Kuolemanpelko...

Rasittaa...

Hei!

Olen 18-vuotias nuori nainen, jolle on tullut rytmihäiriöitä ja univaikeuksia. Minulla on suunnaton pelko, että kuolen sydänkohtaukseen. Itken paljon, saan paniikkikohtauksia, en uskalla mennä nukkumaan hyvä kun olla yksin. Pelottaa, en tiedä mitä pitäisi tehdä? Olen niin solmussa. Pelkään sydämeni pettävän. :( Onko tässä Suomen maassa yhtään ihmistä, jolle kuolemanpelko on tuttua? En halua olla yksin!

36

3707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      aika selkeästi paniikkihäiriön/masennuksen oireita. Vai onko sinulla diagnosoitu rytmihäiriö?

      Rohkeasti vain tohtorin juttusille. Luulen, että joku ssri lääke voisi auttaa kummasti. :)

      • olen...

        Välillä on rytmihäiriöitä ja pelkään kuolenko niihin. Olen käynyt lääkärillä. Kyllä sekin epäili jonkin asteista paniikkikohtausta..


    • oikeasta paikasta

      Harvoin 18 v. kuolee sydänkohtaukseen, joten pelkosi on enemmänkin psyykkistä. Jos olet käynyt lääkärintarkistuksessa jossa sydänvian mahdollisuus on poistettu niin kärsinet oireista, joissa keskustelu voisi auttaa selventämään miksi pelkäät kuolevasi jne. Eikö lääkäri neuvonut mistä saisit apua jos kyseessä on paniikkihäiriö? Nuorilla on onneksi paikkoja jossa voi käydä puhumassa ongelmista, käy kaupunkisi/kuntasi nettisivuilla. Monet pelkäävät kuolemaa joten et ole yksin!

    • minä999

      mulakin on kuolema pelkoa. koska mulla on astma

      • apusi

        ja voit kokonaisvaltaisesti hyvin. Hoitamattomana astma tappaa tänäkin hyvänä aikana. Nyt riippuu paljon itsestäsi. Jos olet allerginen Koiralle esim: sijoita se hyvään kotiin jne. Elämä menee ensin sekaisin.. mutta, kun aika on kyllä se alkaa taas järjestyäkin vuorostaan.

        Minulla myös on astma ja homeallergia (niin paha kun voi olla) josta yritän pysytellä yhtäkaukana kun itä on lännestä sillä se laukasee kohtauksen. Tulen toimeen aika ajoin ilman lääkkeitä, mutta kun hometta tulee luontoon syksyn keväin luonnon kiertokulkuun. Siihen kuuluvaa hometta on vaikea mennä pakoon: Eipä auta, pakko turvautua lääkkeisiin ja sittenkään en voi mennä metsään poimiin marjoja kun jo n. 30 min oleskelun jälkeen ääni menee ja olo alkaa tuntumaan kuumeiselta jne. Oli pakko hyväksyä että, joku muu poimii mustikat ym. kuin minä.
        Niinpä kaikki on hyvin aihetta pelkoon ei ole! Aikansa sekin vie päästä sopuun.. satuin pääsemään siispä varmasti pääset sinäkin! Pidä HYVÄÄ huolta itsestäsi!! Et kuole astmaan(pelko pois!) ainakaan kun "raivaat" altistavat" asiat pois arjesta sekä juhlistasi. Elämän iloa ja positiivisuutta, kerro välillä mitä kuuluu?


    • apusi

      on onneksi takanapäin ja lohduksi sinullekin etteivät rytmihäiriöt aina ole vakavia vaikka tuntuisivat miten pahoilta. Tyttäreni kuoleman jälkeen minulla oli rajuja sydämenrytmihäiriöitä. Ja yksi sydänkartiologi tutki sydämeni ja sanoi ettei vikaa ole. Minä kysyin miksi sitten tällaiset tuntemukset; hengenahdistusta, rinnassa puristuksen tunne joka säteilee käteen kuin suonenvedossa sormet koukistuu. Hän sanoi sinulla ei ole mitään hätää kun sydän itse korjaa ns. virheensä mutta jos se ei korjais sitten meillä olis töitä ja hätä! Olihan näitä tuntemuksia vielä sittenkin mutta kun niitä tuli ajattelin että, siinäpähän "korjaat" virhe lyönnit ja teekkin sitten perusteellista työtä! Jotenkin se helpotti sitä että, muka kuolisin ja nämä olisi tappavia. Pyrin tekemään siitä paradoksin eli kääntämään uhan hyödyksi ja nythän nuilta(rytmih.) on saanut elää rauhassa. Veljen vaimolla oli samajuttu ja kait hänenkin on helpottanut kun vikaa ei löytynyt.
      Toivottavasti sinäkin jaksat "taistella" ja aurinko paistaisi sinullekin. Saisit nauttia kesästä. Mitä itse kuolemanpelkoon tulee siitä sinun pitää ehottomasti päästä puhumaan vaikka lääkärille jos muuta keskustelu apua et saa. Kuolemanpelko on varmaan kaikilla ihmisillä luonnollinen "pakko" asia jonka joko ohittaa tai jää siihen. Minäkin jäin mutta, pääsin irti ja jo ennen parannuksen armoa. Tsemppiä!

      • pelottaa...

        Hei!

        Syämen ekg on otettu paristi, eikä siinä ole ollut mitään mikä viittaisi johonkin sydänsairauteen. Sivuääniä ei kuulu, verenpaine on hyvä kun vain voi olla. Rytmihäiriölääke on tasannut liian nopean leporytmini nukkuessa ja ne muljahdukset ovat yöllä loppuneet. Kyyllähän niitä muljahduksia tulee kun lääkkeen teho loppuu.
        Kuolemnapelko vain pahentaa oireita, kuten hengitys tiheentyy, rintaan koskee. Ne on paniikkikohtauksen oireita.
        Suurin pelkoni vain on että sydämeni yht`äkkiä pysähtyy ja se ajatus estää minua elämästä. :(


      • pikku myy
        pelottaa... kirjoitti:

        Hei!

