on kaita, portti on ahdas ja harvat menevät siitä sisälle elämään, koska siitä kulkeminen johtaa Itsen syöksemiseen ihmissydämen valtaistuimelta ja Itsen kuolemaan, oman tahdon taipumiseen Jumalan tahtoon ja Herran Jeesuksen tulemiseen sydämen sisimpään hallitsijana ja kuninkaana.
Suokoon Jumala armossaan meille laupeutta, että tämä saa tapahtua, sillä vasta sitten voimme olla maan suolana ja hukkuvien valona, Jumalalle kaikeksi kunniaksi.- Amos7
Raskasta oli tuo teksti, aivan kuin Pyhä Henki ei olisi mukana. Oletko uskossa?
Kyllä tekstisi totta on.
Antaa elämänsä Jeesukselle on sama asia kuin tulla uskoon Jeesukseen. Se löytyy kyllä Raamatusta kun luet.
- ..................
" Syvältä pelastunut on paljon paremmissa asemissa mitä hengelliseen kasvuun tulee, kuin monet uskovien kotien lapset."
tässä siis vanha linnavenkula kertoo kuinka mpaljon hän on muita parempi ihminen, muita uskoviakin parempi. Just.- frihet
Oletko uskossa?
Minä vaa aattelin, ku Jumala kehoittaa meitä hylkäämään syntinsä ja ei itsekään muista meidän syntejämme, kuinka sinä jaksat toisten synnit muistaa???
Vai oletko muuten vain katkera Aamokselle??? frihet kirjoitti:
Oletko uskossa?
Minä vaa aattelin, ku Jumala kehoittaa meitä hylkäämään syntinsä ja ei itsekään muista meidän syntejämme, kuinka sinä jaksat toisten synnit muistaa???
Vai oletko muuten vain katkera Aamokselle???sinun kirjoituksistasi? Ilmankos sinun passaakin perverssiä tarinaa tänne suoltaa evankeljumin höysteeksi.
- frihet
Työmies2 kirjoitti:
sinun kirjoituksistasi? Ilmankos sinun passaakin perverssiä tarinaa tänne suoltaa evankeljumin höysteeksi.
Missäs vuorossa sinä oot ollu, vai kävitkö rääppiäisissä siel pileissä?
Onhan minulla hyvä kun sinä sentään miehe, eiku vaimos kanssa pidät listaa synneistä.
- Olisko syytä?
"En puhu omiani vaan asialla on Raamatun linja, joka on paljon anteeksi saanut se paljon rakastaa".
Edellä olevan lainauksen mukaan Amoksen pitäisi rakastaa paljon, vaan missä näkyy Amoksen rakkaus niitä monia keskustelijoita kohtaan joita hän on tällä palstalla parjannut? - ML213
Kyllä tätä aloitusta tukee Raamatun ilmoitus.En muista ulkoa Raamatun kohtaa, mutta jotenkin....se paljon rakastaa (Jeesusta), joka on paljon saanut syntejä anteeksi.
- Peku `
Milloin aiot nousta tielle?
Tarkoitatko vertauksillas omaa raakaa rikostaustaa jälleen ja se tietenkin on 10 pistettä Jumalas silmissäå.
Kirjoituksies perusteella voi vaan arvailla nouseeko Amoksen käsi suosta edes maanpäällisissä asioissa.- saitko?
Saitko työmiehen kanssa hommat hoidettua?
- Amos7
Kerrohan sinä mikä on se raaka rikostausta?
- Peku `
Amos7 kirjoitti:
Kerrohan sinä mikä on se raaka rikostausta?
Minä kun en ala kehuskelemaan sinun rikostaustaasi.
Ite jatkuvasti jo sillä ylpeilet. - Amos7
Peku ` kirjoitti:
Minä kun en ala kehuskelemaan sinun rikostaustaasi.
Ite jatkuvasti jo sillä ylpeilet.Juuri teit rikoksen syyllistymällä kunnianloukkaukseen, olet siis rikollinen!
Miltä tuntuu kun huomaa olevansa rikollinen?
- ML213
Jos ihminen on syntynyt ns uskovan kodin lapseksi ja vanhemmat ovat ohjanneet hyviin tapoihin ja siten hän on saanut kasvaa turvallisessa ympäristössä .On saanut seurata läheltä lapsesta saakka uudestisyntyneiden ihmisten elämää.
Hänen varttuessa aikuiseksi, niin uskon hänellä olevan erittäin pieni muutos elämässään , jolloin hän uudestisyntyy.Hänhän voi olla vain ns pienipaheellinen ihminen.Rehellinen ja raitis.
Taas syvälle synninelämään ohjautunut ihminen huomaa uudestisyntymisen vaikuttavan muutoksen kuin yö ja päivä ja siksi hän mieltää uudestisyntymisen erittäin selkeästi ja siis koko uksoontulon,- aina hedelmiä myöten.
Ei tarvitse kinastella missä vaiheessa hän on kokenut uudestisyntymisen.Lapsikasteessa vai uskovien kasteeessa vai uudestisyntymisessään ennen kastetta.Nämä voimakkaan elämän muutokset selkeästi tukevat Raamatun ilmoituksia.Maailmassa elämistä ja siirtymistä uudestisyntymisen kautta Jumalan seurakuntaan uutena luomuksena.- Amos7
Sinä ainakin käsitit aloitukseni aivan oikein. Moni ei ehkä edes halua käsittää sitä.
Frihet on toinen joka ymmärtää aloituksen.
Huvittavinta lienee kun joku rakkaudeton sanoo minun parjaavan aloituksessa. :D - Weijo.
Amos7 kirjoitti:
Sinä ainakin käsitit aloitukseni aivan oikein. Moni ei ehkä edes halua käsittää sitä.
Frihet on toinen joka ymmärtää aloituksen.
Huvittavinta lienee kun joku rakkaudeton sanoo minun parjaavan aloituksessa. :DTähän sopinee seuraavan linkin takana olevat kysymykseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000026805641
- ainakaan minun
kohdallani! Vaikka olen uskovan kodin lapsi, niin olen saanut rakastaa Jeesusta silti, tai juuri siitä syystä, paljon! Olen pelatunut tuhannesti enemmän kuin sellainen joka on rypenyt kaikenmaailman kuralätäköissä ja synneissä! Ja mikä parasta! Uskoni toimii käytännössä! Kun rukoilen Herralta asioita, niin saan usein pikavastauksia, tosin en aina! Minun turvanani on Ikiaikojen Jumala ja minua kannattavat Iankaikkiset käsivarret! Minulla on suuri lepo ja rauha Kristuskessa. En tarvitse joka päivä surkutella tilaani, sillä tunnen Herrani läheisyyden kaikkialla! Olimpa sitten kotona, luonnossa, kaupoissa, tai kuuntelemassa musiikkia , joka ei aina ole välttämättä nk. hengellistä. Minulla on suora yhteys Herrani kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3512163IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk511695Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541353Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.891254- 1431198
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021171Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.851102Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten91088Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701067Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48992