        Syämen ekg on otettu paristi, eikä siinä ole ollut mitään mikä viittaisi johonkin sydänsairauteen. Sivuääniä ei kuulu, verenpaine on hyvä kun vain voi olla. Rytmihäiriölääke on tasannut liian nopean leporytmini nukkuessa ja ne muljahdukset ovat yöllä loppuneet. Kyyllähän niitä muljahduksia tulee kun lääkkeen teho loppuu.
        Kuolemnapelko vain pahentaa oireita, kuten hengitys tiheentyy, rintaan koskee. Ne on paniikkikohtauksen oireita.
        Suurin pelkoni vain on että sydämeni yht`äkkiä pysähtyy ja se ajatus estää minua elämästä. :(

        Olen neljän lapsen äiti ja minulla on myös samanlaisia oireita!Pelkään sitä että kun yöllä menen nukkumaan éttä en enää herää aamulla! Asia on tosi hankala kun jos ei nuku niin kaikki oireet vaan pahenee..Nyt mulle on vielä kaiken lisäksi tullut uusi oire rinnan sutumassa, tuntuu siltä kun sähköisku menis rinnasta läpi(ei käy kipeetä) ja se on tosi inhottavaa..Kävin tästä vaivasta eilen lääkärissä ja se ei oikein osannut sanoa että mikä se oli se kyllä epäili lisälyöntejä? No rytmihäiriö minulta on saatu sydänfilmille ja syön sitä varten ranoprin nimistä lääkettä..olen myös ollut kaksi kertaa holter seurannassa joista kummatkin sisälti rytmihäiriöitä mutta ne oliu vaarattomia...Ja kuolemanpelko on vaivannut siitä lähtien kun tulin äidiksi...


      • harvoin tulee
        pikku myy kirjoitti:

        Olen neljän lapsen äiti ja minulla on myös samanlaisia oireita!Pelkään sitä että kun yöllä menen nukkumaan éttä en enää herää aamulla! Asia on tosi hankala kun jos ei nuku niin kaikki oireet vaan pahenee..Nyt mulle on vielä kaiken lisäksi tullut uusi oire rinnan sutumassa, tuntuu siltä kun sähköisku menis rinnasta läpi(ei käy kipeetä) ja se on tosi inhottavaa..Kävin tästä vaivasta eilen lääkärissä ja se ei oikein osannut sanoa että mikä se oli se kyllä epäili lisälyöntejä? No rytmihäiriö minulta on saatu sydänfilmille ja syön sitä varten ranoprin nimistä lääkettä..olen myös ollut kaksi kertaa holter seurannassa joista kummatkin sisälti rytmihäiriöitä mutta ne oliu vaarattomia...Ja kuolemanpelko on vaivannut siitä lähtien kun tulin äidiksi...

        18 vuotiaalle sellaista,ellei ole sydänvikaa.Paniikkioireita ne ovat,ja eivät vaarallisia.Käy hakemassa lääkkeitä paniikkioireihisi.Kuolema tulee sitten kun on aika kukaan ei siltä välty,mutta miksi surr ennenaikojaan ?


      • Anonyymi
        pelottaa... kirjoitti:

        Hei!

        Syämen ekg on otettu paristi, eikä siinä ole ollut mitään mikä viittaisi johonkin sydänsairauteen. Sivuääniä ei kuulu, verenpaine on hyvä kun vain voi olla. Rytmihäiriölääke on tasannut liian nopean leporytmini nukkuessa ja ne muljahdukset ovat yöllä loppuneet. Kyyllähän niitä muljahduksia tulee kun lääkkeen teho loppuu.
        Kuolemnapelko vain pahentaa oireita, kuten hengitys tiheentyy, rintaan koskee. Ne on paniikkikohtauksen oireita.
        Suurin pelkoni vain on että sydämeni yht`äkkiä pysähtyy ja se ajatus estää minua elämästä. :(

        Älä pelkää suotta että kuolet, et tule kuolemaan masennukseen ja paniikki häiriöön . Minäkään en kuollut vaikka olin ihan varma että loppu häämöttää .
        Se oli kamalaa aikaa ja paniikki kohtaukset olivat rajuja itku kurkussa parikertaa jouduin soittamaan naapurin ovikelloa kun pelkäsin ola yksin ja mies oli töissä .ämutta tälläiset häiriöt menee aina ohi vaikka sinun on juuri nyt sitä vaikea uskoa , mutta se menee ohitse aina. Saattaa ottaa aikaa, ja ainahan voi syödä pienen annoksen lääkkeitäkin jotka auttavat ettei paniikki tule niin usein päälle..
        Joten usko pois että se menee ohitse vaikka juuri nyt tunnet ettet koskaan enää tule ennallesi mutta tulet ennallesi ihan varmasti


    • toivoa

      Sinulla on tod. näk pahemman luokan paniikkihäiriö, joka voi myös aiheuttaa
      rytmihäiriöitä sekä pelkotiloja, varsinkin yöllä.

      Suosittelen kääntymään lääkärin puoleen ja
      hankkimaan beetasalpaajat. Ne rauhoittaa sykkeen n. puoli tuntia lääkkeen oton jälkeen ja ovat
      hinnaltaan edullisia. (100 kpl n. 5€).
      Lääke otetaan aamuisin, koska illalla otettuna
      se voi vaikuttaa unimaailmaan, eli aiheuttaa
      painajaisia.

      Itse sain ne rytmihäiriöihin n. vuosi sitten
      ja ovat toimineet, pumppu käy tosi tasaisesti.
      Sitä ennen sain niin pahoja "rytmäreitä" että
      pyörtyilin, mm löysin kerran itseni takkinaulakon alta... Beetasalpaaja on auttanut
      tosin alussa unet olivat aika sekavia!

      Minulla on myös todettu paniikkihäiriö (autolla ajaessa, olen ollut pahassa kolarissa) ja siihen on oma lääkkensä jonka otan vain tarvittaessa.
      Se väsyttää ihan hurjasti, joten koitan ottaa
      niin harvoin kun mahdollista.

      Tuskin kuolet noin nuorena sydäriin, tosi
      epätodennäköistä. Ystäväni kuoli siihen joulun
      alla, hänellä oli 2 sydämen pääsuonista täysin
      tukossa, eli sepelvaltimotauti. Sen kehittyminen vie aikaa vuosia. Ikää hänellä oli 45 v.

      Joten et sydämen puolesta varmaankaan ole missään riskiryhmässä, mutta paniikin syyt
      kyllä kannattaisi selvittää lääkärin tai
      psykoterapeutin kanssa, että elämä alkaisi hymyillä sinullekkin :o)

      Kauniita kesäpäiviä sinulle, nauti aurigosta, se kohottaa aivojen serotoniinitasoa :o)

      • beetasalpaajat..

        Sain beetasalpaaja lääkkeet. Lääkäri kehotti ottamaan ennen nukkumaan menoa, koska yöllä ne on pahimmillaan. Painajaisia ei ole tullut. Ne on kyllä tasoittaneet rytmiä. Kuinka pitkään sulla vaikuttaa se yksi lääke? Koko päivän?


      • salpaaja
        beetasalpaajat.. kirjoitti:

        Sain beetasalpaaja lääkkeet. Lääkäri kehotti ottamaan ennen nukkumaan menoa, koska yöllä ne on pahimmillaan. Painajaisia ei ole tullut. Ne on kyllä tasoittaneet rytmiä. Kuinka pitkään sulla vaikuttaa se yksi lääke? Koko päivän?

        Ei se ihan koko päivää vaikuta, illasta alkaa
        yleensä taas "jytinät". Mulla on Orloc 5 mg
        1 krt / pvä. Samaa käytetään myös migreeninestoon.
        Mulla on yleensä aamusta epäsäännöllinen rytmi.
        Jos on verenpainemittari, niin sillä voi aika
        helposti tsekata sykkeen. Seurailin alkuun pari
        kuukautta, nyt alkaa olla jo näppituntuma tähän
        hommaan.

        Se ystäväni, joka kuoli sydänkohtaukseen oli
        ex-mieheni (myöhemmin ystäväni) ja meillä on
        yhteinen 14 v tyttö. Molempien puolelta siis
        huonot geenit. Tytön sydän on nyt tutkittu, ei
        vielä toistaiseksi ole ongelmaa, toivottavasti
        ei tulekkaan. Me kaikki harrastetaan urheilua,
        esim. exäni pelasi lätkää ja juoksi maratoneja
        mutta sekään ei säästänyt sydänkuolemalta.

        Jos olisi ajoissa saanut lääkkeet sepelvaltimotautiin niin ehkä olisi yhä elossa.
        Mutta kun suomalainen mies on niiiin jäärä,
        lääkäriin mennään vaan jos on pää kainalossa!
        Oli kyllä pelikavereille valittanut rintakipua
        ja käden puutumista.

        Huomenna olisi haudanlaittopäivä, vaikea paikka siis meille. Hän kuoli jääkiekkoharkkojen jälkeen kotiinsa, tyttö katsoi viimeiset
        elinminuutit ja minä elvytyksen loppuun asti
        kunnes kannettiin ruumisautoon. Rankka paikka.


      • kirjoittaja...
        salpaaja kirjoitti:

        Ei se ihan koko päivää vaikuta, illasta alkaa
        yleensä taas "jytinät". Mulla on Orloc 5 mg
        1 krt / pvä. Samaa käytetään myös migreeninestoon.
        Mulla on yleensä aamusta epäsäännöllinen rytmi.
        Jos on verenpainemittari, niin sillä voi aika
        helposti tsekata sykkeen. Seurailin alkuun pari
        kuukautta, nyt alkaa olla jo näppituntuma tähän
        hommaan.

        Se ystäväni, joka kuoli sydänkohtaukseen oli
        ex-mieheni (myöhemmin ystäväni) ja meillä on
        yhteinen 14 v tyttö. Molempien puolelta siis
        huonot geenit. Tytön sydän on nyt tutkittu, ei
        vielä toistaiseksi ole ongelmaa, toivottavasti
        ei tulekkaan. Me kaikki harrastetaan urheilua,
        esim. exäni pelasi lätkää ja juoksi maratoneja
        mutta sekään ei säästänyt sydänkuolemalta.

        Jos olisi ajoissa saanut lääkkeet sepelvaltimotautiin niin ehkä olisi yhä elossa.
        Mutta kun suomalainen mies on niiiin jäärä,
        lääkäriin mennään vaan jos on pää kainalossa!
        Oli kyllä pelikavereille valittanut rintakipua
        ja käden puutumista.

        Huomenna olisi haudanlaittopäivä, vaikea paikka siis meille. Hän kuoli jääkiekkoharkkojen jälkeen kotiinsa, tyttö katsoi viimeiset
        elinminuutit ja minä elvytyksen loppuun asti
        kunnes kannettiin ruumisautoon. Rankka paikka.

        Saan yön nukuttua hyvin niillä beetasalpaajilla eikä ne jytinät enää kurkussa tunnu. Olen vaan nähnyt öisin paljon unia. En painajaisia, sellaisia omituisia vaan. :)
        Mulla on korkea syke ja noiden lääkkeiden avulla se laskee 60 ja olen paljon rauhallisempi. Nyt kun olen illalla mennyt nukkumaan, olen yrittänyt ajatella kaikkea muuta kuin kuolemaa, niin olenkin sitten nukahtanut.
        Väsyttääkö sinua nuo beetasalpaajat tai väsyttivätkö ne alussa? Vaikka on nukkunut sikeän unen yli 9 tuntia tuntuu että vielä väsyttää. :(
        Päivisin yritän tehdä kaikkea ettei kuolemaa ajattelisi, mutta en saa tehtyä niin paljoa asioita, etteikö se joskus mieleen palaisi.


      • Anonyymi

        Tuo että lääke otetaan aina aamulla ei ole kaikille hyvä, moni ottaa illalla ja voi siten paremmin tavallisesti sanovat että aamulla on otettava mutta ollaan erilaisia ja erilaiset edellytykset


      • Anonyymi
        salpaaja kirjoitti:

        Ei se ihan koko päivää vaikuta, illasta alkaa
        yleensä taas "jytinät". Mulla on Orloc 5 mg
        1 krt / pvä. Samaa käytetään myös migreeninestoon.
        Mulla on yleensä aamusta epäsäännöllinen rytmi.
        Jos on verenpainemittari, niin sillä voi aika
        helposti tsekata sykkeen. Seurailin alkuun pari
        kuukautta, nyt alkaa olla jo näppituntuma tähän
        hommaan.

        Se ystäväni, joka kuoli sydänkohtaukseen oli
        ex-mieheni (myöhemmin ystäväni) ja meillä on
        yhteinen 14 v tyttö. Molempien puolelta siis
        huonot geenit. Tytön sydän on nyt tutkittu, ei
        vielä toistaiseksi ole ongelmaa, toivottavasti
        ei tulekkaan. Me kaikki harrastetaan urheilua,
        esim. exäni pelasi lätkää ja juoksi maratoneja
        mutta sekään ei säästänyt sydänkuolemalta.

        Jos olisi ajoissa saanut lääkkeet sepelvaltimotautiin niin ehkä olisi yhä elossa.
        Mutta kun suomalainen mies on niiiin jäärä,
        lääkäriin mennään vaan jos on pää kainalossa!
        Oli kyllä pelikavereille valittanut rintakipua
        ja käden puutumista.

        Huomenna olisi haudanlaittopäivä, vaikea paikka siis meille. Hän kuoli jääkiekkoharkkojen jälkeen kotiinsa, tyttö katsoi viimeiset
        elinminuutit ja minä elvytyksen loppuun asti
        kunnes kannettiin ruumisautoon. Rankka paikka.

        Hieman epäpsykoloogista selittelyä ihmiselle jolla on paniikki häiriö , hieman pitäisi ajatella


    • N33

      Olen pelännyt kuolemaa jo 10 vuotta.
      Välillä helpottaa ja välillä pelkoa on enemmän.
      Nyt on pelkokausi menossa,
      kait siksi että olen lomalla.
      Silloin kun mulla on paljon tekemistä niin
      pelko unohtuu.
      Olisi kyllä ihan kivaa että voisin joskus olla vain tekemättä mitään.
      Pakko touhuta koko ajan, ettei pelko iske.

      • vähän

        pelkosi syistä jotakin? Kuolemaa ei voida poistaa vaikka me kaikki alkaisimme toivoa sitä. Kuoleman "touhuamiselle" on vain määrätty aika, sekin on salattu vaan sekin käy vielä tarpeettomaksi.

        Puhumalla paras (ja vaikka kirjoittaen)se pelko pitää purkaa.Huomaatko, sinulle on käynyt kuin monille muille? Pelko hallitsee niin, ettet voi nauttia tästä ainutlaatuisesta elämästä. Oletko pelännyt suotta menneet vuodet? Siksi aika on oppia siitä jotakin. Se ajaa sinua johonkin päämäärään, tarkoituksella. Pelolla on nyt sanoma sinulle. Kun sinulla on loma ja aikaa käytä se hyödyksi ja käy tämä läpi.Mitä saavutat pelkäämällä kuolemaa? Et mitään ellet analysisoi jo, mitä tämä on?, Miksi pelkäät - onko alitajuntasi herännyt, vaan sinä et esim. ajatukseen "jos kuolet nyt.. joudut kadotukseen" Elämä ei pääty kuolemaan vaann jatkuu ja se riippuu täällä sinusta miten jatkuu.. Iki ilossa enkelien rinnalla Jumajaa ja Jeesusta ylistäen jossa ei mitään negatiivista tunneta. Se on taivaan valtakunta paholaisen sormien ulottumattomissa!

        Kaikki mikä ei tapa vahvistaa, on aivan totta.
        Pelko on peikko joka hallitsee sinua. Sillä on myös nyt tarkoitus,sillä noin sitkeästi hallitessaan ajaudut umpisolmuun jota ei niin vain avata. Hae heti keskustelu apua.. Uuvutat itsesi ei elimistösi ole kone! Aika on antaa sille lepo ja huolto tauko!


      • alkuperäinen kirjoittaja...
        vähän kirjoitti:

        pelkosi syistä jotakin? Kuolemaa ei voida poistaa vaikka me kaikki alkaisimme toivoa sitä. Kuoleman "touhuamiselle" on vain määrätty aika, sekin on salattu vaan sekin käy vielä tarpeettomaksi.

        Puhumalla paras (ja vaikka kirjoittaen)se pelko pitää purkaa.Huomaatko, sinulle on käynyt kuin monille muille? Pelko hallitsee niin, ettet voi nauttia tästä ainutlaatuisesta elämästä. Oletko pelännyt suotta menneet vuodet? Siksi aika on oppia siitä jotakin. Se ajaa sinua johonkin päämäärään, tarkoituksella. Pelolla on nyt sanoma sinulle. Kun sinulla on loma ja aikaa käytä se hyödyksi ja käy tämä läpi.Mitä saavutat pelkäämällä kuolemaa? Et mitään ellet analysisoi jo, mitä tämä on?, Miksi pelkäät - onko alitajuntasi herännyt, vaan sinä et esim. ajatukseen "jos kuolet nyt.. joudut kadotukseen" Elämä ei pääty kuolemaan vaann jatkuu ja se riippuu täällä sinusta miten jatkuu.. Iki ilossa enkelien rinnalla Jumajaa ja Jeesusta ylistäen jossa ei mitään negatiivista tunneta. Se on taivaan valtakunta paholaisen sormien ulottumattomissa!

        Kaikki mikä ei tapa vahvistaa, on aivan totta.
        Pelko on peikko joka hallitsee sinua. Sillä on myös nyt tarkoitus,sillä noin sitkeästi hallitessaan ajaudut umpisolmuun jota ei niin vain avata. Hae heti keskustelu apua.. Uuvutat itsesi ei elimistösi ole kone! Aika on antaa sille lepo ja huolto tauko!

        Siis minä olen luonteeltani aina ollut tälläinen, pelännyt oman ja muiden terveyden puolesta. Vaikka äitillänikin on muljahteluja ja rytmihäiriöitä, hän ei pelkää vielä, koska kaikesta huolimatta sydän vielä lyö. Minä taas pelkään sitä, että se lopettaa lyömisen johonkin muljahdukseen. Olen antanut pelolle yli vallan. Nyt pelkään paljon enemmän jokaista muljahdusta kuin mitä ennen. Kai luen liikaa netistä kaikkea pelottelua sun muuta sellaista. Ja samat oireet löydän itsestänikin.
        Vaikka minulla on lääkkeet rytmin tasoittamiseksi, pelkään silti, milloin saan sydänkohtauksen ja kuolen. Vaikka 18-vuotiaalle se on harvinaista, pelkään silti. Sydämestäni on otettu egk parikin kertaa eikä siinä ole ollut mitään sydänsairauteen viittaavaa, ei verikokeissakaan, ei sivuääniäkään. Verenpaine on hyvä kuin mikä. Eikä suvussakaan olla saatu sydänkohtauksia. Se vaan on se pelko joka lamaannuttaa. Jos pienkin kipu rinnassa tulee, syke alkaa nousta, hiki virtaa, alan pelätä kohtausta ja syke menee epätasaiseksi. Varmaan menee epätasaiseksi siitä hermoilusta.
        Lääkärin mukaan minulla on kamalan jäykät ja kovat niskat/hartiat. Se varmaan voi tehdä myös lihaskipuja rinnan alueella. En tiedä mistä pelko tulee. En kai vain halua kuolla vielä. En haluaisi kuolla yksin. Kukapa haluaisi.


      • hierojat
        alkuperäinen kirjoittaja... kirjoitti:

        Siis minä olen luonteeltani aina ollut tälläinen, pelännyt oman ja muiden terveyden puolesta. Vaikka äitillänikin on muljahteluja ja rytmihäiriöitä, hän ei pelkää vielä, koska kaikesta huolimatta sydän vielä lyö. Minä taas pelkään sitä, että se lopettaa lyömisen johonkin muljahdukseen. Olen antanut pelolle yli vallan. Nyt pelkään paljon enemmän jokaista muljahdusta kuin mitä ennen. Kai luen liikaa netistä kaikkea pelottelua sun muuta sellaista. Ja samat oireet löydän itsestänikin.
        Vaikka minulla on lääkkeet rytmin tasoittamiseksi, pelkään silti, milloin saan sydänkohtauksen ja kuolen. Vaikka 18-vuotiaalle se on harvinaista, pelkään silti. Sydämestäni on otettu egk parikin kertaa eikä siinä ole ollut mitään sydänsairauteen viittaavaa, ei verikokeissakaan, ei sivuääniäkään. Verenpaine on hyvä kuin mikä. Eikä suvussakaan olla saatu sydänkohtauksia. Se vaan on se pelko joka lamaannuttaa. Jos pienkin kipu rinnassa tulee, syke alkaa nousta, hiki virtaa, alan pelätä kohtausta ja syke menee epätasaiseksi. Varmaan menee epätasaiseksi siitä hermoilusta.
        Lääkärin mukaan minulla on kamalan jäykät ja kovat niskat/hartiat. Se varmaan voi tehdä myös lihaskipuja rinnan alueella. En tiedä mistä pelko tulee. En kai vain halua kuolla vielä. En haluaisi kuolla yksin. Kukapa haluaisi.

        voisi auttaa!
        Niska- hartia ja yläselän jäykkyys ja kivut lähtee hierojan käsittelyssä kävelemään. Siinä saat rentoutua muutaman vartin ja jutella jos jaksaa! Tässä on yksikeino helpottaa oloaan.

        Jos pelkäät sen käyvän kipeää sanot ehdoksi että, saa niin kauan hieroa kunnes käy kipeästi tai häivyt pöydältä. Minun kokemus on se ettei auttava hieronta saa käydä kipeää ja jutteleen pitää pystyä siinä samalla, niin siitä on apu ja hyöty. Jos hieronta sattuu siitä ei seuraa kuin mustelmia joiden ansiosta on kipeämpi kuin ennen hierontaa.

        Jännitys laukeaa muutaman kerran jälkeen ja rytmihäiriötkin jättävät rauhaan.

        Testaa, ei ne niin kalliita kertoja ole etenkään kun ne tuovat helpotusta piinaasi.

        Koeta lopettaa myös "muiden edestä" pelkääminen siitä ei ole kuin sielullesi vahinkoa ja joka kyllä vie ennenaikaiseen hautaan, muusta en tiedä. Sinulla on viisas äitikkä!
        Syöpäkään ei ole vanhusten yksinoikeus vauvakin voi sen saada ja kuolla siihen. Joidenkin lääkäreiden mielestä veritulppaa ei saa alle 35 ja sydäntauti iskee vanhempiin ihmisiin. No, niin tietysti mutta elää pitää täysillä kuolema korjaa varmasti nekin jotka sitä pelkäävät! Sille sen pelolle ei saa antaa ainakaan ylivaltaa jotta siitä tulee viejä. Kyllä se koira on se joka heiluttaa häntää eikä toistepäin! Taaplaa vaan rohkeasti elämässä eteenpäin.
        Yksi sisko puhui sisarestaan miten hän pelkäsi pimeää ja ahtaanpaikankammosta kärsi.. Eikä auttanut kohtalo ja kuolema korjasi pimeällä tiellä rekka ajoi päälle ja hänen sisarensa jäi puristuksiin jonne kuoli. Vast ikään kuoli nimeltään tuttu mies toivomallaan tavalla. Nukkuissaan saisi lähteä täältä - hän sai! Mitä opimme tästä pelko pois ja toivomus yläkertaan.. se voi saada toivomasi vastauksen!!

        Mitä tuumitte näistä ajatuksista ja kokemuksista?
        Toivon tietysti, että pääset pelosta se ei ole mukavaa en minäkään mikään pelle peloton ole!


      • etteivät
        alkuperäinen kirjoittaja... kirjoitti:

        Siis minä olen luonteeltani aina ollut tälläinen, pelännyt oman ja muiden terveyden puolesta. Vaikka äitillänikin on muljahteluja ja rytmihäiriöitä, hän ei pelkää vielä, koska kaikesta huolimatta sydän vielä lyö. Minä taas pelkään sitä, että se lopettaa lyömisen johonkin muljahdukseen. Olen antanut pelolle yli vallan. Nyt pelkään paljon enemmän jokaista muljahdusta kuin mitä ennen. Kai luen liikaa netistä kaikkea pelottelua sun muuta sellaista. Ja samat oireet löydän itsestänikin.
        Vaikka minulla on lääkkeet rytmin tasoittamiseksi, pelkään silti, milloin saan sydänkohtauksen ja kuolen. Vaikka 18-vuotiaalle se on harvinaista, pelkään silti. Sydämestäni on otettu egk parikin kertaa eikä siinä ole ollut mitään sydänsairauteen viittaavaa, ei verikokeissakaan, ei sivuääniäkään. Verenpaine on hyvä kuin mikä. Eikä suvussakaan olla saatu sydänkohtauksia. Se vaan on se pelko joka lamaannuttaa. Jos pienkin kipu rinnassa tulee, syke alkaa nousta, hiki virtaa, alan pelätä kohtausta ja syke menee epätasaiseksi. Varmaan menee epätasaiseksi siitä hermoilusta.
        Lääkärin mukaan minulla on kamalan jäykät ja kovat niskat/hartiat. Se varmaan voi tehdä myös lihaskipuja rinnan alueella. En tiedä mistä pelko tulee. En kai vain halua kuolla vielä. En haluaisi kuolla yksin. Kukapa haluaisi.

        ihmiset pääse mukaan kuoleman hetkeen vaikka läheisiä olisi paljonkin läsnä täällä.
        Elämän ja kuoleman raja on jokaisen oma.
        Mutta yksin sinne ei tarvitse mennä siellä meillä jokaisella on vapahtajamme Jeesus ja enkeli läsnä. Se lapsena oppimamme tarina SuojelusEnkelistä lasten kanssa laholla sillalla ei ole tarua vaan todellisuutta ihmeellisempää. Samoin kuin me synnyimme siinä on jo oma Enkeli ja Jeesus läsnä, voit luottaa ettet jää yksin kuolemassakaan.


      • N33
        vähän kirjoitti:

        pelkosi syistä jotakin? Kuolemaa ei voida poistaa vaikka me kaikki alkaisimme toivoa sitä. Kuoleman "touhuamiselle" on vain määrätty aika, sekin on salattu vaan sekin käy vielä tarpeettomaksi.

        Puhumalla paras (ja vaikka kirjoittaen)se pelko pitää purkaa.Huomaatko, sinulle on käynyt kuin monille muille? Pelko hallitsee niin, ettet voi nauttia tästä ainutlaatuisesta elämästä. Oletko pelännyt suotta menneet vuodet? Siksi aika on oppia siitä jotakin. Se ajaa sinua johonkin päämäärään, tarkoituksella. Pelolla on nyt sanoma sinulle. Kun sinulla on loma ja aikaa käytä se hyödyksi ja käy tämä läpi.Mitä saavutat pelkäämällä kuolemaa? Et mitään ellet analysisoi jo, mitä tämä on?, Miksi pelkäät - onko alitajuntasi herännyt, vaan sinä et esim. ajatukseen "jos kuolet nyt.. joudut kadotukseen" Elämä ei pääty kuolemaan vaann jatkuu ja se riippuu täällä sinusta miten jatkuu.. Iki ilossa enkelien rinnalla Jumajaa ja Jeesusta ylistäen jossa ei mitään negatiivista tunneta. Se on taivaan valtakunta paholaisen sormien ulottumattomissa!

        Kaikki mikä ei tapa vahvistaa, on aivan totta.
        Pelko on peikko joka hallitsee sinua. Sillä on myös nyt tarkoitus,sillä noin sitkeästi hallitessaan ajaudut umpisolmuun jota ei niin vain avata. Hae heti keskustelu apua.. Uuvutat itsesi ei elimistösi ole kone! Aika on antaa sille lepo ja huolto tauko!

        miksi pelkään?
        en tiedä syytä.
        taidan pelätä itse elämää enemmän kuin kuolemaa.
        olen ollut ujo ja pelokas lapsesta asti.
        tämä pelko juontuu varmaan jostain lapsuudesta
        ja on osa minua. perheolot olivat epävakaat.
        olen aina ollut epävarma itsestäni
        ja pelännyt ihmisiä/elämää.
        olen käynyt terapiassa,
        se auttaa hetkeksi.
        aloin pelätä kuolemaa kun mummuni kuoli 10 vuotta sitten.
        siitä lähtien olen pelännyt sitä ajoittain.
        en tiedä,
        ehkä aloitan taas terapian...


      • Anonyymi
        alkuperäinen kirjoittaja... kirjoitti:

        Siis minä olen luonteeltani aina ollut tälläinen, pelännyt oman ja muiden terveyden puolesta. Vaikka äitillänikin on muljahteluja ja rytmihäiriöitä, hän ei pelkää vielä, koska kaikesta huolimatta sydän vielä lyö. Minä taas pelkään sitä, että se lopettaa lyömisen johonkin muljahdukseen. Olen antanut pelolle yli vallan. Nyt pelkään paljon enemmän jokaista muljahdusta kuin mitä ennen. Kai luen liikaa netistä kaikkea pelottelua sun muuta sellaista. Ja samat oireet löydän itsestänikin.
        Vaikka minulla on lääkkeet rytmin tasoittamiseksi, pelkään silti, milloin saan sydänkohtauksen ja kuolen. Vaikka 18-vuotiaalle se on harvinaista, pelkään silti. Sydämestäni on otettu egk parikin kertaa eikä siinä ole ollut mitään sydänsairauteen viittaavaa, ei verikokeissakaan, ei sivuääniäkään. Verenpaine on hyvä kuin mikä. Eikä suvussakaan olla saatu sydänkohtauksia. Se vaan on se pelko joka lamaannuttaa. Jos pienkin kipu rinnassa tulee, syke alkaa nousta, hiki virtaa, alan pelätä kohtausta ja syke menee epätasaiseksi. Varmaan menee epätasaiseksi siitä hermoilusta.
        Lääkärin mukaan minulla on kamalan jäykät ja kovat niskat/hartiat. Se varmaan voi tehdä myös lihaskipuja rinnan alueella. En tiedä mistä pelko tulee. En kai vain halua kuolla vielä. En haluaisi kuolla yksin. Kukapa haluaisi.

        Älä lue netistä mitäön sairauksista koska olet herkkä ihminen.
        Minun tyttäreni sai näitä sydämmen tykuåytysiÄ pari kuukautta sitten ja joutui päivystykseen. Ottivat kilpirauhas kokeet ja huomattiin kilpirauhasen liika toiminta, sai sydäntä rauhoittavaa lääkettä kaksi viikkoa se;jälkeen aloitti kilpirauhas lääkityksen . Joten tänään on sydämmen tykytykset poissa ja hän voi hyvin .kiloirauhasen toiminta voi olla viassa silloinkin kun on nuori joten vaadi ne kokeet niin saat tietää onko kilpirauhanen kunnossa ja jos on niin. Paniikki menee ohi aina joten et tule kuolemaan aiihen mutta se on kamalaa silloin kun se on päällä


      • Anonyymi
        hierojat kirjoitti:

        voisi auttaa!
        Niska- hartia ja yläselän jäykkyys ja kivut lähtee hierojan käsittelyssä kävelemään. Siinä saat rentoutua muutaman vartin ja jutella jos jaksaa! Tässä on yksikeino helpottaa oloaan.

        Jos pelkäät sen käyvän kipeää sanot ehdoksi että, saa niin kauan hieroa kunnes käy kipeästi tai häivyt pöydältä. Minun kokemus on se ettei auttava hieronta saa käydä kipeää ja jutteleen pitää pystyä siinä samalla, niin siitä on apu ja hyöty. Jos hieronta sattuu siitä ei seuraa kuin mustelmia joiden ansiosta on kipeämpi kuin ennen hierontaa.

        Jännitys laukeaa muutaman kerran jälkeen ja rytmihäiriötkin jättävät rauhaan.

        Testaa, ei ne niin kalliita kertoja ole etenkään kun ne tuovat helpotusta piinaasi.

        Koeta lopettaa myös "muiden edestä" pelkääminen siitä ei ole kuin sielullesi vahinkoa ja joka kyllä vie ennenaikaiseen hautaan, muusta en tiedä. Sinulla on viisas äitikkä!
        Syöpäkään ei ole vanhusten yksinoikeus vauvakin voi sen saada ja kuolla siihen. Joidenkin lääkäreiden mielestä veritulppaa ei saa alle 35 ja sydäntauti iskee vanhempiin ihmisiin. No, niin tietysti mutta elää pitää täysillä kuolema korjaa varmasti nekin jotka sitä pelkäävät! Sille sen pelolle ei saa antaa ainakaan ylivaltaa jotta siitä tulee viejä. Kyllä se koira on se joka heiluttaa häntää eikä toistepäin! Taaplaa vaan rohkeasti elämässä eteenpäin.
        Yksi sisko puhui sisarestaan miten hän pelkäsi pimeää ja ahtaanpaikankammosta kärsi.. Eikä auttanut kohtalo ja kuolema korjasi pimeällä tiellä rekka ajoi päälle ja hänen sisarensa jäi puristuksiin jonne kuoli. Vast ikään kuoli nimeltään tuttu mies toivomallaan tavalla. Nukkuissaan saisi lähteä täältä - hän sai! Mitä opimme tästä pelko pois ja toivomus yläkertaan.. se voi saada toivomasi vastauksen!!

        Mitä tuumitte näistä ajatuksista ja kokemuksista?
        Toivon tietysti, että pääset pelosta se ei ole mukavaa en minäkään mikään pelle peloton ole!

        Olisit jättänyt selittelemästä kuolemista, et voi tietää edes miten ihminen joka pelkää kuolemaan kokee juttusi, niistä voi sitten puhua mun hän on vahvempi.
        Pääasia että hän pääsee peloistaan ja saa taas normaalin olotilan , kuten tulee pääsemäänkin . Et oikein ymmärrä minkälaista pelko on silloin kun se vie ihmisen paniikkiin ja mitä tulee hieromisesta. Niin hän voi kyllä opetella Itsekkin rentouttamaan itseään netissä on hyviä rentoutus videoita joista on apua niin moni saanut kun on jännittänyt niin että olkapäät ovat korvissa asti.
        Lääkärissä käynti ja että saa lääkkeet on se paras apu


    • jenny.

      No tuskin oletkaan yksin kuolemanpelon kanssa, mutta sen verran "uutisia", että kuolemassa EI ole mitään pelottavaa! Se on paluu "kotiin", eli henkimaailmaan, jossa kaikki on "paikallaan", ei ole fyysistä tuskaa.

      Se on tila, jossa olimme ENNEN syntymäämme. Ethän SILLOINKAAN pelännyt. Miksi nyt pelkäisit paluuta jonnekin, jossa olet jo ollut?

      Ainiin, sydämen rytmihäiriöitä on aika monella nuorella ihmisellä. Niitä nyt vain on. Eivät ne sitä tarkoita, että kuolisit kohta sydänkohtaukseen.

      • kaikille rohkaisijoille..

        Kiitos kaikille hyvä sydämisille ihmisille. Olette antaneet minulle paljon ajattelemisen aihetta. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta. :)


      • Anonyymi

        Lopettakaa nuo epätodellisen juttunne tytöl,e joka on 18 vuotias henkimaailman jutut on kunkin omia kokemuksia ja luuloja, joten oletko joku joka värvää ihmisiä johonkin lahkoon kun puhut asiasta hyvin epätieteellisesti.
        Tämä tyttö ei tarvitse sellaisia juttuja vaan asiallista apua lääkäriltä asiaan mikä on kurjaa kokea joskin ihan vaaratonta .
        Hieman olisi ajateltava nenäänsä pidemmälle ,kun alkaa selittelemään asioita mistä ei ole mitään todisteita olemassa, uskomitse, tässä on ainoastaan tärkeintä että tyttö saa avun , ei mitään muuta


    • _shy

      Sama juttu minulle,kuolemanpelko syntyi mulle kun rakas isäni kuoli,siitä on aikaa,olen myös 18v nyt,heti kun isäni kuoli mä totesin että se mitä pelkään tässä maailmassa on kuolema,yöllä en saa unta,kun yritän nukahtaa niin sydän alkaa hakkaamaan hirveetä vauhtia ja pelottaa että sydän ei kestä..Välillä jopa itkettää,viime aikoina kyllä enemmän. Hirveä tunne ja pelko.En tiedä itsekään mitä tässä pitäisi tehdä..
      Eli yksin et todellakaan ole,mutta onkohan meitä paljon jotka pelkää noin pahasti kuolemaa?..
      Tää minun tilanne pahenee vaan koko ajan,ja tietysti se pelko sitten kasvaa sen mukaan..

      • Hei, kirjoita minulle!

        Hei!

        Onko sinulla sähköpostiosoitetta, johon voisin kirjoittaa? Kuolemanpelosta olisi helpompi puhua jonkun toisen kanssa, joka sen ymmärtää.
        Jos sinulla on osite, laita se tänne! :9


      • _shy
        Hei, kirjoita minulle! kirjoitti:

        Hei!

        Onko sinulla sähköpostiosoitetta, johon voisin kirjoittaa? Kuolemanpelosta olisi helpompi puhua jonkun toisen kanssa, joka sen ymmärtää.
        Jos sinulla on osite, laita se tänne! :9

        Heips!!
        Juu,toki,kirjoittele ihmeessä,vastailen aina!

        [email protected]


      • Anonyymi
        Hei, kirjoita minulle! kirjoitti:

        Hei!

        Onko sinulla sähköpostiosoitetta, johon voisin kirjoittaa? Kuolemanpelosta olisi helpompi puhua jonkun toisen kanssa, joka sen ymmärtää.
        Jos sinulla on osite, laita se tänne! :9

        tytölle anna osoitettani. kellekkään ainakaan sellaiselle joka ei itse ole terve, se tapaa,olla niin että asiat menee vaan pahemmaksi kun kaksi vatvoo yhdessä pelkojaan. Tyttö tarvitsee terveen ihmisen kanssa keskustelua ! Joka on vakaa ja luotettava ei toisen sairaan kanssa. sitten kun on terve voi hän ehkä ottaa yhteyttä ja kertoa näistä asioista kun on itse vahva.sitten in usein netti kalastajia jotka haluavat osoitteen ja saavat heikot ihmiset johonkin hörhö kerhoihin jotka ovat olleet kohtalokkaat monelle .
        Joten tyttö selviää ihan vaan oma; perheensä ja lääkärin tuella ja tulee terveeksi .


    • elmeri

      mulla myös kuolemanpelko tosi voimakkaana. Tunto menee koko kropasta välillä ja tuntuu ettei ole olemassakaan.. Erittäin vaikeaa on olla paikallaan, vaan tuntuu että on pakko juosta tilanteesta pois. Välillä tuntuu et tajuu lähtee, teki mitä vaan. Pahinta on kun tietää , ettei kukaan läheinen pääse mua pelastamaan heti kun kohtaus iskee.. Joskus esim. yövuorossa paniikki kun lapset kilometrin päässä itsestä.. Mulla rytmihäiriöihin lääkkeenä propral, jota en voi ottaa alhaisen rr vuoksi ja paniikiin cipralex.

    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2007, mutta ei se mitään.
      Pitkäänjatkunut ahdistus ja stressi tai pelko
      voi aiheuttaa juuri paniikkihäiriön, johon liittyy sydänoireita.
      Minulla oli paniikkihäiriö yli 10 vuotta.
      Elämä oli täyttä h*lvettiä,
      kun pelkäsi koko ajan kuolevansa sydänkohtaukseen.
      Jos vain on mahdollista ahdistuksen syyt pitäisi poistaa
      niin sydänoireetkin vähenevät ja paniikkihäiriökohtaukset
      ja sydämen toiminta alkaa tuntua normaalilta ja elämä rauhoittuu.

    • Anonyymi

      Minulla oli samat oireet kun täytin 20 et sinä mitenkään kuole mihinkään sydäntautien , sinulla on masennus ja paniikki häiriö . Se menee ohi aikanaan. Tiedän tunteen kuinka kamalaa se pelko on ja sitä on ihan varma että kuolee jos vaan uskaltaa nukahtaa.

      Itse en edes hakeutunut lääkäriin joten selvisin omalla tahdolla ilman lääkkeitä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna olisin ehkä olisin tarvinnut lääkityksen silloin. Mutta tälläiset häiriöt menee ohi omalla ajallaan. Älä jännitä kehoasi sillä kun yrität rentoutua niin verenkiertoelimistön on normaalia eikä sydän hakkaa kun opettelee rentoutumaan. Netissä on videoita joissa neuvoja .miten rentoudutaan
      Onko sinulta otettu kipirauhas verikoetta ? joskus kilpirauhasen liikatoiminta aiheuttaa myös tuollaisia oireita . Minä sain kilpirauhas lääkkeet kun tuntui etten edes uskalla olla suihkussakin kun kaikki voimat katosi . Tsemppiä

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että harva paniikkihäiriöinen tai kuolemaa pelkäävää
      pystyy rentoutumaan.
      Pienelläkin lääkeannoksella voi saada paniikkihäiriötä hallintaan.
      En suosittele ottamaan säännöllisesti lääkettä,
      niistä tulee riippuvaiseksi ja vierottautuminen voi olla hyvin vaikeaa.
      Otin tarvittaessa vain murusen niin en pahemmin koukuttunut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe